Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:44:
[...]

Je beschrijft precies datgene wat ik hopelijk fout heb geinterpreteerd ;)
Dat heb je inderdaad fout geinterpreteerd ;)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Shabba FC olé olééé!

quote:
Bloempie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:55:
Kan dat zomaar, zonder vervelende gevolgen?
Bij de Postbank krijg je dan een boete van 1% aan je broek. Tenminste, dat is een van de voorwaarden waarop je 0,1% rentekorting kan krijgen. Ik zou het zeker even navragen voordat je de offerte tekent.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Bij de Postbank krijg je dan een boete van 1% aan je broek. Tenminste, dat is een van de voorwaarden waarop je 0,1% rentekorting kan krijgen. Ik zou het zeker even navragen voordat je de offerte tekent.
Bij de Rabobank was de offerte 3 maanden geldig na ondertekening en kon kosteloos geannuleerd worden. Wilde je de offerte langer geldig hebben moet je bereidsstellingsprovisie betalen, (was bij ons 0,25%).

morgen passeren, offerte verloopt eind augustus, dus dat komt wel goed! :*)

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Reg. datum: 20 juni 2008

Het is voor ons even spannend nu. Vanmiddag de verkopende makelaar gesproken en gezegd dat we het tegenbod niet interessant genoeg vinden om op door te gaan. Misschien komt hij nu met een eindbod of in ieder geval beter tegenbod. Zo niet, dan haken we af. We horen het vanmiddag en anders morgen...

left part of the evil twins

quote:
Rob Coops schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:59:
Wat hypotheek vormen betereft is men hier nog niet zo ver er zijn er een paar maar het komt meer neer op, 100% lenen, 85% lenen minder lenen enz. spaarhypotheek dat lukt hier niet zo.
Een spaarhypotheek is ook nutteloos in een land zonder hypotheekrenteaftrek en zo ;)

Ik heb gisteren overigens laatste krabbels gezet voor een hypotheek van 362k, 100% spaar met 5.5% 10 jaar vast :)

curry684 wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:01 (13%)

quote:
Bloempie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:46:
Het is voor ons even spannend nu. Vanmiddag de verkopende makelaar gesproken en gezegd dat we het tegenbod niet interessant genoeg vinden om op door te gaan. Misschien komt hij nu met een eindbod of in ieder geval beter tegenbod. Zo niet, dan haken we af. We horen het vanmiddag en anders morgen...
Terug gebeld door de makelaar. Eigenaar wijkt niet van zijn bod af. Dus jammer dan. Op naar de volgende woning!

Update van mijn project:
- De akte is gepasseerd, het appartement is van mij!
- er bleven nog wat meer goodies achter van de vorige eigenaar dan ik in eerste instantie dacht (een paar plankjes in de keuken en een rek voor de pannen), alsmede een gasbrandertje en zelfs de kookplaat...
- de akte passeerde zonder problemen, hoewel er nog wel wat vragen over en weer werden gesteld (m.n. opstalverzekering).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

quote:
Bloempie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:25:
[...]

Terug gebeld door de makelaar. Eigenaar wijkt niet van zijn bod af. Dus jammer dan. Op naar de volgende woning!
Laat je niet gek maken door je 100% op de verkoopprijs te focussen, ik denk dat je je momenteel meer druk moet maken over de wekelijks stijgende rente. (scheelt je sneller een paar 10tjes in de maand, als 3000 euro extra totale hypotheek....) Kortom, probeer inderdaad ergens een langlopende offerte te krijgen(paar maanden ofzo) zodat je dat risico alvast af hebt gedekt....

quote:
dominator schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Laat je niet gek maken door je 100% op de verkoopprijs te focussen, ik denk dat je je momenteel meer druk moet maken over de wekelijks stijgende rente. (scheelt je sneller een paar 10tjes in de maand, als 3000 euro extra totale hypotheek....) Kortom, probeer inderdaad ergens een langlopende offerte te krijgen(paar maanden ofzo) zodat je dat risico alvast af hebt gedekt....
Tsja... ik weet niet of we de offerte gaan tekenen, want zoals het er nu uitziet, gaat die hele woning niet door, omdat de eigenaar weigert om verder in onderhandeling te gaan. Misschien is het bluf vanaf zijn kant en worden we nog terug gebeld binnenkort, maar daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit.

We wachten het wel even af en nemen binnenkort contact op met de bank. Misschien kunnen we alsnog wel die offerte tekenen. Maar stel dat we binnen 3 maanden een andere woning vinden, dan neem ik aan dat deze hele offerte niet meer geldig is? Of worden dan gewoon de nodige dingetjes aangepast?

Ben bang dat de rente alleen maar hoger wordt... :(

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Bloempie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Tsja... ik weet niet of we de offerte gaan tekenen, want zoals het er nu uitziet, gaat die hele woning niet door, omdat de eigenaar weigert om verder in onderhandeling te gaan. Misschien is het bluf vanaf zijn kant en worden we nog terug gebeld binnenkort, maar daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit.

We wachten het wel even af en nemen binnenkort contact op met de bank. Misschien kunnen we alsnog wel die offerte tekenen. Maar stel dat we binnen 3 maanden een andere woning vinden, dan neem ik aan dat deze hele offerte niet meer geldig is? Of worden dan gewoon de nodige dingetjes aangepast?

de rente die je nu in je offerte hebt kun je meestal ook gebruiken voor een ander pand, daarom hebben wij het destijds ook gedaan, omdat we meerdere huizen op het oog hadden en nog niet wisten welke het ging worden helaas...

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Reg. datum: 17 december 2005

Da's is zeker niet gebruikelijk, een offerte vraag je aan voor een bepaald object. In enkele gevallen is een hypotheek verstrekker hiertoe wel bereid, maar het is niet van zelf sprekend. Op dit moment zijn wij ook bezig om een offerte (van meer dan 9 maanden oud!) mee te verhuizen.

Een jaar naar Schotland? mail me.

Reg. datum: 17 december 2005

quote:
Bloempie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:00:
[...]

En dat zou een reden kunnen zijn waarom hij zo hardnekkig is, een kat in nood maakt rare sprongen. ;)

Een jaar naar Schotland? mail me.

Reg. datum: 09 oktober 2004

quote:
Cobb schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:03:
Da's is zeker niet gebruikelijk, een offerte vraag je aan voor een bepaald object. In enkele gevallen is een hypotheek verstrekker hiertoe wel bereid, maar het is niet van zelf sprekend. Op dit moment zijn wij ook bezig om een offerte (van meer dan 9 maanden oud!) mee te verhuizen.
Wie niet waagt.... of gewoon even vragen bij je adviseur. Maar als je hem tekent en er wordt helemaal niets gekocht, vervalt ie gewoon toch? Dus geen probleem, en willen ze over 2 maand niet meewerken, gooi je de offerte toch in de prullenbak? En je zegt dat je even ergens anders gaat kijken natuurlijk.

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

Reg. datum: 22 mei 2003

ander stukje in de televaag.

http://www.telegraaf.nl/o..._hypotheek___.html?p=37,1

Gaat over het meeverkopen van je hypotheek... eerlijk gezegd nooit van gehoord.

Vraagje: ik heb in februari een appartement gekocht, en nu werd ik laatst gebeld door m'n hypotheekverstrekker of ik even een kleine 3000 euro wilde overmaken voor m'n arbeidsongeschiktheidsverzekering (vroeger deed de notaris dat, maar ik zat blijkbaar in de periode dat dat net veranderde en daardoor is het aan de aandacht ontsnapt). Maar wat ik vreemd vind: bij elke verzekering die ik tot nu toe heb afgesloten begin je gewoon met een periodieke premie te betalen, en dan ben je verzekerd. Ik heb nog nooit bij een verzekering een "startbedrag" hoeven inleggen. Weet iemand hier iets van? Ik ga het sowieso nog even verder uitpluizen en de hypotheekverstrekker contacten maar ik zou graag alvast wat meningen horen.
BB4E^Guerilla

ik lag vannacht ineens wakker. Ik bedacht me dat een jaar of 2 geleden een keer een creditcard-aanvraag afgewezen is. Tel hierbij op dat ik jaren geleden in mijn studententijd gezeik heb gehad met toen nog Ben en ik begon ineens te denken aan onze vrienden van het BKR in Tiel... Maar even aanvragen of ik daar sta. Zou wel zeer zuur zijn. We zijn prima kredietwaardig maar het schijnt doodleuk door te werken als je jaren geleden verzaakt hebt :(

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

Max & Milo.. lief

quote:
sig69 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:04:
Vraagje: ik heb in februari een appartement gekocht, en nu werd ik laatst gebeld door m'n hypotheekverstrekker of ik even een kleine 3000 euro wilde overmaken voor m'n arbeidsongeschiktheidsverzekering (vroeger deed de notaris dat, maar ik zat blijkbaar in de periode dat dat net veranderde en daardoor is het aan de aandacht ontsnapt). Maar wat ik vreemd vind: bij elke verzekering die ik tot nu toe heb afgesloten begin je gewoon met een periodieke premie te betalen, en dan ben je verzekerd. Ik heb nog nooit bij een verzekering een "startbedrag" hoeven inleggen. Weet iemand hier iets van? Ik ga het sowieso nog even verder uitpluizen en de hypotheekverstrekker contacten maar ik zou graag alvast wat meningen horen.
Een AO (arbeidsongeschiktheids verzekering) wordt vaak ook gebruikt ism een koopsom (dus een eenmalige inleg) Vaak wordt dit dan wel mee gefinancieerd en zit voor een deel in je Box3 hypotheekdeel... Maar helemaal raar is het niet, je hebt ook AO verzekeringen die je per maand betaald overigens
Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Jazzper schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:15:
ik lag vannacht ineens wakker. Ik bedacht me dat een jaar of 2 geleden een keer een creditcard-aanvraag afgewezen is. Tel hierbij op dat ik jaren geleden in mijn studententijd gezeik heb gehad met toen nog Ben en ik begon ineens te denken aan onze vrienden van het BKR in Tiel... Maar even aanvragen of ik daar sta. Zou wel zeer zuur zijn. We zijn prima kredietwaardig maar het schijnt doodleuk door te werken als je jaren geleden verzaakt hebt :(
Een credit card kan om meerdere redenen afgewezen worden. Het ligt er een beetje aan wat voor gezeik je in je studenten tijd gehad hebt of dat nog bij het BKR geregistreerd is.

Er worden echt alleen kredieten geregistreerd. Als je dus bijvoorbeeld niet betaald hebt bij de Eneco dan word dat niet geregistreerd. Als je een lening bent aangegaan bij de bank en daar heb je problemen gehad kan dat wel geregistreerd staan.

To be, or not to be, those are the parameters

BB4E^Guerilla

ok dus als een aantal keer een achterstallige betaling met veel gezeik en zo toch goedgekomen is heb je dan geen A notatie? ik heb nog nooit krediet anders dan telecom gehad.

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

Mijn vriendin en ik zijn van plan om binnenkort te verhuizen en twijfelen tussen huren en kopen. Het grootste probleem is hier, dat we allebei voor een AiO baan gaan (zij heeft er al een, ik ben zoekende) en dit is een aanstelling voor slechts 4 jaar zonder mogelijkheid op verlenging. Daar komt bovenop dat in onze vakgebieden het erg ongebruikelijk is om na je AiO-periode verder te gaan met onderzoek in hetzelfde land. Dus over een jaartje of 3-4 zullen we opnieuw moeten verhuizen.

De vraag is, in hoeverre is de beperkte contract-duur een probleem voor banken ivm hypotheekverstrekking? Is het uberhaubt de moeite waard om voor een dergelijke korte periode een huis/appartement te kopen?

--- ORKFiA --- Online textbased strategy game ---

Reg. datum: 15 februari 2000

Zou ik niet doen voor zo'n korte periode en zeker niet wanneer je het risico loopt dat je je woning onder tijdsdruk (verhuizen naar buitenland) moet verkopen. Banken vragen er volgens mij niet naar hoe lang je van plan bent ergens te blijven wonen, zolang ze maar wat zekerheid hebben dat ze hun hypotheeklening van je terug kunnen krijgen + rente.

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

@ your service
Reg. datum: 07 december 2001

Nou, we zijn in onderhandeling:

Gisteren voor de 2e keer wezen kijken, er moet aardig wat aan gebeuren (nieuwe keuken, nieuwe schouw met open haard enzo).

De vraagprijs was 197.500, wij willen eigenlijk niet meer uitgeven dan 190.000 voor het huis (het liefst minder).
Vanmiddag een bod gedaan van 180.000, vanavond belt de makelaar dat de huidige bewoners graag in onderhandeling willen. Ze zijn gezakt naar 193.500..

Nu is natuurlijk de vraag, wat wordt het vervolgbod, 184.000, 185.000, 185.500.. mijn vader zegt 186.500, mijn moeder 185.500 en de vader van mijn vriending zegt, geef ze maar 186.000 als eindbod..

Nu ben ik hierdoor erg aan het twijfelen geraakt.. ik wil het huis graag hebben, maar wil de verkopende partij niet beledigen door een slecht bod uit te brengen.. iemand enig idee?

St@m wijzigde dit bericht 03-07-2008 14:17 (6%)

Silver Surfer...

BB4E^Guerilla

Ken die buurt wel. Klein gezellig buurtje in het oude ittersum. Ik ben opgegroeid aan de andere kant van het spoor (oldernederlanden). Tja ik ken de prijzen in Zwolle niet zo. In utrecht zou het goedkoop zijn maar het is wel zwolle ;)

er is maar 1 hamvraag: wat is het huis waard voor je?!

overigens zitten wij in nagenoeg hetzelfde pakket maar dan andere locatie andere prijzen.

@ your service
Reg. datum: 07 december 2001

quote:
Jazzper schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:50:
Ken die buurt wel. Klein gezellig buurtje in het oude ittersum. Ik ben opgegroeid aan de andere kant van het spoor (oldernederlanden). Tja ik ken de prijzen in Zwolle niet zo. In utrecht zou het goedkoop zijn maar het is wel zwolle ;)

er is maar 1 hamvraag: wat is het huis waard voor je?!

overigens zitten wij in nagenoeg hetzelfde pakket maar dan andere locatie andere prijzen.
Nou het huis is voor mij ook wel de vraagprijs waard :P Wil er echt heel graag wonen, maar heb dus met mijn vriendin afgesproken 192.500, daar zitten we nu dus bijna op, maar wil wel het maximale eruit halen.. dus tja, wat is verstandig om te doen op zo'n moment :)

St@m wijzigde dit bericht 02-07-2008 22:09 (6%)

Silver Surfer...

Do the Mojito!
Reg. datum: 27 augustus 2001

De verkoper is ¤4000 gedaald met zijn prijs: hij is dus zeker bereid tot onderhandelen.

Je kunt de kaarten dus nog even schudden door met een bod 184k te komen in de hoop dat de verkopende partij zakt naar 191.500 (als de verkopende partij daadwerkelijk middels onderhandeling tot een redelijke prijs wil komen, lijkt het me zeer aannemelijk). Je zou dan kunnen aftikken op rond de 187.500-189.500, wat mij een heel redelijke prijs lijkt voor die woning.

Disclaimer:dit is puur theoretisch gedacht van me ;) Ik heb zelf weinig onderhandeling gehad en heb uiteindelijk de vraagprijs betaald (verhaal hierachter staat ook wel in dit topic) voor mijn huidige appartement (165k), maar het was het ook zeker waard. Sterker nog: zelfs nu de markt onder druk staat, zou ik het zonder meer voor 179k in de markt durven te zetten en waarschijnlijk zou ik het dan nog kunnen verkopen voor minstens 172k, maar dat doe ik de komende jaren niet ;)

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: