Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik sta ook op het punt om de 2709w te kopen, maar ik wil eerst nog kijken of mijn bureau groot genoeg is. Maar ik laat even weten dat ik meelees en benieuwd ben naar het antwoord van aviatic op Guardain! ;)
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
IGuardianI schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:57:
Hallo,
Bij de 2709w die je nu hebt heb je alleen maar last van input lag en oversaturated rood?
dus geen vage groene tinten in donkere scenes en backlight bleeding problemen enz??
En scheelt de grote nu veel van een 24 inch?
Aangezien ik de 2408 op het oog heb ben ik wel benieuwt of deze dingen uitmaken.
Dan haal ik misschien wel de 2709 ipv de 2408, vanwege zowat dezelfde prijs
Het scherm heb ik tot nu toe in 3 dagen in mijn bezit en het enigste negatieve wat ik zou kunnen opmerken is de lichte input-lag. De oversaturated rood zou je kunnen weg regelen met de Custom RGB of RGBCMY instellingen. Ik moet de monitor nog kalibreren (Spyder 3) maar daar kom ik van de week pas aan toe.

De backlight bleeding bij kompleet zwart beeld is, als ik het in percentage zou moeten aangeven voor 3 tot 4% (kleurverschil) aanwezig en dan met name in de hoeken. De "dynamic contrast" optie staat bij mij uit. Ik zal er een foto van proberen te maken.

De groene tinten bij donkere beelden ben ik niet tegengekomen. Ik denk in het algemeen, gezien het commentaar op alle forums op het internet, dat het bij DELL behoorlijk kan verschillen welke problemen je kan tegen komen per scherm van dezelfde lijn.

Ik vond zelf een 24" inch qua scherm grote precies goed voor mijn doeleinden (3D modeling, Video-editing). Ik ging er in de eerste instantie dan ook van uit dat ik een 24"inch zou gaan kopen voor de vervanging van mijn 2x Sony GDM-F520's. Maar toen ik de 2709w zag was de keuze snel gemaakt. Iets groter scherm met de zelfde resolutie (1920x1200) wat alles iets groter en prettiger maakt, denk met name aan wireframes in Maya. Nog sterker, als dit scherm mijn na 2 weken nog steeds goed bevalt koop ik een tweede. Schrem 1 gebruik ik dan voor mijn main window in Maya en het rechter scherm voor de properties, material en selection editor of photoshop, mail, firefox, etc.

Is er al enig zicht op wanneer die A01 er komt voor de 24" versie ?

Maandagavond heb ik de 2709w besteld en ik kreeg zonet een telefoontje van het thuisfront om te zeggen dat het ding geleverd is. Natuurlijk zit ik nog lekker lang vast op het werk *zucht* ;)

De levering komt wel enigsinds onverwacht aangezien in de bevestigingse-mail een datum binnen 10 dagen werd vermeld.

Kapoen wijzigde dit bericht 16-07-2008 10:18 (23%)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Reg. datum: 03 juli 2008

Userervaringen op Prad.de zijn behoorlijk goed [op inputlagg na], schijnt een leuke monitor te zijn.

ot: Iemand nog een leuke korting te weten regelen ;)?

quote:
aviatic schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:21:
Het scherm heb ik tot nu toe in 3 dagen in mijn bezit en het enigste negatieve wat ik zou kunnen opmerken is de lichte input-lag. De oversaturated rood zou je kunnen weg regelen met de Custom RGB of RGBCMY instellingen. Ik moet de monitor nog kalibreren (Spyder 3) maar daar kom ik van de week pas aan toe.

De backlight bleeding bij kompleet zwart beeld is, als ik het in percentage zou moeten aangeven voor 3 tot 4% (kleurverschil) aanwezig en dan met name in de hoeken. De "dynamic contrast" optie staat bij mij uit. Ik zal er een foto van proberen te maken.

De groene tinten bij donkere beelden ben ik niet tegengekomen. Ik denk in het algemeen, gezien het commentaar op alle forums op het internet, dat het bij DELL behoorlijk kan verschillen welke problemen je kan tegen komen per scherm van dezelfde lijn.
Wat ik hieruit opmaak is dat het enige minpunt dus die mogelijke inputlag is? Aangezien je het rood weg kunt halen en de backlightbleeding niet noemenswaardig en/of storend is. Als hij dan op m'n bureau past dan bestel ik hem. :)
Mijn 30" staat ongeveer een meter van mij af (zo diep is mijn buro niet), omdat hij anders wel heel dichtbij is. Ik heb hem nu wat dichterbij gezet om te zien of dat ook werk. Hij staat nu op zo'n 70 cm.

Milmoor wijzigde dit bericht 16-07-2008 16:42 (28%)

To boldy nerd where no one has nerded before.

Die KW Ringmeister

Ik zit net zo ver van m'n huidige 30" af als ik vorig jaar nog van m'n 22" CRT af zat. En dat is 30 tot 50 cm bij normaal PC-gebruik, en 70 tot 120 cm bij films en gaming.

Ik heb verder eindelijk tijd gehad de 2709 er in de TS bij te zetten :)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Net een paar uurtjes gespeeld met mijn 2709w en ik kan alleen bevestigen wat er eerder geschreven is in dit topic. Het calibreren/instellen van de kleuren is meer dan nodig en ook de backlight is wel erg sterk ingesteld.

Voor de rest zit ik minder dan meter van mijn scherm af en ik kan alles prima zien zonder mijn hoofd te bewegen.

*edit* Oja, het bedieningsmenu is wel even wennen, ik heb de truuk allesinds nog niet door :)

Kapoen wijzigde dit bericht 16-07-2008 22:59 (12%)

Ik heb hem ook besteld vanavond. Moet het geld nog overmaken, maar ik denk niet dat ik spijt krijg van deze aankoop. Ik zit hier nu met 3 schermen gekoppeld aan een triplehead2go. Ontzettend handig voor multitasken, maar films kijken gaat erg slecht en daar erger ik me ontzettend aan. Gamen is overigens geen probleem. Maar goed, even ontopic..

Het menu zal wel geen problemen worden, wennen is wennen en na een tijdje zal dat vast allemaal wel soepel lopen. Hoe bevallen de aanraaktoetsen? Is die erg gevoelig of juist niet?
* neographikal roept om meer plaatjes. :P

Dat die backlight erg fel staat kan kloppen, ik moest zowel de 2408 als 2707 richting standje 10 brightness draaien om niet met een zonnebril op te moeten zitten :P
quote:
Markicks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:03:
Hoe bevallen de aanraaktoetsen? Is die erg gevoelig of juist niet?
Dat probeer ik dus juist te snappen, soms kan ik het menu vlot bedienen en soms reageert er niets.

quote:
Kapoen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Dat probeer ik dus juist te snappen, soms kan ik het menu vlot bedienen en soms reageert er niets.
Hm vaag, ik heb mijn scherm net betaald. Hoop dat het morgen binnen komt, dan ben ik nog vrij van m'n werk en kan er mee leren spelen. Ik zal mijn ervaringen ook even plaatsen met die toetsen en kijken of dat verschillend is.
Als je de reakties hier nu ziet over de 2709 zou je bijna denken dat ze de 2408 expres slecht gemaakt hebben. Gewoon ouderwetse upselling! :9

Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.

quote:
Karp schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:12:
Als je de reakties hier nu ziet over de 2709 zou je bijna denken dat ze de 2408 expres slecht gemaakt hebben. Gewoon ouderwetse upselling! :9
Dat is eigen aan Dell, je hebt soms heel rare kortingen en combinaties van acties. Verder zijn de 2408 en 2709 hetzelfde qua specs, alleen de fysieke grote is anders (maar je ziet niet meer de op 27 inch versie).

Trouwens deze actie is nog geldig tot 29 juli, voor degenen die nog denken dit paneel (de 2709w) aan te schaffen :)

Heeft iemand per toeval een serie goede waardes (algemeen gebruik) om het paneel sRGB of RGBCMYK in te stellen, ik heb namelijk twee probleempjes bij het calibreren van mijn exemplaar:
- ik beschik niet over de nodige calibratie hardware
- ik ben kleurenblind (een soort van daltonisme) 8)7

Kapoen wijzigde dit bericht 19-07-2008 10:08 (9%)

Reg. datum: 03 juli 2008

Heb er ook maar 1 besteld, hoop dat ik het volgende week binneheb

Een kleurentemplate zou ik tegen die tijd ook handig vinden !

Ik heb de 2709w ook binnen gekregen gisteren. Prachtig mooi scherm! Eerste indruk is echt overweldigend. :)

Ik krijg het ook niet echt voor elkaar om mijn scherm goed te kalibreren, misschien dat aviatic even zijn instellingen kan plaatsen hier?
Ik heb hier wat foto's voor diegene die wat meer van de 2709w willen zien.

Komen ze:
http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1547.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1548.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1549.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1552.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1553.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1554.jpg

http://www.marnixsmit.nl/wordpress/wp-content/gallery/dell-2709w/DSCN1558.jpg
Hoe zien normale dvd's er uit op de 2709W, is een divx nog te doen?

SSBM KING

Bedankt voor de foto's.
Blijf het jammer vinden dat ze de 2709 niet dezelfde zilveren kleur hebben gegeven. De besturing is er wel stukken op vooruit gegaan. Ik ben op het moment heel erg aan het twijfelen of ik een 2709 neem. Ik wacht eerst op nog wat meer gebruikerservaringen:)

Die KW Ringmeister

Hey thanx voor de foto's :D goeie aanvulling voor het topic.

Heb wel een vraag. Die vierkantjes rechts boven de aan/uit knop... zijn die altijd aan? Toch niet hoop ik? :X

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Nee die zijn gelukkig alleen aan als je in het menu bent.

M'n eerste 2709w staat hier alweer in de doos. Dode sub-pixel. En volgens de website zero-deadpixelgarantie. Was geen probleem en hij wordt dan ook morgen opgehaald.

Wel zeer tevreden over de rest. De kleuren zijn duidelijk beter dan de Viewsonic VX2025wm die ik had. Zwartwaarde is prima, met heel weinig bleeding. Inputlag heb ik nog niet gemerkt, maar ik kom natuurlijk van een scherm wat daar ook wel last van zal hebben.

Klein nadeeltje is dat de voeding wel enigzins geluid maakt, eens zien of dat exemplarisch is.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

En heb je toevallig een gewone dvd kunnen testen? Ben benieuwd naar de kwaliteit.

Tja, je zit er dicht op, je ziet wel duidelijk dat de kwaliteit minder is. Acceptabel, maar minder :) Kijkafstand verhogen dus :) Als je 1080P hebt bekeken, dan ben je meteen verpest. je ziet dan zelfs de korrel van de film grover worden als ze naar de donkerdere scenes gaan (300 anyone?) :P

@nv40_man: de 2707 had die brommende voeding ook (3 stuks getest).... Ik hoop het beste voor je :)

neographikal wijzigde dit bericht 20-07-2008 22:43 (25%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws