Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Jazzper schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:46:
het is NU een goed tarief. Of het over 5, 10, 20, of 30 jaar ook nog een goed tarief blijkt te zijn moet de tijd leren...
De rente staat nog steeds niet erg hoog. De rente is de afgelopen jaren natuurlijk erg laag geweest, maar aan een rente tot 6% kun je je geen buil vallen, zeker niet zolang de aftrek nog bestaat. Tuurlijk is het jammer als de rente naar 4% zakt en jouw rente staat vast, maar als de rente naar 8% stijgt dan is het meer dan alleen jammer: dan kan je misschien je hypotheek niet meer betalen. En ook 8% is niet zo'n hoge rente: ik ben deze winter in Nieuw Zeeland geweest, en daar is de rente ergens tussen de 12 en 15%.

Zonder hypotheekrenteaftrek.

Maar voor een spaarhypotheek lijkt het me niet heel zinnig om de rente 30 jaar vast te zetten. Na twintig jaar (exacter 21, geloof ik) is het bedrag wat je gespaard hebt wel groter dan wat je moet aflossen, en dan heb je alleen maar voordeel van een hogere rente. EDIT: rukapul heeft gelijk, dit is natuurlijk onzin.
quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:16:
Hehe, dan kun je dus merken dat het steeds meer een kopersmarkt begint te worden.
Hier spreekt denk ik toch een stukje wishful thinking. Zolang de vraag groter is dan het aanbod zal er in Nederland geen sprake zijn van een echte kopersmarkt. Er zijn ook maar weinig mensen die hun huis echt moeten verkopen.
quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:16:
Misschien over een tijdje ook standaard de koopprijs die de vorige inwoner heeft betaald of buurtreviews van deskundigen / commentaar mogelijkheden van kopers die al eerder langs zijn geweest.
Funda is een commerciële instelling in dienst van de verkopende makelaars. Ik vind het al vreemd dat Funda laat zien hoe lang een huis te koop staat, omdat dat nou niet echt informatie is die een huis aantrekkelijker maakt (of misschien juist wel, dat kopers denken "hier valt wat te halen"; 10k bij de prijs op, en mensen het idee geven dat ze goed hebben afgedongen...). En waar zouden ze informatie over de vorige verkoopprijs vandaan moeten halen? Dat is geen openbare informatie. Je kan wel de hypotheekregistratie inzien, maar dat kan je nu ook al. Bovendien zegt het vrij weinig.

Shabbaman wijzigde dit bericht 25-07-2008 10:58 (39%)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Reg. datum: 15 september 2000

quote:
Shabbaman schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Maar voor een spaarhypotheek lijkt het me niet heel zinnig om de rente 30 jaar vast te zetten. Na twintig jaar (exacter 21, geloof ik) is het bedrag wat je gespaard hebt wel groter dan wat je moet aflossen, en dan heb je alleen maar voordeel van een hogere rente.
Vrijwel niemand heeft een volledige spaarhypotheek. Die hogere rente wordt ook betaald over een aflosvrij leningdeel. Gezien de fiscale beperkingen van de polis en de huizenprijzen zal er vrijwel altijd een flink aflosvrij leningdeel zijn. Hierdoor wordt je voordeel wel een stuk kleiner.

Leugen is waarheid, auteursrecht is innovatie, DRM is vooruitgang

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Shabbaman schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:28:
Maar voor een spaarhypotheek lijkt het me niet heel zinnig om de rente 30 jaar vast te zetten. Na twintig jaar (exacter 21, geloof ik) is het bedrag wat je gespaard hebt wel groter dan wat je moet aflossen, en dan heb je alleen maar voordeel van een hogere rente.
Op geen enkel moment is het gespaarde kapitaal groter dan de schuld. Wellicht dat je doelt op de netto betaalde rente en netto gespaarde rente?
quote:
Funda is een commerciële instelling in dienst van de verkopende makelaars.
Funda zit al heel lang op het pad om een losstaand bedrijf te zijn, met NVM makelaars als aandeelhouders. Voor het voortbestaan van Funda is het ook essentieel om te luisteren naar wat de markt wil incl. kopers anders zal het het afleggen van de competitie.
quote:
En waar zouden ze informatie over de vorige verkoopprijs vandaan moeten halen? Dat is geen openbare informatie.
De vorige verkoopprijs is zonder enige moeite en tegen een kleine vergoeding (online) bij het kadaster op te vragen.

Iemand ervaring met bouwkundige keuringen?
Morgen laat ik een bouwkundige keuring doen van een woning die ik op het oog heb, vóórdat ik een eerste bod uit breng. Ik heb voor deze keurder gekozen: http://www.woningkeurgroep.nl
Ik vond het lastig om te kiezen. Er zijn ook niet veel aanbieders.

Official Prozac Dealer!

quote:
SvMp schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:03:
Iemand ervaring met bouwkundige keuringen?
Morgen laat ik een bouwkundige keuring doen van een woning die ik op het oog heb, vóórdat ik een eerste bod uit breng. Ik heb voor deze keurder gekozen: http://www.woningkeurgroep.nl
Ik vond het lastig om te kiezen. Er zijn ook niet veel aanbieders.
Had je niet eerst beter kunnen bieden en een prijs af kunnen spreken met een ontbinding als er te veel gevonden zou worden in een bouwkundige keuring?

Dadelijk doet iemand anders een bod in de tijd dat die man zijn rapportje schrijft en :w is huis. (en je geld voor een keuring)

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Veelzijdig stukje vlees ;)

Hmmm... de huizenprijs lijkt nog aardig in de lift zitten :o

Drie maanden geleden mijn huidige appartement gekocht voor 165k..(was ook vraagprijs) Vergelijkbare appartementen hier in de straat staan nu reeds voor 175-180k in de markt.

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

quote:
Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Had je niet eerst beter kunnen bieden en een prijs af kunnen spreken met een ontbinding als er te veel gevonden zou worden in een bouwkundige keuring?

Dadelijk doet iemand anders een bod in de tijd dat die man zijn rapportje schrijft en :w is huis. (en je geld voor een keuring)
Makelaar heeft een optie op het huis bedongen. Staat al een tijdje te koop, dus het loopt niet zo'n vaart.

Probleem van die ontbinding is dat het begrip "ernstige gebreken" amper te definieren is. En wat is "te veel"? Eerst maar eens duidelijkheid.

Reg. datum: 17 december 2005

"wat is te veel" je kunt zelf een bedrag laten opnemen, ik had een bedrag van 5.000 laten opnemen. Op zich wist ik wel dat er veel meer dan 5.000 uit zou komen, dus toen de keuring op ruim 10.000 zat heb ik nog weer eens een kleine 1500 van de prijs af gekregen.

Een jaar naar Schotland? mail me.

Funky vidi vici!

quote:
SvMp schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:34:
[...]

Vrijwel niemand heeft een volledige spaarhypotheek. Die hogere rente wordt ook betaald over een aflosvrij leningdeel. Gezien de fiscale beperkingen van de polis en de huizenprijzen zal er vrijwel altijd een flink aflosvrij leningdeel zijn. Hierdoor wordt je voordeel wel een stuk kleiner.
Ik heb in mijn eentje een 100% spaarhypo, dus er zijn er toch een paar ;)
Geeft wel hogere maandlasten uiteraard (718 p/m netto voor een koopprijs van 186k)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Ik heb in mijn eentje een 100% spaarhypo, dus er zijn er toch een paar ;)
Geeft wel hogere maandlasten uiteraard (718 p/m netto voor een koopprijs van 186k)
Als je alleenstaand bent dan kun je tot ruim 140.000 euro belastingvrij sparen in de kapitaalverzekering. 186k ligt daar ver boven. Je bent uitgegaan van indexatie van het belastingvrije bedrag?

Funky vidi vici!

quote:
SvMp schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Als je alleenstaand bent dan kun je tot ruim 140.000 euro belastingvrij sparen in de kapitaalverzekering. 186k ligt daar ver boven. Je bent uitgegaan van indexatie van het belastingvrije bedrag?
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik heb een 100% aflossingsvrije spaarhypo van 30jr met max. initiele premie-inleg (12k ofzo op dat bedrag)

FunkyTrip wijzigde dit bericht 25-07-2008 12:46 (13%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
SvMp schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Je hebt het waarschijnlijk over de fiscale vrijstelling van uitkeringen uit de kapitaalverzekering eigen woning (KEW) in box 1. Als je een KEW hebt en binnen de regels blijft (o.m. koppeling en verpanding aan hypotheekschuld; 1-10 bandvreedte premie-inleg etc.), heb je na ten minste 20 jaar looptijd een fiscale vrijstelling van ongeveer anderhalve ton.

Let wel: dit betreft de rente! Over de ingelegde premies is al belasting betaald (je betaalt immers de premie voor een KEW uit netto). Het verschil (waarde KEW - som van ingelegde premies) is belastbaar in box 1, tegen progressief tarief IB (zeg maar 52%). Maar van dat belastare deel is dus de eerste 140.000 vrijgesteld. Voordat je dar bereikt, heb je het al gauw over een spaarhypotheek van drie ton.

Bovendien is de vrijstelling per persoon. Als je getrouwd bent of op een andere manier een fiscale partner hebt, is het alweer 280.000.

Funky vidi vici!

Poeh, verhuisservice zoeken is ook een hele klus. Offertes liggen mijlenver uit elkaar :D
Van 422 tot 1025 euro. Eentje van 500 euro heeft mijn interesse nu. Itt de goedkoopste zijn deze met zijn drieen, geven verhuisdozen vooraf en is redelijk gespecificeerd in wat ze doen. Toch lijkt het me lullig als ik iets de verhuizing iets te licht heb ingeschat en veel te weinig dozen cq de verkeerde meubeltypes heb aangekruist :')

Heeft iemand ervaringen met de flex verhuisgroep of economic verhuizen? Niets zo onvindbaars op internet als een verhuisservice review site of topics met verhuisbedrijf ervaringen...

Veelzijdig stukje vlees ;)

422 tot 1025 euro? Dat zijn verdomd lage prijzen :o

Mijn verhuizing kostte me 1400 euro (baas heeft betaald ;) dus ik hoefde niet echt op de prijs te letten), maar als ik al advertenties zie dat er 'gestunt' wordt met een complete verhuizing voor ¤999,- dan lijkt me 500 wel heel erg goedkoop :P

Ik heb mijn verhuizing (van Zwolle naar Eindhoven) laten verzorgen door Horst Totaal. Wellicht dus niet de goedkoopste, maar wel snel en goed verzorgd. Zelf verhuisdozen geregeld en ingepakt en de rest aan het verhuisbedrijf overgelaten. Donderdagmiddag om 14.00 stonden ze voor de deur bij mijn oude adres om de spullen in te laden en twee en half uur later was de kiet leeg.

De volgende ochtend om 7.15 stonden voor de deur bij mijn nieuwe adres en om 9.45 was het afgehandeld. Zonder schade aan mijn spullen en met een mooie bos bloemen als dank voor de opdracht. _O_

Mocht ik ooit weer gaan verhuizen dan ik schakel ik zeker weer een verhuisbedrijf in. 't Kost wat, maar je hebt er echt zoveel gemak van... :)

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Nieuwe auto... Of niet? :)

Mijn verhuizing van Frankrijk naar Nederland kost alles bij elkaar zo'n ¤8.000. Gelukkig betaalt mijn werkgever dat; die wilde me immers terug in Nederland hebben :)

En inderdaad, in de loop der tijd heb ik een aantal malen zelf verhuisd, en dus nu één keer een "full service" verhuizing. Dat is wel verschrikkelijk relaxed. Je zet het belangrijkste spul dat je bij de hand moet houden aan de kant, en de verhuizers doen de rest. Dat is ook de slogan van de verhuizer die wij gekozen hebben (Kuiper Internationale Verhuizers) "U pakt uw koffertje, wij pakken de rest." :7

Albantar wijzigde dit bericht 28-07-2008 21:00 (55%)

TTFKARE (The Tweaker Formerly Known As Reyn Eaglestorm)
Appie voor intimi :)

Funky vidi vici!

quote:
Wok schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:46:
422 tot 1025 euro? Dat zijn verdomd lage prijzen :o

Mijn verhuizing kostte me 1400 euro (baas heeft betaald ;) dus ik hoefde niet echt op de prijs te letten), maar als ik al advertenties zie dat er 'gestunt' wordt met een complete verhuizing voor ¤999,- dan lijkt me 500 wel heel erg goedkoop :P
Ik heb niet zoveel te verhuizen. Geen enkel keukenapparaat of wasmachine, geen eettafel,stoelen, geen 2 persoonsbed enzo (neem alleen mijn logeerbed mee).... dat scheelt erg veel.

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:07:
[...]

Ik heb niet zoveel te verhuizen. Geen enkel keukenapparaat of wasmachine, geen eettafel,stoelen, geen 2 persoonsbed enzo (neem alleen mijn logeerbed mee).... dat scheelt erg veel.
Waarom dan niet gewoon zelf gaan sjouwen?
Huur een grote bestelwagen en regel wat vrienden.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

biiiijna de hypotheek rond.
Gisteren alles getekend etc.
Kregen we telefoontje dat er nog 2 dingen mank lopen (alsof er ook maar 1 stap tot nu toe wél in 1x goed ging..):

- gezondheidsverklaring: vriendin heeft ooit cyste(s?) gehad op eierstok door de pil. Wisselen van pil en hop cyste was weg. Moeten ze nu meer van weten :(
- hoogte hypo. Zit 10K bouwdepot in. Taxatie heeft er geen rekening mee gehouden (hadden we kennelijk expliciet moeten zeggen) waardoor executiewaarde en hypotheeksom te ver uit elkaar liggen (scheelt 3K).

Zo blijf je bezig... :(

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
@Jazzper: dat is dus precies de reden dat ik de taxatie heb laten regelen (+ betalen) door m'n hypotheektussenpersoon. De belangen zijn dan zodanig dat het wel goed moet komen :+ (als in: als de taxateur er een zooitje van maakt dan zal hij minder vaak opdrachten toegeschoven krijgen via de tussenpersoon, etc. etc.)

mijn makelaar (die ik 110% vertrouw) heeft het geregeld.. maar ik bedenk me nu dat zij op vakantie was en een assistent het kennelijk geregeld heeft :(

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Jivecar schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:08:
[...]

Waarom dan niet gewoon zelf gaan sjouwen?
Huur een grote bestelwagen en regel wat vrienden.
Zou ik ook doen; al ga je helemaal los qua busje (inclusief laadklep bijvoorbeeld), ben je nog rond de 200 euro kwijt voor een weekend. En Zwijndrecht <> Delft is best goed te doen in een weekendje.
Nieuwe auto... Of niet? :)

Berichtje gehad van Westland Utrecht: alles is in orde.

Er is nu dus nog maar één stap over om daadwerkelijk eigenaar te worden van "ons" huisje: de transportakte. En 2 september is de datum.

TTFKARE (The Tweaker Formerly Known As Reyn Eaglestorm)
Appie voor intimi :)

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:00:
Poeh, verhuisservice zoeken is ook een hele klus. Offertes liggen mijlenver uit elkaar :D
Van 422 tot 1025 euro. Eentje van 500 euro heeft mijn interesse nu. Itt de goedkoopste zijn deze met zijn drieen, geven verhuisdozen vooraf en is redelijk gespecificeerd in wat ze doen. Toch lijkt het me lullig als ik iets de verhuizing iets te licht heb ingeschat en veel te weinig dozen cq de verkeerde meubeltypes heb aangekruist :')

Heeft iemand ervaringen met de flex verhuisgroep of economic verhuizen? Niets zo onvindbaars op internet als een verhuisservice review site of topics met verhuisbedrijf ervaringen...
Hmm Flexverhuisgroep, praat me er niet van.

2 maanden geleden verhuisd van het westen naar het oosten van het land. Al mijn spullen moesten eerst 5 weken in de opslag (doen zij bij Shurguard), en daarna door naar mijn nieuwe huis. Dit huis moet nog verbouwd worden, dus alles zou netjes geplaatst worden in de garage. Om de ochtend van de laatste verhuizing (shurguard naar garage) zouden zij om 7.30 bij ons zijn. Gaat om 7.40 de telefoon. We zeiden al tegen elkaar, die kunnen het niet vinden. "Ja met flexverhuisgroep, wij staan nu in spijkenisse om jullie spullen te laden, maar weten jullie welke box?". Ik zeg dus van niet, want dat zouden zij allemaal regelen. Ik wist echter wel dat het in Rotterdam was opgeslagen.

In plaats van 7.30 waren ze er pas om 11.45 (daar ging ons middag programma). In plaats van meteen lossen, bedelen ze eerst om koffie (ja, we zijn de hele dag al in touw, u heeft vast wel koffie 8)7 (flikten ze ook al bij het inladen)).

Aangezien wij om 13.00 uur onze volgende afspraak hadden konden wij niet alles goed controleren. De volgende dag heb ik alles netjes neergezet (was op een grote hoop geflikkerd zeg maar). Toen bleek dat veel kasten etc. bekrast waren.

Helaas hadden wij ivm tijdsdruk getekend dat de goederen waren afgeleverd, dus onze schadeclaim werd afgewezen (ach, het zijn toch maar Ikea kastjes en tafeltjes aldus flex).

Dus 1 tip, hoe mooi de verhalen ook zijn, neem geen flex verhuisgroep.

Voor meer info mag je altijd een DM sturen.
quote:
FunkyTrip schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:07:
[...]
Dan heb je toch ook eigenlijk geen verhuisservice nodig?
Boedelbakje of busje huren, en klaar :)
Bovendien heb je dan zelf in de hand hoe goed er met je spullen wordt omgesprongen.

Tijdens het klussen reden wij zelf al nooit "leeg" dus veel kleine dozen hadden we al over.
Op de dag zelf waren we binnen een paar uur klaar, 1x busje vol en 1x half vol, dat was het.

Funky vidi vici!

quote:
Gast1981 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:29:
Dan heb je toch ook eigenlijk geen verhuisservice nodig?
Boedelbakje of busje huren, en klaar :)
Bovendien heb je dan zelf in de hand hoe goed er met je spullen wordt omgesprongen.

Tijdens het klussen reden wij zelf al nooit "leeg" dus veel kleine dozen hadden we al over.
Op de dag zelf waren we binnen een paar uur klaar, 1x busje vol en 1x half vol, dat was het.
Tja, en dan rij ik over een hobbeltje en gaan al mijn glasplaten kapot van de vitrinekastjes. Nee, wel of geen verhuisservice inhuren is een eindeloze discussie. De een zweert bij 'gewoon effe zelf doen, bakje huren klaar' en de ander zweert bij lekker laten doen. Meestal omdat het 'effe bakje huren klaar' op grandioze wijze in een nachtmerrie eindigde. Ik kijk liever lui toe hoe ze netjes alles voor me doen en weet dat alles wat ze breken of beschadigen vergoed wordt. Daar heb ik wel een paar honderd euro voor over ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws