Eerst maar eens ff wat comments:
@marlieke, Mooie foto. Heel apart. Zou hem wel eens groter willen zien. Zo in het klein ziet hij er wel een beetje te soft uit.
@degroot, zoals al gezegd, haal aub dat kader weg. Dat doet zwaar afbreuk aan je foto. Plaats is wel hetzelfde als die van marlieke, maar geeft toch een heel ander gevoel. Zonder kader is beter bij deze foto.
@Fonzie27, lekker rauwe sfeer. Maar waarom zoveel ruimte onderin? Zodat de rand er nog helemaal op staat? Had het waarschijnlijk sterker gevonden als de vrouw verder naar onderen had gelegen.
@Redhero, mooie foto. Lekkere kleuren, had alleen een grotere dof gepakt, zodat de voorste bloemen ook scherp zouden zijn. Zou dat natuurlijk de achtergrond ook scherper maken, en dat is dan weer niet wenselijk. Toch mooi

@the_scientist. Leuke foto. Helaas een rommelige achtergrond. Had hem liever helemaal blauw gezien. Je ziet wel lekker de zon in de foto, vind ik toch wel fijn.
@royv, leuke poging. Lucht stoor ik me niet zo heel erg aan, behalve dan linksboven het gebouw, waar die rand wel érg afsteekt tegen de wolken. Heb het idee dat de foto niet heel erg natuurlijk oogt. Zal waarschijnlijk wel komen door het corrigeren van de UWA-vertekening. Moet ik waarschijnlijk maar aan wennen, omdat ongeveer half FG hier een 10-22 gekocht heeft.
@Mariken, ook mooie foto. Jammer van de onderbreking van de stoep rechtsonder, als dat gewoon doorgelopen had, dan was de foto nog strakker geweest. Maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen
@JorDinh86, typisch een foto waar vignetting goed werkt. Het trekt je meer naar het midden van de foto, en maakt de foto nog dieper. Dat die man er loopt vind ik juist een pluspunt, omdat het anders een statische foto was geweest.
Ik heb extra niets over de kleuren gezegd, omdat ik nu op mijn laptop kijk. Mijn pc is naar de haaien, maar er is een nieuwe besteld. Ook een Dell 2408WFP monitor trouwens, dus volgende week kan ik me pas echt lekker met kleuren gaan bezighouden. Daarom kan het ook zijn dat ik met de volgende foto kwa kleuren ook volledig de plank mis sla, maar opbouwende kritiek is altijd welkom:
Klik voor groter
Edit: Ik zie net een hele vieze gele rand rechtsboven langs de daken. Hoe kan ik dit het beste weghalen. Met Lightroom CA Blue-Yellow wil het niet echt weggaan

TranceSetter wijzigde dit bericht 19-03-2008 22:59 (3%)