Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
TheZeroorez schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:
Lekker betrouwbaar shotje ook.. Imo is wikipedia dan even (als niet: meer, want er staan bronvermeldingen bij) betrouwbaar, en die zegt wat anders (wat logischer is ook): Wikipedia: GeForce 9 Series
Goed, als we wikipedia beschouwen als even betrouwbaar op dit moment, dan heb ik dit te zeggen:
Ze melden ons in dat artikel dat de 9800GTS langzamer is geclockt dan de huidige 8800GTS512.

Dus, drie opties:
  • nVidia is de weg kwijt en lanceert kaarten die slechter presteren dan vorige generaties (op basis van dezelfde core en hogere clocks)
  • Wikipedia heeft het fout en de 9800 serie is hoger geclockt dan hun meldingen
  • nVidia heeft iets gedaan met de G92 waardoor die meer kan rekenen per clock, en kan het zich veroorloven om de cores lager te clocken.
Dit allemaal weten we binnen 1 week :) Dan is de release van de 9800GTX officieel.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

10100111001

Wikipedia zal ongetwijfeld achter lopen en weleens fout zijn, dat Chinees/Japans screenshotje echter, zegt echt tien keer minder dan dat artikel + de bron. Het enige dat ik erop kan zien zijn de naam en snelheden, samen met heel veel JPEG-blur. Dat kun je zo via het BIOS of met Gimp fixen.

Even wachten inderdaad :P

TheZeroorez wijzigde dit bericht 12-03-2008 16:24 (4%)

qed

quote:
Een mooi kado'tje voor de komende kerstdagen zou ik zo zeggen! >:) Voorlopig voldoet mijn GTS G92 nog prima!

Overigens heb ik 3 of 4 maanden geleden in een post al gezegd dat Nvidia waarschijnlijk de chipnamen in overeenstemming wil krijgen met de Geforce namen. Dus de G9x serie = Geforce 9 en dan later dit jaar de GT200 (G100) als Geforce 10.

Codaname-47-

Weet iemand toevallig bij welke fabrikanten de garantie niet vervalt als je een andere koeler erop zet? Ik wil straks namelijk mijn 8800 GT passief gaan koelen, maar wil liever niet dat de garantie vervalt. Ik had ergens gelezen dat XFX en EVGA gewoon garantie verstrekken bij vervanging van de koeler, maar zijn er nog meer?

Athlon XP 1800+, GeForce 4 Ti 4200, 512 mb-ram, 17' Samsung monitor, FPS 1600, Working at Project Salvation, a HL2 MOD. More info at www.projectsalvation.tk

dual ownage

Bij EVGA mocht het wel zover ik wist :? Dacht dat dat de enige was die garantie bood na het vervangen van de koeler of na overclocken.

:: Specs (updated)

Volgens mij ook alleen maar EVGA (ook een inruilprogramma binnen 3 maanden de zogenaamde stepup).

dual ownage

Al kun je de koeler gewoon netjes terugzetten, en van een software-overclock merken ze ook niets als je alles netjes terugzet. Bij Asus gewoon RMA gekregen iig :)

10100111001

Zowel XFX als EVGA supporten het niet, maar raden het je ook niet af. Om maar letterlijk mailtjes van ze te vertalen :+

Oftewel: Zolang ze niet zien dat jij de boel gecrushed hebt omdat je gigantisch liep te prutsen met je koeler monteren zullen ze niet moeilijk doen, van EVGA weet ik dat ze nooit moeilijk zijn XFX is daar wat minder in.

Als je nog een 8800GT moet kopen trouwens, waarom niet een kopen die standaard al passief is?
Software-overkloks hoef je niet terug te zetten, die zijn softwarematig geklokt, en werken dus alleen op jouw PC met jouw drivers ;)

Maar please, maak geen misbruik van die dingen. Als er iets lame is is het zelf de boel vern*uken en dan gaan RMA'en.

qed

dual ownage

Nou, ik had het tot 2 maal toe met een 7900GT waarbij ik de fan al vervangen had. En daarbij was ik zeker dat het aan de kaart lag, dus vind ik het rechtvaardig om hem RMA te sturen na het terugzetten van de originele koeling. Op de website van Asus staat trouwens dat je garantie vervalt bij het veranderen van dingen zoals de koeling, maar naast dat ze dat niet echt kunnen controleren zullen ze daar niet echt een punt van maken omdat ze geen klanten willen verliezen (neem ik aan).

10100111001

Ik zei toch ook maak geen misbruik ervan, ik zei niet dat je geen garantie meer moest claimen ;)

Ze kunnen het trouwens prima controleren hoor, de koelprut die eronder zit is echt wel anders dan die machinaal aangebrachte lijm die zij gebruiken, en waarschijnlijk zitten de schroeven niet meer op dezelfde slag vast. Er kan ook 'n zegeltje tussen zitten. En klanten verliezen.. Dacht je echt dat Asus ook maar íets geeft om een simpele klant als jij? Nee, echt niet. De groep 'tweakers die koelers vervang' is sowieso al klein voor Asus, maar een enkele klant als jij vinden ze al helemaal grappig :P

Ik denk eerder dat ze je kaart gewoon vervangen hebben omdat ze niet alles 100% nauwkeurig controleren, en als ze dat doen en zien dat het inderdaad niet aan de andere koeler ligt het toch altijd duurder is om iemand jou 10 mails te laten sturen en je kaart terug te sturen, dan een nieuwe te vergoeden of hem te repareren ;) Bovendien vraag ik me af of die kaart ooit verder gekomen is dan de leverancier, en als dat zo is, verder dan een of ander reparatiecentrum in Duitsland, maar da's offtopic :+

qed

Wat is/zijn op dit moment de stilste 9600GT?
Ik zie nu allemeaal topics over fluitende nvidiakaarten en fans die niet langzamer dan 100% willen draaien. Ik heb de pc namelijk in de woonkamer en dan is stilte wel erg prettig. Aangezien het een barebone is kan ik er niet even geen Accelero S1 opzetten. ;)

Btw het moet waarschijnlijk toch een enkelslotskaart worden dus liefst met grote fan. Is er een "veilige" keuze mogelijk? Was al even bij mijn dealer voorde asus maar dei had dus ineens een hele dikke koelring waardoor het meteen 2 slots werd, toch maar niet genomen dus :+

Ik zit nu zelf aan een 3d club versie te denken van de 9600gt daar heb ik nog niks negatiefs over gehoord.

ErikRo wijzigde dit bericht 13-03-2008 00:12 (8%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Ik heb momenteel de XFX 9600GT en van dat fluiten heb ik nog niks gehoord?!? De fan draait alleen 100% met het opstarten van de pc. Daarna gaat het terug naar lager (geen idee hoeveel). Dit is in principe niet hoorbaar bij mijn pc.

Don't fuck with me!

quote:
ErikRo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:44:
Wat is/zijn op dit moment de stilste 9600GT?
Sparkle cool-pipe versie.

http://www.sparkle.com.tw/images/products/9600_F_passive%20copy2.jpg

http://www.sparkle.com.tw....asp?id=70&sub_id=177

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Ik word meester wapenmaker!

quote:
Als dat definitief blijkt is het dan gelijk aan 8800 gt sli of sneller?

Coolermaster CM690 | Coolermaster Realpower Pro 850 | Asus P5E | Intel Q6600 @ 3,6 | Sparkle 9800GX2 | Creative X-Fi XtremeGamer | 2 gig HyperX PC9600 D9GKX @ 800 3-3-3-8 1t | Samsung Spinpoint F1 750.

Tegenvallende performance in Crysis met AA aan. Niet dat dat niet te verwachten was, maar goed. Wachten op de GT200. (L)
Stiften is voor mietjes
Reg. datum: 19 augustus 2003

gevalletje bomen en bos hier.
Ik speel crysis met 2x6600GT, maar in het nvidia-panel geeft ie aan dat singleGPU recommended is.
Het spel hangt ook regelmatig tijdens multiplay.
VGA-charts bekeken en besloten om een andere videokaart te kopen.

XFX 9600GT XXX 512 MB Shader Clock: 1790 MHz, Memory Clock: 2.0 GHz,Clock rate:700 MHz , dat zou em worden, voor 166 euro. Kan je toch weer even redelijk vooruit, toch?
Nu een aanbieding bij 4Launch:
XFX 8800GT 512MB Shader Clock: ??? MHz, Memory Clock: 1.8 GHz,Clock rate:600 MHz
Deze kost nu 189 euro

Door dat gedoe met al die kaarten uit de 8800 reeks (GT, GTS, XXX, ULTRA, 256, 360, 512) zie ik dus alleen die getalletjes
Vraag is dus nu waar kan je voorlopig mee vooruit?
Wat is de beste met het oog op gamen?
Wat is de beste keus, als ik er later nog 1 bij wil zetten?
XFX is toch geen gooi-en-smijt-merk?
Bomen en bos, dus.

Overige specs staan in sig.

rickyb wijzigde dit bericht 13-03-2008 12:03 (3%)

specs: AMD Athlon 64 Venice 3800+ & Zalman 7000a-Al/Cu / Asus A8N SLI / 4x 512 MB DDR-RAM (Dual Channel) / 2x Asus Exteme N6600 GT TOP in SLI, Dit alles aangedreven door een TAGAN TG380-U01

quote:
rickyb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:01:
gevalletje bomen en bos hier.
Ik speel crysis met 2x6600GT, maar in het nvidia-panel geeft ie aan dat singleGPU recommended is.
Het spel hangt ook regelmatig tijdens multiplay.
VGA-charts bekeken en besloten om een andere videokaart te kopen.

XFX 9600GT XXX 512 MB Shader Clock: 1790 MHz, Memory Clock: 2.0 GHz,Clock rate:700 MHz , dat zou em worden, voor 166 euro. Kan je toch weer even redelijk vooruit, toch?
Nu een aanbieding bij 4Launch:
XFX 8800GT 512MB Shader Clock: ??? MHz, Memory Clock: 1.8 GHz,Clock rate:600 MHz
Deze kost nu 189 euro

Door dat gedoe met al die kaarten uit de 8800 reeks (GT, GTS, XXX, ULTRA, 256, 360, 512) zie ik dus alleen die getalletjes
Vraag is dus nu waar kan je voorlopig mee vooruit?
Wat is de beste met het oog op gamen?
Wat is de beste keus, als ik er later nog 1 bij wil zetten?
XFX is toch geen gooi-en-smijt-merk?
Bomen en bos, dus.

Overige specs staan in sig.
9600gt is de goedkoopste beste keuze. Je kan ook voor de duurdere broertje gaan voor die paar procent meer spelprestatie.

Ik haal met 9600gt 10380 3dmark06. Niet slecht voor 160 euro he? Alle spellen zijn vloeiend en erg mooie graphics.

lees ff dit door. Vooral de 1e hit is erg interessant. http://www.google.nl/sear...cial&client=firefox-a

bitjesmaker wijzigde dit bericht 13-03-2008 12:42 (6%)

Seventeen Or Cow!

Zeker met dat systeem zou ik een 9600gt nemen.

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Stiften is voor mietjes

quote:
boerenlater schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:43:
Zeker met dat systeem zou ik een 9600gt nemen.
Waarom dan precies. :+ :/

specs: AMD Athlon 64 Venice 3800+ & Zalman 7000a-Al/Cu / Asus A8N SLI / 4x 512 MB DDR-RAM (Dual Channel) / 2x Asus Exteme N6600 GT TOP in SLI, Dit alles aangedreven door een TAGAN TG380-U01

Een nieuws & discussie topic is niet echt een plek om te vragen welke kaart je moet nemen. Sterker nog, tweakers is daar niet de plek voor, aangezien er verwacht wordt dat een tweaker dit zelf kan bepalen. Neem eens een kijkje in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.

De waarschuwing onderaan staat er niet voor niets. Het gebeurt te vaak dat er hier off-topic gepost wordt en de modjes houden dit topic dan ook in de gaten...

edit @ hieronder:
Het is niet echt meer "nieuws", maar goed. De 8800 serie is inderdaad een beetje vreemde serie, omdat er 2 kaarten tussen zitten met een G92 core. Dit zijn de 8800GT en de 8800GTS 512MB. Deze twee wijken qua performance dan ook af van wat je zou verwachten. Er zijn geruchten dat nVidia dit zo gedaan heeft omdat ze een antwoord moesten hebben op de 38** kaarten van ATi, maar dat is niet bevestigd.

De 8800GTS 512MB presteert significant beter dan de versies met 320 of 640MB, aangezien de laatste 2 een G80 core hebben. De eerst genoemde presteert nagenoeg gelijkwaardig aan een 8800GTX, alleen voor een lagere prijs. De 8800GT presteert iets minder dan de GTS 512MB, maar weer beter dan de 320MB en 640MB versies.

Dit is inderdaad vrij verwarrend en ik kan me voorstellen dat er verkopers tussen zijn die dit niet weten. Het is dus verstandig om niet op het advies van de verkoper af te gaan, maar zelf onderzoek te doen naar benchmarks, reviews etc. Dit is eigenlijk niets nieuws, aangezien de klant en de verkoper over het algemeen andere belangen hebben.

Depep wijzigde dit bericht 13-03-2008 13:18 (51%)

Stiften is voor mietjes

On-Topic dan:
Zien jullie in de 8800-reeks door de bomen het bos nog?
Ik las een stukje terug dat het voor een verkoper moeilijk uit te leggen is dat de ene videokaart met meer geheugen slechter draait dan één met minder geheugen.
Voor hetzelfde geld heb je een verkoper die dat niet weet.....

quote:
rickyb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:02:
On-Topic dan:
Zien jullie in de 8800-reeks door de bomen het bos nog?
Hehe. Daar kan ik een simpel antwoord op geven: Ja.

De G80's zijn niet meer intressant, tenzij je ze voor bodem- of executieprijzen kan krijgen.
De 8800GT heeft hoge waarde/prestaties verhouding en kost minder dan 200¤
De 8800GTS G92 is het premium model met meer shaders, hogere clocks en een betere/stillere koeler.

Wat is hier nou moeilijk aan??

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

G A M E !

Officiele GF9800GTX slides:

http://farm4.static.flickr.com/3023/2330578724_2373683884_o.png

http://farm4.static.flickr.com/3059/2329753747_634460f011_o.png

- GF9800GTX
Core: G92
Core speed: 675Mhz
Shader speed: 1688Mhz
Memory speed: 1100Mhz GDDR3
Prijs: $299 - $349

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=248441

Voor de verandering geen Radeons in de performance slides.... terwijl ze de 9800GTX recht tegenover de HD3870 X2 positioneren... :+

CJ wijzigde dit bericht 13-03-2008 13:59 (18%)

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws