Al enige tijd (2 jaar) ben ik mij aan het orienteren op de huizenmarkt om te kijken wat er allemaal te koop is. Een huis moet toch je smaak zijn en het ene huis spreekt je meer aan dan de ander. Aangezien ik een "moeilijk" persoon ben duurt het wel even voordat ik iets tegenkom haha
Mijn werkgever huurt 2 appartementen in het centrum van Rotterdam voor onze buitenlandse gasten. Deze appartementen spreken mij enorm aan en ongeveer ~1 jaar geleden heb ik zelf ook een paar weken in gewoond om te kijken of het mij dan nog steeds zou bevallen.
Het beviel mij enorm en ben "verliefd" geworden op het appartement. Toch ging ik er niet gelijk voor en wilde nog verder om mij heen kijken. Nu ongeveer een jaar later blijft het appartement mij trekken en ik heb besloten om ervoor te gaan.
Het appartement zou ik kunnen kopen zonder gelijk aan mijn maximale hypotheek te zitten (volgens de rabobank en andere websites) Dit vind ik wel erg prettig omdat ik zo meer geld overhoud voor andere dingen. Ook zal ik het alleen kopen, dit voorkomt een noodzakelijk verkoop mocht het misgaan in de relatie. Dit ook omdat ik (bijna) 25 jaar ben, alles kan nog alle kanten opgaan.
Bij de omschrijving van het appartement staat het volgende:
- Bijdrage VvE circa ? 150,00 per maand.
- Verwarming en warm water voorziening door middel van Stadsverwarming.
- Juridische levering via projectnotaris.
VvE is geheel duidelijk, maar zitten de verwarming en warm water kosten in het VvE bedrag? zodat je alleen een energieleverancier hoeft te zoeken voor electra en gas?
- Juridische levering via projectnotaris.
Dit houd in dat ik waarschijnlijk niet veel tot niets van de prijs kan afhalen?