Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Largamelion schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:05:
[...]
Over welke Samsung gaat dit dan? Op de PS50A550 moet ie iig ook op 89% na kalibratie... ligt idd een heel pak hoger dan bij de Pana 's.
dat ging geloof ik over de ps50a650....

nou weet ik niet of ze in de test dar gecalibreerd hadden met een echte set of dat het een beetje op het oog was... maar ze kwamen op 96% uit toen. maar mooi, 89% is toch alweer een stuk lager. elk jaar 3% verhogen betekent dat je toch alweer wat langer door kan met het toestel voor de calibratie niet meer 100% is.

deze test heb ik het over

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

op de plaatjes is al duidelijk te zien dat de kleuren van de samsung veel natuurlijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
dangerpaki schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:09:
[...]

dat ging geloof ik over de ps50a650....

nou weet ik niet of ze in de test dar gecalibreerd hadden met een echte set of dat het een beetje op het oog was... maar ze kwamen op 96% uit toen. maar mooi, 89% is toch alweer een stuk lager. elk jaar 3% verhogen betekent dat je toch alweer wat langer door kan met het toestel voor de calibratie niet meer 100% is.

deze test heb ik het over

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

op de plaatjes is al duidelijk te zien dat de kleuren van de samsung veel natuurlijker zijn.
copieren is ook een vak:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68261.1675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
Vraagje, vandaag de Panasonic 42PX80 gezien bij de BCC, ik vond het beeld niet mooi, terwijl de tv's eromheen wel degelijke beelden vertoonden. Zijn de instellingen dan verkeerd, aangezien op kieskeurig.nl door zo'n 40 mensen deze tv als zeer goed is beoordeeld(9,2).
Overigens vond ik de 42'' te groot en ga ik waarschijnlijk voor de 37'' versie.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Heb je gevraagd op welke bron hij was aangesloten? Heb je met de instellingen gespeeld e.d.?

Op deze manier kan je natuurlijk nooit een tv uitkiezen, kom op.....

Ik heb de 42PX80 zelf en het beeld is gewoon strak. 42" is echt niet te groot, je went er zo aan ;)

@ Dangerpaki
Hij is wel gecalibreerd maar de kleuren lijken veel te geforceerd overkomen op de Pana, de Samsung geeft op die plaatjes inderdaad realistischer beeld. Lijkt net of hij op dynamisch staat op sommige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ben ook wel benieuwd hoe de nieuwe panas presteren. moet eerlijk zeggen als het design van de panas mooier was was ik toch voor de pana gegaan waarschijnlijk. nu wacht ik lekker af. kijken wat pana doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom er altijd na de kalibratie altijd de kleurtemp. warm wordt gekozen? Als ik dat doe is het wit veel te gelig. Worden er dan andere dingen ook aangepast bijvoorbeeld om dat gele weer weg te werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Zijn hier mensen die de 37PX80 hebben, en er tevreden mee zijn?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:04
thefabiman88 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:47:
Heb 'm gister besteld, zal morgen wel binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 11:04

Martijn02

/* No Comment */

Vorige week donderdag een TH-42PZ80 besteld... (Winkel waar mijn broer een tijd gewerkt heeft, kreeg hem van een bekende ex-collega mee voor een erg leuk prijsje)

Even wachten tot hij binnen komt, maar het heeft wat mij betreft nog geen haast, mijn huis is op dit moment enkel nog voozien van geverfde muren en laminaat, oh en er staan nog een paar stoelen... Maar ik mis nog een dressoir om hem op te zetten, en een bank om op te zitten tijdens het kijken :)

(hij komt natuurlijk aan de muur, maar ik wil onder de tv een kast met alle audio/video apparatuur, aangezien het huis nog ingericht moet worden is het misschien handiger hem nog niet meteen op te hangen zodat ik nog wat kan schuiven met de meubels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
StealthyPeanut schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:35:
Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom er altijd na de kalibratie altijd de kleurtemp. warm wordt gekozen? Als ik dat doe is het wit veel te gelig. Worden er dan andere dingen ook aangepast bijvoorbeeld om dat gele weer weg te werken??
Die kleurtemperatuur schijnt een standaard te zijn in de film/tv-wereld. Als je 'warm' kiest, kloppen de kleuren beter met zoals de filmmaker het bedoeld heeft. Je went er overigens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
StealthyPeanut schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:35:
Bij mij is het wit echt wit, dus ik weet niet wat jouw instellingen verder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb de 37PX80 al een maandje en ben er zéér tevreden over; vooral digitaal (nog via Scart met de oude samsung 9401) prachtig beeld! Analoog kijk ik bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb nu nog een analoog tv signaal, maar ik game vooral, maar digitale televisie zal ook binnenkort worden aangeschaft.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
thefabiman88 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:01:
Vraagje, vandaag de Panasonic 42PX80 gezien bij de BCC, ik vond het beeld niet mooi, terwijl de tv's eromheen wel degelijke beelden vertoonden. Zijn de instellingen dan verkeerd, aangezien op kieskeurig.nl door zo'n 40 mensen deze tv als zeer goed is beoordeeld(9,2).
Overigens vond ik de 42'' te groot en ga ik waarschijnlijk voor de 37'' versie.
Ik was gisteren ook bij de BCC om wat spulletjes te halen, en even gekeken naar de 42pz85, aangezien ik er zelf een in bestelling had staan. Ik vond de tv daar in vergelijking met andere tv's, voornamelijk lcd, enigszins tegenvallen...
Ik had hiervoor een 26" lcd en vandaag is mijn nieuwe tv geplaatst. Wat mij opviel is dat juist SD materiaal (wel digitaal) enorm veel beter is dan op mijn oude lcd. Ik had dit zeker niet verwacht bij een full hd scherm (ik had gelezen dat de hd-ready plasma's beter met sd overweg kunnen)
Overdag is behoorlijk wat contrast nodig om een een mooi beeld te krijgen, anders ligt er een soort lichte waas over het scherm (overigens perfect op eco mode), maar om de tv wat rustig te laten wennen heb ik dit maar op 50% gezet en gelaten, s'avonds was het perfect.
Ik denk dus dat het contrast van de plasma's bij BCC wat laag staat in verhouding tot het omgevingslicht.

De LCD (nu verbannen naar de slaapkamer) is superieur als het komt op scherpte en helderheid, maar de scherpte alleen als de native resolutie wordt gebruikt, en dat gebeurde bij mij niet vaak. Bij SD materiaal is ie vele malen slechter.

Dus.. bij de BCC was ik enigszins gaan twijfelen of ik de juiste keuze had gemaakt, ze hadden daar ook alle tv's op hd materiaal draaien, dan ziet lcd er behoorlijk scherp uit. maar die twijfel is bij mij volledig weg.

Ik gebruik overigens wel de IFC mode, ik vind het wel prachtig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Kan iemand misschien iets zinnigs zeggen over het verschil tussen de pz80 en de pz85. Ik overweeg een van beide aan te schaffen maar vraag me af wat ik bijvoorbeeld ga merken van "Inteligent Frame & Real Cinema". Ook staat "SPDIF (+DD)" vermeld. Betekend dit dat er een digitale output op de TV zit om geluid door te sturen naar een DD of reciever? En weet iemand die de pz85 heeft of je bij in het laatste geval de output van de tv helemaal uit kan zetten terwijl er wel geluid over de spdif gaat? Ik kan bij mijn huidige tv de eigen audio en de lineout (analoog) namelijk niet scheiden en dat levert een miniscuul verschil in weergave op wat behoorlijk irritant kan zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door rajackar op 07-08-2008 10:44 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb hem nu al een paar maanden, ik heb hem vrij snel na dat hij op de markt kwam gekocht. Ik gebruik hem in combinatie met een HTPC en ben zeer tevreden. Analoog SD doet hij al redelijk, maar dat kijk ik dus nooit meer. HD Content is geweldig op deze tv, Digitale TV (SD) ook.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20
rajackar schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:34:
Kan iemand misschien iets zinnigs zeggen over het verschil tussen de pz80 en de pz85. Ik overweeg een van beide aan te schaffen maar vraag me af wat ik bijvoorbeeld ga merken van "Inteligent Frame & Real Cinema". Ook staat "SPDIF (+DD)" vermeld. Betekend dit dat er een digitale output op de TV zit om geluid door te sturen naar een DD of reciever? En weet iemand die de pz85 heeft of je bij in het laatste geval de output van de tv helemaal uit kan zetten terwijl er wel geluid over de spdif gaat? Ik kan bij mijn huidige tv de eigen audio en de lineout (analoog) namelijk niet scheiden en dat levert een miniscuul verschil in weergave op wat behoorlijk irritant kan zijn.
Ik heb mijn surround-ding via optische kabel aangesloten, dan kun je de speakers van de tv helemaal stil zetten en komt er nog steeds geluid (via licht) door de optische kabel. Hoe dit werkt bij de audio-out weet ik niet.

De verschillen tussen de 80 en 85 staan ergens in dit-, of het vorige topic vermeld. Het zijn geen grote verschillen dacht ik, volgens mij ifc, real cinema (geen idee wat dat is) en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
rinkel schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:35:
[...]
De verschillen tussen de 80 en 85 staan ergens in dit-, of het vorige topic vermeld. Het zijn geen grote verschillen dacht ik, volgens mij ifc, real cinema (geen idee wat dat is) en audio.
+ het feit dat de 80 z'n 3e HDMI poort op het voorpaneel heeft, wat lastig kan zijn als je ze allemaal nodig hebt (klep altijd open laten).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rinkel schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:35:
[...]

Ik heb mijn surround-ding via optische kabel aangesloten, dan kun je de speakers van de tv helemaal stil zetten en komt er nog steeds geluid (via licht) door de optische kabel. Hoe dit werkt bij de audio-out weet ik niet.

Ahh tnx, maar werkt dat ook als de input bron analoog is. Dus stel ik sluit mijn wii via een scart verbinding aan of ik kijk analoge tv, geeft de tv dan optisch de audio door?
Als dit zo is zou dat voor mij namelijk een reden zijn direct de 85 te nemen. Wat ik van IFC enzo moet verwachten weet ik eigenlijk niet zo. Ik kan nog niet echt een goede vergelijking vinden dus als iemand daar wat info of een linkje over heeft, heel erg graag :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

-d- schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:37:
Mijn Panasonic kan prima overweg met een Conax kaartje (wel een Conax CI slot gekocht), kan dus alle zenders ontvangen zonder problemen.
Bedoel je nu dat je ook dvb-c kan ontvangen zonder extra decoder?
Voor zover ik begrijp kun je namelijk met de normale dvb-t tuner geen ziggo oid ontvangen. Ook niet met een extra kaart in de CI.
Ik zit er aan te denken om meteen een HD tv pakket te gaan nemen en het zou natuurlijk ideaal zijn om dat zonder extra decoder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:59
binnenkort ga ik ook een pana aanschaffen. Had in eerste instantie enkel ingezet op de 42pz85.

Werd alleen door iemand gewezen op de 42pz8. Qua specs is het verschil niet mega, enkel het contrast van de pz8 is lager. Vraag die ik nog wel heb: Welke speelt 24p content judder-vrij af. De pz85 heeft 24p real cinema en de pz8 heeft 24p weergave :?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:31:
binnenkort ga ik ook een pana aanschaffen. Had in eerste instantie enkel ingezet op de 42pz85.

Werd alleen door iemand gewezen op de 42pz8. Qua specs is het verschil niet mega, enkel het contrast van de pz8 is lager. Vraag die ik nog wel heb: Welke speelt 24p content judder-vrij af. De pz85 heeft 24p real cinema en de pz8 heeft 24p weergave :?
volgens mij zitten in de pz8 de schermen van de vorige modellen, dus zeg maar dezelfde schermen als de vorige fullhd serie van pana. py70 enzo geloof ik...

wat ik begreep is dat ze stukken meer last hadden met 'inbranden' (ben even de term kwijt waarmee je aangeeft dat het beeld eventjes blijft nagloeien en dan weer verdwijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Je bedoelt 'image retention' volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
dangerpaki schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:20:
[...]

volgens mij zitten in de pz8 de schermen van de vorige modellen, dus zeg maar dezelfde schermen als de vorige fullhd serie van pana. py70 enzo geloof ik...

wat ik begreep is dat ze stukken meer last hadden met 'inbranden' (ben even de term kwijt waarmee je aangeeft dat het beeld eventjes blijft nagloeien en dan weer verdwijnt)
Volgens de panasonic site niet. Beide zijn G11 panelen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:31:

24p Weergave: 4:4 pulldown op 96Hz, judder-free, behalve de "normale" 24p-schokkerigheid (relatief weinig fps)
24p Real Cinema: soort IFC (intelligent frame creation), maar dan voor 24p-sources. Er wordt dus geinterpoleerd. Ben ik niet zo fan van.

Denk dat je ipv PZ8 beter voor PZ80 kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
SiHiDa schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

Denk dat je ipv PZ8 beter voor PZ80 kunt gaan.
ok tnx voor de uitleg. vind alleen het design van de PZ80 verschrikkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 21:31

inXs

known as inXs

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:53:
[...]

ok tnx voor de uitleg. vind alleen het design van de PZ80 verschrikkelijk :+
Toch snap ik dat niet, ik heb de PZ80 hier staan en vind hem toch echt niet lelijk. Kijk er zijn strakkere schermen, voor voor het beeld wat je er voor terugkrijgt en de prijs/kwaliteit verhouding hoor je mij niet klagen.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik vraag me nog iets af. Als ik mijn PZ81 via HDMI aan mijn laptop hang, kan ik kiezen tussen 24, 50 en 60Hz.
Wat kies ik nu het beste?
Maakt hij van 24Hz 96Hz, van 50Hz 100Hz? En wat dan met die 60Hz?
Hangt het ook af van source-fps (PAL, NTSC, ...)?

Oh ja, en ik ben het eens met inXs, niks mis met het design :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 08-08-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
rajackar schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:59:
Je bedoelt 'image retention' volgens mij.
yep dat bedoelde ik. dank :)
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:49:
[...]

Volgens de panasonic site niet. Beide zijn G11 panelen.
ok, ik zou het fout kunnen hebben, maar zo had ik vernomen van iemand hier op het forum die een pz8 had gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 10-09 19:50
Fire69 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:43:
Ik vraag me nog iets af. Als ik mijn PZ81 via HDMI aan mijn laptop hang, kan ik kiezen tussen 24, 50 en 60Hz.

doe je ogen open, zet die zonnebril af en kijk naar het scherm van je PZ81. Kies hierna voor 24 , 50 of 60 HZ en kijk goed wat je het mooiste vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Fire69 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:43:

Lijkt me dat-ie 60p weergeeft @ 120Hz. (60p @ 60Hz weergeven doet het scherm te veel flikkeren.)

Wat het beste is, is afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Als je 24p-materiaal gaat bekijken (Blu-Ray, etc.), op 24p zetten. Bij PAL zou ik hem op 50p zetten. Bij NTSC: hangt er vanaf, als je native 29,97(i/p) materiaal gaat bekijken, zou ik hem op 60 zetten, bij origineel 24p materiaal (hard/soft telecined) op 24p zetten als je dat, eventueel via IVTC, ook kunt laten afspelen op 24p (anders op 60p).

Bij games zou ik hem gewoon op de hoogste zetten, 60p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Laatst online: 21:03
Chevy454 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Dan moet jij maar in de groepering / commissie welke de normering betreffende HDMI regelt gaan zetelen. Voor de rest kan jij dat heel raar vinden. Het is er niet en tenzij jij de regels daarover kan aanpassen zal je het gewoon moeten aanvaarden en ermee leren leven.

Ik, ik gebruik een harmony.
Ik gebruik ook de Harmony (525) en alles werkt naar behoren, alleen heb ik een probleem met het aanzetten van de TV uit standby.
Op de orginele afstandbediending moet de aan/uit knop langer ingedrukt houden, heb je dit op kunnen lossen met jou Harmony zo ja hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 42% gewijzigd door Marvie op 09-08-2008 17:28 ]

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
freedzed6 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

doe je ogen open, zet die zonnebril af en kijk naar het scherm van je PZ81. Kies hierna voor 24 , 50 of 60 HZ en kijk goed wat je het mooiste vind ;)
Probleem is dat ik vind dat hij bij elk van die 3 flikkert. :)
SiHiDa schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

Lijkt me dat-ie 60p weergeeft @ 120Hz. (60p @ 60Hz weergeven doet het scherm te veel flikkeren.)

Wat het beste is, is afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Als je 24p-materiaal gaat bekijken (Blu-Ray, etc.), op 24p zetten. Bij PAL zou ik hem op 50p zetten. Bij NTSC: hangt er vanaf, als je native 29,97(i/p) materiaal gaat bekijken, zou ik hem op 60 zetten, bij origineel 24p materiaal (hard/soft telecined) op 24p zetten als je dat, eventueel via IVTC, ook kunt laten afspelen op 24p (anders op 60p).

Bij games zou ik hem gewoon op de hoogste zetten, 60p.
Volgens mij gaat het paneel maar tot 100Hz, daarom dat ik me afvroeg wat hij doet met alles boven 50Hz. :)

Het hangt er ook vanaf wat je mediaplayer met de framerate doet natuurlijk. Als hij die al omzet (wat met xbmc bvb kan), moet je weer kijken op welke Hz je je tv zet.
Waarom kan er nu niet gewoon 1 standaard zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

heeft iemand zijn EEE laptop toevallig al eens aangesloten op de 37PX80? Ik ben benieuwd namelijk:) Zal het vandeweek zelf even proberen en mijn bevindingen posten:)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen hebben het over het feit dat plasma's de de dag van vandaag niet meer kunnen inbranden ......
waarom zie ik dan nog vanalles op het scherm van mijn PX80 42" staan als ik dicht op mijn scherm kijk en de plasma op een input staat waar er geen signaal op aangesloten is, een vrije hdmi input bvb.
het lijkt net iets dat op inbranden lijkt,

De plasma staat nog maar net op en ik zie bvb. nog heel goed het logo, zij het wel lichtjes, van Cartoon Network staan in de rechterbovenhoek ... de zender waar mijn dochter naar heeft gekeken deze morgen. Op de letters die nog zichtbaar zijn zie ik zelfs nog pixels flikkeren, ... rood en groen vooral.
Ik zie ook nog veel aflijningen van de kaders van de menu's van de TV staan ... ook hier en daar nog letters,.. van subtitles e.d zo te zien ... ik zie eigenlijk vanalles overal :|

Heeft er iemand daar een uitleg voor :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lijkt me iets dat niet helemaal goed gaat dan :)
Als je zelfs restanten van de menu's blijft zien... ik veronderstel niet dat je die er uren laat opstaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ... helemaal niet.
Kijk zonet ... om één of andere reden begon mijn BelgacomTV set-top box te flippen toen ik hem wou opzetten en moest ik die rebooten.
Het startscherm heeft er nog geen 2 min. opgestaan,.. ik switch naar een andere signaalvrije input en ik zie gewoon alles nog lichtjes staan 8)7

De plasma was ook wel nog maar net aangeschakeld.
Nu staat ie al effe aan en alles lijkt al wat beter te zijn nu.
Hij staat nu ook op cinema mode ... alles op 50% dus.
Ik zie die groene en rode pixel flitsjes toch al niet meer die zich vooral in de rechterbovenhoek situeerden..

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Gewoon image retention en dat zal je tijdens de inspeelperiode nog wel zien. Als er helemaal geen signaal te zien is op het beeld, zie je dit inderdaad.
Dit is echter zo afgelopen en voor de komende vele jaren kan je genieten van een veel mooier beeld dan een lcd van vele honderden euri's duurder.

Hmm, zag in de stad een aanbieding voor een Panasonic TH42PX8 voor €799. Erg aanlokkelijk voor in mn huiskamer.

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 09-08-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,.. ik maakte me al zorgen 8)7
De Plasma is nog relatief nieuw,.... aangekocht in mei dit jaar.
Ik heb er momenteel de burn-in DVD eens op lopen ..... hoe gebruik ik die het beste want ik las zonet dat je die zou moeten laten lopen voor een uurtje of 2 ... dan een uurtje uit ..... 4 uren laten lopen ... 2 uurtjes uit ..... jezus ... dat gaat dan toch wel lang duren niet :?
Info gehaald uit de link uit de TS ... via onderstaand link.
http://www.hdtvtest.co.uk...creen-burn-2007032738.htm

Hij is nu idd om de 10sec. ong. van kleur en/of intensiteit aan het switchen.
Op cinema mode met contrast en helderheid en kleur ietsje onder 50% ingesteld.

Die flikkerende pixels die ik zag ... da's dus normaal tijdens de inbrandperiode en als ik het goed begrijp zou dat moeten verdwijnen in de loop van tijd :?

edit:
effe de laatste pagina's van het vorig deeltje gelezen .. beginnende vanaf pag.30
Interressant :)
Alleen vraag ik me af hoe je exact in het service menu te weten kan komen hoelang de plasma al heeft aangestaan/aangeschakeld geweest is ... ik vind het nl. niet zo exact terug.
Ik denk dat mijn scherm er al zo'n 400+ uren heeft opzitten .... als ik tenminste het juiste cijfertje aan het aflezen ben en nog heb ik dus last van die image retention.
Hopelijk krijg ik het door de burn-in DVD af en toe eens op te zetten wat weg.

Dus als er iemand mij exact kan vertellen welk getal het is dat het aantal uren aanduid van mijn PX80E ... shoot ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over de opvolger van de 80/85/800 serie? (datum release b.v.) Ik heb begrepen dat Pioneer gaat samenwerken met Panasonic en allicht kan dit een interessante kwaliteitsverbetering betekenen voor Panasonic TV's.
Misschien moet ik nog ff wachten met de aanschaf van mijn nieuwe TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik ga morgen de Panasonic 37PX80 bestellen bij Redcoon, na lang wikken en wegen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:04:
Is er al iets bekend over de opvolger van de 80/85/800 serie? (datum release b.v.) Ik heb begrepen dat Pioneer gaat samenwerken met Panasonic en allicht kan dit een interessante kwaliteitsverbetering betekenen voor Panasonic TV's.
Misschien moet ik nog ff wachten met de aanschaf van mijn nieuwe TV..
ja daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn. aangezien ik op wat langer termijn ook op zoek ben naar een plasma. zou mooi zijn als de kwaliteit wat verbetert en het stroomverbruik wat afneemt. dat icm een lagere prijs zou ik zeker voor een pana gaan....

ooh ja en ze moeten wel wat aan het design doen want dat is om te huilen

voor zover ik trouwens weet is het niet zo dat ze samen gaan werken maar dat pioneer zijn panelen in gaat kopen bij panasonic en ze niet meer zelf gaat maken. misschien dat daar inderdaad tegenover staat dat pana wat inzicht krijgt in de manier waarop pioneer het software regelt. om betere kleuren te krijgen misschien...

ben benieuwd. iemand wat meer info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZEN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2021

ZEN

huh? wat doe ik hier?

Ik ben er erg happy mee. Ik kijk er eigenlijk alleen dvd mee, maar toen ik nog analoge tv had, was dat dikke primma. zit op ca. 3 m afstand

inmiddels wel een beetje spijt dat ik niet toch een maatje groter heb genomen, maar ja, dat is ook weer duurder, en ik zit er al amper achter, 1 filmpie per week of zo :/

Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:31:
Velen hebben het over het feit dat plasma's de de dag van vandaag niet meer kunnen inbranden ......
waarom zie ik dan nog vanalles op het scherm van mijn PX80 42" staan als ik dicht op mijn scherm kijk en de plasma op een input staat waar er geen signaal op aangesloten is, een vrije hdmi input bvb.
het lijkt net iets dat op inbranden lijkt,

De plasma staat nog maar net op en ik zie bvb. nog heel goed het logo, zij het wel lichtjes, van Cartoon Network staan in de rechterbovenhoek ... de zender waar mijn dochter naar heeft gekeken deze morgen. Op de letters die nog zichtbaar zijn zie ik zelfs nog pixels flikkeren, ... rood en groen vooral.
Ik zie ook nog veel aflijningen van de kaders van de menu's van de TV staan ... ook hier en daar nog letters,.. van subtitles e.d zo te zien ... ik zie eigenlijk vanalles overal :|

Heeft er iemand daar een uitleg voor :?
Dat komt omdat je een ouder type hebt.
Vriend van me had de px8 en heeft die weer terug gebracht vanwege heel erge retentie.
Eigenlijk moet je die hele px serie gewoon links laten liggen.
De pz serie heeft helemaal geen last van retentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:02:
[...]

Vriend van me had de px8 en heeft die weer terug gebracht vanwege heel erge retentie.
Niet iedereen heeft hetzelfde budget. Volkomen logisch dat iemand voor een PX80 gaat als hij niet meer dan 800-900 wil/kan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:31:
het lijkt net iets dat op inbranden lijkt.
Dat is gewoon image retentie. Heb ik ook met mijn PX80. En ik was ook bang dat hij ingebrand was. Na 8 uur op eurosport met dat statisch contrastrijk logo van hun zag ik ook iets wat op inbranden leek. Ik moest er wel met mijn neus op zitten, vanop een normale kijkafstand zag ik niets. Bij normaal kijken is dat direct weg vanop een normale afstand.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Elke plasma heeft last van IR, de ene al wat meer dan de andere, dat is gewoon eigen aan de techniek. Plasma 's kunnen wel degelijk nog inbranden ook, maar dan moet je echt al je best doen (paar dagen op stilstaand beeld ofzo). De ene stoort zich ongelooflijk aan IR, de andere ziet het niet, maar ik zou er niet te veel van wakker liggen.

Ben zelf ook al 3 maand fora aan het lezen en ben er nog niet uit. De nieuwe Samsung LCD 's zijn zeer mooi en haarscherp bij statische beelden, maar bij films vind ik ze onnatuurlijk. De Pana 's vind ik echt geen strak design hebben, die grijze randjes trekken op niets... bij de Amerikaans modellen zijn ze tenminste zwart. Ze hebben dan wel weer betere zwartwaarden dan de Samsung plasma 's.

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Pana 's, maar heb weinig vertrouwen in het design, ze hebben altijd zo een dik kader onderaan. Vrees ook wel beetje voor de prijs als ze gaan samenwerken met Pioneer... maar dat is pas voor halfweg volgend jaar dacht ik.

Een perfecte plasma/LCD is er niet, het is gewoon een kwestie van wat je prioriteiten zijn... wel jammer als je 1500+ euro aan een scherm geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 10-08-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Marvie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:10:
Ik gebruik ook de Harmony (525) en alles werkt naar behoren, alleen heb ik een probleem met het aanzetten van de TV uit standby.
Op de orginele afstandbediending moet de aan/uit knop langer ingedrukt houden, heb je dit op kunnen lossen met jou Harmony zo ja hoe heb je dat gedaan?
RAW aanleren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwaah .. het is zo te zien al veel verbeterd.
Ik heb hem nu op "Cinema Modus" staan en heb er de burn-in DVD al een uurtje of 3 op laten lopen ... niks meer te zien van die IR.

Tja 'Six" ;) .... een PZ kopen als je al 3 maanden een PX hebt staan ... lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik begin een beetje de weg kwijt te raken ondetussen. Hoe meer ik me oriënteer hoe meer ik ga twijfelen. Nu weer zitten lezen over een sony w4000 en die schijnt ook prima te zijn en heeft nog een dvb-c tuner ook. Eerst dacht ik per se een pz85 te gaan halen, daarna las ik hier vanalles over samsung en nu die sony.
Aaarggghhhh!
Misschien moet ik maar gewoon die pz85 halen. Hij is absoluut goed en als ik em eenmaal in huis heb ga ik mezelf toch wijs maken dat op al die anderen wel iets aan te merken was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
[...]

PX serie is gewoon goed, je geeft hier enkel niet onderbouwde kritiek.
En retentie kan ook op PZ voorkomen dus is die zeker ook verouderd?
Leg eens uit waarom je zegt dat PX80 ouder type is? Wanneer is die uitgekomen dan en wanneer de PZ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Ik hoop deze week m'n 37" PX80 binnen te krijgen, geleuter allemaal over leveringsproblemen overal :(

Zat nog te kijken naar de mogelijkheid om een TV-kaart in m'n pc te zetten voor het opnemen van programma's. Ik blijft gewoon bij een analoog signaal en via m'n pc wil ik dan m'n videokaart z'n 2e DVI poort laten gebruiken en dan het signaal via de DVI/HDMI kabel op plasma scherm overzetten.

Wat ik me afvroeg is als je het analoge signaal dus via de tv-kaart en dan via dvi/hdmi naar het scherm stuurd of dit negatieve/positieve effecten heeft op de beeldkwaliteit. Of kan ik beter naar een HD recorder kan kijken, echter zit je dan al rond de 150 euro....

Ik overwoog de "Pinnacle PCTV analog PCI 50i EU / Pinnacle PCTV analog Pro PCI 110i NL" of de "Conceptronic PCI Digital + Analog combo TV Tuner card"

Dus iemand ervaring met een TV kaart via een analoog signaal op de PX80 of vergelijkbare tv, de moeite waard om af en toe iets mee op te nemen of gebruiken om tv te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Laatst online: 09-09 11:40

C@SP

Biertje ??

Ik ben ook in het bezit van een 42pz80. Alleen als ik mijn HTPC met DVI-HDMI op het scherm aansluit, krijg ik er met geen mogelijkheid een scherp beeld uit. Via vga op 1024 en op 1280 gaat prima, hoger niet. Ook kan ik overscan niet uitzetten bij gebruik van vga of hdmi-2.

Ook met het nvidia control panel heb ik alles al geprobeerd, maar een scherpe desktop krijg ik niet voor elkaar. Iemand tips?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PZ80 kan op vga max 1366x768 doen.
Je zegt "1024 of 1280 gaat prima", maar doe je dan 1280x800 of 1280x1024? Want die laatste is geen 16:9 natuurlijk.
HDMI zou je gewoon 1080p moeten kunnen instellen. En dan kan je in Menu - Beeld - Overscan aan of uitzetten.
Ook moet je in het nvidia control panel de scaling uitzetten, anders gaat het nog steeds niet goed (krijg je zwarte randen rond je beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

1024x768 en 1280x1024 over vga scaled hij netjes beeldvullend. Alle resoluties over DVI-HDMI zien er blurry uit. Ik heb net even mijn werkstation met een Ati kaart naar beneden verhuisd, maar daar heb ik dezelfde problemen mee.

Begin nu sterk het vermoeden te krijgen dat mijn DVI-HDMI kabel rot is. Zeker na het zien van foto's van andere gebruikers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb ook de PX80 besteld, eindelijk. Woensdag komt hij binnen, besteld via Internetshop.nl, de betreffende tv was op voorraad, dus geen wachttijden.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij scaled het beeldvullend, maar daarvoor moet hij een 4:3-resolutie wel uitrekken naar 16:9. Dat kan niet anders dan blurry zijn toch?

Bij mij was DVI->HDMI perfect scherp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Ik zal morgen eens kijken of ik hier in de buurt een nieuwe kabel of een DVI-HDMI adapter kan kopen. Ik laat de resultaten wel weten.

Voor andere tips hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
thefabiman88 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:56:
Ik heb ook de PX80 besteld, eindelijk. Woensdag komt hij binnen, besteld via Internetshop.nl, de betreffende tv was op voorraad, dus geen wachttijden.
Ik ga morgen maar weer ff bellen, ze hebben niet gereageerd op m'n mail die ik vannochtend stuurd.

Heb ff gekeken naar die internetshop, ik heb 'm wel ruim 50 euro goedkoper. Wel irritant dat het langer duurd want ik had inmiddels een koper voor m'n oude tv :|

Ik heb de DVI->HDMI kabel al in de kabelgootjes gelegt. Heb een kabel van 10m van HQ en het spul is goldplated. Hoop dat het netjes en scherp beeld geeft, komen we dan meteen achter. Heb nog even geen PCTV kaart besteld.

Edit:
Ze kunnen geen enkele info geven over de levertijd ... ik ben nu best chaggo

[ Voor 21% gewijzigd door pascaldv op 12-08-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de TH-42PZ8? Ik heb zitten zoeken maar kan van de versie niet veel vinden. Ik heb namelijk een aanbieding gezien voor €1079,- Nu twijfel ik tussen de TH-42PZ8 en de TH-42PY70 en de PY70 heeft veel goede reviews gehad. Ik gebruik het voornamelijk voor films en gamen(xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 11-09 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:11:
Iemand ervaring met de TH-42PZ8? Ik heb zitten zoeken maar kan van de versie niet veel vinden. Ik heb namelijk een aanbieding gezien voor €1079,- Nu twijfel ik tussen de TH-42PZ8 en de TH-42PY70 en de PY70 heeft veel goede reviews gehad. Ik gebruik het voornamelijk voor films en gamen(xbox 360)
Kun je ons niet laten meegenieten van deze aanbieding?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tuurlijk kan ik dat doen ;) Het is gewoon bij goedkoopste.nu Ze hebben ze nu nog niet in voorraad, pas over 2 a 3 weken. Alleen ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die deze al hebben aangeschaft.

http://www.goedkoopste.nu/node/2704

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Nu weet ik het echt niet meer. Heb net een andere DVI-HDMI converter gehaald. Ook hiermee krijg ik geen fatsoenlijk beeld op mijn scherm. Alleen 1024*768 en 1280*1024 via vga worden netjes beeldvullend geschaald.

Ik heb alle mogelijke resoluties geprobeerd, maar het is allemaal bagger. Zowel op HDMI 2 als 3. Ook heb ik in de Nvidia driver geen mogelijkheid meer om de desktop te schalen, dat was eerst wel zo. Moet je daarvoor ook een scherm via vga aangesloten houden?

@Fire69: Wat voor videokaart en kabel gebruik jij? Heb jij wel scherp beeld, en de mogelijkheid om beeldscan uit te zetten op de tv zelf? Misschien heb ik wel een maandagmorgen model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even wat troubleshooten :P
Je sluit de tv dus aan op 2 manieren:
- VGA
- DVI->HDMI

- Met VGA gebruik je 1024*768 en 1280*1024, deze worden beeldvullend getoond? Maw, ze worden gestretched, dus zijn geblurred?
- Welke resolutie gebruik je met DVI? In principe moet je hem dan gewoon op 1080p kunnen zetten. Wordt je TV herkend als je hem aansluit?

Ik sluit mijn TV aan op mijn laptop, deze heeft native HDMI, maar dat zou geen verschil mogen maken met DVI->HDMI. In het nvidia control panel wordt deze netjes herkent als Panasonic TV.
Op de TV zelf kan ik in het menu gewoon beeldscan uitzetten, maar let wel op, dit kan ik niet op elke ingang, dus je moet zeker zien dat je in het menu duikt als hij op een hdmi-ingang staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Klopt. Via vga op 1280 wordt het wel gestretched, maar zet alles er prima uit (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/c.ballemans/SKHwL0iaP2I/AAAAAAAAA2c/JzSdx-7rv88/t_IMG_0065.jpg

Als ik nu 1080p via DVI het scherm in stuur, zit het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/c.ballemans/SKHvacoe3rI/AAAAAAAAA1g/UMAEiDjiIzA/IMG_0066.JPG?imgmax=1024

Ook heb ik geen mogelijkheid om beeldscan aan of uit te zetten in het menu. Noch op HDMI 1, noch op HDMI 2 of 3. Als ik mijn Samsung HD Decoder in een van deze poorten doe gaat het wel goed.

Meer foto's van de problemen hier.

Edit: Probleem lijkt nu opgelost :)

De oplossing: Aspect ratio van "Juist" naar 16:9 veranderd. Dan komt ook de mogelijkheid in het menu om beeldscan uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door C@SP op 12-08-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goed nieuws, maar wel vreemd, want bij mij staat hij ook op 'Juist' :)

Maar je kan nu wel de beeldscan uitzetten?

[edit]
Ik zie op je foto's dat je ook een nvidia hebt.
Je hebt toch de scaling uitgezet in de software, veronderstel ik?

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 12-08-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je leest niet goed, hij heeft hem van "juist" naar 16:9 gezet en dan pas kan hij beeldscan uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Niet zo overdrijven ;)
Image retention heb je alleen tijdens de inspeelperiode.
Er is bijna geen tv die zoveel waar voor z'n geld biedt dan de px-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cartman! schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:09:
Je leest niet goed, hij heeft hem van "juist" naar 16:9 gezet en dan pas kan hij beeldscan uitzetten ;)
Hij moet hem naar 16:9 zetten om de beeldscan te kunnen verzetten. Mijn tv staat op Juist en ik kan ook de beeldscan verzetten. Dus da's toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Fire69 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Hij moet hem naar 16:9 zetten om de beeldscan te kunnen verzetten. Mijn tv staat op Juist en ik kan ook de beeldscan verzetten. Dus da's toch vreemd?
Dat is inderdaad heel vreemd. Bij 'Juist' heb ik geen mogelijkheid om beeldscan aan te zetten, op 16:9 wel.. Scaling staat uit in de Nvidia driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Het is in het vorige topic al gevraagd maar helaas geen antwoord dus probeer ik het nog een keer;

Is er een power inserter nodig als ik mijn digitenne antenne op de TV aansluit of voed de TV hem zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar reviews over de TH 42 PZ8, maar kan hier niet echt veel over vinden. Zit er namelijk serieus over na te denken om deze aan te schaffen. In ieder geval het wordt de PZ8 of de PY70 en de PY70 bevalt me toch goed aan de hand van reviews.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, maar de PZ85 is toch een stukje beter dan de PZ8, zou wel moeten want hij is wel €300,- duurder. En me budget is 1000 ongeveer en daar vallen de PY70 en de PZ8 net boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

sorry ik had je post verkeerd gelezen. Ik dacht dat je de 85 bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
Kreeg net bericht dat m'n PX80 vandaag verzonden wordt, dat was wel fijn nadat ze eerst mailde geen idee te hebben waneer er wat binnenkwam.

Met wat geluk dus morgen installeren.

Heeft er iemand nog verzoek voor bepaalde tests/foto's?

Zal 'm in ieder geval met DVI->HDMI aan m'n 8800GTS hangen en eerst burnin vids draaien voor een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:19:
Ik ben op zoek naar reviews over de TH 42 PZ8, maar kan hier niet echt veel over vinden. Zit er namelijk serieus over na te denken om deze aan te schaffen. In ieder geval het wordt de PZ8 of de PY70 en de PY70 bevalt me toch goed aan de hand van reviews.
Ik was ook wel benieuwd, dit heb ik gevonden:
De pz8 lijkt qua specs heel erg op de py70, en is het mindere broertje van de pz80. de py70 heeft meer toeters en bellen (VGA, SD card), de pz8 is energiezuiniger en heeft wat nieuwe techniek.
pz8 tov pz80 (kijk ook naar kleuren en gradatities). http://www.panasonic.nl/Products_Compare_Results.asp?M=604|603|602|601|4|1
zie panasonic 7 topic voor meer info over de py70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de kleuren en de contrasten zijn wel een stuk beter van de PZ80. Maar omdat de PZ8 te koop staat voor €1079 en de PY70 voor €1049 is de keuze ene kant beetje lastig. Ik ben vooral benieuwd naar mensen die het toestel hebben. De PY70 is zeker een energiezuiper vergeleken met de nieuwe modellen en de contrastwaarden zijn wat minder. Dus ik denk dat ik dan maar voor de PZ8 ga, al moet ik dan nog wel even wachten, want hij is nog in bestelling de webwinkel:( Al heeft dePY70 zeer lovende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmmm, de pz85 is uitverkocht op plaatsen die hem rond 1360 aanbieden.
Nu twijfel ik tussen wachten, 1400(+) te betalen of misschien toch een sony 40w400 of samsung.
Ik blijf het allemaal maar lastig vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Kent iemand de 46PZ8E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb de PX80, het beeld op de 360 is nog niet optimaal maar kan door de bekabeling komen. De tv moet toch nog warm draaien een aantal uren, voordat je switcht van weergave modus.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das dezelfde als ik zoek alleen dan is hij 46inch. Maar hij lijkt verdomd veel weg te hebben van de PY70, echter hij heeft hogere contrastwaarden en kleurwaarden en is een stukje energiezuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 50" plasma en overweeg de panasonic TH50PX8E of samsung PS-50A550. Ik ga m gebruiken voor DVDs en ps2 (en binnenkort ps3). Iemand ervaring met deze? In de winkel zien ze er beiden goed uit (al heb ik ze niet naast elkaar kunnen zien).

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben nu een kleine 2 maanden in bezit van de 42PZ85.
Top toestel. Beeld is perfect en de vormgeving is ondanks mijn eerste twijfel toch heel behoorlijk. Nog geen moment spijt van mijn aankoop. Mijn kijkafstand is bijna 3 meter en dat is prima te doen.
Onlangs ook de Harmony one aangeschaft en met wat hulp van hun helpdesk stuurt deze al mijn apparaten perfect aan.

• Largamelion
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:09:
Ik ben op zoek naar een 50" plasma en overweeg de panasonic TH50PX8E of samsung PS-50A550. Ik ga m gebruiken voor DVDs en ps2 (en binnenkort ps3). Iemand ervaring met deze? In de winkel zien ze er beiden goed uit (al heb ik ze niet naast elkaar kunnen zien).
Ik vind het design van de Samsung velen malen mooier en hij scoort ook de 9e plaats op CNET 's best HDTV 's overall. De kleuren van de Samsung kunnen perfect gekalibreerd worden zonder in het service menu te gaan en dit is dan ook zijn sterkste kant. Ben ook van plan hem te gaan halen binnenkort. Had al lang een Panasonic gehad, moest ik het design niet zo goedkoop gevonden hebben (excuses aan iedereen met een Pana hier).

Als je wat meer info wilt over de Samsung -> hier heb je 77 pagina 's leesvoer :). Er zitten daar 2 mannen die schermen professioneel kalibreren en zij prijzen het scherm aan als beste 'bang for the buck'.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 14-08-2008 09:10 ]

• pascaldv
Heb de TH37PX80 net neergezet en ingesteld en ik moet zeggen dat ik nu al heel tevreden ben met het beeld op analoog signaal! Stukken beter dan op de 32" LCD van m'n ouders (LG met 100Hz 720p)

DVI->HDMI werkte meteen, ben nu die burnin aan het draaien.

Heb 'm trouwens meteen op cinema mode gezet en het contrast wat terug gezet en scherpte uit.

Heeft iemand een goede burn-in instelling voor me?

Verwijderd

Largamelion schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:04:
[...]
Ik vind het design van de Samsung velen malen mooier en hij scoort ook de 9e plaats op CNET 's best HDTV 's overall. De kleuren van de Samsung kunnen perfect gekalibreerd worden zonder in het service menu te gaan en dit is dan ook zijn sterkste kant. Ben ook van plan hem te gaan halen binnenkort. Had al lang een Panasonic gehad, moest ik het design niet zo goedkoop gevonden hebben (excuses aan iedereen met een Pana hier).
Mee eens, met name die vierkante voet van de panasonic :'(

Maar zijn hier geen panasonic liefhebbers te vinden die met sterke argumenten de samsung onderuit kunnen halen?

• Cum Grano Salis
Ok, dan haal ik binnenkort ook maar de DVI-HDMI kabel, Xbox nu via VGA aangesloten. Maar ik heb nog niet veel gespeeld met de instellingen, omdat hij toch eerst een flink aantal branduren moet hebben?
@ Pascal waarvoor draai je die burnin?

Gaude et aude

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:46:
[...]

Mee eens, met name die vierkante voet van de panasonic :'(

Maar zijn hier geen panasonic liefhebbers te vinden die met sterke argumenten de samsung onderuit kunnen halen?
inkoppertje: kijk is naar de top 3 van de lijst :+
soryr niet zo sterk maar kan op me werk niet teveel typen hier O-)

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 14-08-2008 11:08 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Largamelion schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:04:
[...]

Als je wat meer info wilt over de Samsung -> hier heb je 77 pagina 's leesvoer :). Er zitten daar 2 mannen die schermen professioneel kalibreren en zij prijzen het scherm aan als beste 'bang for the buck'.
Damn, da's bijna teveel info zeg. Ik weet echt niet meer wat ik moet kiezen. Ik twijfel voornamelijk tussen de pz85 en de samsung 50a550. Ik wil vooral gaan gamen en film kijken. Enige tips worden zeer gewaardeerd.

• dangerpaki
rajackar schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Damn, da's bijna teveel info zeg. Ik weet echt niet meer wat ik moet kiezen. Ik twijfel voornamelijk tussen de pz85 en de samsung 50a550. Ik wil vooral gaan gamen en film kijken. Enige tips worden zeer gewaardeerd.
zit zelf met dezelfde twijfels dus phuh ik hoop inderdaad at iemand hier wat erover kan zeggen. neig nu zelf meer naar de samsung door het design goed de zwartwaardes zijn iets minder maar ja.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, ik vind zwartwaardes wel belangrijk want ik hou van "donkere" content. Maar bij de samsung krijg je wel 50'' voor ongeveer hetzelfde geld. Als ik het goed begrijp heeft de samsung ook "maar" 18bits kleur tegen de 24 van de panasonic. Alleen hoeveel je daar nou echt van ziet?
Ook meende ik ergens te lezen dat de samsung meer last had van input lag. Lijkt me wel van belang als je er ook op wilt gamen. Maar weer geldt, hoeveel merk je daar echt van en is dat weg als je zogenaamde beeldverbeterings technieken uitzet.
Ook is de pz85 niet zo goed leverbaar. Je moet ongeveer 1460 uittrekken wil je hem direct kunnen kopen.

Verwijderd

thefox154 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

inkoppertje: kijk is naar de top 3 van de lijst :+
soryr niet zo sterk maar kan op me werk niet teveel typen hier O-)
Die zijn ook wel weer een stukje duurder he

• pascaldv
thefabiman88 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:48:
Ok, dan haal ik binnenkort ook maar de DVI-HDMI kabel, Xbox nu via VGA aangesloten. Maar ik heb nog niet veel gespeeld met de instellingen, omdat hij toch eerst een flink aantal branduren moet hebben?
@ Pascal waarvoor draai je die burnin?
Ik weet wel dat Image Retention niet zo snel meer optreed. Maar ik heb gemerkt dat de meeste analoge kanalen toch een balkje laten zien dus denk dat het geen kwaad kan om dan zo nu en dan die burnin te draaien (gaat ie full screen alle kleuren langs) tot de 200 uur berijkt is.

Btw, viel me op als je 14:9 selecteerd dat dan de zijbalken die je dan overhoud lichtgrijs blijven ipv dat ie dat dan uitzet, heeft misschien ook wel te maken met bescherming tegen inbranden bedenk ik me net.

Mocht je het intresseren, ik had de DVI->HDMI kabel bij www.popelectronics.nl vandaan, 20 euro voor een kabel van 10 meter.

• Cum Grano Salis
ok ok, ik had een belkin gezien van 50 euro, zal het verschil groot zijn, of is het alleen de prijs. Werkt hij goed die kabel?

Gaude et aude

Verwijderd

Ik ben de nog steeds trotse bezitter van een 42PV70F.

Vanwege dekking ben ik genoodzaakt tv te kijken via Digitenne.
Op zich vind ik t niet zo'n probleem gezien de kwaliteit op mn Pana acceptabel is.

1 puntje van kritiek heb ik wel en dat is dat de scaling niet helemaal goed gaat.
Mij is opgevallen dat bij series (friends, etc) de ondertiteling wegvalt :S

Tijdens het reclameblok springt het beeldformaat naar "wide" waardoor het hele beeld er weer op staat. Na de reclame (dus bij aanvang van de serie) springt het beeldformaat weer op "auto" en valt er weer een heel gedeelte buiten.

Is hier een oplossing voor?
Heb dit topic nagelezen en kan er niet echt iets concreets over vinden...
Iemand ??

Bedankt alvast!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Heb je de digitenne ontvanger wel op 16:9 ingesteld?

Verwijderd

jep die staat op 16:9...
Heb ook alle formaten van de pana geprobeerd, maar die trekken t beeld niet goed.

• pascaldv
thefabiman88 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:53:
ok ok, ik had een belkin gezien van 50 euro, zal het verschil groot zijn, of is het alleen de prijs. Werkt hij goed die kabel?
Ik ben na het aansluiten van het tv naar m'n stage gegaan. Kon zonder problemen Dual View inschakelen en de kabel werkte meteen en zag er goed uit, hij zit iig in hdmi poort 1.

Ik zal vanavond ff kijken met tekst e.d. en maak er een foto van, dan kan je zelf overwegen of je 30 euro meer uit wil geven voor een Belkin :)

[ Voor 6% gewijzigd door pascaldv op 14-08-2008 15:18 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:41:
Ik ben de nog steeds trotse bezitter van een 42PV70F.

1 puntje van kritiek heb ik wel en dat is dat de scaling niet helemaal goed gaat.
Mij is opgevallen dat bij series (friends, etc) de ondertiteling wegvalt :S

Tijdens het reclameblok springt het beeldformaat naar "wide" waardoor het hele beeld er weer op staat. Na de reclame (dus bij aanvang van de serie) springt het beeldformaat weer op "auto" en valt er weer een heel gedeelte buiten.

Is hier een oplossing voor?
Heb dit topic nagelezen en kan er niet echt iets concreets over vinden...
Iemand ??
Kun je hem bij aspect dan niet op juist of een andere optie zetten? Weet niet zeker of dat ook op jouw tv zit.

Bij mijn tv past hij het beeld automatisch aan als de ondertiteling er buiten valt. Best handig
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste