thefabiman88 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:01:
Vraagje, vandaag de Panasonic 42PX80 gezien bij de BCC, ik vond het beeld niet mooi, terwijl de tv's eromheen wel degelijke beelden vertoonden. Zijn de instellingen dan verkeerd, aangezien op kieskeurig.nl door zo'n 40 mensen deze tv als zeer goed is beoordeeld(9,2).
Overigens vond ik de 42'' te groot en ga ik waarschijnlijk voor de 37'' versie.
Ik was gisteren ook bij de BCC om wat spulletjes te halen, en even gekeken naar de 42pz85, aangezien ik er zelf een in bestelling had staan. Ik vond de tv daar in vergelijking met andere tv's, voornamelijk lcd, enigszins tegenvallen...
Ik had hiervoor een 26" lcd en vandaag is mijn nieuwe tv geplaatst. Wat mij opviel is dat juist SD materiaal (wel digitaal) enorm veel beter is dan op mijn oude lcd. Ik had dit zeker niet verwacht bij een full hd scherm (ik had gelezen dat de hd-ready plasma's beter met sd overweg kunnen)
Overdag is behoorlijk wat contrast nodig om een een mooi beeld te krijgen, anders ligt er een soort lichte waas over het scherm (overigens perfect op eco mode), maar om de tv wat rustig te laten wennen heb ik dit maar op 50% gezet en gelaten, s'avonds was het perfect.
Ik denk dus dat het contrast van de plasma's bij BCC wat laag staat in verhouding tot het omgevingslicht.
De LCD (nu verbannen naar de slaapkamer) is superieur als het komt op scherpte en helderheid, maar de scherpte
alleen als de native resolutie wordt gebruikt, en dat gebeurde bij mij niet vaak. Bij SD materiaal is ie vele malen slechter.
Dus.. bij de BCC was ik enigszins gaan twijfelen of ik de juiste keuze had gemaakt, ze hadden daar ook alle tv's op hd materiaal draaien, dan ziet lcd er behoorlijk scherp uit. maar die twijfel is bij mij volledig weg.
Ik gebruik overigens wel de IFC mode, ik vind het wel prachtig eigenlijk.