Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ja echt vreemd van die DS5! Ik heb hem in combi met X2 5000+ BE op 3.0Ghz stock volt.

Waar ik me nu helemaal kapot aan begin te ergeren is dat Gigabyte doodleuk op hun site 2000Mhz HTT heeft staan op hun website. Ook verschillende reviews draaien cpu's met die HTT.

Hoe kan het nou dat de DS5 moeite heeft met meer dan 1800Mhz terwijl het een OC-bord moet zijn dat standaard al 2000 zou ondersteunen?? Dan zou het plankje eigenlijk moeten stoppen bij +-2200 als je het mij vraagt...

Ik denk dat ik Gigabyte ga bellen om mijn geld terug te vragen of een upgrade mag kopen naar DQ6 aangezien ik zwaar misleid ben door hun website en alle overige informatie die ze verstrekken...

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Als je poging slaagt volgen er meer :P

Asus is idd ook weer zo'n verhaal appart, ik had toen de A8R32 MVP Deluxe maar coldbooten met OC kon je vergeten en er zat een gat in de MP van 260 tot 320 8)7

Maargoed, wanneer Gigabyte een beetje fatsoenlijk met dit soort zaken is m'n volgende ook een Gigabyte, op zich klokt hij met de MP wel fijn en alles draait perfect.
quote:
20481536gamer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:37:
Ja echt vreemd van die DS5! Ik heb hem in combi met X2 5000+ BE op 3.0Ghz stock volt.

Waar ik me nu helemaal kapot aan begin te ergeren is dat Gigabyte doodleuk op hun site 2000Mhz HTT heeft staan op hun website. Ook verschillende reviews draaien cpu's met die HTT.

Hoe kan het nou dat de DS5 moeite heeft met meer dan 1800Mhz terwijl het een OC-bord moet zijn dat standaard al 2000 zou ondersteunen?? Dan zou het plankje eigenlijk moeten stoppen bij +-2200 als je het mij vraagt...

Ik denk dat ik Gigabyte ga bellen om mijn geld terug te vragen of een upgrade mag kopen naar DQ6 aangezien ik zwaar misleid ben door hun website en alle overige informatie die ze verstrekken...
Tja ik weet wel dat toen ik een 12cm delta fan over het PWN gedeelte liet blazen dat ik doen wel tot 2050 kon met het bord dat eerst 1950 deed. Maar cooling was volgens GA niet het probleem van de DS5. Maar goed als je nu een DS5 hebt ben je een beetje genaaid. Ze zullen verwijzen dat de 9850 BE niet ondersteunt wordt maar als 2000 HTT er wel op staat kun je ze daar misschien op pakken.
quote:
Hekking schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:07:
Als je poging slaagt volgen er meer :P

Asus is idd ook weer zo'n verhaal appart, ik had toen de A8R32 MVP Deluxe maar coldbooten met OC kon je vergeten en er zat een gat in de MP van 260 tot 320 8)7

Maargoed, wanneer Gigabyte een beetje fatsoenlijk met dit soort zaken is m'n volgende ook een Gigabyte, op zich klokt hij met de MP wel fijn en alles draait perfect.
Vind GA beter dan Asus. Maar niets gaat boven ene DFi. Die borden worden op OC gebouwd dus dat soort MP pobleemjes worden dan ook gefixt en dat doet Asus dus niet. En nog meer dingen zoals T1 timings op de A8R32 was ook geen feest op de Deluxe werkte het ook amper. Op de DFi perfect. En zo waren er nog wel meer dingen. Ook met de max voltages en zo.

Astennu wijzigde dit bericht 31-07-2008 09:03 (26%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:09:
Waarom dan geen 780G ? dat is in het segment van de non gamer/overclocker. De 790GX+SB750 zijn voor de gamers en tweakers gemaakt.
Dat zakl wel zo zijn alleen klokken die 780G bordjes enorm goed over. Vroeger kon dat niet met uATX bordjes (bijna alle 780G borden zijn uATX) maar sinds de OC optie ook op deze bordjes zit is er eigenlijk geen reden om niet zo'n bord te nemen. Enige limiet kan te lichte VRM's zijn, maar dat hangt af van de CPU die je kiest.

grizzlybeer wijzigde dit bericht 31-07-2008 10:44 (3%)

Ik heb zelf een 780G met Phenom X4 9750 (95 watt) en een HD4870 en daar valt prima op te gamen hoor. Zolang je geen crossfire wilt draaien (er zijn gamers die dat niet doen ;)), hoewel je altijd nog een X2 kaart erin kan zetten natuurlijk. Maar die 780G moederborden zijn spot goedkoop, itt een 790GX moederbord, wat voor mij de doorslaggevende reden was om zo'n bord te nemen.

The Flying Dutchman

quote:
Astennu schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:01:

Vind GA beter dan Asus. Maar niets gaat boven ene DFi. Die borden worden op OC gebouwd dus dat soort MP pobleemjes worden dan ook gefixt en dat doet Asus dus niet. En nog meer dingen zoals T1 timings op de A8R32 was ook geen feest op de Deluxe werkte het ook amper. Op de DFi perfect. En zo waren er nog wel meer dingen. Ook met de max voltages en zo.
Hihi ik heb ook huilende DFI gebruikers gezien die hun duur gekochte bord na bord terug kwamen brengen, elk merk heeft zijn goede producten en slechte, dfi ging nog welles kapot, en had veel DOA's in het verleden. Hele series zijn terug gekomen.
Zolang het probleem maar opgelost wordt. Maar bij Asus wordt dat niet gedaan zeggen ze gewoon ja jammer dan koop maar een nog duurder bord van ons misschien werkt het dan wel :S

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Astennu schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:54:Zolang het probleem maar opgelost wordt. Maar bij Asus wordt dat niet gedaan zeggen ze gewoon ja jammer dan koop maar een nog duurder bord van ons misschien werkt het dan wel :S
Daar hebben ze in Taiwan een mooie zin voor "Maybe next version." die er dan vervolgens niet komt _O-
Overigens ken ik alleen de DFI's met ATI 3200 S939 chipset die door de brakke Southbridge en stabiliteits problemen veel RMA gingen. De nForce4 plankjes trapten maar door 8)

* nero355 proud Venus owner :P

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

45nm Phenom @ 4GHz?

http://www.xtremesystems....php?p=3176930#post3176930

http://www.overclock.net/attachments/amd-cpus/79106d1217345869-amd-phenom-45nm-4.0-2-.jpg

Zie ook de daaropvolgende discussie over de echtheid van de screen.

Klinkt inderdaad gigantisch hard, maar je moet weten dat sommigen op dat forum al 3,5GHz haalden met mààr 1,37V. Dat was dan met een zeer goeie X4 9950BE (65nm). Met een eveneens cherry picked 45nm X4 Phenom zal het heus niet zo moeilijk zijn om de 4GHz te halen als je wat lijnen doortrekt. Wel vermelden ze dat die 1,475V nogal veel is voor een 45nm, met als analogie de nieuwe 45nm's van Intel die zulk hoog voltage niet goed verdragen. Als counter stellen anderen dat AMD Intel niet is, en dat AMD nog geen gebruik maakt van de High-K tech, die zogezegd zorgt voor een lage bovendrempel voor voltages bij Intel 45nm.

Vanaf 45nm gaat amd toch ook high k gebruiken, of klopte dat gerucht niet?
quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:33:
Klinkt inderdaad gigantisch hard, maar je moet weten dat sommigen op dat forum al 3,5GHz haalden met mààr 1,37V. Dat was dan met een zeer goeie X4 9950BE (65nm). Met een eveneens cherry picked 45nm X4 Phenom zal het heus niet zo moeilijk zijn om de 4GHz te halen als je wat lijnen doortrekt. Wel vermelden ze dat die 1,475V nogal veel is voor een 45nm, met als analogie de nieuwe 45nm's van Intel die zulk hoog voltage niet goed verdragen. Als counter stellen anderen dat AMD Intel niet is, en dat AMD nog geen gebruik maakt van de High-K tech, die zogezegd zorgt voor een lage bovendrempel voor voltages bij Intel 45nm.
Helemaal gelijk wat bij Intel niet werkt kan hier wel werken. Ander Productie proces en een totaal andere chip. Dus het kan makkelijk maar het kan ook zijn dat er soort gelijke problemen kunnen ontstaan.

Het verbaast me ook niet als ze die 4 GHz halen werd wel tijd. Intel 65nm haalde die speeds al.

En ik dacht dat AMD nog geen High K had voor de eerste Gen K10,5 maar dat de speedbump en dus 2e generatie 45nm in 09 wel High K kreeg. (dacht ik ergens een keer gelezen te hebben zou best van the source kunnen komen)

Astennu wijzigde dit bericht 02-08-2008 10:29 (9%)

Reg. datum: 09 december 2006

quote:
Is Futuremark's PCMark optimized for Intel-processors?

It looks like Futuremark's PCMark2005 is optimized for Intel-processors.
When you have got a VIA-processor and take the memory-benchmark you will get a score of 1800 points.
If you mutate the Vendor CPUID from VIA to Intel, the CPU scores 2700 points.
If you mutate the Vendor CPUID from VIA to AMD, the CPU scores 2000 points.
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2264

quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 04:39:
Vanaf 45nm gaat amd toch ook high k gebruiken, of klopte dat gerucht niet?
Ik dacht ook gelezen te hebben dat AMD de high-k zal implementeren ergens tussenin begin en einde van 45nm.

Dan had ik het verkeerde onthouden, dacht dat ze gelijk met 45nm high k cpu's begonnen. Dan hebben we nog iets om naar uit te kunnen in '09. :)
Of het stable is of niet, dat laat ik in het midden. Ik denk wel dat hij echt is. Alhoewel het met een screenshot makkelijk te photoshoppen zou zijn weet ik niet of iedereen aan de Vista Aero denkt, de multiplier van 20 komt daar prima doorheen zoals hij zou moeten.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Is Papa van Maaike
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
GENETX schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:49:
Of het stable is of niet, dat laat ik in het midden. Ik denk wel dat hij echt is. Alhoewel het met een screenshot makkelijk te photoshoppen zou zijn weet ik niet of iedereen aan de Vista Aero denkt, de multiplier van 20 komt daar prima doorheen zoals hij zou moeten.
Dat lijkt wel te kloppen maar als je daar naar kijkt moet je ook even kijken naar de grafiek van de tweede core die zware rand schijnt niet helemaal goed door.
De onderste 75% wel maar het bovenste deel niet veel minder dat is dan wel weer vreemd.
quote:
ronny schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:25:
Dat lijkt wel te kloppen maar als je daar naar kijkt moet je ook even kijken naar de grafiek van de tweede core die zware rand schijnt niet helemaal goed door.
De onderste 75% wel maar het bovenste deel niet veel minder dat is dan wel weer vreemd.
Dat zit in het standaard Vista theme, dat klopt.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

quote:
'Dirty tricks' or fair play by Intel in rivalry with AMD?

AMD's accusations

Many documents in the case - scheduled to go to trial in 2010 - have been kept secret under a court protective order. However, in portions of the suit made public, AMD accuses Intel of a broad array of abuses, including:

• Purposely designing Intel's compilers - programs it sells that translate software from independent vendors into a language machines can read - so that computers using AMD chips would suffer degraded performance "or simply crash."

• Offering a high-ranking Tech Data executive a $1 million bribe to stop doing business with AMD. When the executive turned the money down, AMD claims, an Intel representative responded, "How much would it take?"

• Pressuring Hewlett-Packard "to consider firing" an HP executive involved in a proposed deal in which AMD promised HP 1 million free chips to gain access to its business computers in 2002. Consequently, HP took only 160,000 of AMD's free chips.

• Withholding delivery of server chips that Compaq "desperately needed" in 2000 after Compaq did business with AMD, prompting Compaq Chief Executive Michael Capellas to stop buying AMD chips, saying he "had a gun to his head."

• Threatening Acer with "severe consequences" if it went ahead with its plan to promote AMD's new Athlon64 chip in 2003 while delaying payment of at least $15 million it owed Acer. As a result, Acer withdrew its promotions for the AMD chip.
Link: http://www.mercurynews.com/valley/ci_10084746

Dit zijn toch een paar serieuze beschuldigingen.

@devilsprophet: Info van AMD over het 45nm proces: http://www.amd.com/us-en/...s/AMD__45nm_Press_Q-A.pdf
http://www.amd.com/us-en/...m_Press_Presentation2.pdf

Blijkbaar wordt er nu geproduceerd met ultra-low-k interconnect dielectric, en later is er de optie om high-k metal gates te gebruiken. (is een optie op 45nm en nodig op 32nm)

Weet er iemand hoe het juist zit met de fabs van AMD?
Ik lees dat fab 36 momenteel omgeschakeld wordt naar 45nm voor mass productie in 2H 2008. En dat fab 38 een stand-alone 300mm fab wordt in 2009. Wat betekent dit voor fab 38? Is dit op 65nm, of wordt die ook omgeschakeld naar 45nm?

die Phenom op 4Ghz komt niet erg geloofwaardig over imho;

- het voltage klopt niet, kan aan cpu-z liggen, maar ik zie 2 (verschillende) voltages.
- Verder is de eerste core 4009, de rest 4006, op cpu-z weer 4000,2 precies haha.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb heel graag een phenom op 4 Ghz (dan wel op +-1.2 volt) maar ja,
zie het niet gebeuren dit of volgend jaar.

quote:
20481536gamer schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:56:
die Phenom op 4Ghz komt niet erg geloofwaardig over imho;

- het voltage klopt niet, kan aan cpu-z liggen, maar ik zie 2 (verschillende) voltages.
- Verder is de eerste core 4009, de rest 4006, op cpu-z weer 4000,2 precies haha.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb heel graag een phenom op 4 Ghz (dan wel op +-1.2 volt) maar ja,
zie het niet gebeuren dit of volgend jaar.
Voltage van cpu-z klopt niet, kijk naar het venster dat erachter staat: 1,475V. Het is vrij veel voor een 45nm Phenom, maar hoeveel zulk een voltage veel is moeten we zelf nog ervaren als hij er is.

Bedankt voor de info, trouwens, penetreerbeer.

DevilsProphet wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:21 (3%)

quote:
Ik zit lang genoeg in de business om te kunnen bevestigen dat dergelijke praktijken door Intel normaal waren. Intel heeft heel erg diepe zakken en die werden veelvuldig gebruikt om deals binnen te halen. Helaas moet het allemaal bewezen worden en dat is iets moeilijker.

Hardspell heeft de 45nm Phenom getest en er is een behoorlijke prestatie boost ten opzichte van de 65nm versie.

Linkie: http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3858

site is niet al te snel, dus heb geduld :P

Toch maar even wat plaatjes toevoegen:

http://i37.tinypic.com/51erva.gif
Idle verbruik

http://i36.tinypic.com/2edun2d.gif
Load verbruik
Behoorlijk verschil.

http://i33.tinypic.com/1tn04z.gif
Wprima

http://i37.tinypic.com/bevi3s.gif
3dMark Vantage

http://i36.tinypic.com/vdzcz6.gif
3dMark Vantage CPU

http://i38.tinypic.com/14vla3o.gif
Crysis
Bijna 10% meer.

PASware wijzigde dit bericht 06-08-2008 13:05 (50%)

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws