man je wordt echt jaren ouder in 1 klap met die hele huizentoestand. Wij zijn nog steeds bezig met onderhandelingen rondom een huis met een verbouwing. Totaal kom je dan op een ton of 3.
Nu is er in dezelfde straat een huis (cooler nog) vrij gekomen die op ongeveer hetzelfde bedrag zit maar dan zonder verbouwing nodig. Lastig lastig.. morgen moeten we eindbod doen op het eerste huis. Maar we willen ook bod doen op het 2e huis. Kan allemaal net denk ik. Want we willen op het 'klushuis' ons laatste bod aan gaan houden (beetje gokken dus

). Als ze het accepteren dan zijn we daar ook blij mee en hebben we voor relatief cheap een mooi huis. Accepteren ze het niet kunnen we rustig concentreren op huis2. Daar zouden we er ook wel uit moeten komen.
Kortom: we gaan nu voor een buitenkansje en anders hebben we nog een optie
Ook mega aan het rekenen geweest in excel met maandlasten en hypotheken etc. Wat een gefreubel. In mijn huidige berekening houd ik 600 euro vrij over met zijn 2-en die we kunnen besteden aan boodschappen, stappen, kleren en weet ik het wat. Volgens mij niet kneiterveel maar daar zijn alle vaste lasten al reeds afgegaan.
Ik probeer de offerte vd hypotheek te doorgronden om hem om te kunnen bouwen naar andere huizen. Dit kan je ook gewoon doen met online calculators maar ik wil het snappen. Zijn daar handige sites voor? Vragen als: leuk dat de periodieke inleg 158 euri is maar hoe komen ze daar op (dat x 12 x 30 is eindbedrag ofzo?). Etc etc. We willen gaan voor semi aflossingsvrije (50%? meer?) (bank)spaarhypotheek voor 10 jaar vast.
edit: in het kader klushuis al even in lopen lezen: Neem bijvoorbeeld keukens... topics zat op GoT. Wat een verhalen hangen daar weer om heen haha. Duitsland dit, spel dat, etc.
Jazzper wijzigde dit bericht 03-07-2008 23:25 (15%)