Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Fietsbel schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:30:
[...]

Mooi dat het toch nog goed heeft uitgepakt dat je er kan blijven wonen! :)
Ik wil een appartement kopen in de Schielandtoren www.schielandtoren.nl ik vind het prachtige woningen en een heerlijke locatie. Dus ik geloof dat het niet zo heel ver van jou vandaan is.
Mooie appartementen idd. Ik woon hier (niet dit appartement uiteraard, maar dit complex). Ingang recht tegenover de Capri en ik kijk zo de koopgoot in van mn balkon. Veel centraler kan het niet :P Wel iets goedkoper dan de Schielandtoren, maar ook stuk minder uitzicht.

http://www.funda.nl/Wonin...etailKoopObject&hbx=1

KLIK HIER!!! >>> Mooie foto's van mijn vriendinnetje! <<< KLIK HIER!!!

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:40:
Banksparen werd niet specifiek afgeraden maar de adviseur zei dat je met de huidige rentestanden niet echt voordeliger uit zou zijn.
Kwestie van een keer bij een bank langsgaan voor een hypotheekadvies op basis van banksparen. Netto maandlast laten uitrekenen en vergelijken met die van je adviseur. Komt het lager uit? Laat die adviseur het maar uitleggen. Geen goede uitleg? Adviseur dumpen.

quote:
Bosmonster schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Mooie appartementen idd. Ik woon hier (niet dit appartement uiteraard, maar dit complex). Ingang recht tegenover de Capri en ik kijk zo de koopgoot in van mn balkon. Veel centraler kan het niet :P Wel iets goedkoper dan de Schielandtoren, maar ook stuk minder uitzicht.

http://www.funda.nl/Wonin...etailKoopObject&hbx=1
Dat ziet er ook zeer goed uit! wist niet dat ze er zo van binnen uitzagen.

spaarhypotheek met hogere spaarrente dan leenrente
http://www.hypotheker.nl/...arrente+dan+leenrente.htm
Kortom je verdient er nog op :?

Fietsbel wijzigde dit bericht 03-06-2008 13:27 (3%)

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Fietsbel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:26:
spaarhypotheek met hogere spaarrente dan leenrente
http://www.hypotheker.nl/...arrente+dan+leenrente.htm
Kortom je verdient er nog op :?
Weinig wol, veel blabla. Westland-Utrecht biedt dergelijke constructies al lang aan. Aan die hypotheek zaten echter bepaalde nadelen waardoor ik hem niet wilde hebben (looptijden vast, rentevergoedingen niet voor hele looptijd vastgekoppeld, voordeel zeer onzeker na eerste rentevaste periode, etc.).

Rukapul wijzigde dit bericht 03-06-2008 13:40 (12%)

Dacht al zoiets, iets te mooi allemaal.

Vandaag wezen kijken in het appartement. Ben helemaal verliefd!!! :D
Snel diverse afspraken maken met adviseurs want ik wil er wonen

Morgen heb ik om 4 uur een afspraak met een adviseur van Dynamis, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ze claimen dat ze op dezelfde manier als De hypotheker werken.

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Pfff. een paar dagen geleden eindelijk de retourprovisie ontvangen van de tussenpersoon na bijna 2 maanden.
quote:
Fietsbel schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:20:
Morgen heb ik om 4 uur een afspraak met een adviseur van Dynamis, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ze claimen dat ze op dezelfde manier als De hypotheker werken.
Geen ervaring mee. Als je met de werkwijze van de Hypotheker bedoelt dat ze vooral hun eigen producten pitchen (wat je toch veel hoort) dan zou ik mijn bedenkingen hebben.

Ga altijd naar meerdere tussenpersonen/-hypotheekverstrekkers om je voor te laten lichten.

Rukapul wijzigde dit bericht 05-06-2008 23:33 (8%)

Dat sowiezo natuurlijk, het is ook pas mijn eerste gesprek met een hypotheek adviseur.
Gekke vraag, maar heeft iemand tips? waar ik extra op moet letten etc?

quote:
Rukapul schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:32:

Geen ervaring mee. Als je met de werkwijze van de Hypotheker bedoelt dat ze vooral hun eigen producten pitchen (wat je toch veel hoort) dan zou ik mijn bedenkingen hebben.
Hmm, die ervaring heb ik niet. Het enige eigen product is wellicht de inkomsten-/arbeidsongeschiktheidverzekering o.i.d. Maar nadat wij één keer "niet geïnteresseerd" hebben gezegd, zijn ze daar niet meer op terug gekomen (dus geen "ja maar, als dit of dat... ").
quote:
Ga altijd naar meerdere tussenpersonen/-hypotheekverstrekkers om je voor te laten lichten.
In principe eens, al is het ook zo dat mijn assurantiebureau de volgende keer wellicht kosten in rekening gaat brengen. Zij willen heel graag af van het "gratis offerte"-principe, maar je betaalt gewoon voor de uren die ze voor je werken en strijken daarna geen provisie meer op. Dan weet je wel dat advies 100% onafhankelijk is en hangt het alleen nog af van de kwaliteit van de adviseur.
Je kan met dit principe natuurlijk ook meerdere tussenpersonen/-hypotheekverstrekkers langs, maar dan wordt het wel snel duurder.

MrSleeves wijzigde dit bericht 06-06-2008 08:51 (36%)

quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:39:
Dat sowiezo natuurlijk, het is ook pas mijn eerste gesprek met een hypotheek adviseur.
Gekke vraag, maar heeft iemand tips? waar ik extra op moet letten etc?
Wat je vooral in je achterhoofd moet houden, is de provisie van de tussenpersoon.

Sommige producten leveren meer op dan anderen. Kale hypotheek is leuk, 1% bemiddelings-fee + een bonus van de bank (let op de volumebonussen: heeft je adviseur een onverklaarbare voorkeur voor een bepaalde bank dan zit hij misschien dicht bij de 50e hypotheken van die bank ofzo). Kapitaalverzekering erbij is leuker, waarbij vooral beleggingsverzekeringen veel provisie opleveren.
Een provisie-gebaseerd advies gaat altijd voorbij aan de mogeklijkheid tot banksparen en het gaat ook altijd uit van oversluiten van hypotheek en kapitaalverzekering. Nieuw product = nieuwe provisie.
Tot slot een overlijdensrisicoverzekering met veel hogere dekking dan in jouw situatie nodig zou zijn, en een forse woonlastenverzekering met twijfelachtige voorwaarden, en je adviseur zit op de Bahama's ;)

Wat betreft alle verzekeringen: becijfer waarvoor en hoeveel dekking jij nodig hebt, dan weet je wat je adviseur je aansmeert.
Wat betreft woonlastenverzekeringen:let bij deze verzekering vooral op dat de voorwaarden voor uitkering overeenkomen met de voorwaarden die voor WW en WIA gelden, niet dat je tussen wal en schip valt in zo'n situatie.

Funky vidi vici!

Ik heb het eigenlijk alleen maar bij de hypotheker gehouden. Stom wellicht, maar goed, ik ben nu eenmaal een extreem luie donder.

Uiteindelijk is het 30 jaar rentevast (5,3%) 100% spaarhypo van 207k geworden. Dit is 718,- p/m aan nettolasten. Zo extreem hoog lijkt me dit ook weer niet.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
MrSleeves schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:48:
[...]

In principe eens, al is het ook zo dat mijn assurantiebureau de volgende keer wellicht kosten in rekening gaat brengen. Zij willen heel graag af van het "gratis offerte"-principe, maar je betaalt gewoon voor de uren die ze voor je werken en strijken daarna geen provisie meer op. Dan weet je wel dat advies 100% onafhankelijk is en hangt het alleen nog af van de kwaliteit van de adviseur.
Je kan met dit principe natuurlijk ook meerdere tussenpersonen/-hypotheekverstrekkers langs, maar dan wordt het wel snel duurder.
En dat is een goede ontwikkeling.
Je gaat wel de uren betalen, maar krijgt de provisies terug (al dan niet in de vorm van goedkopere producten).
Bij een hypotheek van 250.000 + een kapitaalverzekering + overlijdensrisico zit je gauw richting de 3500 a 4000 euro aan provisies. Daarvoor kun je nog wel eens een uurtje op de koffie bij een adviseur.

1. check manual, 2. ask

Een kennis van een collega van mij heeft een hypotheek via een constructie waar hij via een tussenpersoon een lening in Zwitserland heeft afgesloten, lage rente heeft en van euro's naar Zw. franken maandelijks aflost. Hij betaalde voor eenzelfde hypotheek als mijn collega zo'n ¤400/mnd minder, netto...!
Iemand wel eens hiervan gehoord?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Christen Fundamentalist

quote:
Altaphista schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:01:
Een kennis van een collega van mij heeft een hypotheek via een constructie waar hij via een tussenpersoon een lening in Zwitserland heeft afgesloten, lage rente heeft en van euro's naar Zw. franken maandelijks aflost. Hij betaalde voor eenzelfde hypotheek als mijn collega zo'n ¤400/mnd minder, netto...!
Niet van gehoord, maar het klinkt alsof hij feitelijk een lening in Zwitserse franken heeft afgesloten en flinke winsten of verliezen maakt wanneer de EUR/Zwitserse frank koers beweegt. Dat lijkt me voor een huis toch onwenselijk. Maar ik weet niet of het zo in elkaar zit hoor.

Mijn les na 2e bezoek Auschwitz: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

1. check manual, 2. ask

quote:
Lordy79 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Niet van gehoord, maar het klinkt alsof hij feitelijk een lening in Zwitserse franken heeft afgesloten en flinke winsten of verliezen maakt wanneer de EUR/Zwitserse frank koers beweegt. Dat lijkt me voor een huis toch onwenselijk. Maar ik weet niet of het zo in elkaar zit hoor.
klopt het is wel zoiets, en mocht het misgaan kon ie zijn lening oversluiten naar een NL bank

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Christen Fundamentalist

quote:
Altaphista schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:14:
[...]

klopt het is wel zoiets, en mocht het misgaan kon ie zijn lening oversluiten naar een NL bank
Als het misgaat is het te laat :P

Mijn les na 2e bezoek Auschwitz: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

Funky vidi vici!

Is het dan geen idee om een lening af te sluiten in Japan? Daar is de rente vrijwel 0% toch?

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Geruchten dat de rente gaat stijgen komende maand :(

Renteverhoging op komst
De president van de ECB heeft onverwacht een duidelijke hint gegeven dat de rente mogelijk volgende maand wordt verhoogd. Trichet zei zich zorgen te maken over de hoge inflatie in de eurozone. De financiële markten schrokken toen hij sprak van een verhoogde alertheid. Volgens Trichet is de Europese economie gezond, alleen de inflatie is een probleem. (FD, p.1 - Tel, p.25)

Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP

Christen Fundamentalist

Probleem is echter dat dat de euro nóg sterker maakt waardoor onze export nog moeilijker wordt en we bovendien de economie afremmen terwijl dat absoluut niet nodig is.

Dus ik denk dat het wel meevalt met die rentestijging.

quote:
Altaphista schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:01:
In Zwitserland hebben ze al jaren een overschot aan spaargeld, zowel van de Zwitsers als van de creatieve belastingbetalers uit andere landen :) Daardoor staat de rente er traditioneel vrij laag.

Dus kun je inderdaad besparen met een hypotheek in Zwitserland. Maar let op: je schuld, rentebetaling en inlossing noteren wel in SFR in plaats van EUR. Je neemt dus wel even een valutarisico op een kwart miljoen euro gemiddeld!
Stel dat de SFR wegglijdt t.o.v. de euro, dan heb je vette winst. Je rentebetaling wordt lager (in euros gerekend tenminste) en de totale hypotheekschuld wordt in euros gemeten ook een stuk lager. Hallo overwaarde :)
Maar het kan natuurlijk ook andersom: de Zwitserse frank kan stijgen t.o.v. de euro. En dan hakt ineens de rentebetaling er harder in. En wordt je hypotheekschuld (in euro geteld) ook evenredig hoger. En daar zit het grootste risico, het onderpand stijgt niet mee want je verkoopt hier geen huis in SFR maar in euro.

Stel dat de SFR 25% stijgt tegen de euro. Dan kom je in de situatie dat je huis niet meer volstaat als onderpand voor de lening (vanuit NL gezien: de lening is groter geworden // vanuit de bank gezien: je huis is minder waard in SFR). In het ergste geval vertrouwt de bank niet op een herstel van de euro t.o.v. de frank en vraagt de bank of je even met 50.000 euro aan extra zekerheden kan komen. Lukt het niet, gedwongen verkoop en een grote restschuld.

Dit is natuurlijk een heel slecht scenario, en maar het illustreert wel een reeel risico wat je loopt.

Reg. datum: 28 april 2000

Heb je ook niet nog een probleem met de wisselkoersen en de kosten die daarvoor gemaakt worden. Als je bijvoorbeeld 1% aan kosten maakt voor het wisselen van EUR naar SFR moet je een flink lagere rente hebben om alsnog een voordeel te hebben.

To be, or not to be, those are the parameters

Is toch redelijk stabiel de laatste 4 jaar.
http://www.forexrealm.com/forex-charts/

Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP

UPDATE:

Woonhuis gekocht, en koopcontract ondertekend! :D

Plaats: Groningen Stad

Bouw
Soort woonhuis Eengezinswoning, tussenwoning.
Soort bouw Bestaande bouw
Bouwjaar 1983
Soort dak Lessenaardak
Isolatie Gedeeltelijk dubbel glas

Indeling
Woonoppervlakte 90 m² (= gebruiksoppervlakte woonfunctie)
Inhoud 260 m³
Aantal kamers 3 kamers (2 slaapkamers)
Aantal badkamers 1 badkamer
Aantal verdiepingen 2 verdiepingen
Perceeloppervlakte 144 m²
Voorzieningen Mechanische ventilatie en TV Kabel

Energie
Energielabel Niet beschikbaar
Verwarming C.V.-ketel
Warm water C.V.-ketel
C.V.-ketel Vaillant lease (gas gestookt uit 2002)

Buitenruimte
Ligging In woonwijk
Tuin Achtertuin en voortuin
Achtertuin 50 m² (10m diep en 5m breed)
Ligging tuin Gelegen op het oosten

Bergruimte
Schuur/Berging Aangebouwde stenen berging
Voorzieningen Voorzien van elektra

PICS:
http://www.kiosira.nl/fotos/p1.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p2.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p3.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p4.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p5.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p6.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p7.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p8.jpg
http://www.kiosira.nl/fotos/p9.jpg

Koopsom: ¤135.000, Hypotheeksom ¤148.000

Hypotheek:
- 100% aflossingsvrij voor executiewaarde, de rest spaarhypotheek
- Behoud van eigen rekeningnr.
- Geen boete bij hypotheekoverdracht.
- Netto maandlast: ¤468

:*)

zeg maar

Reg. datum: 15 februari 2000

Leuk! Betaal je minstens 2 ton voor in de randstad vrees ik... ;( Groningen is me echter toch wat te ver van R'dam. :P

Wat is er trouwens bijzonder aan "behoud van eigen rekeningnr"?

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Ja leuk he? Er zit ook een vaatwasser in de keuken :)
quote:
Wat is er trouwens bijzonder aan "behoud van eigen rekeningnr"?
Nou bij de meeste banken moet je daar per se een rekeningnr openen waar je salaris op gestort wordt zodat ze naar eigen zeggen garantie hebben dat ze geld van je rekening kunnen blijven halen mocht je het niet meer kunnen betalen. Daarnaast moet je bij veel banken een boete betalen als je je hypotheek naar een andere bank laat oversluiten. Die ongein heb ik dus allemaal niet :)
En de netto maandlast zal 10 jaar hetzelfde blijven (ideaal met die hoge inflatie van tegenwoordig).

zeg maar

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws