Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet - 20 Mbit voor ¤19,95

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
GameSpel schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Ik heb dat ook. Alice maakt gebruik van BBNed (dacht ik) en Telfort van Tiscali. Hier in Maassluis is in de centrale de BBNed lijn een normale ADSL lijn en Tiscali heeft een ADSL2 lijn, daar zit waarschijnlijk het verschil in.
Trouwens wat ik ook vreemd vind is dat een collega van mij die ook op dezelfde ADSLcentrale zit als ik (op+/- 1 km en ik zit volgens BBNED op 100meter) aangegeven krijgt 16MB en ik kom niet ver dan 8MB via de site van telfort. Dit is toch vreemd of niet?

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:06:
[...]

Maar de dame aan de andere kant gaf aan dat ik 4 weken mijn oude nummer 'kwijt' zou zijn en daarna zou het weer actief moeten worden maar dan via hun. 4 weken is toch te lang? Normaal moet een portering een paar dagen na activering van ADSL toch klaar zijn of ben ik dan te optimistisch?
Volgens mij klopt dat niet, een paar dagen is het maximaal. Die 4 weken blijkt oude informatie te zijn.

Ik dacht dat het zelfs 3 dagen is standaard en vanaf IPB is het dezelfde dag als je ADSL opgeleverd wordt zelfs.
quote:
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

Trouwens wat ik ook vreemd vind is dat een collega van mij die ook op dezelfde ADSLcentrale zit als ik (op+/- 1 km en ik zit volgens BBNED op 100meter) aangegeven krijgt 16MB en ik kom niet ver dan 8MB via de site van telfort. Dit is toch vreemd of niet?
Als het dezelfde centrale is zal de lijnlengte verschillend zijn. Weet je zeker dat het dezelfde is?

En BBned heeft 100m staan in de database voor sommige postcodes, dat lijkt erop dat ze niet weten hoe lang het is en een waarde invullen. Niemand zit op 100m lijnlengte immers eigenlijk, dan moet je naast de centrale wonen :)

Dus neem even aan dat die 100m niet correct is en jij blijkbaar verder woont van de centrale dan hem (of jouw lijn ligt ongunstiger in de grond en is daardoor langer).

Die snelheids meter is een indicatie ook natuurlijk.

bjck wijzigde dit bericht 12-10-2007 17:15 (11%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 28 augustus 2007

quote:
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Als het dezelfde centrale is zal de lijnlengte verschillend zijn. Weet je zeker dat het dezelfde is?

En BBned heeft 100m staan in de database voor sommige postcodes, dat lijkt erop dat ze niet weten hoe lang het is en een waarde invullen. Niemand zit op 100m lijnlengte immers eigenlijk, dan moet je naast de centrale wonen :)

Dus neem even aan dat die 100m niet correct is en jij blijkbaar verder woont van de centrale dan hem (of jouw lijn ligt ongunstiger in de grond en is daardoor langer).

Die snelheids meter is een indicatie ook natuurlijk.
Bedankt voor je antwoord.

Wat je schrijft zal dan wel waar zijn... toch vreemd dat Alice wel 16MB aangeeft maar ja... Ik ga eerst een weekje op vakantie en dan Telfort maar eens bestellen. Heb nu InternetPlusBellen dus Telfort is so wie so goedkoper, hopelijk is de bereikbaarheid en expertise beter dan die lui van Alice. Dat was een drama traject.

Jammer dat niemand nog iets kan zeggen over de service van Telfort...

quote:
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:48:
[...]

Wat je schrijft zal dan wel waar zijn... toch vreemd dat Alice wel 16MB aangeeft maar ja... Ik ga eerst een weekje op vakantie en dan Telfort maar eens bestellen. Heb nu InternetPlusBellen dus Telfort is so wie so goedkoper, hopelijk is de bereikbaarheid en expertise beter dan die lui van Alice. Dat was een drama traject.

Is logisch dat Alice 16Mb aangeeft als ze denken (of terug krijgen van BBned) dat het 100m is ;)

Reg. datum: 13 september 2003

Hier is ook wel interesse voor het Telfort abonnement. Blijf echter ook wel met een paar vragen zitten.

De sales medewerker wist niet overal antwoord op dus dat ging hij uitzoeken en mij terugbellen.

De verbinding is ook mogelijk over ISDN. Als je Telfort + bellen neemt kan je alleen het hoofdnummer meenemen, meerdere nummers zijn tot nu toe niet mogelijk. Je blijft zitten met een ADSL over ISDN. Het ISDN abbo kan echter opgezecht worden (automatisch?).

Als je aan het bellen bent ben je nog bereikbaar op de telefoon op het andere poortje. Je kan zelf geen 2 uitgaande gesprekken opzetten.

De vroeg hoe dynamisch het IP adres was ging hij uitzoeken. Ook of poort 25 open staat en of er een smart relay server is voor mijn mail server.

Reg. datum: 03 februari 2001

quote:
bjck schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Is gewoon RFC1483Brigde met DHCP ja (met VPI/VCI 0/34)

Niets geen restrictie op gebruik van andere modem of je ZyXEL in bridge plaatsen met iets er achter. Alleen wel even je huidige DHCP lease vrijgeven voor de wissel anders heb je kans dat je een paar uur moet wachten tot je een IP krijgt op een ander mac-adres als je tevaak wisselt per dag :)
Ah ok, dat is lekker makkelijk. Maar die zyxels kunnen gewoon bridgen net als een copperjet? En dhcp is niet zoeen probleem komt een openbsd firewall achter. :)

Waar is de "any"-key
Reg. datum: 16 september 2002

Zal het ook mogelijk zijn de verzendkosten niet te betalen als ik de "gratis modem" van hun niet wil?

Ik kan gebruik blijven maken van mijn oranje Copperjet BBned modem. Alleen even de instellingen veranderen.

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

Reg. datum: 20 juni 2005

quote:
Madone schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:48:
[...]

In mijn geval geeft telfort 20 mbit aan, mijn ervaring met tiscali en daarvoor IPB geven aan dat de lijn maximaal 10 mbit haalt.

quote:
Westereen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:38:
Hier is ook wel interesse voor het Telfort abonnement. Blijf echter ook wel met een paar vragen zitten.

De sales medewerker wist niet overal antwoord op dus dat ging hij uitzoeken en mij terugbellen.

De verbinding is ook mogelijk over ISDN. Als je Telfort + bellen neemt kan je alleen het hoofdnummer meenemen, meerdere nummers zijn tot nu toe niet mogelijk. Je blijft zitten met een ADSL over ISDN. Het ISDN abbo kan echter opgezecht worden (automatisch?).
Als je een nummer (1 is al genoeg) van een ISDN2 lijn weg porteert heft KPN de dienst op compleet.

Je ADSL blijft dan 'ADSL over ISDN' (annexB) inderdaad. Als je geeft om elke bit snelheid die je kan halen zou ik kijken of je een ADSL verbinding ernaast kan laten aanleggen. Dus gewoon aanvragen en niet opgeven dat je KPN telefonie hebt.

Dan wordt gekeken of er een tweede lijn vrij is naast de huidige om ADSL op aan te sluiten (is dan altijd annexA) en kan je gewoon ook dan nog je nummer van de ISDN lijn porteren :)

Is er geen tweede lijn/aderpaar beschikbaar kan je altijd nog op de ISDN lijn bestellen als hij wordt afgewezen. ADSL over ISDN (annexB) haalt gewoon iets minder lijnsnelheid dan ADSL over POTS (annexA).
quote:
Als je aan het bellen bent ben je nog bereikbaar op de telefoon op het andere poortje. Je kan zelf geen 2 uitgaande gesprekken opzetten.
Je kan twee gesprekken tegelijk voeren en ontvangen met je modem. Ondanks dat je maar 1 nummer hebt kan je met beide phone poorten tegelijk bellen of gebeld worden.
quote:
De vroeg hoe dynamisch het IP adres was ging hij uitzoeken.
Standaard behoud je gewoon dezelfde, totdat Telfort besluit wat dingen te veranderen/omnummeren of door netwerk veranderingen dat je een IP krijgt uit een andere pool. Komt in de regel eigenlijk nauwelijks voor dat soort dingen.

En je modem niet lang uitzetten, dan heb je ook kans dat je IP aan een ander wordt vergeven.
quote:
Ook of poort 25 open staat en of er een smart relay server is voor mijn mail server.
Staat open.
quote:
Airwolf schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:31:
[...]

Ah ok, dat is lekker makkelijk. Maar die zyxels kunnen gewoon bridgen net als een copperjet? En dhcp is niet zoeen probleem komt een openbsd firewall achter. :)
Kan gewoon.

Echter ondersteund de helpdesk het niet volgens mij. Dus bij problemen modem resetten naar de standaard instellingen even zodat hij als router staat om te kijken of je probleem dan nog aanwezig is en de helpdesk de storing laten verhelpen.

En je telefonie poorten werken dan niet!
quote:
The Conman schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:44:
Zal het ook mogelijk zijn de verzendkosten niet te betalen als ik de "gratis modem" van hun niet wil?

Ik kan gebruik blijven maken van mijn oranje Copperjet BBned modem. Alleen even de instellingen veranderen.
Volgens mij staat er 'verzend en administratie kosten'. Kan zijn dat je die dan alsnog moet betalen...

Neem sowieso het gratis modem altijd, als je een probleem met je verbinding hebt en je hebt niet een door de ISP geleverd modem zal hulp krijgen moeilijk zijn. Je krijgt dan altijd de situatie dat je een ander modem moet testen om het modem van jezelf uit te sluiten als oorzaak of bij een instabiele verbinding krijgt je modem de schuld omdat de ISP niets kan onderzoeken bij de storing door het gebruiken van een onbekend product op de lijn.

Neem hem erbij en zet hem in de kast desnoods.
quote:
joop99 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

In mijn geval geeft telfort 20 mbit aan, mijn ervaring met tiscali en daarvoor IPB geven aan dat de lijn maximaal 10 mbit haalt.
Grote kans dat je dan ook maximaal 10Mbps haalt met Telfort. Dan is de lijn langer dan men denkt waardoor de inschatting te hoog uitvalt.

bjck wijzigde dit bericht 12-10-2007 20:53 (30%)

Did you mean: dataquest

Ik ben om :P
Het verschil met XS4ALL basic is _te_ groot om dit aanbod te laten liggen. Ik ben voornamelijk benieuwd van de snelheid van het achterliggende netwerk zelf eigenlijk. Stel ik haal naar de centrale 15Mbps. Zal de snelheid dan de hele dag altijd 15Mbps zijn, of zal het 's avonds toch minder worden (Zoals Chello vroegah)?

Nouja, met Xs4all heb ik nu 8Mbps, ik mag toch hopen dat Telfort die snelheid ook 's avonds wel gaat halen :P

hoi

quote:
Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:19:
Ik ben om :P
Het verschil met XS4ALL basic is _te_ groot om dit aanbod te laten liggen. Ik ben voornamelijk benieuwd van de snelheid van het achterliggende netwerk zelf eigenlijk. Stel ik haal naar de centrale 15Mbps. Zal de snelheid dan de hele dag altijd 15Mbps zijn, of zal het 's avonds toch minder worden (Zoals Chello vroegah)?

Nouja, met Xs4all heb ik nu 8Mbps, ik mag toch hopen dat Telfort die snelheid ook 's avonds wel gaat halen :P
Lijkt mij wel overdag en 's avonds gewoon dezelfde snelheid over je lijn. Is niet van deze tijd ook om dat niet te hebben ;)

Waar is de "any"-key
Reg. datum: 16 september 2002

Zo.. ik kon het ook niet laten. Ook maar besteld.

Nu maar hopen dat de migratie soepeltje verlopen.
Mijne staat ingepland op 01-11-2007.
Geen opzegtermijn bij me huidige provider.

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
Zo snel is Telfort internet op jouw adres
De snelheidscheck is voor deze postcode/huisnummer-combinatie niet beschikbaar.
En gisteren haalde ik nog 18MBIT d8 ik.... :S

Did you mean: dataquest

Tijdens het bestellen:
quote:
Onze excuses, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer.
Goed bezig :P

/edit/
quote:
De snelheidscheck is voor deze postcode/huisnummer-combinatie tijdelijk niet beschikbaar.

Datafeest wijzigde dit bericht 13-10-2007 11:46 (29%)

hoi

Reg. datum: 10 mei 2005

Dit komt als geroepen!

Dacht aan orange 4mb voor 13.95, maar dit is een veel betere deal. Plus: geen belachelijke verhoging van je abo (naar +- 27 euro p/m) na een jaar. En geen stilzwijgende verlenging met een jaar na je contractperiode.

Dus: ook besteld. Ben benieuwd wanneer de eerste opgeleverd worden en de bijbehorende ervaringen.

Ben net naar de Telfort winkel geweest, ik had nog een aantal vragen namelijk. Vooral omdat ik een tweede lijn wil naast mijn huidige bestaande lijn. Was nog van origine een ISDN1 verbinding maar is nu helemaal leeg met alleen maar XS4all Only. Wilde er een tweede lijntje erbij als backup voor mijn eigen server (hoef ik niet off-line te zijn in noodgevallen) an dit as wel een erg goedkopen aanbieding.

Het bestel process leverde de medewerker wel wat vragen op en er werdt driftig gebeld met de helpdesk. Vooral omdat ik al een bestaande ADSL verbinding heb en er een nieuwe bij wil. Nu is alles ingevuld alsof ik nog helemaal niets heb, geen ADSL en geen telefonie. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en straks niet mijn huidige lijn wordt gesloopt. Ik denk dat ik van de week nog maar even een mailtje stuur naar de helpdesk om problemen voor te zijn.

Ben benieuwd. Trouwens er waren geen kosten verbonden aan het aanvragen van een geheel nieuwe lijn ! Dat verbaasde me wel, maar maakt ht wel extra interressant! Zal mijn vorderingen blijven melden.
Reg. datum: 26 februari 2001

De bevestigingsbrief van telfort, viel net op de mat, das echt supersnel! :)

quote:
timsollet schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:43:
[...]

En gisteren haalde ik nog 18MBIT d8 ik.... :S
quote:
Datafeest schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:30:
Tijdens het bestellen:

[...]

Goed bezig :P

/edit/

[...]
Was even tijdelijk blijkbaar deze ochtend, iets met de postcode check ofzo leek het wel. Nu weer hetzelfde als gisteren :)
quote:
richard-5 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:10:
Ben net naar de Telfort winkel geweest, ik had nog een aantal vragen namelijk. Vooral omdat ik een tweede lijn wil naast mijn huidige bestaande lijn. Was nog van origine een ISDN1 verbinding maar is nu helemaal leeg met alleen maar XS4all Only. Wilde er een tweede lijntje erbij als backup voor mijn eigen server (hoef ik niet off-line te zijn in noodgevallen) an dit as wel een erg goedkopen aanbieding.

Het bestel process leverde de medewerker wel wat vragen op en er werdt driftig gebeld met de helpdesk. Vooral omdat ik al een bestaande ADSL verbinding heb en er een nieuwe bij wil. Nu is alles ingevuld alsof ik nog helemaal niets heb, geen ADSL en geen telefonie. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en straks niet mijn huidige lijn wordt gesloopt. Ik denk dat ik van de week nog maar even een mailtje stuur naar de helpdesk om problemen voor te zijn.

Ben benieuwd. Trouwens er waren geen kosten verbonden aan het aanvragen van een geheel nieuwe lijn ! Dat verbaasde me wel, maar maakt ht wel extra interressant! Zal mijn vorderingen blijven melden.
Nu is het hopen & afwachten of de tweede lijn (aderpaar) in gebruik genomen kan worden op je adres.

Op deze manier kan je huidige verbinding nooit gesloopt worden, hooguit de nieuwe aanvraag afgewezen (als er geen lijn beschikbaar is naast deze). Je vraagt geen overstap aan dus kunnen ook nooit je huidige verbinding omzetten.

bjck wijzigde dit bericht 13-10-2007 12:36 (61%)

Reg. datum: 13 augustus 2007

Ik wil ook graag overstappen naar Telfort internet alleen loopt mijn huidige IPB contract nog tot 09-05-2008 :(
Weet iemand of het mogelijk is om het contract af te kopen?
Of gewoon de bestelling in gang zetten bij Telfort en zien waar het schip strandt?

quote:
Dennis-L schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:34:
Ik wil ook graag overstappen naar Telfort internet alleen loopt mijn huidige IPB contract nog tot 09-05-2008 :(
Weet iemand of het mogelijk is om het contract af te kopen?
Of gewoon de bestelling in gang zetten bij Telfort en zien waar het schip strandt?
Dat is gewoon bestellen en overstappen. Dan krijg je vanzelf een slot nota denk ik van IPB voor de laatste maanden nog. Daar gaat het schip dan stranden :)

quote:
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Dat is gewoon bestellen en overstappen. Dan krijg je vanzelf een slot nota denk ik van IPB voor de laatste maanden nog. Daar gaat het schip dan stranden :)
Dat dacht ik al ;)
Das nog wel veel geld.
Maar ik zat nog te bedenken, brengen ze dan tot mei in rekening of tot en met februari?
Aangezien ik IPB 3 maanden voor het einde van de contractdatum op mag zeggen...

quote:
Dennis-L schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Dat dacht ik al ;)
Das nog wel veel geld.
Maar ik zat nog te bedenken, brengen ze dan tot mei in rekening of tot en met februari?
Aangezien ik IPB 3 maanden voor het einde van de contractdatum op mag zeggen...
Een contract heeft een termijn en dus een einddatum. En daarnaast heb je een opzegtermijn waar je rekening mee moet houden bij het opzeggen.

Dus de einddatum kan in de maand mei zijn en je kan bijvoorbeeld een opzegtermijn hebben van 2 maanden wat inhoudt dat je 2 maanden voor einde contract datum moet opzeggen al.

Gewoon rustig wachten en later pas aanvragen. Of nu al aanvragen en een datum kiezen in de toekomst zo dicht mogelijk - maar wel voor die datum - bij de einddatum van je IPB contract.

Je kan Telfort zo te zien wel een herinnering laten sturen naar je:

http://internet.telfort.nl/shop/overstappen-aanbod.html

bjck wijzigde dit bericht 13-10-2007 16:17 (7%)

quote:
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Een contract heeft een termijn en dus een einddatum. En daarnaast heb je een opzegtermijn waar je rekening mee moet houden bij het opzeggen.

Dus de einddatum kan in de maand mei zijn en je kan bijvoorbeeld een opzegtermijn hebben van 2 maanden wat inhoudt dat je 2 maanden voor einde contract datum moet opzeggen al.

Gewoon rustig wachten en later pas aanvragen. Of nu al aanvragen en een datum kiezen in de toekomst zo dicht mogelijk - maar wel voor die datum - bij de einddatum van je IPB contract.
Ja dan wacht ik inderdaad nog wel
Wie weet dat IPB dan eindelijk in prijs is verlaagt en een beetje dezelfde prijs/snelheid verhouding heeft als Telfort enzo ;)
Bedankt :D

Leuk artikel trouwens in de Telegraaf (bron)
quote:
Telfort internet is een dienst die het onlangs overgenomen Tiscali Nederland uitvoert voor Telfort. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het netwerk van Tiscali in combinatie met dat van KPN. Dit netwerk dekt sinds kort 96 procent van Nederland.
Dus Tiscali verzorgt de dienst Telfort Internet inderdaad :)

Was ook te verwachten gezien dezelfde modems ook geleverd worden bijvoorbeeld. En de extra dekking is nu aanwezig door gebruik te maken ook van het ADSL netwerk van KPN naast dat van Tiscali.

quote:
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Nu is het hopen & afwachten of de tweede lijn (aderpaar) in gebruik genomen kan worden op je adres.

Op deze manier kan je huidige verbinding nooit gesloopt worden, hooguit de nieuwe aanvraag afgewezen (als er geen lijn beschikbaar is naast deze). Je vraagt geen overstap aan dus kunnen ook nooit je huidige verbinding omzetten.
Oke, dit geeft vertrouwen, dankt je wel. Als er geen tweede aderpaar beschikbaar is gaat het dus niet door ? Moet ik dan eerst zelf een nieuwe lijn aanvragen, of kan dat via Telfort ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: