Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 maart 2007

quote:
dottie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:23:
@royv: het zaagsel is idd leuk, maar verder vind ik de foto niet echt spannend
Vond 'm zelf anders wel enigzins spannend vanwege de groothoek en het duidelijk verlichte zaagsel dat rondvliegt. Wat had ik volgens jou dan nog beter kunnen doen? :)

@Vassie18: Mooie mandarijneend, maar zoals eerder gezegd: te krap gekaderd.
@Apoca: In mijn mening moet deze foto het enkel van de kleuren in de lucht hebben, persoonlijk vind ik er dan ook niet zoveel aan.
@koffie-junk: Inderdaad jammer van de overbelichte verkeersborden. Ik zou zelf deze foto even na zonsondergang hebben gemaakt, dan krijg je namelijk een mooie donkerblauwe lucht. Nu is het enkel dat lelijke geel/oranje tegen zwart. Woon je overigens in de buurt van Gent? Zo ja, dan zou ik nog eens terug gaan om dat uit te proberen. Neem dan meteen een statief mee en maak de foto op ISO100 zodat ie de volgende keer ook wat scherper is.
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Imagine schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Dat vind ik pas interessant dat het gespiegelde plaatje voor jouw niet anders wordt :9 . Ik zal er niet verder over uitwijden maar menig wetenschapper zal geïnteresseerd zijn in jouw brein.

Terugkomend op de situatie:
Ik neem even aan dat je een westerling bent. Dat wil zeggen "links-rechts" georiënteerd.

Een korte toelichting:
In de oorspronkelijke situatie kijk je als eerste tegen een schaduw/donker vlak aan. Daarna komt het lichtere gedeelte (de reden van de foto) en daarna het vraagstuk. Dat is geen geweldige volgorde.

Gespiegeld zie je eerste een trap/weg die naar iets toeleid (vraag) dan het lichtere gedeelte (reden) dan verderop wordt een groot gedeelte overlapt door schaduw (onbekende).
Dat is een zeer spannende en sprekende compositie die je bij de originele foto mist.

Natuurlijk is je verweer: "In één oogopslag heb ik alles gezien dus spiegelen is nergens voor nodig".
Ik: "Dan kun je beter postzegels gaan sparen :) ".

(Relatie -> grootte, etc.)
Wat is dit nu weer voor een psychologie van de koude grond? Probeer je mij nu als "freak" neer te zetten hier, omdat ik niet met jouw kromme redenatie meega? Waarom denk je a) dat ik een westerling ben en b) dat dit van invloed is op het bekijken van een foto? Fijn dat je "mijn" verweer ook alvast voor me verzint, maar misschien kan je beter wachten tot ik zelf commentaar geef? De trap loopt overigens van links naar rechts, de normale leesrichting voor "westerlingen" Jij begint dus tegen de richting in te lezen? Als ik echt zou moeten kiezen, ga ik voor de originele foto en niet voor jouw verdraaiing van de realiteit, nog los van het feit dat ik geen flauw idee heb, hoe de eigenlijke situatie is. Voor verdere beledigingen verzoek ik je vriendelijk doch dringend de DM te gebruiken, jouw opmerkingen hier schieten me echt in het verkeerde keelgat.

Damn Skippy!
Reg. datum: 06 september 1999

quote:
Toff schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:02:
[...]

Wat is dit nu weer voor een psychologie van de koude grond? Probeer je mij nu als "freak" neer te zetten hier, omdat ik niet met jouw kromme redenatie meega? Waarom denk je a) dat ik een westerling ben en b) dat dit van invloed is op het bekijken van een foto? Fijn dat je "mijn" verweer ook alvast voor me verzint, maar misschien kan je beter wachten tot ik zelf commentaar geef? De trap loopt overigens van links naar rechts, de normale leesrichting voor "westerlingen" Jij begint dus tegen de richting in te lezen? Als ik echt zou moeten kiezen, ga ik voor de originele foto en niet voor jouw verdraaiing van de realiteit, nog los van het feit dat ik geen flauw idee heb, hoe de eigenlijke situatie is. Voor verdere beledigingen verzoek ik je vriendelijk doch dringend de DM te gebruiken, jouw opmerkingen hier schieten me echt in het verkeerde keelgat.
alhoewel Imagine imo wel wat doordraaft in zijn theorie zit er wel een aardige kern van waarheid in. Of het helemaal van toepassing is op de desbetreffende foto en waarom hij die toon aanslaat weet ik ook niet maar hij heeft wel een punt ergens.

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
AugmentoR schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:38:
een stokoude camera: genomen met een TC800, een echte authentieke 800-kilopixel-pinhole camera
offtopic:
Mijn eerste reactie was: da's wel heel erg weinig DOF voor een pinhole! En even zoeken leverde op dat er gewoon een lens in dat ding zit, en het dus geen pinhole is :)

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Jens der Jensen

Vassie18: Inderdaad vrij krap gekaderd. De kleuren spatten er wel erg uit.

Panoramaatje van zondag:
http://farm3.static.flickr.com/2011/2276600021_9ee5713158.jpg

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

Reg. datum: 20 juli 2005

@royv: Technisch is er niet zo veel op aan te merken, maar ik vind het gewoon geen spannende foto om (lang) naar te kijken.

Reg. datum: 24 februari 2005

afgelopen zondag gekiekt met het prachtige weertje.
http://img104.imageshack.us/img104/1159/dscf2235uz2.jpg

tonysettanta wijzigde dit bericht 19-02-2008 20:54 (9%)

Damn Skippy!

quote:
tonysettanta schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:53:
afgelopen zondag gekiekt met het prachtige weertje.
[afbeelding]
Wat probeer je te vertellen en waar wil je dat de kijker naar kijkt of denkt? Ik zie een huis, een stel bomen en wat gras en ik kan zien dat het redelijk zonnig was maar eigenlijk niet veel meer. Ik zie geen onderwerp maar misschien mis ik iets natuurlijk.

EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

Arwen / Kayne

Je hebt de schapen gemist :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 04 mei 2007

Deze was nog bedoeld voor de foto opdracht multi-cultureel. Ik had geen tijd om hem daar nog te posten. Ik wil wel graag weten wat jullie er van vinden.
In het kader van 'Er passen veel makke schapen en Nederland'
http://farm3.static.flickr.com/2401/2279274358_6ac0611c4d.jpg
Klik voor groter variant

pumpidumpi wijzigde dit bericht 20-02-2008 08:27 (26%)
Reden: fotos op flickr gezet

quote:
royv schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:13:
[...]
@koffie-junk: Inderdaad jammer van de overbelichte verkeersborden. Ik zou zelf deze foto even na zonsondergang hebben gemaakt, dan krijg je namelijk een mooie donkerblauwe lucht. Nu is het enkel dat lelijke geel/oranje tegen zwart. Woon je overigens in de buurt van Gent? Zo ja, dan zou ik nog eens terug gaan om dat uit te proberen. Neem dan meteen een statief mee en maak de foto op ISO100 zodat ie de volgende keer ook wat scherper is.
Hm, was dat maar zo. Woon in Zwolle, Gent is plus/min 3 uur rijden. Maar hier in Zwolle ook genoeg gebouwen die 's avonds verlicht zijn. Zat om te oefenen dus ;)
Bedankt voor je commentaar (net als de rest die gereageerd heeft), ik heb m'n cam net een weekje, dus ben er lekker mee aan het spelen. :9

edit: typo
[EXC]NaNthor
Reg. datum: 22 september 2003

Ja ik fotografeer ook graag. Ik heb een Konica Minolta Dinamge Z5. Hier een foto onbewerkt zo uit de camera.

Mijn Mainecoon

Deathchant wijzigde dit bericht 10-03-2008 10:30 (72%)

Arwen / Kayne

Psst, "Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11" ;)

De eerste vind ik wel mooi, mooi gekaderd. De andere zijn redelijk snapshot-achtig of er zitten storende elementen/achtergronden in.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

[EXC]NaNthor
Reg. datum: 22 september 2003

excuses, foto's weggehaald
Reg. datum: 24 februari 2005

@ Sharky ik vond het zelf wel wat hebben met die 3 grillige eiken
die in de richting van de zon wijzen en het prachtige boerderijtje
er achter met de scccchaaapjes in de wei
maar je moet het willen zien he. ;)

Reg. datum: 05 februari 2005

Heb eens geexpirimenteerd met een douche, onboard flitser, paar lampen en wat achterkanten van snelhechters als kleurenfilters...

Ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar zie niet zo goed hoe dit nog beter kan op het scherp in beeld krijgen van de voorste druppels na. Iemand tips?

http://fc01.deviantart.com/fs30/i/2008/051/5/a/Shower____by_plukke.jpg

Rock Werchter '08
Reg. datum: 23 oktober 2001

quote:
tonysettanta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:39:
@ Sharky ik vond het zelf wel wat hebben met die 3 grillige eiken
die in de richting van de zon wijzen en het prachtige boerderijtje
er achter met de scccchaaapjes in de wei
maar je moet het willen zien he. ;)
Probleem is dat er in je foto niet echt een duidelijk onderwerp te zien is, maar dat het ook weer niet wijd genoeg is voor een landschapsfoto. Zodoende spreekt het mij in ieder geval ook niet echt aan.
http://farm3.static.flickr.com/2108/2280443074_505dfd2238.jpg?v=0

Zondagavond gemaakt hier achter het huis.

bartbh wijzigde dit bericht 20-02-2008 22:23 (113%)

Reg. datum: 04 december 2006

Mijn vorige plaatsing was niet helemaal naar eigen wens en inderdaad te ver gecropt.
Hier dus nog eens een plaatsing van een bloempje > ook geschoten in blijdorp.

http://www.vassie.nl/blijdorp/DSC_3311-web.jpg

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

quote:
plukke schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:01:
Heb eens geexpirimenteerd met een douche, onboard flitser, paar lampen en wat achterkanten van snelhechters als kleurenfilters...

Ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat, maar zie niet zo goed hoe dit nog beter kan op het scherp in beeld krijgen van de voorste druppels na. Iemand tips?

[afbeelding]
Tips niet, maar heb je misschien wel een foto van je setup? Hoe heb je dit gefotografeerd?

Reg. datum: 13 februari 2005

quote:
Vassie18 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:53:
Mijn vorige plaatsing was niet helemaal naar eigen wens en inderdaad te ver gecropt.
Hier dus nog eens een plaatsing van een bloempje > ook geschoten in blijdorp.

[afbeelding]
hmm, waarom gekozen voor deze bewerking? Het lijkt altijd een trucje om een saaie foto een beetje op te krikken naar iets spannends, maar voor mij werkt het niet.

Foto's met de Nikon d80 18-70mm + 50 mm f 1.8

Met ^^ Ook zitten er nog vage roze plekken in de foto waar het (volgens mij) niet moet.

400D - 10-22 - kitlens - 50 F/1.8. Schrijft voor Photofacts, nederlands grootste weblog over fotografie. Flickr!

Reg. datum: 20 juli 2005

@plukke: ik vind de foto erg mooi. Zeker niet slecht voor een eerste keer.
@bartbh: niet speciaal maar ook zeker niet verkeerd. Zou het prima doen als bureaublad
@Vassie18: ik ben het met Olli eens

Wait...what?

quote:

[afbeelding]
lekker hoor.
ik zou hier al heel tevreden mee zijn.

als mollen mollen mollen mollen mollen mollen

Damn Skippy!

quote:

[afbeelding]
Prachtig en creatief gevonden! Zonder jouw omschrijving zou ik echt niet weten waar ik naar kijk en die onscherpe druppels voegen alleen maar wat toe imho. Netjes gedaan!
quote:
YellowCube schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:43:
[...]

lekker hoor.
ik zou hier al heel tevreden mee zijn.
anders ik wel.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: