Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Wok schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:32:
De verkoper is ¤4000 gedaald met zijn prijs: hij is dus zeker bereid tot onderhandelen.

Je kunt de kaarten dus nog even schudden door met een bod 184k te komen in de hoop dat de verkopende partij zakt naar 191.500 (als de verkopende partij daadwerkelijk middels onderhandeling tot een redelijke prijs wil komen, lijkt het me zeer aannemelijk). Je zou dan kunnen aftikken op rond de 187.500-189.500, wat mij een heel redelijke prijs lijkt voor die woning.

Disclaimer:dit is puur theoretisch gedacht van me ;) Ik heb zelf weinig onderhandeling gehad en heb uiteindelijk de vraagprijs betaald (verhaal hierachter staat ook wel in dit topic) voor mijn huidige appartement (165k), maar het was het ook zeker waard. Sterker nog: zelfs nu de markt onder druk staat, zou ik het zonder meer voor 179k in de markt durven te zetten en waarschijnlijk zou ik het dan nog kunnen verkopen voor minstens 172k, maar dat doe ik de komende jaren niet ;)
Zou ik ook niet doen want 165 x 1.06 = 174,9 en dan moet je nog notaris etc. tellen
= geld er op toe leggen

Ik heb mijn huis half jaar geleden gekocht, opgeknapt en durf het nu ook wel te verkopen met 25k winst en weet zeker dat het kan. Maar ik wi het eerst helemaal afmaken en dan lekker hier tien jaar blijven wonen. Want waar koop ik nou iets terug voor dat geld?

quote:
St@m schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:39:
Nou, we zijn in onderhandeling:
http://www.funda.nl/Wonin...jecttype=DetailKoopObject

Gisteren voor de 2e keer wezen kijken, er moet aardig wat aan gebeuren (nieuwe keuken, nieuwe schouw met open haard enzo).

De vraagprijs was 197.500, wij willen eigenlijk niet meer uitgeven dan 190.000 voor het huis (het liefst minder).
Vanmiddag een bod gedaan van 180.000, vanavond belt de makelaar dat de huidige bewoners graag in onderhandeling willen. Ze zijn gezakt naar 193.500..

Nu is natuurlijk de vraag, wat wordt het vervolgbod, 184.000, 185.000, 185.500.. mijn vader zegt 186.500, mijn moeder 185.500 en de vader van mijn vriending zegt, geef ze maar 186.000 als eindbod..

Nu ben ik hierdoor erg aan het twijfelen geraakt.. ik wil het huis graag hebben, maar wil de verkopende partij niet beledigen door een slecht bod uit te brengen.. iemand enig idee?
Dat beledigen hoe je sowieso niet bang voor te zijn. Ten eerste is het jouw geld dus je bepaalt zelf wat hun huis jou waard is, ten tweede ze hebben al gereageerd op je eerste bod, en als ze dat veel te laag hadden gevonden hadden ze het wel afgewezen. Ik zou zeggen ga naar 184, kijk wat ze doen, en doe er dan eventueel nog iets bovenop met de mededeling dat het je laatste bod is. Kom je in ieder geval netjes onder de 190 uit.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Hallo, ik heb de volgende vraag over koopsubsidie.

Wordt koopsubsidie in elke gemeente verstrekt of is er een overkoepelend informatiepunt hierover?

What do we want: Braaaiinnns, When do we want it: Braaaiinnns

Ik ben het met FaceDown eens. Je zult de verkopers niet zo snel beledigen want ze hebben gereageerd op je eerste bod. En als de verkopers 4000 euro zakken, waarom zou het dan beledigend zijn als jij met een tweede bod 4000 euro stijgt? Ik zou het op een tegenbod van 184 houden.

Bij verdere onderhandelingen op een gegeven moment een eindbod uitbrengen van rond de 188, met de mededeling dat je anders verder gaat kijken. En dan willen ze echt wel (in deze truc zijn wij namelijk ook getrapt |:( ).

quote:
St@m schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:39:
Nou, we zijn in onderhandeling:
Je kunt beter die link weghalen en ook het bedrag tot waar je wilt gaan. De NVM makelaar kan nagaan waar plotseling zoveel hits vandaan komen en dan kom je via de referral direct op jouw bericht uit.

Bedenk ook dat teksten op Internet niet zomaar weggaan. Als je het huis weer wilt verkopen staat dit er waarschijnlijk nog.

@ your service
Reg. datum: 07 december 2001

quote:
mrmrmr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
[...]

Je kunt beter die link weghalen en ook het bedrag tot waar je wilt gaan. De NVM makelaar kan nagaan waar plotseling zoveel hits vandaan komen en dan kom je via de referral direct op jouw bericht uit.

Bedenk ook dat teksten op Internet niet zomaar weggaan. Als je het huis weer wilt verkopen staat dit er waarschijnlijk nog.
Link weggehaald.. maar ja.. teksten.. ik zeg toch niets verkeerds :P
Trouwens.. een tegenbod gedaan vanmorgen van 185.500.. een uur later hadden we weer een bod van 191.000.
iom gf een laatste bod gedaan van 188.500, en deze is geaccepteerd :D
Ik heb een huis (onder voorbehoud) !!

Silver Surfer...

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
St@m schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Trouwens.. een tegenbod gedaan vanmorgen van 185.500.. een uur later hadden we weer een bod van 191.000.
feli! ook al iets qua hypotheek geregeld???

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

quote:
St@m schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Nee, maar het is niet verstandig de tegenpartij een voorsprong te geven door in je kaarten te laten kijken.
quote:
Gefeliciteerd!

Vandaag heeft de ECB de rente met 0,25% laten stijgen. Het is de vraag of hypotheken ook zullen stijgen, of juist dalen als een grotere stijging werd verwacht.

quote:
tikoetikoe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:44:
Hallo, ik heb de volgende vraag over koopsubsidie.

Wordt koopsubsidie in elke gemeente verstrekt of is er een overkoepelend informatiepunt hierover?
Zie http://www.senternovem.nl/rgo/koopsubsidie/index.asp voor meer info.

@ your service

quote:
mrmrmr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Nee, maar het is niet verstandig de tegenpartij een voorsprong te geven door in je kaarten te laten kijken.
[...]
Gefeliciteerd!
Vandaag heeft de ECB de rente met 0,25% laten stijgen. Het is de vraag of hypotheken ook zullen stijgen, of juist dalen als een grotere stijging werd verwacht.
Je hebt gelijk, dacht trouwens dat het een gesloten sub-forum was, maar zie inderdaad dat deze gewoon te googelen is.
Dank je wel trouwens.
quote:
miel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:23:
[...]

feli! ook al iets qua hypotheek geregeld???
tnx, Ik heb vorige week al met mijn hypotheekadviseur gesproken, tot de 2 ton (excl kosten koper) mocht de financiering geen probleem zijn. Enige nadeel is wel dat hij dinsdag op vakantie is gegaan. Maarja, zijn broer doet hetzelfde werk dus die wil ons verder helpen.
We hebben een offerte liggen voor een ander huis, 10 jaar vast 50/50 spaar/aflossingsvrij, misschien dat het adres veranderd kan worden. Anders maakt hij even een nieuwe offerte.

Silver Surfer...

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
mrmrmr schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
De ECB rente (euribor) heeft vrijwel geen impact op de lange rente en daarmee de hypotheekrentes voor termijnen die men typisch afsluit. Variabel en eenjaarsrente stijgt typisch wel.

man je wordt echt jaren ouder in 1 klap met die hele huizentoestand. Wij zijn nog steeds bezig met onderhandelingen rondom een huis met een verbouwing. Totaal kom je dan op een ton of 3.
Nu is er in dezelfde straat een huis (cooler nog) vrij gekomen die op ongeveer hetzelfde bedrag zit maar dan zonder verbouwing nodig. Lastig lastig.. morgen moeten we eindbod doen op het eerste huis. Maar we willen ook bod doen op het 2e huis. Kan allemaal net denk ik. Want we willen op het 'klushuis' ons laatste bod aan gaan houden (beetje gokken dus ;)). Als ze het accepteren dan zijn we daar ook blij mee en hebben we voor relatief cheap een mooi huis. Accepteren ze het niet kunnen we rustig concentreren op huis2. Daar zouden we er ook wel uit moeten komen.

Kortom: we gaan nu voor een buitenkansje en anders hebben we nog een optie :)

Ook mega aan het rekenen geweest in excel met maandlasten en hypotheken etc. Wat een gefreubel. In mijn huidige berekening houd ik 600 euro vrij over met zijn 2-en die we kunnen besteden aan boodschappen, stappen, kleren en weet ik het wat. Volgens mij niet kneiterveel maar daar zijn alle vaste lasten al reeds afgegaan.

Ik probeer de offerte vd hypotheek te doorgronden om hem om te kunnen bouwen naar andere huizen. Dit kan je ook gewoon doen met online calculators maar ik wil het snappen. Zijn daar handige sites voor? Vragen als: leuk dat de periodieke inleg 158 euri is maar hoe komen ze daar op (dat x 12 x 30 is eindbedrag ofzo?). Etc etc. We willen gaan voor semi aflossingsvrije (50%? meer?) (bank)spaarhypotheek voor 10 jaar vast.

edit: in het kader klushuis al even in lopen lezen: Neem bijvoorbeeld keukens... topics zat op GoT. Wat een verhalen hangen daar weer om heen haha. Duitsland dit, spel dat, etc.

Jazzper wijzigde dit bericht 03-07-2008 23:25 (15%)

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Jazzper schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:23:
edit: in het kader klushuis al even in lopen lezen: Neem bijvoorbeeld keukens... topics zat op GoT. Wat een verhalen hangen daar weer om heen haha. Duitsland dit, spel dat, etc.
Oh ja, en vergeet de badkamer niet, en het vinden van betrouwbare mannetjes of bedrijven die voor je gaan klussen, etc. Je zit nu wel een beetje in een lastige tijd om dat allemaal uit te zoeken (mocht je voor dat huis gaan), het is bijna bouwvak namelijk.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 17 december 2005

En vergeet ookniet af te dingen als de bouwtechnische keuring een stuk duurder uitvalt dan je gedacht had! Ik heb er gisteren nog weer een kleine 1500,- vanaf weten te krijgen.

Een jaar naar Schotland? mail me.

quote:
Jazzper schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:23:
man je wordt echt jaren ouder in 1 klap met die hele huizentoestand. Wij zijn nog steeds bezig met onderhandelingen rondom een huis met een verbouwing. Totaal kom je dan op een ton of 3.
Nu is er in dezelfde straat een huis (cooler nog) vrij gekomen die op ongeveer hetzelfde bedrag zit maar dan zonder verbouwing nodig. Lastig lastig.. morgen moeten we eindbod doen op het eerste huis. Maar we willen ook bod doen op het 2e huis. Kan allemaal net denk ik. Want we willen op het 'klushuis' ons laatste bod aan gaan houden (beetje gokken dus ;)). Als ze het accepteren dan zijn we daar ook blij mee en hebben we voor relatief cheap een mooi huis. Accepteren ze het niet kunnen we rustig concentreren op huis2. Daar zouden we er ook wel uit moeten komen.

Kortom: we gaan nu voor een buitenkansje en anders hebben we nog een optie :)

Ook mega aan het rekenen geweest in excel met maandlasten en hypotheken etc. Wat een gefreubel. In mijn huidige berekening houd ik 600 euro vrij over met zijn 2-en die we kunnen besteden aan boodschappen, stappen, kleren en weet ik het wat. Volgens mij niet kneiterveel maar daar zijn alle vaste lasten al reeds afgegaan.

Ik probeer de offerte vd hypotheek te doorgronden om hem om te kunnen bouwen naar andere huizen. Dit kan je ook gewoon doen met online calculators maar ik wil het snappen. Zijn daar handige sites voor? Vragen als: leuk dat de periodieke inleg 158 euri is maar hoe komen ze daar op (dat x 12 x 30 is eindbedrag ofzo?). Etc etc. We willen gaan voor semi aflossingsvrije (50%? meer?) (bank)spaarhypotheek voor 10 jaar vast.

600 over met z'n 2en en daar moet je ook nog boodschappen van doen? Lijkt me dat je dan iets te duur gaat wonen eerlijk gezegd. Haal je de boodschappen er vanaf dan hou je 300 euro over met z'n 2en. Daar moet je dan kleding van kopen, stappen, uitjes, vakanties, onderhoud aan je huis (?), en wat als je wasmachine of TV ermee ophoudt?
En dan heb ik het nog niet eens over inkomensverlies van een van jullie beiden.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

klopt en klopt maar we krijgen beiden inkomensstijging en tevens zijn onze inkomens vrij conservatief gerekend: zonder vakantiegeld, zonder bonussen, zonder 13e maand, etc etc. Verder heeft vriendin auto + telefoon van de zaak die volledig prive mogen worden gebruikt in heel europa incl benzine / bellen, etc etc. Dat scheelt ook al weer.

oh en update... klushuis laten we hangen en we concentreren ons nu op een duurder maar af huis (netto is het goedkoper, het is af, en het is groter qua huis en perceel en belangrijkste nog: een schuur van 25m2 woohooo!)

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

@ your service

Precies, wij hebben expres gekozen voor een "goedkoper" huis..
Samen hebben we een bruto inkomen van ~4700 p/m
Mijn vriendin wilde wel een duurder huis, maar ik wil mijn ding kunnen blijven doen, en ik heb haar even fijntjes uitgelegd dat ze niet meer zoveel kan winkelen als we een duurder huis kopen :P en toen was ze om, hehe.. ik blij, zij blij, een leuk huis en geld zat voor leuke dingen en sparen :)

Silver Surfer...

herstel: waar 600 staat bedoelde ik PP ;)
het is dus 1200 en dan moet daar nog boodschappen en kleding en stappen af ;)

Da's ruim inderdaad, moet makkelijk lukken.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Dan moet het inderdaad lukken. Wat ik ook belangrijk vind is dat je je huis nog kan betalen mocht 1 persoon zijn of haar inkomen verliezen. Veel mensen denken daar niet eens aan.
Ik zou bijv. redelijk makkelijk ons huis alleen kunnen betalen moest dat nodig zijn. Mijn vriendin zal dit ook kunnen ook al is dit iets lastiger aangezien zij 4 dagen werkt.

alleen je huis kunnen betalen? of je woont op de prairie, of je woont heel klein, of jullie hebben beiden een zeer riant inkomen ;)

Wij hebben beiden een vrij riant inkomen en zeker geen pokke duur huis op het oog, maar alleen betalen gaat toch wat ver (hypo < netto salaris van mij of haar maar dan heb je niet veel over voor andere dingen)

quote:
Jazzper schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:12:
alleen je huis kunnen betalen? of je woont op de prairie, of je woont heel klein, of jullie hebben beiden een zeer riant inkomen ;)

Wij hebben beiden een vrij riant inkomen en zeker geen pokke duur huis op het oog, maar alleen betalen gaat toch wat ver (hypo < netto salaris van mij of haar maar dan heb je niet veel over voor andere dingen)
Wij wonen in midden-Limburg, in een twee-onder-een-kap van rond de 250K. We betalen 800 netto hypotheeklasten en verdienen samen rond de 6500 bruto per maand ex vakantiegeld ex eindejaarsuitkering. Onze hypotheek is dus zo'n 2,5 a 3 keer ons jaarinkomen.

ah ok.. hier 5800 / 1150 netto pm / en 290K ;)
verklaart het verschil: goedkoper huis, hoger loon -> slim

Funky vidi vici!

Ik kan het ook in mijn eentje bekostigen hoor. 3200bpm/920 netto maandlasten (incl. stook+gas)/186k woningprijs. Al is het percentagegewijs relatief veel dat ik aan woonlasten uitgeef. Maar goed, dat is een keuze die ik heb gemaakt.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Met dat soort lonen lukt dat inderdaad. Bedenk goed dat de meeste mensen echter, bij een huis van >180K, dat al niet meer alleen kunnen betalen. De salarissen die ik hier zie de laatste posts zijn ruim boven modaal.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws