Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
KBDE schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:47:
Is ook een reden waarom ik de muis altijd via PS2 aansluit ipv via de USB poort.
De rest van je post begrijp ik prima, maar dit moet je me toch even uitleggen? Waarom zou een muis via de PS/2 poort sneller reageren dan een via USB? Voor zover ik weet kan USB toch echt een hoop meer bandbreedte aan dan PS/2, dus ik zie niet in hoe dit kan? Voor USB bestaan er zelf sommige muizen (zoals bepaalde razer muizen) die inplaats van een polling frequentie van 125, een polling frequentie van 1000 hebben. Dan reageert de muis theoretisch zelfs nog sneller, alhoewel ik me afvraag in hoeverre je zelfs dat merkt.

The power of the XplodingForce is bigger then any other power.
"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

BF2 @ www.ndaclan.nl

De PS/2 bus kun je gewoon in de driver op 200Hz laten werken, de USB bus werkt standaard maar op 125 Hz.

USB kun je overklokken tot 1000Hz in theorie, maar bij 300Hz klapt zo'n beetje al je overige randapparatuur er al uit dus die 1000Hz muizen is puur voor de gek houderij.

Net zoiets als auto's promoten die 250 km/h trekken; daar heb je ook geen ene fluit aan op de normale wegen (de USB bus).

Die Razer muizen zijn trouwens ook heel goed in het overschrijden van de maximale 500mA die de USB bus leverd. Erg fijn om telkens je muis te moeten ompluggen :X ... en dat was het punt dat de enige Razer gebruiker in de clan overstapte naar een Logitech G5.
Ik ben zelf happy Logitech MX510 gebruiker en zal die muis ook blijven gebruiken tot er weer iets vergelijkbaars uitkomt of totdat hij van ellende uit elkaar rolt. Die scrollknopjes boven en onder het scrollwiel zijn toch wel zooo relaxed (sensitivity aanpassen tijdens het gamen kan me echt niet interesseren. Wellicht later als ik mijn hand niet meer nauwkeurig kan bewegen ofzo, maar nu absoluut niet.)

Heeft er iemand eigenlijk al een 2009WFP staan? Zit er aan te denken om mijn oude monitor te vervangen met deze. Dan kan de oude pc naar beneden en sluit ik mijn macbook pro aan op de zilvere 2009 uitvoering.

We're missing something

quote:
Evil Hobbit schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:42:
Heeft er iemand eigenlijk al een 2009WFP staan? Zit er aan te denken om mijn oude monitor te vervangen met deze. Dan kan de oude pc naar beneden en sluit ik mijn macbook pro aan op de zilvere 2009 uitvoering.
Dit scherm heeft een TN paneel. Niet bijzonder en waarschijnlijk ook niet veel beter (of slechter) dan andere schermen met een TN paneel. Ook totaal niet vergelijkbaar met de 2007WFP (IPS paneel).

LP | House | AJ
If we were to care about every person suffering on this planet, life would shut down.

Reg. datum: 16 november 2004

Net een paar dagen de 2408FPW op m'n bureau staan. Wat een geweldig ding!

Sorry, moest het even kwijt...
Modbreak:
Jouw bureau is zo geweldig dat er een 2408FPW op kan staan... nou nou :o :+

Serieus:
Ervaringen zijn waardevol en het levensbloed van topics als deze - maar dan moet je ze ook onderbouwen. Zonder onderbouwing heeft niemand wat aan je post.

dion_b wijzigde dit bericht 08-07-2008 23:05 (52%)

Die KW Ringmeister

quote:
Rob1106 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:00:
Net een paar dagen de 2408FPW op m'n bureau staan. Wat een geweldig ding!

Sorry, moest het even kwijt...
Dat mag in dit topic :D maar een beetje meer onderbouwing en gebruikerservaring zou ook welkom zijn :P

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Zijn er hier al ervaringen met de 2709? Voor een 50 euro meer lijkt het mij een fijn alternatief voor al het gezeur rond de 2408 maar ik wil dan wel weten of ik niet alsnog weer in soortgelijke problem beland.

Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.

quote:
Karp schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:12:
Zijn er hier al ervaringen met de 2709? Voor een 50 euro meer lijkt het mij een fijn alternatief voor al het gezeur rond de 2408 maar ik wil dan wel weten of ik niet alsnog weer in soortgelijke problem beland.
Ik snap dat je niet het hele topic terugleest, maar het is wel zo handig om voor je hier wat vraagt eerst toch op z'n minst even op de 2709 te zoeken in dit topic, danwel op google. Het antwoord kun je namelijk op de vorige pagina van dit topic lezen :/

Om toch even niet alleen de zeikerd uit te hangen, het antwoord ;) : De 2709 heeft waarschijnlijk exact dezelfde problemen qua input lag als de huidige 2408. De reviews die er tot nu toe zijn geweest bevestigen dit allemaal. Dit is natuurlijk een flinke blunder van Dell, aangezien ze nog deze maand (half Juli) een nieuwe revisie van de 2408 lanceren (dit heeft een Dell medewerker officieel op het Dell forum gezegd, de link daarnaar kun je aan het einde van de startpost vinden), welke deze problemen op zou moeten lossen.

Reg. datum: 23 juli 2001

Heeft iemand een deskundige mening over deze monitoren waaruit ik wil kiezen. Het gaat om de nieuwe dell 2709, de LG 2600HP(ips panel dus) of de NEC 2690. Het wordt mijn eerste tft monitor en ben al 4jaar aan het wachten dus het moet wel gelijk een goede keuze zijn. Ik heb net de review op prad een beetje doorgenomen waar deze 3 schermen met elkaar vergeleken worden, ik had namenlijk de LG al afgeschreven gezien de niet al te positieve reacties op hardforum. Ikzelf game redelijk veel, elke dag World of warcraft geen extreem snelle spellen dus daar wil geen spijt achteraf krijgen. Mijn eigen voorkeur ging altijd uit naar de NEC maar aan de andere kant vraag ik me dus af in hoeverre die 400euro extra het waard is. Ander punt is dat de NEC al ouder dan een jaar is wat ik ook altijd wat zonde vind, gezien de snelle ontwikkelingen op dit gebied, is deze monitor nog steeds vooruitstrevend? Misschien mensen met ervaring met de monitors of ideeën

AMD64 3200+ Sapphire Ati X800 Pro @ XT PE Corsair 1024-3200C2PT

BF2 @ www.ndaclan.nl

Wat is het commentaar op de LG dan?

Wat me in die NEC aantrekt is die Colorcomp functie: als ik bij prad.de kijk wat ze daarmee weten te te bereiken. Erg knap :) De LG2600 heb ik ook bekeken, maar ook afgeschreven nav Hardforum.

De 2709 durf ik eigenlijk niet meer aan, ten eerste niet vanwege het feit dat Dell nogal eens een suboptimale eerste revisie heeft, maar ten tweede niet vanwege de garantie van Dell. Ik kan begrijpen dat ze je na een tijd geen nieuwe monitor geven, je moet een gelijkwaardig exemplaar krijgen. Maar dat ze dan overduidelijk gebruikte exemplaren durven uit te leveren maakt mij huiverig om uberhaupt nog een Dell te halen :) De prijsstelling is een absolute pre van de 2709 en de 2707 beviel me - op de problemen met de bouw (brommende voeding, krakende behuizing bij temperatuurveranderingen) - goed.

Mijn shortlist op dit moment:
  • Nec 2690 (goed, maar erg duur)
  • Lacie 324 (weinig over te vinden, maar wat ik vind is positief)
  • Samsung 245T (redelijk geprijsd, maar lijkt wat problemen met de backlighting te hebben. Ik moet nog meer reviews lezen)
quote:
XplodingForce schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:15:
[...]

Ik snap dat je niet het hele topic terugleest, maar het is wel zo handig om voor je hier wat vraagt eerst toch op z'n minst even op de 2709 te zoeken in dit topic, danwel op google. Het antwoord kun je namelijk op de vorige pagina van dit topic lezen :/

Om toch even niet alleen de zeikerd uit te hangen, het antwoord ;) : De 2709 heeft waarschijnlijk exact dezelfde problemen qua input lag als de huidige 2408. De reviews die er tot nu toe zijn geweest bevestigen dit allemaal. Dit is natuurlijk een flinke blunder van Dell, aangezien ze nog deze maand (half Juli) een nieuwe revisie van de 2408 lanceren (dit heeft een Dell medewerker officieel op het Dell forum gezegd, de link daarnaar kun je aan het einde van de startpost vinden), welke deze problemen op zou moeten lossen.
Ik heb gelezen en kwam alleen die lag tegen. Dat interesseert me verder niet zo. Ik vroeg me meer af hoe het zat met de kleurweergave en andere variaties die er bij de 2408 te vinden zij. Maar toch,dankjewel dat je geen zeikerd wilt zijn. Goeie instelling ;)

quote:
Karp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:27:
[...]

Ik heb gelezen en kwam alleen die lag tegen. Dat interesseert me verder niet zo. Ik vroeg me meer af hoe het zat met de kleurweergave en andere variaties die er bij de 2408 te vinden zij. Maar toch,dankjewel dat je geen zeikerd wilt zijn. Goeie instelling ;)
Aah, zo. Ik ben bang dat je daar nog niet echt veel over zult kunnen vinden, aangezien nog niemand hem heeft volgens mij. Je kunt de review van prad.de nog een keer nakijken, of ze daar er nog iets over zeggen, die heb ik nog niet echt heel nauwkeurig bekeken. Hou in ieder geval http://www.tftcentral.co.uk/ in de gaten, daar maken ze voor bijna elk bekend (goed) scherm een pagina, waarop de verschillende problemen e.d. bijgehouden worden. Heb je écht veel tijd, dan kun je het topic voor het scherm op [H]ardforum bijhouden, dat is de plek waar de meeste problemen gemeld worden. 'k hoop dat je er wat aan hebt ;)

quote:
XplodingForce schreef op zondag 13 juli 2008 @ 03:40:
[...]

Aah, zo. Ik ben bang dat je daar nog niet echt veel over zult kunnen vinden, aangezien nog niemand hem heeft volgens mij. Je kunt de review van prad.de nog een keer nakijken, of ze daar er nog iets over zeggen, die heb ik nog niet echt heel nauwkeurig bekeken. Hou in ieder geval http://www.tftcentral.co.uk/ in de gaten, daar maken ze voor bijna elk bekend (goed) scherm een pagina, waarop de verschillende problemen e.d. bijgehouden worden. Heb je écht veel tijd, dan kun je het topic voor het scherm op [H]ardforum bijhouden, dat is de plek waar de meeste problemen gemeld worden. 'k hoop dat je er wat aan hebt ;)
Als ik er nu nog niets aan heb, dan hoogstwaarschijnlijk wel in de nabije toekomst. Dankje!

Ik was van plan om de 24 inch 2408WFP aan te schaffen wegens de vele goede reviews.
Blijkbaar is de kortingsactie (op de Belgische site althans) op dit paneel verlopen en verschoven naar de 27 inch 2709W versie die nu voor 634 euro verkocht wordt. Aangezien de specs quasi hetzelfde zijn ben ik aan het twijfelen of ik nu voor de 27 inch zou gaan of niet.

Nu vroeg ik mij af wat een comfortabele/nodige afstand is tussen mezelf en zo'n groot scherm. De belangrijkste factor voor mezelf in de mogelijke aankoop van dit paneel is ergonomie.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Reg. datum: 18 december 2005

Ik heb zo juist mijn DELL 2709w binnen gekregen.

Algemene indruk:
Het beeld ziet er strak en stralend uit alleen is de kleur rood erg verzadigd. Dit heb direct aangepast via de custom RGB settings. Het scherm heeft geen last van storende backlight bleeding (brightness staat op 37%), zoals in het verleden wel eens is gemeld.
De OSD zit goed in elkaar en kan prettig bediend worden. Alle andere zaken zal ik niet toelichten want de reviews zijn in volle getale op het internet te vinden.

Maar toch, even iets over de input lag!
De input lag is zeker ook hier licht met nadruk licht aanwezig maar totaal niet storend naar mijn mening. Ik heb hiervoor 2x 21" inch monitoren gehad dus mijn referentie kader is op zijn minst goed te nomen. Ik heb CALL OF DUTY 4 kort gespeeld (20 min) en ik had geen last van de lag. Een "hardcore" gamer met een boven gemiddeld reactie vermogen en super gevoelig is voor alles wat meer dan xx ms vertraagd zal er ongetwijfeld niet mee kunnen leven maar ik kon er verder niks storends van merken.

Kun je eens goed luisteren of je de voeding hoort? In een stille ruimte hoorde ik de 2707 vanaf de zitpositie, maar achter het scherm zat er een irritante brom in de voeding. Nou vraag je je probably af wat ik achter m'n scherm doe ipv ervoor: m'n bank staat achter het bureau :P Ik ben ook benieuwd of ze het kraken van het scherm hebben gefixt en hoe egaal ie is (ik weet niet of je een foto kunt maken van een egaal wit en een egaal donkerdonkergrijs scherm)?

Ben benieuwd :)

edit: de oververzadigde kleuren komen doordat het scherm wide gamut is, hij kan veel meer kleuren weergeven dan srgb :)

neographikal wijzigde dit bericht 14-07-2008 21:51 (11%)

Ik hoor geen irritant gebrom of hoog zoemend geluid van de monitor afkomen.
Verder ook geen gekraak of andere geluiden. Dit hebben ze gelukkig opgelost met deze nieuwe release.

Wit heb ik zelf al uitgetest (dead pixel test) en dat zag er egaal uit!
Ik zal morgen een foto maken van egaal wit en donkergrijs en wat meer testen uitvoeren.

aviatic wijzigde dit bericht 14-07-2008 22:27 (22%)

Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor. Het liefste zou ik een 4:3 scherm nemen, maar die zijn er bijna niet meer. Er is de Dell 2007FP 1600x1200 met S-IPS of PVA paneel die ik bij qsix.eu kan krijgen voor 359,-. Ik weet wel dat het een betere beeldkwaliteit oplevert dan een TN paneel en ik zou ook echt graag een 4:3 scherm hebben, maar die prijs he! Voor 200,- heb je een 20" widescreen TFT met TN paneel met DVI en VGA aansluiting. Dat scheelt nogal...
Is een TN paneel uit 2008 nog steeds slechter qua kleurweergave dan de 2007FP?

Edit: In de tussentijd heb ik mijn good old Iiyama Vision Master Pro 454 19" CRT monster weer op mijn bureau staan. :)

estorino wijzigde dit bericht 14-07-2008 22:47 (10%)

Specs || MacBook C2D 2,16GHz 2Gb RAM (werk) || iPhone 8GB || Xbox 360 || xbox live gamertag

Nou, ik heb die 2709 ook maar eens besteld bij qsix. Was eigenlijk op zoek naar een aardige 24" voor fotobewerking, 2408 of zo. Maar voor 't prijsverschil van 50 euro is een paar inch extra wel leuk. Dat er geen toename in resolutie is komt mij wel goed uit, dit kan nog net op de gewone DVI poort van m'n laptop.

Nou ben ik niet superkritisch qua kleurweergave ofzo, (gebruik nu een gecalibreerde macbook, ook niet ideaal) maar wat meer schermruimte kan ik wel gebruiken :). Ik laat wel effe horen hoe ie bevalt als ik 'm een tijdje binnen heb.

1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 85/1.8 100/2.0 12-24/4.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8

Die KW Ringmeister

quote:
abrakadaver schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:32:

Nou ben ik niet superkritisch qua kleurweergave ofzo, (gebruik nu een gecalibreerde macbook, ook niet ideaal) maar wat meer schermruimte kan ik wel gebruiken :). Ik laat wel effe horen hoe ie bevalt als ik 'm een tijdje binnen heb.
Ik ben daar zeker benieuwd naar ja :)

En hmm, nou die 2709 toch wel heel concreet geworden is zal ik kijken of ik die een dezer dagen in de TS kan zetten :)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

De foto's zijn helaas niet goed gelukt. Het is al donker en mijn Canon Ixus800 geeft veel ruis en een vertekend beeld met weinig licht. Ik zal het z.s.m. overdag proberen.

Grijs R=100,G=100,B=100:
http://i36.tinypic.com/se2kyh.jpg

Wit R=255, G=255, B=255:
http://i34.tinypic.com/2dmax5e.jpg

Overview:
http://i38.tinypic.com/2co0cd1.jpg

Hallo,
Bij de 2709w die je nu hebt heb je alleen maar last van input lag en oversaturated rood?
dus geen vage groene tinten in donkere scenes en backlight bleeding problemen enz??
En scheelt de grote nu veel van een 24 inch?
Aangezien ik de 2408 op het oog heb ben ik wel benieuwt of deze dingen uitmaken.
Dan haal ik misschien wel de 2709 ipv de 2408, vanwege zowat dezelfde prijs

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
estorino schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:44:
Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor. Het liefste zou ik een 4:3 scherm nemen, maar die zijn er bijna niet meer. Er is de Dell 2007FP 1600x1200 met S-IPS of PVA paneel die ik bij qsix.eu kan krijgen voor 359,-. Ik weet wel dat het een betere beeldkwaliteit oplevert dan een TN paneel en ik zou ook echt graag een 4:3 scherm hebben, maar die prijs he! Voor 200,- heb je een 20" widescreen TFT met TN paneel met DVI en VGA aansluiting. Dat scheelt nogal...
Is een TN paneel uit 2008 nog steeds slechter qua kleurweergave dan de 2007FP?

Edit: In de tussentijd heb ik mijn good old Iiyama Vision Master Pro 454 19" CRT monster weer op mijn bureau staan. :)
Ik heb nog geen enkele TN gezien die beter is dan welk IPS panel dan ook.

Heb hier twee 2007FP's staan en als je 1600x1200 geproefd hebt zeg je; 'heb ik voor 359 mooi 1600x1200, dezelfde kwaliteit qua paneel met een hogere resolutie had me flink wat meer gekost'.

1680x1050 is gewoon niet te vergelijken, je verliest 150 pixels in de hoogte wat resulteerd in flink meer scrollen. Twee vensters naast elkaar bij 1680x1050 is geen argument, want dat gaat bij allebei even slecht. :)

Ja, de 1600x1200 monitoren zijn duur. Pak je kans voor ze verdwijnen. Als je er twee koopt kun je er later nog een mooie 30" tussen zetten met de 20" monitoren op z'n kant. Een 20" wide op z'n kant naast een 30" ziet er niet uit omdat die 20" wide monitoren net iets breder zijn dan een 30" hoog is.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws