Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel V

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 september 2004

Wat vinden jullie van een grote dik gedrukte quote?
Ik vind het zelf erg schreeuwerig en vanuit dat oogpunt zegt mijn gevoel, -1.
De modfaq:
quote:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Zou eigenlijk alleen het dik gedrukte eventueel van toepassing zijn. Maar aan de andere kant is dat ook wel weer zwaar indien een post / quote wel wat toevoegt.
Op dit moment neig ik toch naar het afstraffen van dit (mij irriterende) gedrag.
Wat vinden jullie, en dan niet alleen deze post, maar ook in het algemeen het gebruik van vette tekst voor meer dan het benadrukken van een woord/zin in een post?

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

quote:
Kixtart schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:53:
Bij lammert?

PL JNS geeft aan dat pdf'jes vanuit nature sloom zijn en lammert geeft aan dat het aan adobe ligt. Maar beide is natuurlijk verdedigbaar.
De stelling is best verdedigbaar, maar word niet verdedigd. Vandaar ook dat ik een 0 wel genoeg vind.
Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

arne, ik had het over dat 0 en +1 beide naar mijn mening verdedigbaar zijn :+

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

quote:
--Niels-- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:07:
De modfaq:

[...]

Zou eigenlijk alleen het dik gedrukte eventueel van toepassing zijn. Maar aan de andere kant is dat ook wel weer zwaar indien een post / quote wel wat toevoegt.
Op dit moment neig ik toch naar het afstraffen van dit (mij irriterende) gedrag.
Wat vinden jullie, en dan niet alleen deze post, maar ook in het algemeen het gebruik van vette tekst voor meer dan het benadrukken van een woord/zin in een post?
De hele quote was al niet bijster nuttig, alleen het deel dat zijn stelling bevestigd was meer dan genoeg geweest. Op de huidige manier vind ik het iig vrij storend. Iemand die een deel vetgedrukt neer kan zetten is ook wel in staat gewoon netjes een officiële quote te plaatsen, ook dan was het deel overdreven groot geweest en een 0 wel genoeg, maar nu vind ik een -1 best verdedigbaar. Een 0 vind ik echter geen mismod.

edit @ kixtart: miscommunicatie :p toegegeven, voornamelijk van mijn kant. Lezen is ook een kunst.

offtopic:
vanaf morgen ben ik d'r een week niet, mocht het iemand uberhaupt interesseren. :D

arne wijzigde dit bericht 22-02-2008 00:23 (7%)

Mmmmike the TV

Die vetgedrukte post zou van mij op 0 of -1 mogen, want hij had die copy/paste had wat mij betreft helemaal niet gehoeven. Ik heb zelf een 0 gekozen, omdat hij niet niet bedoeld is om overlast te veroorzaken, maar juist om informatie te verschaffen (ik ben wel even het vragen wat er in de toekomst met zo'n reactie gedaan moet worden)

offtopic:
Fijne vakantie arne

Kixtart wijzigde dit bericht 22-02-2008 08:09 (37%)

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Reg. datum: 12 juni 1999

Volgens mij is deze reactie best wel trollerig? Met name de eerste twee alinea's en de een-na-laatste alinea?
Reg. datum: 29 november 2004

Op zich is het niet de mooiste reactie, maar een -1 vind ik toch wel weer wat te zwaar. Zijn vergelijkingen zijn niet helemaal zuiver, maar wel heel geschikt om zijn punt mee te maken. Ik heb er een 0 aan gegeven.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Acties: [view]

Door: Longbeard
Productmanager Pricewatch, FPC
Last van VNU adminifrustratie

quote:
--Niels-- schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:07:
De modfaq:

[...]

Ik vermoed eerder dat de user de verkeerde tags heeft gekozen dan bewust "op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken." Ik heb de tags dan ook aangepast. :)

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

HP Proliant DL785 - 32 cores

Waarom wordt klagen over het mod systeem nog steeds op 0 gehouden?
Mito in 'nieuws: 'Windows 7 is zonder muis en toetsenbord te besturen''

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Mmmmike the TV

De +1 en +2 modders krijgen hierdoor toch al een goede afwijking. Misschien dat er nog meer mensen helpen, maar op dit moment vind ik hem nog niet zo slecht staan.

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
Longbeard schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:09:
Ik vermoed eerder dat de user de verkeerde tags heeft gekozen dan bewust "op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken." Ik heb de tags dan ook aangepast. :)
Moderatie aangepast, staat weer op 0. Netjes opgelost op deze manier. :)
quote:
De reactie komt van ver (+1) en elke keer als ik kijk is de reactie weer een tiende naar beneden. Nu staat hij op -0,5 dus nog 2-3 mensen en hij is weg. En wat Kixtart zegt, de mensen die de reactie +1/2 hebben gegeven krijgen wel een dikke afwijjking aan hun broek. Het moderatiesysteem is in deze aardig zelfcorrigerend, uiteindeliljk komt de post wel op de juiste score. :)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Reg. datum: 17 november 2001

quote:
Michaelm schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:52:
Sorry tweakers maar dat moderatie gedoe op deze site begint toch wel erg tirannieke vormen aan te nemen. Wordt het niet eens tijd dat jullie dit professioneel aan gaan pakken en gewoon iedereen geen modrechten meer geven ? Bijna elke pagina op de frontpage lijkt ongesteld te zijn ofzo.
Misschien zijn er mensen die dit een leuk gezicht vinden maar volgens mij schiet dit het doel totaal voorbij.
Is het echt zo erg dat een paar mensen af en toe iets lezen wat ze niet leuk vinden ?
Is het niet veel erger dat bijna elk bericht waar ik het mee eens ben ineens als ongewenst bestempeld wordt.
En dat zal heus niet alleen bij mij zijn lijkt me zo.
Idem, iets wat overigens al vaker aangehaald is dat het huidige moderator systeem incorrect functioneerd zeker tov vroegah met het oude systeem. Het huidige systeem schiet zijn doel compleet mis, men wordt weggemod indien het offtopic is/grappig terwijl het vroeger daar bleef. Natuurlijk moet de informatie wel een beetje zinnig zijn maar wat is er mis dat men bepaalde andere ideeen heeft dan de doorsnee tweaker. En deze worden heden ten dagen dus wel weggemod.
quote:
En dan heb je nog mensen die alles als ongewenst modden als men gebruik maakt van afkortingen of M$ ipv microsoft en dan ook nog reageren en dit luidkeels toegeven dat de enige reden om ongewenst te geven het gebruik van M$ is. Wie is er dan het kleine kind in deze ?!?
Inderdaad, misschien is het ietwat onzinnig dat men M$ gebruikt of wat dan ook in die trend, omgekeerd is het net zo onzinnig om dat weg te modden. Het komt mij meer over als twee kleine kinderen die sneeuwballen naar elkaar gooien. Idem een non-argument dat het flamen uitroept, ook dit is iets wat bij een community hoort er zijn nou eenmaal mensen die anti Windows, en ook omgekeerd anti Linux gezind zijn. En om die een beetje weg te modden is imo eigenlijk net zo zwak als de posters zelf.

Ik vind het een steeds kwalijkere zaak dat enerzijds meer en meer mensen denken te moeten vertellen wat weggemod dient te worden, omgekeerd het modden zelf begint ook buitensporig te worden. Voor mij is het zelf zover dat ik me uberhaubt niet meer de moeite neem om te modden (zoals vele overigens) vanwege dat mijn mening blijkbaar niet binnen het gemiddelde van het modereer niveau valt. Echter als er zo sterk door moderators wordt gemod, dan ben je snel als non-moderator snel het haasje wat voor mij genoeg reden is om er gewoon mee te stoppen. Tevens vraag ik me zelf sterk af wat de waarde moderators is, indien deze blijkbaar het noodzakelijk vinden om meer dan het gemiddelde te modden. Is het niet zo dat een moderator het gemiddelde van de community dient te vertegenwoordigen en grote uitschieters met name richting het flamen weg te werken? Nu lijkt het er meer en meer op dat de moderators proberen het gemiddelde van de community te bepalen.. een zeer foute trend.

Reg. datum: 17 juli 2007

Op deze hele pagina staan een aantal mods die -1 staan die gewoon 0 zouden moeten zijn.

nieuws: Nieuwe beelden en informatie Mario Kart Wii

de -1 grens komt steeds lager te liggen....
Ik modereer zelf ook, (en houd de moderatie richtlijn aan) en vind dat er TEVEEL -1 gemod word voor berichten die eigelijk gewoon 0 zijn.

Goldenflame wijzigde dit bericht 22-02-2008 12:49 (19%)

quote:
Goldenflame schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:31:
Op deze hele pagina staan een aantal mods die -1 staan die gewoon 0 zouden moeten zijn.

nieuws: Nieuwe beelden en informatie Mario Kart Wii

de -1 grens komt steeds lager te liggen....
De meeste -1 reacties in dat bericht zijn Fipo's of "ik ook" reacties, lijkt me niet echt zinnig om die zichtbaar te maken. Daarnaast zijn de reacties ouder dan 48 uur dus ik kan de score ook niet meer verhogen en ik denk niet dat de Powermods het nodig vinden dit aan te passen.

Mmmmike the TV

Het is gewoon hoe mensen de reacties ervaren. Ik had die hele draad al gemod en het blijkt bij verschillende reacties dat veel mensen het niet met me eens zijn. Maar ik snap de reden hiervoor wel met dezelfde uitleg als J.J.K. Een grapje of mening kan best, maar dan met het wel een beetje redelijk blijven en niet alleen maar "ik ook"-reacties.

En overigens zijn er veel mensen die na 5 minuten de reactie al editten om te klagen dat hij op -1 staat. Op dat moment is er net 1 moderator langs geweest en moet je gewoon even geduld hebben. Na het wijzigen+klagen heb je veel meer kans om een -1 te krijgen, want veel vinden dit geklaag zwaar vervelend.

Kixtart wijzigde dit bericht 22-02-2008 12:53 (31%)

Reg. datum: 30 maart 2004

Compal IFL90: 15.4" WSXGA+ -- T7300 -- 8600M GT 512MB -- 160GB 7200rpm -- 2048 MB -- Wireless N

Reg. datum: 30 maart 2004

quote:
wildhagen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 06:23:
Volgens mij is deze reactie best wel trollerig? Met name de eerste twee alinea's en de een-na-laatste alinea?
Hij drukt zich ietwat lomp uit, maar heeft inhoudelijk wel een goed punt. Zeker geen -1 als je t mij vraagt. Van mij dus ook een 0 gekregen.

Compal IFL90: 15.4" WSXGA+ -- T7300 -- 8600M GT 512MB -- 160GB 7200rpm -- 2048 MB -- Wireless N

Mmmmike the TV

quote:
n4m3l355 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:14:
[...]
Idem, iets wat overigens al vaker aangehaald is dat het huidige moderator systeem incorrect functioneerd zeker tov vroegah met het oude systeem. Het huidige systeem schiet zijn doel compleet mis, men wordt weggemod indien het offtopic is/grappig terwijl het vroeger daar bleef. Natuurlijk moet de informatie wel een beetje zinnig zijn maar wat is er mis dat men bepaalde andere ideeen heeft dan de doorsnee tweaker. En deze worden heden ten dagen dus wel weggemod.
[...]
Het probleem is vaak dat iedereen te lang 'grappig' probeert te zijn en dit valt dus niet goed bij veel gebruikers. Een grapje tussendoor mag best, maar het moet ook niet te erg worden, zoals:
  • Continu hetzelfde grapje (bijvoorbeeld "640 k ought to be enough for anyone" van Gates)
  • Grappen herhalen binnen het artikel (dubbel-posts eigenlijk dus)
  • Grappen die eigenlijk gewoon een flame zijn
Moderen omdat je een andere mening hebt moeten we tegen gaan en dat proberen we ook met dit topic te bereiken. Gewoonlijk lukt dit aardig goed, maar bij Microsoft/Google/Linux artikelen kan het nogal aardig uit de hand lopen, omdat er veel geflamed wordt en er moderators zijn die 'wel' op mening modereren. Deze artikelen hebben daarom vanzelf meer aandacht van ons en mening-modders worden er regelmatig uitgehaald.
quote:
Inderdaad, misschien is het ietwat onzinnig dat men M$ gebruikt of wat dan ook in die trend, omgekeerd is het net zo onzinnig om dat weg te modden. Het komt mij meer over als twee kleine kinderen die sneeuwballen naar elkaar gooien. Idem een non-argument dat het flamen uitroept, ook dit is iets wat bij een community hoort er zijn nou eenmaal mensen die anti Windows, en ook omgekeerd anti Linux gezind zijn. En om die een beetje weg te modden is imo eigenlijk net zo zwak als de posters zelf.
Als je "M$ sux" en dergelijke berichten zou laten staan loopt het alleen maar uit de hand. Genoeg mensen vinden dit vervelend en het is gewoon kinderachtig om M$ en Linsux te gebruiken. Er mogen best anti-Windows en anti-Linux bijzitten, maar dan moet de reactie ook gewoon normaal zijn. Verbasteringen zijn daarom niet wenselijk evenals flames richting Microsoft of Linux-community. Zoals ik al eerder zei moeten de moderators er wel voor zorgen dat er niet mening-gemod wordt, omdat de bedoeling is om zo objectief mogelijk een oordeel te geven..
quote:
Ik vind het een steeds kwalijkere zaak dat enerzijds meer en meer mensen denken te moeten vertellen wat weggemod dient te worden, omgekeerd het modden zelf begint ook buitensporig te worden. Voor mij is het zelf zover dat ik me uberhaubt niet meer de moeite neem om te modden (zoals vele overigens) vanwege dat mijn mening blijkbaar niet binnen het gemiddelde van het modereer niveau valt. Echter als er zo sterk door moderators wordt gemod, dan ben je snel als non-moderator snel het haasje wat voor mij genoeg reden is om er gewoon mee te stoppen. Tevens vraag ik me zelf sterk af wat de waarde moderators is, indien deze blijkbaar het noodzakelijk vinden om meer dan het gemiddelde te modden. Is het niet zo dat een moderator het gemiddelde van de community dient te vertegenwoordigen en grote uitschieters met name richting het flamen weg te werken? Nu lijkt het er meer en meer op dat de moderators proberen het gemiddelde van de community te bepalen.. een zeer foute trend.
Bovenstaande reactie van mij geeft ook wel antwoord op dit stuk.

Als je het met bepaalde onderdelen van de modfaq niet eens bent kan je dat aangeven en dan wordt er sowieso naar gekeken. Van de moderators wordt namelijk verwacht dat ze deze faq als leidraad gebruiken.

Reg. datum: 12 juni 1999

quote:
Moderatieklagen (laatste alinea) -> -1
quote:
lammert schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Hij drukt zich ietwat lomp uit, maar heeft inhoudelijk wel een goed punt. Zeker geen -1 als je t mij vraagt. Van mij dus ook een 0 gekregen.
Zijn punt is misschien wel Ok, maar de vorm waarin hij het giet maakt het voor mij -1. Mensen/bedrijven zomaar ervan beschuldigen communist te zijn zonder onderbouwing of bewijs is imho een troll. Zelfde met termen als "brak", "meuk" etc.

Een 0 is verdedigbaar, een +1 is imho te hoog,
Mmmmike the TV

quote:
Waarschijnlijk heeft hij al heel vroeg z'n reactie gewijzigd, maar voor dit ene woordje vind ik een -1 wat overdreven. 0 erbij.

Reg. datum: 18 maart 2006

Wat vinden we van un1ty in 'nieuws: Microsoft onthult meer details over vernieuwde wga in Vista' ? Op zich interessant, en hoewel het me geen praktische manier lijkt, blijft het een manier om de activatie van Windows Vista te omzeilen. En dat lijkt me niet de bedoeling.

Mmmmike the TV

Is al weg :+

quote:
cas.fm schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:25:
Wat vinden we van un1ty in 'nieuws: Microsoft onthult meer details over vernieuwde wga in Vista' ? Op zich interessant, en hoewel het me geen praktische manier lijkt, blijft het een manier om de activatie van Windows Vista te omzeilen. En dat lijkt me niet de bedoeling.
Iets verderop verwijst hij terug naar de uitgebreide handleiding in bovenstaande reactie en legt hij het nogmaals beknopt uit. un1ty in 'nieuws: Microsoft onthult meer details over vernieuwde wga in Vista'

Acties: [view]

Door: Cloud
Moderator TMF / FPM Coördinator
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

Mwa die is te beknopt om er iets aan te hebben en de verwijzing is sowieso nutteloos. Volgens mij bedoelt hij nu meer dat Microsoft wel om deze emulator heen kan. De persoon waarop hij reageert beweert namelijk dat MS nooit deze manier tegen kan houden.
Het is nog steeds offtopic en ook weer een 'M$', dus een -1 is wel terecht maar meer hoeft ook niet. :)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Reg. datum: 09 september 2005

Probleemdraadje: nieuws: EA baalt van dalende reviewscores (vooral de eerste paar reacties)

TheZeroorez wijzigde dit bericht 22-02-2008 15:03 (11%)

Q.E.D.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: