Kan in veel gevallen wel naast elkaar, ongeveer 50% van de huizen heeft twee aderparen die gebruikt kunnen worden. Meestal in apparatementen niet en ook nieuwbouw gaat meestal niet.quote:Dothan schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:35:
[...]
Betekent dit nu dat je 2 ADSL abonnementen naast elkaar kan laten lopen? Ik heb ADSL over POTS via BBned bij Tweakdsl, en ik zou dit abonnement er wel naast willen. Ik dacht altijd dat je maar 1 ADSL lijn kon hebben. Als dat dus wel kan dan neem ik ook Telfort internet.
Gewoon aanvragen en niet melden dat je iets hebt.
Wordt je aanvraag afgewezen omdat er geen lijn beschikbaar is kan je eerst nog een (extra) KPN Belbudget lijn aanvragen (eenmalig ¤47.50 en 12x ¤10) en daarop bestellen. Alleen maakt dat het weer duurder, maar het kan wel als je perse een tweede aansluiting wilt.
KPN heeft een lever verplichting voor telefonie, ze moeten hem aanleggen al kan het wel zijn dat 2x Belbudget niet kan. En als er gevraagd wordt waarom je die wil zeg je gewoon dat je een alarm installatie hem vereist.
Eerst 12 maanden contract, dan per maand opzegbaar.quote:doitall schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:40:
Weet iemand of je dit contract na een jaar elke maand op kan zeggen of wordt het automatisch verlengd met nog een jaar?
Wat is die Airport? Alleen een AP (AccessPoint) of ook een wireless router met 4 netwerk poorten?quote:Boss schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:34:
Ik heb een vraagje: ik heb een Apple Airport. Kan ik die zo in 1x aan de eenvoudigste en gratis (geschikt voor 1 computer) modem prikken die ze bij Telfort leveren? En dan die modem via de airport toch met meerdere computers gebruiken?
Of is het modem gewoon beperkt in zijn functionaliteit en is het absoluut niet mogelijk om er met meer dan 1 computer aan te hangen?
De 'Basis modem' is niet beperkt expliciet tot 1 PC, hij heeft alleen maar 1 Netwerk poort. Dus als je meerdere PC's aan wilt sluiten heb je een switch nodig of een AP. Een breedband router zou ook nog kunnen (met wireless eventueel), alleen moet je die even anders instellen zodat het een switch + wireless apparaat wordt. Anders heb je 2x een router in je netwerk (ZyXEL + extra) en dat geeft soms rare problemen of moeilijkheden.
Het werkt wel, echter ondersteunt de helpdesk van Telfort hem niet. Dus bestel sowieso ook het gratis modem zodat wanneer je problemen hebt je die kunt aansluiten en controleren of het aan je Speedtouch gebruik of aan Telfort ligt. Dan kan de helpdesk je probleem wel aannemen en onderzoeken immers.quote:Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:34:
Graag zou ik mn huidige modem (Speedtouch 716v5) willen gebruiken ivm wireless, enig idee of dat werkt met een Tiscali netwerk?
En houdt er rekening mee dat in sommige gevallen de upload de 1024kbps niet haalt met een Speedtouch, zal dan rond de 900kbps liggen.
Je kan je Speedtouch ook nog als AP (AccessPoint) gebruiken door hem anders in te stellen en met een LAN poort aan de ZyXEL te hangen. Dan bestel je de 'Basis modem' en sluit je de poort van de ZyXEL aan op LAN1 van de Speedtouch. Dan doet de Speedtouch wel zorgen dat je nog 3 PC's kan aansluiten (switch) en het Wireless gedeelte werkt ook dan (AP). Je zorgt dan dat de ZyXEL de router functie doet/houdt en de IP adressen uitdeelt via DHCP op je lokale netwerk.
Of je bestelt gewoon de Wireless versie wat het makkelijk maakt
bjck wijzigde dit bericht 14-10-2007 17:03 (56%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.