Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien helpt een aantal voorbeelden?

De HTC Touch heeft een eigen topic: HTC Touch/P3450 Elf (MDA Touch) - Deel 7
De HTC Touch Dual is een HTC Touch maar met toetsenbord,
en heeft toch een eigen topic: HTC Touch Dual (MDA Touch Plus, P5500, NIKI) Topic deel 2
En laat ik vooral de HTC Touch Cruise niet vergeten: HTC Touch Cruise - Deel 4 :P

Wat ik hierbij wil aangeven is dat wij, als aankomende Touch Pro bezitters, een eigen topic willen. :> :)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Ok, nogmaals. Kom eens met argumenten waarom? De Touch en de Touch Dual en Cruise zijn wezenlijk anders. Andere specs etc etc. De pro zijn nagenoeg gelijk en ik wil ook zoveel maar krijg t niet allemaal puur omdat ik het wil :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Reg. datum: 16 augustus 2001

quote:
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:37:
Ok, nogmaals. Kom eens met argumenten waarom? De Touch en de Touch Dual en Cruise zijn wezenlijk anders. Andere specs etc etc. De pro zijn nagenoeg gelijk en ik wil ook zoveel maar krijg t niet allemaal puur omdat ik het wil :)
De Touch, Touch Dual en Touch Cruise zijn nagenoeg dezelfde telefoons, allemaal WM6 met de eerste versie van HTC TouchFlow. (Overigens de Tytn-II ook) Softwarematig zijn ze nagenoeg gelijk en de tweaks en tips die gelden voor de Touch, gelden ook voor de Dual, de TC en de Tytn-II. (is dat trouwens ook niet gewoon een TC met toetsenbord zoals de Pro een Diamond met toetsenbord is?) Toch hebben ze allemaal een eigen topic. Jullie redenatie is dat de Diamond en de Touch Pro softwarematig te weinig verschillen voor een eigen topic en dat de tweaks die ze voor de Diamond geven straks ook voor de Touch Pro gelden. Maar als jullie dan consequent zijn hadden jullie bovengenoemde telefoons ook allemaal in 1 topic moeten stoppen want daar geldt precies hetzelfde. Leg eerst dat eens aan ons uit ipv de hele tijd aan ons vragen met goede redenen te komen. (die zijn nl. al meerdere keren gegeven maar worden door jullie weggewuifd)

Xanion wijzigde dit bericht 05-07-2008 12:59 (7%)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

De Touch, Dual en de Cruise verschillen qua specifiacties te veel van elkaar. Processor, Wifi, Geheugen, GPS om maar is iets te noemen. De Diamond en de Pro zijn softwarematig identiek, specificaties zijn op twee punten anders, geheugen en tv-out en thats it. Ik zou toch wel willen zeggen dat dat kleiner is en dat weet jij ook wel ;)

Daarom leg ik dus het balletje bij jullie want ik zie voor de andere Touch genoeg argumenten en voor de Pro en Diamond niet :)

Hmmmm

quote:
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:01:
De Touch, Dual en de Cruise verschillen qua specifiacties te veel van elkaar. Processor, Wifi, Geheugen, GPS om maar is iets te noemen. De Diamond en de Pro zijn softwarematig identiek, specificaties zijn op twee punten anders, geheugen en tv-out en thats it. Ik zou toch wel willen zeggen dat dat kleiner is en dat weet jij ook wel ;)

Daarom leg ik dus het balletje bij jullie want ik zie voor de andere Touch genoeg argumenten en voor de Pro en Diamond niet :)
Waarom wordt hier eigenlijk zo bijzonder moeilijk over gedaan... Met de discussie in dit topic wordt er al meer aan vuil gemaakt dat het gebeurd was bij het splitsen van de Diamond en Pro. Het is toch de bedoeling dat het publiek zich vermaakt op een forum en dat de moderators er zijn om excessen en problemen uit te sluiten. In mijn ogen zijn moderators niet om een persoonlijke mening te verdedigen over het feit wanneer een gadget té identiek is om 2 topics te verdienen. Ook zou ik als moderator minder kreten als: "Blaten, Gezeik, Gezever" in de groep gooien.. Komt een beetje impulsief en oneerbiedig over..

Ik ben het eens met een eerdere opmerking dat het pro topic pas op een later stadium, als we daadwerkelijk zeker weten dat de 2 zo gelijk zijn als beweerd wordt, pas weer bij elkaar komen. Tot die tijd vind ik het persoonlijk erg handig om, net zoals bij de Samsung Omnia, alle nieuwtjes en weetjes tot nu toe overzichtelijk op een eigen topic te vinden.

Volgens mij zie jij de Mod-user relatie als een winkelier-klant relatie. Dat is niet zo want ik doe dit als hobby en ik krijg daar niets voor terug van t.net. Wij vrijwilligers hebben gelukkig ook een mening en deze zullen we van tijd tot tijd verdedigen. Als wij alles moeten doen wat de userts zeggen dan denk ik niet dat we hier nog zouden zitten.

Overigens gebruik ik zulke termen nog wel eens, maar dat is alleen als er en kul argument is. Volgens mij heb ik dat in deze discussie namelijk niet gebruikt. Dan zit ik dus nog steeds te wachten op goede argumenten voor een eigen topic en "omdat wij dat willen" is in deze niet voldoende :)

Hmmmm

quote:
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:39:
Volgens mij zie jij de Mod-user relatie als een winkelier-klant relatie. Dat is niet zo want ik doe dit als hobby en ik krijg daar niets voor terug van t.net. Wij vrijwilligers hebben gelukkig ook een mening en deze zullen we van tijd tot tijd verdedigen. Als wij alles moeten doen wat de userts zeggen dan denk ik niet dat we hier nog zouden zitten.

Overigens gebruik ik zulke termen nog wel eens, maar dat is alleen als er en kul argument is. Volgens mij heb ik dat in deze discussie namelijk niet gebruikt. Dan zit ik dus nog steeds te wachten op goede argumenten voor een eigen topic en "omdat wij dat willen" is in deze niet voldoende :)
Ook vrijwiligerswerk zou best kwaliteit mogen vertonen en professioneel mogen zijn. Jij staat niet ten dienste van ons, maar je hebt wel de sleutel in handen om het een aantal mensen danwel naar het zin te maken, danwel te kiezen om dit niet te doen.

Mijn argumentatie is dat alles wat er nu over de PRO wordt gezegd ondersneeuwd in de abbonementen, software dit-en dat en andere specifieke diamond zaken.

us1111 wijzigde dit bericht 05-07-2008 15:54 (7%)

quote:
us1111 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Ook vrijwiligerswerk zou best kwaliteit mogen vertonen en professioneel mogen zijn. Jij staat niet ten dienste van ons, maar je hebt wel de sleutel in handen om het een aantal mensen danwel naar het zin te maken, danwel te kiezen om dit niet te doen.

Mijn argumentatie is dat alles wat er nu over de PRO wordt gezegd ondersneeuwd in de abbonementen, software dit-en dat en andere specifieke diamond zaken.
Vandaar dat we dit mooie feedback topic hebben waar mensen ons aan de tand kunnen voelen en de discussie opgang kan komen over bepaald zaken zoals dit. Volgens mij hebben we dan ook vaak nette reacties als er nette vragen van ons gesteld worden zoals ik dat ook probeer te doen. :)

De discussie over de Pro, zoals hiervoor gezegd, is dat prijs en de levertijd. Dit kan prima in het Diamond topic en om daar een apart topic voor te openen is volgens ons dus een beetje zinloos, mits er ook andere dingen zijn die besproken kunnen worden echter zijn die er niet in onze ogen.

Code IT

Ik vind het een argument dat ik nu door 'ikweeniehoeveel' (keer gestelde) gebruikersvragen over de Diamond of WM moet lezen, terwijl ik alleen maar info over de Pro wil, Naast levertijd en prijs komen er binnenkort ook video's over de Pro en wil ik daar normaal over kunnen discusiëren zonder dat mijn vraag/opmerking verwaterd omdat de rest alleen maar Diamond-gepraat is.
Het zal vast niet zo'n storm lopen als in het Pro topic, maar ik vind het vooral om bovenstaande redenen wel een eigen topic waard.

Ik heb even deze discussie in een crew forum geopend om te kijken wat we hiermee gaan doen. Geef ons even het weekend om te overleggen aub :) Argumenten kunnen in de tussentijd uiteraard nog steeds aangedragen worden!

Reg. datum: 08 februari 2005

quote:
us1111 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:50:
[...]

Ik vind dat juist nou weer geen redenatie:
- Abonnementen: Dat wordt helemaal niet toegestaan, daar hebben mods meerdere malen op ingegrepen.
- Software dit-en-dat: De software is gelijk aan wat er op de Pro staat, dus dat is juist een reden om het samen te voegen.
- Andere specifieke diamond zaken: Zoveel van dat soort posts wat niet gerelateerd zou kunnen worden aan de Touch Pro zie ik niet voorbij komen.

Verder kan ik mij wel voorstellen dat mensen die op de Pro zitten te wachten graag snel een overzicht willen van de laatste roddels en sneakpreviews, maar dat is in de tijd dat het samengevoegde topic bestaat amper voorbij gekomen. Op het het moment dat er grote ontwikkelingen zijn, dan zal dat heus in de TS komen te staan.

Ow en nog even tegen degene die hierboven ergens beweerde dat er op tijd een fatsoenlijke TS voor de Touch Pro was geopend... :') Dat was een kant en klare kopie wat geen zak voorstelde. Alleen andere plaatjes en specs, in de titels stond zelfs nog 'Touch Diamond'. Verder geen enkele info met een duidelijke meerwaarde, wat een TS juist wel zou moeten hebben.

Neok_ wijzigde dit bericht 05-07-2008 20:28 (3%)
Reden: neem ik nog 'abbonnementen' fout over ook 8)7

Op vakantie tot 24/08 :)

Er wordt moeilijk gedaan over een apart topic over de Touch Pro, terwijl de Diamond maar liefst 2 topics heeft. :o

Mijn voorstel: voeg het huidige Diamond en het Diamond problemen topic samen, en maak een aparte topic voor de Pro.

:)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

quote:
DaannO schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:36:
Ik heb even deze discussie in een crew forum geopend om te kijken wat we hiermee gaan doen. Geef ons even het weekend om te overleggen aub :) Argumenten kunnen in de tussentijd uiteraard nog steeds aangedragen worden!
Het sterkste argument is en blijft:
De mensen die geintresseerd zijn in de Touch Pro willen lezen over de Touch Pro, willen links plaatsen naar nieuwe filmpjes, foto's, eerste previews net zoals we bezig waren in het oude TP topic. In het huidige gecombineerde topic is dat simpelweg niet meer mogelijk. Als ik een halve dag niet in dat topic kijk zijn ze daar al weer 1 tot 1 1/2 pagina verder met nieuwe postings over de Diamond. En waar in het TP topic nog met regelmaat weer wat nieuws gepost werd gebeurd dat nu niet meer, simpelweg omdat deze postings ondergesneeuwd worden door de Diamond gebruikers. Ik wil zelf ook graag alleen het laatste nieuws weten over de TP, de nieuwste filmpjes zien etc, want die telefoon wil ik straks hebben, en niet steeds weer het gezeur aan moeten horen dat de een de Diamond langzaam vindt en de ander niet.

Voor als nog is de Diamond volop leverbaar en de Touch Pro moet nog uitkomen, dat blijft het argument voor 2 topics. Mijn verzoek blijft dan ook om het Touch Pro topic te heropenen en zogauw deze een week of 3 -4 leverbaar is samen te voegen met de Diamond zodat we inderdaad in 1 topic de tweaks en hints kunnen delen.

En nu tijd voor bier!!! B-)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

He bravely ran away

Ben het eens met Xanion.

In het oude pro topic was het ook niet druk, maar kon je wel gewoon makkelijk bijhouden of er nieuws was. En door die opzet wordt je zelf ook uitgedaagd om naar wat nieuws te gaan zoeken, want dan lever je een wezenlijke bijdrage aan het topic. Dat is nu bij het gezamenlijke topic niet meer aan de orde want je verzamelde nieuws of plaatje of preview wordt meteen ondergesneeuwd door Diamond gebruikersvragen.

En het is toch ook helemaal niet erg als er even geen nieuws te melden is? Dan zakt het topic wel weg, en dan kick je het gewoon weer als er wel weer iets is te melden.

Na intern overleg hebben we besloten dat we een nieuw topic voor de Pro toe zullen staan. Wel hebben we een paar eisen er aan! Zo willen we de discussie over de levertijd en prijs zo veel mogelijk beperken. Als je iets over die twee zaken te melden hebt, doe dat dan met bronnen en anders niet. Losse flodders heeft niemand wat aan. Ook moet de ts er netjes uit gaan zien en dus niet 1 op 1 als die van de Diamond! Diegene die een TS wil maken mag zich bij mij melden via DM/Mail :)

kassen-handbal-aap

quote:
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:49:
Na intern overleg hebben we besloten dat we een nieuw topic voor de Pro toe zullen staan. Wel hebben we een paar eisen er aan! Zo willen we de discussie over de levertijd en prijs zo veel mogelijk beperken. Als je iets over die twee zaken te melden hebt, doe dat dan met bronnen en anders niet. Losse flodders heeft niemand wat aan. Ook moet de ts er netjes uit gaan zien en dus niet 1 op 1 als die van de Diamond! Diegene die een TS wil maken mag zich bij mij melden via DM/Mail :)
Nu blijf ik mij afvragen wat jij onder de levertijd ziet.
Ik zie levertijd als dat wanneer jij een product besteld dat het een x aantal dagen duurt voordat deze geleverd is. Dit zelfde verhaal speelt ook bij het X1 topic. Wanneer kunnen we daar uitsluitsel over krijgen?

De Apen | Dutch Power (Apes)(Cows) | http://www.deapen.nl

Persoonlijke meldingen zoals dat zijn sowieso niet gewenst omdat wij dat niet hoeven te weten. Leverdata bedoelen we mee wanneer hij in de winkels te koop is :)

kassen-handbal-aap

quote:
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:22:
Persoonlijke meldingen zoals dat zijn sowieso niet gewenst omdat wij dat niet hoeven te weten. Leverdata bedoelen we mee wanneer hij in de winkels te koop is :)
En daar zit dus een nuance verschil in, je hebt het nu over leverdata en niet over levertijd. Het is niet iets persoonlijks maar je kunt dus al duidelijk zien dat zo een klein punt voor discussie vatbaar is. Bedankt voor de uitleg nu weet ik dat levertijd leverdata moet zijn:)

quote:
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:49:
Ik wist wel dat het zou helpen om een leuk bedragje met een paar nullen naar je over te maken. <+:)

Door: pven Moderator TCM
quote:
Xanion schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:09:
[...]

Ik wist wel dat het zou helpen om een leuk bedragje met een paar nullen naar je over te maken. <+:)
offtopic:
Ben je niet iemand vergeten? O-)

Maar goed: weer on-topic. :Y)
kassen-handbal-aap

quote:
DaannO schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:00:
Dit wordt intern al besproken, we zijn hier echter nog niet over uit. Zodra we iets besloten hebben zullen we het laten weten, voorlopig nog even niet dus ;)
Misschien wel handig om dit snel te communiceren want zoals te zien is in het X1 topic leeft er bij diverse users duidelijk onvrede over het gevoerde en het huidige beleid betreffende de reacties.

We zijn er inmiddels uit en gaan het nu verwoorden, deze week staat t online goed ;)

kassen-handbal-aap

Wat mij betreft wel;) nu alleen nog duidelijk maken naar de rest van de users...:) die kunnen schijnbaar niet wachten.

Het Windows Mobile levertijden topic is gesloten omdat het experiment in onze ogen helaas mislukt is. De grote topics worden nog steeds 'vervuild' met levertijd-vragen, blijkbaar is datgene wat wij graag hadden gezien (alle meldingen mbt levertijden in één topic) niet mogelijk in TCM.

We hebben besloten dat releasedata in de grote topics gemeld mogen worden, mits: het toestel nog niet uit is en het bericht is voorzien van een bronvermelding. Berichten over welke shops een bepaald toestel wanneer en voor welke prijs gaan leveren, willen we niet zien. Inhoudelijk voegt dat niets toe, daarnaast weet een beetje Tweaker deze informatie te vinden zonder hulp. Als dit soort berichten toch in de grote topics worden gepost, dan zullen we daar tegen optreden.

Voor de zekerheid nog de melding dat berichten zoals 'tsjemig, ik had gehoopt dat hij eerder kwam' niet wenselijk zijn. :)

quote:
DaannO schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:29:
Het Windows Mobile levertijden topic is gesloten omdat het experiment in onze ogen helaas mislukt is. De grote topics worden nog steeds 'vervuild' met levertijd-vragen, blijkbaar is datgene wat wij graag hadden gezien (alle meldingen mbt levertijden in één topic) niet mogelijk in TCM.

We hebben besloten dat releasedata in de grote topics gemeld mogen worden, mits: het toestel nog niet uit is en het bericht is voorzien van een bronvermelding. Berichten over welke shops een bepaald toestel wanneer en voor welke prijs gaan leveren, willen we niet zien. Inhoudelijk voegt dat niets toe, daarnaast weet een beetje Tweaker deze informatie te vinden zonder hulp. Als dit soort berichten toch in de grote topics worden gepost, dan zullen we daar tegen optreden.

Voor de zekerheid nog de melding dat berichten zoals 'tsjemig, ik had gehoopt dat hij eerder kwam' niet wenselijk zijn. :)
Van de andere kant. Het heeft toch in 1 maand tijd 300postings gescheeld in de telefoon topics!
Wellicht dat er voor dit soort topics wat meer promotie nodig is, ik zie dat mensen ook nauwelijks op de hoogte zijn van het bestaan van dit topic.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws