Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:

Mijn Zyxel modem traint in op 7996/1023.
Statuspagina stelt dat het modem verbonden is via ADSL2.

Wil dit nu zeggen dat de telefooncentrale wél is aangepast voor ADSL2(+) ?

Of kan er ook op een niet geupgrade telefooncentrale (dus gewoon ADSL1) toch via ADSL2 verbinding gemaakt worden?

Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitje :+ verschil in.

Ik heb overal al nagevraagd of de telefooncentrale Roermond-Centrum nu wel of niet is aangepast aan ADSL2+ (KPN netwerk), maar niemand kan mij daar antwoord op geven.
Roermond-Centrum (Rm-C) is ADSL2+ in het KPN netwerk.
quote:
Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Deze centrale is toch aardig groot, vreemd dat een kleinere centrale in Roermond(donderberg) wel is geupgrade naar ADSL2+?
Die is ook ADSL2+.
quote:
Heeft iemand van jullie een idee hierover misschien? _/-\o_
Bij KPN in het netwerk zijn twee type centrales: ADSL en ADSL2+ geschikte centrales.

Nu zijn er twee situaties en je hebt de eerste:
  • Door lijnlengte is men voorzichtig en laat niet hoger toe dan 8Mb, dat wordt geleverd op ADSL2 instellingen en niet op ADSL2+ op het KPN netwerk.
  • Je centrale is een ADSL centrale, maar je zit toch op een ADSL2+ geschikte kaart. Echter ook dan, zelfs al woon je naast de centrale, krijg je maximaal 8Mb (op ADSL2 dan ook) omdat niet de hele centrale is voorzien van ADSL2+ kaarten en dus ADSL blijft (tot max 8Mb).
quote:
trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:58:
[...]

Ja. ADSL2 in ieder geval. Maximale snelheid bij ADSL2 is 12 mbit. Het kan zijn dat er ook ADSL2+ kaarten zijn, maar daar ben je niet op aangesloten.
Die kaarten bestaan niet, alleen ADSL2 kaarten.

bjck wijzigde dit bericht 15-11-2007 21:34 (3%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 25 juni 2006

Vraagje,

Ik download via eweka rond de 400/500 kb/s.
Nu haal ik bij speedtest ca. 1400 kb/s
Testbestand van LeaseWeb ( http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test ) 1400kb/s

Ik zit 600 meter van de centrale.
De modem is direct aangesloten op het IS/RA punt. (Dedicated).

Waarom haal ik via eweka niet rond de 1400 kb/s ?
( Gebruik 'newsleecher' ! ) (Port 119)

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

genoeg connecties ingesteld voor eweka in newsleecher?

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
De.Schurk schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:40:
Vraagje,

Testbestand van LeaseWeb ( http://www.leaseweb.com/index.php?p=network.test ) 1400kb/s

Draai eens TCPOptimizer op je PC voor die netwerk kaart (als het windowsXP is, niet Vista) als meer connecties niet helpt. En het kan natuurlijk ook altijd nog aan Eweka liggen, test eens overdag buiten de piektijden.

quote:
Vraagje,

Denk dat je niet genoeg lijntjes gebruikt. Je mag er tegenwoordig 8 gebruiken. Ieder lijntje is gecapped op ongeveer 300KB/s

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
Omdat de servers van Eweka 's avonds zwaar overbelast zijn en in het weekend 's middags ook nog.

Eweka heeft zo'n server-status-pagina, maar daar zetten ze volgens mij expres geen 100% belasting omdat anders hun abonnees gaan flippen. M.a.w. je wordt belazerd waar je bij staat.

Mijn advies: Zet je Eweka download 's ochtends door de week om 7.00 uur aan. Gegarandeerd volle bak.

Reg. datum: 15 november 2007

En het is gefixed! 20371 kbps / 1114 kbps (1,9 MB/sec)

leadnfollow wijzigde dit bericht 16-11-2007 14:37 (148%)

Did you mean: dataquest

In het vorige topic had ik het erover dat ik op de ADSL2 stand stond ingesteld (dus niet 2+) waardoor ik in theorie max 12Mbps zou halen (adsl2 kan immers niet hoger), terwijl op Telfort.nl 19Mbps werd voorspeld.
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps :). Het blijkt dus niet zo te zijn dat de indicatietool een ADSL2+ snelheid voorspelt terwijl er helemaal geen 2+ dekking is, de indicatietool houdt hier dus wel rekening mee (hoewel het dus geen garanties geeft!).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
macbook-renko:~ renko$ wget ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
--00:02:41--  ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
           => `10mb.bin.2'
Resolving ftp.tweakdsl.nl... done.
Connecting to ftp.tweakdsl.nl[217.19.16.145]:21... connected.

Length: 10,485,760 (unauthoritative)

100%[====================================>] 10,485,760     1.66M/s    ETA 00:00

00:02:47 (1.66 MB/s) - `10mb.bin.2' saved [10485760]

macbook-renko:~ renko$

Speedtouch 716: 15Mbps
Zyxel: 16.6Mbps
Afstand hemelsbreed: 907 meter (volgens http://pcdb.bbned.nl/)
Verwachte snelheid: 19Mbps
Netwerk: KPN

Ik ben erg tevreden en hoop dat het zo stabiel blijft zoals het nu is of lijkt te zijn. :)

Een moderator wijzigde dit bericht 16-11-2007 00:51 (4%)

hoi

E6400 @ 3 Ghz

quote:
Datafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:09:
In het vorige topic had ik het erover dat ik op de ADSL2 stand stond ingesteld (dus niet 2+) waardoor ik in theorie max 12Mbps zou halen (adsl2 kan immers niet hoger), terwijl op Telfort.nl 19Mbps werd voorspeld.
Geen paniek. Het is zojuist gefixt, ik zit nu lekker op ADSL2+ op 16,6Mbps :). Het blijkt dus niet zo te zijn dat de indicatietool een ADSL2+ snelheid voorspelt terwijl er helemaal geen 2+ dekking is, de indicatietool houdt hier dus wel rekening mee (hoewel het dus geen garanties geeft!).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
           => `10mb.bin.2'

Ik ben erg tevreden en hoop dat het zo stabiel blijft zoals het nu is of lijkt te zijn. :)
ZOMG :) dat zijn lekkere snelheden. Ik moet zelf nog op de modem wachten ( sta in stap4 ) en kan niet wachten tot het zover is :) *hulde aan helldesk-medewerker*

ASUS P5W DH Deluxe - E6400 @ 3 Ghz - 512 x 2 Corsair PC6400 http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=111186

Reg. datum: 09 mei 2003

quote:
CremersDH schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:
[...]
Sorry maar dat bedoel ik niet. Ik heb daar ingesteld dat met beide gebeld kan worden. Maar per gesprek wil ik kunnen wisselen zonder mijn computer op te hoeven starten naar de webinterface te gaan en te wijzigen welke SIP provider er vanaf dan gebruikt moet worden.
Dat kan dus niet met de ZyXEL. Die kan 2 sip providers aan, maar geen dialplan. Terwijl de Speedtouch maar 1 sip provider aan kan maar wel een dialplan heeft. Go figure. 8)7

Reg. datum: 16 november 2007

Hallo,ik heb veel schommelingen tussen de 1200kB en 1700kB dus niet zo stabiel via eweka .maar ben wel benieuwd naar hoe ze de fup gaan hanteren aangezien mijn kinderen en ik zelf toch wel heavy users zijn ,zit nog een maand of acht vast aan mijn kabelboer en die doen in ieder geval niet moeilijk,

Reg. datum: 10 oktober 2005

Dat is ook toevallig en tevens 'n beetje schrikken.. :'(
Ik zit op de zelfde centrale als jij met een berekende afstand van ~1600 mtr.
Ik dacht dat die centrale allang ADSL2+ voorbereid was.
In mijn (nog huidige Siemens experia) modem staat "G.992.3 (ADSL2)" en ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat G.992.3 betekent ADSL2+.??
Maargoed; 8 MB is nog altijd bijna 3x sneller dan mijn huidige Planet Internet plus bellen van 3MB/¤ 52,95.

Ik ga een dezer dagen Telfort aanvragen en daarna Planet opzeggen.
Ze vertikken het gewoon om mijn e-mails te beantwoorden op mijn vraag wanneer mijn opzeg datum precies is. (Gewoon GEEN antwoorden!!)
Daarbij wijzigen ze de datum welke bij mijn gegevens staan ook nog eens een keer. (Hebben ze al bij meerdere personen geflikt, en ook op vragen hierover geven ze gewoon GEEN antwoord...)
quote:
Rolfy schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:51:
Vraagje:

Mijn Zyxel modem traint in op 7996/1023.
Statuspagina stelt dat het modem verbonden is via ADSL2.

Wil dit nu zeggen dat de telefooncentrale wél is aangepast voor ADSL2(+) ?

Of kan er ook op een niet geupgrade telefooncentrale (dus gewoon ADSL1) toch via ADSL2 verbinding gemaakt worden?

Want aangezien de attenuation 28 dB is, lijkt het er op dat ik aangesloten ben op een ADSL1 centrale. Helemaal in combinatie met de intrainsnelheid. Die intrainsnelheid is overigens altijd hetzelfde, er zit sinds aansluitdatum 9 november geen bitje :+ verschil in.

Ik heb overal al nagevraagd of de telefooncentrale Roermond-Centrum nu wel of niet is aangepast aan ADSL2+ (KPN netwerk), maar niemand kan mij daar antwoord op geven.

Heb hier al KPN over gebeld en gemaild, Helpdesk Telfort ook, en niemand kan mij een antwoord geven. Is toch raar?
Deze centrale is toch aardig groot, vreemd dat een kleinere centrale in Roermond(donderberg) wel is geupgrade naar ADSL2+?

Heeft iemand van jullie een idee hierover misschien? _/-\o_

Hoe heb je dit (laten) fixen??
quote:
Datafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 00:09:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
           => `10mb.bin.2'

Afstand hemelsbreed: 907 meter (volgens http://pcdb.bbned.nl/)
Netwerk: KPN

quote:
huh?? schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:00:
Dat is ook toevallig en tevens 'n beetje schrikken.. :'(
Ik zit op de zelfde centrale als jij met een berekende afstand van ~1600 mtr.
Ik dacht dat die centrale allang ADSL2+ voorbereid was.
In mijn (nog huidige Siemens experia) modem staat "G.992.3 (ADSL2)" en ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat G.992.3 betekent ADSL2+.??
Als je huidige verbinding 8000kbps of lager is in snelheid mag je maximaal op ADSL2 verbinden bij KPN. Betekent dus niet dat die centrale niet ADSL2+ geschikt is gelijk.
quote:
huh?? schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:02:
Hoe heb je dit (laten) fixen??

[...]
In zijn verhaal staat ook dat hij als indicatie 19Mb kreeg van Telfort. Ik denk dat als je indicatie 8Mb was en je op ADSL2 mag verbinden het dus wel juist is gewoon.

bjck wijzigde dit bericht 16-11-2007 08:24 (21%)

Reg. datum: 07 juni 2000

Nog even een update op mijn situatie van hoge mate van internet-gebrek na Stap 3 -> Stap 4. Ik heb het gisteren met hulp van KPN op kunnen lossen. Volgens de 2e lijn van KPN hebben zij de apparatuur in de centrale een schop verkocht, daarna kon ik wel dns requests door mijn modem krijgen, maar NAT weigerde. Een erg vreemde situatie, en de KPN medewerker kwam met het voorstel een ander modem te proberen, het is blijkbaar bekend dat Alcatel Speedtouch Home modems problemen kunnen geven in dit soort situaties. Ik heb het voor elkaar gekregen om het Telfort modem met mijn huidige KPN lijn te laten babbelen, en dat bleek de oplossing.

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Reg. datum: 14 maart 2006

quote:
azcee schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:25:
[...]
@TheKillingBean
Mogelijk verkeer ik in dezelfde omstandigheden als jij. Ik ben een "oude" Planet klant en heb dus een Comfort contract dat jaarlijks in juli wordt verlengd. Maar ik wil graag z.s.m. over naar Telfort.
Dat ik dan - conform het contract - vermoedelijk tot juli volgend jaar moet betalen neem ik op de koop toe.
Als ik nu Telfort aanvraag, loop ik dan het risico dat Planet de lijn "bezet" houdt tot juli volgend jaar of zijn er andere mogelijkheden/ervaringen op dit gebied?
Heb je jouw contract nu voortijdig beëindigd en zo ja, hoe is Planet daar mee omgegaan?
Voordat ik wist op welke datum ik exact Telfort zou krijgen had ik al contact gehad met Planet. Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik mijn Planet contract wil beëindigen, maar dat ik wel gewoon internet wil hebben tot het einde van mijn contract. Binnen enkele dagen krijg je een bevestiging brief en een email. Als je binnen 10 werkdagen niets hebt gehoord, meteen weer bellen. Bij ging het de eerste keer niet goed door Planet |:(
marcel
Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:51:
[...]

Voordat ik antwoord de volgende vraag:

• Welke datum ga je verhuizen?
• Welke datum loopt je abonnement bij KPN af?
Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.

Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.

quote:
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:16:
[...]

Als je huidige verbinding 8000kbps of lager is in snelheid mag je maximaal op ADSL2 verbinden bij KPN. Betekent dus niet dat die centrale niet ADSL2+ geschikt is gelijk.

[...]

In zijn verhaal staat ook dat hij als indicatie 19Mb kreeg van Telfort. Ik denk dat als je indicatie 8Mb was en je op ADSL2 mag verbinden het dus wel juist is gewoon.
Mijn huidige snelheid is 3 Mb. Dus dit betekent vlgs. jou dat ik altijd max op ADSL2 verbonden wordt? Wel raar.
Mijn indicatie op telfort.nl is ook 19 Mb.
Maar is mijn aanname v.w.b. de G.992.3 niet juist? (de 3 zou dan 2+ betekenen?)

quote:
huh?? schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:19:
[...]

Mijn huidige snelheid is 3 Mb. Dus dit betekent vlgs. jou dat ik altijd max op ADSL2 verbonden wordt? Wel raar.
Als je op het KPN ADSL netwerk bent aangesloten en een verbinding hebt op een ADSL2+ centrale, maar 8Mb of lager mag je maximaal op ADSL2 verbinden (G.992.3) altijd.

Raar is het niet, want je hebt geen ADSL2+ nodig om die 3Mb te leveren natuurlijk.
quote:
Mijn indicatie op telfort.nl is ook 19 Mb.
Maar is mijn aanname v.w.b. de G.992.3 niet juist? (de 3 zou dan 2+ betekenen?)
G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+

Dus als Telfort als indicatie geeft 19Mb zal je verbinding na de overstap op ADSL2+ verbinden na de omzetting.

bjck wijzigde dit bericht 16-11-2007 09:22 (31%)

Pffff,
Toch weer een geruststelling.
Bedankt voor de info. (wat snel...!)
quote:
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:21:
[...]

Als je op het KPN ADSL netwerk bent aangesloten en een verbinding hebt op een ADSL2+ centrale, maar 8Mb of lager mag je maximaal op ADSL2 verbinden (G.992.3) altijd.

Raar is het niet, want je hebt geen ADSL2+ nodig om die 3Mb te leveren natuurlijk.

[...]

G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+

Dus als Telfort als indicatie geeft 19Mb zal je verbinding na de overstap op ADSL2+ verbinden na de omzetting.

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Snoes schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:07:
[...]

Verhuisdatum; ervan uitgaande dat ik mijn huis de komende maand niet verkoop, heb ik het idee gelijk over te gaan met de overgangsdatum van Planet - Telfort. Mocht ik het huis eerder verkopen zal ik misschien eerder over moeten, maar daar ga ik voor als nog niet van uit.

Het abonnement loopt op 28-02-2008 af.
Dan kun je het beste op je nieuwe adres Telfort aanvragen en op je huidige adres je Planet internet opzeggen. Indien je je telefoonnummer wilt porteren moet je eerst Telfort aanvragen en er voor zorgen dat ze het nummer porteren (als je via Planet IPB belt). Je hebt dan misschien een maand extra abonnementskosten, maar je hoeft geen ¤ 59,- verhuiskosten te betalen.

Reg. datum: 11 februari 2005

Ik denk ik vraag alles vroeg aan voor de overstap van Abel (******** provider) naar Telfort en het hoeft pas op 18 jan 2008 opgelverd te worden, en ja hoor Telfort heeft alles binne 3 weeke gedaan :)

Heb alle briefe binnen en modem (heb ook een gratis multi modem gekregen)

hou nu al van telfort O+

Reg. datum: 07 oktober 2006

quote:
Volgende week wordt internet bij mij opgeleverd.

Maar ik snap niet helemaal hoe ik de modem zou moeten aansluiten met telfort telefonie.

Kan iemand het voor mij iets duidelijker uitleggen?
Mischien wordt je hier wijzer van...

Situatie bij mij:
- ISRA punt zit een stekkerdoos gemonteerd (met mogelijkheid tot ministekkertje), daar gaat je modem in zonder de splitter.
- In je modem prik je dan je telefoon(s) ministekkertje.

Je hebt dus helemaal geen splitter meer nodig, scheelt ietsjes in snelheid bij mij.
Het verbinden van draadjes met de apparatuur lijkt me niet erg veilig.
Ps. Ik heb de draadloze versie van het modem, maar dat maakt weinig verschil.
En de telefoon is pas na 4 dagen actief bij overstap

Succes.

AUijtdehaag wijzigde dit bericht 16-11-2007 10:32 (16%)

Reg. datum: 05 september 2007

Even een vraagje voor de heren/dames die, afgaand aan de prima, duidelijke, technisch inhoudelijke antwoorden, heel goed op de hoogte zijn van de ADSL techniek.

Ik ben sinds gisteren aangesloten op Telfort ADSL. Mijn vorige provider was Direct ADSL van KPN.
Alles is gladjes verlopen (met dank dus aan zowel KPN als Telfort!!)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor handelingen er nu allemaal uitgevoerd moeten worden door zowel KPN als Telfort om een migratie zoals die van mij, maar ook van bv een andere provider (zelfs van een ander netwerk..) uit te voeren? Ik bedoel dan ook echt bv. 'draadjes en modems..'

Misschien is het leuk/informatief om even toe te lichten hoe een ADSL verbinding 'in elkaar steekt'. Dus netwerk, centrale, modem, huisaansluiting etc..

Dit is misschien ook goed voor het begrijpen van de termen 'slopen', migreren, telco->telco etc. en waarom de te volgen volgorde van aanmelden en opzeggen zo hoort, zoals hier in het forum wordt aanbevolen.

Ben benieuwd!

Bongo Stampede

Loopt zeker storm bij Telfort. De gratis modems zijn uitverkocht en ze leveren nu de modems met ingebouwde router voor 4 pc's er gratis bij.

* Soulmaster is zeer binnenkort ook telfort klant.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: