Gathering of Tweakers

Quicksearch
Appeltje voor de dorst!

Dank voor de reacties op mijn foto! Daar heb ik wat aan! Ik ga het zeker meenemen in de volgende foto die ik hier post!

De hartelijke groeten van mij!

Rock Werchter '08

quote:
Wouter schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:45:
Nouja, tegen beter weten in nog maar eentje uit dezelfde serie.

[afbeelding]
Lekker sfeerplaatje, ben zelf alleen niet zo'n fan van de extreme bewerkingen. Lijkt me een plaat die in een goede zwart-wit ook heel mooi uitkomt.
quote:
Tjah, wat moeten we daar over zeggen?

En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr ;)

quote:
bartbh schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Tjah, wat moeten we daar over zeggen?

En hele leuke "THIS PHOTO IS CURRENTLY UNAVAILABLE" melding van Flickr ;)
Hij staat er weer ;)

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Batman = Róbin's sidekick
Reg. datum: 19 september 2004

quote:
Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zien :? Weet dus verder niet wat ik er van moet vinden, al kan ik wel zeggen dat'ie mooi scherp en kleurrijk is.

Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een studiegenootje van me heeft'm bewerkt want daar ben ik niet zo goed in.
http://ch.tudelft.nl/~robin/got-fotos/robin_1.jpg

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...

http://farm3.static.flickr.com/2242/2130495943_2c39b35697.jpg?v=0

Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.

quote:
Thorin schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:53:
[...]

Hm, die is wel erg abstract, geen idee wat ik in die kleurenvlakken moet zien :? Weet dus verder niet wat ik er van moet vinden, al kan ik wel zeggen dat'ie mooi scherp en kleurrijk is.

Mijn inzendinkje:
Tijdje geleden alweer gemaakt met een Canon A400, een vriendin van me heeft'm bewerkt want daar ben ik nog niet zo goed in.
[afbeelding]
Hmm, dit is zeker niet in Nederland!? Verder zou ik hem wat donkerder hebben gemaakt tenminste de steiger... mijn aandacht gaat niet gelijk uit naar de mooie zonsondergang of opkomst. Verder prachtige plaat, mooi rustgevend. Tja, uitvergroten en ophangen ;-)
quote:
fagao schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:07:
[afbeelding]

Zonsondergang op 23 december aan de Venedijk in Kampen. Mooiste plekje van Kampen. Wel redelijk nabewerkt. Jammer van dat irritante vliegend object in beeld...
Gemaakt met een Canon A80, die helaas nu is overleden maar gisteren vervangen is door een EOS 400D + Kitlens.
Jammer, van die overbelichte zon. Toen ik de foto zag ging mijn aandacht gelijk hiernaar toe. Verder had ik denk ik meer van de omgeving willen zien, ik weet niet waarom maar op een of andere manier lijkt die boom te nadrukkelijk aanwezig. Je kan natuurlijk ook het vliegtuigje wegpoetsen! vliegtuigje dan niet weg? Volgens mij moet dat makkelijk te doen zijn. Ik val je niet aan, maar dit is waar ik aan denk dus ik hoop dat je er wat aan hebt!

Got a light?

http://i26.tinypic.com/23ht0rd.jpg

Een nieuwsgierig hondje verlangend naar vrijheid..

gemanipuleerde werkelijkheid...

Rock Werchter '08

Hij is wat flets en er is nogal een grote leegte aan de rechterkant. Hij oogt niet echt lekker voor mij.
@fagao; best een goede foto, alleen jammer van de overbelichte zon.
@Mariken; vindt het helaas helemaal niks. Lelijk wit vlak, niet helemaal scherp en hij staat scheef.
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.

En hierbij mijn foto, ik vond hem zelf wel aardig voornamelijk door de nabewerking waarbij ik de auto probeer uit te laten springen. Maar wat vinden jullie?
http://farm4.static.flickr.com/3004/2301100733_2e81aca145_o.jpg

Canon 350D | Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 | Canon EF 28-105 F3.5-4.5 USM | Sigma 70-300 F4.0-5.6 | Canon Speedlite 430EX | Raynox M-250 | Sandisk 4GB Extreme III CF

Reg. datum: 02 november 2007

@ silencedead: je actie om de auto eruit te laten springen is in ieder geval gelukt. Het is imo zo erg dat hij erin geshopt lijkt te zijn, wat de foto een niet echt serieuze indruk nalaat bij mij.
Verder had je misschien wat motion blur kunnen geven om hem er echt uit te laten springen, zo geef je gelijk wat 'snelheid' in de plaat.

Canon 30D | Canon 17-40 f/4 L | Canon 24-70 f/2.8 L | Tamron 11-18 | Canon 50mm f/1.8 II | Canon Speedlite 430 EX | gear website

Even heel wat anders :) Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

http://www.marlieke.com/site/images/thumbs/lrg-292-tulpje.jpg

What did you just say?

De kleuren zijn wel prettig om naar te kijken, maar de foto is niet scherp en het is duidelijk een compilatie van twee foto's. Het is overigens zeer vreemd dat de lucht helemaal scherp is en de bloemen vlak achter het onderwerp niet. De kleuren van de bladeren mogen wel wat feller.

Ik zou graag nog wat commentaar hebben op deze foto (gemaakt met Nikon D40, kitlens):

http://tweakers.net/ext/f/4kf7NfIiSmZJbvYOfZkTn0ho/full.jpg Klik voor groot

Deze foto is een tijd geleden geschoten in Den Haag. De foto is bewerkt met PS en heb onder andere:
- meer contrast
- USM toegepast
- een wazigheids effect toegevoegd, weet niet de naam ervoor. (laag dupliceren > overvloeien wijzigen in bedekken voor bovenste laag > gaussian blur op onderste laag )

Just_I wijzigde dit bericht 01-03-2008 13:27 (50%)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
silencedead schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:30:
@Whiteviper; Is dit niet in maarssen bij de kartbaan? Best wel een goede foto niet veel op aan te merken.
:Y helemaal correct meneer

...

Een foto van mij. Vandaag geschoten in een stukje bos bij Zwolle.
Ik heb nog niet heel veel ervaring met de camera, maar probeer zoveel mogelijk te leren en te ontdekken :)

http://www.martijnvancalker.nl/meuk/weg-small.jpg

klikbaar.

Canon EOS 400D + 18-55mm
1/400 - F13 - ISO 400 - 37,0mm
zonder flits, auto white balance

foto iets gecropt met PS en contrast wat met de kleuren gespeeld. Orgineel (wel iets verkleind wegens de grootte van de foto).
Veelzijdig stukje vlees ;)

@Thorin: netjes laten bewerken ;) Kijkt qua kleur lekker weg. Compositie vind ik echter niet geslaagd. De horizon staat verticaal strak in het midden en dat maakt het een wat saaie plaat. Ik zou een lager standpunt hebben gekozen om zo de 'pier' nog wat meer dieptewerking te laten geven en er wat meer lucht op zou komen te staan.

@fagao: Mooie foto! :) De horizon staat alleen niet helemaal recht en de zon is overbelicht. Volgende keer een iets kortere sluitertijd nemen. Wat betreft dat 'vliegende object': dat is met de 'clone stamp' heel simpel op te lossen in Photshop ;)

@Just_I: Ik vind de compositie wat vreemd in combinatie met de kadering. Ik had rechts en onder (knipperlicht) wat meer ruimte gelaten om deze compositie beter uit te laten komen. Gebruik van contrast vind juist wel weer erg goed gedaan. Persoonlijk had ik hem horizontaal uitgelijnd op die 'balk' onder het typeplaatje en had ik het knipperlicht buiten het kader gelaten en dan net iets meer ruimte in het kader rechts van de koplamp. Doet het zo net niet voor me, maar er zit zeker potentie in! :)

@kofie-junk: geslaagde nabewerking! Apart sfeertje. Me likes :)

Een poging van mijn kant:
http://www.wmuller.info/web/voorgevel_small.jpg

Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.

Comments?

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?

klikbaar voor groter

aka Stronkop

@wacko: z/w vind ik in deze situaties ook de beste oplossing. De schaduwwerking in de foto is mooi. Misschien is de saxofoonspeler net iets te donker.
Zelf heb ik zojuist Amsterdam centrum onveilig gemaakt, deze doet het ook beter in z/w.

http://members.chello.nl/~i.tielen/portret.jpg

Alleen het fietsstuur stoort me enorm :(

SPECS | Nikon D50 kit, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 AF-S VR

Reg. datum: 07 juli 2007

quote:
Wok schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:49:

Een poging van mijn kant:
[afbeelding]

Nikon D40, 18-55 kitlens (24mm), f/14, 1/40s, ISO200, polafilter. Nabewerking: perspectiefcorrectie in PS, crop, unsharp maskje.

Comments?
Niks mis mee, maar wel qua comp een saaie foto..

Andere compositie doen. Als dat geen optie is, lucht meer erin betrekken. Een immense wolkenpartij :).

Reg. datum: 07 juli 2007

quote:
wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:
Ik ben normaal gesproken niet zo van zwart/wit, maar ik vond het bij deze foto goed passen. Heb wat lopen spelen met de kleurslidertjes voor zw/w conversie en ik denk dat het zo wel aardig is. Wat vinden julle er van?

[afbeelding]
klikbaar voor groter
Veel ruis :?

quote:
wacko schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:54:

[afbeelding]
klikbaar voor groter
De ruis stoort me niet, voegt net zo hard wat toe. Het dichtlopen van het zwart stoort me wel. (disclaimer, zit niet op mijn eigen pc, dus lastig precies te zien).

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

@silencedead: Ziet eruit also die auto in geplakt is.
@marlieke: Mooi werk maar geen foto meer.
@just_i: Op zich niet slecht alleen die uitsnede is net wat krap
@koffie-junk: nette bewerking, weet alleen niet zeker wat ik van het onderwerp vind
@wok: Het is een kantoorgebouw of mis ik wat?
@wacko: Wat mij betreft eigenlijk geen showcase meer.
@sjaak: Hoofd is net niet scherp, jammer. En jammer van dat stuur

Ik probeerde de hyacinth in de tuin 's anders in beeld te brengen

http://farm4.static.flickr.com/3073/2303722893_2f2ca80f1e.jpg

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Nou het is zeker anders, maar doordat de bloemetjes wel erg krap langs de bovenrand van de foto zitten en het gebied daar onder wel erg leeg is komt het wat ongemakkelijk over.

Life is weird and so am I.
Reg. datum: 08 oktober 2001

@blinkymichiel: Rotterdam rules! ;) Knap gezien, om die twee kunstwerken en de Maan in één plaatje te krijgen. Mooie compositie.

My toys: Eos 400D; Eos 40D; Sigma 10-20mm; Sigma 30mm F/1.4; Sigma 24-70mm f/2.8, Canon 24-105mm F/4L, Canon 70-200mm f/4L IS, Sigma 120-300 f/2.8; Canon 100-400 f4.5-5.6L

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws