Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 december 2003

Heb via TVersity via wifi divx films met ac3 geluid af kunnen spelen via de PS3 op de home cinema set.
:) Dit loopt bij mij tot nu toe erg stabiel, zonder haperingen :) Vista Ultimate op E6400 en 2gb ram

Het ac3-geluid is gelukt dankzij de codecs van nero8. Ik heb volgens diverse aanwijzingen ffdshow, ac3filter, k-lite en cccp in diverse combinaties geinstalleerd maar leverden bij mij geen resultaat vwb het geluid op.

De mediaspeler van nero8 was bij mij erg instabiel, vandaar dat ik weer terug ben bij tversity :)

Op mijn PC heb ik ook diverse DTS files staan (muziek in WAV formaat). Als ik deze op de pc afspeel (via Nero Showtime), krijg ik keurig te zien dat het 6-kanaals geluid is en hoor ik ook de muziek spelen.
Stream ik deze DTS files naar de PS3, dan hoor ik alleen een ruis. Ik heb al wat zitten stoeien met de instellingen van ffdshow en ac3filter, maar dat levert niets op.

Vraag: Is het iemand gelukt DTS files te streamen naar de PS3?

Reg. datum: 08 juli 2003

Nog even als toevoeging op het streamen. Ik stream een .mp4 (1080p) bestand van 4GB en dan krijg ik bij 6Mbit+ stotteringen. Nu heb ik een .m2ts (720p) bestand van +/- 2,5 GB en deze kan ik makkelijk streamen. Hier komt de bitrate zelfs boven de 10Mbit/s uit 8)7

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Supra Addict

Ik denk dat die stotteringen voortkomen uit het feit dat je pc 1080P niet kan transcoden, daarom komt ie niet boven de 6Mbit uit, en bij 720P wel.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Reg. datum: 12 juli 2005

quote:
scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:03:
[...]

De media servers die gebruikt worden om dingen te streamen, kunnen alleen maar streamen, dat is 1 kant op. Je hebt (nog) geen terugkoppeling van de DNLA client naar server. Je kunt alleen vooruitspoelen, of achteruitspoelen, pauzeren, maar verder houdt het op. Wat je kunt proberen is de gewenste subtitles en gewenste audio / videotrack in 1 te encoden, om hem zo af te spelen. Maar waarom doe je die dvd niet gewoon in je playstation als ik vragen mag?
Ah bedankt, dat wist ik niet. Mijn dvd collectie heb ik grotendeels op mijn Nas staan, de vooral wat oudere films heb ik allemaal via de computer op de nas gezet. Ook staan er een aantal gedownloade films op, welke ik op deze manier niet hoef te branden.

Weet jij toevallig of het mogelijk is, deze DNLA koppeling wel te krijgen? Ik maak gebruik van een QNAP TS-109 pro met twonkyvision v4.4.2. In de settings kan ik niets vinden met DLNA.

AMD 4400+, 1gb OCZ Gold VX, Asus a8n Premium, Asus 7800gtx 256mb, Maxtor DM10 250gb + Western Raptor 10k 74gb, Tagan 530W, Coolermaster Stacker Silver, Samsung 959NF monitor, Razor copperhead + Logitech G15

Supra Addict

DLNA is eigenlijk een gehypte term. Het staat voor Digital Living Network Alliance ofzo (wiki link staat in startpost). Het is een alliantie van bedrijven die het gebruik van UPnP devices probeert te promoten. DLNA is dus niet een configuratie of iets in die geest. Ik heb gisteren gezocht naar de UPnP specificaties, maar ik heb niet echt een bevredigend antwoord gekregen op de vraag in hoeverre UPnP apparaten nou terugkoppeling ondersteunen. Alle DLNA compatible apparaten zijn namelijk gewoon apparaten die UPnP gebruiken. Misschien wordt die standaard ooit nog uitgebreid met terugkoppeling, want er moet sowieso iets van terugkoppeling zijn, anders kon je ook niet vooruit of achteruitspoelen of pauzeren. Dus misschien dat het navigeren in DVD menu's een feature voor de volgende versie van de standaard wordt, maar dat weet ik niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

tsja... das jou mening....

Beste mensen, persoonlijk kan ik iedereen die een beetje TV heeft en een beetje ogen afraden om via tversity oid te streamen. Of je moet iets heel graag willen zien. Het is tegenwoordig erg makkelijk en goed mogelijk om HD of DVD content te verkrijgen, bij DVD content is het alleen een kwestie van een externe hd even via USB aansluiten en je hebt perfect beeld en geluid(let er wel op dat je even je bestanden op e HD zet :)), zonder stotteren, wat nog wel eens wil gebeuren via tversity. Verder als het om HD content gaat is dit met GoTsent erg makkelijk te converteren naar een MP4 bestand, iets wat de ps3 ook feiloos afspeelt (let op, de bron moet dan wel een mkv zijn) Zo heb je in prachtige kwaliteit van beeld en geluid een film op je scherm. Het duurt misschien iets langer voordat je kan kijken, maar je ergert je iig niet blauw aan dat ie in een keer kapt, of dat je vol verachting zit te kijken naar een pixel festival van hier tot aan... Ik kan iedereen dan ook even aanraden om gewoon gedult te hebben met dit hele mediaserver systeem.. het is een kwestie van tijd totdat of sony meer vrijgeeft of een of andre crea bea met een pc een mooi proggie schrijft.

en ja dit is idd allemaal mijn mening hahaha

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

Reg. datum: 09 september 2003

Nat Type 2 helpt inderdaad wel een beetje met de responsiveness van de DNLA streaming.

Ik denk dat ik het streamen laat voor wat het is en als ik een film wil kijken eerst deze gewoon copieer van de DNLA server met de copy functie op de PS3. Het is wel spijtig dat alleen een echte gigabit verbinding voldoet voor het streamen van 20Mbps+ HD kwaliteit.

Nog wat vragen dan voordat ik al mijn mkv materiaal remux naar .vob (stoeien met GotSent, geweldig progje trouwens Sentry :)).

- Er bestaat een 2GB limiet op DIVX films. Als ik een DIVX afspeel welk groter is dan 2GB stopt deze bij de 2GB en gaat niet verder. Naast deze limitatie is er ook een 4GB "restrictie" voor files op de PS3. Maar als ik een 4,5GB .vob file copy vanaf een DNLA server staat deze file volledig op mijn HD (hij is niet getranscode!). Hebben ze het hier gewoon over de beperkingen van FAT32, waardoor dit alleen van invloed is op externe USB HDs en niet op de interne PS3 HD? Deze interne HD is dus geen FAT32?

- Mijn output display is een Sony Bravia W3000 (HDMI verbinding met PS3) deze ondersteund een refresh rate van 24, 50 en 60hz op zowel 720p als 1080p. Ik zie dat als ik een film afspeel, ongeacht de originele resolutie, hij gewoon 1080p60 laat zien. Het upscaling heb ik niet zo'n probleem mee, maar met een constante refresh rate van 60hz krijg je dus pulldown judder problemen bij 24 fps materiaal (bijna alle HD sources). Met blu-ray zet de PS3 het beeld namelijk wel netjes op 1080p24. Is dit nog te beïnvloeden op de PS3, of kan ik hier eventueel rekening mee houden tijdens het remuxen naar .vob?

- Iemand nog ervaring met een net geprijsde gigabit switch die in de pricewatch staat? :)

http://www.esoteric-warriors.com

De ps3 leest gewoon niet verder dan 4 gig volgens mij, met vob files groter dan 4 gig zal dit dus niet werken denk ik (hoe kom je in godsnaam aan een vob van > 4 gig????) normaal kan je wel cutten (voor mp4 bestanden zit dit zelf in GoTsent in gebouwd) en ik heb hier ook nog wat proggies voor gevonden, zo uit het hoofd iets van Yaba ofzo, maar hier zal ik later nog wel even op terug komen

My website PSP, PS3, YDL6.0 and former NES, PS2, XBOX user. Gaming on SONY PS3+SAMSUNG le32m86+SONY HT set with BOSE stereo front speakers.

Maan, koning, taal & ik!
Reg. datum: 14 mei 2002

Ik heb momenteel grote problemen met streamen naar m'n PS3. De PS3 dedecteert mijn media server zonder problemen, maar als ik een MP3 open duurt het een hele tijd (zelfs tot een minuut) eer de PS3 het bestand begint af te spelen. Dan speelt hij weer voor een minuut en hapert dan weer even. Alsof het dus steeds moet bufferen.

Streamen gaat vanaf mijn Vista PC (x64 Ultimate). Ik ondervind hetzelfde probleem met Windows Media Player 11 als met TVersity, dus aan de streaming software ligt het niet op het eerste gezicht. Ik heb dit ook met twee verschillende PS3's getest (een 40 en een 60GB versie) en beiden hebben last van het probleem.

De PS3 kan zonder problemen 1080p trailers downloaden van de PSStore op een zeer aanvaardbare tijd (even snel als met de PC). De latency van pingen van m'n PC naar het IP adres van de PS3 is verwaarloosbaar (<1ms).

M'n router ondersteunt UPnP en de PS3 rapporteert NAT Type 2. Ik word er gewoon gek van |:(

Iemand anders die dit kent?

Nee niet met audio, ik heb dit wel met grote video bestanden gehad. Heb je een wireless verbinding?? misschien dat hier een storing in zit? Of ben je misschien veel aan het downloaden terwijl je wil streamen? ik heb zelf een simpel routertje en als ik op mn pc aan het downloaden ben merkte ik dat wel in mn stream gebeuren..

Maar zoals ik hierboven ook al heb genoemd, schaf een externe disk aan en plof daar al je mp3tjes en shit op en je bent klaar... alles speelt gelijk af (je mp3tjes dan)

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
scorpie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:51:
Ik denk dat die stotteringen voortkomen uit het feit dat je pc 1080P niet kan transcoden, daarom komt ie niet boven de 6Mbit uit, en bij 720P wel.
maar het is gewoon een file wat door de PS3 ondersteund wordt. Tversity transcode dit dus niet toch? Met de laatste tversity kun je ook per map/bestand aangeven of je n/a-never-when needed-always wilt transcoden. Dit staat dus op never bij mij. Na goed maakt verder niet uit het zijn van die schoonheidsfoutjes die makkelijk opgelost kunnen worden door of een wired verbinding of copy via netwerk naar de PS3.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

quote:
vidifotografie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:12:
De ps3 leest gewoon niet verder dan 4 gig volgens mij, met vob files groter dan 4 gig zal dit dus niet werken denk ik (hoe kom je in godsnaam aan een vob van > 4 gig????) normaal kan je wel cutten (voor mp4 bestanden zit dit zelf in GoTsent in gebouwd) en ik heb hier ook nog wat proggies voor gevonden, zo uit het hoofd iets van Yaba ofzo, maar hier zal ik later nog wel even op terug komen
Weet je dit 100% zeker? Bij DIVX snijd de PS3 namelijk gewoon in de totale speeltijd hier zie je dus 45 minuten staan terwijl de film 1 uur duurt. Maar bij de .vob van 4,5GB zie ik gewoon de exacte speelduur staan.

Ik weet het niet zeker, maar heb dan ook geen ervaring met een .vob die zo groot is. Wat ik wel weet is dat de ps3 m2ts bestanden die groter zijn dan 4 gig (ook al is het 4,00001) ziet als onbekende dan wel beschadigde data, cut je ze vervolgens dan speelt ie ze wel af. Vandaar dat ik de interpretatie heb gemaakt. Maar wederom, waar haal je een VOB bestand vandaan van >4 gig....

quote:
vidifotografie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:04:
Ik weet het niet zeker, maar heb dan ook geen ervaring met een .vob die zo groot is. Wat ik wel weet is dat de ps3 m2ts bestanden die groter zijn dan 4 gig (ook al is het 4,00001) ziet als onbekende dan wel beschadigde data, cut je ze vervolgens dan speelt ie ze wel af. Vandaar dat ik de interpretatie heb gemaakt. Maar wederom, waar haal je een VOB bestand vandaan van >4 gig....
Gewoon een .mkv remux.

maar een mkv remux maak je toch via GoTsent???? dan krijg je een MP4 bestand, deze kan je met GoTsent zelf cutten naar een normaal (<4 gig) formaat zodat je deze perfect kan kopieren naar je PS3

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
Oberon schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:34:
Ik heb momenteel grote problemen met streamen naar m'n PS3. Iemand anders die dit kent?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Anderhalve week geleden was er niks aan de hand met het streamen van allerlei avi-bestanden en mp3. Het opmerkelijke is dat er totaal geen issues zijn met het streamen van mp3 en avi-bestanden naar de Xbox 360; de PS3 en 360 maken allebei gebruik van de WM11 media-sharing.

Ik heb de makkelijke oplossing maar gekozen en een externe hdd gekocht...

Reg. datum: 20 oktober 2005

Ik zou zelf de PS3 als audioplayer willen gebruiken. Ben zelf al mijn CDs op een fileserver aan het rippen die via WMP11 dan geshared wordt.
Ik kan wel netjes alle CDs zien, maar wat mij niet duidelijk is, is hoe je simpelweg een hele CD in de juiste volgorde kunt spelen. Ik kan me niet inbeelden dat je 1 per 1 de tracks moet afspelen, en bovendien staan de tracks in alfabetische volgorde...

Supra Addict

Via de XMB gewoon naar music gaan, dan naar je wmp11 share, dan kies je voor albums en dan het eerste nummer aanklikken, dan gaat hij zo de hele cd af.

MacBook Pro!

Maan, koning, taal & ik!
Reg. datum: 14 mei 2002

quote:
vidifotografie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:37:
Nee niet met audio, ik heb dit wel met grote video bestanden gehad. Heb je een wireless verbinding?? misschien dat hier een storing in zit? Of ben je misschien veel aan het downloaden terwijl je wil streamen? ik heb zelf een simpel routertje en als ik op mn pc aan het downloaden ben merkte ik dat wel in mn stream gebeuren..

Maar zoals ik hierboven ook al heb genoemd, schaf een externe disk aan en plof daar al je mp3tjes en shit op en je bent klaar... alles speelt gelijk af (je mp3tjes dan)
Is gewoon wired (anders heb je geen <1ms pings). En wanneer ik test zorg ik er uiteraard voor dat er geen andere traffiek is.

Een externe HD vind ik niet echt een oplossing, ik wil m'n MP3 collectie op 1 plaats beheren, dat liefst op een NAS of op m'n eigen PC. Ik wil niet beginnen een externe HD steeds van m'n PS3 (staat beneden) naar m'n PC (staat boven) te brengen om er een album op te plaatsen om het dan weer naar de PS3 te brengen. M'n PC blijft de primaire plaats om muziek te spelen, de PS3 secundair.

Reg. datum: 03 januari 2008

Ik ben al dagen bezig om mijn dvd collectie te streamen naar mn PS3 maar het lukt nog niet helemaal. Ik heb al diverse posts doorgelezen, helaas geen antwoord waar ik wat mee kon.

Op mijn HD staan divers .img/.iso bestanden, deze zijn meer dan 4G. Ik wil deze bestanden graag bekijken via mn PS op mn LCD. Kan iemand goed uitleggen hoe ik dit moet doen???

Ookal geprobeerd om de bestanden te converteren naa DivX maar duurt vreselijk lang, 6 uur! Is er ook een programma dat sneller kan converteren?

quote:
Optimes_Prime schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:30:
Ik ben al dagen bezig om mijn dvd collectie te streamen naar mn PS3 maar het lukt nog niet helemaal. Ik heb al diverse posts doorgelezen, helaas geen antwoord waar ik wat mee kon.

Op mijn HD staan divers .img/.iso bestanden, deze zijn meer dan 4G. Ik wil deze bestanden graag bekijken via mn PS op mn LCD. Kan iemand goed uitleggen hoe ik dit moet doen???

Ookal geprobeerd om de bestanden te converteren naa DivX maar duurt vreselijk lang, 6 uur! Is er ook een programma dat sneller kan converteren?
met dvdshrink kan je je iso laden en deze converteren naar vob bestanden volgens mij, deze kan je dan afspelen op je ps3

Reg. datum: 30 september 2004

dit is hopeloos. subs krijg ik maar niet aan de praat.

PS3 firmware 2.10

installed TVersitySetup_0_9_11_4 , zonder de codecs
installed ffdshow_rev1737_20080101_clsid

via VFW configuration subtitles aangevinkt en de vobsub enable functie uitgevinkt.
onder WMP werkt en de film en de subs.

maar onder de ps3 zie ik enkel de film. de sub draagt exact dezelfde naam als de film.
zowel in dezelfde filmmap gezet als ik een aparte map 'subs'.

ben al sinds gisteren bezig en t werkt maar niet!

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
macgruder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:11:
dit is hopeloos. subs krijg ik maar niet aan de praat.

PS3 firmware 2.10

installed TVersitySetup_0_9_11_4 , zonder de codecs
installed ffdshow_rev1737_20080101_clsid

via VFW configuration subtitles aangevinkt en de vobsub enable functie uitgevinkt.
onder WMP werkt en de film en de subs.

maar onder de ps3 zie ik enkel de film. de sub draagt exact dezelfde naam als de film.
zowel in dezelfde filmmap gezet als ik een aparte map 'subs'.

ben al sinds gisteren bezig en t werkt maar niet!
PS3 ondersteunt geen subs. Alleen via een transcode van TVersity kun je subs krijgen.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

dus bij de transcoder settings, when to transcode op 'always' zetten?

lol nu werkt het wel.
always transcoden en use directshow uitvinken

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: