Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 3
http://img141.imageshack.us/img141/2656/meizum6zy7.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics
De SE/SL-versies
Reviews
Links
FAQ
Overige
Vorige delen
[Flash] Meizu Mini Player / Meizu M6
[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2
Inleiding
Meizu is een Chinees merk dat zijn markt uitgebreid heeft naar het westen. Chinese DAP-makers staan hier nog altijd bekend om hun iPod-klonen of lowbudget spelers van slechte kwaliteit. Meizu werd in het begin door critici bestempeld als een zoveelste iPod-kloon. Maar gezien de populariteit van dit apparaatje heeft het zich wel bewezen als meer dan slechts een kloon.
Op dit moment zijn er twee spelers van Meizu: De M6, die meer een multimediaspeler is dan puur een audiospeler. Verder is er nog de M3, die op moment van schrijven net uitgebracht is in het verre oosten. Wellicht dat we deze nog op de korte termijn hier in ons landje kunnen verwachten. De M3 is het kleinere broertje van de M6, maar heeft ook een boel features.
Meizu komt ook met een nieuw apparaat, de M8. Een apparaat die sterke gelijkenissen vertoont met de iPhone maar veel meer features heeft en waarschijnlijk een veel gunstigere prijs zal hebben. Over deze speler kun je lezen in Het Meizu M7/M8 topic
Specs
Meizu M6
  • Supports DRM10 and Microsoft MTP
  • 2.41" 260K-color QVGA (320x240) large and vibrant TFT-LCD screen.
  • User-defined EQ, adjustable bass boost
  • Hi-Fi treble & bass compensation system<br>
    Various EQ modes
    Including: Normal, Rock, Jazz, Classic, POP, Bass, Disco, User1, User2, User3
  • Unique design and Super Mini Aluminum alloy body
  • High speed USB2.0 interface. High capacity USB flash storage for mobile disk.
  • Clock setting. Screen Saver Settings
  • Super FM stereo radio function, supports auto searching tune channels and channels management as well as FM Recording (with 30 preset channels)
  • Built-in Microphone supports high quality recording, up to 9 hours of long recording time
  • Calculator function and Game function
  • Headphone supported
  • Dynamic graphics menu. Human user operating interface.
  • Supports various music formats, MP3, WMA, WAV, OGG, etc.Movie playback, supports AVI format.
  • Dynamic Playlist supported. Synchronized Song Lyric Showing. TXT View
  • Photo album + Slide show: BMP, JPG, GIF formats
  • Long playback time
    Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 36 hours
    (The playing time may be shortened if visualization is used.)
  • Multi-language Supported. ID3V2, ID3V1, Filename Supported
    There are English, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Japanese, Korean languages
  • Innovative power supply design, reducing the interferences and noises. High precise electronic components coupled with 8 layers PCB ensure the clearness of sound quality.
  • Enhanced Integrated Navigator, Jog lamp ON time control
  • Play/Pause, Stop/Power OFF, Recording Next Track/Previous Track
    Fast Forward/Fast Rewind, Scroll speed. Infinite Loop
  • Resume function. Auto Power OFF. Hold function
  • Value-added Service,Software Upgradeable. Free driver USB connector
  • SN Ratio: >=90dB
  • Frequency range: 20Hz~20kHz
  • Weight: 48g
  • Compact size: Approx. 78mm*46.5mm*7.3mm(H*W*T)
  • Product info display (Software version, Memory Usage)
  • Windows98 SE/ME/2000/XP, Mac and Linux OS
Meizu M3
  • Unique and Compact Design with High Portability
  • Super Slim Body, Only 7mm Thick. TFT-LCD1.5 Inch 176*132 (RGB)
  • Graphic and Dynamic GUI; Humanized Sliding-Touch Keypads
  • Professional Sound Effects, Various and Adjustable EQ modes
  • Including: User adjustable POP, Classical, Rock, Jazz, Live, Bass Booster, User
  • Supports WMA, WMA VBR, WMA LOSSLESS, OGG, WAV, FLAC Playback
  • High Speed USB2.0 Ultra Fast Data Transfer
  • High Capacity USB Flash Storage for Removable Disk
  • Plays Up to 23 Hours (Based on our company's test)
  • Movie Player(AVI video files)
  • FM Radio with FM EQ and FM Recording Reservation
  • Real-time Clock Setting and Calendar
  • Photo Album + Slide Show: JPG, BMP, GIF Formats
  • Music library, playlist Setting, Easier and Faster to search music
  • Built-in Microphone Supports High Quality Recording
  • Synchronized Song Lyrics display and ID3 supported
  • Folder Managerment, Text reader (TXT)
  • Multiple Language Supported
  • Resume Function
  • Power saving function: Auto Power OFF and sleep timer
  • Hold key Function
  • Firmware upgradable
Pics
De Meizu M6

http://img78.imageshack.us/img78/7084/96ti1.jpg
http://img78.imageshack.us/img78/240/81mi.jpg
http://img238.imageshack.us/img238/9933/2006424meizuminiplayer18jg.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/3052/2006424meizuminiplayer54ha.jpg
De Meizu M3

http://www.generationmp3.com/images/00_2007/janvier/musiccard2.jpg

Bekijk ook de reviews in het reviewsgedeelte voor veel pics.
De SE/SL-versies
Waarschijnlijk naar aanleiding van het succes van hun spelers heeft Meizu de zogenaamde second editions voor hun M3 en M6 uitgebracht. Deze SE-spelers hebben enkele verbeteringen ten opzichte van de oude cq. gewone versie.
Daarnaast heeft Meizu van de M6 de SL versie uitgebracht. Dit is de versie die nu te koop lijkt te zijn, en waarvan de specs in het lijstje hierboven zijn opgenomen. Van de SE-versies hebben we weinig meer vernomen. Op de site van Meizu wordt alleen de SL-versie vermeld.
Meizu M6SE
• Dunner: van 10mm naar 7mm dik.
• Verbeterde videosupport. De ondersteunde codecs: MPEG-2, MPEG-4, WMV9, H263/264, RM(VB) videos in 720x480 resolutie en 30fps.
• TV output
• Verbeterde batterijduur: 30 uur voor audio, 5 uur QVGA video (320x240), en 3 uur voor VGA video (640x480)
• Een marginale vergroting van het scherm: van 2,4" naar 2,41".
Meizu M3SE
• Body wordt van gebrushed metaal: Beter krasbestendig
• Touchpad wordt anders: Breder, met knoppen aan de boven- en onderkant om tracks te skippen.
• Korter: 76mm ten opzichte van 81mm.
Meizu M6SL
• 7.3mm dik.
• Batterijduur: 26 uur voor audio, 4,5 uur voor video.
• 2.41" scherm, met verbeterde kijkhoek
• Betere audiochip met support voor Ape.

Zie verder wat PinkPanther1970 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..." erover te zeggen heeft. Enkele triviale feitjes zijn nog dat de SL-versie geen sticker op de achterkant heeft, niet in 2GB te krijgen is, in de "normale" shops in Europa de SL-versie nog niet verkocht wordt (alleen de Dane-Elec versies) en je de gebruiksaanwijzing van de SP-versie bij je SL krijgt, aangezien de gebruiksaanwijzing van de SL-versie alleen nog maar in het Chinees bestaat.
Reviews
Meizu M6
Dapreview
Thegadgetsite
Anything but iPod
Meizu Forums
Pocketinfo
Meizu M3
Dapreview
Links
M6 Productpage
M3 Productpage
Meizu Forums
MeizuMe Een site boordevol informatie, tips en nieuwtjes over je Meizuspelertje.
User developed software
Firmware
Meizu M6
De firmware voor de SP en TP versies van de M6 kan hier worden gedownload.

Meizu M3
De firmware voor de M3 kan hier binnengehaald worden.
FAQ
Hoe zet ik album arts op m'n speler? :?
Dit kun je doen door een map genaamd 'Album' aan in de root directory aan te maken en de album arts dezelfde naam te geven als het album waarbij je het plaatje wilt laten verschijnen. Een andere manier is in de map waar je de desbetreffende audiofiles hebt staan je plaatjes te droppen (met wederom dezelfde naam als het album wat je in de ID3-tag hebt staan)

Heeft de M6 een USB-Host? :?
Nee, dit heeft de M6 niet. Wel scheen het dat er in de toekomst een firmware upgrade zou komen die dit mogelijk zou maken. Aangezien dit na lange tijd nog niet gebeurd is, en dit sowieso niet iets is wat doorgaans bij een firmware upgrade toegevoegd wordt, houden we het maar op een hoax.

Wie is de "Marktplaatsman" en is hij te vertrouwen? :?
De Marktplaatsman is iemand die Meizu's verkoopt via Marktplaats. Zijn advertenties kun je bekijken door even te zoeken op Marktplaats. Vanwege de verscheidene positieve reacties in dit topic kun je er wel vanuit gaan dat hij te vertrouwen is. Je hebt ook gewoon garantie als je via hem een Meizu koopt, aangezien het garantiebewijs het serienummer van de speler is. Verder is het nog zo dat hij de speler met radio levert, terwijl hier normaalgesproken in Nederland de versie zonder radio geleverd wordt (welke overigens wel weer te verkijgen is dmv een firmware-upgrade). Ook de factuur krijg je er gewoon netjes bij.

Ok, we hebben dus Marktplaats als alternatief voor gewone (web)winkels, zijn er nog meer? :?
Ja, ook op samenkopen.net worden wel eens inkoopacties voor deze speler gehouden. Verder kun je ook het topic eens doorlezen, want er komt weleens het een en ander voorbij ;)

Mijn speler doet het niet meer/doet raar/wil niet meer verbinden met de pc, help? :?
Probeer DFU tools eens.

Waaah, mijn video's doen het niet, wat nu? :?
Dat kan aan verschillende dingen liggen. Probeer de volgende tutorials eens: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs Of als je het lekker makkelijk wilt: Blinky180 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..."

Verdere Q&A kun je ook vinden op Meizume
Overige
Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

RoD wijzigde dit bericht 15-05-2008 15:03 (4%)

Gereserveerd.

Updates:
• Informatie over de SL-versie aangevuld.

RoD wijzigde dit bericht 16-12-2007 17:30 (70%)

Reg. datum: 02 november 2006

wow...deel 3 alweer!
Mooi om te zien dat een topmerk als dit zo veel aandacht krijgt :)

quote:
IadmitIamanerd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:26:
wow...deel 3 alweer!
Mooi om te zien dat een topmerk als dit zo veel aandacht krijgt :)
'Veel', dat valt wel mee toch? Maar er is een groep NL gebruikers die (vooral) in dit topic veel bepraten over de speler.

Ik heb de speler (M6) zelf gehad, maar inmiddels verkocht. Ik wilde graag de 8GB versie hebben. Maar doe het in de tussentijd nog steeds even met m'n oude MP3-speler.

Wat ik me afvraag: is de bug er nog steeds dat de 'random' functie van de speler ervoor zorgt dat er soms geen nummer gestart wordt?

zeroxcool wijzigde dit bericht 04-12-2007 20:50 (10%)

Reg. datum: 17 november 2007

Van die bug heb ik nog nooit last gehad bij de random funcie (1,5 week in bezit)

Reg. datum: 19 november 2002

quote:
Taurus NL schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:48:
Van die bug heb ik nog nooit last gehad bij de random funcie (1,5 week in bezit)
Mag ik vragen wat je er tot nog toe van vind ?
Zowel kwa geluid als gebruiksgemak.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Reg. datum: 26 november 2004

Nou luitjes, jullie en Meizu weten me wel enthousiast te maken. Zit nu nog op het spoor om m'n iriver te vervangen door een Iaudio 7 of D2, maar de m3 of m6 van Meizu lijken me ook wel wat gebaseerd op de ervaringen/reviews.
Wat ik eigenlijk zou willen weten is wat de ervaringen zijn met de fm tuner van de m6. Heb begrepen dat deze wat tegenvalt en dat die van de m3 veel beter zou zijn. Is dat zo, of is de fm van de M6SL verbetert?
En hoe verhoudt de geluidskwaliteit van Meizu zicht tot Iaudio? Kortom, probeer me maar eens te overtuigen van deze leuke miniplayers!
:*)

Wat betreft de geluidskwaliteit.. Meizu staat daar erg goed in bekend. Wellicht dat de echte audiofiel onderscheid kan maken, maar dan moet je ook sowieso erg goede oordoppen hebben denk ik zo. Ik denk niet dat geluidskwaliteit voor een van beide doorslaggevend is.
Lees anders ook even wat reviews die het geluid behandelen :)

quote:
RoD schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:35:
Wat betreft de geluidskwaliteit.. Meizu staat daar erg goed in bekend. Wellicht dat de echte audiofiel onderscheid kan maken, maar dan moet je ook sowieso erg goede oordoppen hebben denk ik zo. Ik denk niet dat geluidskwaliteit voor een van beide doorslaggevend is.
Lees anders ook even wat reviews die het geluid behandelen :)
Ik ben er wel van overtuigd dat de geluidskwaliteit van de Meizu goed is. Het gaat me nu nog vooral om de FM functie van de M6, in 1 review wordt die niet zo goed beoordeeld. Ik luister regelmatig naar de radio, vandaar.

Over de radiofunctie kan ik weinig zeggen (vandaar dat ik die vraag ook niet beantwoordde :+ ) maar in vrij wel geen enkele PMD zul je een écht goede radio vinden. Vaak zijn het gewoon standaard FM-tunertjes van een niet bijster hoge kwaliteit.

Reg. datum: 26 november 2006

hmm, ik krijg de hele tijd als ik mn meizu oppstart de mededeling: No resource! please upgrade resource again!

nu heb ik al een nieuwe resource in de map system enzo proberen te plaatsen.. maar k blijf deze mededeling krijgen.. iemand een oplossing??

quote:
and1neman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:56:
hmm, ik krijg de hele tijd als ik mn meizu oppstart de mededeling: No resource! please upgrade resource again!

nu heb ik al een nieuwe resource in de map system enzo proberen te plaatsen.. maar k blijf deze mededeling krijgen.. iemand een oplossing??
Je mag best even zoeken voordat je een vraag stelt hoor.. je bent namelijk niet de eerste die dit vraagt. Zie: IadmitIamanerd in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..." en DjWannaB2002 in "[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Dee..."

Lost dat je probleem op?

hehe, heb wel degelijk het vorige deel onderzocht, maar alsk ik de resource file in mn root zet, krijg ik een soort schermpje dat wss bedoelt is van het installeren, en alles lijkt goed te gaan.. maar dan weer het groene scherm..

ik wou nog eens proberen de files erop te zetten, en als ik nu de speler wil openen via windows krijg ik deze fout:

http://tinypic.com/view.php?pic=6o27kh5&s=0

voor alle duidelijkheid, dit meldt hij dus:
De schijf in station F is niet geformatteerd.
Wilt u de schijf nu formatteren?

and1neman wijzigde dit bericht 07-12-2007 22:23 (27%)

Maf. Maar dan zul je em toch eerst moeten formatteren denk ik.. Echter, dan ben je uiteraard wel al je files kwijt die erop staan.

jup, das niet echt een probleem, maar dan zal k al mn mappen enzo zelf terug moeten aanmaken?

Uiteraard. Bij het formatteren wordt alles gewist.

Reg. datum: 28 november 2004

Vinden jullie trouwens de nieuwe creative zen ook een beetje op een Meizu imitatie lijken?
http://www.lugarus.com/images/articles/dcaf6a7b6264758ca316e513fa757037/Creative_Zen_1.jpg

Reg. datum: 02 november 2006

* master007 quote RoD uit het Zen topic
quote:
RoD schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:07:

[...]

Ja, die gelijkenis was me al opgevallen. Echter, bij dit type speler kun je moeilijk variëren. Je kunt net als de D2 knoppen aan de zijkant van de speler doen + touchscreen, of je doet het op de manier van de M6.. knoppen naast het scherm. Aan beide kanten van de speler of onder de speler gaat niet werken, want dan moet je de speler met twee handen bedienen, en dat geeft je natuurlijk een achterstand op de concurrentie.
Aangezien het bedieningsgedeelte er niet hetzelfde uitziet vind ik het dus ook geen rip-off. Voor maximale effectiviteit moet je een bepaald concept aanhouden, vooral bij dit soort hybride spelers.

Reg. datum: 28 augustus 2006

quote:
master007 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:07:
* master007 quote RoD uit het Zen topic

[...]
"Aan beide kanten van de speler of onder de speler gaat niet werken, want dan moet je de speler met twee handen bedienen, en dat geeft je natuurlijk een achterstand op de concurrentie."

Clix(²)?

gamer/hardware freak
Reg. datum: 16 mei 2005

dat is geen bediening aan de onderkant of zijkanten, dan klikt het scherm zelf gewoon mee, dus kun je alsnog aardig goed met 1 hand besturen.

Reg. datum: 25 januari 2005

Nav van m'n firmware update:
quote:
master007 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:11:
Niet? Please backup your files before upgrade vind ik toch redelijk duidelijk: je moet de bestanden op de speler backuppen, je hoeft echt geen programeur te zijn om dat te snappen.
Tuurlijk had ik wel even dit topic kunnen doorspitten, maar ik had haast (waarna ik een weekendje zonder mp3's zat).

Please backup your files, ik dacht oprecht dat dit om de system files ging, ik was immers een update voor m'n system file aan het installeren. Dus vast heel naief dacht ik dat het om m'n FM.ini etc. ging.

Ach ja, het werkt weer allemaal, heb zo goed als alles nog ergens op m'n HD staan.

Ontopic, ben wel te spreken over de firmware update, geen gestotter (tot nu toe) te horen aan het eind van mp3s.

En hierboven over de FM-tuner: ik vind hem best redelijk. Ik heb Philips wekker radio die op dezelfde plek een minder ontvangst heeft dan de M6.
Een beetje kloten met de .ini file en dan is de radio nog erg gebruiksvriendelijk ook.

Reg. datum: 25 januari 2005

quote:
zeroxcool schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:50:
[...]

'Veel', dat valt wel mee toch? Maar er is een groep NL gebruikers die (vooral) in dit topic veel bepraten over de speler.
Ik heb tot nu toe 1 iemand zien rondlopen met een M6. Jongen van een jaar of 18-20 die bij Rotterdam Alexander uitstapt met een M6 om z'n nek, jij zit dan blijkbaar ook op dit topic: *zwaai*

(nee ik ben geen lekker wijf met een voorkeur voor gadgets helaas)

Achja, ik zie ook nooit mensen lopen met een Archos-, Cowon- of iriver-PMD. En dit zijn toch topmerken. Op fora zoals GoT (en Dapreview, ABI, ed) zie je juist daar de meeste aandacht naar uitgaan. Ook voor Meizu zie je nu behoorlijk wat aandacht komen op de fora waar de echte PMD-fans zitten. Dat wil toch wel zeggen dat het geen rotzooi is die ze maken. Dat je er niemand mee ziet lopen vind ik niet zoveel zeggend. De gemiddelde consument loopt met een Blokker-speler (of een iPod), maar dat wil niet zeggen dat deze ook de beste zijn. Qua aandacht kan Meizu zich dus meten met de traditionele PMD-goden, iets wat overigens in de reviews over het algemeen ook naar voren komt.

Volgens mij zijn de A-merken in landen als Korea ed veel populairder. In China doet Meizu het naar horen zeggen ook vrij goed.. dusja :)

Zo, denk dat ik toch maar voor de M6 ga. Heb al even bij Edwin gepolst, heeft ze waarschijnlijk eind van de week weer.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: