Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Die KW Ringmeister
Reg. datum: 28 mei 2000

quote:
SCW schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:14:
Ik oog komende week een 23"/24" tft-monitor aanschaffen voor gebruik voor (semi-prof.) videobewerking. Ik zal hem aansluiten op een apple macbook pro, dus de 1920x1200 resolutie moet geen probleem zijn. Ik dacht eerst aan een Dell 2408WFP, maar er zijn zoveel negatieve verhalen over (rode tinten, input-lag, etc) dat ik bang ben een vervelende duurkoop te doen aan deze monitor.

De Dell 2408WFP spreekt me erg aan door zijn prijs bij Qsix.eu van 599 euro.

Voor 150 euro meer heb je ook de Eizo S2431W (750 euro bij PcHut.nl), zonder HDMI (anders moet je 300 euro meer betalen). Een niet heel mooi ogend scherm, maar wel een scherm dat zeer goede reviews krijgt over zijn kleurechtheid. Ook lijkt hij geen 'issues' te hebben.

De monitor die ik eerst overwoog was de Apple Cinema Display 23", maar die is al sinds 2006 niet meer vernieuwd en is duurder (899 euro).

Ook LG en NEC schijnen goede monitoren te hebben, maar die zijn vaak of heel duur of minder veelzijdig dan de Dell van maar 599 euro. Raden jullie het aan om op dit moment de Dell te kopen, of verder te kijken naar andere monitoren? Als iemand nog ervaringen heeft met die andere monitoren, ben ik ook erg benieuwd naar de egaliteit + kleurechtheid ervan.
Als je hem profi wil gaan gebruiken zou ik zeker die Eizo pakken. Persoonlijk vind ik dat ook een mooi en strak design net als de Dell maar dat verschilt blijkbaar bij jou :P

De 2408 zou hoe dan ook mijn keuze niet meer wezen als ik een 24" scherm zou zoeken, veel te veel probs mee. Sterker nog, ik heb ook de Eizo overwogen :) Maar heb uiteindelijk voor een 27" Dell en later 30" Dell gekozen omdat ik gewoon groter wilde.

Maar wat mij vooral aansprak was de superkwaliteit van Eizo. Wel met prijskaartje, maar dan heb je ook wat :) (van horen-zeggen en lezen, geen persoonlijke ervaring mee). Maar dat prijskaartje valt met een verschil van maar 150 euro ook nogal mee. Gewoon doen :) En HDMI heb je nergens voor nodig als je DVI hebt. En desnoods zijn er DVI > HDMI converter-connectors.

Knightwolf wijzigde dit bericht 28-05-2008 10:03 (4%)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

Eizo of geen Eizo, TN=TN en PVA=PVA, daar veranderd het merk niks aan. Een slecht paneel wordt niet goed door een goed merk.

Aan de 30" Dell heb je geen slechte keuze, al zou ik niet de 3008WFP kopen. De oude 3007WFP-HC vindt ik zelf beter, omdat die geen inputlag heeft.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP LP3065; die heeft drie DVI ingangen en verder geen poespas, S-IPS paneel en geen inputlag.

Die KW Ringmeister

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:27:
Eizo of geen Eizo, TN=TN en PVA=PVA, daar veranderd het merk niks aan. Een slecht paneel wordt niet goed door een goed merk.
Ja, dat klopt, maar ik ken geen Eizo's die een TN-paneel hebben, laat staan in de profi klasse. Zijn (vrijwel) allemaal S-PVA of S-IPS. En de net genoemde Eizo heeft S-PVA.
quote:
Aan de 30" Dell heb je geen slechte keuze, al zou ik niet de 3008WFP kopen. De oude 3007WFP-HC vindt ik zelf beter, omdat die geen inputlag heeft.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP LP3065; die heeft drie DVI ingangen en verder geen poespas, S-IPS paneel en geen inputlag.
Elke TFT heeft inputlag, zelfs de goedkope snelle TN-schermpjes, alleen bij de laatste gen S-PVA en S-IPS van Dell is die voor hardcore FPS-gamers storend hoog geworden. Da's nog net niet hetzelfde. Zelfs CRT's zullen inputlag hebben, al zal die zo miniem zijn dat het amper meetbaar is.

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8

Reg. datum: 06 juni 2007

quote:
Vinnie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:06:
Ik denk dat ik maandag ofzo weer eens QSix ga bellen.. ik zit al vrijwel 2 weken met een gare monitor (link), en meer dan een mailtje terug om het serienummer door te geven (na meer dan een week) met nogsteeds geen mail terug voor het swappen van mijn 2408 of wat dan ook.

Zelfs een mailtje oid dat ie niet op voorraad zou zijn (wat ik betwijfel gezien wat de website claimt) zou al helpen :/
Ik zit zelf ook al ruim 6 weken een brakke 2408 monitor in m'n maag. De aftersales bij Qsix zijn echt dramatisch slecht. Er wordt zo goed als niet gereageerd op mijn mails. Na wat bellen kreeg ik vorige week maandag eindelijk een mailtje van Rob welke dagen ik na vorige week woensdag tijd had om m'n monitor om te ruilen. Omdat ik donderdag de hele dag thuis was heb ik hem gemaild dat ze donderdag de monitor wel konden omruilen. Omdat ik op woensdag nog geen verificatie mailtje terug had heb ik maar weer gemaild of ze donderdag wel kwamen. Hierop heb ik 0 reactie gekregen. Donderdag aan het eind van de middag maar weer gebeld hoe het nou precies zat. Rob was niet te bereiken en hij zou mij óf mailen, of de volgende dag bellen. Ook hierop heb ik 0 reactie gekregen. :(

Vandaag nog maar weer eens bellen met hopelijk meer succes....

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

CRT's hebben geen inputlag, ze hebben geen geheugen en kunnen derhalve het beeld niet vertragen.

Inputlag is gewoon het onnodig lang bufferen van het beeld voordat de monitor het weer geeft. Een CRT kan geen beeld opslaan, dus heeft geen inputlag. TFT hebben wel geheugen en kunnen dus het beeld vertragen. Over het algemeen wordt het plaatje gewoon linea recta op het scherm gezet als hij helemaal binnen is. Nog even drie frames vasthouden zoals bij de 2408WFP (voor variable backlight ofzo of weet ik veel waar voor) slaat natuurlijk nergens op en is duidelijk merkbaar.

Verder heeft Eizo wel TN's, vooral bij de kleinere monitoren.

TN is gelukkig nog niet doorgedrongen tot het 30" segment, dus daar hoef je alleen maar de PVA's uit de zoekresultaten te gooien. Ofwel alle Samsungs en nog een paar.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 28-05-2008 13:58 (3%)

Reg. datum: 23 februari 2006

Vandaag m'n 2408 binnen gekregen via de dell website, ze leveren nog steeds reva00 uit.

Click hier om dit spel online te spellen!

Biker Mice from Mars \o/
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
Generals schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:52:
Ik zit zelf ook al ruim 6 weken een brakke 2408 monitor in m'n maag. De aftersales bij Qsix zijn echt dramatisch slecht. Er wordt zo goed als niet gereageerd op mijn mails. Na wat bellen kreeg ik vorige week maandag eindelijk een mailtje van Rob welke dagen ik na vorige week woensdag tijd had om m'n monitor om te ruilen. Omdat ik donderdag de hele dag thuis was heb ik hem gemaild dat ze donderdag de monitor wel konden omruilen. Omdat ik op woensdag nog geen verificatie mailtje terug had heb ik maar weer gemaild of ze donderdag wel kwamen. Hierop heb ik 0 reactie gekregen. Donderdag aan het eind van de middag maar weer gebeld hoe het nou precies zat. Rob was niet te bereiken en hij zou mij óf mailen, of de volgende dag bellen. Ook hierop heb ik 0 reactie gekregen. :(

Vandaag nog maar weer eens bellen met hopelijk meer succes....
Hmmmmmz, dat krijg ik idd flink te merken.
Ik had maandag eindelijk een antwoord gekregen van QSix, dat de monitor deze week omgerolen zou worden, maar na het sturen op welke dag dat zou zijn of dat ik een dag kon kiezen en de vraag of alles in de doos moest, of alleen de monitor is er geen antwoord op gekomen :(

Misschien dat ik ook maar weer eens moet bellen (en miss de email nog eens sturen), want dit behoor je als shop gewoon niet te doen... gewoonweg niet reageren. :/
Reg. datum: 10 december 2003

Maakt er hier trouwens iemand gebruik van een dual screen opstelling met twee 2408wfp's? Ik ben op zoek naar een foto van een opstelling om te kijken hoe groot het nu eigenlijk is.

R-Alph wijzigde dit bericht 28-05-2008 22:35 (191%)

quote:
Vinnie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Hmmmmmz, dat krijg ik idd flink te merken.
Ik had maandag eindelijk een antwoord gekregen van QSix, dat de monitor deze week omgerolen zou worden, maar na het sturen op welke dag dat zou zijn of dat ik een dag kon kiezen en de vraag of alles in de doos moest, of alleen de monitor is er geen antwoord op gekomen :(

Misschien dat ik ook maar weer eens moet bellen (en miss de email nog eens sturen), want dit behoor je als shop gewoon niet te doen... gewoonweg niet reageren. :/
Ik kan je niet helpen met de datum ;) Maar het omruilen wordt gewoon met een nieuwe monitor in de doos gedaan. Nieuwe gaat eruit, jouw oude erin en klaar is kees. Dag kiezen was bij mij wel mogelijk :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Ik heb sinds gisteren een 2707WFP met de revisie A01.
Ik zat heel erg te twijfelen tussen de 2408 of de 2707. Ik had geen zin in mogelijke problemen, dus heb ik de 2707 genomen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg blij ben met deze monitor. De kleuren zijn fantastisch, de input lag is er niet(of is niet merkbaar).
Ook al is de dotpitch wat groter dan bij andere monitoren, vind ik het totaal niet storend(en dat terwijl ik gek ben op van die kleine pixelfonts).
De bouwkwaliteit is erg goed. Een mooie mix van alluminium/staal en chroom.

Ik heb ook wat testjes gedaan op Lagom.nl. Gradient banding(zwart naar wit) kon ik niet zien. Bij de pixel-walk test 4b begon het beeld een beetje te flikkeren, maar bij de rest deed ie het goed. Heb gelukkig geen negatieve dingen kunnen vinden.

quote:
Vinnie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief over QSix, hoewel ik mijn monitor nog niet heb, en er dus wat vertraging is in de levering. Maar al mijn mailtje werden snel beantwoord (binnen een dag), en als het goed is komt mijn monitor over enkele uren, dat is wat mij is gemaild tenminste (dat hij vandaag zou komen).
Wel raar dat de status van mijn bestelling op hun website nog op "In Progress" staat.

Heel Hard Heerschen

Biker Mice from Mars \o/

Wow, ik kreeg net nog een emailtje van QSix :P Ze zouden vandaag langs komen met een nieuwe monitor. Nu maar hopen dat ze komen als ik weer thuis ben in de middag :o

:)
Reg. datum: 01 november 2006

quote:
R-Alph schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:31:
Maakt er hier trouwens iemand gebruik van een dual screen opstelling met twee 2408wfp's? Ik ben op zoek naar een foto van een opstelling om te kijken hoe groot het nu eigenlijk is.
hier een voorb van 2*24 inch er staan genoeg foto's online gewoon ff zoeken

http://img209.imageshack.us/my.php?image=2x24inchbp8.jpg

http://www.brian1.net/gal...71012_dual_2405fpw_01.jpg

Valo wijzigde dit bericht 29-05-2008 05:29 (8%)

need a light?
Reg. datum: 04 oktober 1999

quote:
TempesT schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:01:
[...]
Wel raar dat de status van mijn bestelling op hun website nog op "In Progress" staat.
Ik heb mijn monitor al 1,5 maand in bezit en mijn order staat ook nog steeds op "In Progress" als ik naar de status pagina kijk. Lijkt me niet echt meer geupdate worden na deze status ;)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Student MCT @ PIH

De 2408WFP is nu maar liefst ¤200 goedkoper, snel één bestellen :D

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

Reg. datum: 06 juni 2007

quote:
Vinnie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:47:
Wow, ik kreeg net nog een emailtje van QSix :P Ze zouden vandaag langs komen met een nieuwe monitor. Nu maar hopen dat ze komen als ik weer thuis ben in de middag :o

:)
Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan mij. Na gisteren Qsix weer gebeld te hebben dacht ik dat het eindelijk geregeld was. Vandaag zou dan eindelijk de monitor omgeruild worden (als ik de mails van Rob mocht geloven.). Niets is minder waar. Vandaag is niemand komen opdagen, waardoor ik voor jan l*l de hele dag thuis ben gebleven... Ik word hier echt flauw van. :(

quote:
Generals schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan mij. Na gisteren Qsix weer gebeld te hebben dacht ik dat het eindelijk geregeld was. Vandaag zou dan eindelijk de monitor omgeruild worden (als ik de mails van Rob mocht geloven.). Niets is minder waar. Vandaag is niemand komen opdagen, waardoor ik voor jan l*l de hele dag thuis ben gebleven... Ik word hier echt flauw van. :(
Zelfde geldt voor mij. Qsix had me eerder gemaild dat mijn bestelde monitor vandaag zou worden bezorgd, maar nadat de TNT alleen een ander pakje had gebracht, heb ik toch maar even gebeld, of de monitor inderdaad vandaag wordt bezorgd.
De telefoniste kon het mij niet vertellen, maar ik zou worden terug gebeld. enkele minuten later kreeg ik een mail dat de voorraad wat later was gekomen, en dat ik nog 1 dag langer moet wachten, morgen wordt mijn Dell 3008 bezorgd. Nu moet ik zeggen dat de snelle reactie veel goed maakt, en ik toch thuis zou zijn geweest vandaag, maar ik had het wel netjes gevonden als Qsix me dit van te voren uit zichzelf had laten weten.
Morgen dus.

Ze waren voor de rest overigens zeer vriendelijk en behulpzaam, dus ik ben nog steeds positief :-)

TempesT wijzigde dit bericht 29-05-2008 17:45 (4%)

Heel Hard Heerschen

Biker Mice from Mars \o/

Hier is, ben ik bang ook nog niemand langs gekomen. Geen briefje oid en gezien dat jullie ook nog niks hebben gezien zal mijn 2408 dus ook pas de volgende dag komen :/

Nahjah, nu maar hopen dat ze morgen wel langskomen.
Reg. datum: 04 december 2006

Net toch maar de 2408 besteld. Zat te twijfelen tussen deze dell en de samsung 245t maar vind dit al duur genoeg.
Helaas nog geen email ontvangen met betaal gegevens(net iets meer als een uur geleden besteld) :(

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Die KW Ringmeister

quote:
Generals schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Heb ik ook gehad. Uiteindelijk zou hij me bellen als hij wist wanneer ze zouden komen. Heb daar ook niks meer over gehoord. Tot ze ineens onverwacht aan de deur stonden... :z

doing IT

Hoewel een beetje info over het RMA-proces van Qsix best interessant is, is het volledige traject hier stapgewijs voorgeschoteld te krijgen wat te veel. Zullen we wat meer op topic blijven?
Wordt jullie monitor ook zo warm aan de bovenkant? Heet is misschien de betere omschrijving.

To boldy nerd where no one has nerded before.

need a light?
Reg. datum: 04 oktober 1999

quote:
Milmoor schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:19:
Hoewel een beetje info over het RMA-proces van Qsix best interessant is, is het volledige traject hier stapgewijs voorgeschoteld te krijgen wat te veel. Zullen we wat meer op topic blijven?
Wordt jullie monitor ook zo warm aan de bovenkant? Heet is misschien de betere omschrijving.
Over welke monitor heb je het? Mijn 3008WFP wordt wel vrij heet, zeg maar het punt dat je nog net niet je vingers eraan verbrand. :P

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Ik heb mijn 3008 binnen!! Erg mooi! Eerste indruk: GROOOT :-)

Het scherm lijkt op het eerste gezicht geen problemen te hebben. vanavond nog even extra goed kijken.

30 inch went echt angstaanjagend snel.

Heel Hard Heerschen

Reg. datum: 05 februari 2005

Ik heb sinds een paar dagen een 2408, ben er erg over te spreken. Met name over de resolutie, het mooie zwart en de scherpte met 1080p materiaal via DVI. Mijn exemplaar heeft gelukkig geen (opvallende) backlight bleeding, vlekken/strepen etc. enig minpunten tot dusverre:

- VGA is onscherp, lijkt een soort waas overheen te liggen. Ben er nog neit achter wat dat nou precies is, maar ik vermoed dat het aan het signaal zelf ligt. Iemand misschien tips hoe ik dit kan verbeteren/afstellen? DVI is namelijk veel en veel scherper (lees haarscherp).

- Picture by picture werkt niet met VGA en DVI, alleen met S-video/component/composite. Erg jammer...

- Als je alleen VGA en DVI hebt aangesloten moet je belachelijk veel inputs langs voordat je geswitched bent van DVI naaar VGA, waarom niet gewoon terug?

- Knopjes voor input select/menu/etc voelen een beetje goedkoop aan, duwen niet echt lekker in

- Kleuren zijn oversaturated, met name op mijn laptop met XP en een VGA connectie lijkt het af en toe echt fluoriscerend rood of groen terwijl ik dat onder vista over een DVI connectie wel mee vindt vallen...

plukke wijzigde dit bericht 30-05-2008 13:53 (3%)

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

Ik zie dat de 2408 ineens 200 euro goedkoper is geworden.

Heeft dit er mee te maken dat dit nog steeds een versie met mankementen is, waar ze vanaf willen?

Met kortingsbon wordt het anders wel heel aantrekkelijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: