[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iphoners, er is toch iets vreemds aan de hand sinds de 2.01 update, ik krijg bij elke sync connect met itunes de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/2884/itunesproblemnc1.jpg

elke keer klik ik op 'Update Settings' maar itunes blijft mekkeren.

bekend probleem, oplossingen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
netvista schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:42:
[...]

Dat is dus echt flauwekul. 2 Jaar is geen eeuwigheid. Daarbij werkte het gewoon goed met de 1st gen iPhone. Dus waarom zou het niet meer kunnen met een 3G?
Als je specs goed bekijkt zie je dat apple de 3G geen firewire ondersteuning heeft mee gegeven. Vraag me niet waarom. Aangezien je Apple HIFI de iPhone (iPod) oplaad via de FireWire lanen laad je iPhone 3G niet op..

Mischien kon apple geen fireWire mee bouwen omdat het misschien voor problemen zou zorgen?? Er zal heus wel een reden zijn waarom deze functie ontbreekt. Geld trouwens voor meer producten ook niet apple

@BreezahBoy
Je doet wel je naam eer aan he :D

FF een paar pagina's terug lezen ;) dan kom je er vanzelf achter

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 05-08-2008 21:30 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@to_tall: ik heb nog geen oplossing gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Even ge-update naar 2.0.1 net + carrierupdate. Geen foutmeldingen gehad, behalve bij het installeren van een aantal app's. Die heb ik nog een keer moeten installeren.

Tot nu toe nog niet echt duidelijke verbeteringen merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splendid_dj schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:33:
Even ge-update naar 2.0.1 net + carrierupdate. Geen foutmeldingen gehad, behalve bij het installeren van een aantal app's. Die heb ik nog een keer moeten installeren.

Tot nu toe nog niet echt duidelijke verbeteringen merkbaar.
krijg je die carrierupdate niet telkens weer dan als je synct met itunes? daar loop ik namelijk tegenaan. best vervelend :(

edit: niet by syncen krijg je die carrier update maar bij het connecten van je iphone met itunes.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Hier telefoon hele dag aan met G3. Af en toe appje draaien, mail checken of surfen. Dan houdt ik het vanaf opstaan tot naar bed gaan vol (14 u ofzo) en heb dan nog wel wat over. Maar durf het toch niet aan om em overnacht standby te laten staan. Denk dat ie de volgende dag dan onherroepelijk leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

krijg je die carrierupdate niet telkens weer dan als je synct met itunes? daar loop ik namelijk tegenaan. best vervelend :(

edit: niet by syncen krijg je die carrier update maar bij het connecten van je iphone met itunes.
Ah ja :X inderdaad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klote he, het zal wel niks ernstigs zijn maar het staat zo slordig telkens die melding.

heeft t-mobile eigenlijk een soortemet van iphone support page oid waar dit soort problemen gemeld worden? lijkt me een beetje meer een t-mobile probleem dan een apple probleem in elk geval speelt t-mobile hier een rol in (-zij- zijn de carrier en het zijn -hun- settings die problemen veroorzaken icm update 2.01)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 23:12
Als je specs goed bekijkt zie je dat apple de 3G geen firewire ondersteuning heeft mee gegeven. Vraag me niet waarom. Aangezien je Apple HIFI de iPhone (iPod) oplaad via de FireWire lanen laad je iPhone 3G niet op..

Mischien kon apple geen fireWire mee bouwen omdat het misschien voor problemen zou zorgen?? Er zal heus wel een reden zijn waarom deze functie ontbreekt. Geld trouwens voor meer producten ook niet apple
Buiten de 3G en GPS zijn er nagenoeg geen technische verschillen tussen de 2G en de 3G voor zover ik weet. Ook de ipod functie is ongewijzigt gebleven. De enige reden die ik kan bedenken om die FireWire ondersteuning eruit te slopen is dan ook om mensen het geld uit de zak te kloppen door de 3G niet compatible te maken met eerdere producten en ze dus te dwingen nieuwe accesoires aan te schaffen. Voor dit soort praktijken heb ik echt geen goed woord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Even wat anders...op diverse speedtest-sites haal ik met mijn wifi lagere snelheden dan met 3G,,,hoe kan dat nou ?
Ik heb een snel internet-abonnement en een Linksys 350N router,volgens mij moet ik iets veranderen op die router,maar ik weet niet wat.
Wat zijn een beetje goede normale snelheden op een Iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 09:47

Kju

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:24:
Komt het dan echt door Push dat m'n iPhone zo'n korte standby-tijd heeft?

Kun je MobileMe ook zetten op Fetch? En scheelt dat dan erg veel?
Zowel mijn Tytn als mijn Tytn II hielden het nog geen 12 uur vol als ik pushmail aan had staan, ongeacht 3g of wifi, in mijn beleving was het eigenlijk nog geen zes uur. Had een keer de fout gemaakt om msn messenger aan te laten en toen ik zes uurtjes later wakker werd was de Tytn al uit. Apple geeft al ook aan dat de iPhone bij constant 3G gebruik rond de vijf uur haalt. Als je telefoon een constante 3g verbinding met drie gmail accounts heeft lijkt het mij vrij logisch dat je batterij snel leeg is.
Zelf maak ik er niet zo'n punt van. Tenzij ik een sms of een telefoongesprek krijg pak ik de telefoon alleen om te internetten of om m'n mail te lezen zodra ik tijd/gelegenheid/zin heb. Ik heb een eigen zaak waar ik dagelijks rond de 75 mails verwerk, die allemaal belangrijk zijn (correspondentie met financiele instellingen, notarissen, offertes voor onderhoud, materialen etc) en vrijwel allemaal overdag (onder werktijd) komen. Ik verwerk die overdag op mijn kantoor pc of rustig thuis na het avondeten (tsja, eigen zaak enzo). Vanwege mijn werk ben ik even vaak binnen als buiten en als ik buiten ben lees ik mijn mails "handmatig" als ik daarvoor in de gelegenheid ben (bv. onderweg naar de auto of om de tijd te doden als ik weer eens moet wachten op een makelaar). Ik grijp de telefoon echt niet om een sms of mail te lezen tijdens het rijden zodra het binnen komt.
Dat een telefoon de mogelijkheid heeft voor pushmail betekent niet automatisch de noodzaak om het te gebruiken. Ik zie eerlijk gezegd echt niet eens de noodzaak van push mail voor particulier gebruik, zelfs niet voor doorsnee zakelijk gebruik. Waarom zou ik het risico lopen op een lege accu door sendmerss, spam, mail van oma, nieuwsbrief van de voetbalvereniging etc.naar m'n iPhone te laten pushen? Ik heb liever een volle accu en een 100% bereikbaarheid. Als iemand mij dringend iets te vertellen heeft bellen ze me wel en anders lees ik het als ik m'n mail check.
Als ik wel de noodzaak voor pushmail zou hebben zou ik voor een Blackberry kiezen, die hebben zich hiermee al prima bewezen.
Mijn iPhone wordt gebruikt voor mail checken en nieuws lezen na het ontbijt en voor het slapen gaan en voor de rest muziek luisteren tijdens het trainen of een filmpje kijken in bed ofzo, zeven of acht keer mail checken (google apps gmail via imap) overdag en 's avonds. O ja, en ik heb ongeveer een uur of anderhalf uur aan mobiele telefoongesprekken (vnl. binnenkomende gesprekken) en hij blijft 24/7 aan i.v.m. bereikbaarheid voor noodgevallen. Hij gaat dan minstens een dag mee. Hij lijkt wel steeds langer mee te gaan (pas twee weken in bezit).

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:59:
Hoi

Even wat anders...op diverse speedtest-sites haal ik met mijn wifi lagere snelheden dan met 3G,,,hoe kan dat nou ?
Ik heb een snel internet-abonnement en een Linksys 350N router,volgens mij moet ik iets veranderen op die router,maar ik weet niet wat.
als je een paar bladzijden terugleest zie je mijn post voorbijkomen. ik heb hetzelfde geconstateerd. abominabele wifi snelheden op testmyiphone.com.

volgens mij is het wifi ontvangertje in de iphone nogal storingsgevoelig. ik weet niet of dit voor alle iphones geldt of dat mijn iphone een mankement heeft. ik heb een apple airport express wifi station en de oplossing was de radio op airport express in te stellen op 802.11b ipv 802.11n/g/b. de airport express heeft niet zoveel geavanceerde radio instelling dus misschien kun je andere wifi routers beter "tunen" naar de makken van de iphone radio.

maar als ik met 802.11b test op testmyiphone.com zijn mijn snelheden als volgt:

telkens 3 testen (1/2/3) en een gemiddelde :
t-mobile 3g : 2.98Mbps/3.05Mbps/3.02Mbps: dus zo rond de 3 Mbps
wifi 802.11b: 3.97Mbps/5.11Mbps/4.92Mbps: wisselt nogal maar zo rond de 4.5 Mbps
wifi 802.11n/g/b: 1.16Mbps/0.25Mbps/0.36MBps: wisselt nogal maar zo rond de 0.5 Mbps

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/2229/testmyiphonezo9.jpg

nou je ziet het de 802.11n/g/b is -trager- dan zowel 3g als 802.11b. rara hoe kan dat? in theorie is 802.11g 54Mbps en 802.11b maar 11Mbps.

het wifi station is een apple wifi express. de iphone is een apple produkt die in theorie 802.11g zou moeten ondersteunen. in de praktijk echter klopt er niet veel van. ik vind het vreemd.

( de afstand tussen mijn iphone en de airport express is 2 meter; lucht zonder muur. de airport express staat in bridge mode aangesloten op een gigabit ethernet switch met daaraan weer het telfort 20Mbit/1Mbit adsl modem. ik heb de switch er ook al eens tussen uitgehaald; dit maakt niks uit. de enige actieve node op het wireless netwerk is de iphone; er is dus geen sprake van overbelasting oid. veranderen van wifi channel maakt ook niks uit; ook geen congestie van de buren dus. )

ik zou ook wel willen weten wat anderen voor scores halen op testmyiphone.com. zijn er mensen die 802.11g icm iphone wel goed aan de praat hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:59:
Hoi

Misschien heb jij wel een 3G verbinding die gewoon sneller is dan wifi :P Mmm nee, maar zit er veel ruimte tussen je iPhone en de router? Misschien wordt er gedownload op een mac of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
Zijn er trouwens meerdere mensen die het probleem hebben dat de iPhone ongeveer 2 minuten na het synchroniseren spontaan disconnect van iTunes? Ik had het voor het updaten naar 2.0.1 ook; heb toen wat info opgezocht en het bleek 'm te zitten in de synchronisatie van de contactgegevens (dat was tenminste het geval bij de 2G). Heb toen een poos zitten klooien waarna hij het uiteindelijk wel weer goed deed, dus constant aangesloten en actief in iTunes.

Nu dus na de update heb ik hetzelfde probleem weer, alleen krijg het nu niet meer voor elkaar? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

als je een paar bladzijden terugleest zie je mijn post voorbijkomen. ik heb hetzelfde geconstateerd. abominabele wifi snelheden op testmyiphone.com.

volgens mij is het wifi ontvangertje in de iphone nogal storingsgevoelig. ik weet niet of dit voor alle iphones geldt of dat mijn iphone een mankement heeft. ik heb een apple airport express wifi station en de oplossing was de radio op airport express in te stellen op 802.11b ipv 802.11n/g/b. de airport express heeft niet zoveel geavanceerde radio instelling dus misschien kun je andere wifi routers beter "tunen" naar de makken van de iphone radio.

maar als ik met 802.11b test op testmyiphone.com zijn mijn snelheden als volgt:

telkens 3 testen (1/2/3) en een gemiddelde :
t-mobile 3g : 2.98Mbps/3.05Mbps/3.02Mbps: dus zo rond de 3 Mbps
wifi 802.11b: 3.97Mbps/5.11Mbps/4.92Mbps: wisselt nogal maar zo rond de 4.5 Mbps
wifi 802.11n/g/b: 1.16Mbps/0.25Mbps/0.36MBps: wisselt nogal maar zo rond de 0.5 Mbps

nou je ziet het de 802.11n/g/b is -trager- dan zowel 3g als 802.11b. rara hoe kan dat? in theorie is 802.11g 54Mbps en 802.11b maar 11Mbps.

het wifi station is een apple wifi express. de iphone is een apple produkt die in theorie 802.11g zou moeten ondersteunen. in de praktijk echter klopt er niet veel van. ik vind het vreemd.

( de afstand tussen mijn iphone en de airport express is 2 meter; lucht zonder muur. de airport express staat in bridge mode aangesloten op een gigabit ethernet switch met daaraan weer het telfort 20Mbit/1Mbit adsl modem. ik heb de switch er ook al eens tussen uitgehaald; dit maakt niks uit. de enige actieve node op het wireless netwerk is de iphone; er is dus geen sprake van overbelasting oid. veranderen van wifi channel maakt ook niks uit; ook geen congestie van de buren dus. )

ik zou ook wel willen weten wat anderen voor scores halen op testmyiphone.com. zijn er mensen die 802.11g icm iphone wel goed aan de praat hebben?
Probeer eens een speedtest bij speedtest.nl, dan zie je dat die wel degelijk sneller is. Ik meet ook steeds 0.5MPps op een Sitecom 300n router ook via het wifi 802.11n/g/b protocol.

Bij speedtest.nl meet ik 8MBps

EDIT: Een afbeelding gepost...
Afbeeldingslocatie: http://www.motorclubzoetermeer.nl/tmp/IMG_0001.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal op speedtest.nl de volgende kbps scores:

telkens 3 tests: 1/2/3:

t-mobile 3g: 65609 kbps/ 55722 kbps/ 67795 kbps
802.11b: 6966 kbps/4417 kbps/3654 kbps
802.11n/g/b: 3470 kbps/4360 kbps/4670 kbps

wie het weet mag het zeggen...

t-mobile 3G FTW:

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/4718/3gftwxy9.jpg

heb ik een gare wifi? zo ja zit het in mn iphone of in mn airport express? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kju schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:13:
[...]

Zowel mijn Tytn als mijn Tytn II hielden het nog geen 12 uur vol als ik pushmail aan had staan, ongeacht 3g of wifi, in mijn beleving was het eigenlijk nog geen zes uur. Had een keer de fout gemaakt om msn messenger aan te laten en toen ik zes uurtjes later wakker werd was de Tytn al uit. Apple geeft al ook aan dat de iPhone bij constant 3G gebruik rond de vijf uur haalt. Als je telefoon een constante 3g verbinding met drie gmail accounts heeft lijkt het mij vrij logisch dat je batterij snel leeg is.
...
Sorry hoor, maar dit is echt gelul van de bovenste plank.
Zakelijk lopen hier overal Tytn II gebruikers, halen met push naar/van Exchange zonder uitzondering allemaal 24 uur. En er wordt véél gebeld! Als je Tytn met push maar 12 uurtjes haalt, heeft je push verbinding problemen!
Daarnaast is het onderhouden van een push verbinding niets meer als een al bestaande verbinding open houden door om het kwartiertje een heartbeat te versturen. Ik heb nu het idee dat Apple's implementatie van push dit iedere halve minuut of zo doet. Om een voorbeeld te geven, het opbouwen van een verbinding iedere 5 minuten, gebruikt meer stroom dan een push verbinding met een heartbeat om het kwartier. Mijn prive Tytn haalde ook 24 uur. Niet gemakkelijk, dat geef ik toe, maar het lukte wel.
Zeker als je een toestel als dit ook zakelijk in de markt wil zetten, had er beter onderzoek naar gedaan moeten worden. De batterij is gewoon te licht. 24 uur, en dus iedere avond aan de lader, kunnen mensen mee leren leven. 14 uur, en dan stroom móeten hebben, nee, dat krijg je niet verkocht. En dan ook nog eens er voor zorgen dat er geen replacement battery in kan, dat geloof je toch niet. Absoluut heel slecht van Apple.
Het internet staat er vol mee. Ook fervent gebruikers van push op andere toestellen, die dus weten wat ze kunnen verwachten, klagen steen en been over de 3G. Nee, dit is niet normaal! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

UltraSub schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Zakelijk lopen hier overal Tytn II gebruikers, halen met push naar/van Exchange zonder uitzondering allemaal 24 uur. En er wordt véél gebeld! Als je Tytn met push maar 12 uurtjes haalt, heeft je push verbinding problemen!
Daarnaast is het onderhouden van een push verbinding niets meer als een al bestaande verbinding open houden door om het kwartiertje een heartbeat te versturen. Ik heb nu het idee dat Apple's implementatie van push dit iedere halve minuut of zo doet. Om een voorbeeld te geven, het opbouwen van een verbinding iedere 5 minuten, gebruikt meer stroom dan een push verbinding met een heartbeat om het kwartier. Mijn prive Tytn haalde ook 24 uur. Niet gemakkelijk, dat geef ik toe, maar het lukte wel.
Zeker als je een toestel als dit ook zakelijk in de markt wil zetten, had er beter onderzoek naar gedaan moeten worden. De batterij is gewoon te licht. 24 uur, en dus iedere avond aan de lader, kunnen mensen mee leren leven. 14 uur, en dan stroom móeten hebben, nee, dat krijg je niet verkocht. En dan ook nog eens er voor zorgen dat er geen replacement battery in kan, dat geloof je toch niet. Absoluut heel slecht van Apple.
Het internet staat er vol mee. Ook fervent gebruikers van push op andere toestellen, die dus weten wat ze kunnen verwachten, klagen steen en been over de 3G. Nee, dit is niet normaal! :(
Na 14 uur is het toch weer avond? Dus 's avonds erin en dan 's ochtends eruit?

Zo gebruik ik hem in ieder geval.

Wat het klagen over 3G te maken heeft met Apple begrijp ik overigens niet helemaal in je verhaal, maar ik ga er maar vanuit dat je je alinea's niet helemaal lekker gebruikt.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychonikeo schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Wat het klagen over 3G te maken heeft met Apple begrijp ik overigens niet helemaal in je verhaal, maar ik ga er maar vanuit dat je je alinea's niet helemaal lekker gebruikt.
ach nog even een paar maanden wachten en dan komen er misschien wel nieuwe of replacement batterijen op de markt die een Apple service centrum voor je vervangt waar je bij staat, al dan niet van Apple zelf, met een hoger mAH of betere levensduur. Ik denk dat ik zelf dat hele push maar niet gebruiken ga als dat zoveel batterij scheelt. Ik zit dagelijks achter mijn computer, dan hoef ik niet op mijn telefoon mail te checken. Het is leuk en super dat het kán, maar wil nog niet zeggen dat ik liever op een touchschreen ergens interessant zit te doen zit te typen dan thuis rustig op mijn Apple-alu keyboard op een groot scherm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

push email werkt ook gewoon in standby mode (max. 300 uur battery life).

in standby mode kun je gebeld worden en sms-jes ontvangen, ook push mailtjes worden gesignaleerd. push email is juist bedoeld om battery life te besparen en apple heeft het ook zo geimplementeerd.

zet je iphone met 3g connectie maar eens in standby mode, en stuur vervolgens vanaf je pc een mailtje naar je mobileme account. een paar seconden later zal je iphone een indicatie geven dat er nieuwe mail is (vibreren). vervolgens haal je het toestel uit standby mode en lees je de inhoud van de nieuwe mail. na lezen zet je het toestel weer in standby mode.

wil je meer energie besparen zet je toestel dan niet in 3g mode maar in gprs mode in standby (dwz met wifi en 3g disabled) ook dan blijft push mail gewoon werken. in theorie heb je dan meer standby tijd dan 300 uur want die is volgens apple met 3g en wifi ingeschakeld.

pop mail en imap mail daarentegen wordt alleen gepolled als het toestel aktief is, dwz uit standby mode. deze polling kun je op handmatig zetten zodat pollen niet met een vaste frekwentie gebeurd maar alleen als je naar een pop/imap account navigeert in iphone mail. scheelt ook weer battery life.

ik begrijp je zorgen in deze niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Ik heb het ook, maar vind het wel makkelijk dat ie snachts niet meer piept...
's morgens doe ik standaard een softreset (de twee knoppen tegelijk indrukken) voor de snelheid en dan heb ikmijn piepje ook weer terug
Ik denk dat je abuis bent. Want de 2 knoppen tegelijk indrukken resulteert bij mij tot een schermafdruk in mijn Filmrol.

Of ben ik abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:05:
[...]

in standby mode kun je gebeld worden en sms-jes ontvangen, ook push mailtjes worden gesignaleerd. push email is juist bedoeld om battery life te besparen en apple heeft het ook zo geimplementeerd.
Nope, is niet waar:
http://www.apple.com/batteries/iphone.html
Kijk maar bij het push stukje. Push uitzetten naar fetch geeft een langere batterijduur volgens Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 11-09 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:39:
[...]

ach nog even een paar maanden wachten en dan komen er misschien wel nieuwe of replacement batterijen op de markt die een Apple service centrum voor je vervangt waar je bij staat, al dan niet van Apple zelf, met een hoger mAH of betere levensduur. Ik denk dat ik zelf dat hele push maar niet gebruiken ga als dat zoveel batterij scheelt. Ik zit dagelijks achter mijn computer, dan hoef ik niet op mijn telefoon mail te checken. Het is leuk en super dat het kán, maar wil nog niet zeggen dat ik liever op een touchschreen ergens interessant zit te doen zit te typen dan thuis rustig op mijn Apple-alu keyboard op een groot scherm ;)
Somige mensen zijn veel thuis :+

Ik vind anders erg handig om overal toegang te hebben tot mijn mail. Ik kan op mijn werk wel webmailen. maar op de iPhone krijg ik een notificatie. erg handig om hiermee verder te werken Daarnaast ben je niet interesant bezig hoor. ik zie dagelijks mensen in de bus/metro mailen op een BlackBerry. in US zie nagenoeg iedereen op straat met een BlackBerry lopen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pop mail en imap mail daarentegen wordt alleen gepolled als het toestel aktief is,
dwz uit standby mode.
Vaag, ik heb de "oude" iPhone met 1.1.4. FW dagelijks in mijn zak zitten, natuurlijk in standby.
Toch ontvang ik dan mail en omdat ik hem hoor en voel trillen pak ik hem erbij om mijn mail te lezen.
Dus of ik begrijp je verkeerd, of je hebt het mis ;)
(met standby neem ik aan dat je bedoeld een keer op de "sleep/wake" button klikken boven op het toestel waarna het scherm uit gaat. Aanzetten gebeurd daarna met zelfde knop en dan "Slide-to-unlock")

EDIT:
daarnaast ben ik het niet helemaal eens met wat je verteld over dat push minder batterij verbruikt.
Heel simpel gedacht hoor, eens per 15 minuten een data verbinding of continue 8)7 .
Lijkt me vrij helder, maar het kan aan mij liggen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:24:
Komt het dan echt door Push dat m'n iPhone zo'n korte standby-tijd heeft?

Kun je MobileMe ook zetten op Fetch? En scheelt dat dan erg veel?
Ik heb mijn tijden al gepost en hierboven is het ook al aangegeven. Maar bij mij scheelt het ongeveer 1 dag. Met push aan, haal ik makkelijk een dag, met veel gebruik, en zonder push haal ik twee dagen. Ik vind het niet zo'n probleem, aangezien ik hem toch elke nacht in de dock (dus oplader) zet :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

Ik denk dat je abuis bent. Want de 2 knoppen tegelijk indrukken resulteert bij mij tot een schermafdruk in mijn Filmrol.

Of ben ik abuis?
Je bent een beetje abuis, het gaat om andere knoppen.
Als je de "Home" knop (onder je scherm) en de "Sleep/Wake" knop (boven op toestel)
10 seconden tegelijk indrukt doet het toestel een soft-reset.
Eerst krijg je de rode uitschakel slider te zien, gewoon knoppen nog even ingedrukt houden en dan schakelt hij uit waarna het Apple logo komt en hij opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:53:
Je bent een beetje abuis, het gaat om andere knoppen.
Nee, dat is 'ie niet. Jij bent abuis. :>
Als je de "Home" knop (onder je scherm) en de "Sleep/Wake" knop (boven op toestel)
10 seconden tegelijk indrukt doet het toestel een soft-reset.
Als je de home-knop indrukt en kort op de sleep/wake-knop drukt maakt je iPhone een screenshot.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Rijk Lemming schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:47:
Ik heb nog altijd problemen met het 3G netwerk. Ik krijg gewoon het 3G symbool in beeld met een nogal wisselend bereik (althans, wisselend aantal 'streepjes', kan zonder te verplaatsen rustig van 5 naar 2 springen en weer terug).
Sinds de update is er een nieuwe foutmelding bij gekomen: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk naast de aloude 'server reageert niet' en 'computer is niet verbonden met het internet' 8)7

Zijn er meer mensen waarbij er wél 3G in beeld staat maar internet toch niet beschikbaar blijkt?

P.S. Ik merk net dat ie als ik naar Netwerkselectie ga oneindig blijft zoeken :O
Yup, zelfde probleem... Misschien problemen bij T-mobile? I

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik heb sinds de update een veel slechter 3G bereik.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
[...]
pop mail en imap mail daarentegen wordt alleen gepolled als het toestel aktief is, dwz uit standby mode. deze polling kun je op handmatig zetten zodat pollen niet met een vaste frekwentie gebeurd maar alleen als je naar een pop/imap account navigeert in iphone mail. scheelt ook weer battery life.
[...]
Dat is ook gewoon niet waar. Ik heb al m'n emailaccounts (3x GMail (IMAP dus), 1x Exchange) op 'fetch' staan, en dat gebeurd ieder half uur. En ik ontvang gewoon emails als de iPhone in standby staat.

P.S. Ik heb 'm gisterochtend uit de lader gehaald, 's nachts uitgezet en de batterij staat nu op zo'n 2/3. Gister wel veel gebeld, ieder half uur dus mail checken (via WiFi), wat spelletjes en wat websites bezocht.

[ Voor 14% gewijzigd door CJ_Latitude op 06-08-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blarretje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Jawel! Ik heb hem, de 16GB uitvoering. Ik had deze bij de T-Mobile shop in Hilversum besteld op 28 juli. Gisteren maar even een belrondje gedaan bij de BC bij mij in de buurt en ze hadden nog een 16GB exemplaar liggen. Het is inderdaad een geweldig apparaat, ik heb alleen één probleempje: Ik kan er niet mee bellen. Wat ik ook probeer, het toestel blijft "geen service" aangeven. Op dit moment zit ik in Apeldoorn (werkplek) en hier zou ik goed bereik moeten hebben. Als ik het betreffende SIM kaartje in mijn oude telefoon stop heb ik ook geen dekking. Morgen maar even terug naar BC, ik denk dat ik een brak SIM kaartje heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
CJ_Latitude schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:38:
Ik heb al m'n emailaccounts (3x GMail (IMAP dus), 1x Exchange) op 'fetch' staan, en dat gebeurd ieder half uur. En ik ontvang gewoon emails als de iPhone in standby staat.
Klopt.

Soms kan ik in de SMS app niet meer helemaal tot beneden scrollen in een gesprek. (Ik zie dus net de laatste tekstbalon niet meer en ook de tekstbalk is niet zichtbaar)
Ik had dit in het begin niet, maar nu er meer smsjes aanwezig zijn en ook een aantal grote gesprekken komt dit wel voor.

SMS app even verlaten en terug openen biedt uitkomst.

Nog mensen met dit probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door BlackShadow op 06-08-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blarretje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:51:
Jawel! Ik heb hem, de 16GB uitvoering. Ik had deze bij de T-Mobile shop in Hilversum besteld op 28 juli. Gisteren maar even een belrondje gedaan bij de BC bij mij in de buurt en ze hadden nog een 16GB exemplaar liggen. Het is inderdaad een geweldig apparaat, ik heb alleen één probleempje: Ik kan er niet mee bellen. Wat ik ook probeer, het toestel blijft "geen service" aangeven. Op dit moment zit ik in Apeldoorn (werkplek) en hier zou ik goed bereik moeten hebben. Als ik het betreffende SIM kaartje in mijn oude telefoon stop heb ik ook geen dekking. Morgen maar even terug naar BC, ik denk dat ik een brak SIM kaartje heb gekregen.
ik heb hetzelfde, bij mij ligt het niet aan de sim maar aan het toestel...wordt door BC omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Blarretje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:51:
Kan je wel gebeld worden?
Ik kon alles, behalve zelf bellen. Na 24-48 uur is je abo volledig door 't systeem heen. Je probleem zou dan opgelost moeten zijn. (Bij mij was dat iig wel zo.)
Misschien dus nog even rustig afwachten en 'm af en toe even uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Noxa schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:39:
Hier telefoon hele dag aan met G3. Af en toe appje draaien, mail checken of surfen. Dan houdt ik het vanaf opstaan tot naar bed gaan vol (14 u ofzo) en heb dan nog wel wat over. Maar durf het toch niet aan om em overnacht standby te laten staan. Denk dat ie de volgende dag dan onherroepelijk leeg is.
Heb inderdaad ongeveer hetzelfde ervaringen omtrent de accuduur als jij hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Eiríkr schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:35:
Ik heb sinds de update een veel slechter 3G bereik.
Hier hetzelfde. Ik had prima 3G bereik op m'n werk, maar sinds de update werkt dat niet meer. Wat is dit voor ongein?

Ik krijg zelfs een "Geen Service" melding, terwijl het bereik op m'n werk voor de update nog meer dan prima was.

[ Voor 17% gewijzigd door mOrPhie op 06-08-2008 09:29 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik denk dat het bereik probleem niet gerelateerd is aan de nieuwe update van de firmware. Ik heb nog niet geupdate en ik heb op dit moment ook geen service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blarretje
Phoniac schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:03:
[...]

Kan je wel gebeld worden?
Ik kon alles, behalve zelf bellen. Na 24-48 uur is je abo volledig door 't systeem heen. Je probleem zou dan opgelost moeten zijn. (Bij mij was dat iig wel zo.)
Misschien dus nog even rustig afwachten en 'm af en toe even uit- en aanzetten.
Nee, ik kan ook niet gebeld worden. Misschien toch maar even afwachten. Ik bel in ieder geval straks even de BC om het probleem te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Heel vaag: ik had zoals ik eerder beschreef weer 3G in beeld maar toch geen internet. Toen probeerde ik te gaan naar speed.t-mobile.nl en dat lukte op de een of andere manier wel. Op goed geluk de optimalisatie uitgezet en voila: prima internetverbinding :?
Iemand die dit ook eens kan uitproberen? Of hier een verklaring voor heeft?

Edit: 't zal wel gewoon toeval zijn geweest want nu ben ik al weer terug bij af |:(
Edit 2: en 't werkt weer! Schiet mij maar lek :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rijk Lemming op 06-08-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mOrPhie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:24:
[...]

Hier hetzelfde. Ik had prima 3G bereik op m'n werk, maar sinds de update werkt dat niet meer. Wat is dit voor ongein?

Ik krijg zelfs een "Geen Service" melding, terwijl het bereik op m'n werk voor de update nog meer dan prima was.
same here... "Geen Service" melding, en als ie hier dan eenmaal bereik heeft dan heb ik maar 1 streepje qua bereik en is het alsnog niet meer via 3G wat voorheen altijd perfect was... i wonder why?.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blarretje
Blarretje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Nee, ik kan ook niet gebeld worden. Misschien toch maar even afwachten. Ik bel in ieder geval straks even de BC om het probleem te melden.
Edit:
Ik heb net contact gehad met BC. Aangezien ik nummerportering heb aangevraagd heb ik het advies gekregen om even te wachten tot de porteringsdatum (=11 augustus). Als ik daarna nog niet kan bellen/gebeld worden etc, kan ik naar de winkel en wordt een oplossing gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Moet dan wel ergens aan t-mobile liggen.... gisteren nog perfect bereik (1e dag in gebruik overigens), vanochtend ook nog wel even, tot ik onderweg in de bus 'geen service' te zien kreeg. Nu geen 3g icoontje meer... even afwachten dus ben ik bang.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok. Dan hoorde mijn rant niet in dit topic thuis. Hopen dat t-mobile er iets aan doet. De update is verder namelijk wel ok. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nouja zeker weten doe ik het natuurlijk niet... maar opvallend is het wel gezien de vele soortgelijke replies hier :P

Tot nu toe bevalt mn iPhone erg goed. Enige wat mij opvalt is dat als ik contacts aan tik, dat ik een behoorlijke lag heb, zo lijkt het wel. Duurt ff voor ie ready to go is en reageert op je vingers.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:06:
Nouja zeker weten doe ik het natuurlijk niet... maar opvallend is het wel gezien de vele soortgelijke replies hier :P

Tot nu toe bevalt mn iPhone erg goed. Enige wat mij opvalt is dat als ik contacts aan tik, dat ik een behoorlijke lag heb, zo lijkt het wel. Duurt ff voor ie ready to go is en reageert op je vingers.
ff de 2.0.1 update uitvoeren mocht je dat nog niet gedaan hebben.. zou daarmee gefixed moeten zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me ook op dat je geen geluid meer hebt bij bijv tikken van een sms, als je geen headphones hebt aangesloten. Dat vind ik toch wel prettig, moest het geluid steeds zachter zetten..

Verder zijn er helaas geen tweaks aan de 3G antenne, maar goed hopelijk komt 2.1 snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:24:
Valt me ook op dat je geen geluid meer hebt bij bijv tikken van een sms, als je geen headphones hebt aangesloten. Dat vind ik toch wel prettig, moest het geluid steeds zachter zetten..

Verder zijn er helaas geen tweaks aan de 3G antenne, maar goed hopelijk komt 2.1 snel
Denk dat we eerst 2.0.2 krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Ik vind 't erg opmerkelijk dat de batterij-duur ervaringen van medetweakers zo uiteenlopend zijn.
Ik haal nooit meer dan 1 dag, meestal amper een werkdag (om 8 uur van de lader af, en op weg naar huis (rond zes uur 's middags) zit ie op <40%.
Ik heb dan maximaal 20 minuten gebeld, 2 sms'jes verstuurd, géén Safari/YouTube etc, maar wel Exchange pushmail over (ad-hoc) WiFi, en elke 15 minuten een fetch bij GMail......
Misschien tijd voor een polletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:23:
[...]

ff de 2.0.1 update uitvoeren mocht je dat nog niet gedaan hebben.. zou daarmee gefixed moeten zijn.. ;)
ja had ik al gedaan... net ff phone uitgezet en weer aangedaan, en idd 'there is no lag' (© morphie :P ). Glitch in The Matrix denk ik dan maar.

Anyway, 3G is ook weer terug hier. Dus hopelijk was dat ook een glitch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
gisteren ook 2.0.1 geinstalleerd. Het lijkt allemaal wel een beetje vlotter te lopen maar bugs zitten er nog genoeg in. Net weer een restart gehad bij het verzenden van een grote mail en Settings blijft soms ellendig lang hangen (30+sec)...

Ik had toch wel wat betere kwaliteit verwacht van Apple

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:29:
[...]

ja had ik al gedaan... net ff phone uitgezet en weer aangedaan, en idd 'there is no lag' (© morphie :P ). Glitch in The Matrix denk ik dan maar.

Anyway, 3G is ook weer terug hier. Dus hopelijk was dat ook een glitch ;)
mooi zo.. 3G is hier ook weer terug op volledige sterkte als voorheen.. nou maar hopen dat het zo blijft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
psychonikeo schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Sja, ik haal de avond in ieder geval niet. Ik bedoel dan ook gewoon 's nachts laden.
Nee, heeft niets met alineas te maken :)
Ik klaag over de iPhone 3G, niet over het 3G datanetwerk ;)
[...]

zet je iphone met 3g connectie maar eens in standby mode, en stuur vervolgens vanaf je pc een mailtje naar je mobileme account. een paar seconden later zal je iphone een indicatie geven dat er nieuwe mail is (vibreren). vervolgens haal je het toestel uit standby mode en lees je de inhoud van de nieuwe mail. na lezen zet je het toestel weer in standby mode.

wil je meer energie besparen zet je toestel dan niet in 3g mode maar in gprs mode in standby (dwz met wifi en 3g disabled) ook dan blijft push mail gewoon werken. in theorie heb je dan meer standby tijd dan 300 uur want die is volgens apple met 3g en wifi ingeschakeld.

ik begrijp je zorgen in deze niet.
Zeg, ik durf het toestel niet eens 10 minuten per dag te gebruiken, omdat ik anders nog niet het einde van de middag haal. Natuurlijk staat hij de hele dag in standby.
Je begrijpt mijn zorgen niet zeg je... Met alle respect, maar ik koop toch geen 3G toestel, om vervolgens de boel noodgedwongen in GPRS te zetten? Snel internet abbo voor de bok zijn kloten om het zo maar te zeggen. Als Apple een 3G toestel op de markt zet met deze features, hoort je accu gewoon krachtiger te zijn bij design. Maar wat lijkt er te zijn gebeurd?
IIRC, the original iPhone's battery was 1400 mAh. So far, it looks like the 3G model might have only 1150 mAh. Details are not clear yet, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, net ontdekt:

Scheurtje nét iets boven de camera. Begin toch steeds meer van die iPhone te balen. Dacht dat de update er ook voor gezorgd had dat de SMS-'lag' weg was, net met SMS'en weer tergend traag!

Wat is er te doen aan die scheurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Beetje seconde lijm tussen doen :? Duh, omruilen en weken wachten op een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
ondertussen nog een tweede systeemcrash gekregen bij dezelfde mail. Hij is vrij lang qua tekst maar ik heb op de iPhone ook niet de mogelijkheid om te replyen zonder historiek. Uit pure miserie dan maar een nieuwe mail gestart om op de oude te antwoorden :(

2.0.1 is wel een goede verbeteringen op veel vlakken en ik ben blij dat ze deze al gereleased hebben, maar de kwaliteit moet nog een stuk beter. Hebben jullie ook dergelijke problemen?

edit: crash nummer 3... Dit keer bij de appstore en telkens WiFi gerelateerd. Blijft precies hangen bij een download of upload...

[ Voor 12% gewijzigd door Robbeke op 06-08-2008 11:03 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen na een weekje spelen.

1* Op mijn Diamond had ik T9 erop staan wat wel handig was met auto aanvulling van woorden. Zit dat niet op de iPhone 3G?

2* Stel je hebt gisteren gesynct en vandaag is je iPhone over de ruk en je moet hertellen. Ik heb gisteren even gekeken maar bij mij vraagt iTunes of ik terug naar fabriek instellingen wil, nee dus. Ik wil naar gisteren. Hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik een nieuwe iPhone krijg, kan ik dan zo'n backup uit iTunes terugzetten? Ben ik al mijn afspeellijsten en muziek zeker kwijt? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan je backup met een restore (of herstel) altijd terugzetten. En waarom zou je je muziek en afspeellijsten kwijt zijn, die staan zelfs in iTunes als het goed is?
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:08:
Ik heb twee vragen na een weekje spelen.

1* Op mijn Diamond had ik T9 erop staan wat wel handig was met auto aanvulling van woorden. Zit dat niet op de iPhone 3G?
Misschien moet je iPhone even uit de verpakking halen :? Je hebt een fullsize normaal toetsenbord dus hoe wil je daar T9 aan toevoegen? Wat de iPhone wel heeft is het automatisch herstellen van typefouten. Tik maar eens een willekeurig Nederlands woord met een spelfout in en druk daarna op spatie, je iPhone fixt het :)
2* Stel je hebt gisteren gesynct en vandaag is je iPhone over de ruk en je moet hertellen. Ik heb gisteren even gekeken maar bij mij vraagt iTunes of ik terug naar fabriek instellingen wil, nee dus. Ik wil naar gisteren. Hoe doe ik dat precies?
Op herstellen drukken, als iTunes dan nog een backup heeft kan je die terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:16:
[...]
Misschien moet je iPhone even uit de verpakking halen :? Je hebt een fullsize normaal toetsenbord dus hoe wil je daar T9 aan toevoegen? Wat de iPhone wel heeft is het automatisch herstellen van typefouten. Tik maar eens een willekeurig Nederlands woord met een spelfout in en druk daarna op spatie, je iPhone fixt het :)
Daarnaast doet de iPhone ook wel woorden auto-aanvullen, maar hier gaat eerst een automatisch 'training' van het systeem aan vooraf (woorden die je veel gebruikt, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:56:
Jawel, net ontdekt:

Scheurtje nét iets boven de camera. Begin toch steeds meer van die iPhone te balen. Dacht dat de update er ook voor gezorgd had dat de SMS-'lag' weg was, net met SMS'en weer tergend traag!

Wat is er te doen aan die scheurtjes?
Net terugebeld door BelCompany. Het probleem is bekend, bij Apple en BelCompany, maar de procedure is dat het toestel ingestuurd moet worden en niet wordt omgeruild.

Dit doordat IMEI-nummers aan contractanten van T-Mobile zijn gekoppeld. Beetje standaard verhaal, wat je ook krijgt als je een Nokia 6300 inlevert...

Zijn advies is te wachten tot Apple met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je backup met een restore (of herstel) altijd terugzetten. En waarom zou je je muziek en afspeellijsten kwijt zijn, die staan zelfs in iTunes als het goed is?

[...]
enig idee of je dat kan disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik wil ook graag een dock hebben voor mn 3G. Nu lijkt die bulk-versie van HTR me wel interessant, alleen is die ruim uitverkocht. Maar zit er een kabel bij die bulk-dock? Want als dat niet zo is, kan ik net zo goed gewoon de volle mep betalen, ik wil namelijk sowieso een extra kabel erbij.

Kan iemand mij vertellen of er een kabel bij zit? De site van HTR is vrij summier over het ding.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Misschien moet je iPhone even uit de verpakking halen :? J
Slaat weer als een tang op een varken. Als je niet zonder remarks antwoord kan geven mag je van mij je mond houden want hier zit ik niet op te wachten. Dat jij niet kan begrijpen dat T9 handig is en vele malen sneller werkt dan wat je nu krijgt op de iPhone.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positron schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:44:
Ik wil ook graag een dock hebben voor mn 3G. Nu lijkt die bulk-versie van HTR me wel interessant, alleen is die ruim uitverkocht. Maar zit er een kabel bij die bulk-dock? Want als dat niet zo is, kan ik net zo goed gewoon de volle mep betalen, ik wil namelijk sowieso een extra kabel erbij.

Kan iemand mij vertellen of er een kabel bij zit? De site van HTR is vrij summier over het ding.
Bij een dock zit nooit een kabel. Ook niet bij Apple zelf. Moet je allemaal los kopen (uitmelkerij modus van Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:46:
[...]

Slaat weer als een tang op een varken. Als je niet zonder remarks antwoord kan geven mag je van mij je mond houden want hier zit ik niet op te wachten. Dat jij niet kan begrijpen dat T9 handig is en vele malen sneller werkt dan wat je nu krijgt op de iPhone.
Dan moet je je vragen maar duidelijker stellen. Je vraag slaat nergens op en toch leg ik nog zo veel mogelijk uit. Dit is geen helpdesk ofzo :z En T9 werkt met zo'n toetsenbord waar je maar 9 knopjes hebt. De iPhone kent 1 toetsenbord en die heeft meer dan 26 knopjes. Snap je?
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:23:
[...]

enig idee of je dat kan disablen?
Kan niet, behalve als je je iPhone jailbreakt. Zie daarvoor andere topics in APL :)

[ Voor 39% gewijzigd door Muthas op 06-08-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mOrPhie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:24:
[...]

Idem, ik heb iPhone support aan de lijn gehad. Werd meteen daarmee doorverbonden omdat de eerste lijn support dit probleem "nu al voor de derde keer binnen 10 minuten" hoorde.

Gisteren 20 minuten prima verbinding gehad. Toen kwam iTunes met het bericht dat er een update was. Na de update alleen nog 3G verbinding als ik naast een mast ga staan. En zelfs zonder 3G nog "Geen service" meldingen zodra ik Almere uit reed. De melding was kort weg bij muiden (mast?) op de A9 weer geen verbinding, tot ik Amstelveen centrum in reed waar ik weer een (heel slechte) verbinding heb. Niet echt plekken waar je zo'n slechte verbinding verwacht.

P.S. Is er een manier om muziek als ringtone te gebruiken, zonder te jailbreaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:48:
[...]

Bij een dock zit nooit een kabel. Ook niet bij Apple zelf. Moet je allemaal los kopen (uitmelkerij modus van Apple)
Hmm.. Erg jammer. Dat is weer het mindere aspect van Apple. Als je een dock maakt moet je daar gewoon een mini-usb in de achterkant maken. Het is natuurlijk belachelijk dat daar een contra-iPhone-stekker in zit.

Eens kijken of ik ergens anders een goedkope kabel kan scoren. Als ik het goed heb begrepen zijn alle iPod/iPhone-kabels hetzelfde?

[ Voor 8% gewijzigd door Positron op 06-08-2008 11:58 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:48:
[...]

Dat vind ik juist wel handig. Je kan zelf bepalen hoeveel kabels je wilt. Alleen jammer dat de Docks en kabels best wel duur zijn.

Trouwens, gisteren heb ik ook mijn iPhone 16GB (wit) binnengekregen! Erg mooi apparaatje. Ik had al een iPod touch, dus het meeste is me al bekend.

Waar ik erg blij mee ben:
- Handige en overzichtelijke telefoonfuncties
- Apps store!
- Camera (2 megapixel is zat voor een telefoon).
- 3G natuurlijk.
- (Nog) geen scheurtjes.

Wat ik minder vind:
- (Nog) niet veel functies voor GPS.
- Kans op scheurtjes.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist de update gedaan naar softwareversie 2.0.1. Ging 100% goed, kreeg geen enkele foutmelding (heb even gewacht, omdat ik gisteren veel berichten las dat men foutmeldingen in beeld kreeg)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Dan moet je je vragen maar duidelijker stellen. Je vraag slaat nergens op en toch leg ik nog zo veel mogelijk uit. Dit is geen helpdesk ofzo :z En T9 werkt met zo'n toetsenbord waar je maar 9 knopjes hebt. De iPhone kent 1 toetsenbord en die heeft meer dan 26 knopjes. Snap je?
[...]
Wat jij wilt. 8)7 Even ter informatie, op een HTC Diamond zit ook T9 met een full keyboard. In jouw bewoording 26 knopjes

Laat je reactie maar achterwegen want ik voel hem al aankomen.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdm schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:01:
Zojuist de update gedaan naar softwareversie 2.0.1. Ging 100% goed, kreeg geen enkele foutmelding (heb even gewacht, omdat ik gisteren veel berichten las dat men foutmeldingen in beeld kreeg)...
ook geen foutmelding van de carrierupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

.....

P.S. Is er een manier om muziek als ringtone te gebruiken, zonder te jailbreaken?
ff search optie gebruiken.. dit is vaker gevraagd namelijk...

-Zet je mp3 in de bibliotheek van iTunes;
-Rechtermuisklik op nummer: Info; tabblad 'Opties'; stel begin en eindtijd in (Maximaal 30 sec.)
-Rechtermuisklik op nummer: Converteer selectie naar AAC;
(staat er MP3 of iets anders: 'Voorkeuren'(of Opties(?)), 'Geavanceerd','Importeren',Importeer met: AAC-codering)
-Rechtermuisklik op nieuwe AAC-bestand: Toon in Finder (heet anders op PC)
-In Finder (of verkenner) verander je de extensie van AAC naar .m4r;
-Verwijder het AAC-bestand uit iTunes en sleep het nieuwe .m4r-bestand opnieuw naar je bibliotheek.
-iTunes herkent hem nu als ringtone en je kunt het syncen met je iPhone.
[...]

[...]

Kan niet, behalve als je je iPhone jailbreakt. Zie daarvoor andere topics in APL :)
okay.. laat maar zitten dan.. ga mn iphone niet ff jailbreaken puur voor die optie.. thanks anyway..;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Gelul, op mijn samsung i600 heb ik ook T9 icm een volledig Qwerty toetsenbord en werkt idd heel fijn.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:21:
[...]

Net terugebeld door BelCompany. Het probleem is bekend, bij Apple en BelCompany, maar de procedure is dat het toestel ingestuurd moet worden en niet wordt omgeruild.

Dit doordat IMEI-nummers aan contractanten van T-Mobile zijn gekoppeld. Beetje standaard verhaal, wat je ook krijgt als je een Nokia 6300 inlevert...

Zijn advies is te wachten tot Apple met een oplossing komt.
Ja sorry hoor maar volgens mij is dat ook een onzin verhaal van BC. Ik heb ook een DOA iphone via BC en die wordt gewoon omgeruild. Je hebt volgens de Algemene Voorwaarden vanBC zelfs recht op een omruil als er binnen 30 dagen wat mee is. Niet mee akkoord gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
UltraSub schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:40:
Zeg, ik durf het toestel niet eens 10 minuten per dag te gebruiken, omdat ik anders nog niet het einde van de middag haal. Natuurlijk staat hij de hele dag in standby.
Je begrijpt mijn zorgen niet zeg je... Met alle respect, maar ik koop toch geen 3G toestel, om vervolgens de boel noodgedwongen in GPRS te zetten? Snel internet abbo voor de bok zijn kloten om het zo maar te zeggen. Als Apple een 3G toestel op de markt zet met deze features, hoort je accu gewoon krachtiger te zijn bij design. Maar wat lijkt er te zijn gebeurd?
Als je niet eens het einde van de middag haalt en maar 10 minuten het toestel gebruikt... Misschien is je accu dan kapot? Vergelijk het eens met de tijden die andere mensen halen, bijv. hier http://forums.macrumors.c...read.php?t=533087&page=11.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Gelul, op mijn samsung i600 heb ik ook T9 icm een volledig Qwerty toetsenbord en werkt idd heel fijn.
Leg mij eens uit hoe dat werkt dan? Ik zie niet in hoe je Wikipedia: T9 met een volledig toetsenbord wilt combineren.

Over die accutijden. Ik heb een iPhone 2,5G gehad, die gebruikte ik nog niet in combinatie met een e-mailaccount en dus geen fetchschema. Ik haalde dan altijd net 2 dagen op een accu. Nu heb ik een 3G en die laad ik elke dag weer op, aan het eind van een dag zit ik 50%. Ik zou dus ongeveer 1,5 dag kunnen halen, maar daar heb ik niks aan :P En dat is met 3G uit, aangezien dat ik het bereik daarvan echt te slecht vind en hij 7 van de 10 keer dat ik Safari open toch wel terug valt op GPRS. Ben ik ergens waar ik weet dat ik 3G bereik heb, zet ik het wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben ook niet enorm ontevreden hoor, over de battery life. Sinds gisterochtend aan, heeft alleen gisteravond even aan de Mac gehangen voor de update en ik zit nu op iets meer dan de helft zo te zien.

Dat is dus inclusief bijna 3 uur muziek luisteren, beetje internetten, 3G aan, push e-mail aan plus nog een IMAP accountje wat om het uur checkt. Oh, en ik heb nog wat met GPS zitten klooien vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:39:
[...]

Leg mij eens uit hoe dat werkt dan? Ik zie niet in hoe je Wikipedia: T9 met een volledig toetsenbord wilt combineren.
Dat jij het niet snapt zegt meer over jouw T9 kennis en om in jouw eigen bewoording te blijven "Het is hier geen helpdesk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

Dat jij het niet snapt zegt meer over jouw T9 kennis en om in jouw eigen bewoording te blijven "Het is hier geen helpdesk".
Hou het een beetje gezellig. Je mag het best met iets niet eens zijn, maar dan wel met argumenten onderbouwen en niet zo op de man spelen. Leg dan uit waarom het volgens jou wel zou werken?

T9 werkt alleen bij numerieke toetsenborden. Een i600 (ik heb zelf een i320) heeft alleen qwerty toetsenbord. Daar zit dus geen T9 op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Servor schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:39:
Ik ben ook niet enorm ontevreden hoor, over de battery life. Sinds gisterochtend aan, heeft alleen gisteravond even aan de Mac gehangen voor de update en ik zit nu op iets meer dan de helft zo te zien.

Dat is dus inclusief bijna 3 uur muziek luisteren, beetje internetten, 3G aan, push e-mail aan plus nog een IMAP accountje wat om het uur checkt. Oh, en ik heb nog wat met GPS zitten klooien vanochtend.
En een update dus, want tijdens dat updaten, zo zag ik, laadt 'ie niet op. En die is redelijk batterij-intensief. Ik begon daaraan met een 100% volle batterij en nadat 't klaar was stond 'ie op driekwart.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over die battery life, dat de ervaringen zo ontzettend wisselend zijn.. Zou het niet iets te maken kunnen hebben met slechte 3G dekking? Als het ding de hele tijd staat te switchen tussen 3G en GPRS, sja... Dat vreet ook stroom. Daarnaast is bij vol bereik volgens mij minder stroom nodig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Muthas schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:39:
[...]
[...]
Misschien is het een verkeerd gebruik van de term? Dat die Diamond niet echt T9 heeft, maar meer een soort van 'predictive text input' die door de eigenaar per abuis als T9 wordt aangeduidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

UltraSub schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:04:
Over die battery life, dat de ervaringen zo ontzettend wisselend zijn.. Zou het niet iets te maken kunnen hebben met slechte 3G dekking? Als het ding de hele tijd staat te switchen tussen 3G en GPRS, sja... Dat vreet ook stroom. Daarnaast is bij vol bereik volgens mij minder stroom nodig, toch?
Inderdaad, er moet iets zijn wat die verschillen verklaard ; ik lees dat sommige mensen meer dan 1 dag met de iPhone 3G vooruit kunnen....ik dus absoluut niet.
Mogelijke oorzaken:
  • Kapotte/slechte accu?
  • Slechte 3G dekking
  • Slechte wifi verbinding
  • Verkeerde lader? (ik laad 'm overdag aan m'n laptop, in de auto met de iAcc lader, en thuis met de 'echte' lader
  • Software fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verschillende laadmethodes geven wel verschillende laadstromen, daar was laatst wat over in het 'nieuws' geloof ik. Maar na een paar uur aan de normale stopcontact lader zou je iPhone gewoon vol moeten zijn. En vol = vol ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Overigens, misschien dat iemand me dit kan verklaren.
Ik heb 31 foto's gesynced met de iPhone ; op m'n PC staan ze in volle glorie (14 mpix, 90% JPG) en zijn ze zo'n 82 MB in totaal.
Op de iPhone staan ze in een lagere resolutie, maar....wel 100,8 MB... 8)7
Afbeeldingslocatie: http://oxle.com/uploaded/18/iphone_usage.jpg
Grootste grap ; als ik ze van m'n iPhone af gooi krijg ik geen 100,8 MB ruimte terug, maar slechts 30 MB..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Volgens mij maakt iTunes tijdens de synchronisatie ook nog thumbnails aan; dat zou een deel van het verschil kunnen verklaren.

Waarom verwijderen maar 30Mb teruggeeft ... :?
Als 2.0.1 gejailbreakt kan worden zou je met een iPhone explorer eens kunnen gaan wroeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Overigens begin ik ook steeds meer het nut van mappen of stacks achtig iets in te zien. Ik heb nu in amper een week tijd 2 schermen met apps gevuld. Ik wil niet weten hoe dat over een half jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:13:
[...]

Wat jij wilt. 8)7 Even ter informatie, op een HTC Diamond zit ook T9 met een full keyboard. In jouw bewoording 26 knopjes

Laat je reactie maar achterwegen want ik voel hem al aankomen.... ;)
Wat deze persoon hierboven bedoeld, is dat er in plaats van een volledig toetsenbord, er een soort van num-pad verschijnt, waarmee je old-school T9 kan SMS-en.

zoiets: http://revver.com/video/828220/htc-phonepad-touch-pad-t9-for-pocketpc-windows-mobile/

[ Voor 16% gewijzigd door Castor385 op 06-08-2008 13:40 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds en irritants. Probeer maar eens het woord "goeiemiddag" in te typen bij een sms. Ik ben benieuwd of je in 1x de tweede i kunt typen... ik niet namelijk. Wat ik ook probeer hij pakt een o. Als ik dan mijn vinger op de o hou om zodoende naar de i te gaan kan dat ook niet want dat krijg ik speciale tekens met een o.

Als ik backspace kan ik wel een i pakken... Erg irritant, zal wel met dat auto-invullen te maken hebben, hij wil perse naar "goeiemorgen" volgens mij. Maar mag ik misschien zelf bepalen welke letter ik typ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
CJ_Latitude schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:07:
[...]

Misschien is het een verkeerd gebruik van de term? Dat die Diamond niet echt T9 heeft, maar meer een soort van 'predictive text input' die door de eigenaar per abuis als T9 wordt aangeduidt?
Ik weet niets van de Iphone af, maar met de HTC Touch Diamond heb je 3 verschillende toetsenborden: -volledig qwerty toetsenbord, te klein voor je vingers, stylus gebruik verplicht eigenlijk
-compacte qwerty, dat is qwerty indeling gecombineerd met telefoontoetsenblok, bruikbaar met vingers
-normaal telefoontoetsenblok, zoals normale mobieltjes.

Alle 3 de opties hebben T9, in de zin van dat ze alvast de meest gangbare woorden of woordcombinaties voor je voorspellen, net als bij elke normale mobiel. En uiteraard bij alle 3 de opties uit te schakelen. Misschien dat dit nu wat meer duidelijkheid schept.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Pure T9 bestaat niet met een volledig toetsenbord. T9 is de functie die aan de hand van ingevoerde toetsen een woord probeert te maken. Dit heeft alleen zin als een toets meerdere letters kan aanduiden. Als je bijvoorbeeld de 6 (MNO), de 3 (DEF) en de 8 (TUV) intoetst, zal T9 er meestal als eerste MET van maken. Indien je dat woord niet wil, komt hij met NET, OET, MOV of whatever.
In het geval van een volledig toetsenbord duidt elke toets precies 1 letter aan. T9 is daar dus niet mogelijk.
dinkelover schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

Alle 3 de opties hebben T9, in de zin van dat ze alvast de meest gangbare woorden of woordcombinaties voor je voorspellen, net als bij elke normale mobiel. En uiteraard bij alle 3 de opties uit te schakelen. Misschien dat dit nu wat meer duidelijkheid schept.
Dat is dus geen T9. Dat is het voorspellen van woorden. Hij maakt dan het woord af na het intoetsen van 2 letters.

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuz op 06-08-2008 13:48 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:41:
Ik heb iets vreemds en irritants. Probeer maar eens het woord "goeiemiddag" in te typen bij een sms. Ik ben benieuwd of je in 1x de tweede i kunt typen... ik niet namelijk. Wat ik ook probeer hij pakt een o. Als ik dan mijn vinger op de o hou om zodoende naar de i te gaan kan dat ook niet want dat krijg ik speciale tekens met een o.

Als ik backspace kan ik wel een i pakken... Erg irritant, zal wel met dat auto-invullen te maken hebben, hij wil perse naar "goeiemorgen" volgens mij. Maar mag ik misschien zelf bepalen welke letter ik typ? :?
Net voor je getest (16gb/FW2.0.1) geen problemen mee.
[edit]
<DOH!> Moet ik naturlijk wel m'n keyboard layout op NL zetten ipv UK |:(
Inderdaad, dan heb ik er ook last van.

[ Voor 7% gewijzigd door TheRookie op 06-08-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Ook getest, zelfde probleem! (iPhone "1", 16GB/FW2.01)

[ Voor 32% gewijzigd door Sluuz op 06-08-2008 14:03 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:41:

Heb ik hier ook (16GB/FW2.01)
Misschien is 'ie erg op de hoogte van de NL cultuur en wil 'ie er 'goeiemoggel' van maken ;)
Of dwingt 'ie ons om goed NL te schrijven ('goeDeNmiddag')...

Maar inderdaad beetje jammer. De 'P' en de 'S' kunnen overigens dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

inderdaad.. echt duidelijk niet in de buurt van de O, maar toch gewoon voor die O gaan.

Hij voorspelt ook inderdaad wat je wil gaan typen, maar dit is wel erg overdreven!!

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ_Latitude schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

Heb ik hier ook (16GB/FW2.01)
Misschien is 'ie erg op de hoogte van de NL cultuur en wil 'ie er 'goeiemoggel' van maken ;)
Of dwingt 'ie ons om goed NL te schrijven ('goeDeNmiddag')...

Maar inderdaad beetje jammer. De 'P' en de 'S' kunnen overigens dan ook niet.
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen :+
De P en de S kunnen idd ook niet

Vreemd wel dat TheRookie het dan weer niet heeft... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zie m'n edit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader melde net dat er een iPod was gebracht door tmobile ;) (oud-ers)

Straks uit me werken maar me iPhone ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Hou het een beetje gezellig. Je mag het best met iets niet eens zijn, maar dan wel met argumenten onderbouwen en niet zo op de man spelen. Leg dan uit waarom het volgens jou wel zou werken?

T9 werkt alleen bij numerieke toetsenborden. Een i600 (ik heb zelf een i320) heeft alleen qwerty toetsenbord. Daar zit dus geen T9 op :).
Op de eerste plaats begin ik niet met duffe opmerkingen, gevalletje wie de bal kaatst etc etc. Nu hier een screenshot van een nummeriek toetsenboard met T9 (Diamond)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/06/1218024817-240.jpg

Lijkt mij toch een full keyboard of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
[afbeelding]

Lijkt mij toch een full keyboard of zie ik het verkeerd?
Dat is inderdaad full keyboard, en daar staat inderdaad T9, maar dan hebben de makers van dat virtuele keyboard niet goed door wat T9 inhoudt. Dat systeem is toch echt bedoeld voor als je toetsen hebt waarmee meerdere letters tegelijkertijd ingevoerd kunnen worden.
T9 bekijkt dan welke combinaties van letters woorden kunnen vormen. Dat is iets anders dan voorstellen doen van wat de gebruiker mogelijk nog wil gaan typen.

EDIT: T9 doet inderdaad die tweede functionaliteit die ik noem ook (zie wiki). Het woorden voorstellen is dus een 'sub-functionaliteit' van T9, maar niet datgeen waar het het meest bekend om is.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ_Latitude op 06-08-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ_Latitude schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Dat is inderdaad full keyboard, en daar staat inderdaad T9, maar dan hebben de makers van dat virtuele keyboard niet goed door wat T9 inhoudt. Dat systeem is toch echt bedoeld voor als je toetsen hebt waarmee meerdere letters tegelijkertijd ingevoerd kunnen worden.
T9 bekijkt dan welke combinaties van letters woorden kunnen vormen. Dat is iets anders dan voorstellen doen van wat de gebruiker mogelijk nog wil gaan typen.
Ik hou er maar over op want we komen er nooit uit.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.