Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Ook ik heb interesse in deze serie, maar een vraagje:

Als je op 3 meter afstand nog teksten in je windows/games-omgeving leesbaar wilt hebben, dan lijkt me dat je dan ook een niet al te hoge resolutie voor je signaal moet gebruiken. Anders wordt het te klein en dus onleesbaar. Ook moet je een behoorlijk krachtige PC hebben om games in 1920x1080 te draaien.

Nu lijkt het mij ideaal om als bron een breedbeeld-resolutie als 1280x720 of 1360x768 te nemen, zodat dit ge-upscaled moet worden op je full-HD scherm.
Maar zorgt dat niet voor een flinke vertraging van de video en slecht beeld?
Of kan ik beter een niet-full-HD scherm pakken voor PC-gebruik (maar dan wordt het al gauw een 1024x720/768 bij Panasonic)?

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 24-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Ferry34 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Ja en nee. Theoretisch is het dan zo dat de pixels die zich in de zwarte balken zouden zitten, minders slijten dan de pixels die wel beeld geven. De pixels in de balken zijn dan minder versleten, maar dit is alleen theoretisch.

Je hoeft je geen zorgen te maken, alleen in de inspeelperiode n beetje afwisseling in de beelden is voldoende.
Ik kan uren internetten en ik zie helemaal niks hoor. Ook na het kijken van een blu-ray zie ik niks. Die standen voor de balken is gewoon extra voorzorg voor tijdens de inspeelperiode.

Ikzelf kan trouwens niet zo bar veel verschil zien in die 4 standen, jij wel?
ik heb zelf het toestel (nog) niet... werd alleen nieuwsgierig na de opmerking eerder. de logica klopte niet in mn hoofd vandaar de vraag. hoop wel binnenkort een pana plasma te kopen. welke en wanneer dat is nog een grote vraagteken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

asap uiteraard ;) en dan dus de 42pz80 :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:53:
De tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
Heb je dit ook wanneer je van de PC:
Beeld stuurt via: DVI -> HDMI (heb geen HDMI uitgang op laptop :/ )
Audio stuurt via: Z-2300 boxen aangesloten op de pc

heb je dan ook die "delay"? hopelijk niet :s

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

De grap is overigens, ik heb vanuit mijn digitale kastje en vanuit mijn ps3 een optische kabel lopen naar mijn versterker voor het geluid, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van die vertraging.. Misschien zie ik het wel gewoon niet hoor, ik let er wel soms specifiek op, maar gelukkig geen last van dus.. ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
inXs schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:40:
asap uiteraard ;) en dan dus de 42pz80 :P
:) ka daar zit het er wel een beetje naar te komen... denk ook dat dat hem gaat worden. misschien een 46" toch wat beter op de toekomst voorbereid. je koopt niet elke dag zo'n ding dus liever in een keer een goeie.

weet iemand wanneer de nieuwe plasma serie van pana uitkomt. wel dit jaar toch volgens mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Ferry34 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Ja en nee. Theoretisch is het dan zo dat de pixels die zich in de zwarte balken zouden zitten, minders slijten dan de pixels die wel beeld geven. De pixels in de balken zijn dan minder versleten, maar dit is alleen theoretisch.

Je hoeft je geen zorgen te maken, alleen in de inspeelperiode n beetje afwisseling in de beelden is voldoende.
Ik kan uren internetten en ik zie helemaal niks hoor. Ook na het kijken van een blu-ray zie ik niks. Die standen voor de balken is gewoon extra voorzorg voor tijdens de inspeelperiode.

Ikzelf kan trouwens niet zo bar veel verschil zien in die 4 standen, jij wel?
Zijn die vier standen niet alleen van toepassing op de zijbalken bij 4:3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
SiHiDa schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:57:
[...]

Zijn die vier standen niet alleen van toepassing op de zijbalken bij 4:3?
Dat is wat ik begrepen had idd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ferry34 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:21:
[...]

Je kontrast staat veels te hoog, mn gecalibreerde instellingen zijn
cinema

kontrast 50%
helderheid 70%
kleur 70%
scherpte %
kleur warm
kleurbeheer aan
MPEG
Da's heel wat anders.... Ik ga deze instellingen eens proberen, thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 06:49:
[...]

Da's heel wat anders.... Ik ga deze instellingen eens proberen, thanks!
Heb zelf de 42pz85 en heb ook het gevoel dat ie nog niet goed staat afgesteld. Daarom wil ik die settings ook wel eens proberen, alleen hoevel % staat de scherpte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
Misschien dat iemand nog zijn visie kan geven op mijn aankoop dilemma, ik heb in ieder geval besloten om een Panasonic plasma aan te schaffen. In eerste instantie ging de voorkeur uit naar een 42px80 (HD ready) voor zo'n €800 (NL model).

Echter kwam ik net in het prijswatch topic de 42py80 (Full HD) voor €999 tegen.

Waar wil ik de TV voor gaan gebruiken:
- Xbox 360
- Digitale TV (UPC)
- Toekomst overstap Blu-ray speler (wellicht PS3)

Ik hou verder zelf van veel films kijken en heb een Yamaha 5.1 dolby set.

De vraag is dan ook, is de meerprijs van €200 de moeite waar voor de Full panel, echter is dit wel weer een oudere serie. Iemand misschien die wat licht in de duisternis kan schijnen? :)

[ Voor 98% gewijzigd door Katseviool op 25-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen.
Kennis van mij had een px-8 alleen heeft die wel last van image retention, heel erg zelfs.
Waarschijnlijk is dit een ander of ouder scherm want mijn pz800 heeft daar geen last van.
Bij de Saturn zijn meer van deze toestellen weer ingeleverd.

Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door freedzed6 op 26-07-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:21:
[...]

Heb zelf de 42pz85 en heb ook het gevoel dat ie nog niet goed staat afgesteld. Daarom wil ik die settings ook wel eens proberen, alleen hoevel % staat de scherpte??
de scherpte staat op t eerste balkje, 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:49:
Mensen.
Kennis van mij had een px-8 alleen heeft die wel last van image retention, heel erg zelfs.
Waarschijnlijk is dit een ander of ouder scherm want mijn pz800 heeft daar geen last van.
Bij de Saturn zijn meer van deze toestellen weer ingeleverd.

Iets om rekening mee te houden.
PX8 heeft toch het scherm van de PV70? Dacht in elk geval dat hij een scherm van vorig jaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Hoe zit het eigenlijk met de IR en banding op 80 modellen en hoger (85, 800)? In het Samsung PS50A550(8) topic op het AVS forum wordt er behoorlijk veel over gepraat. De IR is echter nauwelijks tot niet te zien indien er gewone content wordt gekeken, maar bij een volledig zwart/wit beeld is het altijd zichtbaar na een statisch beeld. Ik heb er hier nog niet al te veel over gelezen dus heb zo een vermoeden dat het bij de Pana 's veel minder is. Voor mij komt het er gewoon op neer of je na een 4-tal uur gamen pak nu GTA4 of whatever, je de radar nog ziet bij gewoon tv kijken? Uiteraard trekt die uiteindelijk wel weg, maar als dat een half uur duurt, kan dat toch wel behoorlijk storen.

En banding? is dat zichtbaar indien je bv. het menu oproept? Bij gewone televisie zal je dit waarschijnlijk nooit merken, maar bij pc gebruik zou ik mij er toch aan kunnen ergeren.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Patriek schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:11:
Ook ik heb interesse in deze serie, maar een vraagje:

Als je op 3 meter afstand nog teksten in je windows/games-omgeving leesbaar wilt hebben, dan lijkt me dat je dan ook een niet al te hoge resolutie voor je signaal moet gebruiken. Anders wordt het te klein en dus onleesbaar. Ook moet je een behoorlijk krachtige PC hebben om games in 1920x1080 te draaien.

Nu lijkt het mij ideaal om als bron een breedbeeld-resolutie als 1280x720 of 1360x768 te nemen, zodat dit ge-upscaled moet worden op je full-HD scherm.
Maar zorgt dat niet voor een flinke vertraging van de video en slecht beeld?
Of kan ik beter een niet-full-HD scherm pakken voor PC-gebruik (maar dan wordt het al gauw een 1024x720/768 bij Panasonic)?
niemand die ooit een PC heeft aangesloten met 1920x1080 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ja, maar niet om er vanaf 3m afstand zitten op te surfen. :)
Daarvoor lijkt het me idd een beetje klein worden.

Als je een pc wilt aansluiten, moet je het wel via DVI/HDMI doen, anders kan je niet hoger dan 1366x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Fire69 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:16:
Ja, maar niet om er vanaf 3m afstand zitten op te surfen. :)
Daarvoor lijkt het me idd een beetje klein worden.

Als je een pc wilt aansluiten, moet je het wel via DVI/HDMI doen, anders kan je niet hoger dan 1366x768.
Thnx :)

Andere vraag... die schermen van 1024x720 (model PX80 en PX8)... dat is toch verre van een 16:9 (breedbeeld) verhouding?
Ik snap dat ze dat opgelost hebben met 'rechthoekige pixels', maar dan wordt breedbeeld materiaal toch samengeplet en 4:3 materiaal uitgerekt? Het zit er een beetje tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die uitleg staat op de eerste pagina, wel even het topic lezen ;)

Brad Pitt in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."

Waarschijnlijk ga ik morgen mijn laptop via HDMI even aan de PX80 van mijn schoonbroer hangen.
Dan kan ik je direct weten te zeggen hoe het er uit ziet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 27-07-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heb een plasma muurbeugel gezien voor €24.95 zou dat wat kunnen zijn, of raden jullie dat af?

[ Voor 53% gewijzigd door Vinamp op 27-07-2008 00:54 ]

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een 50 inch pz80. Ik ben hem nu volgens de instructies hier aan het 'inspelen'.

Echter er valt mij iets heel erg op aan het beeld, waarvan ik twijfel of het aan mijn tv ligt.

Ik zie op het moment dat de tv uit staat en tijdens zwarte beelden als de tv aan staat een rooster verschijnen wat er ongeveer zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk263/rolandb5/Untitled-1.jpg (vergeef mijn paint skills)

Over de gehele breedte van het zwarte vlak, zie je evenwijdige schuine lijnen.

Herkennen jullie dit? Zo niet, wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fire69 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:22:
Die uitleg staat op de eerste pagina, wel even het topic lezen ;)

Brad Pitt in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."

Waarschijnlijk ga ik morgen mijn laptop via HDMI even aan de PX80 van mijn schoonbroer hangen.
Ik internet altijd met mn TH50PV70, meestal n paar uur achterelkaar en dat gaat perfect. Ik heb niet eens een monitor, mn pc staat aangesloten op de plasma.
Aangezien ik onboard video heb, staat bij mij de resolutie op 1280x720 en daarna via de instellingen van de videokaart de overscan gecompenseerd.

De letters zijn perfect te lezen en t internet heel lekker...draadloze muis, draadloos toetsenbord, surround sound, 2 zits bank. Heel anders dan vroeger, want dan kreeg ik pijn in mn rug van mn bureaustoel. Nee, dan is dit heel comfortabel!

Hoe klein en leesbaar de letters zullen zijn op een full hd scherm weet ik niet, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de loop van volgende week/weken bestel ik de 42-PX80, maar graag had ik van een (trotse :p) 42-PX80-eigenaar nog eens geweten hoe het scherm presteert bij SD-materiaal en eventueel tov een 37"-PX80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Bedankt voor het wijzen hier op. Toch is het moeilijk te snappen hoe dit klopt.
Mij lijkt dan dat de videoverwerker de bron in de breedte smaller moet maken (rekening houdend met de rechthoekige pixels) om inderdaad een natuurlijk verhouding te behouden. Maar dan gaat er dus beeldmateriaal verloren.
ja graag!

[ Voor 33% gewijzigd door Patriek op 27-07-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:51:
Echter er valt mij iets heel erg op aan het beeld, waarvan ik twijfel of het aan mijn tv ligt.

Ik zie op het moment dat de tv uit staat en tijdens zwarte beelden als de tv aan staat een rooster verschijnen wat er ongeveer zo uit ziet:
Ja ik herken t ook, heb t zelf ook wel eens gezien, eigenlijk alleen overdag met omgevingslicht.
Zal wel met de 'pixels' oid te maken hebben.

Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:32:
In de loop van volgende week/weken bestel ik de 42-PX80, maar graag had ik van een (trotse :p) 42-PX80-eigenaar nog eens geweten hoe het scherm presteert bij SD-materiaal en eventueel tov een 37"-PX80...
Ik heb m sinds een paar dagen. Ik kijk veel tv (digitaal via Ziggo) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het SD beeld. Kan me niet indenken dat de 37" het beter zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik heb de 37PX80, sinds April. Ben er nog steeds erg tevreden mee; ik kijk niet veel tv en heb niet de moeite genomen een digitale decoder te kopen; het analoge beeld is goed genoeg; geen storingen en redelijk scherp.
Ik heb speciaal de 37" genomen in de hoop dat deze het meest vergevend is naar SD-materiaal. Het werkt, maar of het beeld beter is dn de 42? geen idee, het kan net zo goed zijn dat ik geluk heb met een schoon signaal; ook is de coax-kabel maar 2 meter vanaf de muuraansluiting en zijn er geen aftakkingen.
DVD ziet er prachtig uit; de kleuren zijn schitterend en ook is het beeld erg scherp; als je bijvoorbeeld een close-up van een gezicht met gemillimeterd haar ziet zie je de incidentele hoofdharen die de tondeuze hebben weten te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Dat raster klinkt als een anti reflectie laag. Bij mijn samsung plasma zijn het horizontale lijnen die soms zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
dura schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:15:
Ik heb de 37PX80, sinds April. Ben er nog steeds erg tevreden mee; ik kijk niet veel tv en heb niet de moeite genomen een digitale decoder te kopen; het analoge beeld is goed genoeg; geen storingen en redelijk scherp.
Ik heb speciaal de 37" genomen in de hoop dat deze het meest vergevend is naar SD-materiaal. Het werkt, maar of het beeld beter is dn de 42? geen idee, het kan net zo goed zijn dat ik geluk heb met een schoon signaal; ook is de coax-kabel maar 2 meter vanaf de muuraansluiting en zijn er geen aftakkingen.
DVD ziet er prachtig uit; de kleuren zijn schitterend en ook is het beeld erg scherp; als je bijvoorbeeld een close-up van een gezicht met gemillimeterd haar ziet zie je de incidentele hoofdharen die de tondeuze hebben weten te ontwijken.
De 42" heeft bijna 30% meer beeldoppervlak en maar 7% meer pixels, die dus groter zijn. Ik kan me voorstellen dat SD materiaal er op de 37" daarom scherper uit ziet. Ben er zelf overigens ook nog steeds niet uit of het de 37 of 42 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:12:
[...]

niemand die ooit een PC heeft aangesloten met 1920x1080 ?
ja, bevalt me prima ;)
maar inderdaad, op 1920x1080 is 3m te veel om tekst te lezen
2m is perfect, als ik in me bed lig ongeveer 2.8m moet ik moeite doen om het te lezen en pak ik vaak even een electronisch vergrootglas (maar niet de windows standaard) of zet ik het font van de app iets groter. (ik vind het irritanter om de hele tijd te wisselen tussen resolutie en heb het met behulp van een keymap programma zodanig dat met uitzondering van enkele applicaties ik met een muisknop het vergrootglas start) verder is mijn pc krachtig genoeg voor clone mode op 1920x1080 met games e.d. (hoewel me primaire maar 1680x1050 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpathy schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:13:
[...]

De 42" heeft bijna 30% meer beeldoppervlak en maar 7% meer pixels, die dus groter zijn. Ik kan me voorstellen dat SD materiaal er op de 37" daarom scherper uit ziet. Ben er zelf overigens ook nog steeds niet uit of het de 37 of 42 wordt.
Bedankt gadgeteer & dura voor jullie advies, het is van goudwaarde!

En idd Simpathy, je slaat de nagel op de kop... de 37' -moet- bijna scherper zijn door het kleinere beeldoppervlak, de vraag is natuurlijk -hoeveel- ?

Hou je me op de hoogte van je beslissing (en ervaring nadien :p)? (Ik zit op 2,8-3m en de vriendin denkt dat 42" te groot + een stuk onscherper zal zijn dan de 37"... en je weet wie thuis écht de grootste chef is ;) )

PS: aan Dura -> geen gevoel dat het beeld iets groter mag? (ik bedoel dan echt bij film kijken enz)
en aan gadgeteer -> geen gevoel dat het beeld té groot is :p (hangt ook af van jullie kijkafstand natuurlijk..)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Als je op 3 meter zit dan kan een 42 inch makkelijk. Je moet dan wel digitale tv kijken en niet analoog, want ik vind dat sowieso niet mooi.
Ik zit op 2-2,5 meter van n 50 inch en dat is bij films en games prachtig.

Bij Ziggo is de normale decoder incl smartcard maar €40, dus dat is geen geld. Ik moet zeggen dat ik op mn toestel geen tv kijk, dus ik heb de decoder op de crt in de huiskamer aangesloten en het verschil in beeldkwaliteit met analoog is schokkend groot.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 28-07-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:38:
[...]

ja, bevalt me prima ;)
maar inderdaad, op 1920x1080 is 3m te veel om tekst te lezen
2m is perfect, als ik in me bed lig ongeveer 2.8m moet ik moeite doen om het te lezen en pak ik vaak even een electronisch vergrootglas (maar niet de windows standaard) of zet ik het font van de app iets groter. (ik vind het irritanter om de hele tijd te wisselen tussen resolutie en heb het met behulp van een keymap programma zodanig dat met uitzondering van enkele applicaties ik met een muisknop het vergrootglas start) verder is mijn pc krachtig genoeg voor clone mode op 1920x1080 met games e.d. (hoewel me primaire maar 1680x1050 is)
Bedankt! Heb je wel eens een lagere resolutie geprobeerd, die wel goed leesbaar is? Wil graag weten of de beeldverwerker (door het scalen) veel kwaliteit verliest en of er veel vertraging mee gepaart gaat (ivm games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik vind de beeldkwaliteit van onze 42px85 in combinatie met een ATi HD3450 best belabberd. Ik heb beeldscan uitgezet en overscan uitgezat in het ATi menu, en ik krijg gewoon lelijke 'storingen' in beeld bij kleine letters zoals de e. Ook de randen van Aero-windows zijn lelijk. Ik heb de videokaart op 'niet scalen' gezet. Wat kan ik nog proberen om die 'ruis' (DVI->HDMI convertor gebruikt) weg te krijgen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:47:
Als je op 3 meter zit dan kan een 42 inch makkelijk. Je moet dan wel digitale tv kijken en niet analoog, want ik vind dat sowieso niet mooi.
Ik zit op 2-2,5 meter van n 50 inch en dat is bij films en games prachtig.

Bij Ziggo is de normale decoder incl smartcard maar €40, dus dat is geen geld. Ik moet zeggen dat ik op mn toestel geen tv kijk, dus ik heb de decoder op de crt in de huiskamer aangesloten en het verschil in beeldkwaliteit met analoog is schokkend groot.
We kunnen om bepaalde redenen geen digitale tv in huis halen (voorlopig), dus toch maar neigen naar de 37" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:40:
[...]

Bedankt! Heb je wel eens een lagere resolutie geprobeerd, die wel goed leesbaar is? Wil graag weten of de beeldverwerker (door het scalen) veel kwaliteit verliest en of er veel vertraging mee gepaart gaat (ivm games).
okok omdat je het zo lief vraagt :P
ff op 1280x1024 gezet en op me bed gaan liggen :P
niet helemaal een goede verhouding (me 1680x1050 monitor heeft balken aan de zijkant maar de tv blijft 16:9 beeldvullend) ((maar ff om te testen))

= in ieder geval leesbaar zelfs op 2.8~ish m
(btw alleen op 16:9 is er goed beeld alle andere aspect ratio is een gedeelte buiten beeld)

*snel terug schakelt naar full hd
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:12:
[...]

We kunnen om bepaalde redenen geen digitale tv in huis halen (voorlopig), dus toch maar neigen naar de 37" dan?
persoonlijk ... ik heb de 42pz80, en omdat ik al het vermoeden had vrij kort na het krijgenkopen te verhuizen heb ik momenteel er ook geen digiteevee eraan geknoopt nu.
waar de tv nu is aangesloten is de coax verre van optimaal (einde vh huis zegmaar)
en had op me oude beeldbuis op veel zenders dusdanig ruis dat ik het vermoeden had nOg minder beeld over te houden maar dat is me reuze meegevallen. *(had eerst dus letterlijk op enkele zenders meer sneeuw dan beeld)

(nou is dat natuurlijk nog behoorlijk crap vergeleken met digitaal maaar..) het is niet perfect maar ik vind het wel acceptabel. uiteraard maakt het dus wel sterk uit wat je er instopt maar ik heb wel het idee dat me panasonic het wel aardig lukt om er een mooi plaatje uit te krijgen.
(heb nu iig meer beeld dan sneeuw!)

*fototoestel pakt
(4mp compact cameratje, uit de losse pols)
zal een aantal hier neerzetten
http://picasaweb.google.com/coz752/42pz80/
batterij ging tijdens het uploaden op :D

trouwens wel een grappige timing met die ondertiteling
maar dit komt niet door me 42PZ80 :D
ofwel, tvkabel is brak hier en ik toch nog geen spijt van me scherm

ps .,,als ik het niet vergeet .. zal btw binnenkort fotos maken maar dan met coax in andere woning en sd kabel , en hd kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
coptician schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:53:
Ik vind de beeldkwaliteit van onze 42px85 in combinatie met een ATi HD3450 best belabberd. Ik heb beeldscan uitgezet en overscan uitgezat in het ATi menu, en ik krijg gewoon lelijke 'storingen' in beeld bij kleine letters zoals de e. Ook de randen van Aero-windows zijn lelijk. Ik heb de videokaart op 'niet scalen' gezet. Wat kan ik nog proberen om die 'ruis' (DVI->HDMI convertor gebruikt) weg te krijgen?
Je bedoelt de pz85 full hd toch? Vreemd dat t niet haarscherp is op 1920x1080.
Het bureaublad wordt gewoon beeldvullend weergegeven, zonder dat je n stuk mist?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 28-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Ferry34 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:12:
[...]

Je bedoelt de pz85 full hd toch? Vreemd dat t niet haarscherp is op 1920x1080.
Het bureaublad wordt gewoon beeldvullend weergegeven, zonder dat je n stuk mist?
Zeker weten, ja. En de reso staat gewoon op 1920x1080, maar dat leek me logisch.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:53:
in sommige gevallen kan het ook de kabel zijn
bij mij is de afstand net aan de lange kant waar me tv nu staat en heb het daarbij dus ook zelf een keer gehad dat ik iets verschoof waardoor de kabel niet helemaal goed zat en er storing zichtbaar was bij de hdmi input.

kwaliteit van de kabel an sich kan ook verschil uitmaken,alhoewel niet iedereen het daarmee eens is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ik heb wel regelmatig mensen gehoord die een probleem hadden met het aansluiten van hun pc op de tv met een dvi-hdmi kabel, maar die hadden dan helemaal geen beeld.
Een andere kabel lostte dit probleem altijd op.

Het zou me echter verbazen als dit het probleem van Exnomendei zou laten verdwijnen. Ik zou het wel proberen door ff n kabeltje te lenen van iemand.
Probeer ook s een andere hdmi input van je tv. Misschien is er maar eentje geschikt icm een pc.

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 29-07-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Er is een 50" test geweest tussen Samsung en Panasonic:

Panasonic TH-50PZ85U vs. Samsung PN50A650 Plasma TV Review

Maar daar kom ik nog niet veel wijzer uit, want de 50PZ85 is hier niet verkrijgbaar en datzelfde geldt volgens mij voor de PN50A650 ?

Welke types zijn dit dan in NL? Ik denk dat de Samsung wellicht gewoon de PS50A650 is, maar de Panasonic dan ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Misschien een hele domme vraag maar als ik mijn Media Center aansluit op mijn PZ42 dan kan ik uit 2 vernieuwings frequenties kiezen, namelijk 50 en 60hz. (aangesloten met HDMI)

Als ik hem op 60hz zet dan begint (vooral bij wit) het beeld soms te trillen. Op 50hz heb ik hier geen last van. Toch vreemd toch, want 60hz is hoger en moet minder trillingen geven toch?

Overigens is het toch een 100hz TV, dan zou ik deze frequentie toch ook op 100hz moeten kunnen zetten? Of zeg ik nu iets heel doms?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 14:59
Interessante review.
Ik ben altijd wel een Samsung fan geweest, dus als deze net zo goed of beter als de Pioneer is, dan denk ik dat ik voor de Samsung ga. :)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Smarron schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:33:

Maar daar kom ik nog niet veel wijzer uit, want de 50PZ85 is hier niet verkrijgbaar en datzelfde geldt volgens mij voor de PN50A650 ?

Welke types zijn dit dan in NL? Ik denk dat de Samsung wellicht gewoon de PS50A650 is, maar de Panasonic dan ?
Die Pana is denk ik alleen voor de usa en niet voor ons. Hier is volgens mij alleen de PZ800 en de PZ80 in dat formaat. De PZ85 is er wel in 46 inch.
Het enige verschil dat ik kan zien is dat de PZ800 als enige Digital Cinema Colour en Deep Colour heeft.

De Samsung weet ik niet, ik zie de 650 niet op de site staan. Gaat niet hoger dan A550/551. Misschien komt die nog naar Nederland.

Testen in de winkel zou ik zeggen.

edit: ze zullen het wel goed hebben gedaan, maar de Samsung staat op een contrast van 96%! Kolere, dat heb ik nog nooit gezien! Toen ik laatst Frank Doornhof (calibraties) mailde dat iemand zn plasma op 100% contrast had gezet en wat hij daarvan vond, zei die dat die persoon niet goed wijs was. edit2:Het schijnt toch te kunnen wat t contrast betreft, het komt voor dat t zo hoog moet.

Beide schermen zien er goed uit trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 30-07-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb net de TH-42PZ80 gekocht in de winkel van iishop voor 1210 euro! Moet besteld worden maar binnen 2 weken zou hij geleverd worden. Kijk er al naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:17:
Zo, heb net de TH-42PZ80 gekocht in de winkel van iishop voor 1210 euro! Moet besteld worden maar binnen 2 weken zou hij geleverd worden. Kijk er al naar uit!
Dat is echt geen geld zeg! Prijzen dalen hard hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Op het AVSforum zijn er enkele mensen overgeschakeld van de Panny 85U naar de Sammy A550. Op Cnet wist de Sammy ook meer te scoren dan de Panny... pfff ik dacht dat ik eruit was met een Panasonic maar zit nu toch sterk naar de Samsung te kijken, welke imo een veel mooiere kader heeft (geen lelijk plastiek randje). Zit nu aan pagina 45 van het Samsung topic, maar er blijken dan toch wel weer redelijk veel problemen te zijn met IR... en daar wil ik me nu echt geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Largamelion schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:29:
Op het AVSforum zijn er enkele mensen overgeschakeld van de Panny 85U naar de Sammy A550. Op Cnet wist de Sammy ook meer te scoren dan de Panny... pfff ik dacht dat ik eruit was met een Panasonic maar zit nu toch sterk naar de Samsung te kijken, welke imo een veel mooiere kader heeft (geen lelijk plastiek randje). Zit nu aan pagina 45 van het Samsung topic, maar er blijken dan toch wel weer redelijk veel problemen te zijn met IR... en daar wil ik me nu echt geen zorgen over maken.
Ik vind de lijst van de Samsung ook erg mooi, al had dat kleurtje er van mij niet ingehoeven.
Ook ik heb de twee tests gelezen, maar ik las ook van de hardnekkige image retention bij de Samsungs.
Ik heb zelf een Panasonic en heb er geen last van, alleen tijdens het inspelen. Ik kan nu gerust uren achtereen internetten en je ziet niks.

Ik heb wel n kennis met zo'n nieuwe Samsung, ik zal hem s mailen over zijn ervaring.

Edit: ik lees nu dat de calibratie alleen in het gewone beeldinstellingenmenu is gedaan en dat ze t niet helemaal goed kregen, want ze wilden niet het servicemenu in 8)7
Dat is geen calibratie, dat is n beetje goed stellen. Hmm, jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 29-07-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

De Samsungs zijn gewoon een heel stuk goedkoper. Beiden zijn in mijn ogen top-TV's, en als de prijzen gelijk zouden zijn, zou het voor mij een lastige keuze zijn. Maar mijn geld zal in de Samsung gestopt worden. Ik ben er alleen nog niet uit welk type het dan gaat worden. De prijzen van de Samsung dalen mogelijk ook nog wat, aangezien de 7-serie van Samsung is aangekondigd.

Pricewatch Samsung vs. Panasonic, 127cm FullHD (er zitten een paar kleinere modellen tussen, gewoon negeren. :) )

nieuws: Samsung kondigt nieuwe serie plasma-tv's aan

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik heb nog een vraag.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn HTPC / Plasma opstelling.

Het volgende heb ik pas geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 57,68€ 57,68
1Antec Fusion Black 430€ 134,41€ 134,41
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 62,75€ 62,75
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 84,95€ 84,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 29,44€ 29,44
1LG GGC-H20L€ 94,95€ 94,95
1Microsoft Media Center Remote & Receiver€ 17,56€ 17,56
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 108,-€ 108,-
1Scythe Ninja Mini€ 28,30€ 28,30
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 29,90€ 29,90
ImporterenTotaal€ 647,94

Als ik mijn HTPC eerder aanzet dan mijn Panasonic TH-42PZ85 (via HDMI) dan geeft mijn plasma geen beeld. Maar als ik het andersom doe dan is er niks aan de hand.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
mogelijk detecteert je on-board videokaart (de rest van je configuratie is trouwens overbodige informatie) geen apparaat op de HDMI uitgang en stuurt ie geen beeld uit. Wellicht is er een force detect optie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Patriek schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor het wijzen hier op. Toch is het moeilijk te snappen hoe dit klopt.
Mij lijkt dan dat de videoverwerker de bron in de breedte smaller moet maken (rekening houdend met de rechthoekige pixels) om inderdaad een natuurlijk verhouding te behouden. Maar dan gaat er dus beeldmateriaal verloren.

[...]

ja graag!
Gisteren dus de laptop aangesloten op de PX80 en hij wordt gedetecteerd als een 1280x720 Panasonic TV.
Het beeld is gewoon 16:9, niks uitgerokken of zo. Zou ik ook vreemd gevonden hebben, want dan was hij eigenlijk ook niet bruikbaar geweest met digitale tv op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
StanTheMan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:47:
mogelijk detecteert je on-board videokaart (de rest van je configuratie is trouwens overbodige informatie) geen apparaat op de HDMI uitgang en stuurt ie geen beeld uit. Wellicht is er een force detect optie of iets dergelijks?
Ik heb ook zoiets inderdaad. Wanneer ik mn pc aansluit op mn hdmiswitch en deze staat nog niet op de input waar de kabel van de pc inzit, dan heb ik of geen beeld of als ik na een tijdje op een andere source te hebben gekeken en weer terug ga naar de pc, geeft de pc weer geen beeld. Waarschijnlijk omdat die in schermbeveiliging is bij t laatste.

De pc aangesloten op de hdmi die wel direct in de tv gaat voorkomt bij mij alle problemen. Het maakt niet uit of ik de tv eerder of veel later aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, (moet eerlijk toegeven dat ik nog niet rtfm gedaan heb :P )
hoe doen jullie dat met pc + geluid ?

vraagje, de component en composite ingang zijn aan elkaar gelinkt visueel en in zoverre met mijn xbox op component en composite (ik bedoel dan uiteraard alleen rood en wit) tegelijk heb ik zowel beeld als audio
de hdmi input aan de front lijkt visueel gekoppelt aan de tulp ingangen ernaast. maar ik zou graag willen weten of ze inderdaad zo werken
en of iemand weet hoe en of datzelfde trucje (beeld op hdmi en audio op een andere kabel - samen via de tv) dus ook met een ingang aan de achterkant werkend is te krijgen.. zelfs al werkt het aan de voorkant zou ik de kabels weer niet mooi vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RTFM ;)
Staat duidelijk in welke ingangen bij elkaar horen :)

Wel vreemd trouwens, mijn pz80 doet automatisch beeld en geluid via hdmi. Op de px80 kwam het geluid via de laptop-speakers. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdmi heeft in principe ook een audio functie, alleen pc met dvi -> hdmi kabel niet
als je xbox via hdmi hebt bijv dan ben je daarmee klaar
zal de rtfm maar eens doen dan

of je begreep mijn vraag niet helemaal :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 01:15:
hdmi heeft in principe ook een audio functie, alleen pc met dvi -> hdmi kabel niet
als je xbox via hdmi hebt bijv dan ben je daarmee klaar
zal de rtfm maar eens doen dan

of je begreep mijn vraag niet helemaal :P
toch schijnen er videokaarten te zijn die dit kunnen (vraag me niet hoe, want ik weet ook dat DVI enkel voor beeld ontwikkeld is), ben deze kaarten al eens tegen gekomen in de winkel

gelukkig maken videokaarten met native HDMI v1.3 uitgang nu hun opkomst, je zag t al eerder op moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Als ik mijn HTPC eerder aanzet dan mijn Panasonic TH-42PZ85 (via HDMI) dan geeft mijn plasma geen beeld. Maar als ik het andersom doe dan is er niks aan de hand.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?
Welke versie van ATI Catalyst gebruik je? Bij de vorige versies had ik dit probleem ook.

Haal anders de laatste versie hier:
http://ati.amd.com/support/driver.html

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ferry34 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:55:
[...]Ik vind de lijst van de Samsung ook erg mooi, al had dat kleurtje er van mij niet ingehoeven.
Ook ik heb de twee tests gelezen, maar ik las ook van de hardnekkige image retention bij de Samsungs.
Ik heb zelf een Panasonic en heb er geen last van, alleen tijdens het inspelen. Ik kan nu gerust uren achtereen internetten en je ziet
De PS50A550 heeft geen TOC (Touch Of Color), hij heeft een gewone zwarte kader met een blauw lichtje onderaan (welk uitgezet kan worden). Jij hebt het waarschijnlijk over de PS50A650. Deze laatste heb ik al gezien in de winkel en die bevalt me echt niet, voor mij geen TOC ;).

Wat ik mij afvroeg is of er hier mensen zijn die de omgekeerde stap hebben gemaakt, van de PS50A550 naar de 46PZ85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:50:
[...]

toch schijnen er videokaarten te zijn die dit kunnen (vraag me niet hoe, want ik weet ook dat DVI enkel voor beeld ontwikkeld is), ben deze kaarten al eens tegen gekomen in de winkel

gelukkig maken videokaarten met native HDMI v1.3 uitgang nu hun opkomst, je zag t al eerder op moederborden
tja, heb volgens mij wel een hdmi uitgang op me mobo, maar ik geloof niet dat me 8800gt daar dan weer het beeld naar toe wil sturen, en geen hdmi uitgang op me gfx kaart, en ben ook niet van plan deze snel te vervangen ..maar dat hoef ik niet uit te leggen lijkt me

als ik binnenkort geld over heb en een sli opstelling wil maken zal ik het onthouden :P

maar zonder gekheid,
iemand ervaring met dvi -> panasonic, met geluid zonder HTaudio-set ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:51:
[...]

tja, heb volgens mij wel een hdmi uitgang op me mobo, maar ik geloof niet dat me 8800gt daar dan weer het beeld naar toe wil sturen, en geen hdmi uitgang op me gfx kaart, en ben ook niet van plan deze snel te vervangen ..maar dat hoef ik niet uit te leggen lijkt me

als ik binnenkort geld over heb en een sli opstelling wil maken zal ik het onthouden :P

maar zonder gekheid,
iemand ervaring met dvi -> panasonic, met geluid zonder HTaudio-set ?
Recente ATi-kaarten (zoals 4850/4870, 3850/3870) hebben mogelijkheid om beeld én geluid via DVI-uitgang, speciale DVI-HDMI adapter (vaak meegeleverd) en HDMI-kabel naar je TV te sturen. Sommige nVidia-kaarten hebben dat ook, dan zit er vaak een SPDIF-in op de videokaart (die sluit je dan aan op de SPDIF-out van je geluidskaart) om beeld en geluid via de HDMI-uitgang op de videokaart uit te sturen.

Volgens de Panasonic handleiding is het ook mogelijk om wanneer je geen geluid aan je HDMI-signaal kunt toevoegen, simpel het geluid via de twee tulpjes (die eigenlijk voor het geluid behorend bij je component-signaal horen) je TV in te laten sturen. Er zit ook een optie in het Sound/Geluidsmenu (op de HDMI1-ingang) om te kiezen tussen het analoge signaal (de twee tulpjes) of het digitale signaal (via de HDMI-kabel). Normaal zal die optie op Auto staan, dan kiest-ie automatisch tussen het analoge en digitale signaal.

Edit: Voor de PZ80 geldt dit ook voor HDMI3 (maar dan met (audio)tulpjes van AV3). Maar niet voor HDMI2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheers
die hdmi3 had ik inderdaad gevonden maar dat staat dus super lelijk :P
met hdmi1 had ik een vermoeden maar dat staat nergens aangegeven achterop / beknopte handleiding

omdat ik me xbox via component + composite heb aangesloten
en me tv uberhaubt nu aan de andere kant van de kamer staat als waar me pc staat heb ik nog niet al te veel geexperimenteerd met kabels en mogelijkheden van aansluiten

anyway, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Hier nog iemand die beiden getest heeft (Samsung PN50A550 en Pana 50PZ85U):
quote: TomHuffman
I just calibrated one of these, and I was very impressed.

This display is a tweaker's dream. It has controls for adjusting virtually every important aspect of image performance, and they are all in the user menu. I didn't see any need to go into service at all.

Out of the box, the color is oversaturated and a little overblown, but putting it in Movie mode and turning down the color control a little makes this much better.

What I especially liked was a fully functional color management system in the user menu that offered complete control over the hue, saturation, and lightness of the primary and secondary colors. With this feature you can take the color accuracy to another level. This feature is infinitely easier to use that the service-level CMS on the Samsung DLPs, and it works as advertised. I would also say that these panels kill the Samsung DLPs in overall image quality.

I am an owner of the 2008 Panasonic TH-50PZ85U. The Panny looks better out of the box, but it doesn't have anything like the Samsung's calibration controls. Post-calibration, the only area in which the Panasonic outshines the Samsung is black level. The Samsung's is about double the Panny and appears unchanged from last year's model. The Samsung's color is MUCH better, though the TH-50PZ800U would be a much closer competitor in this regard. However, the Samsung also has better processing and noise reduction.

As you can probably guess, I am a big fan of this display. Based on what I've seen from the 2008 Samsung, Panasonic, and Pioneer models, I really think we have entered something of a golden age of plasma displays. These things have gotten insanely good
Toch raar dat er geen Europese versie is van de 50" PZ85...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sterk aan het overwegen om deze tv te kopen. Wat ik nergens vind en me afvraag is of the NEO PDP van panasonic in deze tv terug te vinden is: nieuws: Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's.

Zo nee, in welke versie zal dit te vinden zijn en wanneer zou deze beschikbaar zijn? Ben nogal voorstander van de kleuren van plasma, maar zoals iedereen wil ik een zo laag mogelijke energiefactuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik vroeg me af of die PZ85 nog PIP heeft (Picture in Picture).

Onze 11 jaar oude Panasonic CRT heeft dat namelijk wel maar bij de PX80 kon ik het niet vinden (in de show room zitten zoeken)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Smarron schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:33:

wou net gaan vragen of iemand hier een vergelijking van had. dank. ben namelijkk wel benieuwd hoe de twee met elkaar concureren. ze zijn namelijk bij samsung qua design eens tuk strakker en prijs kunnen ze ook al goed mee concureren.
Ferry34 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:51:
[...]

....
edit: ze zullen het wel goed hebben gedaan, maar de Samsung staat op een contrast van 96%! Kolere, dat heb ik nog nooit gezien! Toen ik laatst Frank Doornhof (calibraties) mailde dat iemand zn plasma op 100% contrast had gezet en wat hij daarvan vond, zei die dat die persoon niet goed wijs was. edit2:Het schijnt toch te kunnen wat t contrast betreft, het komt voor dat t zo hoog moet.

Beide schermen zien er goed uit trouwens.
dat schijnt eenv an de minpunten van de samsungs te zijn. de contrast en helderheid zijn niet zo denderend waardoor je ze bijna vol open moet gooien. geeft in eerste instantie wel prima beeld. de vraag is alleen hoeveel ruimte je nog hebt om het nog hoger te draaien als je plasma eenmaal wat veroudert en de contrast en helderheid achteruit gaan. das een beetje jammere eraan.
Largamelion schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:29:
ja wou ook de topic gaan lezen alleen te lui tot nu toe. zit inderdaad naar de samsung te kijken. omdat design gewoon veel beter is. wat vonden de mensen die overgestapt waren van pana naar samsung van beeldkwaliteit en met name zwartwaarden? kan dat niet zo vinden.
Largamelion schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:11:
[...]
De PS50A550 heeft geen TOC (Touch Of Color), hij heeft een gewone zwarte kader met een blauw lichtje onderaan (welk uitgezet kan worden). Jij hebt het waarschijnlijk over de PS50A650. Deze laatste heb ik al gezien in de winkel en die bevalt me echt niet, voor mij geen TOC ;).

Wat ik mij afvroeg is of er hier mensen zijn die de omgekeerde stap hebben gemaakt, van de PS50A550 naar de 46PZ85?
ja dat rode hoef ik ook niet eigenlijk. das wel zonde dat ze het mooie strakke design een beetje verpesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:24:
Ik vroeg me af of die PZ85 nog PIP heeft (Picture in Picture).

Onze 11 jaar oude Panasonic CRT heeft dat namelijk wel maar bij de PX80 kon ik het niet vinden (in de show room zitten zoeken)
Ik heb de 42pz85 maar ik heb geen PIP kunnen vinden. Volgens mij iets ouderwets dus :P

Gebruikt iemand trouwens de DVB-T die in de tv zit? Hoe kan je die eigenlijk gebruiken? Hij vindt niks aan zenders bij mij... maar misschien maar even het boekje doorlezen...hoewel, hier vragen veel makkelijker :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Laatst online: 03-02 21:49
Patriek schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:50:
[...]

ik heb zo'n videokaart aangesloten op mijn pana 42 inch..
het is een 2600Pro (passief gekoeld), deze heeft beeld en geluid over hdmi 1.3 kabel. Geluid hoeft dus niet van een geluidskaart doorgetrokken te worden naar de videokaart zoals nu soms het geval is. Ik zou maar kijken naar zo'n 2600pro het is echt een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:17:
Heb hem een paar weken geleden daar ook gekocht. Ook de optie gekregen voor een 42PZ81 (voor dezelfde prijs). Deze heeft als extra optische uitgang en een HD DVB-T tuner.
Alleen vind ik hem nergens in BE/NL officieel te koop. Enkel in Frankrijk.

http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/731252/index.html

Spijtig genoeg dus niet volledig hetzelfde als de PZ81 die in Engeland te koop is.
Maar wel een heel leuk toestel voor een heel leuke prijs

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
Jimster21 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:25:
[...]

Heb hem een paar weken geleden daar ook gekocht. Ook de optie gekregen voor een 42PZ81 (voor dezelfde prijs). Deze heeft als extra optische uitgang en een HD DVB-T tuner.
Alleen vind ik hem nergens in BE/NL officieel te koop. Enkel in Frankrijk.

http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/731252/index.html

Spijtig genoeg dus niet volledig hetzelfde als de PZ81 die in Engeland te koop is.
Maar wel een heel leuk toestel voor een heel leuke prijs
Heb je trouwens iets aan een hd dvb-t tuner? Voor ziggo heb je toch een dvb-c tuner nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dangerpaki schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:08:ja wou ook de topic gaan lezen alleen te lui tot nu toe. zit inderdaad naar de samsung te kijken. omdat design gewoon veel beter is. wat vonden de mensen die overgestapt waren van pana naar samsung van beeldkwaliteit en met name zwartwaarden? kan dat niet zo vinden.
Voor zover ik mij herinner waren er 2 of 3 die de overstap hadden gemaakt en geen enkele van hen had er spijt van. De zwartwaarden op de Samsung zijn iets minder dan deze op de Pana, maar de kleuren zijn dan weer een pak beter. Hier wat quotes (gaat wel over de 85U, Amerikaanse versie):
Can someone confirm that you can receive 1080p through the VGA input? I'm only asking because one of the big complaints of the Panny 85U is that its VGA input supports only up to 1024x768.
^ Klopt dit trouwens? Dat de Pana geen 1080p kan weergeven over VGA.
Well, got my 58A550 today. Had it playing on the break in DVD for a few hours in my dining room (still sitting in the bottom part of the box). Figured I'd let it play for the 100hours almost straight (I assume this won't cause any issues?!).

From about 7 feet, this set is obviously too big! Main sitting position will be about 13 to 14 feet away once it is in its proper place in my family room.

Put it on the Cnet settings to watch Bourne Identity. So far, it looks quite good, even from only 7 feet away.

Skin colours look extremely natural, greens don't appear over saturated. Both of which were my beefs with the 50PZ85U. Haven't hooked up my Bluray player or any HD source, so can't comment on that.

Think this was a great idea (changing from the PZ85U), but obviously too early to tell. Could be that the 58" is a much bigger WOW factor as well.

Black levels are very respectible so far (watching in a darkened room with some backlight).
I exchanged a PZ85u for the Samsung A550 and have no regrets. Spend time with both sets and see which one is best suited for your personal tastes
I briefly owned the LN52A650 for about three weeks back in March and from what I remember the picture quality between the two sets is comparable, with blacks possibly being deeper with PNA550 (I only say this because after the LNA650, I purchased the PZ85U and thought the blacks were deeper, and when I exchanged the PZ85U for the PNA550, the blacks looked only slightly lighter). Also, I am not a professional and do not have any instrumentation so these obervations where just by eye.
There's a simple reason for this. The Samsungs are much better candidates for calibration. They have all sorts of very useful and effective controls that allow a calibrator to dial in a nearly perfect image.

Although I think that the Panasonics look a little better out-of-the-box, I don't think they are great candidates for calibration. Other than service-level gray scale, they just don't have a lot of controls. So if you are calibration-phobic, go with the Panasonic.

However, I have to say that post-calibration I definitely prefer the Samsung. I find the relatively high black level quite benign, and it does so many other things so well.
Zou ze graag beiden eens naast elkaar zetten en uitvoerig testen. Ze liggen in dezelfde prijsklasse, maar de Samsung is een 50" en de Pana is 'maar' 46". De Samsung heb ik al meerdere keren op Prime HD gezien van Telenet, maar de Pana 's enkel nog maar op BluRay demo filmpjes... en dat geeft op elk scherm perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Devster schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:56:
[...]

Welke versie van ATI Catalyst gebruik je? Bij de vorige versies had ik dit probleem ook.

Haal anders de laatste versie hier:
http://ati.amd.com/support/driver.html
Dat had ik ook al geprobeerd alleen krijg ik dan BSOD met het opstarten van Windows en herstart hij steeds :s. Ik gebruik nu de nieuwste driver van de Gigabyte website.

Overigens heel gek, ik heb op mijn draadloze toetsenbord een knop om MCE te starten. Als ik dit doe, dan springt het beeld wel aan, komt er linksbovenin 720p te staan en kan ik weer terug naar me windows scherm (dan springt hij weer op 1080p).

Het is dus net of de TV pas aanspringt als hij andere input krijgt (1080p of 720p)

Lijkt dus een TV issue, of niet? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:27:
Ben sterk aan het overwegen om deze tv te kopen. Wat ik nergens vind en me afvraag is of the NEO PDP van panasonic in deze tv terug te vinden is: nieuws: Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's.

Zo nee, in welke versie zal dit te vinden zijn en wanneer zou deze beschikbaar zijn? Ben nogal voorstander van de kleuren van plasma, maar zoals iedereen wil ik een zo laag mogelijke energiefactuur...
Pas volgend jaar.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Largamelion schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:10:
[...]
Voor zover ik mij herinner waren er 2 of 3 die de overstap hadden gemaakt en geen enkele van hen had er spijt van. De zwartwaarden op de Samsung zijn iets minder dan deze op de Pana, maar de kleuren zijn dan weer een pak beter. Hier wat quotes (gaat wel over de 85U, Amerikaanse versie):

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Zou ze graag beiden eens naast elkaar zetten en uitvoerig testen. Ze liggen in dezelfde prijsklasse, maar de Samsung is een 50" en de Pana is 'maar' 46". De Samsung heb ik al meerdere keren op Prime HD gezien van Telenet, maar de Pana 's enkel nog maar op BluRay demo filmpjes... en dat geeft op elk scherm perfect beeld.
dank...

ben even de link kwijt maar op AVS forum staat er een link die een review van de pana pz800 en de 550 van samsung. en in de fotos kan ik zelfs zien dat de samsung echt vet mooiere kleuren geeft. ze spreken inderdaad ook over het feit dat de pana betere zwartwaardes heeft. wat ik alleen jammer vind is dat je het contrast bij de samsung op 96% moet zetten na calibratie om goed beeld te krijgen. wat inhoudt dat je bj veroudering van het toestel bijna geen marge meer hebt om het toestel weer beter in te stellen.

de zwartwaardes van de 6 serie schijnen al een heel stuk beter te zijn en sommigen spreken als ik me goed herinner zelfs over beter dan pana en vergelijkbaar met pioneer. ben natuurlijk beniewd. 50" op een krappe 3 metertjes is trouwens misschien net iets te veel van het goede. maar goed dan zie je ten minste het verschil tussen hdready en fullhd :)

als ik het goed heb kan geen enkel toestel 1080p over VGA. omdat VGA gewoon te weinig bandbreedte beschikbaar heeft. dus over HDMI en DVI kan het weer wel want die hebben genoeg bandbreedte

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 01-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Largamelion schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

De 46 inch Pana doet volgens de handleiding gewoon 1080p

When using PC, set the colour display quality of PC to the highest position. • For details of the applicable PC signals, see below. • Max. display resolution
Aspect
4:3 1,440 × 1,080 pixels
16:9 1,920 × 1,080 pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dangerpaki schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:12:
[...]ben even de link kwijt maar op AVS forum staat er een link die een review van de pana pz800 en de 550 van samsung. en in de fotos kan ik zelfs zien dat de samsung echt vet mooiere kleuren geeft. ze spreken inderdaad ook over het feit dat de pana betere zwartwaardes heeft. wat ik alleen jammer vind is dat je het contrast bij de samsung op 96% moet zetten na calibratie om goed beeld te krijgen. wat inhoudt dat je bj veroudering van het toestel bijna geen marge meer hebt om het toestel weer beter in te stellen.
Klopt hoewel de meeste na kalibratie genoeg hebben met 89%... geeft idd niet veel overschot op termijn.
Ferry34 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:12:
[...]

De 46 inch Pana doet volgens de handleiding gewoon 1080p

When using PC, set the colour display quality of PC to the highest position. • For details of the applicable PC signals, see below. • Max. display resolution
Aspect
4:3 1,440 × 1,080 pixels
16:9 1,920 × 1,080 pixels
Mss een probleem dat zich alleen bij de U-versie voordoet dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:54:
[...]

Ik heb de 42pz85 maar ik heb geen PIP kunnen vinden. Volgens mij iets ouderwets dus :P

Gebruikt iemand trouwens de DVB-T die in de tv zit? Hoe kan je die eigenlijk gebruiken? Hij vindt niks aan zenders bij mij... maar misschien maar even het boekje doorlezen...hoewel, hier vragen veel makkelijker :9
Ik vind PIP heel belangrijk. Volgens de website moet het ook kunnen alleen is nu even de vraag hoe. Mja dat zien wel wel als het toestel er staat. Eerst op vakantie en daar na een 42PZ85 halen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Astennu schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:32:
[...]

Ik vind PIP heel belangrijk. Volgens de website moet het ook kunnen alleen is nu even de vraag hoe. Mja dat zien wel wel als het toestel er staat. Eerst op vakantie en daar na een 42PZ85 halen.
Volgens mij heeft ie dat niet hoor, heb de handleiding gedownload en kan niks over PIP of PAP vinden. Wel heeft ie picture-and-text, dus dat je teletekst en tv beeld naast elkaar tegelijk kunt zien. Maar twee tv beelden tegelijk kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jasjenl schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:53:
[...]

Volgens mij heeft ie dat niet hoor, heb de handleiding gedownload en kan niks over PIP of PAP vinden. Wel heeft ie picture-and-text, dus dat je teletekst en tv beeld naast elkaar tegelijk kunt zien. Maar twee tv beelden tegelijk kan volgens mij niet.
Ah ja dan zal ik me daar wel in vergist hebben. Stom dat dat er uit is :S het is super handig en zelfs onze 11 jaar oude panasonic heeft het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ik hoor daar wel s mensen over, maar ik zou werkelijk niet weten wat je met pip moet doen. Wat is het nut ervan?

2 programma's tegelijk bekijken, zien of er gescoord wordt bij het voetbal?

Nou ja, iedereen is anders he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ondertussen dat je een programma aan het kijken bent een video band door kijken. Of inderdaad twee dingen tegelijk volgen.

Met de Hard disk recorder heb heb je al een rede minder om PIP te hebben. Dus dan is het alleen nog maar handig maar toch jammer dat het er niet meer is.

Op mijn PC gebruik ik het ook als ik een installatie of iets anders in de gaten moet houden maar ondertussen lekker gamen op de Xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De PZ80 heeft wel TIP (of zoiets :P ) waarbij je links Teletekst hebt en recht je (analoge) tv-beeld.
Maar of dat nou veel gebruikt gaat worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat bedoelen we hierboven ook. Dat is best handig hoor dat heeft onze huidige TV niet en dat is iets wat ik wel vaak zou gebruiken.

Maar dus blijk baar geen PIP of PAP. Samsung (G4 en ik dacht ook 5 hebben dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
PIP is inderdaad erg handig om even die reclame te omzeilen en iets andere te kijken.
Jammer dat ie het niet heeft. De nieuwe PZ81 heeft dit volgens mij wel maar is niet te krijgen
in NL?

http://www.digitalstreet....sq2fpotifa062b53u76jnf810

[ Voor 73% gewijzigd door freedzed6 op 02-08-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk al enige tijd rond naar een mooi tv'tje en ben aanvankelijk gaan kijken naar LCD omwille van de kleinere formaten maar ben al snel voor de PX8 (37") gevallen omwille van de enorme goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook al even gaan kijken in de plaatselijke MM (Antwerpen) en het beeld is echt veel mooier dan welke LCD ook in dezelfde prijscategorie. Nu is het ook net de prijs waar ik mij wat vragen over stel. Dit type is al van begin dit jaar op de markt en is blijkbaar amper in prijs gedaald. Is het slim om deze nu nog voor €777 te halen of komt er waarschijnlijk binnenkort een opvolger uit? Ik ben niet zo thuis in deze markt en weet dus ook niet om de hoeveel tijd de producten vernieuwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:16:
Is het slim om deze nu nog voor €777 te halen
Ik zou voor de PX80 gaan ivm de aansluitingen.
of komt er waarschijnlijk binnenkort een opvolger uit?
Natuurlijk komt er binnenkort een opvolger uit. Dat is de normale gang van zaken.
Ik ben niet zo thuis in deze markt en weet dus ook niet om de hoeveel tijd de producten vernieuwd worden.
Ik schat dat je over 50 jaar wel de ideale TV hebt. Lees even het topic door en dan vooral wanneer deel 1 gestart is en je zult wel zien wanneer deze reeks is gereleased.

De opvolger, ja die staat al klaar die komt volgend jaar uit. Dn de opvolger daarvan die komt het jaar daarna uit en de opvolger van de opvolger van de opvolger die komt het jaar na het jaar na volgend jaar uit. En de opvolger van de opvolger van de opvolger van de ....

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
freedzed6 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:48:
PIP is inderdaad erg handig om even die reclame te omzeilen en iets andere te kijken.
Jammer dat ie het niet heeft. De nieuwe PZ81 heeft dit volgens mij wel maar is niet te krijgen
in NL?

Daar gebruik ik het dus ook voor. Vaag dat de nieuwe PZ85 het niet heeft en een TV van 11 jaar oud Panasonic wel. Maar goed helaas. Was prettig geweest als het er wel op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
freedzed6 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:48:
in NL?

Zou me verwonderen, want ik heb een PZ81 :P

Misschien de PZ81B, maar da's de versie voor Engeland, in Europa is het de PZ81E
Astennu schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:53:
[...]

Daar gebruik ik het dus ook voor. Vaag dat de nieuwe PZ85 het niet heeft en een TV van 11 jaar oud Panasonic wel. Maar goed helaas. Was prettig geweest als het er wel op zat.
Tja, ze moeten met iets de prijs drukken hé. In principe heb je voor PIP 2 tuners nodig (anders heb je 1fps beeld of zo omdat hij steeds moet switchen).
En als er geen vraag naar is, gaan ze het zeker niet inbouwen. Vergeet niet dat steeds meer mensen naar digitale tv gaan kijken, dan kan je niet zo maar even PIP gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 04-08-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Largamelion schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:09:
Hoe zit het eigenlijk met de IR en banding op 80 modellen en hoger (85, 800)? In het Samsung PS50A550(8) topic op het AVS forum wordt er behoorlijk veel over gepraat. De IR is echter nauwelijks tot niet te zien indien er gewone content wordt gekeken, maar bij een volledig zwart/wit beeld is het altijd zichtbaar na een statisch beeld. Ik heb er hier nog niet al te veel over gelezen dus heb zo een vermoeden dat het bij de Pana 's veel minder is. Voor mij komt het er gewoon op neer of je na een 4-tal uur gamen pak nu GTA4 of whatever, je de radar nog ziet bij gewoon tv kijken? Uiteraard trekt die uiteindelijk wel weg, maar als dat een half uur duurt, kan dat toch wel behoorlijk storen.

En banding? is dat zichtbaar indien je bv. het menu oproept? Bij gewone televisie zal je dit waarschijnlijk nooit merken, maar bij pc gebruik zou ik mij er toch aan kunnen ergeren.
Heb de PZ85 en heb last van lichte verticale banding. Je ziet het alleen bij een (hele) lichte achtergrond.
Persoonlijk valt het me regelmatig op en vind het toch wel storend. Gelukkig heb ik 2 jaar garantie dus heb ik nog ruimte om wellicht te reclameren.

Buiten dit minpunt vind ik het beeld vand de TV zeer goed.

PS: als je verwijst naar een bron, kun je dan aub gewoon ff een linkje geven....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pana kan dus alleen DVB-T FTA (Free To Air) zenders tonen. Hiervoor moet je eigenlijk alleen nog een atenne aansluiten aan de coax ingang... meestal voldoet een losse coax kabel. Meer info over deze zenders:

http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Nu is mijn vraag of je ergens achterin ook een smartcard kan steken om gecodeerde kanalen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

-d-

Mijn Panasonic kan prima overweg met een Conax kaartje (wel een Conax CI slot gekocht), kan dus alle zenders ontvangen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Laatst online: 21:54
Fire69 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:02:
[...]

Zou me verwonderen, want ik heb een PZ81 :P

Misschien de PZ81B, maar da's de versie voor Engeland, in Europa is het de PZ81E

[...]

Tja, ze moeten met iets de prijs drukken hé. In principe heb je voor PIP 2 tuners nodig (anders heb je 1fps beeld of zo omdat hij steeds moet switchen).
En als er geen vraag naar is, gaan ze het zeker niet inbouwen. Vergeet niet dat steeds meer mensen naar digitale tv gaan kijken, dan kan je niet zo maar even PIP gebruiken.
Als je nu denkt dat je met samsung beter af bent ivm PIP heb je t ook mis. Deze heeft namelijk slechts een tuner en je MOET dus een bron met HDMI aangesloten hebben wil je t uberhaupt kunnen inschakelen, en dan kan je dus en de HDMI bron aanzetten en analoge tv.
Mijnsinziens niet echt geweldig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Even een contrast vraag.

In theorie zou je om een zo hoog mogelijk contrast ratio te halen je contrast toch voluit moeten zetten? Ik vind namelijk de kleuren dan veel mooier, vind de standaard wat flets. Ik heb overigens de helderheid wel ver omlaag geschroeft en wissel deze bij daglicht/avond.

Ik weet dat het persoonlijk is of je veel kleur wil of niet maar wat vinden jullie? Als je de contrast laag zet kun je toch niet je tv optimaal benutten?

Erg mooi hoor, "Lost" kijken op 42PZ80 met hoog contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:50:
Even een contrast vraag.

In theorie zou je om een zo hoog mogelijk contrast ratio te halen je contrast toch voluit moeten zetten? Ik vind namelijk de kleuren dan veel mooier, vind de standaard wat flets. Ik heb overigens de helderheid wel ver omlaag geschroeft en wissel deze bij daglicht/avond.

Ik weet dat het persoonlijk is of je veel kleur wil of niet maar wat vinden jullie? Als je de contrast laag zet kun je toch niet je tv optimaal benutten?

Erg mooi hoor, "Lost" kijken op 42PZ80 met hoog contrast.
Als je dit mooi(er) vindt, moet je het vooral doen. Enige nadeel dat je tv wat sneller slijt. Maar goed, zelfs met contrast op 100% kan je tv makkelijk 15 jaar mee. Zelf heb ik het contrast op 51 % staan en verhoog het elk jaar met 3% (PV70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentNL schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:17:
[...]

ik heb zo'n videokaart aangesloten op mijn pana 42 inch..
het is een 2600Pro (passief gekoeld), deze heeft beeld en geluid over hdmi 1.3 kabel. Geluid hoeft dus niet van een geluidskaart doorgetrokken te worden naar de videokaart zoals nu soms het geval is. Ik zou maar kijken naar zo'n 2600pro het is echt een toppertje!
misschien wel een mooie kaart, maar ik ga niet mijn vrij nieuwe 8800 weggooien
en SLI opstelling van 2 zulke verschillende kaarten gaat niet lukken lijkt me zo :P

dus, voor mij geen optie

is er nou niet gewoon een bleeping connector (van een paar euro vs. een andere gfx kaart) waarmee je dvi + audio (audio jack of component of spdif w/e) kan samenvoegen naar hdmi ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
Zucht..gister een mooie 42PZ80 gezien. Maar daarnaast stond een Samsung LE40A656. En ik begin toch wel erg te twijfelen tussen beide toestellen :)

Zwartwaardes zijn gewoon 10x beter op de Pana (Due to Plasma offcourse), maar op de 1 of andere manier is het zeer ontspannen kijken op de Samsung en het design van het toestel (zeer belangrijk voor mij gezien ik ook een beamer heb hangen en dus dit toestel ook vaak UIT staat) is gewoon mooier. Ik wacht nog wel even op een of andere actie :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Hou wel in je achterhoofd dat de Samsung in de winkel waarschijnlijk feller en mooier oogt, maar thuis komt dit te geforceerd en fel over. Je zet de instellingen dan al snel een stuk lager en dan is de kwaliteit van de kleuren ook ineens een stuk minder.

In de winkels is er zoveel kunstmatig en onrealistisch licht aanwezig dat je eigenlijk niet eens een goed beeld kan krijgen van bepaalde / alle tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
kRiZzZiZ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:31:
Zucht..gister een mooie 42PZ80 gezien. Maar daarnaast stond een Samsung LE40A656. En ik begin toch wel erg te twijfelen tussen beide toestellen :)

Zwartwaardes zijn gewoon 10x beter op de Pana (Due to Plasma offcourse), maar op de 1 of andere manier is het zeer ontspannen kijken op de Samsung en het design van het toestel (zeer belangrijk voor mij gezien ik ook een beamer heb hangen en dus dit toestel ook vaak UIT staat) is gewoon mooier. Ik wacht nog wel even op een of andere actie :)
of kijk eens naar de nieuwe samsung plasmas. kleuren zijn hier beter dan plasma. zwart is nog steeds wel iets minder.
zit er zelf ook naar te kijken. twijfel alleen omdat ik zag dat na kalibratie de contrast bij een gloednieuwe samsung al op 96% moest. en wat nederpietos zegt dus elk jaar met ongeveer 3% verhogen. maar ja als je al op 96% zit ben je na twee jaar al klaar met beter instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dangerpaki schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:39:
[...]

of kijk eens naar de nieuwe samsung plasmas. kleuren zijn hier beter dan plasma. zwart is nog steeds wel iets minder.
zit er zelf ook naar te kijken. twijfel alleen omdat ik zag dat na kalibratie de contrast bij een gloednieuwe samsung al op 96% moest. en wat nederpietos zegt dus elk jaar met ongeveer 3% verhogen. maar ja als je al op 96% zit ben je na twee jaar al klaar met beter instellen
Over welke Samsung gaat dit dan? Op de PS50A550 moet ie iig ook op 89% na kalibratie... ligt idd een heel pak hoger dan bij de Pana 's.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste