Reg. datum: 29 november 2004
B&W 603 s3 + B&W 601 s3 + B&W LCR 600 + NAD t753 = Heel Vette Sjit
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]B&W 603 s3 + B&W 601 s3 + B&W LCR 600 + NAD t753 = Heel Vette Sjit
mosfets, hmm ik ga weer even googlenquote:Zjosh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:45:
Is het niet mogelijk om daarvoor een mosfet te gebruiken, die dingen zijn een stuk geschikter voor het schakelen van vermogens dan transistors.
Ook Geert Wilders maakte kennis met Windows Moviemaker :)
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Hij moet sturen vanaf maximaal 7 volt (lagere spanning is natuurlijk te fixen met zeners)quote:lemming_nl schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:15:
Mosfet is ideaal ja, gewoon een hele grote nemen, deze hebben een hele lage Rdson (tientallen milliohms) dus heel weinig warmte dissipatie. Nadeel is wel dat je een relatief hoge stuurspanning nodig hebt, ik weet niet of dat een probleem is?

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
Ik gebruik de myAVR en kan vanuit Vista x64 mijn AVR's vanuit AVR Studio programmeren.quote:Demoniac schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:52:
Is het mogelijk om vanuit Vista x64 AVR's te proggen? Ik heb wat gerommeld met een Arduino-bordje en wil nu eens een programmaatje in C gaan schrijven. Nou heb ik nog geen programmer gebouwd, maar iets zegt mij dat niet elke programmer/software zomaar gaat werken onder Vista x64. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en mij een schema voor een programmer kunnen aanraden?
Als alternatief zou ik ook nog mijn server kunnen misbruiken, die draait FreeBSD. Kan ik avrdude icm een simpele 'draadjes-met-weerstandjes' programmer gebruiken.
P4 2.6GHz, 512MB PC3200, SB Audigy 2 ZS, Asus V9280S Geforce 4 Ti4600, NEC ND-5320, DVD-speler, Windown MCE2005
Dual P III - 450, 512MB RAM, Windows Server 2003
P Celeron 500, 256MB, S3 Virge, Win2k Server
Je hebt dan een logic-level fet nodig, hoewel een grote normale fet bij 7V ook goed open kan gaan. Daarvoor moet je wat datasheets doorlezen. De gate is een condensator dus je zener truc werkt niet. Je zou voor een comparator/schmitt trigger kunnen gaan om je gate op 0 of 7V te krijgen?quote:alexandersamson schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:29:
[...]
Hij moet sturen vanaf maximaal 7 volt (lagere spanning is natuurlijk te fixen met zeners)
hij moet uitvallen bij 2volt of minder (maar met een zener van 3.1 laat hij als het goed is niets door als de spanning onder de 3 volt komt, of niet?)
Het leuke is dus dat die uitgangsspanning dus comparatorgestuurd is (zie die dit topic (motor links en rechtsom met zelfde stroombron) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1288090)quote:lemming_nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:55:
[...]
Je hebt dan een logic-level fet nodig, hoewel een grote normale fet bij 7V ook goed open kan gaan. Daarvoor moet je wat datasheets doorlezen. De gate is een condensator dus je zener truc werkt niet. Je zou voor een comparator/schmitt trigger kunnen gaan om je gate op 0 of 7V te krijgen?
Hoe briljant!quote:real_FireFly schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:28:
m'n compile knop werkt
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ding is verbonden aan F12, kan 'm dus gewoon als hotkey gebruiken
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Dit ga ik s proberen, bedankt voor de tip.quote:lemming_nl schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:46:
Kan lastig worden met een mosfet want die vereist dat de gatespanning toch ruim onder de 1V zit. Je kan een darlington NPN transistor nemen? Deze kunnen de stroom aan en hebben een hoge versterking. Ze hebben een 1.4V spanningsval over de basis-emitter dus met een extra diode in serie doen ze niets meer onder de 2V.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
C2D E4300 1.8GHz @ 2.43GHz - 2x 1024MB Kingston PC5300 C5 - GigaByte GA-965G-DS3 - Antec Smartpower 2.0 500Watt - Seagate Barracuda 7200.10 320GB - LaCie F.A. Porsche 320GB Extern - LG L194WT 19" WideScreen
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea