Roermond-Centrum (Rm-C) is ADSL2+ in het KPN netwerk.quote:Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:
Mijn Zyxel modem traint in op 7996/1023.
Statuspagina stelt dat het modem verbonden is via ADSL2.
Wil dit nu zeggen dat de telefooncentrale wél is aangepast voor ADSL2(+) ?
Of kan er ook op een niet geupgrade telefooncentrale (dus gewoon ADSL1) toch via ADSL2 verbinding gemaakt worden?
Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitjeverschil in.
Ik heb overal al nagevraagd of de telefooncentrale Roermond-Centrum nu wel of niet is aangepast aan ADSL2+ (KPN netwerk), maar niemand kan mij daar antwoord op geven.
Die is ook ADSL2+.quote:Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Deze centrale is toch aardig groot, vreemd dat een kleinere centrale in Roermond(donderberg) wel is geupgrade naar ADSL2+?
Bij KPN in het netwerk zijn twee type centrales: ADSL en ADSL2+ geschikte centrales.quote:Heeft iemand van jullie een idee hierover misschien?
Nu zijn er twee situaties en je hebt de eerste:
- Door lijnlengte is men voorzichtig en laat niet hoger toe dan 8Mb, dat wordt geleverd op ADSL2 instellingen en niet op ADSL2+ op het KPN netwerk.
- Je centrale is een ADSL centrale, maar je zit toch op een ADSL2+ geschikte kaart. Echter ook dan, zelfs al woon je naast de centrale, krijg je maximaal 8Mb (op ADSL2 dan ook) omdat niet de hele centrale is voorzien van ADSL2+ kaarten en dus ADSL blijft (tot max 8Mb).
Die kaarten bestaan niet, alleen ADSL2 kaarten.quote:trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:58:
[...]
Ja. ADSL2 in ieder geval. Maximale snelheid bij ADSL2 is 12 mbit. Het kan zijn dat er ook ADSL2+ kaarten zijn, maar daar ben je niet op aangesloten.
bjck wijzigde dit bericht 15-11-2007 21:34 (3%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.