Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Besu schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 09:35:
Hahaha, en daarom komen ze met een MK6 uit?
Dat is een 35 jarig bestaans model. En waarom komt die niet europa in....? Vrij simpel. Nieuwe SL's in europa zijn schaars aangezien een apparaat tegenwoordig ROHS compilant moet zijn. Dat betekent dat er geen gebruik meer mag worden gemaakt van een x aantal stoffen. Voor de SL betekent dat dat hij in zijn huidige vorm niet meer geïmporteerd mag worden naar europa want de SL komt niet door de ROHS keuring. De toonarm van de SL zit namelijk vol met metalen (chronium geloof ik) die we hier niet meer willen hebben in europa.

Technics stopt dus niet met de SL maar heeft de productie dermate terug geschroefd vanwege dingen als ROHS en tegenvallende verkoop resultaten dat je zou kunnen zeggen dat de SL1200 gewoon dood is. Het omzetten van de huidige productie lijn kost gewoon teveel geld en aangezien er geen honderdtallen SL's meer verkocht worden vandaag de dag is het jammer maar helaas en einde verhaal.
quote:
De MK II en nu dan de MK6 blijven gewoon. Slechts enkele versies worden stopgezet. De distributie in Nederland word minder/verdwijnt maar dat betekent niet dat Technics ermee stopt.
Niet alleen de NL importeur maar ook de engelse en franse distributeurs hebben flinke leverings problemen... Alleen de duitsers schijnen nog overal voorraden weg te kunnen trekken.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Hm, dan moet ik maar opschieten met m'n tweede technics...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

«zo niet, dan toch»

Wie weet, of je moet ff wachten en er komt een te harde pricedrop, of ze worden priceless i.v.m. schaarste.

Ik denk echter het laatste.

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Pengmanelen en Husbokjes

Important records is bezig om de switch te maken van vinyl naar mp3
Was 2 weken geleden in Essen, en er was al 1 tent weg.
Kreeg een mailtje van ze dat ze ook website important-downloads zijn begonnen.

It's fun to obey the machine

«zo niet, dan toch»

Dat gaat dan onder importantrecords.de?

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

+1 Inzichtvol

Aanvullig voor de SP:
Waar ik zelf veel aan heb.... en gehad: http://www.djtutor.com/dj_tutorials.php?

Meerdere tuturials en uitleg tegelijk, hij legt het ongelovelijk goed uit en hij is vaak nog grappig ook! :P

Burton '07 - '08, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?‏
Underworld X360 GamerTag MacBook Core2Duo 2Ghz 1GB

«zo niet, dan toch»

Heb ook mensen gehoord die het tegendeel beweren? :o

Yups er zitten ontzettend veel onwaarheden in zijn filmpjes. Dingen waarbij ik een beetje kriebels krijg zoals het afstellen van bijvoorbeeld de pitch range bij de SL1200. Leuk dat de man er een filmpje over maakt maar hij weet totaal niet waarover hij praat. Waren we net van de hyperreal tutorial af die er compleet naast zat kunnen de mensen met verstand dit weer gaan corrigeren.

Het erge is namelijk dat mensen alles klakkeloos aan nemen terwijl nergens uit blijkt dat de man zich ook maar in een technisch aspect verdiept heeft of de moeite heeft genomen een service manual te lezen. In die service manual staat namelijk exact hoe je je pitch range hersteld (en dus ook bij kan stellen naar gelang) ZONDER dat je een dubbel 0 punt op de fader creëert.

Nee doe mij dan maar een stukje tekst waarin alles gewoon uitgediept word ;)

Relaxed, het zijn maar 1 en 0
Reg. datum: 09 september 2001

Hahaha moet wel een beetje lachen om zijn tutorial. Aan de andere kant, hij weet het wel op een hele andere manier uit te leggen dan dat ik ooit iemand heb zien doen. Maar of we nu ooit grote DJ's zullen krijgen met zijn uitleg is maar de vraag... :)

+1 Inzichtvol

quote:
cyspoz schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:31:
Hahaha moet wel een beetje lachen om zijn tutorial. Aan de andere kant, hij weet het wel op een hele andere manier uit te leggen dan dat ik ooit iemand heb zien doen. Maar of we nu ooit grote DJ's zullen krijgen met zijn uitleg is maar de vraag... :)
True, ik lachde me helemaal dood met dat voorbeeld van dat zwaardje van die gast.
Maar goed, ik ben nog niet zo lang begonnen en als het echt allemaal niet klopt dan zal ik het maar van jullie en proffesionele DJ's aannemen dat het zo is :)

Burton '07 - '08, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?‏
Underworld X360 GamerTag MacBook Core2Duo 2Ghz 1GB

Relaxed, het zijn maar 1 en 0
Reg. datum: 09 september 2001

Tja een probleem wat ik al wel zie is dat hij dingen uitgelegt en wat hij zegt klopt wel en heeft hij ook gelijk in alleen verteld hij niet de werkelijke achterliggende reden. En volgens mij is dat simpelweg omdat hij het niet weet.

«zo niet, dan toch»

Hey Jongens,

We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:

artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl

Tracklist

01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)

total : 64:00 Min (146 MB)

Zipfile is hier te downloaden

Deeltje 15 alweer. Ik merk wel dat het steeds langzamer gaat met "ons" fameuze topic. Ik zal ook maar eens meer gaan posten hier. Eerst beginnen we maar met een nieuwe mix te posten. Het is een overzichtje van de in mijn ogen beste progressive en minimal nummers van 2007 die ik op Beatport gekocht heb.

Universal Creations - Best of 2007

1. Agoria - Code 1026
2. Kick Chic, DJ Amon, Cristian Viviano - My DJ Is Stupid feat. Evin
3. Andrew K - The Grudge (Sonorone Remix)
4. Greg Siokos - Part Of Me (Eno Parelta's Remix)
5. Insect O., Soren Matschiste - Dschoänna
6. Exequiel Brandan - Hiroshiok
7. Equitant - Elemente (Bubbledoor's Pre-Dawn Mix V1.00)
8. QK - Delirium (Shades Of Gray Remix)
9. Facundo Mohrr - 400 HKT
10. Daniele Candeloro - Coridor
11. Pryda - Muranyi
12. Misstress Barbara - Jamais Moi Sans Toi
13. Area - Tank Top (Magic Silver Remix)
14. Marcos Romero - Quiet By Texas Instruments
15. Eyem - Love Came Down
16. Agoria - Les Violons Ivres
17. Van Hai - Sentiment
18. From Karaoke To Stardom - Emofeeliac
19. Sistema - I Saw Your Puff Pastry

Linkje

Stem op mijn foto: http://ta.canon-europe.com/?pg=gallery&cc=nl&lc=nl&photo_id=foto48013ad1ebb68

Invader

Heyo, ook maar es posten hier ;)
Pas geleden een house mixje inmekaar gezet van zo'n 50 minuten. Gezien het mn eerste is die een beetje serieus is, gaarne comments :)

Verder een vraag met betrekking tot draaitafels. Wat is het verschil in gebruik tussen naalden en feelers?
Domme vraag :p Naald is de tip van de feeler :>

ravenger wijzigde dit bericht 14-01-2008 00:28 (7%)

Eve Online: Rai Ardose (corp: Mars Gradivus Invictus) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

quote:
sjakietrekhakie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:05:
Wat is nou een leuke midi controller om mee te beginnen?

Ik zit te kijken naar de Numark Total Control. Niet al te duur maar toch waar voor je geld. Is dat wat?
Ik heb zelf een UC33. Goedkoop en krachtig :)

Ook heb ik een doepfer pocket control, maar die zijn niet meer te koop :p

Maghiel wijzigde dit bericht 09-01-2008 18:44 (10%)

Heb een zero sl voor ableton en werkt erg leuk
maar die gebruik ik om binnenkort livesets te doen van eigen tracks, voor dj is een x-session al genoeg denk ik

These are my specs: Roland: MC303, D50, MVS1, U110. Korg: Prophecy. Akai: ME80P, K4R.
Allen and Health 48 audio patcher and a lot of progs
Nu ff niet mama ik sta net de cake af te gieten

Reg. datum: 14 juni 2007

Ben weer ff aan de gang geweest! Deze keer Wat meer tech en wat minder house!

download:
http://www.djvunk.com/mix...ore_tech_januari_2008.mp3

tracklist:
01. Butch – On The Line (Oxia Remix)
02. Patrick Pelzner – I Don’t Mind It Dirty (Original Mix)
03. Sebastian Lutz ft. Amir – White Eyes (Original Mix)
04. Dada Life – We Meow You Roar (Original Mix)
05. John Dahlback – Blink (Original Mix)
06. Diplo - Diplo Rhythm (Dirtcaps Re-Edit)
07. Dave Armstrong & Redroche – Love Has Gone (D.O.N.S & DBN Remix)
08. Bart Claessen – First Light (Chocolate Puma Remix)
09. Dabruck & Klein – Don’t Dub (Club Mix)
10. Matik – Dance It Off (Laidback Luke Muffin Remix)
11. Fedde le grand - Put Your Hands Up (Beatdoctors Remix)
12. Funky Ro & J-Lectric – How We Do (Dirtcaps Remix)
13. Alex Romano – Get Down (Rock It Up) (Soul Conspiracy's Remix)
14. Jesse Voorn – Here It Comes (Jaimie Fanatic’s Cum Mix)
15. Laidback Luke vs Angello & Ingrosso - Get Dumb (Funk D Fuckin' Remix)
16. Richard Dinsdale - Sniffin' (Original Mix)
17. Rihanna - Please Dont Stop The Music (Beatdoctors Remix)

Laat ff weten wat je ervan vond!

groeten Rob
http://www.djvunk.com
http://vinyl.djvunk.com

Vinyl extremist
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
sjakietrekhakie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:05:
Wat is nou een leuke midi controller om mee te beginnen?

Ik zit te kijken naar de Numark Total Control. Niet al te duur maar toch waar voor je geld. Is dat wat?
Die Numark Total Control is in het echt een stuk kleiner dan hij eruit ziet. Die jogwheels zijn erg klein bijvoorbeeld. Bovendien zit er geen geluidskaart in de Total Control. Je zal dus een losse meerkanaals geluidskaart moeten hebben, tenminste als je wilt kunnen voorluisteren/inmixen.

Ik heb zelf sinds een tijdje een Vestax VCI-100. En ik ben hier heel erg over te spreken. Het ding werkt gewoon zoals het zou moeten. Je kan er gewoon fatsoenlijk mee mixen en je hoeft niet bang te zijn dat je ineens een van de kanaalEQ knoppen eraftrekt oid. :')
«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Die Numark Total Control is in het echt een stuk kleiner dan hij eruit ziet. Die jogwheels zijn erg klein bijvoorbeeld. Bovendien zit er geen geluidskaart in de Total Control. Je zal dus een losse meerkanaals geluidskaart moeten hebben, tenminste als je wilt kunnen voorluisteren/inmixen.

Ik heb zelf sinds een tijdje een Vestax VCI-100. En ik ben hier heel erg over te spreken. Het ding werkt gewoon zoals het zou moeten. Je kan er gewoon fatsoenlijk mee mixen en je hoeft niet bang te zijn dat je ineens een van de kanaalEQ knoppen eraftrekt oid. :')
Wat Sjoewe zegt, mocht je echter niet 450 euro over hebben voor deze fantastische controller, dan kun je geloof ik wel kijken naar de controller van Behringer als instapmodel.

Mocht je nog het geduld op kunnen brengen om door te sparen voor de Vestax, doen!

wat me opvalt is dat er in het topic begin niks staat over virtual dj.
dus zeg maar op de computer draaie enz.
of heb ik er gewoon overheen staan leze(blond)
verder relaxt topic met veel goede info.
greetz dj silent

Reg. datum: 22 oktober 2007

Ingebouwde geluidskaart is niet perse nodig en zorgt soms voor driver fuckups en dergelijke. Er zijn veel mensen die problemen hebben met de Behringer BCD3000 en de geluidskaartfunctie. Ik had er ook een en heb de drivers geinstalleerd, maar daarna waren al m'n ASIO drivers verrot en werken die van mijn externe geluidskaart ook niet meer.

Sowieso is die interne geluidskaart niet van superkwaliteit, dus ik zou geen ingebouwde geluidskaart als criterium nemen, het beste kan je gewoon een midicontroller en een aparte geluidskaart nemen. De BCD3000 heeft ook minder aansluitingen dan een gemiddelde externe geluidskaart en heeft geen Midi I/O, mocht je dat ooit willen gebruiken.
Je kan als het goed is de drivers ook gewoon niet installeren, ik geloof dat je hem dan ook wel als control surface in DJ-applicaties kan gebruiken, ik heb in ieder geval van mijn andere midicontrollers nooit drivers geinstalleerd en die werkten allebei, maar ik weet niet of dat ook werkt met die DJ controllers en de software waarmee je ze kan gebruiken.

Vinyl extremist

ik heb zelf ook heel bewust voor gescheiden componenten gekozen trouwens. Externe Firewire kaart en de Vestax als controller. Heeft me nog nooit in de steek gelaten, terwijl ik er flink mee sleep :)

Ben nu een stevige case aan het bouwen voor het hele zooitje. Ik zal wel een plaatje posten als het allemaal klaar is. :)
quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Nee hoor een simpele Behringer UCA202 in combinatie met je onboard geluidskaart werkt prima en in combinatie met een Aio4All driver is de latency ook nog flink naar beneden te trekken. Je hebt dus geen high end geluidskaart nodig om een beetje te kunnen spelen. Daarnaast is een high end geluidskaart sowieso overbodig aangezien die niets beter presteren op afspeel vlak dan de gemiddelde onboard geluidskaart.

Het enige wat high end kaarten je bieden zijn meer mogelijkheden op het dj vlak (tijdcode vinyl setups e.d.)

Vinyl extremist

quote:
Reind schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Nee hoor een simpele Behringer UCA202 in combinatie met je onboard geluidskaart werkt prima en in combinatie met een Aio4All driver is de latency ook nog flink naar beneden te trekken. Je hebt dus geen high end geluidskaart nodig om een beetje te kunnen spelen. Daarnaast is een high end geluidskaart sowieso overbodig aangezien die niets beter presteren op afspeel vlak dan de gemiddelde onboard geluidskaart.

Het enige wat high end kaarten je bieden zijn meer mogelijkheden op het dj vlak (tijdcode vinyl setups e.d.)
Ik neem het woord highend nergens in m'n mond, maar goed. Het enige wat ik wil benadrukken is dat je een meerkanaals kaart nodig hebt. Omdat je een appart spoort nodig hebt om op te kunnen cue'en. Los in deze contaxt vrij op te vatten That's all.
En omdat ik ook wel dingen opneem etc. heb ik er wat meer geld ingestoken dan eigenlijk nodig is om een beetje simpel te DJ'en.
En drivers daar had ik niet aan gedacht, ik werk al zolang op een Mac, dat ik het hele alternatieve driver stuk gewoon vergeten was. :@
Reg. datum: 22 oktober 2007

quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:25:
ik heb zelf ook heel bewust voor gescheiden componenten gekozen trouwens. Externe Firewire kaart en de Vestax als controller. Heeft me nog nooit in de steek gelaten, terwijl ik er flink mee sleep :)
Wat voor geluidskaart gebruik je als ik vragen mag? Die van mij heeft geen aparte headphone output, waarmee je een deck op je koptelefoon kan prelistenen. Ik gebruik hem nu alleen om te produceren, maar in de toekomst wil ik ook mixjes gaan maken, dus is het wel handig als ik iets eerst kan beluisteren voordat ik het er in mix.
Ik zit te denken aan een M-Audio Audiophile, omdat ik hem toch voornamelijk voor produceren ga gebruiken en deze voor mij als beste naar voren kwam. Maar het zou ook leuk zijn als ik hem voor DJ-ing kan gebruiken, of als je andere aanraders hebt :) .

Sapporo wijzigde dit bericht 15-01-2008 14:40 (8%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws