Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
BB4E^Guerilla

zo wat een dagje :)

vriendin ging vanochtend alleen een huis kijken. Super enthousiast. Precies wat we zoeken (jaren 30 en ook qua staat en m2). Ook in onze prijscategorie. Er waren meer kapers op de kust helaas. Onze eigen makelaar die vanochtend vroeg niet kon is later ook nog gaan kijken en ook enthousiast. We hebben besloten om een bod uit te brengen onder de vraagprijs. Later vandaag kregen we te horen dat we overboden waren met een onbekend bedrag. We willen dus morgen overbieden. De makelaar regelde dat we beiden vanavond nog eens konden kijken. Erg coulant van de verkopers. Super aardige mensen ook en ook ik was enthousiast (verkopers gingen even bij buren wat drinken in de mean time). We willen het huis erg graag en we hebben ons niet laten verblinden door emoties. Maar nu komt het... wat moeten we bieden morgen...

optie1: andere partij heeft vraagprijs geboden
optie2: andere partij zit niet eens zo gek veel hoger dan wij
optie3: andere partij zit vlak onder de vraagprijs
optie4: andere partij zit al boven de vraagprijs.

Als ik het goed heb begrepen mogen wij nog een bod doen en dan is het afgelopen of hebben we een huis. De andere partij mag toch nog een keer over ons heen?

hoe in hemelsnaam weet je nu wat je moet bieden. Ons gevoel en de makelaar van ons zeggen beiden gokken op optie2 en dat we dan zelf voor optie3 gaan. Maar ja...

We hebben best wel wat huizen gekeken en als dit aan ons voorbij gaat komt het ook wel goed, maar het zou wel heel tof zijn.

Financiering komt verder wel goed, behalve dat ik dan in no time moet beslissen welke hypotheekvorm we nou gaan nemen :s

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
Jazzper schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:36:

vriendin ging vanochtend alleen een huis kijken. Super enthousiast. Precies wat we zoeken (jaren 30 en ook qua staat en m2). Ook in onze prijscategorie. Er waren meer kapers op de kust helaas. Onze eigen makelaar die vanochtend vroeg niet kon is later ook nog gaan kijken en ook enthousiast. We hebben besloten om een bod uit te brengen onder de vraagprijs. Later vandaag kregen we te horen dat we overboden waren met een onbekend bedrag. We willen dus morgen overbieden. De makelaar regelde dat we beiden vanavond nog eens konden kijken. Erg coulant van de verkopers. Super aardige mensen ook en ook ik was enthousiast (verkopers gingen even bij buren wat drinken in de mean time). We willen het huis erg graag en we hebben ons niet laten verblinden door emoties. Maar nu komt het... wat moeten we bieden morgen...

Als ik het goed heb begrepen mogen wij nog een bod doen en dan is het afgelopen of hebben we een huis. De andere partij mag toch nog een keer over ons heen?

hoe in hemelsnaam weet je nu wat je moet bieden. Ons gevoel en de makelaar van ons zeggen beiden gokken op optie2 en dat we dan zelf voor optie3 gaan. Maar ja...

We hebben best wel wat huizen gekeken en als dit aan ons voorbij gaat komt het ook wel goed, maar het zou wel heel tof zijn.

Financiering komt verder wel goed, behalve dat ik dan in no time moet beslissen welke hypotheekvorm we nou gaan nemen :s
kan je mij vertellen waar dit is ? Amsterdam/Utrecht?
Als je hem echt graag wilt , vraagprijs bieden + bv 1000 euro extra

en hopen dat de verkopers dit accepteren , als je straks met een gesloten enveloppen bieding moet gaan werken, Moet er dikwijls te veel worden geboden

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

BB4E^Guerilla

zeist

ja dat wil je ook niet. Ik had wel het idee dat ze het ons maximaal gunden. Dit terwijl er al 7 geinteresseerden waren.

var contactme = webdevelopers.Select(webdeveloper => webdeveloper.IsEnthusiastic);

Reg. datum: 09 oktober 2004

Rare verkopers, als jullie te laag bieden is het afgelopen voor jullie. Maar als ze het nog een keer vragen aan jullie om nog hoger te bieden vangen ze weer een paar duizend euro.
Misschien kan het ook een spelletje zijn wat ze ook naar die andere 17 geinteresseerden spelen.

Maar de vraag is wat je ervoor over hebt natuurlijk en hoever jullie onder de vraagprijs zitten. Als dat 5% is, kun je overwegen net iets onder of op de vraagprijs te gaan zitten. Jij blij met je huis en toch niet het gevoel dat je veel te veel hebt geboden. En zolang je niet weet wat de anderen hebben geboden, kun je er ook geen kutgevoel aan overhouden :)

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

You'll thank me later.

quote:
Lolhozer schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:34:
Rare verkopers, als jullie te laag bieden is het afgelopen voor jullie.
Tja, wat moet je dan? Wij hadden als verkopers ook twee bieders. Die hebben we vervolgens beide verteld een éénmalig bod te doen, waarna wij de hoogste kozen. De uiteindelijke "winnaar" (koper) had best goed gegokt en zat geloof ik maar een paar honderd boven die ander.
Can bind minds with his spoon
Reg. datum: 07 maart 2001

quote:
Jazzper schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:36:

Dat hangt er een beetje vanaf in welke prijsklasse je zit te kijken, en hoever je onder de vraagprijs geboden hebt. Als je die getallen kan geven, dan kunnen we iets gefundeerder kijken.

Je kan ook nog vandaag bij het kadaster als ik me niet vergis opvragen wat de verkoopprijzen van de huizen in de buurt waren de afgelopen tijd. Kost je 12,50¤ uit mijn hoofd, ga je denk ik ook niet failliet aan.
quote:

Wij hebben er uiteindelijk een half jaar over gedaan, en 30 huizen bekeken. Ook 2 huizen aan ons voorbij laten gaan, dus ik weet hoe het voelt.

Mijn vraag is echter, hoeveel huizen worden er in jullie prijscategorie en locatie aangeboden? Als dat er redelijk veel zijn, zou je kunnen gokken, en niet te hoog bieden.Aan de andere kant, als het voor het eerst in 3 maanden is, dat er weer een goed huis voorbij komt, en je kan het betalen, en je wil er voor een langere tijd inzitten (dus geen starterswoning waar je naar 3 jaar al weer uit wil) dan kun je misschien best iets meer bieden dan de vraagprijs.

Succes iig, en laat wat van je horen hier :)
quote:
Combinatie van spaar+aflossingsvrij, allebei voor zo lang mogelijk vast :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

BB4E^Guerilla

we kunnen er in groeien. verder zaten we 6% onder de vraagprijs. Huis zit rond de 3 ton laten we maar zeggen. Ik heb nog contact gehad met mijn eigen makelaar. Tegenpartij mag na ons bod niet meer overbieden. We vermoeden dat de tegenpartij 3 ton heeft geboden. Onze makelaar is momenteel even aan het proberen de verkopende makelaar wat info te ontfutselen. Onze makelaar is een kennis dus die naait ons niet. Ik heb gekeken wat het huis kostte bij vorige verkoop. Dit was 213 in 2002. We zijn nu 6 jaar verder en het huis is in 2002 compleet verbouwd. Dus de meerwaarde zal wel aanwezig zijn maar niet overdreven veel. Huizen eromheen zitten redelijk zelfde prijs. (iets lager).

ik wacht nu op telefoontje van mijn makelaar en dan gaan we eindbod doen.
Snap 1 ding nog niet: de 2e bieder had een luxere positie dan wij: immers, die wist ons bod. Als nadeel hebben ze dat dat gelijk hun eindbod is.

Wat hierboven staat: we gokken denk ik niet de vraagprijs maar eronder. Komt vast nog wel iets. Aan de andere kant zien we ons er zeker wel wonen de komende jaren. Spannend? Ja! Lastig? Ja!

Sweet...
Reg. datum: 07 november 2001

Nu alles definitief rond is zal ik eens een overzichtje posten hoe het gegaan is:
  • eind maart: na een paar salarisverhogingen ben ik gaan praten met 3 hypotheekadviseurs (Rabobank: koppelverkoop, Hypotheker: "aggresieve" verkoper, geen adviseur en Hypotheekshop). Hieruit bleek dat het budget waar ik voorheen voor zocht, ver beneden de werkelijke mogelijkheden lag (lees, 60k eronder). In combinatie met het feit dat ik files behoorlijk zat was (A29 / A16 anyone?) ben ik gaan zoeken in een straal van een kilometer van mijn werk.
  • 1 april: De eerste bezichtiging gehad op een appartement (wat later mijn huis is geworden).
  • 2 april: Bezichtiging op een ander appartement.
  • 3 april: bezichting 2 op het eerste appartement.
  • 8 april: openingsbod gedaan (185.000 tov vraagprijs van 212.500, wat vlak ervoor van 225k naar 212.500 omlaag was gegaan.
  • 9 april: bod geweigerd zonder tegenbod: nieuw bod gedaan van 190.000. Ook dat werd geweigerd.
  • 11 april: Na de verkoper wat in onwetendheid te laten een nieuw bod gedaan met de vermelding dat de rek er vrijwel uit was: 200k.
  • 15 april: Akkoord voor 205k, het grote geregel kan beginnen, 2 juni is de overdracht!
  • 18 april: 5 offertes voor hypotheken binnen, 2 banken laten niets van zich horen voor een afspraak. In de vakantie alles goed doorgenomen (voorwaarden, opbouw, financiële bijsluiters etc). Een uur voordat ik wegging op vakantie een taxateur geregeld voor 185 euro.
  • 28 april: Taxatie is hoger uitgevallen dan de verkoopprijs. Daarnaast: van de 18k die ik ga verbouwen zie ik naar schatting 14k terug in de vraagprijs: het heeft wel voordelen, een appartement kopen waar de inrichting ruk is :P.
  • 1 mei: offerte ondertekend.
  • 5 mei: Binnen een half uur na aanvraag 3 offertes binnen voor een notaris, 1031 euro is de goedkoopste all-in notaris (goed op letten!). De prijzen liepen uiteen van 950 euro tot 2300 euro, belachelijk.
  • 19 mei: Taxatierapport afgewezen door de bank: er staat de verkoopwaarde in na verbouwing van 18.000 euro, terwijl mijn bouwdepot 8.000 euro is. Taxatierapport aangepast, en opnieuw de molen in. Fijn ook dat het 2 weken duurt voordat ze hier achter komen.
  • 21 mei: waarborgsom zelf overgemaakt naar de notaris.
  • 26 mei: Taxatierapport afgewezen: als reden voor het rapport staat: 1) hypotheekaanvraag, of 2) NHG-advies. De bank wil regel 2 eruit hebben. Nadat ik behoorlijk boos ben geworden gingen ze akkoord met een fax van de aangepaste pagina, immers: volgende week is de overdracht al.
  • 27 mei: akkoord bank, dus dat wordt tekenen op 2 juni, en vanaf dat moment klussen!
Omdat dit mijn eerste huis was heb ik sommige zaken misschien niet zo goed aangepakt, en was de termijn misschien wat kort gezien mijn vakantie die er tussenin viel, maar het is goed gekomen. Hou er wel rekening mee dat Florius te veel tijd beschikbaar heeft om de komma's van taxatierapporten te controleren, en dat dit dus vertragend kan werken. Ook onderhandelen met een verkoopster die geen hypotheek heeft op het appartement is lastig, maar ik ben onder mijn vooraf gestelde maximum gebleven :P

Nu ga ik onderhandelen over badmeubels, keukens (keukenkampioen die van 15.500 teruggaat naar 6.500 in 20 minuten, zonder dat ik het "hard" speel, daar zit dus nog meer in), slaapkamers, vloeren etc. Natuurlijk blijf ik het hier wel volgen :)

* Irby is blij met z'n appartement op 75 meter hoog, en ook met de reisafstand van 700 meter naar z'n werk.

WoW:
Main:Irby - lvl70 dwarf hunter.
"Main alt":Hygea - lvl70 dwarf priest.

ipso iure
Reg. datum: 12 april 2001

good luck Jazzper! :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

BB4E^Guerilla

thx kammie
goed verhaal irby, leuk om te lezen voor mij!

wat betreft mij: man wat een thriller haha
flink heen en weer gebel tussen alle partijen. De makelaar van de verkopende partij is nu aan het polsen bij de huiseigenaren wat ze in gedachte hebben, etc

edit:
iets anders: kan iemand een wilde indicatie geven wat mogelijk hypotheeklasten zullen zijn voor een huis van zeg 305K? Je hebt natuurlijk diverse hypotheekvormen maar ongeveer. Ik gok zo'n 1000 euro toch? edit2: volgens mij eerder 1200 netto... au (doable overigens)

Jazzper wijzigde dit bericht 28-05-2008 11:49 (35%)

Reg. datum: 18 december 2006

quote:
[b][message=30143746,noline]
iets anders: kan iemand een wilde indicatie geven wat mogelijk hypotheeklasten zullen zijn voor een huis van zeg 305K? Je hebt natuurlijk diverse hypotheekvormen maar ongeveer. Ik gok zo'n 1000 euro toch? edit2: volgens mij eerder 1200 netto... au (doable overigens)
Eerder een kleine 1200 ja als je 330k financiert. Ik heb bijna alles rond, ik zit alleen nog te wachten op medische acceptatie en dan is alles rond. Maar dat duurt nu al 2.5 week.....

Drome: 1996-2006

@Irby: ouch, KeukenKampioen .. ik moet de eerste nog tegenkomen die daar positieve ervaringen mee heeft. Ben destijds ook in de showroom geweest (meer om te zien "what's all the fuss about") en kreeg daar een bijzonder nare smaak van in mijn mond; niet alleen was de kwaliteit van de keukens die er stonden (in ieder geval de keukens die ik gezien heb) twijfelachtig, ook de manier van verkopen ("apparatuur gratis, zoveel duizend korting meneer") stond me niet aan. Immers; apparatuur betaal je gewoon voor, ook al is het "gratis", daarvoor ken ik genoeg keukenverkopers. Daarnaast is de installatie van een dergelijke keuken bij vrienden van ons op z'n zachtst gezegd nogal slecht verlopen; aanrechtblad te breed waarna men maar een stuk uit de muur hakte, aanrechtblad welke over een breedte van 3 meter meer dan 2 cm uit het lood stond, het niet naleveren van ontbrekende spullen, etc. etc. Ik heb ons destijds een plezier gegaan en naar een goede zaak geweest (lees: 1 die niet tot Mandemakers groep behoort) met een goede reputatie. Je betaalt misschien op het eerste oog iets meer, echter werden de weinige problemen die er waren (verkeerde type oven geleverd, 1 kastje sloot niet helemaal goed) snel en vakkundig, zonder problemen, opgelost. My $0.02 :)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Mirror, Mirror
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
Sparhawk schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:14:
[...]
Je kan ook nog vandaag bij het kadaster als ik me niet vergis opvragen wat de verkoopprijzen van de huizen in de buurt waren de afgelopen tijd. Kost je 12,50¤ uit mijn hoofd, ga je denk ik ook niet failliet aan.
Kost je ¤1,40 per postcode op www.kadaster.nl. 24 uur per dag beschikbaar. Heb vorige week nl. opgevraagd wat de verkoper had betaald voor haar apartement. En van dat bedrag uit gaan bieden.

Maandagochtend gelijk te horen gekregen dat mijn 2e bod geaccepteerd was. ¤138.000 op een vraagprijs van ¤142.000. Ze had het zelf gekocht voor ¤133.000 in oktober 2005.
BB4E^Guerilla

ja ik heb ook per sms gedaan. Maar dat was 6 jaar geleden als laatste koop en een mega verbouwing ertussen.

het is echt een enorme soap aan het worden. Ik beschrijf het nog wel eens. Mijn makelaar had gepeild en iets gezegd in de trant van "en zou xxx genoeg zijn?". Dit is geinterpreteerd als eindbod van ons en dus lager dan de tegenpartij. We hebben (toen we die interpretatie nog niet wisten) een eindbod gedaan van zelfde hoogte als tegenpartij (dientenverstande dat we 1e bieders waren)...

arg...

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
Jazzper schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:09:
ja ik heb ook per sms gedaan. Maar dat was 6 jaar geleden als laatste koop en een mega verbouwing ertussen.

het is echt een enorme soap aan het worden. Ik beschrijf het nog wel eens. Mijn makelaar had gepeild en iets gezegd in de trant van "en zou xxx genoeg zijn?". Dit is geinterpreteerd als eindbod van ons en dus lager dan de tegenpartij. We hebben (toen we die interpretatie nog niet wisten) een eindbod gedaan van zelfde hoogte als tegenpartij (dientenverstande dat we 1e bieders waren)...

arg...
hoe ik dit nu lees , is die aankoopmakelaar van jou nogal een prutser, dit soort fouten mag je misschien als aankoper zelf maken zonder makelaar. Maar met aankoopmakelaar is dit natuurlijk uit den boze! Ook al is het een kennis!
natuurlijk moet hij heel duidelijk zeggen. Dit is geen bod , en of eindbod. Maar zou X bedrag voldoende zijn?

Lijkt me niet dat hij zijn courtage waard is.

Ik heb zelf ook nieuws:
Morgen ga ik een voorlopig koopcontract tekenen voor een "herenhuis/eengezinswoning" in utrecht"
De huidige woning (Utrecht) komt per 2 juni op funda...
Specs en meer info (lees funda link volgt dus later)

xdc wijzigde dit bericht 28-05-2008 16:04 (8%)

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

BB4E^Guerilla

mijn eigen aankoopmakelaar (die kennis) is paar dagen op vakantie. Haar collega neemt het tijdelijk waar. Wat are the odds dat het er juist nu om spant.. ben benieuwd wat de originele makelaar er van vindt dat het zo loopt ;)

Reg. datum: 19 maart 2005

Zijn er mensen met een goede actuele tip voor een hypotheekverstrekker? Wij gaan op zeer korte termijn een spaarhypotheek afsluiten en zijn aan het rondkijken naar een gunstig voorstel.

Zijn er verstrekkers met een goede actie oid?
Lage maandlasten heeft bij ons de prioriteit, maar gunstige voorwaarden vinden wij ook belangrijk (zoals een laag boetebedrag bij oversluiten, hoog percentage boetevrij aflossen per jaar). Ook het rentepercentage voor het spaargedeelte moet zo hoog mogelijk zijn ivbm met een eigen inleg, en het rentepercentage van de hypoteek zelf moet natuurlijk laag zijn..

Ik weet dat hier veel mensen komen die bezig zijn met deze materie, dus mochten er ideeën/tips zijn dan hoor ik die graag! Ook informatie over waar je op moet letten is welkom, ik kan me voorstellen dat er variabelen aan een hypotheelk vastzitten waar je op het eerste gezicht geen aandacht aan besteedt en die pas naar voren komen als je de hypotheek hebt. Als leek heb ik hier geen beeld van, dus alle info is welkom!

We hebben al een offerte binnen: 5,6% voor 30 jaar vast, 5,7% rente op het spaargedeelte, 15% boetevrij aflossen per jaar.
Kan dit beter en zo ja waar?

Reg. datum: 09 oktober 2004

Mij werd door verschillende "onafhankelijke" adviseurs gezegd, als je goede voorwaarden wilt, laat alle hypotheken waar het woord "budget" in voorkomt in principe achterwege, want die zijn niet voor niets in eerste instantie goedkoper dan de rest.

Neem ook eens in overweging, als jij het belangerijk vindt, dat je 15% per jaar extra kan aflossen, dat je misschien de rente voor een wat kortere periode vast kan zetten en zo een (iets) lagere rente kan krijgen.

Verder zou ik zeggen praat eens met een Hypotheker, een "gewone hypotheekadviseur" en een bank, dit geeft je al een hoop informatie, toegepast op jouw situatie, inkomen(s) etc. Als er één goedkoopste zou zijn, zouden deze het heel druk hebben en de rest geen klanten. Dus afhankelijk van jouw situatie en ook van de situatie van de bank/verzekeraar zelf.

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
Irby schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:07:
en ook met de reisafstand van 700 meter naar z'n werk.
700m, ongekende luxe, gefeliciteerd. Met files en stijgende brandstofprijzen zal je nieuwe woning niet snel aan waarde verliezen, integendeel. Ik ken lui die een fortuin hebben uitgeven om dicht bij hun werk (A'dam zuidas b.v.) te wonen vanwege de files. Diezelfde lui verdienen daarbij slapend een fortuin aan waardestijging omdat er steeds meer mensen zijn die niet van files houden.

400D / Sigma 17-70 / S50

Do the Mojito!
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
Irby schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:07:
Nu alles definitief rond is zal ik eens een overzichtje posten hoe het gegaan is:

<knip>
Mooi verhaal! :) Bij mij is ook alles rond nu en morgenmiddag om 13.00 krijg ik de sleutels :)
  • februari: Bezichtiging gehad van een appartement en in onderhandeling gegaan over de prijs. In de tussentijd met de Hypotheekshop om de tafel gezeten om de mogelijkheden en budget uitgebreid na te rekenen. Budgettair geen problemen te verwachten. Onderhandelingen uiteindelijk gestaakt, omdat we niet bij elkaar konden komen.
  • Weer funda e.d. afgestruind naar andere woningen
  • 16 april: Bezichtiging van een appartement (wat de mijne is geworden uiteindelijk).
  • 17 april: Openingsbod gedaan van 155k (vraagprijs 165k).
  • 18 april: Bod geweigerd: de prijs van 165k is vast.
  • 21 april: Gebeld: ik ga akkoord met de vraagprijs en dat bied ik bij deze*. Reactie terug: het appartement is helaas reeds verkocht onder voorbehoud van financiering. Ik kan wel een notitie maken dat we u als eerste benaderen als de koper de financiering niet rond krijgt. :'(
  • 21 april (vijf uur later): U spreekt met makelaardij X. De koper krijgt de financiering niet rond en zoals afgesproken zouden we u dan als eerste benaderen. Wederom aangegeven akkoord te zijn met de prijs van 165k* Overdacht op 30 mei.
  • 24 april: weer om de tafel met de Hypotheekshop om de hypotheek te regelen.
  • 29 april: koopacte tekenen
  • 29 april: bij de Hypotheekshop de nodige stukken tekenen inzake de hypotheek 30 april - 5 mei: Weekendje weg
  • 6 mei: Werkgeversverklaring gefixed en de stukken voor de overlijdensrisicoverzekering ingevuld en opgestuurd
  • 8 mei: Werkgeversverklaring geweigerd, omdat de firmastempel ontbreekt. Mijn werkgever heeft niet zo'sn stempel en moest dus een schriftelijke verklaring afgeven dat zij geen stempel hebben 8)7
  • 9 mei: Notaris: op 30 mei zitten we vol, daarom verplaatsen we de datum van het passeren naar 29 mei.
  • 12 mei: Wederom troubles met de werkgeversverklaring: werkgever heeft per abuis aangegeven dat ik DGA ben... Of de werkgever wederom even een schriftelijke verklaring naar de hypotheekverstrekker wilde sturen dat ik geen DGA ben..
  • 15 mei: Notaris: we hebben de bankgarantie/waarborgsom nog niet ontvangen.
  • 16 mei: Notaris: bankgarantie ontvangen en akkoord
  • 19 mei: Hypotheekverstrekker: overlijdensrisicoverzekering akkoord, bankgarantie akkoord. We willen nog wel graag de aflos-/stopzettingsbewijzen van de kredieten A en B ontvangen.
  • 23 mei: Hypotheekverstrekker: akkoord!
  • 26 mei: Notaris: aflosbewijs krediet A ontvangen, nu graag nog die van krediet B.
  • 28 mei: Gebeld met de maatschappij van krediet B. Is mijn opzegbrief ontvangen? Kunnen jullie een bewijs van opzegging/beëindiging faxen naar <notaris>?
  • 28 mei: Notaris: aflosbewijs krediet B ontvangen. Tot morgen!
*Vraagprijs van 165k was dus vast. Ik ben hiermee akkoord gegaan, omdat het appartement in nieuwstaat verkeert. Gezien de staat van het appartement t.o.v. vergelijkbare objecten in deze prijsklasse, was dit een kans die ik niet meer mocht laten schieten (zeker omdat ik dus al het geluk had dat 'de kaper op de kust' de financiering niet rond kon krijgen). Om een beeld te geven:
- alle muren en plafonds nieuw gestucd en gesausd.
- alles kunstof kozijnen met dubbelglas
- splinternieuwe keuken (de apparatuur zit nog in de transporttape e.d.)
- nieuwe laminaatvloer in de slaapkamers

Morgen dus de overdracht. * Wok is blij :)

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Reservoir dogs

quote:
William schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:04:
[...]

Kost je ¤1,40 per postcode op www.kadaster.nl. 24 uur per dag beschikbaar. Heb vorige week nl. opgevraagd wat de verkoper had betaald voor haar apartement. En van dat bedrag uit gaan bieden.

Maandagochtend gelijk te horen gekregen dat mijn 2e bod geaccepteerd was. ¤138.000 op een vraagprijs van ¤142.000. Ze had het zelf gekocht voor ¤133.000 in oktober 2005.
Ouch, dan hebben ze de k.k. er nog niet eens uit! weet je ook waarom het verkocht werd?

Vandaag btw de notaris geregeld. All in komen we op ¤ 961,-. Gelijk ook maar ff samenlevingscontract geregeld voor ¤ 288,-

BrammeS wijzigde dit bericht 28-05-2008 22:32 (9%)

bij mij heeft de verkopende makelaar wat mailprobleempjes met het versturen van de koopovereenkomst... Daar belde hij zelfs om 18:30 nog over op. Morgenvroeg dus maar even langsrijden en een USB stick te voorschijn halen.

Puntje van discussie is de status van de betonranden... Als die gefixt zijn dan is alles goed, als die niet gefixt zijn dan blijft de verkoper in gebreke. Afgesproken is dat de verkoper dit zou gaan fixen. Desnoods dus maar geld in depot bij de notaris... Weet iemand hoe je zoiets regelt? Of doet de notaris dat automatisch, wanneer niet aan de overeenkomst is voldaan?

Verder: Kadaster is ZEKER een aanrader! Ik heb de boel ook even netjes opgevraagd daar. Ook is het boek "Een huis kopen voor dummies" erg handig. Er staat veel informatie in, maar alles is lekker leesbaar geschreven, met zo nu en dan een lichte ironie. Het heeft mij zeker op weg geholpen om tot nu toe de juiste stappen te nemen. Ik ben dan ook een prijs overeen gekomen zonder aankoopmakelaar.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Mirror, Mirror
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
BrammeS schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Ouch, dan hebben ze de k.k. er nog niet eens uit! weet je ook waarom het verkocht werd?
Alleenstaande carriere vrouw van mijn leeftijd (32) die bij Vodafone hier in Maastricht werkt. Nu verkast het management van Vodafone naar Amsterdam en gaat ze mee. Ze moest er dus het liefst voor 1 september vanaf.

William wijzigde dit bericht 29-05-2008 00:04 (34%)

Sweet...
Reg. datum: 07 november 2001

Ook jij gefeliciteerd Wok, volgens mij gaat er bij iedereen wel iets niet helemaal soepel :).

Mekkieboek: Ik heb hier inderdaad speciaal voor gekozen: ik zit nu 75 meter boven een groot winkelcentrum (Rotterdam Alexandrium), een treinstation, metrostation, 5 minuten van de snelweg en wellicht in de toekomst de randstadrail. De laatste 4 gelukkig aan de andere kant van de woontoren, dus die hoor ik niet zo :P.

Wat betreft de Keukenkampioen: ik heb hem gevraagd of hij zichzelf serieus nam, met een korting van 58% binnen 20 minuten, terwijl hij aangaf dat er evt. nog over te praten was. Nu is zo'n korting makkelijk geven als je 1500 euro rekent voor een magnetron...

Voordat ik begon te bieden heb ik een kadastraal overzicht aangevraagd, een hypothecair verslag (a 10 euro, zo kwam ik er achter dat er geen hypotheek rustte op het appartement) en een aankoopbedrag (via sms, dit kostte niets omdat de eerste bewoonster nog in het appartement zat, nieuwbouw uit 2002).

WoW:
Main:Irby - lvl70 dwarf hunter.
"Main alt":Hygea - lvl70 dwarf priest.

Leuk forum

m_snel wijzigde dit bericht 29-05-2008 17:31 (94%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: