Ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitgaande verkeer vanaf Telfort naar IPB problemen geeft. Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet echt uitmaakt vanaf welk netwerk er naar IPB gebeld wordt, aangezien het allemaal op dezelfde gateway binnenkomt, en vanuit daar wordt door getrapt naar de juiste (SIP)server.quote:bjck schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:11:
[...]
Dit gaat fout ergens blijkbaar bij KPN IPB. Als een nummer door een nieuwe aanbieder wordt overgenomen wordt dat door de nieuwe aanbieder gecommuniceerd met de latende aanbieder (dus Telfort communiceert met KPN IPB).
Als een nummer dan over gaat op de betreffende dag wordt er gecommuniceerd door de nieuwe partij naar alle telefonie aanbieders zodat ze weten dat het nummer nu bij een andere aanbieder zit en gesprekken daarheen moeten. Echter verwerkt niet iedereen dit direct en kan het zijn dat het per dag gaat of soms zelfs later als partijen ergens achter lopen of een storing hebben/hadden in systemen.
Blijkbaar weet het IPB telefonie netwerk wel dat jou nummer nu bij Telfort zit en gaan gesprekken naar jou toe goed. Alleen als jij sommige IPB klanten belt gaat het fout, lijkt mij dat de IPB systemen. Aangezien het naar sommige wel goed gaat en andere niet lijkt de informatie dat het nummer verplaatst is niet overal hetzelfde verwerkt (nog).
Vraag de mensen die je niet kunt bellen het aan te melden bij KPN IPB dat ze niet gebeld kunnen worden door jou nummer als Telfort abonnee met een nummer wat je hebt meegenomen vanaf IPB. Of heb even geduld, misschien dat het nog niet volledig verwerkt is in systemen daar en komt het vanzelf goed.
Blijft speculatie natuurlijk dit, maar omdat je nummer ook vanaf IPB komt kan ik me goed voorstellen dat ergens nog iets is achtergebleven daar.
[...]
Zelfde situatie, ligt niet aan de experiabox van die specilfieke klant. Klinkt meer als een generiek iets wat op hun telefonie platform gebeurt.
Zolang je bij het bellen een ingesprekstoon krijgt, en geen afgesloten toon, ben je OF bij IPB uitgekomen en is de ontvanger in gesprek, of ben je nog niet in het KPN netwerk. Zou het doorschakelen binnen het netwerk vanaf een andere telco namelijk problemen opleveren, dan krijg je een afgesloten toon, omdat niet bepaald kan worden waar het verkeer heen gerouteerd moet worden.
Bij uitporteren wordt er bij KPN een vlag neergezet bij welke telco het nummer nu zit. Deze vlag is in principe alleen voor verkeer naar dat nummer toe. Ik kan me goed voorstellen dat inkomend verkeer naar het ex IPB nummer misgaat, en dat is een kwestie van de ontvangende telco de latende telco opdracht laten geven de porteringsvlag goed te zetten.