Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
poing schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:35:
[...]

http://www.gbpvr.com/

Persoonlijk nog nooit gebruikt, site ziet er goed uit...
Ik heb het even geïnstalleerd. Mijn bevindingen: het is qua opzet veel eenvoudiger dan MP, kan een voordeel zijn of een nadeel.

Het start in elk geval meteen op, maar qua features en functionaliteit is het érg beperkt. MP is duidelijk verder ontwikkeld. Maar voor een lichte pc kan deze PVR misschien wel voordelen bieden. Maar extra'tjes zoals rss, imdb links ed hoef je niet te verwachten.

In mediaportal gebruik ik ook niet alles (fanart bvb, ook omdat ik het niet aan de praat krijg) maar skins veranderen is wel leuk. In MP kan je ook de beeldverhouding van het videomateriaal aanpassen als het niet correct zou zijn (in PVR dus niet), imdb, enz enz...

Ik zou zeggen: hou het bij MP, veel completer, gelikter en meer features. Je kan altijd zelf vergelijken natuurlijk.

If you know tell me...
Reg. datum: 26 november 2001

ik hoor niemand over de briljante uitzendgemist plugin!

linkje:
http://www.team-mediaport.../UitzendingGemistV2(MPI)/

je kan er zowat alle programma`s vinden van de publieke omroepen.
tevens een aantal van rtl

mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten

quote:
Promy schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:08:
Heeft er nog iemand problemen met MP-TV Series?
Ik heb de instructies gevolgd, maar als ik configure doe, dan crasht de mediaportal setup...
En zonder de setup lijkt de plugin niet te werken
Wat ik op mijn Vista install moest doen was de Mediaportal Configuration starten als Administrator (rechter muisknop > Starten als Administrator oid). Toen pas kon ik ook die MP-TV series plugin normaal installeren (zonder errors).

Music Addicted

Echt super die posts en TS _/-\o_ !! Ik ben helemaal enthousiast geworden en ga het binnenkort ook proberen te installeren op een PII, 308 mhz met 512 mb ram (op WIN XP).

Doel: geripte dvd's,televisieseries kijken en muziek luisteren. Dit zal wel lukken toch op die PII :) ?

Zodra het werkt o.i.d. laat ik het weten, keep up the good work 8) !

quote:
slazh schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:56:
[...]

Wat ik op mijn Vista install moest doen was de Mediaportal Configuration starten als Administrator (rechter muisknop > Starten als Administrator oid). Toen pas kon ik ook die MP-TV series plugin normaal installeren (zonder errors).
Naar aanleiding van dit topic ook helemaal enthousiast geraakt, maar ook ik heb een probleem met het installeren van de TV-series plugin. Opstarten van config als admin heeft geen effect.

De foutmelding die ik krijg is: The Process cannot access the file C:\Program Files\Team Mediaportal\Mediaportal\Plugins\Windows\MP-TVSeries.dll because it is used by another proces.

Als ik vervolgens de TV-plugin config wil draaien ook nog een mooie melding: Unhandled exception has occurred in your application... ;(

Climbon wijzigde dit bericht 14-12-2007 21:29 (7%)

Reg. datum: 07 december 2004

Dit is mijn error met de tv serie plugin

http://www.imagehosting.com/out.php/i1452547_ScreenShot021.png

Reg. datum: 04 oktober 2002

quote:
alvi schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:41:
Dit is mijn error met de tv serie plugin
Ik kreeg met de laatste versie ook deze error :-s
met de eerdere versie (3 geprobeerd) crashte de config gewoon...(onder Windows Xp, met admin rights)

Ik zie al die errors, heb zelf even een re install gedaan, en ik heb de error ook.
Porbeer het eens zonder de SVN update....

EDIT: ze zijn op de bekend met het probleem, wordt aan gewerkt....

ThaClown wijzigde dit bericht 15-12-2007 19:32 (36%)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Ik heb een probleem met het instellen van de tv-series plugin. Zodra ik op de knop ''configuration'' klik van de tv plugin, dan loopt heel mediaportal vast. Weet iemand mischien wat ik fout doe ?

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

God's gift to women

Heeft al iemand geprobeerd om een album in FLAC af te spelen? Bij mij gebeurt er niets...
edit: Al opgelost je moet de BASS player aanzetten.

ruyckske wijzigde dit bericht 15-12-2007 21:16 (22%)

God's gift to women

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Is nodig om windows mce te hebben om een mce remote werkend te krijgen ? Ik heb namelijk alleen de standaard versie van XP sp2.
Nee, ik heb zelf ook de normale XP.
Gebruik wel de MS IR apparaat, misschien dat die nog extra drivers heeft.

Verder heb ik de MCE Replacement Driver geinstalleerd.
Werkt prima. :)

let the past be the past.

quote:
Possible schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:01:
Ik heb een probleem met het instellen van de tv-series plugin. Zodra ik op de knop ''configuration'' klik van de tv plugin, dan loopt heel mediaportal vast. Weet iemand mischien wat ik fout doe ?
Lees even de vier posts boven jouw bericht.... 8)7

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Mijn MP install werkt redelijk goed ik draai er al een jaar mee,
- voordeel is dat mijn extra aansluiting voor camcorder of andere ingang gebruikt kon worden.
- dat hij zich uit slaapstand zou kunnen halen voor opname (nog niet werkend gekregen)
- speelt online content (server met 1TB aan diskspace) lekker af dit is dus dvd/divx en mp3
- MCE remote werkt perfect (MCE replacement driver volgensmij)
- Deamon tools gebruik ik niet ISO laden duurt langer ik pak iso's uit en mik ze direct op de HD
map van filmnaam en al dan niet "Video_ts" folder video_TS is wel prettig heb ik gemerkt als je powerDVD direct wilt gebruiken voor MP maakt dit niks uit

ik gebruik
- PowerDVD 7.3
- nvidea decoder pack

nadelen:
- erg traag met opstarten (eenmaal werkend werkt het wel vloeiend)
- ik moet via taskschedular MP killen voordat ik configuratie aanpassignen kan doen wat ook zeer traag is en configuratie is redelijk irritant omdat je MP moet killen.
- opnames worden niet gewist de laatste tijd of komen terug of andere minder leuke verschijnselen
- opnametijden en EPG erg lastig om in te stellen en vaak misslukte opnames (vriendin kijkt ONM en GTST maar op haar tijden wat voor mij erg prettig is)

ik had een superzware dual core machine ervoor speciaal aangeschaft 2gb ram maar dat mocht zelfs geen snelheid bieden

als machine heb ik nu een single core amd 64 proc (32bits XP) met 1GB ram 320 GB sata disk en een DUAL tuner van Hauppage (250MCE geloof ik) XP sp2 32bit in een Domain

Digitaal heb ik nog niet erop gemikt wel toekomst plan

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

Hier dan ook mijn bevindingen van 1 week hier mee aan de slag te zijn geweest.

Met dank natuurlijk aan TheClown, voor al zijn tips en snelle replies en tutorials.

Ik gebruik zelf windows vista premium 32 bit.

De interne player wil gewoon niet lekker werken.
Ik gebruik dus voor alle filmpjes en dvds KMPLAYER

hiermee spellen alles films af zoals ik het wil, met de codec, filter, splitter die ik wil.
en je hebt veel meer (gebruiksvriendelijke handige) opties tijdens het spelen.
mkv x264 mt2s bestanden zijn allemaal geen probleem
Ook dvd menu support werkt prima hiermee

quicktime movie trailers werken ook geweldig met media portal. al kan je soms niet zien welke wel en welke niet werken, het is gewoon gokken.

al met al stukken beter dan windows media center.

@TheClown

Ga je toevallig nog meer hoofdstukken maken over mooie functies in MediaPortal?

Ik heb namelijk sinds gister nieuwe hardware gekocht speciaal voor MP en ben al druk aan het configureren geslagen. Jij schreef alleen in de SP dat je ffdshow had geïnstalleerd als codec pakket.
Dit heb ik ook gedaan alleen toen vond ik dat de 720p en 1080p films niet zo soepel liepen. Daarom heb ik het k-lite codec pack in plaats van ffdshow geïnstalleerd. Nu draait zowel 720p en 1080p heel soepel.

quote:
Waypoint schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:45:
Echt super die posts en TS _/-\o_ !! Ik ben helemaal enthousiast geworden en ga het binnenkort ook proberen te installeren op een PII, 308 mhz met 512 mb ram (op WIN XP).

Doel: geripte dvd's,televisieseries kijken en muziek luisteren. Dit zal wel lukken toch op die PII :) ?
Dat lijkt me wel wat erg krap? Ik kon het vroeger netaan op een Celeron 466.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Waypoint schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:45:

Zodra het werkt o.i.d. laat ik het weten, keep up the good work 8) !
Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Mediaportal is een DX9 programma, dus zonder redelijk recente videokaart zal je vooral heel veel zwart beeld zien. Of crashes. Of allebei.
Met een PII kan je beter op zoek naar een linux gebaseerd dedicated HTPC OS. Weet niet meer hoe het heet, maar er schoot laatst nog eens iets voorbij.

Reg. datum: 06 oktober 2004

Ik ben er nu ook mee bezig. Mooi programma.

Alleen als ik naar tv kanalen scan krijg ik niet alle zenders tevoorschijn.
Ik heb een floppydtv voor kabel en zit in de regio noord-nederland @home dus.

Bij MCE krijg ik wel alle zenders.

Bij het scannen kies ik 'Netherlands - All Regions' en bij Cam 'default'.

Maar ik mis bijvoorbeeld RTL 5 en veronica.

Music Addicted

quote:
Brent schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:48:
[...]

Dat lijkt me wel wat erg krap? Ik kon het vroeger netaan op een Celeron 466.
quote:
onkl schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:34:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Mediaportal is een DX9 programma, dus zonder redelijk recente videokaart zal je vooral heel veel zwart beeld zien. Of crashes. Of allebei.
Met een PII kan je beter op zoek naar een linux gebaseerd dedicated HTPC OS. Weet niet meer hoe het heet, maar er schoot laatst nog eens iets voorbij.
Doelen jullie dan op bijv. een dvd rip afspelen, of gewoon het gebruik van mediaportal? In feite is dit toch gewoon een skin die je pc niet extreem belast, of zie ik dit verkeerd?

Ik kan het nog niet uitproberen omdat ik nog ff op een tv kaartje wacht (ik wil daarvan de tv-out gebruiken). Ik weet dat ubuntu een HTPC versie heeft, maar ik vond juist bij mediaportal de tv-serie weergave zo mooi :9~ !

Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Waypoint schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:51:
[...]

[...]

Doelen jullie dan op bijv. een dvd rip afspelen, of gewoon het gebruik van mediaportal? In feite is dit toch gewoon een skin die je pc niet extreem belast, of zie ik dit verkeerd?

Ik kan het nog niet uitproberen omdat ik nog ff op een tv kaartje wacht (ik wil daarvan de tv-out gebruiken). Ik weet dat ubuntu een HTPC versie heeft, maar ik vond juist bij mediaportal de tv-serie weergave zo mooi :9~ !
Nee, het is echt het gebruik van Mediaportal. Er wordt een DX9 engine gebruikt om die skins op te bouwen (daarom is het ook zo mooi ;)) Het is geen zwaar DX9 programma, maar met een DX8 kaart gaat het echt niet lukken. In het verlengde daarvan: Met de TV-out van je TVkaart al helemaal niet. Die wordt bij mijn weten niet ondersteund. TVout van een videokaart wel.

In het MediaPortal forum staat inmiddels een melding dat het probleem met de TV-series plugin fixed zou zijn, heb het zelf nog niet kunnen testen.

quote:
Climbon schreef op maandag 17 december 2007 @ 07:40:
In het MediaPortal forum staat inmiddels een melding dat het probleem met de TV-series plugin fixed zou zijn, heb het zelf nog niet kunnen testen.
Ja er staat gefixed, maar zie geen veranderingen, heb een post geplaatst met de vraag waar ik de fix kan vinden.. laat het weten.
quote:
n1ck schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:45:
@TheClown

Ga je toevallig nog meer hoofdstukken maken over mooie functies in MediaPortal?

Daarom heb ik het K-Lite codec pack in plaats van ffdshow geïnstalleerd. Nu draait zowel 720p en 1080p heel soepel.
Ja ik zal meer gaan maken, heb deze week wat minder tijd maar volgende week in elk geval.

K-Lite had ik ook altijd, werkt prima idd, waarschijnlijk doet jou comuter nu al het werkt bij 720P en 1080P, via enkele programma's in K-Lite.
Ik ben overgestapt naar FFDShow + PowerDVD Pro omdat ik een ATI HD 2400Pro heb gekocht en ik wil dat 720P en 1080P files met PowerDVD Pro worden verwerkt.
Als ik K-Lite installeer dan doet mijn PC (en dus niet de HD2400 kaart) al het werk, en dat is bij mij niet de bedoeling...

Maar top dat het werkt ;) Ik zal K-Lite toevoegen als 'simpele' install optie.
quote:
Tazzios schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:52:
ik hoor niemand over de briljante uitzendgemist plugin!

linkje:
http://www.team-mediaport.../UitzendingGemistV2(MPI)/

je kan er zowat alle programma`s vinden van de publieke omroepen.
tevens een aantal van rtl
Ja die wilde ik als volgende topic behandelen... Je was me voor!
Echt erg tof vind ik :D
quote:
vso schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:14:
- Deamon tools gebruik ik niet ISO laden duurt langer ik pak iso's uit en mik ze direct op de HD
map van filmnaam en al dan niet "Video_ts" folder video_TS is wel prettig heb ik gemerkt als je powerDVD direct wilt gebruiken voor MP maakt dit niks uit
Whow erg interresant, Deamon Tools vind ik ook traag en werkt momenteel niet erg soepel met MP :(

Vraag: je hebt dus geen Deamon Tools geinstalleerd en de files in video_TS werken wel?
Via PowerDVD begrijp ik, welke file voeg je dan toe als film?
(dus als je Kill Bill in een video_TS map hebt, naar welke file ga je dan om de film toe te voegen?)

ThaClown wijzigde dit bericht 17-12-2007 08:59 (7%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws