Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
ja gewoon, enzo....
Reg. datum: 16 oktober 2001

quote:
bjck schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:11:
[...]

Dit gaat fout ergens blijkbaar bij KPN IPB. Als een nummer door een nieuwe aanbieder wordt overgenomen wordt dat door de nieuwe aanbieder gecommuniceerd met de latende aanbieder (dus Telfort communiceert met KPN IPB).

Als een nummer dan over gaat op de betreffende dag wordt er gecommuniceerd door de nieuwe partij naar alle telefonie aanbieders zodat ze weten dat het nummer nu bij een andere aanbieder zit en gesprekken daarheen moeten. Echter verwerkt niet iedereen dit direct en kan het zijn dat het per dag gaat of soms zelfs later als partijen ergens achter lopen of een storing hebben/hadden in systemen.

Blijkbaar weet het IPB telefonie netwerk wel dat jou nummer nu bij Telfort zit en gaan gesprekken naar jou toe goed. Alleen als jij sommige IPB klanten belt gaat het fout, lijkt mij dat de IPB systemen. Aangezien het naar sommige wel goed gaat en andere niet lijkt de informatie dat het nummer verplaatst is niet overal hetzelfde verwerkt (nog).

Vraag de mensen die je niet kunt bellen het aan te melden bij KPN IPB dat ze niet gebeld kunnen worden door jou nummer als Telfort abonnee met een nummer wat je hebt meegenomen vanaf IPB. Of heb even geduld, misschien dat het nog niet volledig verwerkt is in systemen daar en komt het vanzelf goed.

Blijft speculatie natuurlijk dit, maar omdat je nummer ook vanaf IPB komt kan ik me goed voorstellen dat ergens nog iets is achtergebleven daar.

[...]

Zelfde situatie, ligt niet aan de experiabox van die specilfieke klant. Klinkt meer als een generiek iets wat op hun telefonie platform gebeurt.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitgaande verkeer vanaf Telfort naar IPB problemen geeft. Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet echt uitmaakt vanaf welk netwerk er naar IPB gebeld wordt, aangezien het allemaal op dezelfde gateway binnenkomt, en vanuit daar wordt door getrapt naar de juiste (SIP)server.

Zolang je bij het bellen een ingesprekstoon krijgt, en geen afgesloten toon, ben je OF bij IPB uitgekomen en is de ontvanger in gesprek, of ben je nog niet in het KPN netwerk. Zou het doorschakelen binnen het netwerk vanaf een andere telco namelijk problemen opleveren, dan krijg je een afgesloten toon, omdat niet bepaald kan worden waar het verkeer heen gerouteerd moet worden.

Bij uitporteren wordt er bij KPN een vlag neergezet bij welke telco het nummer nu zit. Deze vlag is in principe alleen voor verkeer naar dat nummer toe. Ik kan me goed voorstellen dat inkomend verkeer naar het ex IPB nummer misgaat, en dat is een kwestie van de ontvangende telco de latende telco opdracht laten geven de porteringsvlag goed te zetten.

Reg. datum: 11 december 2001

quote:
klik op mailbox verwijderen, je moet dan inloggen met je gebruikersnaam en pw van je hoofdaccount.
et voila.

succes

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
jejeh schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:22:
[...]

klik op mailbox verwijderen, je moet dan inloggen met je gebruikersnaam en pw van je hoofdaccount.
et voila.

succes
Hmmz, en dan verwijder je niets? ;)

edit: ondertussen geprobeerd, ik zie dus alleen de extra mailbox die ik heb aangemaakt, nou ja het zal wel goed zijn, maar toch apart dat je niet alles in 1 oogopslag ziet, dat zou toch anders kunnen.

Vind het vreemd dat je op "mailbox verwijderen" moet drukken wil je wat te zien krijgen

Slasher wijzigde dit bericht 09-01-2008 11:29 (34%)

Reg. datum: 20 juni 2007

quote:
Yzord schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:13:
Weet iemand te vertellen hoelang fase 3 duurt...ik sta er nu al 2 weken op :(
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw bestelling is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 1-2 weken gerealiseerd worden. Wacht u rustig af, u hoeft niets te doen!

Zodra de technische werkzaamheden zijn gerealiseerd ontvangt u:
» Een brief met de datum waarop uw aansluiting gereed is
» De gebruikgegevens van uw aansluiting
» Het doe-het-zelf-installatiepakket met handleiding voor het installeren
» Informatie over installatie door een monteur
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou dus 1 - 2 weken moeten duren die stap. Ik heb op 22 december aangevraagd. Ben vanochtend van stap 1 naar 3 gegaan.

Asus P5B-E / C2D E6600 @ 3Ghz / Asus EN8600GT Silent 256MB @ Stock / 2 x 1 GB Kingston KVR800D2N5/1G PC2-6400 / 2 x 320 GB WD3200AAKS / 2 x Iiyama 17"TFT / Asus DRW-1814BLT / Windows Vista Home Premium 32b / Scythe Infinity

Reg. datum: 30 augustus 2002

quote:
tweak_me schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:26:
[...]

3. Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw bestelling is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 1-2 weken gerealiseerd worden. Wacht u rustig af, u hoeft niets te doen!

Zodra de technische werkzaamheden zijn gerealiseerd ontvangt u:
» Een brief met de datum waarop uw aansluiting gereed is
» De gebruikgegevens van uw aansluiting
» Het doe-het-zelf-installatiepakket met handleiding voor het installeren
» Informatie over installatie door een monteur

Zou dus 1 - 2 weken moeten duren die stap. Ik heb op 22 december aangevraagd. Ben vanochtend van stap 1 naar 3 gegaan.
Bedankt, afwachten dan maar..

Reg. datum: 11 december 2001

quote:
Slasher schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:24:
[...]

Vind het vreemd dat je op "mailbox verwijderen" moet drukken wil je wat te zien krijgen
tis een beetje omslachtig ja.
het is ongeveer hetzelfde als start/computer uitschakelen. :?

jejeh wijzigde dit bericht 09-01-2008 11:34 (27%)

Reg. datum: 30 augustus 2000

Na een reset weer een poging gedaan en de telefoon werkt nu zowel in als uitgaand.

Thanks
quote:
erikberg schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:21:
[...]

Beste dhm00

Ik had precies hetzelfde, KPN eruit (een dag eerder dan afgesproken) Zyxel erin en meteen online (ook 6 Mb/sec) zit 750 m van centrale.
Kon ook SIP gedeelte van telefoon niet activeren geen telefoon meer dus.
Toen ik hetvolgende had gedaan ging activeren wel:
Type in je internet-explorer in "adsl-modem" http://192.168.1.254/
login en kies nu voor "advanced setup"
Kies in de tree bij VOIP voor "SIP"
Verander de tekst bij SIP server adres en REGISTER server adres
van sip.telefoondienst.nl in tel.telefoondienst.nl.
Je tel.nr. en toegangscode zal er waarschijnlijk al in staan, anders dit ook invullen.
Klik op "apply"
Herhaal nu het registratieproces conform handleiding.
Als je "congratulations" ziet staan is alles OK.
Bij mij werkte dit na een dag zonder telefoon te hebben gezeten.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat op het moment dat ik bovenstaande handelingen deed er door de jongens van Telfort ook iets omgezet is.
Het is zeer zeker het proberen waard, niet bang zij je kunt het altijd weer in de oude toestand terugkrijgen.
Laat mij even weten of het bij jou dan ook werkt.
Een andere mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn om de Zyxel te resetten, maar probeer het eerste maar eens.

Succes!

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
_Mystikal_ schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:22:
[...]

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het uitgaande verkeer vanaf Telfort naar IPB problemen geeft. Ik durf redelijk zeker te zeggen dat het niet echt uitmaakt vanaf welk netwerk er naar IPB gebeld wordt, aangezien het allemaal op dezelfde gateway binnenkomt, en vanuit daar wordt door getrapt naar de juiste (SIP)server.

Zolang je bij het bellen een ingesprekstoon krijgt, en geen afgesloten toon, ben je OF bij IPB uitgekomen en is de ontvanger in gesprek, of ben je nog niet in het KPN netwerk. Zou het doorschakelen binnen het netwerk vanaf een andere telco namelijk problemen opleveren, dan krijg je een afgesloten toon, omdat niet bepaald kan worden waar het verkeer heen gerouteerd moet worden.

Bij uitporteren wordt er bij KPN een vlag neergezet bij welke telco het nummer nu zit. Deze vlag is in principe alleen voor verkeer naar dat nummer toe. Ik kan me goed voorstellen dat inkomend verkeer naar het ex IPB nummer misgaat, en dat is een kwestie van de ontvangende telco de latende telco opdracht laten geven de porteringsvlag goed te zetten.
Er kan nog veel meer aan de hand zijn bij zo'n uitportering. Stel dat de vlag goed staat, maar een SIP/VoIP platform zoals IPB het nummer nog ergens in een (deel) heeft staan als actief. Dan werkt de routering van het nummer wel, maar krijgt een platform een gesprek binnen van buitenaf vanaf een nummer dat hij zelf denkt te hebben/bedienen.

Zijn er nog veel meer te bedenken waar je alleen maar over kunt speculeren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
Yzord schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:31:
[...]

Bedankt, afwachten dan maar..
Wegens de drukte kun je wel een beetje ervanuit gaan dat het 2-3 weken is. Schijnt best een succes te zijn deze Telfort dienst.
Reg. datum: 08 januari 2008

quote:
dhm00 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:46:
Vanochtend om 8 uur ging mijn IPB van KPN er uit geen signaal meer.
Ik heb het Telfortmodem er in geprikt en was meteen online!

Ik haal bijna 6Mbit ik zit ongeveer 3200mtr van de centrale af.

Ik kan alleen het telefoon gedeelte (SIP) niet activeren en ook nog niet inloggen op mijn Telfort.

Volgens de orderstatus ben ik nog in stap 4?

UPDATje: 8 uur aangesloten en 11:30 uur ADSL en Telefonie actief!! >:)
PS het is "adsl-modem" of http://192.168.1.254/

Inloggen op mijn Telfort kon ik eerst ook niet maar een a twee dagen daarna in een keer wel.
Krijg alleen geen enkele specificatie van mijn gesprekskosten.
Nu 6 dagen na dato nog steeds niet.
Nog iets: Heb jij misschien kennissen met IPB en had jij eerst ook IPB van KPN
Zo ja probeer deze eens te bellen, bij mij lukt dit nl. bij 2 van de 3 niet, zij kunnen mij wel bellen.
E.e.a. zie enkele berichten eerder op dit forum
Groetjes

ja gewoon, enzo....
Reg. datum: 16 oktober 2001

quote:
bjck schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Er kan nog veel meer aan de hand zijn bij zo'n uitportering. Stel dat de vlag goed staat, maar een SIP/VoIP platform zoals IPB het nummer nog ergens in een (deel) heeft staan als actief. Dan werkt de routering van het nummer wel, maar krijgt een platform een gesprek binnen van buitenaf vanaf een nummer dat hij zelf denkt te hebben/bedienen.

Zijn er nog veel meer te bedenken waar je alleen maar over kunt speculeren.
Ben ik met je eens, maar bij KPN is het zo ingericht dat als het platform zou denken dat het inkomende nummer nog door het eigen platform bediend wordt, je geen ingesprekstoon zou mogen krijgen, maar een afgesloten toon. Daarnaast zou dan al het verkeer falen, en niet slechts een deel.

Hoe dan ook, lijkt het me verstandig voor diegene met het probleem, om dit aan te kaarten bij de ontvangende telco. Of het nou uitgaand verkeer vanaf die telco is wat faalt, of een fout in de settings op KPN SIP niveau, de ontvangende telco moet het aankaarten bij de latende :)

Reg. datum: 15 november 2005

quote:
JohnStaakke schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:51:
In deel 4 was er ook iemand die 29 december had aangevraagd, staat diegene nog steeds op stap 1?
Ik heb namelijk hetzelfde en vroeg me af of diegene al over was.
Ik heb op 30 December aangevraagd en nog steeds op stap 1, hoop ook dat het snel gaat nu.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
wgdejong835 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Ik heb op 30 December aangevraagd en nog steeds op stap 1, hoop ook dat het snel gaat nu.
Feestdagen tellen niet als werkdagen mee hè ;)

Reg. datum: 27 februari 2007

Ik overweeg over te stappen op Telfort, maar zie dat voor een draadloos modem 70 euro's dient te worden betaald. Weet iemand of het standaardmodel ZyXEL 2602H-D geschikt is om een access point aan te sluiten? Ik krijg bij Telfort niemand aan de lijn, die mij 100% zekerheid kan verschaffen.

Novell rules ...nog even dan!
Reg. datum: 09 januari 2008

Na jaren trouwe klant te zijn geweest van Planet IPB doe ik nu ook een overstap naar Telfort aangezien de prijs nogal hoog is bij Planet en hier goede reacties staan heb ik de stap gewaagd.

Ik heb afgelopen maandag de 7e dus een bevestiging ontvangen van Telfort en heb gisteren mijn IPB contract laten beindigen per 03-03-2008, maar dit ging niet geheel vlekkeloos.
De vriendelijke dame bij Planet wist mij te melden dat ik eerst mijn tellijn terug moest laten zetten naar analoog. Vervolgens zou Telfort dit dan weer kunnen overnemen om er weer een Voip lijn van te kunnen maken!!!!!
Toen maar even met Telfort gebeld en die wisten te melden dat dit helemaal niet hoeft daar ik al had aangegeven dat ik al een Voiplijn had.
Nogmaals bellen met Planet en jawel ik kon mijn contract opzeggen dus nu maar hopen dat alles goed gaat. (kastje-muur idee)

Ik laat het jullie weten hoe het verder verloopt.

MCSE in opleiding.

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Zo, na een volledig reset van de modem en alles opnieuw ingetseld te hebben krijg ik van de modem een IP in de juiste range.
Alle PC's plus mn server zijn online.

Heb alleen nog 1 probleem die ik maar niet kan oplossen.
Op mn server heb ik AltBiz draaien om te downloaden van Eweka newsserver. Probleem is nu dat ik gewoon niet kan connecten.
Heb als in de modem via NAT poort 119 open gezet maar nog steeds lukt het niet :(

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Hardstyle Movements

quote:
Harm3n schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:33:
Na jaren trouwe klant te zijn geweest van Planet IPB doe ik nu ook een overstap naar Telfort aangezien de prijs nogal hoog is bij Planet en hier goede reacties staan heb ik de stap gewaagd.

Ik heb afgelopen maandag de 7e dus een bevestiging ontvangen van Telfort en heb gisteren mijn IPB contract laten beindigen per 03-03-2008, maar dit ging niet geheel vlekkeloos.
De vriendelijke dame bij Planet wist mij te melden dat ik eerst mijn tellijn terug moest laten zetten naar analoog. Vervolgens zou Telfort dit dan weer kunnen overnemen om er weer een Voip lijn van te kunnen maken!!!!!
Toen maar even met Telfort gebeld en die wisten te melden dat dit helemaal niet hoeft daar ik al had aangegeven dat ik al een Voiplijn had.
Nogmaals bellen met Planet en jawel ik kon mijn contract opzeggen dus nu maar hopen dat alles goed gaat. (kastje-muur idee)

Ik laat het jullie weten hoe het verder verloopt.
IPB hoef je niet op te zeggen, om het moment dat telfort de lijn overneemt, word dit gezien als opzegging.

Hardstyle Movements

Reg. datum: 15 november 2005

quote:
koolmees39 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:29:
Ik overweeg over te stappen op Telfort, maar zie dat voor een draadloos modem 70 euro's dient te worden betaald. Weet iemand of het standaardmodel ZyXEL 2602H-D geschikt is om een access point aan te sluiten? Ik krijg bij Telfort niemand aan de lijn, die mij 100% zekerheid kan verschaffen.
Dat kan, je kan er gewoon een eigen access point achter zetten dat is wat ik ook ga doen.

Gewoon het gratis modem nemen en er een access-point achter zetten.

quote:
Totaalgeflipt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:49:
[...]

IPB hoef je niet op te zeggen, om het moment dat telfort de lijn overneemt, word dit gezien als opzegging.
Sterker nog, misschien zet KPN n.a.v. het opzeggen nu een sloop order op de lijn en dan ben je nog verder van huis!

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

Reg. datum: 14 november 2006

quote:
musicfreak schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:00:
[...]

Sterker nog, misschien zet KPN n.a.v. het opzeggen nu een sloop order op de lijn en dan ben je nog verder van huis!
Naar mijn weten als je internet van Telfort hebt kan KPN niet zomaar de lijn slopen.

Verder wordt "sloop order" veel gebruikt, maar wat het echt betekend is me een raadsel. Gaan ze dan ergens midden in de stad een kuiltje graven om de lijn door te knippen? :+ Volgens mij doen ze max het kabeltje eruit trekken bij de centrale.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
seninha schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:36:
Heb alleen nog 1 probleem die ik maar niet kan oplossen.
Op mn server heb ik AltBiz draaien om te downloaden van Eweka newsserver. Probleem is nu dat ik gewoon niet kan connecten.
Heb als in de modem via NAT poort 119 open gezet maar nog steeds lukt het niet :(
Je hoeft geen poorten open te zetten.
Poorten die je open zet gaan om inkomend verkeerd.
Je verbind echter met poort 119 van de usenet provider (dus uitgaand verkeer).
Zet die poort voor de veiligheid maar weer dicht.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
Tarry schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:06:
[...]
Naar mijn weten als je internet van Telfort hebt kan KPN niet zomaar de lijn slopen.
Harm3n heeft nu KPN IPB en wil naar Telfort. Als je IPB opzegt dan wordt deze verbinding beëindigd, dat is het slopen. Je kan dan pas een nieuwe ADSL aansluiting aanvragen als het IPB signaal van dan de lijn af is. Voordat je nieuwe ADSL aanbieder de zaak rond hebt ben je een aantal weken verder, vandaar dat je dus niet moet opzeggen maar een nieuwe ADSL aansluiting moet aanvragen en bij je oude aanbieder moet aangeven dat het om een telco - telco migratie gaat.
Dit laatste geldt niet voor IPB omdat dit abo automatisch beëindigd wordt door de nummerportering.

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

Reg. datum: 28 juli 2006

Graag zou ik willen weten hoe de telefonie via telfort is.
Ik heb al wel internet via telfort (sinds 3 maanden) en dit bevalt me uitstekend.
Nu hebben we thuis een bedrijf dus het telefoneren moet altijd blijven kunnen, vandaar deze vraag.

Vragen:

1. Hoevaak is er uitval van telefonie in de week?
2. Is de kwaliteit goed?

basthemannl wijzigde dit bericht 09-01-2008 14:29 (16%)

Novell rules ...nog even dan!
Reg. datum: 09 januari 2008

quote:
musicfreak schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Harm3n heeft nu KPN IPB en wil naar Telfort. Als je IPB opzegt dan wordt deze verbinding beëindigd, dat is het slopen. Je kan dan pas een nieuwe ADSL aansluiting aanvragen als het IPB signaal van dan de lijn af is. Voordat je nieuwe ADSL aanbieder de zaak rond hebt ben je een aantal weken verder, vandaar dat je dus niet moet opzeggen maar een nieuwe ADSL aansluiting moet aanvragen en bij je oude aanbieder moet aangeven dat het om een telco - telco migratie gaat.
Dit laatste geldt niet voor IPB omdat dit abo automatisch beëindigd wordt door de nummerportering.
Nou dan ben ik helemaal benieuwd of ik straks zonder zit ik hoop echter van niet. Mijn oude contract liep af op 5 maart aanstaande dus ik moest wel rekening houden met 1 maand opzegtermijn.
Als alles goed gaat heb ik van Telfort op 03-03 signaal op de lijn en Planet zou mijn contract opzeggen per 02-03.

Ik heb duidelijk vermeld dat het om een telco-telco migratie gaat, en Telfort heeft me juist geadviseerd om op te zeggen anders zit ik weer een jaar aan Planet vast.

Harm3n wijzigde dit bericht 09-01-2008 14:31 (7%)

MCSE in opleiding.

Reg. datum: 05 maart 2007

tvp oplevering 16januari

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: