http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Nieuw TopicReg. datum: 17 november 2007
Hoi, bij mij is de telefoonverbinding horterig en stoterig als ik aan het downloaden ben, ben toen eens op zoek gegaan naar de uitgebreide handleiding { engels } van de Zyxel om te kijken of ik dat probleem eventueel zou kunnen teckelen met een of andere instelling.quote:bassierocks schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:44:
Hallo,
Sinds de eerste 10 post over Telfort internet heb ik hier meegelezen, totaan einde deel 3. Toen is bij ons het internet + bellen geleverd en is mijn interresse afgezakt... Maar...
We wonen hier redelijk ver van de centrale af. Bij het vorige internet, 3 mbit van XS4ALL, was de attenutation downstream 28 db. De centrale is een oude ADSL (1) centrale, maar het modem logt nu wel onder ADSL2 in. Met het Telfort internet is de attenuation downstream 38 db, wat ik wel erg veel vind. Het modem is met dezelfde kabels als het vorige modem aangesloten.
Het modem traint soms in met 7995 / 1023 kbit maar soms ook met 6815 / 1023 kbit. Het downloaden via nieuwsgroepen loopt volledig stabiel met 840 kbyte / s. Alleen klaagt m'n moeder over storingen over de telefoon. Ze heeft ook klachten gehad van de andere persoon aan de lijn dat ze soms kort wegvalt. Wanneer het modem lager intraint blijven deze verstoringen.
Heeft iemand anders ook deze klachten, of weet iemand er een oplossing voor? Misschien werkt een (alternatieve) nieuwe firmware beter, maar waar kan ik deze vinden? De huidige firmware is V3.40, op de zyxel site staat als nieuwste ook V3.40 maar met een andere code erachter. Ik denk dat deze andere code op de telfort firmware aanpassing slaat, of is deze firmware wel beter?
Het vreemde is natuurlijk dat tijdens het downloaden de verbinding wel volledig stabiel blijft. En nee, ik was niet aan het downloaden of zelfs internetten tijdens de "storingen".
Na de handleiding te hebben gelezen heb ik in het modem bij Network > Wan > advanced setup > de "ATM Qos type " op CBR gezet, deze stond op UBR, in de engelse handleiding staat dat deze op CBR { continue bitrate } moet staan in geval van VOIP, hierdoor wordt er continue bandbreedte voor voip gereserveerd.
Na het veranderen van deze instelling heb ik even gekeken of dit van invloed is op de downloadsnelheid, dit was dus niet zo, d.w.z. het het ging zelfs iets sneller dan voor de verandering, kan natuurlijk toeval zijn.
Ben toen even wat gaan downloaden en tegelijk een telefoongesprek gaan voeren, het horten en stoten was nog niet helemaal weg, maar was wel zeer sterk verbeterd, dus misschien heb je hier iets aan.
Uhm, sorry for mentioning, maar je weet wel dat bellen naar vaste nummers gratis is, right?quote:erikberg schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:43:
Kijk elke dag weer op mijn Telfort om te zien hoe het mijn gesprekskosten zit, maar elke keer staat er niets op.
BTW, dit is echt een druk topic zeg. 5+ pagina's in 1 dag
EleanorNL wijzigde dit bericht 09-01-2008 19:33 (9%)
E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64
Reg. datum: 08 juni 2002
De nieuwe order is leidend, dit kan je vorige ISP niet tegenhouden. Als je niet op tijd (vaak een maand voor het einde van je contract) opzegt bij je oude provider dan kan deze nog wel abonnementskosten bij je in rekening brengen.quote:rjbenning schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:02:
Stap 4 betekent Technische oplevering van het abonnement. Dat betekent dat de werkzaamheden in de centrale al hebben plaatsgevonden (stap 3). Hoe kan je huidge internet provider (zonder een opzegging te hebben gehad) dan je lijn overdragen?.
Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !
downloadtest (100mb) van bbned geeft me een download snelheid van 2000kB/s en de speedtest van speedtest.net :

"There is a little nut inside everyone"
Reg. datum: 17 november 2007
Bij mij is het ook mis gegaan, ik kom vanaf Tele2 { 18 Dec. beeindigd },en ben v.a 17 Dec over op Telfort.quote:_Mystikal_ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:22:
[...]
Ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitgaande verkeer vanaf Telfort naar IPB problemen geeft. Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet echt uitmaakt vanaf welk netwerk er naar IPB gebeld wordt, aangezien het allemaal op dezelfde gateway binnenkomt, en vanuit daar wordt door getrapt naar de juiste (SIP)server.
Zolang je bij het bellen een ingesprekstoon krijgt, en geen afgesloten toon, ben je OF bij IPB uitgekomen en is de ontvanger in gesprek, of ben je nog niet in het KPN netwerk. Zou het doorschakelen binnen het netwerk vanaf een andere telco namelijk problemen opleveren, dan krijg je een afgesloten toon, omdat niet bepaald kan worden waar het verkeer heen gerouteerd moet worden.
Bij uitporteren wordt er bij KPN een vlag neergezet bij welke telco het nummer nu zit. Deze vlag is in principe alleen voor verkeer naar dat nummer toe. Ik kan me goed voorstellen dat inkomend verkeer naar het ex IPB nummer misgaat, en dat is een kwestie van de ontvangende telco de latende telco opdracht laten geven de porteringsvlag goed te zetten.
De eerste 5 dagen deed de telefonie het perfect, maar op 22 Dec. ging het mis, ik kon niet meer gebeld worden door anderen, als je mijn nummer belt krijg je de melding "dit nummer is niet in gebruik", ik heb Telfort al diverse malen gebelt maar ze zijn er nog mee bezig en weten niet wat de oorzaak is.
Reg. datum: 30 oktober 2007
Ongelofelijk.
Service verlenen is er niet bij bij hun.
Eerst sturen ze een verkeerd modem, basis ipv draadloos, Ik word gedwongen om te bellen.
Dan weken later word ik dusdanig aangesloten dat het niet werkt. En alweer word ik gedwongen om te bellen. Als ik mail, dan krijg ik geen reactie, behalve dat ik binnen twee werkdagen een antwoord krijg. Laatste keer dat ik belde, stond ik iets van 25 minuten in de wacht en toen kreeg ik een sukkel aan de lijn die van niets wist en het gesprek ook nog eens onnodig langdradig maakte.
Inmiddels heb ik ze gemaild dat als mijn verbinding a.s. vrijdag nog steeds niet werkt, ik dan het modem terugstuur en dat ze het abonnement, voor zover daar sprake van is, kunnen stopzetten.
Hier heb ik echt geen zin in. Ook niet voor "maar" 19,95 per maand.
Iedereen met Telfort mag hopen dat hij/zij nooit een probleem zal krijgen, anders ben je de ***
Reg. datum: 04 december 2007
Ga eerst naar Network > NAT > Portforwarding.
Bij service name kies "user define".
Rule Setup
Vervolgens bij Service name typ je de naam (maakt niks uit).
Bij start poort voor azuares typ in 6800.
End poort: moet je zelf weten.
Server ip Address: je router ip of je PC ip.
Port Translation
weer hetzelde poorts als bij Rule setup.
Vervolgens ga je naar Network > LAN > IP > Advanced Setup knop.
RIP & Multicast Setup
RIP Direction: Both
RIP version: RIP1
Multicast: IGMP-v2.
Activeer "Any ip setup" en "Allow between LAN and WAN".
tip en nummer had ik van Totaalgeflipt in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel..."
Hoeft mijn vriendin ook niet de hele dag thuis te blijven
"There is a little nut inside everyone"
Reg. datum: 08 januari 2008
Natuurlijk weet ik dit, maar heb ook veel naar mobiele en 0900- nummers gebeld en steed niets te zien op de gesprekskostenspecificatie.quote:EleanorNL schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:28:
[...]
Uhm, sorry for mentioning, maar je weet wel dat bellen naar vaste nummers gratis is, right?
BTW, dit is echt een druk topic zeg. 5+ pagina's in 1 dag
Inderdaad. Eerder, in een ander deel, heb ik mijn ervaringen met het afwijzen van de aanvraag tot overname van de lijn door KPN beschreven. Ondertussen ben ik een aantal keer afwijzingen verder, heb ondertussen een hele vriendelijke behulpzame meneer van KPN intern KPN alles laten regelen, zodat er geen blokkades meer waren om de lijn over te nemen. Bel ik net met Telfort: wederom afgewezen. Nu niet omdat men de lijn niet kan vinden, het huisnummer niet klopt, de huisnummertoevoeging niet klopt... nee... nu is het omdat er ineens meerdere lijnen zijn! Ja dahaag... Ik ga nog één keer bellen met KPN om een check te laten uitvoeren en daarna bekijken ze het maar. Dan ga ik op zoek naar een andere aanbieder of desnoods draai ik de opzegging van mijn abonnement bij KPN terug.quote:Horace schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:04:
Het zijn echt wel prutsers daar bij Telfort.
Ongelofelijk.
Service verlenen is er niet bij bij hun.
Kortom: als je geen problemen hebt kan het zomaar ineens geregeld zijn, zo blijkt uit vele verhalen hier. Maar owee als er er ook maar iets onduidelijk is. Dan moet je heel veel moeite doen om erdoorheen te komen en grote kans dat je geen steek verder komt met de zogenaamde klantenservice van Telfort. Ze zouden meer moeten doen, bijvoorbeeld zelf actie richting de netwerkbeheerder (KPN), moeten ondernemen in dit soort gevallen.
Zo... moest het ff kwijt
Reg. datum: 30 oktober 2007
Het irritante is ook, dat je dan pas 1 dag voor de oplevering een mailtje krijgt dat het feest niet doorgaat.
Zoals ik al zei, als het vrijdagavond nog niet werkt, dan is het voorbij mijn avontuur met Telfort.
Het kost dan maar 19,95, maar ik ben nu al ruim 11 euro kwijt aan telefoontjes + de kosten van mobiel, terwijl ik nog geen seconde internet gehad heb. Dat zal alleen maar nog meer worden, als ik blijf aanmodderen met ze.
Reg. datum: 11 januari 2006
Dit is ongeveer mijn bericht zoals ik in deel 4 aan de orde stelde...quote:LWaS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe de facturatie van Telfort in elkaar steekt?
Ik heb mijn aansluiting op 13 decembet ontvangen. Nu moet ik volgens hun betalen voor:
13-12 t/m 31-12
1-1 t/m 31-1
1-2 t/m 29-2
In de voorwaarden staat volgens mij dat ik per maand moet betalen, en dan vooraf. En geen twee maandenOf ik ben natuurlijk gek aan het worden....
-edit-
Duhautomatische incasso..blijft nog wel de vraag over van de maanden die je tegelijk betaalt
Ik vind 't niet al te netjes, het is inderdaad vrijwel 2 maanden vooruit betalen. Maar goed, als dit 't enige minpuntje is dan kan ik er mee leven...
Be fast .... Be furious....
Kun je wel uit het behaalde resultaat opmaken die je met de snelheidsmeter haalt.quote:Bl4ckviper schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:16:
Ik zit er aan te denken het ook aan te schaffen in mijn nieuwe huis.. zit 150 meter van de centrale af.. Maar is er ergens te achterhalen of je ADSL2+ of 2 of 1 gaat krijgen?
Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
Send me a mail
Hardstyle Movements
Het is op zich niet raar: In januari betaal je de maand ervoor (18 dagen eigenlijk), de huidige maand januari en een maand vooruit. In februari betaal je voor maart enz...quote:LWaS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Kan iemand mij trouwens vertellen hoe de facturatie van Telfort in elkaar steekt?
Ik heb mijn aansluiting op 13 decembet ontvangen. Nu moet ik volgens hun betalen voor:
13-12 t/m 31-12
1-1 t/m 31-1
1-2 t/m 29-2
In de voorwaarden staat volgens mij dat ik per maand moet betalen, en dan vooraf. En geen twee maandenOf ik ben natuurlijk gek aan het worden....
-edit-
Duhautomatische incasso..blijft nog wel de vraag over van de maanden die je tegelijk betaalt
Shuttle SK41G@WinXPSP3/AMD2200+/2Gb/250Gb HDD@TX2000/NEC2510/21"Hitachi CM813 & Dell GX270@Vista Ultimate/P4-2.4Ghz/FX5200/2Gb/80Gb HDD/21"Hitachi CM813
Reg. datum: 23 juli 2003
Reg. datum: 19 maart 2005
IK zou even op het naambordje op de voordeur van de de centrale kijkenquote:Bl4ckviper schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:16:
Ik zit er aan te denken het ook aan te schaffen in mijn nieuwe huis.. zit 150 meter van de centrale af.. Maar is er ergens te achterhalen of je ADSL2+ of 2 of 1 gaat krijgen?
Goed idee! Huidige situatie is: KPN ADSL Lite, zónder telefoonaansluiting. Voorlaatste afkeuring lag aan het feit dat mijn lijn nog stond geregistreerd als een lijn mét telefoonsignaal, terwijl dit fysiek al een jaar niet meer zo is. De KPN-meneer heeft dat voor kerst intern allemaal uitgezet en meteen ook de juiste huisnummertoevoeging achterhaald (geen toevoegen was de boodschap). Kennelijk is er nu wel iéts aangepast, omdat de terugmelding van Telfort is dat op mijn huisnummer twee lijnen beschikbaar zijn (kan wel kloppen, want de buuf heeft telefoon, maar dan nog...). Misschien hebben ze bij KPN per ongeluk toch de huisnummertoevoeging aangevuld ;-)quote:Johny_B schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:47:
@ DERop; wat is je huidige situatie? Van welke ISP wil je naar Telfort? Misschien weet iemand iets om je verder te helpen...
Anyway, mijn KPN-abo loopt per 15/1 af en voor die tijd krijg ik dus nooit meer verbinding via een andere aanbieder, zelfs niet via Telfort. Probleem is dat ik er nu zoveel tijd, moeite en irritatie in heb zitten, dat ik nu wil doorgaan om Telfort op mijn adres te krijgen. Zo moeilijk kan het namelijk niet zijn. Er ligt een werkende lijn die alleen omgeprikt hoeft te worden. Ik irriteer me mateloos aan het bureaucratische geneuzel en het onderlinge wijzen naar elkaar, zonder dat de klant er iets mee opschiet. Sterker nog: de klant zou er niet eens iets van moeten merken omdat het een probleem is van Telfort en KPN onderling. Maar dan krijg je doodleuk te horen dat Telfort niet leverbaar is op je adres en dat je maar naar een andere aanbieder moet ;-) Ben je bij mij aan het verkeerde adres...
Iemand nog ideeën?

Aardig toch?
Ik zal mijn modem eens wat dichter bij het ISRA punt zetten, kijken of dat nog helpt. (modem zit er nu zo'n 8m. vanaf)
Mooooody wijzigde dit bericht 09-01-2008 22:42 (9%)
Internet neem je niet voor niets. Dat het eens een uurtje, of misschien zelfs een dag, plat ligt is nog te overleven. Als het echter om weken gaat dan mag je als betalende klant best klagen. Bovendien ligt de 'vaste' lijn (Budgetphone) er met het internet ook meteen uit waardoor mijn ouders onbereikbaar zijn voor mensen die niet naar mobiel willen of kunnen bellen (omdat het te duur is of omdat ze het nummer niet hebben).quote:wgdejong835 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:45:
Aan de ene kant ben ik het met je eens maar aan de andere kant kan je dus niet veel verwachten voor maar 20 euro in de maand. Als je nu een zakelijke aansluiting hebt van 500 euro in de maand ok maar niet voor 20 euro.
Je zou geld kunnen terugvragen maar als ik 2 weken plat heb gelegen zit ik niet op 10 euro te wachten.
Een zakelijke aansluiting van 500 euro is trouwens ook niet veel geld, zeker niet als je het relatief (per gebruiker) gaat bekijken.
Reg. datum: 12 juni 1999
Wat wil je als kenmerk in je mail hebben?quote:Totaalgeflipt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:37:
Ik kan nog steeds voor nieuwe aansluitingen kijken wat de verwachte opleverdatum is![]()
Send me a mailtelfort @ totaalgeflipt (punt) nl
Ordernummer Telfort, postcode?
Alleen het modem dichterbij zetten heeft geen zin.quote:Mooooody schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:41:
[afbeelding]
Aardig toch?
Ik zal mijn modem eens wat dichter bij het ISRA punt zetten, kijken of dat nog helpt. (modem zit er nu zo'n 8m. vanaf)
Het draadje tussen je modem en het isra-punt wat korter heeft wel zin.
There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Dit topic is gesloten.