Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Music Addicted
Reg. datum: 03 juni 2004

Ik kan mij niet voorstellen dat dit het enige programma is dat zo haar informatie kan weergeven bij tv-series (die database wordt toch wel door meer programma's gebruikt neem ik aan?).

Weet iemand hiervan een naam voor onder win xp? Voor de mensen met een oudere pc die jammer genoeg geen media portal kunnen draaien :'( !

Reg. datum: 13 december 2007

quote:
Ik gebruik de "movie" database niet, maar had wel graag een film strip gehad met DVD Covers. Het is me gelukt voor alle films in de vorm van een ISO file, ik geef de jpeg cover de zelfde naam & dat werkt.

Voor folders (VIDEO_TS) lukt me dat niet, heeft iemand een tip?
Probeer eens het plaatje te downloaden (van impawards.com bijv.) en dan in de desbetreffende map te plaatsen van de Video_TS en het plaatje 'folder.jpg' te noemen.
Zo werkt het bij mij, bij al m'n avi's/mkv's.

quote:
poing schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:21:
Ik gebruik de "movie" database niet, maar had wel graag een film strip gehad met DVD Covers. Het is me gelukt voor alle films in de vorm van een ISO file, ik geef de jpeg cover de zelfde naam & dat werkt.

Voor folders (VIDEO_TS) lukt me dat niet, heeft iemand een tip?
Als je een .jpg genaamd folder.jpg maakt voor elke film en deze plaatst in de film map dan zou je het plaatje moeten zien.

dus bijv:
D:/DVD films/KillBill/folder.jpg (Kill Bill DVD hoes)
+
D:/DVD films/KillBill/VIDEO_TS (Kill Bill DVD rip)

EDIT: Oops Wouterovic had het al geantwoord... 8)7

ThaClown wijzigde dit bericht 17-12-2007 20:42 (4%)

Reg. datum: 13 december 2007

Het is nog steeds niet echt optimaal, ga maar eens 400 keer of meer dat doen.. word je gek !

Reg. datum: 24 april 2005

Ik heb een aantal vragen die iemand hier wellicht voor mij kan beantwoorden:

1. Hoe goed is MediaPortal te gebruiken onder een ouderwetse tv? Is alles wel goed leesbaar?
Ik heb op dit moment een xbox met XBMC en dat werkt prima op een oude tv, en ik wil dus vergelijkbare functionaliteit, maar dan met een floppydtv tuner.

2. Hoe goed werkt MediaPortal via het netwerk? Ik wil namelijk video's vanaf andere pc's kunnen laden in het netwerk. En als het kan wil ik ook eerdere opnames kunnen afspelen met de xbox als extender, of een gewone pc.

2. Werkt het gemakkelijk als je er alleen een remote bij hebt?
Ik wil er namelijk geen toetsenbord of muis op aansluiten en onderhoud wil ik via een vnc programma gaan doen. Dat betekend dus dat ik alles moet kunnen bedienen met de remote. Dus opnemen, afspelen, etc.

Ik vind een HTPC erg interessant als combinatie van DVD-speler, Harddisk-recorder, Digitale Tuner en Netwerk-mediaspeler. Maar het is wel erg belangrijk dat het bedieningsgemak hoog is zodat iedereen hier thuis er mee om kan gaan.
Eenmalig uitgebreid alles instellen en later nog wat tweaken vind ik overigens geen probleem, zolang hij in dagelijks gebruik maar gemakkelijk is.

Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Dragonslaughter schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:08:
Ik heb een aantal vragen die iemand hier wellicht voor mij kan beantwoorden:

1. Hoe goed is MediaPortal te gebruiken onder een ouderwetse tv? Is alles wel goed leesbaar?
Ik heb op dit moment een xbox met XBMC en dat werkt prima op een oude tv, en ik wil dus vergelijkbare functionaliteit, maar dan met een floppydtv tuner.

2. Hoe goed werkt MediaPortal via het netwerk? Ik wil namelijk video's vanaf andere pc's kunnen laden in het netwerk. En als het kan wil ik ook eerdere opnames kunnen afspelen met de xbox als extender, of een gewone pc.
Mediaportal werkt met shares. Dat zijn folders op je harde schijf waar muziek of films of zo instaan. Je kan ook gewoo een UNC pad (\\mijn_andere_pc\sharenaam\) als shareadres gebruiken. ftp schijnt het ook te doen.
quote:
2. Werkt het gemakkelijk als je er alleen een remote bij hebt?
Ik wil er namelijk geen toetsenbord of muis op aansluiten en onderhoud wil ik via een vnc programma gaan doen. Dat betekend dus dat ik alles moet kunnen bedienen met de remote. Dus opnemen, afspelen, etc.
Heb het zelf gedaan. Werkt 99% van de tijd. Voor groot onderhoud is een toetsenbord wel fijn. Hinderlijk is wel dat Mediaportal DX 9 is, zoals ik eerder zei. Je moet het dus eerst uitzetten voordat je VNC aanslingert. Voor dagelijks gebruik is de remote uitstekend (het programma is ervoor gemaakt). Als je er nog een moet kopen: ga voor de MS MCE remote, die wordt het best ondersteund. (En, zoals wel vaker: Microsoft is best goed in hardware bouwen)
quote:
Ik vind een HTPC erg interessant als combinatie van DVD-speler, Harddisk-recorder, Digitale Tuner en Netwerk-mediaspeler. Maar het is wel erg belangrijk dat het bedieningsgemak hoog is zodat iedereen hier thuis er mee om kan gaan.
Eenmalig uitgebreid alles instellen en later nog wat tweaken vind ik overigens geen probleem, zolang hij in dagelijks gebruik maar gemakkelijk is.
Op het MP forum is "WAF" (Wife Appeal Factor) een bekend en nastrevenswaardig concept. En voor kinderen is er een uitgebreid pin-codes systeem voor de al te gewelddadige films en zulks te gebruiken.

quote:
Wouterovic schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:50:
Het is nog steeds niet echt optimaal, ga maar eens 400 keer of meer dat doen.. word je gek !
Klopt, het systeem werk voor alles automatisch wat betreft files behalve DVD rips.
Omdat de titel ook niet in de naam staat kan ie ook niet weten welke film het is denk ik...
Maarja je heb die rip toch ooit 1 voor 1 gemaakt of niet? even plaatje erbij was mooi geweest... 8)

ThaClown wijzigde dit bericht 18-12-2007 09:39 (10%)

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
Wouterovic schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:22:
Alles werkt hier perfect, maar ik zit nog met 1 dingetje !

In mn map met HD films, heb ik ze als filmstrip neergezet. Dit ziet er netjes uit en kan makkelijk door de movies heen scrollen. Maar als ik op een film klik, is het dan mogelijk om gelijk die IMDB info te zien? (dus eigenlijk een beetje hetzelfde als de tv-series plugin maar dan voor films)
Dit zal inderdaad wel mooi zijn ja. In de filmstrip kies je een film waarna je vervolgens weer de cover in filmstrip krijgt te zien. Wel jammer.

Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.

Owja check dit!!!
MediaPortal II - Preview Release

Neefdave wijzigde dit bericht 18-12-2007 09:45 (8%)

Playstation 3 40GB / DS3 / 12 Games / 5 Blu-rays / Sony HDMI Home Cinema / Samsung 32" LCD

quote:
Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
Dit zal inderdaad wel mooi zijn ja. In de filmstrip kies je een film waarna je vervolgens weer de cover in filmstrip krijgt te zien. Wel jammer.
Als je het zo insteld start als je op een hoes klickt gelijk de film...
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MoviesSetup.jpg?t=1197968474
FreeBSD | Windows2k3 +Xp
Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
Ziet er leuk uit maar ik wacht even tot het meer een definitieve variant is

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

Ja ik ook. Maar over die covers etc. Ik moet ook de covers hernoemen naar folder.jpg wat best irritant is en die zijn ook niet van beste kwaliteit. Ik moet nu alle covers van een site afhalen. Deze aanpassen in photoshop zodat je alleen de voorkant heb. Dan opslaan als folder.jpg
Is mij een beetje te omslachtig. Is daar geen andere manier voor?

Neefdave wijzigde dit bericht 18-12-2007 13:35 (42%)

Playstation 3 40GB / DS3 / 12 Games / 5 Blu-rays / Sony HDMI Home Cinema / Samsung 32" LCD

Reg. datum: 05 september 2000

quote:
Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:32:
Ja ik ook. Maar over die covers etc. Ik moet ook de covers hernoemen naar folder.jpg wat best irritant is en die zijn ook niet van beste kwaliteit. Ik moet nu alle covers van een site afhalen. Deze aanpassen in photoshop zodat je alleen de voorkant heb. Dan opslaan als folder.jpg
Is mij een beetje te omslachtig. Is daar geen andere manier voor?
De covers van http://www.impawards.com/ kun je zonder te knippen etc. gebruiken..

He's EVIL!

quote:
drunkfux schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:58:
[...]
De covers van http://www.impawards.com/ kun je zonder te knippen etc. gebruiken..
Zelf doe ik het gewoon via Google, werkt ook prima. Kan je vaak ook snel de HD-DVD en Blu-ray covers vinden. Ook zijn er vaak voor verschillende regio's andere covers, waar je via Google makkelijk uit kunt kiezen.

tHe_BiNk wijzigde dit bericht 18-12-2007 14:25 (25%)

Gigabyte EP-45-DS4 - E8400@3,8 - 8GB - nVidia 7900GTO - Areca-1210 RAID5 4*750GB

Ze zijn erg druk bezig met de TV series plugin, nog even gedult, het gaat spoedig weer werken denk ik!
Reg. datum: 26 februari 2004

@ TheClown,

Hoe doe jij dat nou met die codecs? Ik heb nu net op een verse Windows installatie eerst ffdshow (welke je aangaf in de startpost) geïnstalleerd. Direct er achteraan heb ik PowerDVD geïnstalleerd. Als ik nu Media Player Classic opstart en een 720p episode afspeel, gebruikt het programma alleen ffdshow en niet de PowerDVD codec. Jij nog een idee?

@n1ck:
Download en installeer GraphEdit en Start GraphEdit, probeer de Film te spelen in MPC en doe dan Ctrl-G in GrapEdit.

Laat even weten wat je dan ziet.

Je zult nu zien welke codec gebruikt worden om het bestand af te spelen.
Hierna kun je GSpot gebruiken om de codec die gebruikt wordt te verlagen in belangrijkheid (merit).

ThaClown wijzigde dit bericht 18-12-2007 15:44 (30%)

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:16:
Ze zijn erg druk bezig met de TV series plugin, nog even gedult, het gaat spoedig weer werken denk ik!
Wat is er momenteel mis met de TVseries plugin dan?! Gaat het over die Error?
Wie weet tevens wat de maten moeten voor die filmstrip?! Alle grote afbeeldingen worden gecropt waardoor je een hele zooi trapjes krijgt (lees blokjes)

Neefdave wijzigde dit bericht 18-12-2007 15:49 (20%)

Nou die error is gefixt, maar er is een nieuwe fout ingeslopen:
Je kunt niet meer naar het aflevering selectiescherm als je een recente SVN heb geinstalleerd, was een foutje in de nieuwse versie, nog nietgefixt helaas...

Hoezo maten? gewoon een afbeelding opslaan (van bijv IMDB of IMPawards.com) als JPG..
Niets omzetten ofzo.
Maar als het goed is download MP automatisch de hoes in goede qualiteit als je een databse update uitvoerdt in de config...

ThaClown wijzigde dit bericht 18-12-2007 15:56 (7%)

He's EVIL!

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:55:
Nou die error is gefixt, maar er is een nieuwe fout ingeslopen: Je kunt niet meer naar het aflevering selectiescherm als je een recente SVN heb geinstalleerd, was een foutje in de nieuwse versie, nog nietgefixt helaas...
Waar kan ik een werkende versie vinden? Ook met alle oude versies kom ik niet bij het seasons en episode scherm van een serie. Ik zie alleen maar mijn series, terwijl de episodes wel goed in de database staat.

tHe_BiNk wijzigde dit bericht 18-12-2007 16:36 (17%)

Gigabyte EP-45-DS4 - E8400@3,8 - 8GB - nVidia 7900GTO - Areca-1210 RAID5 4*750GB

Ja dat zeg ik toch?? Nog niet gefixt helaas.... (wat gefixt was is de error die je kreeg bij configuratie)
Zodra er een fix is, dan is ie hier te vinden...

Hier de discussie over de fout.

ThaClown wijzigde dit bericht 18-12-2007 16:41 (62%)

He's EVIL!

Zojuist in versie 261 gepost en nu werkt het.

He's EVIL!

Heb het nu up-and-running onder een nieuwe windows install. Mediaportal met k-lite codecs en de beamer als hoofd/enige monitor. Dit werkt echt heel cool :) , alleen nog even een MS MCE remote halen.

ik heb afgelopen week ook het een en ander liggen plaren met MediaPortal. Series staan erin en werken perfect! Muziek moet ik nog wat mee plaren en foto's ook. Nu gebruik een digitaal cable receiver ding van @home (samsung) welke ik op video-in van mijn Geforce 7600GT (nvidia WDM Driver) aangesloten heb. Ik zap dan gewoon met het kastje. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen?

Jaja....

Ik wil het graag zo hebben
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/TVSeries2.jpg?t=1197288161

Is dit zonder de Tv series plugin?!?! Of hoe stel je dit zo in?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: