Gathering of Tweakers

Quicksearch
Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

quote:
Manatwork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Volgens mij is het geen probleem. Als ik een bestand download gaat dat via de netwerkkabel met 1,84MByte/sec met wireless geactiveerd. OK, die gebruik ik dan even niet. De processorbelasting van het modem is dan ongeveer 14%.
Misschien gaat het fout bij een minder goede verbinding naar de centrale. Als het modem het druk heeft met allerhande foutcorrecties komt hij misschien capaciteit te kort. Geen idee, just my 2cents.
dat zou prima zijn voor mij! ik gebruik wireless af en toe maar en alleen voor een vpn verbinding. de download bakken zijn allemaal bedraad aangesloten. bedankt voor je uitleg! als ik dit zo lees lijkt er geen enkel probleem toch.
Gebruik je zelf ook usenet ? (met meerdere threads ?)

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Reg. datum: 07 december 2007

quote:
trolleystad schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:15:
[...]

Je kunt toch gewoon online in "mijn telfort" je sip wachtwoord wijzigen? Die brief heb je daar echt niet voor nodig.
Blijkbaar kan niet iedereen meteen na activeren van vast bellen inloggen. Hier net zo. Kon 23 febr. na modem reset bellen en gebeld worden, maar tot op heden kan ik nog steeds nergens inloggen om instellingen te wijzigen. Webmail lukt niet en mijn telfort ook niet.
Hoe lang kan dit duren? Sta trouwens ook nog steeds op status 4. Kan dit ermee te maken hebben?

quote:
tjub schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:50:
[...]

Blijkbaar kan niet iedereen meteen na activeren van vast bellen inloggen. Hier net zo. Kon 23 febr. na modem reset bellen en gebeld worden, maar tot op heden kan ik nog steeds nergens inloggen om instellingen te wijzigen. Webmail lukt niet en mijn telfort ook niet.
Hoe lang kan dit duren? Sta trouwens ook nog steeds op status 4. Kan dit ermee te maken hebben?
Ja, is al paar keer voorbij gekomen in dit topic. Pas in stap 5 kun je inloggen.

Reg. datum: 07 december 2007

quote:
trolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Ja, is al paar keer voorbij gekomen in dit topic. Pas in stap 5 kun je inloggen.
Duidelijk. Wachten dus. _/-\o_

Japino bedankt, als hier de boel draait
volgende week dan zal ik eens proberen
of de upload lukt na fabrieksinstellingen.

TNX Bill

Reg. datum: 10 januari 2008

Ik weet dat een speedtouch 716 kan werken met telfort.. Nou heb ik op zolder nog een speedtouch 546 liggen .. zou dat ook gaan werken met telfort??? (Heb alleen Internet geen bellen)...

Hallo mensen, ik heb nog een vraag:

Per 3 maart wordt hier IPB geactiveerd,
Telfort zou het KPN abo afzeggen.

Toch krijg ik een factuurmelding van KPN voor
abo kosten van 1 maart tot 30 april, terwijl m.i.
per 1 maart dit zou moeten stoppen.

Van KPN heb ik tot nu toe zelf niets over afzeggen vernomen.
Wel een bericht van mijn huidige ISP (dd 25 januari) dat de KPN
gemeld heeft dat ADSL line overgezet wordt.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. dit topic?

Alvast bedankt, Bill...

Reg. datum: 27 februari 2008

Wat zou er gebeuren als je met een splittertje zowel een Speedtouch 780 en een Zyxel 2062 aansluit op de ISRA.
De ene met XS4all instellingen en de andere met Telfort instellingen.
Neemt de ene modem op het moment dat je van XS4all naar Telfort switched het signaal van de andere over of zullen ze het allebei niet meer doen.

Het is een radicaal ideetje wat ik eens uit wil proberen. Gewoon ter test. Of is iemand mij al eens voor geweest?

quote:
Mochel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:20:
Wat zou er gebeuren als je met een splittertje zowel een Speedtouch 780 en een Zyxel 2062 aansluit op de ISRA.
Neemt de ene modem op het moment dat je van XS4all naar Telfort switched het signaal van de andere over of zullen ze het allebei niet meer doen.

Het is een radicaal ideetje wat ik eens uit wil proberen. Gewoon ter test. Of is iemand mij al eens voor geweest?
Theoretisch gezien zou je signaal 6 dB moeten verzwakken
maar ook de noise margin zou slechter kunnen worden
vanwege een mismacth tussen kabel en splitter/modem.

Wellicht gaat het werken als je een zeer sterk signaal hebt,
dus lage attenuation.

Proberen zal geen schade opleveren dunkt me

Groet, Bill. :*)

P.S. ik heb het wel geprobeerd, maar geen succes
maar heb al 36 dB op ADSL1 .. haha

Electronic Bill wijzigde dit bericht 28-02-2008 12:27 (4%)

quote:
Mochel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:20:

Dat gaat dus nooit werken, beide modems proberen dan tegelijk in te trainen op het aanwezige DSL signaal.

Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
trolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Dat gaat dus nooit werken, beide modems proberen dan tegelijk in te trainen op het aanwezige DSL signaal.
Kan het schade veroorzaken aan het modem of de apparatuur in de centrale?
Als ik mn modems er mee sloop is de lol er af en ga ik deze test natuurlijk niet doen.

Is deze test nuttig? Nee. Maar het is wel interessant om te weten (Beetje als Brainiac of Mythbusters, al boeit het die gasten niet als je iets sloopt).

quote:
Manatwork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Volgens mij is het geen probleem. Als ik een bestand download gaat dat via de netwerkkabel met 1,84MByte/sec met wireless geactiveerd. OK, die gebruik ik dan even niet. De processorbelasting van het modem is dan ongeveer 14%.
Misschien gaat het fout bij een minder goede verbinding naar de centrale. Als het modem het druk heeft met allerhande foutcorrecties komt hij misschien capaciteit te kort. Geen idee, just my 2cents.
Ik heb alles via kabel op P2602HW-D1A, maar als ik download met ca 1.8 MB/s staat bij mij de proc.belasting van het modem toch echt op 93%. En dan staat wireless uit.

E6750@3600 | GigaByte GA-G33-DS3R | 2048mb Crucial Ballistix 5300@7200 4-4-4-12 2,2V | Radeon HD2600 512MB | Audigy2 ZS | 160gig WD + 160gig Samsung | Tagan 480watt | Samsung SH-203B dvd-writer | Compaq 17" crt

quote:
Mochel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Kan het schade veroorzaken aan het modem of de apparatuur in de centrale?
Als ik mn modems er mee sloop is de lol er af en ga ik deze test natuurlijk niet doen.

Is deze test nuttig? Nee. Maar het is wel interessant om te weten (Beetje als Brainiac of Mythbusters, al boeit het die gasten niet als je iets sloopt).
Mij boeit het iig wel als ik sloop, kost me weer poen, dus niet doen.

Met schade zal het wel meevallen, alleen nog de opmerking dat
er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid maar 1 ADSL
signaal actief zal zijn.
Dus zoals je al zei, de test heeft geen nut.

Bill. :*)

Zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar heb de eerste 3 topics al doorgezocht, werd er gek van, en niets gevonden, waarschijnlijk overheen gelezen, bomen/bos etc.
Wie kan me helpen:
Ik heb sinds vandaag Telfort internet only, met het ZYxel basis modem. Deze wil ik ook puur als modem gebruiken, en mijn ASUS WL-520GC als router, ivm het draadloos gedeelte. Hoe moet ik dat instellen op het ZYxel modem, en wat moet ik daarvoor instellen op de ASUS router?

De ZYxel hoeft dus niet gebruikt te worden voor telefonie, ik had begrepen dat je anders de ZYxel als router moet gebruiken, en de ASUS als gateway/bridge.
Ik ben een behoorlijke leekop dit gebied, dus vergeef me de eventuele domme opmerkingen :)

Ik heb gisteren me internet opgeleverd gekregen.
En tot dusver bijna niks te klagen.
Waar de modem wel moeilijk over doet zijn port forwards 80 /443/ 3389 andere custom porten wil hij meestal wel pakken.
Is hier een oplossing voor?

Ook nog iets anders, was niet zo slim geweest met bestellen van de modem en heb dus per ongeluk de single ethernet modem besteld, terwijl ik de 4-ports en wifi eigenlijk had willen hebben.
Ik de servicedesk gebeld met de vraag of ik hem kon inruilen en dan alsnog 70euro kon bijbetalen, kreeg ik te horen dat de modem dan in bruikleen was :/

Zijn er nog alternatieven voor de modem die net zo goed dan niet beter zijn dan de zyxel?
Mocht iemand nog een 2e handje hebben liggen hou ik me wel aanbevolen

Reg. datum: 23 januari 2006

quote:
BaldaBalda schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:57:
Zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar heb de eerste 3 topics al doorgezocht, werd er gek van, en niets gevonden, waarschijnlijk overheen gelezen, bomen/bos etc.
Wie kan me helpen:
Ik heb sinds vandaag Telfort internet only, met het ZYxel basis modem. Deze wil ik ook puur als modem gebruiken, en mijn ASUS WL-520GC als router, ivm het draadloos gedeelte. Hoe moet ik dat instellen op het ZYxel modem, en wat moet ik daarvoor instellen op de ASUS router?

De ZYxel hoeft dus niet gebruikt te worden voor telefonie, ik had begrepen dat je anders de ZYxel als router moet gebruiken, en de ASUS als gateway/bridge.
Ik ben een behoorlijke leekop dit gebied, dus vergeef me de eventuele domme opmerkingen :)
Bekijk de startpost eens goed :)

Ach ik citeer het wel even voor je:

''Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :) ''

kapert wijzigde dit bericht 28-02-2008 16:15 (23%)

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
dSje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:15:
Ik weet dat een speedtouch 716 kan werken met telfort.. Nou heb ik op zolder nog een speedtouch 546 liggen .. zou dat ook gaan werken met telfort??? (Heb alleen Internet geen bellen)...
je kan de speedtouch zoiezo in bridge mode zetten om meerdere pc's aan te sluiten op de basismodem. Zelf heb ik de 716 en ik gebruik deze werkwijze. Als ik de telfort modem niet gebruik en alleen de speedtouch, dan krijg ik na een paar uur vreemd genoeg lagere intrainwaarde en haal ik ongeveer 900KB/sec minder! Dus echt fijn werkt de 716 niet, althans niet in mijn geval.

quote:
Electronic Bill schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:19:
Hallo mensen, ik heb nog een vraag:

Per 3 maart wordt hier IPB geactiveerd,
Telfort zou het KPN abo afzeggen.

Toch krijg ik een factuurmelding van KPN voor
abo kosten van 1 maart tot 30 april, terwijl m.i.
per 1 maart dit zou moeten stoppen.

Van KPN heb ik tot nu toe zelf niets over afzeggen vernomen.
Wel een bericht van mijn huidige ISP (dd 25 januari) dat de KPN
gemeld heeft dat ADSL line overgezet wordt.

Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. dit topic?

Alvast bedankt, Bill...
Kijk even hier:
http://klantenservice.int...tieve-vragen.aspx#faq8052

Opzeggen huidige telefoonaansluiting:
Telfort zal, bij behoud van uw huidige nummer, zorgdragen voor de opzegging van uw huidige telefoonaansluiting. Aanbieders hanteren vaak een opzegtermijn. Indien u nog in het eerste contractjaar zit, zal de aanbieder uw aanvraag voor nummerbehoud wel accepteren, maar kunnen de resterende contractmaanden middels een slotnota bij u in rekening worden gebracht.

Je moet de maand opzegtermijn bij KPN doorbetalen, het teveel wordt terug betaald.
Hierover is al melding gedaan in dit topic.

quote:
trolleystad schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Trolley stad heeft gelijk, de DSLAM in de centrale wil een overeenkomst sluiten
met het aangesloten modem op de lijn, dat gebeurd door wat heen en weer gepraat
met toontjes. In feite is dit het intrainen waarbij de snelheid v/d verbinding
wordt vastgesteld. Ergo er kan maar 1 modem tegelijkertijd een zinvolle verbinding maken.

Mijn test ging feitelijk over het effect bezien van een lange lijn tussen splitter
en modem, waarbij halverwege een aftakking is gemaakt naar een tweede
aansluitpunt voor een modem. Normaliter wordt 1 van de twee aansluitingen
afgeschakeld.

Veel verschillen zie ik niet, ook niet als ik vrijwel direct op het ISRA punt zit.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met .... dat ik nu nog 1 Mbps verbinding heb.

Electronic Bill wijzigde dit bericht 28-02-2008 16:49 (5%)

quote:
DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Ook nog iets anders, was niet zo slim geweest met bestellen van de modem en heb dus per ongeluk de single ethernet modem besteld, terwijl ik de 4-ports en wifi eigenlijk had willen hebben.
Ik de servicedesk gebeld met de vraag of ik hem kon inruilen en dan alsnog 70euro kon bijbetalen, kreeg ik te horen dat de modem dan in bruikleen was :/

Zijn er nog alternatieven voor de modem die net zo goed dan niet beter zijn dan de zyxel?
Mocht iemand nog een 2e handje hebben liggen hou ik me wel aanbevolen
Op Marktplaats, eBay, Tweakers.net/Pricewatch/Vraag&Aanbod wordt er gehandeld in modems in alle soorten en maten.
Voordeel van bruikleen is: indien de modem na de garantietermijn defect raakt dan krijg je een nieuwe; nadeel het wordt nooit eigendom, maar wat is dat ding over 2 jaar nog waard ?

Je kunt ook een wireless accesspoint aan jouw huidige Zyxel koppelen.

quote:
beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:22:
[...]

Kijk even hier:
http://klantenservice.int...tieve-vragen.aspx#faq8052

Opzeggen huidige telefoonaansluiting:
Telfort zal, bij behoud van uw huidige nummer, zorgdragen voor de opzegging van uw huidige telefoonaansluiting. Aanbieders hanteren vaak een opzegtermijn. Indien u nog in het eerste contractjaar zit, zal de aanbieder uw aanvraag voor nummerbehoud wel accepteren, maar kunnen de resterende contractmaanden middels een slotnota bij u in rekening worden gebracht.

Je moet de maand opzegtermijn bij KPN doorbetalen, het teveel wordt terug betaald.
Hierover is al melding gedaan in dit topic.
TNX Beuker,

ik zoek me soms naar ontopic er zijn zoveel posts, ondertussen is het kwartje
hier gevallen. Op de site van Telfort staat dat .. 3 dagen na activeren van DSL
het nummer overgaat in die periode kan nog gewoon met de KPN lijn gebeld
worden. Dus in de loop van de maand worden er nog kosten gemaakt.

Ik ga er vanuit dat in de slotnota van KPN een verrekening plaats zal vinden.

TNX Bill ... :*)

quote:
beuker123 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:39:
[...]

Op Marktplaats, eBay, Tweakers.net/Pricewatch/Vraag&Aanbod wordt er gehandeld in modems in alle soorten en maten.
Voordeel van bruikleen is: indien de modem na de garantietermijn defect raakt dan krijg je een nieuwe; nadeel het wordt nooit eigendom, maar wat is dat ding over 2 jaar nog waard ?

Je kunt ook een wireless accesspoint aan jouw huidige Zyxel koppelen.
Het is wel van de zotte dat je 70euro moet betalen om een modem in bruikleen te mogen hebben.
Stel je bent na je eerste jaar niet tevreden ben je gewoon 70euro kwijt.
Dus die optie heb ik sowieso van tafel geveegd.

Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel bovendien is het maar weer een extra apparaat wat tussen het netwerk en het internet komt.

Wat zijn fatsoenlijke modems die ook het sip gedeelte meepakken?

quote:
DNS666 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:52:
[...]

Het is wel van de zotte dat je 70euro moet betalen om een modem in bruikleen te mogen hebben.
Stel je bent na je eerste jaar niet tevreden ben je gewoon 70euro kwijt.
Dus die optie heb ik sowieso van tafel geveegd.

Verder staat een extra accespoint ook 24/7 aan nu is 9/10w niet erg veel, maar zonde is het wel bovendien is het maar weer een extra apparaat wat tussen het netwerk en het internet komt.

Wat zijn fatsoenlijke modems die ook het sip gedeelte meepakken?
Ik ben bang dat je in het wat duurdere segment uit komt,
als je wireless met VoIP modems zoekt. Ook is er minder keus.

Bill :*)

quote:
kapert schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Bekijk de startpost eens goed :)

Ach ik citeer het wel even voor je:

''Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :) ''
Dat weet ik Kapert. Maar dat wil ik dus juist niet! Ik wil mijn ASUS als router gebruiken, en de ZYxel als modem. Ik gebruik toch geen telefonie van Telfort. Dus niet zoals hierboven beschreven, maar juist andersom. :)
Hoop dat het nu duidelijker is? :)

Gisteren Pakket ontvangen en vandaag de gebruikers gegevens etc . Maar het staat gepland op 12 maart . Kan ik wel al alles aansluiten zodat internet wel al werkt ?

Telefonie werkt nu nog niet die gaat pas 16 maart werken . (als het goed is 4 dagen langer wegens overstap )

Bij internet van kpn kon je alles meteen aansluiten als je het pakket thuis had en werkte ook alles , ook al was dat voor de afgesproken datum .

Wie kan me hier antwoord op geven . :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws