[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Ik heb een DS5 met X2 5600+ EN hd4870,in een spel als bv Grid echt ruim boven 30 fps op 1680_1050 resolutie hoogste multisampling wel medium settings (houdt zoizo niet van te shiny cars).

En high settings lukt ook nog prima ,lever maar een paar fps in!

De Phenom BE was hier ook niet stabiel te krijgen maar zoals gezegt een Phenom 9750 zou het moeten doen...
Heb wel CF geprobeert met een 4750 en 4870 maar onder Deepfreeze in 3DM06 ging de boel uit ...ben aan het sparen voor nieuwe voeding !!!

Maar Astennu als ik zo vrij mag zijn, weet daar de "uitslag "al van.

De DQ6 van een maat van me die er 2x 4850 in CF in combinatie met de 9850 BE op heeft zitten,heeft maar paar FPS meer in Grid als mijn PCtje.
AL met al loopt de boel toch nog soepel genoeg met gaming op DS5 of DQ6 met AMD spul der op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Toch wel vaag ,ik haal met 2x3850 in grid op sommige stukken over de 80fps ,met een Phenom 9500@2.4Ghz en ram op 1066Mhz.
Zelfde resolutie en settings als de poster boven mij :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja was niet duidelijk mischien, 30 fps is minimum fps als je voorbij tribune raast enzo.
80 fps is zo beetje de max.De Phenom heeft toch niet gek veel meer!
Maar ik heb Windows beetje gekortwiekt wat betreft services en wat tweakjes hier en daar.
Heeft toch wat invloed denk ik alle beetjes helpen

De pc van me maat heeft het loodzwaar met allerhande safety aps.

Ik ben muggezifter met tweaken hij met safety first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 264799 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:58:
Even een vraagje voor de echte techneuten:

Ik heb een 790fxDs5 van Gigabyte, maar die zou de nieuwe amd cpu's wel moeten ondersteunen, toch?
Weet iemand dat al zeker?
Met nieuwe cpu bedoel je de huidige Phenom, of de Phenom die nog moet komen de 45nm versie?

Als het om de huidig Phenom's gaat, die worden ondersteund, alleen de Phenom 9850 lijkt problemen te geven de rest werkt prima. Bordje is ervoor ontworpen, alleen zou ik voor een 790FX gaan die 140w ondersteunt en die komen er binnenkort aan.

Als het om de Phenom gaat die nog moet komen de 45nm, dat is nog niet bekent en zal wellicht afhangen van de moederbord fabrikanten.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/8709_large_amd_g34.png
DailyTech

Mmmm opmerkelijk design, volgens mijn worden de dies van de 8 en 12 cores van AMD wel een stukkie groter dan dat ze nu zijn. Anyway, dit moet de nieuwe G43 socket zijn voor AMD zijn 8 en 12 core server processors.

[ Voor 24% gewijzigd door Stephan224 op 17-07-2008 18:49 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:45
Hector Ruiz stopt ermee, Dirk Meyer nieuwe CEO. Per direkt.

[ Voor 11% gewijzigd door EaS op 17-07-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Anoniem: 246336 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:03:
Ik heb een DS5 met X2 5600+ EN hd4870,in een spel als bv Grid echt ruim boven 30 fps op 1680_1050 resolutie hoogste multisampling wel medium settings (houdt zoizo niet van te shiny cars).

En high settings lukt ook nog prima ,lever maar een paar fps in!

De Phenom BE was hier ook niet stabiel te krijgen maar zoals gezegt een Phenom 9750 zou het moeten doen...
Heb wel CF geprobeert met een 4750 en 4870 maar onder Deepfreeze in 3DM06 ging de boel uit ...ben aan het sparen voor nieuwe voeding !!!

Maar Astennu als ik zo vrij mag zijn, weet daar de "uitslag "al van.

De DQ6 van een maat van me die er 2x 4850 in CF in combinatie met de 9850 BE op heeft zitten,heeft maar paar FPS meer in Grid als mijn PCtje.
AL met al loopt de boel toch nog soepel genoeg met gaming op DS5 of DQ6 met AMD spul der op.
Wat ik al vaker heb gezegt zet die CPU HTT Multipler en de NB multipler 1 omlaag zodat je op non BE speeds draait met de HTT en NB speeds en dan werkt het perfect.
mad_max234 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:09:
[...]

Met nieuwe cpu bedoel je de huidige Phenom, of de Phenom die nog moet komen de 45nm versie?

Als het om de huidig Phenom's gaat, die worden ondersteund, alleen de Phenom 9850 lijkt problemen te geven de rest werkt prima. Bordje is ervoor ontworpen, alleen zou ik voor een 790FX gaan die 140w ondersteunt en die komen er binnenkort aan.

Als het om de Phenom gaat die nog moet komen de 45nm, dat is nog niet bekent en zal wellicht afhangen van de moederbord fabrikanten.
Nope gaat niet werken omdat de nieuwe AMD cpu's 2000 MHz NB en HTT hebben. De DS5 is het enige bord van Gigabyte wat daar problemen mee geeft en wil max tot 1800 MHz werken. Dus Nieuwe cpu's werken alleen als ze 1800 MHz HTT en NB hebben maar de 9850 en de 9950 hebben/krijgen 2000.

Net de peg als je de "Broken" DS5 hebt gekocht. DS3,4 en DQ6 hebben nergens last van.
EaS schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:19:
Mooi zo. Ben benieuwd of dit gaat schelen. Die Ruiz heeft aardig wat fouten gemaakt. En ook Moterola lui voor zitten trekken waardoor ATi medewerkers naar nVidia en Intel zijn gelopen en dat waren geen onbelangrijke lui. Nu hopen dat de schade nog beperkt kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 18-07-2008 09:12 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Oke, het beperkt zich dus alleen tot het DS5 bordje, nou dan lekker dat bordje laten liggen tot er een rev. of anders voor een ander merk/model gaan.

ATI doet het niet slecht, die lui waren dus niet echt nodig. :+

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 18-07-2008 14:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

EaS schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:19:
Werd tijd inderdaad, maar vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan denk ik :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei laat ik nou net de Phenom weg gedaan hebben en het bordje gehouden.

Maar ik had je begrepen ,en heb je topic over DS5 met interesse gevolgd ,maar het stroom verbruik enzo... ik wacht de nieuwe AMDs af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
AMD SB750 arrives on the Foxconn A79A-S... Preview
Morgen wordt er meer gepost!

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Even more impressive (results tomorrow) is that fact that this CPU will now clock to 3GHz on stock voltages instead of 2.7GHz before tuning with ACC.
Dat belooft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Nice, ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk loopt de overgang van 65nm -> 45nm beter als 90nm -> 65nm, AMD heeft dit echt nodig.
Persoonlijk zie ik de toekomst nog steeds rooskleurig voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 07:47
Zo zie ik het ook. Als AMD een Phenom 45nm op 3GHz heeft bij de introductie zijn ze gewoon weer terug in de strijd. Dan hebben ze niet de performance crown, maar wel een prima bang/buck CPU voor alle tweakers.

Van mij hebben ze toestemming om een 3,6GHz 140W TDP model de deur uit te gooien om te laten zien dat AMD er nog steeds is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik zou liever een 3GHz 65W model zien. De laatste tijd laat ik TDP (of gewoon algemeen verbruik) minstens even hard meetellen als de prestaties die de cpu kan leveren. Zo zou ik eerder gaan voor een X4 9350 dan een X4 9950. Op dezelfde manier zou ik eerder gaan voor een 4850e dan voor een 5600+ die gelijkaardig is geprijsd.

Laag verbruik rockt.

Op dat vlak (verbruik per prestatie-eenheid) is Intel nog steeds koning, maar zo duuuur. :( Ik kijk vooral naar verbruik wegens lagere werkingskost (elektriciteit), maar die lagere kost wordt gans teniet gedaan door de hogere aanschafkost van Intel. Aangezien mijn grootste motivatie geld is, is voor mij de keuze nog steeds simpel: AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

verbruik is alleen interessant als je pc meer dan paar uur per dag aan staat, anders zet het weinig zoden aan de dijk. Als je om de dag paar uur een game speelt dan zal je strategie weinig uitmaken.

Heb overigens mijn Intel Celeron m 1.5Ghz net omgeruild voor een AMD Turion 64 X2 TL-60, was leuk geprijsd en ben ik eindelijk van mij n Celeron M af. :)

Edit/

Een intel IGP systeem is niet zoveel zuiniger dan een amd IGP systeem, andtech heeft daar aantal artikelen over geschreven, link staan in dit topic, dacht zelfs dit deeltje. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 22-07-2008 17:16 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ DevilsProphet: Met een 3,6GHz 140W TDP bedoel ik meer dat AMD gewoon een echt high-end model op de markt moet zetten, dan maar ten koste van het verbruik. AMD moet gewoon voor benchmarks en andere tests laten zien dat hun CPU's spierballen hebben.

Juist dan komt AMD weer meer in de spotlight. Persoonlijk zou ik ook voor een wat minder snel model gaan zoals een 3/3,2GHz model met een TDP van ~90W. Een 3GHz @ 65W TDP lijkt me voorlopig iig niet mogelijk, ook niet op 45nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

GENETX schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:28:
@ DevilsProphet: Met een 3,6GHz 140W TDP bedoel ik meer dat AMD gewoon een echt high-end model op de markt moet zetten, dan maar ten koste van het verbruik. AMD moet gewoon voor benchmarks en andere tests laten zien dat hun CPU's spierballen hebben.
Jammer maar waar, cpu fabrikanten worden gelauwerd of afgemaakt voor hun absolute topprestaties.
Juist dan komt AMD weer meer in de spotlight. Persoonlijk zou ik ook voor een wat minder snel model gaan zoals een 3/3,2GHz model met een TDP van ~90W. Een 3GHz @ 65W TDP lijkt me voorlopig iig niet mogelijk, ook niet op 45nm.
3GHz aan 65W is mss inderdaad iets te optimistisch.

Maar om even al wat cijfers op een rijtje te zetten: 4850e is 2,5GHz aan 45W voor 2 cores in totaal. Doe dit maal 2 en je hebt al 90W. De Phenom X4 9750 met 2,4GHz aan ~90W voor 4 cores in totaal heeft dus ongeveer een gelijkaardige efficiëntie, verschil in clock wordt goedgemaakt door verhoogde IPC. Zoals we zien zit AMD met zijn barcelona's (of consumentenequivalent) op gelijk niveau als de Brisbane qua efficiëntie.

Ik heb geen idee in hoeverre de transitie naar 45nm een positief effect zal hebben daarop, maar ik hoop toch op een significante verbetering. Een Phenom X4 2,4GHz aan 65W of een Phenom X4 3GHz aan 95W zou inderdaad lekker zijn. Het is geweten dat de Phenom vrij zuinig kan presteren op iets lagere clock, maar vanaf een bepaalde grens wordt bereikt moet het voltage en dus het stroomverbruik gigantisch hard de hoogte in. Hopelijk zal die grens danig worden verschoven, ipv enkel een verlaging van het nodige voltage door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De Huidige Phenom kunnen wel 2.4-2,5 Halen met 65watt zeker met die nieuwe SB750 (maar niet elke cpu zal dit kunnen dus moet je handpicked cpu's gebruiken). Maar inderdaad AMD zal top prestaties moeten laten zien willen ze zichzelf terug in de markt krijgen. Dus dan moet je gewoon niet kijken naar het verbruik. Die QX9770 gebruikt ook 130 watt of zelfs iets meer. Want die 130 watt van intel is een gemiddeld max verbruik.

Nu maar hopen dat dat 45nm een beetje schaalt. Vooral de performance per clock en de max clock moeten omhoog. Dan zullen ze even snel zijn als penryn. Intel heeft nehalem wat weer een gat zal slaan maar het is nu belangrijk dat ze niet nog verder achter gaan lopen. Maar dat ze langzaam dichterbij gaan komen.

Met 45nm worden ook de productie kosten weer lager. Intel heeft dat voordeel al maar verkoopt de cpu's duurder dan de 65nm modellen. Dikke winst dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 23-07-2008 10:51 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Beeh, ik heb ooit een X4 9100e review gelezen (op tom's denk ik) waarbij de cpu werd oc'd van 1,8 naar 2,4. Hoever ze het voltage moesten verhogen weet ik niet juist, maar het punt was dat de powerdraw gestegen was tot aan het niveau van ongeveer 90W. Dit komt dus perfect overeen met een X4 9750. Het lijkt mij dus vrij onwaarschijnlijk dat, buiten enkele cherry picked samples, er 2,4GHz wordt gehaald met slechts 65W TDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57
Eindelijk het eerste amd 970GX moederbord is uit. Wel van een onbekende leverancier maar goed. review is bij ocworkbench.com beschikbaar.
link: http://my.ocworkbench.com/2008/supox/AK790+GTR/g1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DevilsProphet schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:56:
Beeh, ik heb ooit een X4 9100e review gelezen (op tom's denk ik) waarbij de cpu werd oc'd van 1,8 naar 2,4. Hoever ze het voltage moesten verhogen weet ik niet juist, maar het punt was dat de powerdraw gestegen was tot aan het niveau van ongeveer 90W. Dit komt dus perfect overeen met een X4 9750. Het lijkt mij dus vrij onwaarschijnlijk dat, buiten enkele cherry picked samples, er 2,4GHz wordt gehaald met slechts 65W TDP.
Maar hebben ze dan ook het voltage moeten verhogen ? De 9850 Be van me broer kan met stock volts al 3.0 halen. Ik denk dat ik die wel op een aardige snelheid kan laten lopen binnen die 65watt. Maar misschien is 2.4 wel wat aan de hoge kant. Maar met dat ACC zal het wel mogelijk worden. 45nm gaan dat zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38
Epep schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:01:
Eindelijk het eerste amd 970GX moederbord is uit. Wel van een onbekende leverancier maar goed. review is bij ocworkbench.com beschikbaar.
link: http://my.ocworkbench.com/2008/supox/AK790+GTR/g1.htm
Doorstart van failliet Epox.
Niet echt een review, opsomming van specs en wat foto's. `

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Weet jij meer van Supox, The Source? Komen ze met een hele line-up aan moederborden (Intel / AMD), en ook op de EU markt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilhelm11
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05-2022

Wilhelm11

Ondertitel

Ik was van plan een 5000+ Black Edition (Brisbane) te kopen, maar ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen uit de webshops. Ik wist dat de 6400+ Black Edition (Windsor) EOL was, maar ik dacht dat de 5000+ BE nog wel even zou blijven.

Nou heb ik toevallig wel het volgenden gezien: "ADO5400DSWOF ATHLON 64 X2 5400+ 2.8GHZ BLACK SKT AM2 2X512KB FSB1000 65W WOF" Dit lijkt mij een nieuwe 2,8 GHz Black Edition, maar ik kan er niets over terugvinden op de website van AMD.

Weten jullie hier misschien meer van?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

AMD Chief Executive: Major Restructuring Will Spin Off Manufacturing in Months.

Dirk Meyer, the new chief executive officer of Advanced Micro Devices, said in an interview with a news-paper that the company would spin off its manufacturing operations in months time as a part of its asset smart strategy. This is the first confirmation of the expected action by AMD’s high-ranking executive.

http://www.xbitlabs.com/n...ufacturing_in_Months.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:55:
Weet jij meer van Supox, The Source? Komen ze met een hele line-up aan moederborden (Intel / AMD), en ook op de EU markt?
Ze bestaan al jaar ofzo nadat Epox over kop ging. Hebben ook een redelijk compleet assortiment maar verwacht er maar niets van. Alle engineers zijn vertrokken en ze richting zich voornamelijk op Azie. In EU hebben ze geen disty omdat ze niets interessant te bieden hebben. Meer weet ik er niet van... afgezien dat ze de NDA van AMD breken op de 790GX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...en wanneer vervalt die NDA normaal dan??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Anoniem: 9449 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:44:
AMD Chief Executive: Major Restructuring Will Spin Off Manufacturing in Months.

Dirk Meyer, the new chief executive officer of Advanced Micro Devices, said in an interview with a news-paper that the company would spin off its manufacturing operations in months time as a part of its asset smart strategy. This is the first confirmation of the expected action by AMD’s high-ranking executive.

http://www.xbitlabs.com/n...ufacturing_in_Months.html
Oftewel dag Fabs :/ We zullen zien wat het brengt maar iig geld in het laadtje :9~

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:24
De New York fab is dan ook gecancelled...? Toch jammer, ze hadden een tijdje geleden nog een nieuwe fab (of iig uitbreiding bij de oude fab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik blijf het een slechte ontwikkeling vinden. Ik denk dat het nu echt bye bye AMD is in de high end markt. Misschien gaan ze nu alleen nog maar voor mid en low range ontwikkelen....

Een bedrijf als TSMC heeft veel klanten dus dan heb je imo nooit genoeg zekerheid of je wel genoeg chips krijgt. + Op dit moment mogen ze amper productie uitbesteden door het contract met intel over die X86 licentie.

Kan me voorstellen dat Intel dit prachtig vind dat AMD alles gaat verkopen. Die zien AMD niet meer als grote speler terug komen.

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 24-07-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
Hekking schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Oftewel dag Fabs :/ We zullen zien wat het brengt maar iig geld in het laadtje :9~
Maar als je verder in het artikel kijkt:
Austin American Statesman news-paper quotes Mr. Meyer as saying that “the company is just months away from a major restructuring that will spin the manufacturing operations off into a separate company, with new ownership”. It remains to be seen whether there will be one or two owners of the “AMD Semiconductor” company or the parent chipmaker will just make initial public offering (IPO) and issues new shares.
Ik denk toch niet dat de fabs hiermee echt weg gaan, maar dat het twee aparte bedrijven worden. Ik ben benieuwd of AMD daarmee ook de eigenaar blijft of dat een ander bedrijf de eigendom daarvan wordt. Gezien de financieele problemen en de kosten die het met zich meebrengt kan ik me voorstellen dat het een ander bedrijf wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door silentsnake op 24-07-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Daar hebben we ook eerder als eens wat over gehoord. Dat ze dingen willen opdelen in losse bedrijven zodat je duidelijk ziet waar het goed en slecht gaat. En de losse bedrijven zich ook beter kunnen specialiseren in waar ze goed in moeten zijn. Maar ja de volgende stap zou kunnen zijn een bv verlieslijdende tak zoals de FABS af te stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:54
Leuke speculatie over de spin off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nu maar hopen dat dat 45nm een beetje schaalt. Vooral de performance per clock en de max clock moeten omhoog. Dan zullen ze even snel zijn als penryn. Intel heeft nehalem wat weer een gat zal slaan maar het is nu belangrijk dat ze niet nog verder achter gaan lopen. Maar dat ze langzaam dichterbij gaan komen.
Het schijnt dat Intel Nehalem in september zal introduceren, met verkrijgbaarheid begin oktober :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar, net nu AMD heeft gezegd dat ze goed op schema zitten met de 45nm cpu 's (begin Q4 = oktober dus) vervroegd Intel de introductie van de Nehalem... toeval of niet?

BTW Anandtech heeft het volledige artikel online geplaats over de SB750 :

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat zal het gewoon zijn. 45nm K10.5 gaat penryn als het goed ik schoppen. Dat moet intel niet hebben dus gooien ze de opvolger er gewoon meteen tegen aan. En is AMD weer nergens.

Maar met een beetje geluk kun je met een AM2+ bord gewoon een 45nm K10.5 gebruiken. Wil je nehalem zul je alles moeten upgraden met een beetje peg ook je geheugen naar DDR3.

[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 25-07-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dacht gisteren ook, waar is intel bang voor. Intel doet dit niet voor niks. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:41:
Maar met een beetje geluk kun je met een AM2+ bord gewoon een 45nm K10.5 gebruiken.
Ik denk dat je geen andere keuze hebt ;) AM3 bordjes zijn toch pas voor volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilhelm11 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:57:
Ik was van plan een 5000+ Black Edition (Brisbane) te kopen, maar ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen uit de webshops. Ik wist dat de 6400+ Black Edition (Windsor) EOL was, maar ik dacht dat de 5000+ BE nog wel even zou blijven.

Nou heb ik toevallig wel het volgenden gezien: "ADO5400DSWOF ATHLON 64 X2 5400+ 2.8GHZ BLACK SKT AM2 2X512KB FSB1000 65W WOF" Dit lijkt mij een nieuwe 2,8 GHz Black Edition, maar ik kan er niets over terugvinden op de website van AMD.

Weten jullie hier misschien meer van?
Er zijn "snellere non BE Brisbanes op de markt gekomen ,de X4 BEs zijn dan weer wel goed verkrijgbaar.
Ik had ook wel gelezen ergens over hoger gekloktete modellen dan 2600mhz maar ben hier nu niet meer zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 263719 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:34:
...en wanneer vervalt die NDA normaal dan??? :)
790GX introductie van 31 Juli maar deze morgen weer uitgesteld. Ik ga niet posten welke datum want ik vertelde het vanmiddag tegen enkel AMD mensen die het zelf nog niet wisten, lekkere interne communicatie daaro :( Nieuws zal binnen paar dagen wel uitlekken.
Hacku schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:39:
Het schijnt dat Intel Nehalem in september zal introduceren, met verkrijgbaarheid begin oktober :X
Nehalem launch is helemaal niet vervroegd. De BLM-C0 stepping CPU (final MP stepping) heeft altijd al voor WW36 gestaan, en in WW40 komt de X58 chipset PRQ. Officiele data ga ik niet vertellen maar begin October is beetje vroeg :)

Overigens hoor ik ondanks alle geruchten op internet dat NV nog steeds geen officiele QPI licentie heeft. NF200 (ja die oude chip die ERG warm wordt) is de enige manier voor ze om SLI op X58 te krijgen zonder Intel de SLI licentie te geven. Zo heeft nVidia het ook met Skulltrail gedaan. De chip kost overigens 30$ per stuk, dus ga er maar vanuit dat SLI support op X58 niet goedkoop wordt.
Anoniem: 263719 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:33:
Raar, net nu AMD heeft gezegd dat ze goed op schema zitten met de 45nm cpu 's (begin Q4 = oktober dus) vervroegd Intel de introductie van de Nehalem... toeval of niet?
Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.

De volgende URL's over de 45nm deneb heb ik hier nog niet gezien, wel interessant.

45nm clock voor clock is 12% zuiniger
http://www.itocp.com/thread-11603-1-1.html

45nm OC results
http://en.expreview.com/2...phenom-overclocking-test/

overclock to 2.8GHz under reference voltage (1.224V) , 1M PI for 25s
overclock to 3.0GHz under 1.336V, 1M PI for 23.547s
overclock to 3.2GHz under 1.424V, 1M PI for 22.219s
at last they achieve 3441.3MHz under 1.568V, 1M PI for 20.515s

[ Voor 90% gewijzigd door The Source op 25-07-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.
Had het hier gelezen : http://xbitlabs.com/news/...uction_of_45nm_Chips.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:
[...]

790GX introductie van 31 Juli maar deze morgen weer uitgesteld. Ik ga niet posten welke datum want ik vertelde het vanmiddag tegen enkel AMD mensen die het zelf nog niet wisten, lekkere interne communicatie daaro :( Nieuws zal binnen paar dagen wel uitlekken.
Dat meen je niet! Ik wilde de komende dagen een 790GX plank gaan kopen en nu moet ik weer gaan uitstellen, ik hoop voor AMD dat het niet weer een maand gaat duren want dan ga ik toch echt een 780G plank halen. :(

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Geen wonder dat ze zo belachelijk veel verlies maken, het interesseert ze werkelijk geen hol wat mensen van ze vinden en luisteren naar klanten kunnen ze ook al niet. Breng gewoon die schijt chipset uit, wat een nonsens dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat is echt niet de reden waarom amd het moeilijk heeft, reden is dat intel op de budget markt is gaan begeven met een berg cpu's, Celeron 5xx Celeron 1xxx serie, pentium 2xxx serie, C2D 4xxx serie, C2D 6xxx serie, C2D 7xxx serie, C2D 8xxx serie. Deze worden allemaal verkocht onder de 200 euro, voorheen zaten daar de celeron die bagger was en 1 of 2 goedkope pentium's modellen

Dit is de reden dat amd het moeilijk heeft en niet meer zoals vroeger een plaatsje heeft waar intel niks of weinig heeft te bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 26-07-2008 17:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:02:
[...]

[...]

Nehalem launch is helemaal niet vervroegd. De BLM-C0 stepping CPU (final MP stepping) heeft altijd al voor WW36 gestaan, en in WW40 komt de X58 chipset PRQ. Officiele data ga ik niet vertellen maar begin October is beetje vroeg :)

Overigens hoor ik ondanks alle geruchten op internet dat NV nog steeds geen officiele QPI licentie heeft. NF200 (ja die oude chip die ERG warm wordt) is de enige manier voor ze om SLI op X58 te krijgen zonder Intel de SLI licentie te geven. Zo heeft nVidia het ook met Skulltrail gedaan. De chip kost overigens 30$ per stuk, dus ga er maar vanuit dat SLI support op X58 niet goedkoop wordt.

[...]

Wat is op schema zitten. Zodra de mass productie begint gaan de eerste wellicht naar de Opteron, dan volgen de OEM's en dan pas het channel. Dus wellicht shortage tot Q1 2009. Vergeet niet dat de 65nm transitie van AMD erg lang heeft geduurd. PAS deze maand gaan de laatste 90nm AMD CPU's EOL !!!.

De volgende URL's over de 45nm deneb heb ik hier nog niet gezien, wel interessant.

45nm clock voor clock is 12% zuiniger
http://www.itocp.com/thread-11603-1-1.html

45nm OC results
http://en.expreview.com/2...phenom-overclocking-test/

overclock to 2.8GHz under reference voltage (1.224V) , 1M PI for 25s
overclock to 3.0GHz under 1.336V, 1M PI for 23.547s
overclock to 3.2GHz under 1.424V, 1M PI for 22.219s
at last they achieve 3441.3MHz under 1.568V, 1M PI for 20.515s
3x bagger dus:

Volgens mij is er iets mis met die nieuwe 790 GX een of andere fout. Maar goed een soort 2e K10 kunnen ze zich niet veroorloven het moet nu gewoon goed zijn.

En die OC resultaten valen me heel erg tegen. 3.0 Ghz gata zo te zien al aardig lastig worden stock. Zoals het er nu naar uit ziet zullen ze de komende twee jaar even veel blijven achterlopen op Intel. Misschien wordt het gat zelfs groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:29:
Geen wonder dat ze zo belachelijk veel verlies maken, het interesseert ze werkelijk geen hol wat mensen van ze vinden en luisteren naar klanten kunnen ze ook al niet. Breng gewoon die schijt chipset uit, wat een nonsens dit.
De 4870 had ook wel met een "betere"bios mogen uitkomen maar ze hadden de tijd niet ofzo.
Hadden ze misschien wel beter kunnen nemen.
Between a rock and a hard place...

Op mobos met vage problemen zit ik niet te wachten.( ik heb al een AM2+ DS5 van Gigabyte).
Ik de trouwe" hond"(geen brave) wacht wel (op bios en desnoods high K CPUs en SB800).

Trouwe hond?Vergeet nooit meer toen ik mijn 5600+ haalde ,en de verkoper in een bekende zaak op de Dijklaan in Breda zei;O,niet over naar de Darkside ?

Maar het is een Rat Race he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus lanceert bord met 790GX chipset :

ASUS M3A79-T DELUXE: The Extreme AMD Overclocking Platform

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/news/20080727/20080727-b-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, foutje van mij :$

Het nieuwsbericht is ondertussen verdwenen van de Asus website :?

Hier nog een bron : http://www.tcmagazine.inf...hp?shownews=21042&catid=2

en de foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/ASUS_M3A79-T_DELUXE_motherboard_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Misschien wel een van de laatste berichten over AMD in der server wereld....

Quad-Core AMD Opteron™ Processors Deliver World-Record Web Performance

Tja ik heb geen idee wat ik hiervan moet maken, er werdt al gepost dat de fabs verkocht worden en nu lees ik van niet en ik lees dat ze opsplitsen. Wat het nu wordt is onduidelijk.

Report: AMD will split into separate companies
AMD ontkent verkoop van fabrieken

Ik heb trouwens een tijdje geleden al een 790GX plank gespot bij de Duitse Alternate. Maar de voorraad.... (kan een pre-order zijn, maar hij staat er al dagen op in dezelfde status)

DFI LANPARTY DK 790GX-M2RS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angekündigter Liefertermin: September :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Stephan224 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:55:
Misschien wel een van de laatste berichten over AMD in der server wereld....

Quad-Core AMD Opteron™ Processors Deliver World-Record Web Performance

Tja ik heb geen idee wat ik hiervan moet maken, er werdt al gepost dat de fabs verkocht worden en nu lees ik van niet en ik lees dat ze opsplitsen. Wat het nu wordt is onduidelijk.

Report: AMD will split into separate companies
AMD ontkent verkoop van fabrieken

Ik heb trouwens een tijdje geleden al een 790GX plank gespot bij de Duitse Alternate. Maar de voorraad.... (kan een pre-order zijn, maar hij staat er al dagen op in dezelfde status)

DFI LANPARTY DK 790GX-M2RS
AMD wil het bedrijf in stukken op delen om het weer gezonder te maken. Zo kun je makkelijk zien met welk bedrijf het goed gaat en met welke minder. Die kunnen ze dan eventueel afstoten. Ik hoop niet dat het zo ver komt. Want AMD heeft de fabs hard nodig. Ik hoop ook dat die fab in NY er nog steeds komt maar op dit moment hebben ze er geen geld voor. Het is belangrijk dat K11 het performance gat dicht gaat maken tussen AMD en Intel. Zodat de verschillen niet meer 40% zijn zoals nu.

En waarom wil iedereen een 790 GX ? waarom brengen ze niet snel wat 790FX + SB750 planken uit. Dat is imo veel interessanter die IGP gebruik je toch niet als je een overclock bak (er van uitgaand dat dat 99% gamers zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 29-07-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het grote voordeel van de 790GX is dat je graka wordt uitgeschakeld als je gewoon op tweakers zit te kijken. En zoals jij moet weten zijn dat best een paar uurtjes in de week. Dus dat kan een leuke sloot aan stroom (herrie) schelen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb altijd een bord gewild met een IGP omdat ik in de zomer bijna geen games speel en dan mijn grafische kaart zou kunnen verkopen, even op de IGP werken en dan tegen de winter terug een nieuwe (snellere) kaart kopen, maar omdat deze bordjes meestal in het budget segment zitten is het nooit zo ver gekomen, ik wil ook nog een beetje overclocken enzo... maw ik wil de features van een performance/mainstream bordje maar dan met een IGP aanboord en ik denk dat de 790GX daar perfect aan beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ronny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:58:
Het grote voordeel van de 790GX is dat je graka wordt uitgeschakeld als je gewoon op tweakers zit te kijken. En zoals jij moet weten zijn dat best een paar uurtjes in de week. Dus dat kan een leuke sloot aan stroom (herrie) schelen.
Is het al bekend dat dat ook gaat werken met high end kaarten ? ik dacht dat dat nog niet werkte in combinatie met bv een HD4870. Zodra dat inderdaad het geval is is het interessant.

Maar vroege tests met een 780G lieten zien dat de losse kaart nog gewoon stroom verbruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 13:59
Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:33:
[...]

AMD wil het bedrijf in stukken op delen om het weer gezonder te maken. Zo kun je makkelijk zien met welk bedrijf het goed gaat en met welke minder. Die kunnen ze dan eventueel afstoten. Ik hoop niet dat het zo ver komt. Want AMD heeft de fabs hard nodig. Ik hoop ook dat die fab in NY er nog steeds komt maar op dit moment hebben ze er geen geld voor. Het is belangrijk dat K11 het performance gat dicht gaat maken tussen AMD en Intel. Zodat de verschillen niet meer 40% zijn zoals nu.

En waarom wil iedereen een 790 GX ? waarom brengen ze niet snel wat 790FX + SB750 planken uit. Dat is imo veel interessanter die IGP gebruik je toch niet als je een overclock bak (er van uitgaand dat dat 99% gamers zijn)
Ik denk niet dat iedereen een gamer is. Zo'n igp met UVD is ideaal voor niet gamers en voor mensen die soms een spelletje spelen is een HD3300 genoeg. Lekker stil en koel.

Zelf ga ik hem gebruiken om mijn tweede en derde scherm er mee aan te sturen. Daar heb ik geen high end videokaart voor nodig. Die mag lekker mijn middelste scherm van games voorzien.

Ik zit nu wel te twijfelen nu het nog zo lang duurt, want ik moet nu is een keer echt gaan upgraden. Anders koop ik gewoon een 780g die ik later in een htpc'je gooi en dan wacht ik wel op een am3 met igp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Baardmeester schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:14:
[...]

Ik denk niet dat iedereen een gamer is. Zo'n igp met UVD is ideaal voor niet gamers en voor mensen die soms een spelletje spelen is een HD3300 genoeg. Lekker stil en koel.

Zelf ga ik hem gebruiken om mijn tweede en derde scherm er mee aan te sturen. Daar heb ik geen high end videokaart voor nodig. Die mag lekker mijn middelste scherm van games voorzien.

Ik zit nu wel te twijfelen nu het nog zo lang duurt, want ik moet nu is een keer echt gaan upgraden. Anders koop ik gewoon een 780g die ik later in een htpc'je gooi en dan wacht ik wel op een am3 met igp.
Waarom dan geen 780G ? dat is in het segment van de non gamer/overclocker. De 790GX+SB750 zijn voor de gamers en tweakers gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:33:
Ben het met je eens, maar als die IGP straks inderdaad "2D" voor me kan doen dan graag !!
Daarnaast heb je Simulatie Racers/Piloten die softwarematig 3 schermen tegelijk aansturen met 2 videokaarten en de kaart voor de buitenste twee monitoren mag dan best wat langzamer zijn van wat begrepen heb :)

/Effe flauw doen mode :
Trouwens liever even wachten en DFI kopen dan meteen een ASUS en dan net zo lang wachten op BIOS updates :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Ben het met je eens, maar als die IGP straks inderdaad "2D" voor me kan doen dan graag !!
Daarnaast heb je Simulatie Racers/Piloten die softwarematig 3 schermen tegelijk aansturen met 2 videokaarten en de kaart voor de buitenste twee monitoren mag dan best wat langzamer zijn van wat begrepen heb :)

/Effe flauw doen mode :
Trouwens liever even wachten en DFI kopen dan meteen een ASUS en dan net zo lang wachten op BIOS updates :+
Het uitschakelen van de Grafischekaart waarna IGP het 2D gedeelte over neemt lijkt mij ook welkom.
Al dacht ik dat CFX de eerste prioriteit had bij ATI/AMD maar misschien implenteerd het al beide.

Heb nogal lopen zagen over het hoge idle verbruik v/d 4870 en wat dat met zich mee brengt ,is dat ook meteen opgelost.
Heb zoiezo begrepen dat het iedere zomer weer veel voorkomt topic vragen over hitte in de zomer.

Komt er op neer dat ik een voor mijn begrip, nu "eindelijk" een betaalbare high-end kaart heb ,waar deze zaken ook een rol spelen.(nieuwe ervaring)
Misschien ben ik AMD daar wel zo dankbaar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Anandtech hebben ze nog wat verder getest met hun SB750 bordje, dit keer icm een Phenom X4 9600BE

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=473

1 Ghz overclock :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 29-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:08:
Nope gaat niet werken omdat de nieuwe AMD cpu's 2000 MHz NB en HTT hebben. De DS5 is het enige bord van Gigabyte wat daar problemen mee geeft en wil max tot 1800 MHz werken. Dus Nieuwe cpu's werken alleen als ze 1800 MHz HTT en NB hebben maar de 9850 en de 9950 hebben/krijgen 2000.

Net de peg als je de "Broken" DS5 hebt gekocht. DS3,4 en DQ6 hebben nergens last van.
Oh, dat is het eerste dat ik van de DS5 hoor. Weet je dit zeker? De DS5 is eigenlijk identiek (zie http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=2690,2694) aan de DQ6, op een paar Sata en PCI poorten na.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Hacku schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:53:
[...]

Oh, dat is het eerste dat ik van de DS5 hoor. Weet je dit zeker? De DS5 is eigenlijk identiek (zie http://www.gigabyte.eu/Pr....aspx?ProductID=2690,2694) aan de DQ6, op een paar Sata en PCI poorten na.
Drie keer raden wie er de bok is hier :( , maar goed, eerst maar is wachten op fatsoenlijke AMD quad's :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
En wat gebeurt er dan, start de pc niet op? Wordt de cpu niet herkend?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:27:
[...]

/Effe flauw doen mode :
Dat is niet flauw borden van asus voor AMD zijn prut die wil ik ook niet meer.
[...]

Tja heb er 2 gehad beide wouden de 9850 BE niet draaien. Heb met Gigabyte gesproken en die bevestigen het. Hun raden alleen de DQ6 aan. DS4 kan het wel maar dan die zou het qua stroomtoevoer maar net houden dus dan raden ze aan niet te overclocken.

Me broer heeft de DS4 en daar draait die cpu nu perfect. Ik heb heel lang getest met de DS5 planken een kon tot 1950 stabiel lopen de 2e maar net 1830 dan was het al voorbij. Waar de DS4 makkelijk 2100 doet.

PC start wel windows ook met met prime is het gewoon niet stabiel af en toe bsod/random reboots.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 30-07-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zo goed de 9600BE ism SB750 nu klokt,was het op de DS5 net voor de 2600mhz afgelopen.
Random freezes pci error dit en dat, bsods .
Na het opnieuw opstarten moest Windows eerst allerhande systeemdrivers weer installeren.
de laatste bios leek een verbetering maar er draait nu toch een X2 op.

Denkende dat de 9850BE beter was op dit bord niet dus ging wel iets verder!.

Beetje stroom erbij hielp niet,meer koeling ook niet.Dat er meerdere mensen mee bezig waren ook niet.
Draait nu redelijk afgezien van wat vage dingetjes bv na opstarten even blijven hangen terwijl ik er niet meer mee zit te klooien.

In de praktijk is de DQ6 veeeel beter/anders dan de DS5 ,niet alleen wat sata en pci sloten betreft(Het koelichaam is ook anders der op gezet).
Maar inderdaad waar lag het aan, het leek een stabiel goed ogend bord ,met solid capitors enzo maar je moest er een solid (harde)kop voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Op de DS5 moet je gewoon NB en HTT speeds van een non BE aanhouden en met de multipler de cpu speed verhogen.

Mja op een goed OC bord met SB750 kun je straks 2400 HTT+NB halen als niet meer en dat scheelt ook aardig voor de prestaties.

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 30-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Ja echt vreemd van die DS5! Ik heb hem in combi met X2 5000+ BE op 3.0Ghz stock volt.

Waar ik me nu helemaal kapot aan begin te ergeren is dat Gigabyte doodleuk op hun site 2000Mhz HTT heeft staan op hun website. Ook verschillende reviews draaien cpu's met die HTT.

Hoe kan het nou dat de DS5 moeite heeft met meer dan 1800Mhz terwijl het een OC-bord moet zijn dat standaard al 2000 zou ondersteunen?? Dan zou het plankje eigenlijk moeten stoppen bij +-2200 als je het mij vraagt...

Ik denk dat ik Gigabyte ga bellen om mijn geld terug te vragen of een upgrade mag kopen naar DQ6 aangezien ik zwaar misleid ben door hun website en alle overige informatie die ze verstrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Als je poging slaagt volgen er meer :P

Asus is idd ook weer zo'n verhaal appart, ik had toen de A8R32 MVP Deluxe maar coldbooten met OC kon je vergeten en er zat een gat in de MP van 260 tot 320 8)7

Maargoed, wanneer Gigabyte een beetje fatsoenlijk met dit soort zaken is m'n volgende ook een Gigabyte, op zich klokt hij met de MP wel fijn en alles draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:37:
Ja echt vreemd van die DS5! Ik heb hem in combi met X2 5000+ BE op 3.0Ghz stock volt.

Waar ik me nu helemaal kapot aan begin te ergeren is dat Gigabyte doodleuk op hun site 2000Mhz HTT heeft staan op hun website. Ook verschillende reviews draaien cpu's met die HTT.

Hoe kan het nou dat de DS5 moeite heeft met meer dan 1800Mhz terwijl het een OC-bord moet zijn dat standaard al 2000 zou ondersteunen?? Dan zou het plankje eigenlijk moeten stoppen bij +-2200 als je het mij vraagt...

Ik denk dat ik Gigabyte ga bellen om mijn geld terug te vragen of een upgrade mag kopen naar DQ6 aangezien ik zwaar misleid ben door hun website en alle overige informatie die ze verstrekken...
Tja ik weet wel dat toen ik een 12cm delta fan over het PWN gedeelte liet blazen dat ik doen wel tot 2050 kon met het bord dat eerst 1950 deed. Maar cooling was volgens GA niet het probleem van de DS5. Maar goed als je nu een DS5 hebt ben je een beetje genaaid. Ze zullen verwijzen dat de 9850 BE niet ondersteunt wordt maar als 2000 HTT er wel op staat kun je ze daar misschien op pakken.
Hekking schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:07:
Als je poging slaagt volgen er meer :P

Asus is idd ook weer zo'n verhaal appart, ik had toen de A8R32 MVP Deluxe maar coldbooten met OC kon je vergeten en er zat een gat in de MP van 260 tot 320 8)7

Maargoed, wanneer Gigabyte een beetje fatsoenlijk met dit soort zaken is m'n volgende ook een Gigabyte, op zich klokt hij met de MP wel fijn en alles draait perfect.
Vind GA beter dan Asus. Maar niets gaat boven ene DFi. Die borden worden op OC gebouwd dus dat soort MP pobleemjes worden dan ook gefixt en dat doet Asus dus niet. En nog meer dingen zoals T1 timings op de A8R32 was ook geen feest op de Deluxe werkte het ook amper. Op de DFi perfect. En zo waren er nog wel meer dingen. Ook met de max voltages en zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 31-07-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Astennu schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:09:
Waarom dan geen 780G ? dat is in het segment van de non gamer/overclocker. De 790GX+SB750 zijn voor de gamers en tweakers gemaakt.
Dat zakl wel zo zijn alleen klokken die 780G bordjes enorm goed over. Vroeger kon dat niet met uATX bordjes (bijna alle 780G borden zijn uATX) maar sinds de OC optie ook op deze bordjes zit is er eigenlijk geen reden om niet zo'n bord te nemen. Enige limiet kan te lichte VRM's zijn, maar dat hangt af van de CPU die je kiest.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 31-07-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Ik heb zelf een 780G met Phenom X4 9750 (95 watt) en een HD4870 en daar valt prima op te gamen hoor. Zolang je geen crossfire wilt draaien (er zijn gamers die dat niet doen ;)), hoewel je altijd nog een X2 kaart erin kan zetten natuurlijk. Maar die 780G moederborden zijn spot goedkoop, itt een 790GX moederbord, wat voor mij de doorslaggevende reden was om zo'n bord te nemen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:01:

Vind GA beter dan Asus. Maar niets gaat boven ene DFi. Die borden worden op OC gebouwd dus dat soort MP pobleemjes worden dan ook gefixt en dat doet Asus dus niet. En nog meer dingen zoals T1 timings op de A8R32 was ook geen feest op de Deluxe werkte het ook amper. Op de DFi perfect. En zo waren er nog wel meer dingen. Ook met de max voltages en zo.
Hihi ik heb ook huilende DFI gebruikers gezien die hun duur gekochte bord na bord terug kwamen brengen, elk merk heeft zijn goede producten en slechte, dfi ging nog welles kapot, en had veel DOA's in het verleden. Hele series zijn terug gekomen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zolang het probleem maar opgelost wordt. Maar bij Asus wordt dat niet gedaan zeggen ze gewoon ja jammer dan koop maar een nog duurder bord van ons misschien werkt het dan wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Astennu schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:54:Zolang het probleem maar opgelost wordt. Maar bij Asus wordt dat niet gedaan zeggen ze gewoon ja jammer dan koop maar een nog duurder bord van ons misschien werkt het dan wel :S
Daar hebben ze in Taiwan een mooie zin voor "Maybe next version." die er dan vervolgens niet komt _O-
Overigens ken ik alleen de DFI's met ATI 3200 S939 chipset die door de brakke Southbridge en stabiliteits problemen veel RMA gingen. De nForce4 plankjes trapten maar door 8)

* nero355 proud Venus owner :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
45nm Phenom @ 4GHz?

http://www.xtremesystems....php?p=3176930#post3176930

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/amd-cpus/79106d1217345869-amd-phenom-45nm-4.0-2-.jpg

Zie ook de daaropvolgende discussie over de echtheid van de screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Klinkt inderdaad gigantisch hard, maar je moet weten dat sommigen op dat forum al 3,5GHz haalden met mààr 1,37V. Dat was dan met een zeer goeie X4 9950BE (65nm). Met een eveneens cherry picked 45nm X4 Phenom zal het heus niet zo moeilijk zijn om de 4GHz te halen als je wat lijnen doortrekt. Wel vermelden ze dat die 1,475V nogal veel is voor een 45nm, met als analogie de nieuwe 45nm's van Intel die zulk hoog voltage niet goed verdragen. Als counter stellen anderen dat AMD Intel niet is, en dat AMD nog geen gebruik maakt van de High-K tech, die zogezegd zorgt voor een lage bovendrempel voor voltages bij Intel 45nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vanaf 45nm gaat amd toch ook high k gebruiken, of klopte dat gerucht niet?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DevilsProphet schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:33:
Klinkt inderdaad gigantisch hard, maar je moet weten dat sommigen op dat forum al 3,5GHz haalden met mààr 1,37V. Dat was dan met een zeer goeie X4 9950BE (65nm). Met een eveneens cherry picked 45nm X4 Phenom zal het heus niet zo moeilijk zijn om de 4GHz te halen als je wat lijnen doortrekt. Wel vermelden ze dat die 1,475V nogal veel is voor een 45nm, met als analogie de nieuwe 45nm's van Intel die zulk hoog voltage niet goed verdragen. Als counter stellen anderen dat AMD Intel niet is, en dat AMD nog geen gebruik maakt van de High-K tech, die zogezegd zorgt voor een lage bovendrempel voor voltages bij Intel 45nm.
Helemaal gelijk wat bij Intel niet werkt kan hier wel werken. Ander Productie proces en een totaal andere chip. Dus het kan makkelijk maar het kan ook zijn dat er soort gelijke problemen kunnen ontstaan.

Het verbaast me ook niet als ze die 4 GHz halen werd wel tijd. Intel 65nm haalde die speeds al.

En ik dacht dat AMD nog geen High K had voor de eerste Gen K10,5 maar dat de speedbump en dus 2e generatie 45nm in 09 wel High K kreeg. (dacht ik ergens een keer gelezen te hebben zou best van the source kunnen komen)

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 02-08-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

Is Futuremark's PCMark optimized for Intel-processors?

It looks like Futuremark's PCMark2005 is optimized for Intel-processors.
When you have got a VIA-processor and take the memory-benchmark you will get a score of 1800 points.
If you mutate the Vendor CPUID from VIA to Intel, the CPU scores 2700 points.
If you mutate the Vendor CPUID from VIA to AMD, the CPU scores 2000 points.
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

mad_max234 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 04:39:
Vanaf 45nm gaat amd toch ook high k gebruiken, of klopte dat gerucht niet?
Ik dacht ook gelezen te hebben dat AMD de high-k zal implementeren ergens tussenin begin en einde van 45nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dan had ik het verkeerde onthouden, dacht dat ze gelijk met 45nm high k cpu's begonnen. Dan hebben we nog iets om naar uit te kunnen in '09. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Of het stable is of niet, dat laat ik in het midden. Ik denk wel dat hij echt is. Alhoewel het met een screenshot makkelijk te photoshoppen zou zijn weet ik niet of iedereen aan de Vista Aero denkt, de multiplier van 20 komt daar prima doorheen zoals hij zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

GENETX schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:49:
Of het stable is of niet, dat laat ik in het midden. Ik denk wel dat hij echt is. Alhoewel het met een screenshot makkelijk te photoshoppen zou zijn weet ik niet of iedereen aan de Vista Aero denkt, de multiplier van 20 komt daar prima doorheen zoals hij zou moeten.
Dat lijkt wel te kloppen maar als je daar naar kijkt moet je ook even kijken naar de grafiek van de tweede core die zware rand schijnt niet helemaal goed door.
De onderste 75% wel maar het bovenste deel niet veel minder dat is dan wel weer vreemd.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:34
ronny schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:25:
Dat lijkt wel te kloppen maar als je daar naar kijkt moet je ook even kijken naar de grafiek van de tweede core die zware rand schijnt niet helemaal goed door.
De onderste 75% wel maar het bovenste deel niet veel minder dat is dan wel weer vreemd.
Dat zit in het standaard Vista theme, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 21:55
'Dirty tricks' or fair play by Intel in rivalry with AMD?

AMD's accusations

Many documents in the case - scheduled to go to trial in 2010 - have been kept secret under a court protective order. However, in portions of the suit made public, AMD accuses Intel of a broad array of abuses, including:

• Purposely designing Intel's compilers - programs it sells that translate software from independent vendors into a language machines can read - so that computers using AMD chips would suffer degraded performance "or simply crash."

• Offering a high-ranking Tech Data executive a $1 million bribe to stop doing business with AMD. When the executive turned the money down, AMD claims, an Intel representative responded, "How much would it take?"

• Pressuring Hewlett-Packard "to consider firing" an HP executive involved in a proposed deal in which AMD promised HP 1 million free chips to gain access to its business computers in 2002. Consequently, HP took only 160,000 of AMD's free chips.

• Withholding delivery of server chips that Compaq "desperately needed" in 2000 after Compaq did business with AMD, prompting Compaq Chief Executive Michael Capellas to stop buying AMD chips, saying he "had a gun to his head."

• Threatening Acer with "severe consequences" if it went ahead with its plan to promote AMD's new Athlon64 chip in 2003 while delaying payment of at least $15 million it owed Acer. As a result, Acer withdrew its promotions for the AMD chip.
Link: http://www.mercurynews.com/valley/ci_10084746

Dit zijn toch een paar serieuze beschuldigingen.

@devilsprophet: Info van AMD over het 45nm proces: http://www.amd.com/us-en/...s/AMD__45nm_Press_Q-A.pdf
http://www.amd.com/us-en/...m_Press_Presentation2.pdf

Blijkbaar wordt er nu geproduceerd met ultra-low-k interconnect dielectric, en later is er de optie om high-k metal gates te gebruiken. (is een optie op 45nm en nodig op 32nm)

Weet er iemand hoe het juist zit met de fabs van AMD?
Ik lees dat fab 36 momenteel omgeschakeld wordt naar 45nm voor mass productie in 2H 2008. En dat fab 38 een stand-alone 300mm fab wordt in 2009. Wat betekent dit voor fab 38? Is dit op 65nm, of wordt die ook omgeschakeld naar 45nm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

die Phenom op 4Ghz komt niet erg geloofwaardig over imho;

- het voltage klopt niet, kan aan cpu-z liggen, maar ik zie 2 (verschillende) voltages.
- Verder is de eerste core 4009, de rest 4006, op cpu-z weer 4000,2 precies haha.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb heel graag een phenom op 4 Ghz (dan wel op +-1.2 volt) maar ja,
zie het niet gebeuren dit of volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Anoniem: 264799 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:56:
die Phenom op 4Ghz komt niet erg geloofwaardig over imho;

- het voltage klopt niet, kan aan cpu-z liggen, maar ik zie 2 (verschillende) voltages.
- Verder is de eerste core 4009, de rest 4006, op cpu-z weer 4000,2 precies haha.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb heel graag een phenom op 4 Ghz (dan wel op +-1.2 volt) maar ja,
zie het niet gebeuren dit of volgend jaar.
Voltage van cpu-z klopt niet, kijk naar het venster dat erachter staat: 1,475V. Het is vrij veel voor een 45nm Phenom, maar hoeveel zulk een voltage veel is moeten we zelf nog ervaren als hij er is.

Bedankt voor de info, trouwens, penetreerbeer.

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 05-08-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik zit lang genoeg in de business om te kunnen bevestigen dat dergelijke praktijken door Intel normaal waren. Intel heeft heel erg diepe zakken en die werden veelvuldig gebruikt om deals binnen te halen. Helaas moet het allemaal bewezen worden en dat is iets moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:17
Hardspell heeft de 45nm Phenom getest en er is een behoorlijke prestatie boost ten opzichte van de 65nm versie.

Linkie: http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3858

site is niet al te snel, dus heb geduld :P

Toch maar even wat plaatjes toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/51erva.gif
Idle verbruik

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2edun2d.gif
Load verbruik
Behoorlijk verschil.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/1tn04z.gif
Wprima

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/bevi3s.gif
3dMark Vantage

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/vdzcz6.gif
3dMark Vantage CPU

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/14vla3o.gif
Crysis
Bijna 10% meer.

[ Voor 50% gewijzigd door PASware op 06-08-2008 13:05 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste