Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ja dat had ik gelezen. Ik denk ook dat het een eigenschap van het type is. Maar er is nog kans.

Beetje spelen met de helderheid helpt wel om de lage brom er wat uit te krijgen, maar dat doe je weer concessies wat betreft de beeldkwaliteit. Gelukkig weegt dat niet op tegen de voordelen. Ik heb ook een Panasonic plasma dus een beetje geluid uit de voeding is mij niet vreemd.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

@neographikal: zit ik er dicht op? Ik lig nl. in een zitzak als ik films o.i.d. kijk. Dat is een stukkie verder weg. :)

Ik heb trouwens geen last van een brommende voeding, het is me in ieder geval nog niet opgevallen!
quote:
Markicks schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:32:
@neographikal: zit ik er dicht op? Ik lig nl. in een zitzak als ik films o.i.d. kijk. Dat is een stukkie verder weg. :)
Idd, maar de meesten zullen hem als monitor gebruiken met een kijkafstand van +-0.5m en dan valt het vrij duidelijk op :) Als je ietsje verder weg gaat zitten, dan is het kwaliteitsverlies wat je hebt t.o.v. een 720P film of iets dergelijks een stuk minder erg :)

neographikal wijzigde dit bericht 20-07-2008 23:40 (16%)

quote:
Kapoen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:57:
Net een paar uurtjes gespeeld met mijn 2709w en ik kan alleen bevestigen wat er eerder geschreven is in dit topic. Het calibreren/instellen van de kleuren is meer dan nodig en ook de backlight is wel erg sterk ingesteld.

Voor de rest zit ik minder dan meter van mijn scherm af en ik kan alles prima zien zonder mijn hoofd te bewegen.

*edit* Oja, het bedieningsmenu is wel even wennen, ik heb de truuk allesinds nog niet door :)
quote:
aviatic schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:18:
De foto's zijn helaas niet goed gelukt. Het is al donker en mijn Canon Ixus800 geeft veel ruis en een vertekend beeld met weinig licht. Ik zal het z.s.m. overdag proberen.
Ik ben benieuwd wat jullie (en andere 2709 bezitters) nu na een tijdje met het scherm te hebben gewerkt van het scherm vinden. Ik zag het eerste bericht over een brommende voeding langskomen, hebben jullie daar ook last van (achter het scherm is het bij de 2707 erg goed te horen)? Andere dingen zijn de homogeniteit van het panel en het eventueel kraken van de behuizing; van het laatste had ik met de 2707 last.

Ik ben benieuwd :)
De homogeniteit is prima in orde. Bijna geen backlight bleeding. Kraken heb ik nog niet gemerkt. Het wachten is op mijn tweede scherm wat een deze dagen binnen zal komen.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
neographikal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:55:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd wat jullie (en andere 2709 bezitters) nu na een tijdje met het scherm te hebben gewerkt van het scherm vinden. Ik zag het eerste bericht over een brommende voeding langskomen, hebben jullie daar ook last van (achter het scherm is het bij de 2707 erg goed te horen)? Andere dingen zijn de homogeniteit van het panel en het eventueel kraken van de behuizing; van het laatste had ik met de 2707 last.

De homogeniteit van het panel is zeer goed te noemen, ik heb geen donkere of lichte vlekken bij weergave van een homogene vlakken zoals compleet wit, grijs, rood, groen kunnen ontdekken. Natuurlijk zie je wat kleine imperfecties, daar ontkom je niet aan bij een LCD.

De behuizing is prima in order geen gekraak en/of gepiep.

De voeding maakt bij mijn exemplaar absoluut geen geluid. Je kan de voeding/elektronica wel horen als je je oor op de behuizing legt, maar dat is het bekende "mierenneuken" effect waar ik niet aan mee doe.

O,ja gezien het feit dat er al een aantal real life foto's zijn gepost, zal ik geen foto's meer plaatsen zoals ik had belooft.

Die KW Ringmeister

quote:
aviatic schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:07:
[...]

O,ja gezien het feit dat er al een aantal real life foto's zijn gepost, zal ik geen foto's meer plaatsen zoals ik had belooft.
Waarom niet? Real life foto's zijn hier altijd welkom, en al helemaal aangezien al die schermen niet hetzelfde schijnen te zijn, en niet iedereen even goed foto's kan maken. Dus foto's om te vergelijken is alleen maar fijn :) Ik hoop dat je ze alsnog wil maken en posten...

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Aviatic, wil je ook nog even je instellingen van je monitor hier plaatsen? Je wilt/kunt geen DM's of emails ontvangen dus ik hoop dat je dit leest! Bij voorbaat dank. ;)
Die KW Ringmeister

Vanmorgen stond onaangekondig ineens een koerier op de stoep met m'n nieuwe VIERDE (!!) DeLL 3008WFP scherm. Het is een A01 overigens, terwijl ik een nieuw scherm zou krijgen? Nahja... LCD-paneel zit hier ook bij los. Moet dus iets zijn inherint aan het type scherm :/ helaas dan.

Wat de beeldkwaliteit doet kan ik vanavond pas checken als het donker is, en ga ik ook gelijk pixeltesten doen :) Als ik meer weet post ik het er bij. Hoop echt dat dit de laatste keer was dat ik op een nieuw scherm moest wachten :X

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8

quote:
Markicks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:46:
Aviatic, wil je ook nog even je instellingen van je monitor hier plaatsen? Je wilt/kunt geen DM's of emails ontvangen dus ik hoop dat je dit leest! Bij voorbaat dank. ;)
Die zou ik ook graag willen hebben :) Eventueel ook van mensen met een 2408 paneel.
quote:
neographikal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:55:

Ik heb het ding nu bijna een week en ik ben er tevreden van over het algemeen, al vind ik de backlight nog steeds een tikje te sterk zelfs op het minimum vermogen. Maar goed, zoiets is persoonlijk natuurlijk. Verder ben ik ook nog steeds een beetje aan het uitzoeken welke kleureninstellingen het beste werken voor de applicaties die ik gebruik.

Van een eventuele brommende voeding heb ik nog niets gemerkt en ook de constructie in het algemeen is goed, geen krakende elementen gevonden tot nu toe. Het beeld is goed, alleen iets donkerder naar de randen toe, maar dat stoort niet echt zelfs als ik er op zit te kijken.

Ook nog een pluim voor Dell voor de hele snelle levering (twee dagen terwijl de website een tiental aangaf), maar ik weet niet of dat in Nederland ook kan. Mijn exemplaar is besteld via de Belgische winkel en ik woon zelf tegen Brussel, dus de kans is groot dat er hier een magazijn in de buurt is.

Een bijkomend voordeel: mijn jongste kat heeft de doos waarin het paneel zat in gebruik genomen als haar nieuw appartement/speeltuin ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Markicks schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:46:
The color settings:

Heren, dit was niet gemakkelijk maar ik heb op dit moment een set van 2x RGB en 2x RGBCMY color settings voor de DELL 2709w. Ik ben er nog niet helemaal uit,... ik zit er net naast denk ik...

**Voor alle settings**

Brightness: 31
Contrast: 50

**De settings**

RGB settings 1:
78-79-83

RGB settings 2:
83-89-96

RGBCMY setting 1:
40-45-61-51-49-56

RGBCMY setting 2:
40-62-67-45-44-58

Ik gebruik op dit moment RGBCMY setting 2.

quote:
aviatic schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:55:
[...]

The color settings:

*knip*

Ik gebruik op dit moment RGBCMY setting 2.
Hartelijk dank _/-\o_

Reg. datum: 03 juli 2008

Heb em binnen:

Eerst indruk, wow hijs huuuugeee!

Wel leuk dat je er ook een HDMI kabel bijkrijgt, naast de gebruikelijke DVI en VGA kabels.

Zal wat foto's online proberen te zetten wanneer ik wat tijd vind

Ik heb een 2709 besteld (onder het motto, bevalt het niet (inputlag/gebrom) dan stuur ik hem wel weer terug). Direct bij Dell gedaan, en nu staat de geschatte leverdatum op 18-08. Weet iemand of dit gewoon een hele ruimte schatting is of dat er voorraadissues zijn? Recente ervaringen?

Clanhost.nl Gameserver hosting - Lag vrije, dual AMD Opteron powered kwaliteitsgameservers

quote:
MikeN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:38:
...en nu staat de geschatte leverdatum op 18-08...
Vandaag een 2709 besteld bij Dell en mijn geschatte leverdatum is 20-08. Ik ben benieuwd wanneer die werkelijk komt! :)

Dell Precision M70 | Dell XPS M1710 | HP X4000

Ik heb net een mail gehad dat hij morgen komt, blijkbaar schatten ze het dus gewoon erg ruim.

Clanhost.nl Gameserver hosting - Lag vrije, dual AMD Opteron powered kwaliteitsgameservers

Ja, was bij mij ook zo. Omruilen bij dode pixels gaat ook heel snel. Uiteindelijk maar één dag zonder monitor gezeten (ik had er nog wel een, maar stel dat ik alleen deze had gehad).

Dimmer van de backlight hoor ik nog steeds wel een beetje, maar zeker te tolereren. En dan heb ik het wel over gebruik met een systeem waar een Reserator 2 aanhangt. Dus als je systeem wat luidruchtiger is zul je nooit iets merken.

Morgen komen er wel wat actieshotjes denk ik.

quote:
MikeN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:23:
Ik heb net een mail gehad dat hij morgen komt, blijkbaar schatten ze het dus gewoon erg ruim.
Underpromise, overdeliver :P
quote:
Dantrax schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:48:
[...]

Vandaag een 2709 besteld bij Dell en mijn geschatte leverdatum is 20-08. Ik ben benieuwd wanneer die werkelijk komt! :)
Bij mijn order schatten ze ook een tiental werkdagen, maar ik kreeg hem al na minder dan 48 uur :)

quote:
Kapoen schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:17:
[...]
Bij mijn order schatten ze ook een tiental werkdagen, maar ik kreeg hem al na minder dan 48 uur :)
Nou, ik ben benieuwd. Bij mij staat er nog steeds "Fase:1. Bestelling wordt verwerkt" en geschatte leverdatum 20-08... Ach, we zien wel. Ik heb nog even... ;)

Dell Precision M70 | Dell XPS M1710 | HP X4000

Ter info :

"It’s been a long time coming, but Dell have finally started shipping the A01 revision of their 24″ 2408WFP screen. Jimmy P of the Dell Community Forums has said: “I have news, as of yesterday [22 July 2008] all 2408’s shipping as refurbished have the new firmware, as of Monday new monitors started coming off the production line with it. If you are ordering a new monitor you should wait about two weeks to make sure that they have a chance to get through the distribution network……."

Die KW Ringmeister

Ok thanx voor de info :)

quote:
Rylo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:56:

Wel leuk dat je er ook een HDMI kabel bijkrijgt, naast de gebruikelijke DVI en VGA kabels.
Volgens mij is het een Displayport kabel. Ook wel logisch gezien dat Dell Displayport behoorlijk aan het pushen is.

Heb hier geen dode pixels kunnen vinden (er leek wel iets te ziten, maar met een beetje wrijven was het weg). Backlight bleed is er heel weinig (een klein beetje rechtsboven en linksonder, maar niet zo erg als op andere TFT's), en het is behoorlijk even verlicht.

Standaard brightness is hoog, en standaard kleuren zijn behoorlijk fel. Heb hem voor de time being even op Custom RGB, 85, 87, 93 staan, dat neemt de felheid wat weg. Eigenlijk zou ik hem willen calibreren met een Spyder, maar om er nou een voor aan te schaffen gaat me wat ver.

Op de VGA aansluiting is het beeld op 1920x1200 belabberd. Letters zijn behoorlijk wazig. Getest vanaf een Macbook en een pc met AMD 690G. Maar goed, op DVI is het allemaal prima, dus ik geloof het wel.

Geluid van een voeding hoor ik niet, en gezien ik bijvoorbeeld m'n Macbook whine wel duidelijk hoor en dat veel mensen al niet opvalt, denk ik niet echt dat er een geluid aanwezig is.

Vraag me wel af of de backlight helemaal stabiel is of enigszins flikkert, ik lijk namelijk enigszins hoofdpijn te krijgen van het werken achter het scherm. Maar dat moeten we de komende dagen maar bepalen.

Reg. datum: 25 november 2001

quote:
MikeN schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is het een Displayport kabel. Ook wel logisch gezien dat Dell Displayport behoorlijk aan het pushen is.

Heb hier geen dode pixels kunnen vinden (er leek wel iets te ziten, maar met een beetje wrijven was het weg). Backlight bleed is er heel weinig (een klein beetje rechtsboven en linksonder, maar niet zo erg als op andere TFT's), en het is behoorlijk even verlicht.

Standaard brightness is hoog, en standaard kleuren zijn behoorlijk fel. Heb hem voor de time being even op Custom RGB, 85, 87, 93 staan, dat neemt de felheid wat weg. Eigenlijk zou ik hem willen calibreren met een Spyder, maar om er nou een voor aan te schaffen gaat me wat ver.

Op de VGA aansluiting is het beeld op 1920x1200 belabberd. Letters zijn behoorlijk wazig. Getest vanaf een Macbook en een pc met AMD 690G. Maar goed, op DVI is het allemaal prima, dus ik geloof het wel.

Geluid van een voeding hoor ik niet, en gezien ik bijvoorbeeld m'n Macbook whine wel duidelijk hoor en dat veel mensen al niet opvalt, denk ik niet echt dat er een geluid aanwezig is.

Vraag me wel af of de backlight helemaal stabiel is of enigszins flikkert, ik lijk namelijk enigszins hoofdpijn te krijgen van het werken achter het scherm. Maar dat moeten we de komende dagen maar bepalen.
Ik weet niet precies over welk scherm je het nu hebt maar ik vermoed de 24" of 27". Ik las dat je bij de 27" het dynamische contrast kan uitzetten zodat de backlight een constante hoeveelheid licht geeft. Misschien helpt dat?

Jorick wijzigde dit bericht 27-07-2008 13:49 (3%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws