Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Henkus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:01:
Vandaag mijn 3008 ontvangen, netjes afgeleverd en ik moest er voor tekenen.

1e indruk: Monster scherm

2e indruk: Misschien toch wel meer ghosting als bij mijn oude 2405 en dat valt een beetje tegen.

Ik heb bij Racedriver GRID gewoon meer last in de bochten. Hoe zijn de ervaringen van andere bezitters?

Inputlag geen enkel probleem.
De 3008wfp heeft te veel inputlag...

Een plaatje van de backlight bleeding op mijn eigen 3008 (van iets dichterbij, en met maximaal contrast).

http://www.xs4all.nl/~schendst/blight.jpg

Heel Hard Heerschen

Dunder-Mifflin, Inc.

Hier is het ongeveer hetzelfde. De rechterbovenhoek is erg goed, linksboven en linksonder bleed heel erg, rechtsonder een beetje. Ook heb ik boven in het midden net als jij dat karakteristieke zwarte streepje zonder bleeding, alsof dat het enige punt is waar het scherm goed vast zit.

Gelukkig kijk ik geen films en zie ik alleen een zwart scherm als ik een keer een game opstart of iets dergelijks.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

het plaatje ziet er veel erger uit dan dat in het echt is, meestal zie je het niet (ik heb de helderheid namelijk ook nooit op maximaal)

Heel Hard Heerschen

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
TempesT schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:49:
Ik heb niet echt getest op ghosting.

Wel heb ik gemerkt dat mijn 3008 wat last heeft van "backlight bleeding" , voornamelijk in de rechteronderhoek.Dat wil zeggen: Als je in een volledig duistere kamer naar het scherm kijkt (met brightness maximaal), met een volledig zwart beeld, dan is bij mij zwart niet 100% egaal.
In de hoeken en ook boven langs de rand is het zwart wat lichter, en dan voornamelijk in de rechter onder hoek.

Bij normaal gebruik kan je ook soms zien dat er uit de rechter onderhoek wat meer licht komt, maar het is (nog) niet bijzonder storend.

Het wordt ook besproken op deze site, waar meer mensen het probleem hebben:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1266885

Een voorbeeld van wat ik bedoel (hoewel het iets anders is op mijn scherm):

[afbeelding]

Hebben andere 3008 bezitters hier ook last van? Heeft het zin om te vragen om deze in te ruilen? of hebben alle 3008 schermen hier last van?
Hoi ik heb ook deze week mijn 3008 binnen gehad en mijn backlight bleeding is ongeveer hetzelfde als op de bovenstaande foto...
De user die die foto postte heeft dus gewoon het scherm geruild voor cashback, andere users die het scherm terugbrengen en een replacement krijgen blijven hetzelfde probleem hebben (toch? heb het ff globaal doorgenomen de thread)..

Ik doe alleen werk op het scherm in windows, speel geen spellen, kijk geen films... Dus ik zal weinig merken van het bleeden..

Als ik veel films zou kijken en veel gamen zou ik dit scherm denk ik inruilen voor $$... Dat bleeden is van de gekke, ik heb hier een dell 2407, acer24, dell 19 inch.. allemaal geen bleeding.. 1.4k euro scherm dell 30 wel :D

vooral film kijken zou ik denk irritant vinden, breedbeeld film met van die zwarte balken onder en boven, dan zie je het natuurlijk harstikke goed...

De Dell 24 inch heeft van mijn broer heeft er ook geen/ veel minder last van, maar het effect wordt mede bepaald door de inkijk hoek. En dus speelt de afmeting ook een rol.

Ik lees dat veel meer 30 inch schermen er last van hebben. Onder andere ook de apple cinema schermen en gebruikers van NEC 30 inch schermen.

Een vriend van me stuurde een foto van het effect op zijn 30 inch Apple scherm:
http://www.xs4all.nl/~schendst/acinema.jpg

komt dus vaker voor bij veel van dit soort schermen, maar de fotos zijn niet 100% vergelijkbaar. De foto van mijn Dell is gemaakt met mijn N95, en de foto van de Apple 30 inch is met een Iphone gemaakt.

Heel Hard Heerschen

quote:
Valo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 06:55:
[...]

Als ik veel films zou kijken en veel gamen zou ik dit scherm denk ik inruilen voor $$... Dat bleeden is van de gekke, ik heb hier een dell 2407, acer24, dell 19 inch.. allemaal geen bleeding.. 1.4k euro scherm dell 30 wel :D

vooral film kijken zou ik denk irritant vinden, breedbeeld film met van die zwarte balken onder en boven, dan zie je het natuurlijk harstikke goed...
Ik vind dat je erg overdrijft. Bij films zit ik meestal iets verder weg van mijn scherm, en de helderheid staat nooit op 100% (ik heb de brightness op 30% staan) . Ook heb ik niet de gewoonte om mijn kamer helemaal te verduisteren.
Onder normale omstandigheden ziet mijn scherm er zo uit:

http://www.xs4all.nl/~schendst/dell_klein.jpg

Het enige wat je van het backlight bleeding kan zien is rechts onder (en dat is buitengewoon weinig). Ook valt het weinig op omdat reflecties van licht meestal sterker zijn. (dat zijn de "lichtere" delen om het scherm aan de linkerzijde op de foto)

Heel Hard Heerschen

Die KW Ringmeister
Reg. datum: 28 mei 2000

quote:
Henkus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:01:
Vandaag mijn 3008 ontvangen, netjes afgeleverd en ik moest er voor tekenen.

2e indruk: Misschien toch wel meer ghosting als bij mijn oude 2405 en dat valt een beetje tegen.

Ik heb bij Racedriver GRID gewoon meer last in de bochten. Hoe zijn de ervaringen van andere bezitters?

Inputlag geen enkel probleem.
Vreemd, heb hier met mijn 3008 geen enkel probleem met 'ghosting'. Niet in UT2004, niet in GTA-ViceCity, niet in rFactor, niet in BMW M3 Challenge, niet in NFS Underground-2... GRID heb ik nog niet, maar ik verwacht niet dat dat anders is.

Inputlag is idd eveneens geen probleem :)
quote:
TempesT schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:49:
Wel heb ik gemerkt dat mijn 3008 wat last heeft van "backlight bleeding" , voornamelijk in de rechteronderhoek.Dat wil zeggen: Als je in een volledig duistere kamer naar het scherm kijkt (met brightness maximaal), met een volledig zwart beeld, dan is bij mij zwart niet 100% egaal.
In de hoeken en ook boven langs de rand is het zwart wat lichter, en dan voornamelijk in de rechter onder hoek.

Bij normaal gebruik kan je ook soms zien dat er uit de rechter onderhoek wat meer licht komt, maar het is (nog) niet bijzonder storend.

Een voorbeeld van wat ik bedoel (hoewel het iets anders is op mijn scherm):

[afbeelding]

Hebben andere 3008 bezitters hier ook last van? Heeft het zin om te vragen om deze in te ruilen? of hebben alle 3008 schermen hier last van?
Jep, heb ik exact hetzelfde. Ook exact hetzelfde lichtbeeld dat jij hier op je foto laat zien. Alleen heb ik dat al op 0% brightness, laat staan op 100 :o

En dat is voor mij een van de redenen dat ik hem wil omruilen (staat pas ruime maand op omruil te wachten bij Qsix :/). Samen met de hoofdreden dat ook de bovenkant van het LCD-paneel niet vast zit. Als jij er met de rug van je hand of met zachte doek op duwt (niet hard), dan voel ik dat mijn LCD-paneel los zit, en kan het ook horen. Door dit te doen veranderd het op jouw foto zo goed zichtbare lichtbeeld ook heel erg. Is dat bij jou ook?
quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:52:
[...]

De 3008wfp heeft te veel inputlag...
Je bedoelt dat de 3008 in jouw ervaring/naar jouw beleving teveel inputlag heeft.

In mijn beleving heeft de 3008 GEEN input lag. Laat dat duidelijk wezen :) Again, dat is voor iedereen anders. En ook in gemeten absolute waarden heeft de 3008 niet idioot veel inputlag. Veel minder dan de 2707 iig die het meeste schijnt te hebben, en daar was het al niet eens merkbaar.
quote:
Valo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 06:55:
[...]

Inderdaad, dat zie je zeker goed bij films kijken.
quote:
TempesT schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:13:
De Dell 24 inch heeft van mijn broer heeft er ook geen/ veel minder last van, maar het effect wordt mede bepaald door de inkijk hoek. En dus speelt de afmeting ook een rol.

Ik lees dat veel meer 30 inch schermen er last van hebben. Onder andere ook de apple cinema schermen en gebruikers van NEC 30 inch schermen.
Ja en ik weet hoe dat komt.

Wil iemand het hier weten? S-IPS. Dat is het probleem.

Neem een S-PVA van die afmeting en je hebt hoogstwaarschijnlijk nergens meer last van. Ik had hiervoor een 2707WFP, 27" dus, en die scheelt niet zo heel veel met die 30", en die 2707 is S-PVA, en daar had ik in geen enkele hoek van het scherm en onder geen enkele kijkhoek en afstand tot het scherm last van bleeding zoals de S-IPS van de 30".

In feite wil je dus een 30" S-PVA scherm. Helaas is er daar maar 1 paneel van die maar in 4 merken schermen zit, waaronder de 30" EIZO. Maar daar betaal je 2300 euro voor, en dat is een beetje teveel van het goeie ;)

Komt er dus op neer: je kan niet alles hebben :+
quote:
TempesT schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Ik vind dat je erg overdrijft. Bij films zit ik meestal iets verder weg van mijn scherm, en de helderheid staat nooit op 100% (ik heb de brightness op 30% staan) . Ook heb ik niet de gewoonte om mijn kamer helemaal te verduisteren.
Onder normale omstandigheden ziet mijn scherm er zo uit:

[afbeelding]

Het enige wat je van het backlight bleeding kan zien is rechts onder (en dat is buitengewoon weinig). Ook valt het weinig op omdat reflecties van licht meestal sterker zijn. (dat zijn de "lichtere" delen om het scherm aan de linkerzijde op de foto)
Je mag vinden dat hij overdrijft, ik overdrijf niet in ieder geval. Misschien is de mate waarin de backlightbleeding zichtbaar is per scherm nog verschillend?

Mijn scherm staat altijd op 0% brightness (meer is echt veel te fel), daar kijk ik ook films mee. Normaal heb ik ook altijd licht in de kamer, maar als ik serieus een film ga kijken maak ik het ook bioscoop donker. En dan is zelfs met 0% brightness die backlightbleeding nog in net iets storende mate aanwezig.

Knightwolf wijzigde dit bericht 07-06-2008 13:43 (11%)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Nullor fetisjist
Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
Knightwolf schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:40:
In feite wil je dus een 30" S-PVA scherm. Helaas is er daar maar 1 paneel van die maar in 4 merken schermen zit, waaronder de 30" EIZO. Maar daar betaal je 2300 euro voor, en dat is een beetje teveel van het goeie ;)

Foto/Video gurus willen dat misschien, maar voor games wil je toch echt geen traag PVA scherm. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon te wachten op de volgende generatie IPS schermen. :(

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
[...]
Mijn scherm staat altijd op 0% brightness (meer is echt veel te fel), daar kijk ik ook films mee. Normaal heb ik ook altijd licht in de kamer, maar als ik serieus een film ga kijken maak ik het ook bioscoop donker. En dan is zelfs met 0% brightness die backlightbleeding nog in net iets storende mate aanwezig.
Inderdaad, ik heb mijn brightness op 14% (om 120cd/m2 te halen) en als het een beetje donker is in mijn kamer met alleen wat sfeerlicht aan, dan zit je gewoon naar een scherm te kijken dat op sommige plekken bijna middengrijs is.

Sowieso vind ik de zwartwaardes op de plekken met de minste bleeding ook niet echt top, maar misschien ben ik te verwend door CRT beeldschermen en mijn plasma tv (die overigens allen vele malen goedkoper zijn dan dit scherm..) Maar dat het zo ongelijkmatig is met zulke extreme uitschieters, dat maakt het extra irritant.

De enige reden dat ik hem niet omruil is omdat iedereen het blijkt te hebben. Verder vind ik 30" wel fijn maar heb ik geen geld voor een Eizo, en ik kijk toch geen films :)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
Jep, heb ik exact hetzelfde. Ook exact hetzelfde lichtbeeld dat jij hier op je foto laat zien. Alleen heb ik dat al op 0% brightness, laat staan op 100 :o

En dat is voor mij een van de redenen dat ik hem wil omruilen (staat pas ruime maand op omruil te wachten bij Qsix :/). Samen met de hoofdreden dat ook de bovenkant van het LCD-paneel niet vast zit. Als jij er met de rug van je hand of met zachte doek op duwt (niet hard), dan voel ik dat mijn LCD-paneel los zit, en kan het ook horen. Door dit te doen veranderd het op jouw foto zo goed zichtbare lichtbeeld ook heel erg. Is dat bij jou ook?
Bij mij maakt het ook niet heel veel uit wat de brightness instellingen zijn, maar het is wel iets duidelijker bij hogere brightness.

De bovenkant zit inderdaad ook bij mij "los": als je er zacht op drukt, "klikt" het scherm naar binnen toe.. Of daardoor het lightbeeld veranderd van de de "backlight bleeding" heb ik nog niet kunnen zien, want bij mij is het effect erg moeilijk te zien overdag (veel daglicht door de ramen, maakt dat lastig).
quote:
Je bedoelt dat de 3008 in jouw ervaring/naar jouw beleving teveel inputlag heeft.

In mijn beleving heeft de 3008 GEEN input lag. Laat dat duidelijk wezen :) Again, dat is voor iedereen anders. En ook in gemeten absolute waarden heeft de 3008 niet idioot veel inputlag. Veel minder dan de 2707 iig die het meeste schijnt te hebben, en daar was het al niet eens merkbaar.
Ik speel weinig PC spellen meer, maar met mijn Wii werkt het allemaal zonder problemen. Ik betwijfel of de inputlag van het gemiddelde LCD/plasma tv toestel lager is dan van mijn Dell 3008, dus het verbaast me dan ook niet dat ik de input lag niet als storend ervaar voor wii spellen. (zullen de spellen wel op gemaakt zijn)
quote:

erg interessant
quote:
Je mag vinden dat hij overdrijft, ik overdrijf niet in ieder geval. Misschien is de mate waarin de backlightbleeding zichtbaar is per scherm nog verschillend?

Het zou mij niets verbazen als het per scherm nog verschilt. Ik heb een nieuwe A01 revisie van de 3008.
Ik vind persoonlijk dat de helderheid boven de 60% bij daglicht te fel worden, en 's-avonds alles boven de 40%. Ik heb hem dus op 30% staan en dat bevalt overdag ook prima, maar 's-avonds is alles tussen de 0 en 30% uitstekend. Ik denk dat het met de hoeveelheid omgevingslicht te maken heeft.
quote:
Gizz schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:54:

Inderdaad, ik heb mijn brightness op 14% (om 120cd/m2 te halen) en als het een beetje donker is in mijn kamer met alleen wat sfeerlicht aan, dan zit je gewoon naar een scherm te kijken dat op sommige plekken bijna middengrijs is.

Sowieso vind ik de zwartwaardes op de plekken met de minste bleeding ook niet echt top, maar misschien ben ik te verwend door CRT beeldschermen en mijn plasma tv (die overigens allen vele malen goedkoper zijn dan dit scherm..) Maar dat het zo ongelijkmatig is met zulke extreme uitschieters, dat maakt het extra irritant.
Ik ervaar de stukken zonder backlight bleeding gewoon als goed zwart op mijn 3008, en zeker niet "midden grijs".
Wel staat het mij bij dat ik bij het Apple 30 inch cinema scherm van een vriend van me wel deze ervaring heb. (donkerste zwart is een beetje grijs blauwig). Deze is al wat ouder en heeft volgens mij een vorige revisie van dit LG paneel er in zitten. Op de foto die de eigenaar van de backlight bleeding op zijn apple 30 inch maakte via zijn Iphone lijkt het ook goed te zien, maar dat kan aan de foto liggen:
http://www.xs4all.nl/~schendst/acinema.jpg

Hoewel ik dus ze niet naast elkaar heb gezien heb ik de indruk dat de nieuwste generatie van deze panelen een veel zwarter zwart hebben. Welke revisie van de Dell heb je?
ter vergelijking de foto van mijn Dell 3008 (met een N95 gemaakt):
http://www.xs4all.nl/~schendst/blight.jpg

Ik zie trouwens dat het grijziger zwart ook aanwezig is op de 24 inch Dell van mijn broer (ook al een wat ouder scherm). In het midden is het zwart op mijn 3008 duidelijk zwarter. Dus ofwel de schermen zijn verbeterd ofwel er treedt slijtage op bij gebruik (wat ik bewijfel).

Heel Hard Heerschen

Die KW Ringmeister

quote:
aca schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Foto/Video gurus willen dat misschien, maar voor games wil je toch echt geen traag PVA scherm. Ik denk dat er niks anders op zit dan gewoon te wachten op de volgende generatie IPS schermen. :(
Hoezo dat? Ik doe wel aardig wat met Photoshop en videobewerking, maar ik wil net zo goed films kijken en games spelen met een S-PVA hoor! Liever dan S-IPS nog altijd! Om de simpele reden dat de zwartweergave en kijkhoek van de S-PVA gewoon ontzettend veel beter is dan S-IPS. De zwartweergave bij mijn 3008 S-IPS is namelijk ook erg van kijkhoek afhankelijk. De 2707 S-PVA die ik eerst had was onder alle kijkhoeken nagenoeg even zwart. En onder de slechtste kijkhoek was de S-PVA van de 2707 nog altijd zwarter dan het beste zwart van de 3008.

Verder is S-PVA niet zo traag. Wat de inputlag hoog maakt is gekgenoeg de 'acceleratie' die zit ingebouwd om de reactiesnelheid van de pixels zo hoog mogelijk te krijgen om ghosting tegen te gaan. Momenteel lijkt het er dus op dat het of het een of het ander is, maar allebei is er nog niet.

S-IPS heeft alleen een groter kleurengamut, en is daarom interessanter voor professionele grafische applicaties. Verder heeft alles bij mij de S-PVA de voorkeur. Maar zoals ik al zei, er zijn bijna geen 30" S-PVA panelen en die er zijn zijn ontiegelijk duur of hebben weer andere minpunten (zoals bouwkwaliteit en/of aansluitingen).

De enige reden dat ik dan toch een 30" heb is de resolutie van 2560x1600 en ontkom dus niet aan een S-IPS. Nou ga ik niet zeggen dat dit S-IPS paneel slecht is :D maar S-PVA is (vind ik) gewoonweg beter in vele opzichten :)
quote:
TempesT schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Bij mij maakt het ook niet heel veel uit wat de brightness instellingen zijn, maar het is wel iets duidelijker bij hogere brightness.
Duh :P
quote:
De bovenkant zit inderdaad ook bij mij "los": als je er zacht op drukt, "klikt" het scherm naar binnen toe.. Of daardoor het lightbeeld veranderd van de de "backlight bleeding" heb ik nog niet kunnen zien, want bij mij is het effect erg moeilijk te zien overdag (veel daglicht door de ramen, maakt dat lastig).
Echt, probeer het eens in het donker. Als ik het doe met vol daglicht zie ik die backlightbleeding natuurlijk ook nauwelijks.
quote:
erg interessant
Het is geen onderzocht gegeven, maar iets wat ik uit eigen en hier gelezen ervaringen kan concluderen.
quote:
Het zou mij niets verbazen als het per scherm nog verschilt. Ik heb een nieuwe A01 revisie van de 3008.
Ik vind persoonlijk dat de helderheid boven de 60% bij daglicht te fel worden, en 's-avonds alles boven de 40%. Ik heb hem dus op 30% staan en dat bevalt overdag ook prima, maar 's-avonds is alles tussen de 0 en 30% uitstekend. Ik denk dat het met de hoeveelheid omgevingslicht te maken heeft.
De eerste 3008 die ik kreeg was een A00. Aangezien deze de eerder door mij beschreven probs had wilde ik hem omruilen. Na een week of 2 had ik een nieuwe. Dat was een A01. En die heeft exact dezelfde probs en is letterlijk nul-komma-niks beter dan de A00 die ik eerst had. En deze A01 heb ik nou al een ruime maand staan, nog steeds wachtend op omruil bij Qsix :|

Wbt brigtness... Zowel de 2707 als beide 3008's heb ik altijd op 0% brightness staan, ook overdags met de volle zon erop, en dat is nog steeds meer dan zat :7 laat staan in het donker :D
quote:
Ik ervaar de stukken zonder backlight bleeding gewoon als goed zwart op mijn 3008, en zeker niet "midden grijs".
Ik ervaar de bleeding ook niet meteen als "midden-grijs", maar zwart is het toch ook echt niet.

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8

Dunder-Mifflin, Inc.

Mja, midden grijs is inderdaad wat overdreven, maar het lichtste punt schat ik zo'n 2 stops lichter dan het zwartste. 4x zo licht dus. Jammer dat de batterij van mijn lichtmeter leeg is, anders had ik het even kunnen meten.

De volgende keer zal ik na het kalibreren ook goed op het zwartniveau letten. T.net heeft pas allemaal LCD en plasma televisies getest, en het zwartniveau wordt van elke tv genoemd. Interessant om dat eens te vergelijken met een LCD-monitor die per inch veel duurder is. Al zullen we er niet vrolijk worden ben ik bang :P

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
(...)

[...]

Zo ken ik er nog wel meer. Om even jouw stukje te herschrijven:
quote:
(...)

[...]

In mijn beleving heeft de 3008 GEEN input lag. Laat dat duidelijk wezen :) Again, dat is voor iedereen anders. En ook in gemeten absolute waarden heeft de 3008 naar mijn idee niet idioot veel inputlag. Veel minder dan de 2707 iig die het meeste schijnt te hebben, en daar was het al niet eens merkbaar voor mij.
Imo heeft de 3008WFP gewoon te veel inputlag en daarom zal ik dat scherm ook niet kopen. Als je een probleem hebt met games en het is geen ghosting... dan lijkt het me nogal logisch dat de inputlag daar parten speelt. Zeker bij racegames in de bochten nekt je dat flink.
quote:

[...]

Neem een S-PVA van die afmeting en je hebt hoogstwaarschijnlijk nergens meer last van. Ik had hiervoor een 2707WFP, 27" dus, en die scheelt niet zo heel veel met die 30", en die 2707 is S-PVA, en daar had ik in geen enkele hoek van het scherm en onder geen enkele kijkhoek en afstand tot het scherm last van bleeding zoals de S-IPS van de 30".

S-IPS heeft niks met backlight bleeding te maken. Dat heeft te maken met de manier waarom het scherm in elkaar gezet is.

Neem een S-PVA van die afmeting en je ziet bij grotere hoeken opeens een contrasttoename bij wit / geel. Oooh, wat leuk toch :X . Tevens krijg je bij S-PVA er ook een nog grotere dosis inputlag bij, iets wat je eigenlijk ook niet wilt. Dus eigenlijk wil je geen S-PVA, maar gewoon een degelijk gemonteerde S-IPS.

Helaas zijn er veel te veel 30" S-PVA schermen, onder andere de redelijk betaalbare Samsung 305T >
pricewatch: Samsung Syncmaster 305T
pricewatch: Samsung Syncmaster 305T

Vanaf ¤1142,50

Ik heb hier zelf een S-PVA Samsung 204T en twee S-IPS Dell 2007FP (rev. 2 en rev. 5) schermen naast elkaar staan en zelfs mensen die totaal niks doen met TFT's zagen meteen het verschil en vonden de S-IPS schermen duidelijk beter bij een grotere kijkhoek. En dat ben ik maar al te zeer met ze eens. Ja, welliswaar een wat rode gloed in de donkere delen bij heel extreme kijkhoeken (bij nieuwe IPS schermen is dat volgens mij grijzig ofzo?), maar dat is het het voor mij wel waard om een veel beter beeld te krijgen bij normaal gebruik (meerdere schermen, onderuitgezakt met stoel op z'n laagst of juist rechtop met stoel op z'n hoogsts / naar links hangend / naar rechts leunend).

Maar als jij geen last van inputlag hebt; fijn voor je (meen het serieus). Ik heb er wel last van, net zoals ik in deze tijd van het jaar last heb van door de lucht zwevend stuifmeel van allerhande bloemen en planten. Maar als je dan liever een S-PVA had gehad (wie wil dat nou :? :+ ) dan had je toch beter een Samsung 305T kunnen kopen..?

Die KW Ringmeister

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:43:
[...]

S-IPS heeft niks met backlight bleeding te maken. Dat heeft te maken met de manier waarom het scherm in elkaar gezet is.
Het is idd hoe het scherm opgebouwd is. Maar dan blijft nog steeds feit dat S-PVA en P-MVA de beste zwartweergave van alle type schermen hebben, dus ook beter dan S-IPS. Dat is een vaste eigenschap van het type paneel. En dat heeft vast wel iets te maken met hoe de pixels in het scherm zijn opgebouwd en hoeveel licht er nog tussen de pixels door kan komen ;)
quote:
Neem een S-PVA van die afmeting en je ziet bij grotere hoeken opeens een contrasttoename bij wit / geel. Oooh, wat leuk toch :X . Tevens krijg je bij S-PVA er ook een nog grotere dosis inputlag bij, iets wat je eigenlijk ook niet wilt. Dus eigenlijk wil je geen S-PVA, maar gewoon een degelijk gemonteerde S-IPS.
Vind ik erg knap, want wat je beschrijft over het contrast en kijkhoek heb ik met deze 30" S-IPS meer last van dan ik had met die 27" S-PVA :)
quote:
Helaas zijn er veel te veel 30" S-PVA schermen, onder andere de redelijk betaalbare Samsung 305T
Er zijn wel 2 type 30" S-PVA panelen die wel in 5 typen monitors zitten:

Samsung 305T 6ms G2G 30"WS Samsung S-PVA (LTM300M1)
Samsung SM305T 6ms G2G 30"WS Samsung S-PVA (LTM300M1)
Gateway XHD3000 6ms G2G 30"WS Samsung S-PVA (LTM300M1)
Eizo SX3031W 6ms G2G 30"WS Samsung S-PVA (LTM300M1)
Samsung XL30 6ms G2G 30"WS Samsung S-PVA (LTM300DS)

Dat kan ik nou niet echt veel noemen. En al helemaal niet vergeleken het aantal 30" S-IPS panelen dat in nog meer schermen zit.
quote:
(bij nieuwe IPS schermen is dat volgens mij grijzig ofzo?)
Jep klopt.
quote:
(meerdere schermen, onderuitgezakt met stoel op z'n laagst of juist rechtop met stoel op z'n hoogsts / naar links hangend / naar rechts leunend).
Jep precies, mijn ervaring qua beeldkwaliteit waren met die 2707 onder al die omstandigheden beter dan met de 3008. De kleuren en contrast veranderden afhankelijk van kijkhoek bij mijn 3008 toch iets meer dan bij de 2707 die ik had. En dat heb ik toch echt bij beiden uitvoerig bekeken en beoordeeld.
quote:
Maar als jij geen last van inputlag hebt; fijn voor je (meen het serieus). Ik heb er wel last van, net zoals ik in deze tijd van het jaar last heb van door de lucht zwevend stuifmeel van allerhande bloemen en planten. Maar als je dan liever een S-PVA had gehad (wie wil dat nou :? :+ ) dan had je toch beter een Samsung 305T kunnen kopen..?
Ja dat noemen ze hooikoorts of zo, hier ook last van :+

En heb uiteindelijk toch niet voor niks voor de Dell gekozen. Ontwerp van monitor, bouwkwaliteit, mogelijkheden, beeldkwaliteit en kleuren, aansluitingen, garantietermijnen, enz. Zover ik reviews van andere 24 tot 30" monitors gezien had kwam ik elke keer terug bij Dell.

Reg. datum: 09 november 2001

Ik heb sinds kort een nieuwe 3008 gekocht in plaats van mijn dell 2405

Gebruik scherm: Games (pc en Xbox360), films en normale desktop

Het scherm is echt super groot.

1e indruk toen ik het scherm net had was : Spijt van mijn aankoop

Ter verduidelijking : het scherm was te groot en ik had meer last van ghosting en input lag als bij mijn dell 2405.

Ik speel op het moment veel racedriver GRID en vooral in de steden lukte het niet meer om te winnen.

Op een of andere manier voelde het niet meer het zelfde aan (waarschijnlijk inputlag)

Ook had ik veel meer last van ghosthing in de bochten. Toen besloot ik mijn 2405 weer aan te sluiten en geconcentreed te kijken naar de ghosting in de bochten. Deze blijkt excat het zelfde te zijn, alleen bij een nieuw scherm let je er meer op en omdat het scherm groter is valt het ook beter op.

Ik heb nu een aantal uurtjes gegamed op de 3008 en ik begin er aan te wennen.

Grid op een resolutie van 2560x1600 ziet er wel super uit _/-\o_ _/-\o_ en gelukkig trekt mijn 8800 GTX alle pracht en praal nog net (30-35fps)

HD films : Schitterend (alleen een onacceptabele blacklight bleeding boven in het midden v/h scherm)
Xbox360 op component: waardeloos , op hdmi schitterend

Nu na een aantal dagen begin ik zowaar blij te worden met mijn 3008

Zou ik hem nu weer opnieuw kopen : waarschijnlijk wel

E6600 @3300 Mhz XFX 8800GTX Raptor 74 GB Logitech Z-5500 Dell 3008, 2 GB HyperX Dinovo desktop Logitech G25

Die KW Ringmeister

Bedankt voor je reactie :)

En nog een algemene vraag: zijn hier nu meerdere mensen die een nieuwe 3008 hebben sinds kort, zouden jullie hier een goede review van kunnen maken? :) Ik denk dat dat voor mensen die een 3008 zitten te overwegen makkelijker kan helpen bij het maken van een besluit, wel of niet doen.
quote:
Henkus schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:04:
Ter verduidelijking : het scherm was te groot en ik had meer last van ghosting en input lag als bij mijn dell 2405.
Let maar op, dat is pure gewenning. Een scherm kan voorlopig nog niet te groot zijn :D Als je hier over een paar weken aan gewend bent wil je echt niet meer kleiner 8)
quote:
Ik speel op het moment veel racedriver GRID en vooral in de steden lukte het niet meer om te winnen. Op een of andere manier voelde het niet meer het zelfde aan (waarschijnlijk inputlag). Ook had ik veel meer last van ghosthing in de bochten.

Toen besloot ik mijn 2405 weer aan te sluiten en geconcentreed te kijken naar de ghosting in de bochten. Deze blijkt excat het zelfde te zijn, alleen bij een nieuw scherm let je er meer op en omdat het scherm groter is valt het ook beter op.

Ik heb nu een aantal uurtjes gegamed op de 3008 en ik begin er aan te wennen.

Grid op een resolutie van 2560x1600 ziet er wel super uit _/-\o_ _/-\o_ en gelukkig trekt mijn 8800 GTX alle pracht en praal nog net (30-35fps)
Let even goed op wat je zegt voor je een monitor veroordeeld. Je geeft hierbij zelf al de waarschijnlijke oorzaak dat je niet meer kunt winnen. Omdat je nu op een veel hogere resolutie speelt heb je ook een drastisch lagere framerate omdat je videokaart het niet meer trekt. Framerates onder de 60 zijn echt funest voor allerlei snelle games zoals 3D-shooters en racen.

Ik had het zelf ook toen ik mijn scherm net had. In UT2004 kon ik ineens helemaal niet meer accuraat schieten. Zou dat aan de input lag liggen? Nee, helemaal niet. Het bleek de veel te ver gedropte framerate te zijn! Resolutie terug naar 1024x768 of 1280x1024 misschien, en ik kon weer haarscherp alles neermaaien :) ja het ziet er op die resolutie iets minder strak uit, maar de framerate is bij dergelijke games veel belangrijker.
quote:
HD films : Schitterend (alleen een onacceptabele blacklight bleeding boven in het midden v/h scherm)
Hmm. Bij jou dus ook al de backlightbleeding middenbovenin... En jij hebt ook een A01 denk ik?

Die KW Ringmeister

Ik heb zojuist eindelijk m'n 3008 voor de 2e keer omgeruild gekregen. Deze keer klopte het wel wat Rob zei over de datum wanneer dat ging gebeuren :)

- Het is weer een A01, maar die net meegegeven was was dat ook al.
- LCD-paneel zit nog steeds los, een kwaaltje dat dit model gewoonweg heeft of zo?
- Heb even snel op dooie en hot pixels gescand, maar zogauw geen gevonden
- Backlightbleeding kan ik vannacht pas onderzoeken als het weer donker is, tevens zoek ik dan nauwkeuriger naar dooie en hot pixels.

* Knightwolf weer snel terug in bed kruipt :P

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

Quote:

Er kan toch geen verschil zitten in de kwaliteit tussen deze 2 aansluitingen?
Het is toch gewoon bij beide een digitaal 1080p signaal.

Dunder-Mifflin, Inc.

Component is niet digitaal.

Reg. datum: 20 augustus 2001

Heeft er al iemand een Rev A01 van de 2408?

Die KW Ringmeister

quote:
Xforce schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:04:
Quote:

Er kan toch geen verschil zitten in de kwaliteit tussen deze 2 aansluitingen?
Het is toch gewoon bij beide een digitaal 1080p signaal.
Digitaal: DVI, HDMI, Displayport
Analoog: VGA, Component, Composite, S-Video

:)

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

off-topic

Xforce wijzigde dit bericht 12-06-2008 21:05 (97%)

Reg. datum: 26 maart 2008

Ik heb sinds 1.5 week ook een mooie 3008wfp hier.
Heel mooi scherm en ben er onwijs tevreden mee.
Heb net even op backlight bleeding getest en inderdaad als je een volledig zwart beeld erop laat zien dan zie je in de hoeken(vooral linksonder) lichtvlekken.
Stoort het bij films? Mij totaal niet, ik heb het echt niet door nergens niet.
Alleen dus als je een 100% zwart beeld neemt en er op let.

Verder test heb ik (nog) niet uitgevoerd.
Ik vind het scherm helemaal top, enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik hem opnieuw aanzet mijn beeld soms verstoord is. Even de resolutie veranderen en terug zetten en het is weer goed.
Waarschijnlijk is dit dus meer iets van mijn video kaart dan van het scherm.
Hiervoor had ik een CRT over VGA(1600x1200) en daar had ik het in elk geval niet bij.

Die KW Ringmeister

quote:
-Frankie- schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:13:
Ik vind het scherm helemaal top, enige probleem dat ik heb is dat wanneer ik hem opnieuw aanzet mijn beeld soms verstoord is. Even de resolutie veranderen en terug zetten en het is weer goed.
Waarschijnlijk is dit dus meer iets van mijn video kaart dan van het scherm.
Hiervoor had ik een CRT over VGA(1600x1200) en daar had ik het in elk geval niet bij.
Wat bedoel je precies met verstoord? Ik heb wel es dat het beeld verstoord is als ik uit een game terug naar Windows ga. Komt niet vaak voor. Monitor uit en weer aanzetten helpt dan altijd, en voorheen met m'n oude CRT monitor heb ik daar nooit last van gehad. Lijkt me dus iets in het scherm. Ik lig er iig niet wakker van :) al kan ik me goed voorstellen dat je even raar opkijkt met je nieuwe scherm.

wat ik dan bij mij zie is linkt verticaal langs de rand 1 tot 2,5 cm brede verticale strepen en de rest van de desktop met alles erop naar rechts geschoven.

Edit: begin trouwens te twijfelen of ik dat met de 3008 had of alleen met de 2707 die ik hiervoor had...

Knightwolf wijzigde dit bericht 12-06-2008 02:45 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: