Als je hem profi wil gaan gebruiken zou ik zeker die Eizo pakken. Persoonlijk vind ik dat ook een mooi en strak design net als de Dell maar dat verschilt blijkbaar bij jouquote:SCW schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:14:
Ik oog komende week een 23"/24" tft-monitor aanschaffen voor gebruik voor (semi-prof.) videobewerking. Ik zal hem aansluiten op een apple macbook pro, dus de 1920x1200 resolutie moet geen probleem zijn. Ik dacht eerst aan een Dell 2408WFP, maar er zijn zoveel negatieve verhalen over (rode tinten, input-lag, etc) dat ik bang ben een vervelende duurkoop te doen aan deze monitor.
De Dell 2408WFP spreekt me erg aan door zijn prijs bij Qsix.eu van 599 euro.
Voor 150 euro meer heb je ook de Eizo S2431W (750 euro bij PcHut.nl), zonder HDMI (anders moet je 300 euro meer betalen). Een niet heel mooi ogend scherm, maar wel een scherm dat zeer goede reviews krijgt over zijn kleurechtheid. Ook lijkt hij geen 'issues' te hebben.
De monitor die ik eerst overwoog was de Apple Cinema Display 23", maar die is al sinds 2006 niet meer vernieuwd en is duurder (899 euro).
Ook LG en NEC schijnen goede monitoren te hebben, maar die zijn vaak of heel duur of minder veelzijdig dan de Dell van maar 599 euro. Raden jullie het aan om op dit moment de Dell te kopen, of verder te kijken naar andere monitoren? Als iemand nog ervaringen heeft met die andere monitoren, ben ik ook erg benieuwd naar de egaliteit + kleurechtheid ervan.
De 2408 zou hoe dan ook mijn keuze niet meer wezen als ik een 24" scherm zou zoeken, veel te veel probs mee. Sterker nog, ik heb ook de Eizo overwogen
Maar wat mij vooral aansprak was de superkwaliteit van Eizo. Wel met prijskaartje, maar dan heb je ook wat
Knightwolf wijzigde dit bericht 28-05-2008 10:03 (4%)
Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!