Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5788/panabr2.jpg
TypenummersPZ800PZ85PZ80PX80PX8
AfbeeldingenAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18863/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18898/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18919/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18961/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18989/klein.jpg
Formaat, Res.50", 1920x1080
42", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
50", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
42", 1024x768
37", 1024x720
50", 1366x768
42", 1024x768
37", 1024x720
Prijzen50", €2328
42", €1784
46", €1729
42", €1344
50", €2059
46", €1599
42", €1229
42", €899
37", €799
50", €1274
42", €834
37", €792
Wattage Max(Norm)50", 495 (450)
42", 385 (324)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
50", 495 (450)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
50", 355 (298)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
Contrast30.000:130.000:130.000:115.000:110.000:1
Gradaties5.1205.1205.1204.0963.072
Inteligent Frame & Real CinemaJaJaNeeNeeNee
Digital Cinema Color & Deep ColorJaNeeNeeNeeNee
VRealPro3Pro3Pro333
HDMI43332
Scart22222
VGAJaJaJaJaNee
SPDIF (+DD)Ja (Plus)JaNeeNeeNee
Memory CardAVCHD, MPEG2,
HD-JPEG
HD-JPEGHD-JPEGHD-JPEG-
Teletekst2000150015001000500

Veel Gestelde Vragen
Pioneer/PanasonicDe beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek. Alle technieken van Pioneer worden in volgende generaties gebruikt voor Panasonic panelen en Pioneer gaat panelen van Panasonic afnemen.
LCD/PlasmaMede dankzij de consumentenbond heeft plasma een negatief imago. Vooral in het begin waren er erg veel problemen met inbranden en energieverbruik. De huidige generatie schermen doet het een stuk beter, metname op het gebied van inbranding, maar ook qua energieverbruik. De volgende generatie gaat een grote inhaalslag maken op het energievlak. Op deze twee punten doet plasma voorlopig nog steeds onder voor LCD.

Qua kijkhoek wint plasma als er een enkele glasplaat (Pioneer) gebruik wordt en zelfs met dubbele glasplaat is de kijkhoek van een Plasma eigenlijk beter. De hoek waaronder het beeld nog echt acceptabel is (niet de opgegeven hoek) is een stuk hoger.

Qua echt contrast, is een plasma onoverwonnen. Let op dat je geen dynamisch contrast met werkelijk contrast gaat vergelijken.

Qua kleurechtheid is een plasma stukken beter, desondanks dat een LCD scherm in de winkel soms er uit lijkt te springen komt dit meestal door de overdreven kleuren. Bijna alle schermen staan standaard op overdreven kleuren. Een Panasonic plasma is erg eenvoudig (cinema stand, contrast op 50%) op een bijna correcte kleurweergave te krijgen.

Ghosting/trailing/response tijd is bij een plasma eigenlijk niet van toepassing.
Grootte/AfstandSchermgrootte is nogal persoonlijk en afhankelijk van de afstand en content waar je naar kijkt. Om de details van HDTV waar te kunnen nemen zal de grootte verhoogd moeten worden of de afstand verkleint. Als we kijken naar het punt waar je ogen alle details kunnen waarnemen dan is op 3 meter afstand de ideale grootte voor SD content 37", voor 720 materiaal 50" en voor 1080 materiaal 75". Als we kijken naar het punt waar je ogen meer details dan het formaat er onder waarnemen dan is op 3 meter afstand nog voordeel voor 720 materiaal bij 46" en bij 1080 materiaal 70"
FullHD/HDreadyNa bovenstaand verhaal zal duidelijk worden dat voor de meesten onder ons FullHD eigenlijk geen enkel voordeel zal bieden, echter is door de resolutie van deze schermen 1:1 pixelmapping mogelijk voor 1080p bronnen. (zie Overscan/Pixelmapping)
TransportDoordat een plasma een glasplaat bevat kan transport het beste verticaal gebeuren. Als je erg voorzichtig bent is horizontaal transporteren ook mogelijk.
AansluitenOver het algemeen is dit de beste volgorde bij het kiezen van een aansluiting:
HDMI
VGA
Component
RGB
SVIDEO
Composiet
Burn InEen plasma heeft vooral in de eerste branduren de meeste kans op inbranding en kleurverschillen. De Panasonic schermen hebben een erg actieve pixelshift functie waardoor inbranding bijna niet mogelijk is in enkele uren. Persoonlijk vind ik het dan ook voldoende om rekening te houden met balken de eerste 200 uur, kijk niet achter elkaar naar content met balken, dit om eventuele verkleuringen te voorkomen.

Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn.

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Met name de eerste 200 uur op 40% contrast.

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
InterlacingInterlacing is een techniek waarbij beeldlijnen over twee frames verdeeld worden, een frame bevat de even en een frame bevat de oneven beelden. Deïnterlacing is niet de sterkste kant van de VReal engine van Panasonic. Interlaced signalen worden gebruikt bij SD (576i) en 1080i HDTV. Veel dvdspelers hebben de mogelijkheid om te deïnterlacen en kunnen een progressive signaal uitsturen. Digitale tv STB's sturen eigenlijk altijd een interlaced signaal uit, 720P HDTV uitgezonderd. Sommige AV versterkers kunnen ook deïnterlacen.
ScalingOmdat plasma's en LCD's een vast aantal pixels hebben is het niet mogelijk om beeldvullend/het complete frame te kijken zonder deze om te zetten naar het correcte aantal pixels. Hiervoor word een scaler gebruikt. De VReal engine van Panasonic is een erg goede scaler, beter dan de meeste welke in de tv's aangetroffen worden. Scalers van HQV en ABT zijn de absolute top net als PureVideo/Avivo/CoreAVC processing op de PC. Faroudja en Pioneer scaling lijken hetzelfde resultaat te geven als de VReal engine.
Overscan/PixelmappingOverscan is een overblijfsel uit het CRT tijdperk. Door blooming en productieverschillen varieerde de weergegeven beeldgrootte. Om deze marge te compenseren werd er tot 10% marge aangehouden. Indien je tv overscanned zie je dus een gedeelte van de content niet en vaak zit er in de content ook al een marge waardoor je als je tv niet overscanned een gedeelte zwart ziet. 1:1 Pixelmapping zorgt ervoor dat elke pixel van de content ook echt een pixel op je scherm is, indien overscan aanstaat kan dit dus niet. Heeft de content compensatie voor overscan dan zie je dus bij het uitzetten van overscan zwarte randen. Als je een computerbeeld weer wilt geven en je overscan staat aan mis je dus een stuk van je scherm. De HDMI ingang van de Panasonic schermen heeft alleen ondersteuning voor 480/576/720/1080 resoluties. Indien je scherm dus niet native een van deze resoluties is moet er dus gescaled worden, hierdoor verlies je scherpte en zal vooral tekst er minder goed uitzien. Ook is overscan (beeldscan in je menu) alleen uit te schakelen op de 1080p schermen. Via het servicemenu is wel het percentage overscan aan te passen, ook op de HDReady toestellen.
LipsyncDe tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
IFCIntelligent Frame Creation maakt een extra frame per 5 frames voor een vloeiendere weergave.
Deep Color36 bit's kleuren voor sommige Blueray en HDDVD's. (16 miljoen -> 69 miljard)
HDMI 1.3Sinds 1.3:
  • Lipsync
  • Deep Color
  • Verbetering in de aansturing van andere apparaten (bijvoorbeeld de versterker automatisch laten omschakelen als je de tv op een andere input zet.
  • TrueHD en DTS-HD.
Sinds 1.2:
  • SACD (DSD), als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Sinds 1.1:
  • DVD-Audio, als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Game ModusDe her en der besproken game modus zit alleen op amerikaanse modellen.
24P1080p materiaal is over het algemeen 24 frames per seconden. De Pioneer schermen kunnen 24 frames per seconde weergeven, Panasonic gebruikt een pulldown methode voor weergave.
Real CinemaReal Cinema is een techniek om judder te verminderen bij de pulldown van 24p content.
Hotel ModeHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
  • - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
  • Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
  • Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
  • Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
  • Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
  • Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9783/hotelmodepanaqd4qb4.jpg
Service MenuService = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/8483/servicetj5.png
BalkenDe banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’.
Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.
Analoog/Digitenne/Satteliet/DigitaalKwalitatief gezien staan deze reeds in de juiste volgorde, maak zelf een afweging naar de hand van de prijs en het gebruiksgemak.

Interessante Links

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Probeer dit topic leesbaar te houden, niemand vind het interresant of je plasma besteld/geleverd is.

Voor aanbiedingen zijn speciale topics en iedereen kan in de pricewatch/kieskeurig of bellen naar IT's/Media Markt voor prijzen.

Lees de hele startpost, het hele topic, gebruik google, de panasonic site en wikipedia voor je een vraag stelt.
voodooless schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:05:
[modbreak]Kunnen we aub dingen over webshops levertijden en garantiebepalingen elders afhandelen? Dit soort dingen kun je prima zelf uitzoeken door even zelf te zoeken of gewoon te bellen. Zelfde geldt ook over de leverstatus van je scherm. We hoeven echt niet te weten dat je nog 3 uur op je werk moet zitten tot je hem kan uitpakken ;)[/modbreak]

[ Voor 98% gewijzigd door |sWORDs| op 14-07-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
In hoeverre zijn de VS modelnummers te vergelijken met de NL modelnummers?klik

Ik zie volgens de NL specs weinig verschil tussen de PZ80 en de PZ800, maar als ik naar de US specs kijk zijn er toch wat meer verschillen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom staat de 850 in de TS terwijl die hier niet beschikbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:31:
En dan is er sinds kort ook nog een PZ8 uitgebracht, dus die zou daar voor in de plaats kunnen komen.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:23
Wat ik me nou nog afvraag bij die Panasonic plasma's, waarom switchen ze niet automatisch naar de juiste ingang als je HDMI gebruikt?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_Brake_ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:15:
Wat ik me nou nog afvraag bij die Panasonic plasma's, waarom switchen ze niet automatisch naar de juiste ingang als je HDMI gebruikt?
HDMI heeft geen trigger signaal zoals dat met SCART wel gaat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:31:
Omdat iedereen anders straks weer vraagt of de 850 een nog uit te komen opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb even een vraag over lipsync. Ik heb interesse in een 50PZ80 of 85. Als ik mijn dvd speler (DV7001 Marantz) aansluit via HDMI (1.1)(of RGB) en via sp/dif op mijn versterker, krijg je dan last van lipsync?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 22:31

PoweRoy

funky!

Heb thuis de pz85 nu 2 weekjes en kijk soms savonds (meeste tijd aan t klussen ;). Kijk tijd is hoogstens 1.5uur. Contrast niet op 40% gezet (te donker dan) en niet ingespeeld (zit ook nog niet aan de 200 branduren).

Mijn vraag is of ik beter toch kan inspelen door de contrast lager te zetten en de donkerheid voorlief te nemen of gewoon doorkijken (op dynamisch) omdat ik toch niet lang tv kijk :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
el-jorge schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:20:
Ik heb even een vraag over lipsync. Ik heb interesse in een 50PZ80 of 85. Als ik mijn dvd speler (DV7001 Marantz) aansluit via HDMI (1.1)(of RGB) en via sp/dif op mijn versterker, krijg je dan last van lipsync?
Natuurlijk, maar dat heb je bij elke tv met processing en HDMI<1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09
PoweRoy schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:37:
Heb thuis de pz85 nu 2 weekjes en kijk soms savonds (meeste tijd aan t klussen ;). Kijk tijd is hoogstens 1.5uur. Contrast niet op 40% gezet (te donker dan) en niet ingespeeld (zit ook nog niet aan de 200 branduren).

Mijn vraag is of ik beter toch kan inspelen door de contrast lager te zetten en de donkerheid voorlief te nemen of gewoon doorkijken (op dynamisch) omdat ik toch niet lang tv kijk :?
Niet om vervelend te doen of zo, maar anders lees je't topic even door? Ok, vorige deeltje, maar toch...
Op de laatste pagina's daar staat een ganse discussie hierover :)

Trouwens, Dynamisch is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik speel altijd op 50% contrast met mijn py70, hoger kloppen de kleuren gewoon niet. Inspelen heb ik ook gewoon overgeslagen. Alleen in het begin een beetje opletten met balken en stilstaande beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 22:31

PoweRoy

funky!

Fire69 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Niet om vervelend te doen of zo, maar anders lees je't topic even door? Ok, vorige deeltje, maar toch...
Op de laatste pagina's daar staat een ganse discussie hierover :)

Trouwens, Dynamisch is :X
dacht tenminste dat het dynamisch was cinema mode O-)
Vorig topic geheel gevolgd en veel verschillende reacties gezien van wel of geen gebruik maar niet wat het resultaat was na de eerste 200 uur. Wat dus het resultaat was van wel of niet laten inspelen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan geen kwaad om eerst een 200tal uren met veel minder brightness te kijken. ondanks dat je weinig kijkt, hoewel het tegenwoordig een stuk minder gevoelig schijnt te zijn kan je het beste denk ik gewoon het advies volgen om brightness laag te houden de eerste tijd

heb zelf de th-42pz80, heerlijk schermpje.
heb tot nu toe nog maar een nadeel ontdekt, en dat is bij vrienden/familie de tv te klein vinden om fatsoendelijk te kijken ;P

vooral computer via hdmi op fullhd resolutie is :9
niet eens alleen voor films o.i.d. bedoel ik dan, maarja als je er office op los laat of een game moet je er natuurlijk wel iets dichter op gaan zitten vergeleken met een of andere hd trailer in vol 1080p glorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 09:42
ik ben van plan een 42" PZ800 of een 42" PZ85 te kopen en wil deze ook gebruiken als gamemonitor. Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van deze tv's op de pc? Sluiten jullie deze aan op VGA of HDMI? Is het een waardige vervanger van een normale monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
VGA gaat maar tot 1366x768 dus dat zou ik je afraden :)

Gisteren mijn laptop via dvi->hdmi even aangesloten en de zwarte rand weggewerkt door de v-amp en h-amp aan te passen.
Maar nu vroeg ik me iets af... Standaard staan de 2 waarden op 0, ik heb ze op -27 moeten zetten om het beeld net tot aan het randje te krijgen. Maar hoe weet ik nu dat ik 1:1 pixelmapping heb?
Ik kon nog verder gaan (tot -30 dacht ik) met die waardes, wil dat dan niet zeggen dat de tv nu nog steeds zelf aan het binnenkomend signaal prutst? Hoop dat het wat te begrijpen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Chevy454 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 06:18:
[...]

HDMI heeft geen trigger signaal zoals dat met SCART wel gaat.
Is dat niet heel raar :s

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Met Consumer Electronics Control (Viera Link) kan het wel, maar dan moeten beide apparaten elkaar wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het service menu kan ik zien hoe lang de TV al heeft aangestaan.

Alleen staan er twee regels:

317:45
127

Welke van de twee geeft nu aan hoe lang de TV al heeft aangestaan?

Zou graag willen wachten met van Cinema mode afstappen tot dat de eerste 200 uur erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
|sWORDs| schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Met Consumer Electronics Control (Viera Link) kan het wel, maar dan moeten beide apparaten elkaar wel begrijpen.
Dat kan de HTPC vast niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dan moet jij maar in de groepering / commissie welke de normering betreffende HDMI regelt gaan zetelen. Voor de rest kan jij dat heel raar vinden. Het is er niet en tenzij jij de regels daarover kan aanpassen zal je het gewoon moeten aanvaarden en ermee leren leven.

Ik, ik gebruik een harmony.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 16-07-2008 20:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:02:
In het service menu kan ik zien hoe lang de TV al heeft aangestaan.

Alleen staan er twee regels:

317:45
127

Welke van de twee geeft nu aan hoe lang de TV al heeft aangestaan?

Zou graag willen wachten met van Cinema mode afstappen tot dat de eerste 200 uur erop zitten.
317 is het aantal uren. 127 het aantal aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:58:
VGA gaat maar tot 1366x768 dus dat zou ik je afraden :)

Gisteren mijn laptop via dvi->hdmi even aangesloten en de zwarte rand weggewerkt door de v-amp en h-amp aan te passen.
Maar nu vroeg ik me iets af... Standaard staan de 2 waarden op 0, ik heb ze op -27 moeten zetten om het beeld net tot aan het randje te krijgen. Maar hoe weet ik nu dat ik 1:1 pixelmapping heb?
Ik kon nog verder gaan (tot -30 dacht ik) met die waardes, wil dat dan niet zeggen dat de tv nu nog steeds zelf aan het binnenkomend signaal prutst? Hoop dat het wat te begrijpen is? :P
heb zelf met een, ik mag hopen hele goede want de prijs was in ieder geval wel erg 'goed' ;) , dvi naar hdmi kabel de aansluiting tussen pc en tv.

heb hem helemaal tot het randje voor zover ik zo snel kan zien. wel zit er in het normale setup gedeelte een optie waarmee ik het voor elkaar krijg dat ik iets meer rand zie (was volgens mij een naam die niet helemaal logisch klonk).. zal vanavond even kijken hoe die exact heet. - als ik het niet vergeet/er aan toe kom

voor een letterlijk antwoord op je vraag,
je kan natuurlijk even met paint een bitmapje maken van 1920x1080 waar je een simpel grid in maakt
vergrootglas erbij en pixels tellen :P

over prijzen gesproken, zag de th-42pz80 die ik heb laatst staan bij de scheer&foppen voor 1699E of erger
zelf via internet besteld voor 1337 inc bezorg/belasting/btw/enz-kosten ^O^

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:55
1337 is wel een 1337 prijs ja 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:21
Er worden regelmatig vragen gesteld over hoe tekst en beeld eruit komt te zien, als je je pc aansluit op een hdready plasma.

Bij mij is het perfect, maar ik heb dan ook een 1366x768 resolutie en dat is sowieso breedbeeld.
Ik heb m via hdmi aangesloten en de overscan gecompenseerd in de videokaart instellingen.

Hoe is het bij de px80 modellen wat betreft leesbaarheid en beeld bij het internetten, gezien de afwijkende niet-breedbeeldresolutie? Ik neem aan dat de tv het mooi laat zien?
Doen jullie ook een 720p (of misschien 1080p) bij t aansluiten en hoe ziet dat eruit? En moet je dan ook de overscan compenseren of is dit uit te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 17-07-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi, ik heb de pz85 al een tijd. Toen ie uitkwam heb k m meteen gekocht.

Wat me nu opvalt is het volgende: bij het kijken van interviews waarbij de gezichten van mensen een groot deel van het beeld vullen (denk aan bv interviews bij programmas als nova en netwerk) zie ik een 'vertraging' in de gezichten als het gezicht snel beweegt....

Dus bv. iemand knikt ja een paar keer, dan zie ik in het gezicht een soort vervaging van de huid... sorry het is nogal moeilijk uit te leggen.. maar bv bij het ja knikken ziet de huid op de wang er niet als echt uit, maar gewoon ongeveer dezelfde kleur...

damn ik vind het echt moeilijk om uit te leggen en hoop dat iemand dit een beetje begrijpt of dit fenomeen kent..

Ik weet dat mijn tv hier al eerder last van had, maar het lijkt nu erger te worden, hoewel ik dat ook niet met zekerheid kan zeggen omdat ik amper tv kijk...

Ligt dit aan de slechte kwaliteit van de uitzending (ik heb geen digitale tv of satelliet) of ligt het aan de tv of begrijpt niemand wat ik beschrijf :P dat kan ook natuurlijk :D

edit: dvd en ps3 zijn verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:
Er worden regelmatig vragen gesteld over hoe tekst en beeld eruit komt te zien, als je je pc aansluit op een hdready plasma.

Bij mij is het perfect, maar ik heb dan ook een 1366x768 resolutie en dat is sowieso breedbeeld.
Ik heb m via hdmi aangesloten en de overscan gecompenseerd in de videokaart instellingen.

Hoe is het bij de px80 modellen wat betreft leesbaarheid en beeld bij het internetten, gezien de afwijkende niet-breedbeeldresolutie? Ik neem aan dat de tv het mooi laat zien?
Doen jullie ook een 720p (of misschien 1080p) bij t aansluiten en hoe ziet dat eruit? En moet je dan ook de overscan compenseren of is dit uit te zetten?
Ik heb mijn px80 op 1080p aangesloten en dan worden er aan alle kanten een beetje afgesnoept. (kan je vast wel aanpassen in de drivers maar heb ik geen zin in :+ )
Het beeld ziet er verder gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:32
Valo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:48:

Wat me nu opvalt is het volgende: bij het kijken van interviews waarbij de gezichten van mensen een groot deel van het beeld vullen (denk aan bv interviews bij programmas als nova en netwerk) zie ik een 'vertraging' in de gezichten als het gezicht snel beweegt....

Dus bv. iemand knikt ja een paar keer, dan zie ik in het gezicht een soort vervaging van de huid... sorry het is nogal moeilijk uit te leggen.. maar bv bij het ja knikken ziet de huid op de wang er niet als echt uit, maar gewoon ongeveer dezelfde kleur...

damn ik vind het echt moeilijk om uit te leggen en hoop dat iemand dit een beetje begrijpt of dit fenomeen kent..

Ik weet dat mijn tv hier al eerder last van had, maar het lijkt nu erger te worden, hoewel ik dat ook niet met zekerheid kan zeggen omdat ik amper tv kijk...

Ligt dit aan de slechte kwaliteit van de uitzending (ik heb geen digitale tv of satelliet) of ligt het aan de tv of begrijpt niemand wat ik beschrijf :P dat kan ook natuurlijk :D

Staat je IFC aan of uit? Deze kan namelijk voor onscherpte zorgen bij snel bewegende beelden.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51

Bij analoge uitzendingen zag ik dat ook wel eens op de PX80, bij digitaal nooit gezien.
Dus grote kans dat het aan het analoge signaal ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
ok straydog. goed om dat te horen iig.. want wil sowieso digitaal aanschaffen, hoop dat dat dan het verschil zal maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Largamelion schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:12:
[...]
Staat je IFC aan of uit? Deze kan namelijk voor onscherpte zorgen bij snel bewegende beelden.
ik heb allerlei verschillende mogelijkheden in de instellingen geprobeerd, afaik ook de ifc uit en aan gezet... zal dat nog eens voor de zekerheid testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
feep schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Ik heb mijn px80 op 1080p aangesloten en dan worden er aan alle kanten een beetje afgesnoept. (kan je vast wel aanpassen in de drivers maar heb ik geen zin in :+ )
Het beeld ziet er verder gewoon goed uit.
Dus de letters bij t internetten zien er ook bij jou goed uit?

Het compenseren van de overscan dmv instellingen in je videokaart is heel makkelijk.
Ik heb een Nvidia en dan doe je t zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen (deze optie verschijnt alleen bij aansluiting van je pc met hdmi

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:08:
[...]

ik heb allerlei verschillende mogelijkheden in de instellingen geprobeerd, afaik ook de ifc uit en aan gezet... zal dat nog eens voor de zekerheid testen...
Ik durf bijna met zekerheid te beweren dat het aan IFC ligt. Helemaal 100% zeker ben ik niet, maar ik dacht dat ik het ook wel eens gezien had met IFC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:32

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hetzelfde met analoge televisie, dat komt volgens mij door de interlacing en dat de televisie dit probeert op te lossen waardoor het gezicht net doormidden gezaagt lijkt te worden ;)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:07:
[h-amp en v-amp]

heb hem helemaal tot het randje voor zover ik zo snel kan zien. wel zit er in het normale setup gedeelte een optie waarmee ik het voor elkaar krijg dat ik iets meer rand zie (was volgens mij een naam die niet helemaal logisch klonk).. zal vanavond even kijken hoe die exact heet. - als ik het niet vergeet/er aan toe kom
setup-picture overscan
die stond eerst aan waardoor het allemaal buiten beeld viel
met die uit staat het volgens mij strak tegen de rand aan, (milimeterwerk hooguit, als ik ongeveer horizontaal tegen de boven onder links rechterrand kijk lijk ik iig geen beeld te missen)

verder zou ik het inderdaad liever aan de computerkant aanpassen als aan de tv kant
Ferry34 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:22:
zal binnenkort mits ik het niet vergeet en er aan toekom (bezig met woning) een paar fotos maken van verschillende afstanden met pc op 1920*1080

maaruh .. mijn mening zoals al eerder gezegd :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 03:02:
[...]

setup-picture overscan
[...]
Is dat een instelling die jij op je tv hebt? :?
In het service menu of de gewone menu?
Welke tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik heb ook bewegingsonscherp beeld op mijn 46PZ85. Het gaat dan inderdaad om snelle bewegingen of pans. Langzaam bewegend of stilstaand is echt superscherp. Tevens ervaar ik fosfor trails bij contrastlijnen. Mijn plasma wordt via HDMI aangestuurd door een HTPC waar een FloppyDTV kaart in zit, maar met een Humax Ziggo digitale decoder is het beeld nog beroerder. Wel iets vloeiender, maar de kwaliteit is echt slecht vergeleken met het beeld uit de HTPC.

IFC heb ik uit staan. Ik heb inderdaad het idee dat het aan de deinterlacing ligt, maar geen idee hoe ik het op kan lossen. Ik kan wat spelen met codecs op de HTPC, maar er is geen enkele codec die het perfect doet. Films gaat inderdaad beter, maar ook daar voldoet het beeld eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.

Ben ook benieuwd of er iemand wel supervloeiend beeld en goede beeldkwaliteit heeft? En met welke hardware/aansluiting?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb, na eerst een tweede hands toestel te hebben gekregen van redcoon, nu eindelijk een nieuwe 42pz85! (bij de vorige zaten er krassen op en kreeg ik een winxp cd erbij ipv een reinigingsdoek)

Ik heb idd ook last van fosfor trails, al heb ik gelezen dat het verminderd naarmate de tv 'ouder' wordt.
Van bewegingsonscherpte heb ik weinig last; ik heb de tv niet aangesloten op een htpc, maar een ps3. Waar ik wel last van heb is flikkeringen wanneer ik mijn laptop via dvi-hdmi op de tv aansluit.

Verder ben ik erg tevreden en is het zeker een goede aankoop, alleen dan niet bij redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

RubenDJ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:01:
Ik heb ook bewegingsonscherp beeld op mijn 46PZ85. Het gaat dan inderdaad om snelle bewegingen of pans. Langzaam bewegend of stilstaand is echt superscherp. Tevens ervaar ik fosfor trails bij contrastlijnen. Mijn plasma wordt via HDMI aangestuurd door een HTPC waar een FloppyDTV kaart in zit, maar met een Humax Ziggo digitale decoder is het beeld nog beroerder. Wel iets vloeiender, maar de kwaliteit is echt slecht vergeleken met het beeld uit de HTPC.

IFC heb ik uit staan. Ik heb inderdaad het idee dat het aan de deinterlacing ligt, maar geen idee hoe ik het op kan lossen. Ik kan wat spelen met codecs op de HTPC, maar er is geen enkele codec die het perfect doet. Films gaat inderdaad beter, maar ook daar voldoet het beeld eigenlijk niet aan mijn verwachtingen.

Ben ook benieuwd of er iemand wel supervloeiend beeld en goede beeldkwaliteit heeft? En met welke hardware/aansluiting?
Ik gebruik een HTPC via HDMI op mijn PZ85 en ik ben dik tevreden over het beeld. Kijk er is natuurlijk geen sprake van deinterlacing want deze stuurt gewoon native 1920p door. Fosfortrails zie ik tot nu toe alleen op de PS3 met Gran Turismo en dat is niet storend.

Heeft de Humax decoder niet 'alleen' een scart aansluiting?
Heb je misschien ook een ps3?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59

Dit wordt veroorzaak door beeldverbeteraars, al dan niet in combinatie met scalers/de-interlacers.

Het eerste wat je moet doen is eerst eens alle verbeteraars (ruisonderdrukers etc) uitschakelen. Daarnaast eens naar je bronmateriaal kijken, als je TV kijkt via analoog signaal kan het zijn dat de kwaliteit van het signaal slecht is, en dan zorg ruisonderdrukking voor een vreemd wazig beeld.

Ook gewoon SD dvd beeld kan door een ruisonderdrukker verpest worden.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:06
psy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:05:
Ik gebruik een HTPC via HDMI op mijn PZ85 en ik ben dik tevreden over het beeld. Kijk er is natuurlijk geen sprake van deinterlacing want deze stuurt gewoon native 1920p door. Fosfortrails zie ik tot nu toe alleen op de PS3 met Gran Turismo en dat is niet storend.
Ik ben ook redelijk tevreden over het beeld, maar als ik kijk naar bijv. een oude CRT heeft die veel vloeiender beeld. Ik heb gewoon het gevoel dat er meer uit te halen is.

Als ik de soort van deinterlacing wijzig (ik gebruik Mediaportal), heb ik wel verschil in beeldkwaliteit. Blend is bijvoorbeeld erg slecht (krijg je karteltjes bij randen), Bob is beter maar geeft een trillend beeld. Ik probeer sinds gisteren PowerDVD als codec (wat ook door meer mensen gebruikt wordt) maar dat is extreem schokkerig en de kwaliteit is ook slechter. Moet nog uitzoeken of daar iets in te stellen is. Wat gebruik jij voor software? Heb jij nog instellingen van de TV gewijzigd? Ik heb alleen beeldscan en IFC uitgezet.
Heeft de Humax decoder niet 'alleen' een scart aansluiting?
Klopt, misschien vandaar de slechte beeldkwaliteit. Het verschil met mijn HTPC is echt opmerkelijk.
Heb je misschien ook een ps3?
Nee helaas.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik gebruik voor de FloppyDTV alleen de normale mpeg2 decoder (van Microsoft). Qua beeld en interlacing vind ik het goed uitzien, ook in vergelijking met de oude CRT.
Ik zie geen verbetering met PowerDVD. Met laatstgenoemde heb ik erg veel problemen maar dan met MKV's.

Wat ik daarentegen wel hindelijk vind zijn de schokjes (heel goed te zien in pan's) in beeld met de FloppyDTV. Ik weet nog steeds niet hoe ik dat op moet lossen. Maar volgens mij is dat een ander probleem als wat jij omschrijft.

Via de scart is het beeld idd maar matig. Ik heb dat niet zelf geprobeerd want ik heb geen dig.decoder maar ik heb vaak gelezen dat de upscaling als je afspeelt via de scart nogal matig is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

inXs

known as inXs

Toch nog even wat meningen en info nodig, uiteraard hartstikke tevreden met mijn 42PZ80, maar wat doet de cinema mode nou precies? Ik heb hem nu daarop staan, zowel bij digitale TV als bij mijn PS3, maar ik heb het idee dat er daardoor een soort waas overheen zit. Dynamic ziet er bepaald niet uit, maar de normale mode is ook nog niet eens zo slecht. Mijn vriendin ziet de cinema mode wel zitten om eerlijk te zijn....

Op de PS3 twijfel ik er dus ook nog over, dynamic ziet er zo nu en dan erg goed uit (MGS4), maar cinema ook.. Wat zijn nou een beetje aangeraden standen? Ik weet dat het puur op mening is gebaseerd, maar ben toch even nieuwsgierig wat men voor standen gebruikt voor de diverse bronnen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
inXs schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:00:
Toch nog even wat meningen en info nodig, uiteraard hartstikke tevreden met mijn 42PZ80, maar wat doet de cinema mode nou precies? Ik heb hem nu daarop staan, zowel bij digitale TV als bij mijn PS3, maar ik heb het idee dat er daardoor een soort waas overheen zit. Dynamic ziet er bepaald niet uit, maar de normale mode is ook nog niet eens zo slecht. Mijn vriendin ziet de cinema mode wel zitten om eerlijk te zijn....

Op de PS3 twijfel ik er dus ook nog over, dynamic ziet er zo nu en dan erg goed uit (MGS4), maar cinema ook.. Wat zijn nou een beetje aangeraden standen? Ik weet dat het puur op mening is gebaseerd, maar ben toch even nieuwsgierig wat men voor standen gebruikt voor de diverse bronnen.
Heey inxs!

Op dynamisch moet een plasma eigenlijk nooit.
Probeer eerst Cinema en Warm, zet scherpte laag en vandaaruit naar je eigen smaak aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Voor de HD-ready en samsung 360 HD decoder bezitters,
hebben jullie het signaal output op 1080i of op 720p van de 360 decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

inXs

known as inXs

Ferry34 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:46:
[...]

Heey inxs!

Op dynamisch moet een plasma eigenlijk nooit.
Probeer eerst Cinema en Warm, zet scherpte laag en vandaaruit naar je eigen smaak aanpassen.
Wat dit betreft ben ik net een vrouw, kan ook geen keuzes maken ;) De blu rays zijn bekeken trouwens, bel morgen wel weer even aan. Die zagen er wel rete strak uit! En wat een geluidje zeg, de geluidsoutput van de PS3 is een stuk beter dan normaal vanuit mijn TV :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
RubenDJ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:09:
[...]

Ik ben ook redelijk tevreden over het beeld, maar als ik kijk naar bijv. een oude CRT heeft die veel vloeiender beeld. Ik heb gewoon het gevoel dat er meer uit te halen is.

Als ik de soort van deinterlacing wijzig (ik gebruik Mediaportal), heb ik wel verschil in beeldkwaliteit. Blend is bijvoorbeeld erg slecht (krijg je karteltjes bij randen), Bob is beter maar geeft een trillend beeld. Ik probeer sinds gisteren PowerDVD als codec (wat ook door meer mensen gebruikt wordt) maar dat is extreem schokkerig en de kwaliteit is ook slechter. Moet nog uitzoeken of daar iets in te stellen is. Wat gebruik jij voor software? Heb jij nog instellingen van de TV gewijzigd? Ik heb alleen beeldscan en IFC uitgezet.

[...]

Klopt, misschien vandaar de slechte beeldkwaliteit. Het verschil met mijn HTPC is echt opmerkelijk.

[...]

Nee helaas.
hoe ik het nu lees lijkt het dat je je interlace opties wijzigt in mediaportal. als dat zou veroorzaken dat je beeld op je tv raar loopt met interviews dan betekent het dat er een software probleem is op je pc met het deinterlacen en niet met de tv zelf. want als je dat uitzet in mediaportal is het beeld niet meer raar bij interviews maar wel minder van kwaliteit begrijp ik zo uit je woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ksi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:59:
Voor de HD-ready en samsung 360 HD decoder bezitters,
hebben jullie het signaal output op 1080i of op 720p van de 360 decoder?
op 1080p eigenlijk (edit: niet goed gelezen, ik dacht dat je t over de xbox 360 had lol)

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 23-07-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
inXs schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:02:
[...]

Wat dit betreft ben ik net een vrouw, kan ook geen keuzes maken ;) De blu rays zijn bekeken trouwens, bel morgen wel weer even aan. Die zagen er wel rete strak uit! En wat een geluidje zeg, de geluidsoutput van de PS3 is een stuk beter dan normaal vanuit mijn TV :)
Ik was nog een blu-ray vergeten te geven....I am legend! Helaas zonder NL subs, maar dat zal geen probleem zijn. Bekijk de originele bioscoopversie en niet het alternatieve einde!
Leuk dat je hebt genoten van de andere films! (ben overigens tussen 1300 en 1800 niet thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Mijn samsung doet maar max 1080i :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ksi schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:19:
Mijn samsung doet maar max 1080i :'(
De decoder bedoel je zeker? Het is eigenlijk simpel: tweak een beetje met de instellingen zodat hij naar jouw zin goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Het verschil tussen 720p en 1080i is minimaal naar mijn idee. Vandaar dat ik me afvroeg hoe andere mensen het hebben staan op een hd-ready toestel. Zie eigenlijk zelf geen verschil, maar misschien is dat er wel en weet iemand er meer over..
En ik bedoel inderdaad dat de decoder alleen maar 1080i output kan geven.

[ Voor 13% gewijzigd door ksi op 20-07-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080p is naar mijn weten niet mogelijk. Het is ofwel 720p (meestal beste beeld op Panasonic's vanwege de niet briljante deïnterlacer) dan wel 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 15:17

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Ik kan het niet vinden wat echt het verschil is, daarom mijn vraag (Mijn excuses als het er wel is)

Ik denk aan twee Panasonic schermen, namelijk:

- TH-42PX80E (HD Ready)
of
- TH-42PZ80E (Full HD)

De TH-42PX80e zeggen ze dat het HD-Ready is, maar de resolutie is lager, namelijk 1024x768.
Ik ga geen computer op het scherm aansluiten, alleen een satelliet ontvanger (SD beeld).
Voor welke zouden jullie kiezen, voor HDRead (volgens Panasonic) De FUll HD tv (TH-42PZ80E)

Indien ik een blue ray player erbij koopt, zal dan de Full HD beter beeld geven op ca 3 meter afstand.
Moeilijke keuze, maar wel weer een verschil van 500 euro's.

Wie kan mij helpen?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

het is niet 'echt' hd ready, maar neem maar van mij aan (en vast ook van anderen) dat die resolutie meer dan genoeg is. (horizontaal aantal beeldlijnen is sowieso meer dan 720, alleen verticaal niet)

Op 3 meter zou je evt net voordeel uit een full hd 42" kunnen halen als je veel worteltjes eet :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

oXygeN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:22:
het is niet 'echt' hd ready, maar neem maar van mij aan (en vast ook van anderen) dat die resolutie meer dan genoeg is. (horizontaal aantal beeldlijnen is sowieso meer dan 720, alleen verticaal niet)

Op 3 meter zou je evt net voordeel uit een full hd 42" kunnen halen als je veel worteltjes eet :)
Dank je wel. Helaas eet ik weinig worteltjes :)
Dus de PX80 serie is een aanrader? Het blijft moeilijk.

Zal van de week naar MM gaan en vragen of ze beide schermen naast elkaar willen zetten met dezelfde content erop.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, of eigenlijk meer opmerking over de pixelshift functie van de (in mijn geval) PZ85. Als je dichtbij zit en schuin het scherm inkijkt, zie je een soort ghosting effect tegen de glasplaat aan. Het achterste deel van het plaatje zie je daadwerkelijk steeds verschuiven, het voorste deel staat gewoon stil. Op zich een leuk staaltje motion compensation.

Dus dit is het image burnin preventie systeem in werking?!? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:57:
[...]

Is dat een instelling die jij op je tv hebt? :?
In het service menu of de gewone menu?
Welke tv?
gewone setup - picture overscan
th-42pz80
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:33:
[...]

1080p is naar mijn weten niet mogelijk. Het is ofwel 720p (meestal beste beeld op Panasonic's vanwege de niet briljante deïnterlacer) dan wel 1080i.
tenzij je de samsung bedoeld - heb toevallig vlak voor het weekend die ook binnen gekregen (alleen nog niet aangesloten, is voor de volgende woning bedoeld) - daar staat op de doos 1080i en 720p (en lager uiteraard)

ik neem aan dat je niet bedoeld dat 1080 an sich niet mogelijk is :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film. Het contrast met de zwarte pianolak van de TV is erg groot. Dit is trouwens het eerste platte scherm wat ik bezit.

Ervaren jullie dit ook?

Kan ik dit zelf nog tweaken via het beeld menu?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MartijnA3 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:05:
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film.
Hoe heb je de TV ingesteld? Heb weinig problemen met mijn PX80 namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:39:
[...]

gewone setup - picture overscan
th-42pz80

[...]
Komt ervan als je je tv in het nederlands zet, dan vind je die dingen niet natuurlijk :( :P

Daar heb ik weer een vreemd probleem mee nu.
Als ik beeldscan uitzet, heb ik op mijn HDMI-ingang alleen een volledig gevuld beeld met random gekleurde pixels... ga ik vanuit dat beeld naar het service-menu dan komt het correcte beeld wel, (waarschijnlijk zet hij dan de beeldscan aan of zo), sluit ik het menu, terug vervormd beeld... :?

Mijn v-amp en h-amp heb ik op -50 staan, had gehoopt dat ik die op 0 kom zetten, als die beeldscan uit stond.
Ik vind de zwartwaarden op mijn PX80E toch een beetje tegenvallen, had niet verwacht dat ik me zou storen aan de zwarte (meer donkergrijze) balken bij een film. Het contrast met de zwarte pianolak van de TV is erg groot. Dit is trouwens het eerste platte scherm wat ik bezit.

Ervaren jullie dit ook?

De balken op de px80e van mijn schoonbroer zijn gewoon zwart?
Je hebt je tv toch niet ingesteld dat de balken grijs moeten zijn hoop ik? :P

Had gisteren mijn laptop naast mijn tv staan (xbmc via hdmi _/-\o_ ), als je het 'zwart' van een gewone lcd dan ziet, da's echt :X

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 21-07-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 25-04-2008 heb ik de TH-50PZ800 in bestelling staan bij een winkel. Nu krijg ik vandaag een e-mail met de mededeling dat de televisie niet meer leverbaar is en dat ze me een Philips-LCD als alternatief willen aanbieden. Kan wel janken ;(

Panasonic heeft op hun website deze specifieke plasma al maanden staan als 'nieuw' in hun assortiment. In Amerika is hij allang leverbaar. In Nederland zijn er slechts enkele gelukkige zielen die hem al in maart of april hebben gekregen, en dan ook nog eens de Nederlandse versie (als test ofzo?). De 42" versie is al een poosje leverbaar (zelfde techniek). Het grote publiek moet daarentegen voor de 50" blijkbaar maanden wachten tot ergens in augustus (vandaag nog gebeld: 1 week voor augustus kunnen ze nog niks concreters aangeven).

Ergens begrijp ik de winkel wel. Volgens mij hebben ze er weinig vertrouwen meer in dat Panasonic de 50PZ800E nog gaat leveren. Kieskeurig geeft aan dat de meeste winkels nog steeds geen voorraad hebben en sommige winkels lijken dit product inmiddels uit hun bestellijst te halen. Daarentegen klopt het argument van de webwinkel natuurlijk niet, het product is nog niet leverbaar, maar Panasonic gaat toch echt beginnen met leveren aan winkels in augustus (toch?).

Ik baal er enorm van en eigenlijk wil ik gewoon geen andere televisie! Recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn namelijk lovend. Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder. Kom op Panasonic, doe hier wat aan! Volgens mij snijden ze zichzelf enorm in de vingers, zeker nu in Amerika de vraag terugloopt vanwege de economie en Europa de plek is waar nog wat te verdienen valt. Maargoed, die vraag blijft natuurlijk niet eeuwig als consumenten en verkopers steeds geen duidelijkheid krijgen. 8)7

Trouwens: mij maakt dat Gilette-spiegeltje en de aluminium rand niks uit, gaat mij puur om de beeldkwaliteit (die op de 42" in ieder geval geweldig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ben nu, dankzij jullie info, een maand trotse bezitter van een pana 42pz85. Echt een aanrader, vorige tv was een 28" crt van philips maar dit is echt een genot ondanks ik nog geen 1080p hardware heb. Wel gelijk een samsung hd decoder (dcb-h360ra) icm ziggo aangeschaft welke helaas niet zo degelijk oogt als de pana maar echt veel keuze is er volgens mij niet. DVD kijk ik via een Pioneer dv-737. Weergave is goed alleen jammer dat de progressive scan alleen werkt met ntsc gecodeerd beeld en dat er geen hdmi aansluiting op zit (bestond volgens mij toen nog niet).

Wat mij alleen opvalt is wanneer ik tv kijk via de samsung er een vertraging is tussen het geluid en de beweging van monden (lipsync), zijn milliseconden maar als je er op let best irritant. Wanneer ik de tv aanstuur met analoog is er geen vertraging. Is dit een probleem van de decoder of de plasma bij het hdmi aansturen? Iemand bekend met dit probleem en wat kan ik aan doen??

Tevens vraagje over de dvd break-in van http://www.eaprogramming.com. Heb deze gedownload en gebrand, echter binnen twee minuten gaat het beeld op zwart. De beeldjes gaan dan ook razendsnel terwijl ik dacht dat deze per 30 sec. zouden veranderen van kleur. Iets gemist met de instellingen bij het branden??

Graag reactie!

B.v.d.
BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:17:
Beste Tweakers,

Ben nu, dankzij jullie info, een maand trotse bezitter van een pana 42pz85. Echt een aanrader, vorige tv was een 28" crt van philips maar dit is echt een genot ondanks ik nog geen 1080p hardware heb. Wel gelijk een samsung hd decoder (dcb-h360ra) icm ziggo aangeschaft welke helaas niet zo degelijk oogt als de pana maar echt veel keuze is er volgens mij niet. DVD kijk ik via een Pioneer dv-737. Weergave is goed alleen jammer dat de progressive scan alleen werkt met ntsc gecodeerd beeld en dat er geen hdmi aansluiting op zit (bestond volgens mij toen nog niet).

Wat mij alleen opvalt is wanneer ik tv kijk via de samsung er een vertraging is tussen het geluid en de beweging van monden (lipsync), zijn milliseconden maar als je er op let best irritant. Wanneer ik de tv aanstuur met analoog is er geen vertraging. Is dit een probleem van de decoder of de plasma bij het hdmi aansturen? Iemand bekend met dit probleem en wat kan ik aan doen??

Tevens vraagje over de dvd break-in van http://www.eaprogramming.com. Heb deze gedownload en gebrand, echter binnen twee minuten gaat het beeld op zwart. De beeldjes gaan dan ook razendsnel terwijl ik dacht dat deze per 30 sec. zouden veranderen van kleur. Iets gemist met de instellingen bij het branden??
Je hebt wel een paar rare dingen. Ik heb ook de 42PZ85, met de Samsung DCB-H360. Of het de R of de RA is weet ik niet, is er wel verschil tussen die 2?
Lipsync tussen de TV en de Samsung heb ik geen problemen mee, maar misschien komt dat doordat ik het geluid over mijn stereo laat lopen (SP/DIF naar mijn versterker, HDMI naar de TV).

Wat bedoel je met " ntsc gecodeerd beeld"? Want ik heb eigenlijk nog niet gezien dat daar verschil in zou zijn met PAL.

Die break-in DVD zou ik even opnieuw downloaden en branden, ik denk dat er wat mis is gegaan. Ik heb geen bijzondere instellingen gebruikt bij het branden, en bij mij werkt deze wel gewoon. Overigens heb ik die maar een uurtje of 4 in mijn speler gehad, de meningen over het nut van break-ins zijn zo verschillend als het zomerse weer en ik wil hier niet opnieuw de discussie erover aftrappen...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
Goedendag allemaal,

Heb net een TH-42PX80E gekocht en heb gezocht hier op mijn vragen maar vind niets.

Ben een Newby hier dus als ik stomme dingen vraag vergeef mij aub ;)

A) Heb een normale versterker op de rood/witte geluids aansluiting (tulp) aangesloten en als ik dan de versterker aan heb staan en ik druk op MUTE van de A/B gaat het geluid van de TV WEL uit Maar het geluid van de VERSTERKER blijft lekker door gaan, dus versterker geluid gaat niet UIT.

Doe ik iets fout is er een manier om ook het versterker geluid te muten via de Afstand bediening???

B) In de bovenste post staat dat je de rode kleur kan aanpassen, kan iemand de juiste handelingen step by step posten voor de TH-42PX80E aub, het schijnt dat je op 1 of 2 moet drukken maar ik weet niet welk gedeelte (de benaming dus) ik veranderen moet om het rood op de goede value te krijgen.

Dank U allen voor alle goede info in deze thread,

Rob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Chevy454 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:41:
[...]

Hoe heb je de TV ingesteld? Heb weinig problemen met mijn PX80 namelijk :)
Beeld Instelling: Normaal
Kontrast: 100%
Helderheid: 55%
Kleur: 50%
Scherpte: 10%
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer: Aan
P-NR: Uit

Heb jij de instellingen heel anders?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Poeh, zou de helderheid ff wat omlaag schroeven...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
"Echt" zwart wordt het natuurlijk nooit he. Een 9G Kuro kan ook geen volmaakt zwart scherm laten zien en die is way donkerder dan een PX80. Zodra je je kamer (geheel) verduisterd zal je *altijd* het paneel zien glowen. Inherent aan de (ready-state) plasma techniek. De enige panelen die een volmaakt zwart kunnen weergeven (zonder content) zijn de Samsungs gebaseerd op LED backlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Hallo,

Graag wil ik een plasma 37px80 kopen echter het is geen Full HD. Wat zal de beste keuse zijn tussen deze twee :
37px80 of Samsung 40A656 met full HD?

Een 42px80 is te groot voor ons.
Kan niet veel wijzer worden van andere vragen en opmerkingen.
Thx

[ Voor 7% gewijzigd door jamesbond007uk op 22-07-2008 15:39 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoe ver ga je er van af zitten, kijk je ook als het (erg) licht in de kamer is of voornamelijk in een verduisterde omgeving, wat ga je er op kijken (normale tv/dvd's of bluray's of ga je er ook op gamen) zijn wel handige dingen om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gertitombo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:03:
De TH-42PX80e zeggen ze dat het HD-Ready is, maar de resolutie is lager, namelijk 1024x768.
En hij is ook HD-Ready. Een tv is HD-Ready als ie meer dan 720 beeldlijnen kan weergeven en bij mijn weten is 768 >720 ;)

De horizontale resolutie maakt voor wel/niet HD-Ready zijn niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:13:
Sinds 25-04-2008 heb ik de TH-50PZ800 in bestelling staan bij een winkel. Nu krijg ik vandaag een e-mail met de mededeling dat de televisie niet meer leverbaar is en dat ze me een Philips-LCD als alternatief willen aanbieden. Kan wel janken ;(

Panasonic heeft op hun website deze specifieke plasma al maanden staan als 'nieuw' in hun assortiment. In Amerika is hij allang leverbaar. In Nederland zijn er slechts enkele gelukkige zielen die hem al in maart of april hebben gekregen, en dan ook nog eens de Nederlandse versie (als test ofzo?). De 42" versie is al een poosje leverbaar (zelfde techniek). Het grote publiek moet daarentegen voor de 50" blijkbaar maanden wachten tot ergens in augustus (vandaag nog gebeld: 1 week voor augustus kunnen ze nog niks concreters aangeven).

Ergens begrijp ik de winkel wel. Volgens mij hebben ze er weinig vertrouwen meer in dat Panasonic de 50PZ800E nog gaat leveren. Kieskeurig geeft aan dat de meeste winkels nog steeds geen voorraad hebben en sommige winkels lijken dit product inmiddels uit hun bestellijst te halen. Daarentegen klopt het argument van de webwinkel natuurlijk niet, het product is nog niet leverbaar, maar Panasonic gaat toch echt beginnen met leveren aan winkels in augustus (toch?).

Ik baal er enorm van en eigenlijk wil ik gewoon geen andere televisie! Recensies die ik tot nu toe heb gelezen zijn namelijk lovend. Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder. Kom op Panasonic, doe hier wat aan! Volgens mij snijden ze zichzelf enorm in de vingers, zeker nu in Amerika de vraag terugloopt vanwege de economie en Europa de plek is waar nog wat te verdienen valt. Maargoed, die vraag blijft natuurlijk niet eeuwig als consumenten en verkopers steeds geen duidelijkheid krijgen. 8)7

Trouwens: mij maakt dat Gilette-spiegeltje en de aluminium rand niks uit, gaat mij puur om de beeldkwaliteit (die op de 42" in ieder geval geweldig is).
Heb er hier toch echt al 2 binnen gekregen en uitgeleverd. Nee de Panasonic is zonder meer gewoon leverbaar. Alleen komt de volgende lichting pas weer ergens 2de week augustus.. Maar het klopt dat internetwinkels veel minder snel geleverd krijgen dus daar zit je wel een beetje mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ZenphiR, Waarom geen 50PZ85 dan? De Z800 en de Z85 schelen niet zo heel veel.. ohja, en geen spiegelend randje ;)

edit: duh... 46PZ85 is de grootste :X

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 22-07-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:43:
"Echt" zwart wordt het natuurlijk nooit he. Een 9G Kuro kan ook geen volmaakt zwart scherm laten zien en die is way donkerder dan een PX80. Zodra je je kamer (geheel) verduisterd zal je *altijd* het paneel zien glowen. Inherent aan de (ready-state) plasma techniek. De enige panelen die een volmaakt zwart kunnen weergeven (zonder content) zijn de Samsungs gebaseerd op LED backlighting.
10G Pioneer schijn je in een verduistere ruimte niet te kunnen zien. (Is een demo van Pioneer geweest waarin pas na tonen van beelden te zien was dat er 3 schermen stonden en niet twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja dat snap ik, maar heeft relatief weinig te maken met de PX80 waar het om ging he? De Samsung is NU de enige tv met "perfect" zwart, ALS je dat dynamische SmartLighting gedoe aanzet wat echter voor evenveel nadelen zorgt als voordelen waardoor deze technologie (nu) nog best onzinnig is. Een 9G Kuro is NU de tv met de beste zwartwaardes, echter zie je deze ook gewoon als het helemaal donker is nog steeds oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Leuke discussie idd, maar als ik het geld had voor een Kuro had je mij hier niet gehoord. ;)

Ik zal eens met de brightness gaan spelen, al ben ik bang dat het beeld dan te donker wordt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Brad Pitt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:37:
Hoe ver ga je er van af zitten, kijk je ook als het (erg) licht in de kamer is of voornamelijk in een verduisterde omgeving, wat ga je er op kijken (normale tv/dvd's of bluray's of ga je er ook op gamen) zijn wel handige dingen om te weten ;)
Thanks.
We gaan ongeveer 3 a 3.5 meter er van af zitten. Veelal zal het satelliet via sd qualiteit zijn. Geen gamen etc.

Is dan de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat hd ready 720p is?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:17:
De startpost al gelezen???
De tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Het enige acceptabele alternatief is een Pioneer, maar deze is voor mij veel te duur. Maanden geduldig wachten en nu vlak voor de release dit gedonder.
Je hebt al een mooie Pioneer 5080XA voor rond de € 2.000,00, de PDP-508XD voor rond de € 2.400,00. Dit zijn natuurlijk "maar" HD-ready schermen. Zou toch eens gaan kijken, wie weet ga je nog wel overstag. ;)
Wil je de full HD dan zit je inderdaad aan de € 4.000, dit is de PDP-LX5090 (9G) die ook net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Beste lezer

Is de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat het wel hd ready 720p is?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:53:
[...]

De startpost al gelezen???

[...]
Het gaat hier om het geluid van de tv (via hdmi) niet via een surround prcessor, want daar (rotel) kan ik een 'delay' ingeven. Heb wel 3 verschillende hdmi keuzen (in menu van de decoder) heb niet nog niet getest of dit verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
gertitombo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:51:
Beste lezer

Is de 37px80 perfect ondanks de resolutie 1024x768 is en omdat het wel hd ready 720p is?
Geen enkele tv is perfect...
Of hij voor jou voldoet, dat kunnen wij niet weten natuurlijk :)

Trouwens, 2x de zelfde vraag stellen binnen een paar uur is not done ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 22-07-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Is het niet een heel gezeik met die 720P plasma's dat ze een 4:3 resolutie van 1024x768 hebben, hierdoor moet je films vanaf je PC vaak stretched afspelen omdat je anders enorme zwarte balken hebt?
Valt hier goed mee te leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De tv scaled dat zelf naar breedbeeld-formaat he. Als je kijkt naar een 2.35:1 film zal je uiteraard alsnog zwarte balken boven en onder hebben, daar ontkom je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Correct me if I am wrong:
Als je een film afspeelt met een aspect ratio van 16:9 of 2.35:1, met default settings in een media player. Heb je grotere zwarte balken als dit wordt gestuurt naar een scherm met een 4:3 resolutie dan één met een 16:9 resolutie. Het beeld op die plasma is als het ware gewoon horizontaal gestretched aangezien die "pixels" rechthoekig zijn.

Maargoed dit is gewoon op te lossen door full screen een aspect ratio van 16:9 te forcen :)
edit: Ik bedoel dus dat dit gezeik oplevert als je input levert vanaf je PC, aangezien het dan standaard in een 4:3 verhouding neer gezet (vanwege die 1024 x 768 resolutie) word, dan mag het wel horizontaal uitgerekt zijn, je zit dan alsnog met "grotere zwarte balken" tenzij je 16:9 forced.

[ Voor 71% gewijzigd door Icingdeath op 24-07-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 19:49

gisteren bij de Mediamarkt Cruqius geweest om te kijken of ze de 42PZ800 hadden staan, maar helaas alleen de 50PZ800 :9~ dus daar kan je hem gewoon halen.... alleen ben ik wel bang dat het een stukkie duurder zal zijn dan bij een webshop ;)

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Icingdeath schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:
Correct me if I am wrong:
Als je een film afspeelt met een aspect ratio van 16:9 of 2.35:1, met default settings in een media player. Heb je grotere zwarte balken als dit wordt gestuurt naar een scherm met een 4:3 resolutie dan één met een 16:9 resolutie. Het beeld op die plasma is als het ware gewoon horizontaal gestretched aangezien die "pixels" rechthoekig zijn.

Maargoed dit is gewoon op te lossen door full screen een aspect ratio van 16:9 te forcen :)
Dat is inderdaad wrong. De pixels van de plasma zijn niet vierkant en dus IS de 1024x768 resolutie daadwerkelijk breedbeeld. Met een 16:9 film heb je gewoon vol beeld zonder zwarte balken, met een 2.35:1 film uiteraard boven en onderaan een (relatief smalle) zwarte balk. Deze tv, met een "4:3 resolutie" zal de film dus even breed/hoog afspelen als een tv met een "breedbeeld-resolutie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
hmm ik heb een tijdje een LCD samsung LE37M87. Maar ik erger me toch aan een paar dingen.

- lichte clouding/backlight bleeding
- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail

Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, en dat was in het begin ook wel zo. Maar na enkele maandne ga ik me toch ergeren. Dus heb ik besloten om een th-42PZ80 te halen. Mensen ervaring hiermee? Of ervaring van lcd -----> plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben in het bezin van een THPZ85 welke heel erg goed bevalt!

Nu heb ik onlangs een HTPC gebouwd om DVD's en blueray's af te spelen op 1080p via HDMI.
Alleen als ik me windows start (bios beeld trouwens ook) dan heb ik via de HDMI aansluiting een kleine zwarte ruimte tussen het daadwerkelijke beeld en de rand van de tv. 1 of 2 centimeter zwart rondom het beeld (dus links en rechts en boven en onder)

Als ik me pc aansluit via DSUB heb ik wel een volledig beeld.

Beeldscan heb ik al aanstaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:57:
hmm ik heb een tijdje een LCD samsung LE37M87. Maar ik erger me toch aan een paar dingen.

- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail

Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, en dat was in het begin ook wel zo. Maar na enkele maandne ga ik me toch ergeren. Dus heb ik besloten om een th-42PZ80 te halen. Mensen ervaring hiermee? Of ervaring van lcd -----> plasma?
De een kiest zus, de ander zo, lees maar ;-)

Jouw genoemde punten, clouding, geen optimale kleuren en zwartweergave gaan inderdaad wel met stappen vooruit als je "upgrade" naar de PZ80 ja, dat is een ding dat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Ervaren jullie dit ook?

Let op: de balken zijn minder zwart dan het zwart in het beeld, dat heb ik ook.

Er zit sowieso een image retention beveiliging op de weergave van de balken waardoor deze minder zwart zullen worden weergegeven. Je kan deze overigens op ik meen 4 standen zetten waaronder uit (= donkerste stand).
Ga naar Menu-instellingen-zijpaneel-uit/laag/midden/hoog)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 23-07-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MartijnA3 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:54:
[...]

Beeld Instelling: Normaal
Kontrast: 100%
Helderheid: 55%
Kleur: 50%
Scherpte: 10%
Kleurtemp: Normaal
Kleurbeheer: Aan
P-NR: Uit

Heb jij de instellingen heel anders?
Je kontrast staat veels te hoog, mn gecalibreerde instellingen zijn
cinema

kontrast 50%
helderheid 70%
kleur 70%
scherpte 10%
kleur warm
kleurbeheer aan
MPEG NR uit
Adlermann schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:57:

- kleuren niet optimaal
- geen zwart detail

Nadat ik 2-2,5 jaar had gegamed op een 30 inch lcd van Iiyama, wilde ik eigenlijk n full hd lcd kopen namelijk de LE40M86.
Na aandringen van mensen op forums ben ik echt in de winkel gaan testen icm mn xbox360.
Heb oa de LE37M86 getest (ook de 40) naast een Panasonic hdready plasma.

De uitslag was schokkend voor mij: de hdready plasma was vele malen mooier en scherper in bewegende beelden. Ik dacht echt wtf???
Alles heb ik geprobeerd om het beeld van de M86 beter te krijgen dan die van de plasma, maar dat lukte nevernooit niet.
Er waren ook details in een film te zien die in de lcd's helemaal verdwenen. Dat zie je alleen als je ze naast elkaar hebt staan terwijl ze dezelfde film afspelen.
Ik ben naar huis gegaan nadat ik de plasma had gekocht.

Ik heb deze nu ongeveer een jaar en nog iedere dag verbaas ik me over de beeldkwaliteit. Er is geen enkele lcd die een beter beeld heeft dan mn plasma, de lcd's komen niet eens in de buurt. De beeldkwaliteit, zwart en kleurweergave en motion handling van een plasma is ongekend.

Mn buurman heeft laatst de 42 inch pz gekocht en ik was zeer onder de indruk van het beeld.

Dus: absoluut voor die Panasonic gaan, ga m anders zelf ff testen, maar dan wel in een niet zo verlichte zaak. Thuis ziet het beeld van een plasma er veel mooier uit dan in zo'n zaak door de vele lampen in die winkels.

[ Voor 68% gewijzigd door Ferry34 op 26-07-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Ferry34 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Let op: de balken zijn minder zwart dan het zwart in het beeld, dat heb ik ook.

Er zit sowieso een image retention beveiliging op de weergave van de balken waardoor deze minder zwart zullen worden weergegeven. Je kan deze overigens op ik meen 4 standen zetten waaronder uit (= donkerste stand).
Ga naar Menu-instellingen-zijpaneel-uit/laag/midden/hoog)
maar als ik het goed begrijp: als je die balken op zwart zet krijg je toch juist geen image retention want je laat het fosfor dan in rust. bedoel als het helemaal fel wit is zou ik het begrijpen. als je je tv in de ochtend aanzet heb je ook niet image retention toch? dus gewoon uitzetten moet toch geen probleem geven bij de balken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dangerpaki schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:11:
[...]

maar als ik het goed begrijp: als je die balken op zwart zet krijg je toch juist geen image retention want je laat het fosfor dan in rust. bedoel als het helemaal fel wit is zou ik het begrijpen. als je je tv in de ochtend aanzet heb je ook niet image retention toch? dus gewoon uitzetten moet toch geen probleem geven bij de balken???
Ja en nee. Theoretisch is het dan zo dat de pixels die zich in de zwarte balken zouden zitten, minders slijten dan de pixels die wel beeld geven. De pixels in de balken zijn dan minder versleten, maar dit is alleen theoretisch.

Je hoeft je geen zorgen te maken, alleen in de inspeelperiode n beetje afwisseling in de beelden is voldoende.
Ik kan uren internetten en ik zie helemaal niks hoor. Ook na het kijken van een blu-ray zie ik niks. Die standen voor de balken is gewoon extra voorzorg voor tijdens de inspeelperiode.

Ikzelf kan trouwens niet zo bar veel verschil zien in die 4 standen, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
spoornie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:01:
Ik ben in het bezin van een THPZ85 welke heel erg goed bevalt!

Nu heb ik onlangs een HTPC gebouwd om DVD's en blueray's af te spelen op 1080p via HDMI.
Alleen als ik me windows start (bios beeld trouwens ook) dan heb ik via de HDMI aansluiting een kleine zwarte ruimte tussen het daadwerkelijke beeld en de rand van de tv. 1 of 2 centimeter zwart rondom het beeld (dus links en rechts en boven en onder)

Als ik me pc aansluit via DSUB heb ik wel een volledig beeld.

Beeldscan heb ik al aanstaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb beeldscan juist uit staan (om 1:1 pixelmapping te krijgen) en mn bios laadt gewoon op vol beeld in en dan neemt wndows het over en blijft alles 1080P. Ik heb zelf een ATI kaart en daar heb ik (ergens ver weggestopt) een optie (naam en kwijt, zoek even in deel 2 voor juiste namen) om hem volledig beeld te laten outputten (heet t overscan misschien..) wat standaard op 15% staat oid (waarom...geen idee). En sindsdien is het 1:1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Cartman! schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:32:
[...]

Ik heb beeldscan juist uit staan (om 1:1 pixelmapping te krijgen) en mn bios laadt gewoon op vol beeld in en dan neemt wndows het over en blijft alles 1080P. Ik heb zelf een ATI kaart en daar heb ik (ergens ver weggestopt) een optie (naam en kwijt, zoek even in deel 2 voor juiste namen) om hem volledig beeld te laten outputten (heet t overscan misschien..) wat standaard op 15% staat oid (waarom...geen idee). En sindsdien is het 1:1 :)
Inmiddels heb ik het voor elkaar. Inderdaad overscan is de optie in de ATI driver waardoor ik nu wel volledig beeld krijg.

Maar kun je misschien toelichten waarom je beeldscan hebt uitstaan? Wat voor voordeel heb je als je 1:1 pixelmapping hebt, en wat is dat precies?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
spoornie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:07:
[...]

Inmiddels heb ik het voor elkaar. Inderdaad overscan is de optie in de ATI driver waardoor ik nu wel volledig beeld krijg.

Maar kun je misschien toelichten waarom je beeldscan hebt uitstaan? Wat voor voordeel heb je als je 1:1 pixelmapping hebt, en wat is dat precies?
Anders lees je de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier onlangs ook iets ontdekt op mijn PX80E ....
blijkbaar kan je alleen op HDMI 1 in het geluids- menu instellen van welke audio-in "HDMI 1 ingang" je wilt gebruik maken.
3 standen .... Analoog, Digitaal of AUTO

Dit maakt deze ingang dus de meest geschikte om mijn HTPC op aan te sluiten want die geeft via zijn HDMI uitgang de audio niet mee uit,.. dit kan alleen via spdif en zo is ie dan ook op de AV set-up aangesloten .... ofwel staat er ergens een instelling niet juist :/
Ik moet dus gebruik maken van de analoge ingang wat voor gewoon TV kijken overigens prima is.

Ik heb nog een vraagje ... wat doet "Kleurenbeheer" eigenlijk want als het aanstaat vind ik het eigenlijk niet zo OK ... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 15:02 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste