Gathering of Tweakers

Quicksearch
txt pag 888

Even een klein dingetje gemaakt, een zakmesje.

render:
http://tweakers.net/ext/f/unekyOxuqCZ7pRlFiZo28iTS/thumb.jpg

foto:
http://tweakers.net/ext/f/nGX9Kj2QM5oUVybAWXUNDJHm/full.jpg

Ik krijg alleen het realistisch benaderen van rvs niet voor elkaar zonder allemaal rare reflectie bijwerkingen.

time feels like a midnight ride
finality waits outside
weeping in perplexitys arms
curessing our smiles inside

http://i9.photobucket.com/albums/a86/lowlifesociety/derek36copy.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a86/lowlifesociety/Brokestatus_GTI1.jpg

Echt of 3D, wie helpt me eruit?

echt

"photo by ... is ook een subtiele hint hehe ;)"

beetje googlen op zn naam laat ook snel wat golfjes zien etc.. although ik deze nog niet heb kunnen vinden..

http://img.photobucket.co...keStatus/DSC_0003copy.jpg
http://www.geocities.com/cannae667/CBS/LLR6.jpg "mm nummerplaat = zelfde"
http://www.geocities.com/cannae667/CBS/Kanc/IMG_3949.jpg
Ding bestaat dus gewoon ..

als ik naar de foto's kijk herken ik niet 1/2/3 echt punten waaruit je kunt opmaken dat het CG, anyway ockhams razor gaat hier wel overheen..

"All other things being equal, the simplest solution is the best."

voor degene onder mij..
quote:
mavi schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:50:
Nep, vooral het eerste plaatje lijkt nep. But I could be wrong.
Verduidelijk eens wat er nep aan lijkt dan ? ik zie nogsteeds gewoon een foto.. behalve dan dat degene die hem genomen heeft niet terug te zien is door de resolutie.. als ik ver genoeg kon inzoomen ben ik er van overtuigt dat er echt wel iemand met een camera staat @ de linker
voorkant.
quote:
Loderunner schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:20:
Ik zou zeggen nep, vanwege het zichtbare anti-aliasing langs de randen van de auto, met name de deur, bumper etc.
jij bent zeker de slimste thuis ?

das de rescaling van de foto door het forum.. copy die link eens vrolijk in je browser ?

Archetype wijzigde dit bericht 31-12-2007 11:23 (224%)

The artist formerly known as Devega -> \o/ | www.navalart.net | Pain is temporary, Glory is forever

Nep, vooral het eerste plaatje lijkt nep. But I could be wrong.

mavi wijzigde dit bericht 31-12-2007 10:52 (90%)

lzfy.deviantart.com

Ik zou zeggen nep, vanwege het zichtbare anti-aliasing langs de randen van de auto, met name de deur, bumper etc.

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Loderunner schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:20:
Nee dat is geen anti-aliasing.
Dat komt gewoon door het verkleinen van de foto.

Maar ik durf ook niet te zeggen wat het is. Ik zie alleen te weinig waardoor ik zou denken dat het CG is.

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Het plaatje is echt en gemaakt middels HDR (google maar even).

Da's goeie shit

quote:
Wekkel schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:40:
Het plaatje is echt en gemaakt middels HDR (google maar even).
het is veel logischer dat die foto gewoon zo genomen is..

dat er vervolgens wat nabewerking aan toegekomen is dat ontken ik niet. zie bijv het hoge contrast in de wolken etc
quote:
-DG- schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:29:
[...]
Nee dat is geen anti-aliasing.
Dat komt gewoon door het verkleinen van de foto.
je was wat laat hehe :P

Archetype wijzigde dit bericht 31-12-2007 11:55 (114%)

The artist formerly known as Devega -> \o/ | www.navalart.net | Pain is temporary, Glory is forever

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Mensen die bij een eerdere post gaan quoten op een latere post zijn inderdaad vervelend. :z

:+

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

quote:
Archetype schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:46:

[...]

jij bent zeker de slimste thuis ?

das de rescaling van de foto door het forum.. copy die link eens vrolijk in je browser ?
Ik had em al in een apart venster geopend, zelfs dan nog zie ik het. En het is niet aanwezig in de rest vd afbeelding.

superheld zonder onderbroek

hij is nep want de gele lamp onderaan de voorkant van de auto klopt niet met de 'echte' foto :)
en het rood in de onderste foto is net iets te rood.
edoch niets dan hulde _/-\o_

wie niet springt heeft een snor

quote:
Znorro schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:38:
hij is nep want de gele lamp onderaan de voorkant van de auto klopt niet met de 'echte' foto :)
en het rood in de onderste foto is net iets te rood.
edoch niets dan hulde _/-\o_
mwa de kleur van het rood kan zowiezo gefotoshopped zijn oid..
en de oranje lichten voorop doen mij eerder denken aan een aanpassing op de echte auto zelf.
het lijkt mij imo dat als iemand zo zn best heeft gedaan om die auto na te maken dat hij die fout nooit gemaakt had.

anyway, pas als ik een wireframe zie geloof ik dat dit een 3d model is anders blijf ik hoe dan ook bij mn standpunt dat het logischer is dat dit foto's zijn

nog iets verder gegoogled.

http://images.forum-auto.com/mesimages/191439/derekbgro6.jpg

hij zit er toch echt weer in ;) en je mooie onderlichten zijn hier wel goed

Archetype wijzigde dit bericht 31-12-2007 14:29 (13%)

Yum!

Kijk anders even in de exif info van de eerste 2 platen en dan vooral de tijd waarop de foto's zijn genomen.. En ja exif info is te "vervalsen" maar tot welk doel?
quote:
Krusher schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:35:
Kijk anders even in de exif info van de eerste 2 platen en dan vooral de tijd waarop de foto's zijn genomen.. En ja exif info is te "vervalsen" maar tot welk doel?
kijk, handige tip ;)
Canon EOS DIGITAL REBEL XT.. het kan idd wel vervalst worden maar zoals jij al vermeld.. ik zie niet waarom.. degene die hem geschoten heeft, heeft zijn werk nooit willen voordoen als 3d model..

blurb..

Rrrrrrrrr, momenteel zover dat ik een hoofd op mijn lijf kan gaan zetten/plakken....
Bouwen jullie normaal verder? Of maken jullie apart een hoofd en welden die erop vast?

Zit er een beetje mee te rotzooien :/ ...
kan allebei. Ik maak mijn hoofden meestal appart, omdat je dan niet onnodig een hele lijf in je scene hebt.

[RashMatash]

Computer says no...
Reg. datum: 20 december 2006

Ik heb een 3Ds max 2008 porbleem. Als ik 3ds max opstart krijg ik dit:
http://i151.photobucket.com/albums/s142/Blaguy/Buttonproblemcopy.jpg
Er zitten geen plaatjes op de knoppen in de bovenste balk. De knoppen zelf doen het wel. Eerst had ik dit probleem niet, pas toen ik hem net opstartte gaf hij dit probleem. Weet iemand hoe het komt dat ze weg of zelfs hoe je het oplost?

Alvast bedankt. :)

quote:
blaguy schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:47:
[afbeelding]
Er zitten geen plaatjes op de knoppen in de bovenste balk. De knoppen zelf doen het wel. Eerst had ik dit probleem niet, pas toen ik hem net opstartte gaf hij dit probleem. Weet iemand hoe het komt dat ze weg of zelfs hoe je het oplost?

Toevallig Vray geinstalleerd? Ik had hier een tijdje terug ook last van, zelfs opnieuw installeren lukte niet en een andere UI kiezen hielp ook niet. Maar ik had het wel op kunnen lossen, weet alleen niet meer hoe. Zoek anders op CGtalk of de autodesk discussion forums er naar.

@ lui die denken dat die auto een 3d model is
Wanneer je naar de site www.snapriot.com gaat zie je dat het een community is, die zich bezig houdt met het fotograferen van auto's. Ja de kleuren zien er veller dan normaal uit, maar Archetype heeft helemaal gelijk. Dat effect kun je bereiken door HDR foto's te schieten of de RAW te bewerken.

Computer says no...
Reg. datum: 20 december 2006

quote:
Yanik schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Toevallig Vray geinstalleerd? Ik had hier een tijdje terug ook last van, zelfs opnieuw installeren lukte niet en een andere UI kiezen hielp ook niet. Maar ik had het wel op kunnen lossen, weet alleen niet meer hoe. Zoek anders op CGtalk of de autodesk discussion forums er naar.
toevallig wel ja. Ik ga meteen even kijken. Bedankt! :)

Dit werkte. Bedankt voor de tip.

blaguy wijzigde dit bericht 01-01-2008 18:10 (12%)

Reg. datum: 04 maart 2001

quote:
blaguy schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:47:
[afbeelding]

Had ik laatst ook, vaag probleem. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik het opgelost door bepaalde mappen van 3dsmax(met config files, etc?) te verwijderen in Application Data->Autodesk

quote:
Kayz schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:10:
[...]

Had ik laatst ook, vaag probleem. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik het opgelost door bepaalde mappen van 3dsmax(met config files, etc?) te verwijderen in Application Data->Autodesk
hoogstwaarschijnlijk de 3dsmax ini file gedelete die vervangt zichzelf met "standaard" informatie waneer deze niet bestaan als je max opnieuw boot, helaas aleen was het niet je max ini maar waarschijnlijk je reboot die het probleem oploste

tot nu toe blijft het resetten of switchen van je UI settings de enige manier om het "tijdelijk" op te lossen bij mij dan

Archetype wijzigde dit bericht 01-01-2008 20:49 (18%)

HAY HAY HAY

Ik wil een rode lucht als deze maken. Een Sunlight system lijkt me hiervoor handig (of anders Daylight). Onder wat voor omstandigheden komt er een dergelijke hemel in de zons-ondergang naar voren? Want als ik m'n daylight zo rond oktober in zonsop- of ondergang zet krijg ik niet meer dan hele lange schaduwen. Iemand enig idee? (gewone belichting nog liever eigenlijk)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Alanis Rulez! Ik trouwens ook

1 grote rode lamp en iets waar het licht tegen aan kan schijnen :) Dus een grote dome.
Ik zou gewoon zoiets als achtergrond pakken en een grote rood/oranje lamp op je scene zetten en een paar (stuk of 10 regelmatig verdeeld) donkerblauwe rondom je scene gericht op je scene met lage intensity en grote blur voor de schaduw(maps) :)
HAY HAY HAY

Ja maar stel ik wil blijven clay-renderen, dan moet ik een skylight/GI aan houden. Hoe combineer ik die twee dan? Want dan krijg je een skylight EN een sterke rode lamp, of is dat niet de bedoeling?

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

quote:
Archetype schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:22:
mwa de kleur van het rood kan zowiezo gefotoshopped zijn oid..
en de oranje lichten voorop doen mij eerder denken aan een aanpassing op de echte auto zelf.
het lijkt mij imo dat als iemand zo zn best heeft gedaan om die auto na te maken dat hij die fout nooit gemaakt had.
Ik heb even wat plaatjes in HDR bij elkaar gezocht. Dat zijn gewoon echte foto's maar dan met een specifieke bewerking (kort gezegd, een veel groter bereik van licht naar donker, veel groter dan we thans gebruiken in reguliere fotografie en beeldschermen). Met een bepaalde verwerking krijg je dan een cartoon-achtig of CGI effect.
Hier
Hier
Hier

Dit zijn allemaal echte foto's.

Da's goeie shit

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws