Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Loekie schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:27:
[...]

Als je meer dan stereo wilt, zul je de ontvanger via S/PDIF aan moeten sluiten. De films kunnen aangeboden worden met surround sound, dit is beperkt tot 5.1 dolby.
Ik heb de ontvanger via optische kabel aangesloten op m'n surround installatie, echter ik heb de blauwe lamp (5.1 surround) nog nooit zien branden. Hetgeen duidt op geen surround doorgifte.

quote:
simonanton schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:25:
[...]

Ik heb de ontvanger via optische kabel aangesloten op m'n surround installatie, echter ik heb de blauwe lamp (5.1 surround) nog nooit zien branden. Hetgeen duidt op geen surround doorgifte.
Volgens mij wordt gewoon Dolby Surround (ProLogic) meegestuurd. Dan is jou receiver zo slim om dat te splitten over je achterspeakers. Maar jou lampje gaat waarschijnlijk alleen branden als er Dolby DIGITAL aanwezig is, en dat wordt volgens mij niet meegestuurd.

Reg. datum: 22 december 2005

quote:
thegreatGandalf schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:12:
Ik wil ook graag interactieve tv maar is nog niet beschikbaar in capelle :(

heb toevallig gisteren op een normale tv digitenne gezien en dat zag er zeer scherp uit ! (had het hiervoor op een lcd tv gezien en dan zag je nogal wat blokvorming ) nu wou ik dus digitenne nemen maar helaas kan ik als ik bv 2 maanden later interactieve tv neem niet de kosten per maand weg laten vallen, en zou ik dus nog 10 maanden vast zitten aan digitenne terwijl het bij interactieve tv gratis is ( afgezien van de kosten van de decoder zoals hierboven ) .... jammer hoor zo bind je imho geen klanten..
Voor zover ik weet; is het zo dat wanneer je digitenne hebt en je neemt daarna I-TV dat je digitenne abonnement gewoon naar 0 euro gaat. Je betaalt dan alleen nog een huurtuner á ¤3,- per stuk mocht je die hebben.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to sat of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

quote:
Spiral schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:58:
[...]
Voor zover ik weet; is het zo dat wanneer je digitenne hebt en je neemt daarna I-TV dat je digitenne abonnement gewoon naar 0 euro gaat. Je betaalt dan alleen nog een huurtuner á ¤3,- per stuk mocht je die hebben.
Dan moet je Digitenne abonnement al wel een jaar oud zijn, vergeet dit niet!

quote:
VFRRijder schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:44:
[...]

Dan moet je Digitenne abonnement al wel een jaar oud zijn, vergeet dit niet!
Mijn digitenne abbo was absoluut nog geen jaar oud, maar had al wel ruim een jaar iptv. Digitenne is na aantal maanden omgezet naar gratis abbo, ondanks dat ik nog geen jaar Digitenne heb.

zodra ik mijn pakketje heb ga ik het maar eens vragen , anders moet ik (heb nu een maand proef ) dat ding terug sturen, anders zit ik er een jaar aan vast.. .dat zou te zot voor woorden zijn.

Wel handig dat de ene kant van Kpn / planet niet weet wat wel , cq niet kan en je opeens wel iptv kan krijgen, terwijl ik 2 dagan daarvoor nog nul op mijn borjde kreeg... burocraten !

Wel mischien moeten we maar eens gaan vragen om dolby digital geluid ! mooie meerwaarde t.o.v andere digitale aanbieders lijkt me zo :)

geen flauw idee hoe dat eigenlijk in america geregeld is met digitale tv :)

quote:
simonanton schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:18:
[...]

Mijn digitenne abbo was absoluut nog geen jaar oud, maar had al wel ruim een jaar iptv. Digitenne is na aantal maanden omgezet naar gratis abbo, ondanks dat ik nog geen jaar Digitenne heb.
Bij jou is de volgorde andersom. Maar KPN geeft zelf aan dat je als je nu eerst Digitenne hebt (en nog in je jaar contract zit) en dan ITV aanvraagd, je Digitenne abonnement niet omgezet kan worden naar het gratis abonnement.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel handig om even aan te denken want het zou zonde zijn als je dan nog een jaar Digitenne moet betalen.

precies, heb het kastje nu anderhalve week in huis, zit nog in de proef fase, maar als het echt zo moet stuur ik het terug, ... kan ik weer een nieuwe halen en dan is het wel weer goed, hoezo omslachtig !

Typisch KPN. Alles volgens protocol. Wijkt het iets af, dan... Maar goed. Zo wilde ik IPB Basic met IPTV (Mine). Ik had al IPB Lite met IPTV. Nee meneer, dat ondersteunen we niet. Nu wist ik dat dit weleens werd doorgevoerd. Goed halfuur aan lijn gehangen. 5 mensen gesproken. De 6e zou het doorvoeren. Wat denk je? Nee meneer, we kunnen dit niet in het systeem doorvoeren. Dat is afgeschermd. Teveel problemen mee gehad. Zucht.

quote:
simonanton schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:19:
Typisch KPN. Alles volgens protocol. Wijkt het iets af, dan... Maar goed. Zo wilde ik IPB Basic met IPTV (Mine). Ik had al IPB Lite met IPTV. Nee meneer, dat ondersteunen we niet. Nu wist ik dat dit weleens werd doorgevoerd. Goed halfuur aan lijn gehangen. 5 mensen gesproken. De 6e zou het doorvoeren. Wat denk je? Nee meneer, we kunnen dit niet in het systeem doorvoeren. Dat is afgeschermd. Teveel problemen mee gehad. Zucht.
Tja KPN verdient z'n geld niet met 5 klanten met speciale wensen ;)
Aan de andere kant, als je wel geholpen wordt met je speciale wens en het gaat niet goed(want daarvoor zijn die regels bedacht) dan klaag je ook op KPN. ;)
Wat je zou kunnen doen is in de EB kijken wat je aan snelheid krijgt, welke afstand je tot de centrale hebt via een dsl-check van bijv bbned. Als je genoeg snelheid overhoud kun je zelf dan 'downgraden' naar lite of basic, hierna weer aanvragen. Het wordt alleen bij de lichtste 2 abo'a aangeboden nl.

Loekie wijzigde dit bericht 20-11-2007 09:35 (11%)

Ski or die!

quote:
Wouter! schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:17:
In Enschede krijgen we Glasnet van KPN (inmiddels aangevraagd :)). Nou komt IPTV van KPN daar als het goed is op niet al te lange termijn na de ontsluiting van het netwerk ook op beschikbaar. Bij het informatiepunt hier in de buurt vertelde de medewerker verder dat KPN ook een gratis variant van digitale TV via ADSL/Glasnet zou krijgen waarbij je alleen de decoder betaalt en dan het standaard zenderpakket digitaal kunt ontvangen. Eigenlijk hetzelfde dus als @Home nu ook doet met TV Digitaal Basis, dat kost ook niks extra's per maand.

Ik kan er alleen helemaal niks over vinden ... weet iemand daar iets over?
Niemand is hier bekend mee :?

Op naar de wintersport!!

Hier nog meer

quote:
Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:
[...]

Niemand is hier bekend mee :?
Lijkt me een beetje stug, als ik hier glasvezel krijg neem ik zoieso digitale tv (nu niet genoeg bandbreedte op het stroink)

Maar misschien dat als je inderdaad een planet/kpn abo hebt dat je dan bijvoorbeeld bij de tv's boven alleen een tuner hoeft neer te zetten voor het standaard pakket. Maar helemaal gratis dat signaal rond sturen naar iedereen lijkt me een beetje stug.

Hier staat wat

Ski or die!

quote:
Flappiewappie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:
[...]

Lijkt me een beetje stug, als ik hier glasvezel krijg neem ik zoieso digitale tv (nu niet genoeg bandbreedte op het stroink)

Maar misschien dat als je inderdaad een planet/kpn abo hebt dat je dan bijvoorbeeld bij de tv's boven alleen een tuner hoeft neer te zetten voor het standaard pakket. Maar helemaal gratis dat signaal rond sturen naar iedereen lijkt me een beetje stug.
Ja, maar het basispakket digitale-TV zou gratis zijn volgens de betreffende medewerker. Het pakket wat nu bestaat kost minimaal 10 Euro per maand.

@Home doet precies hetzelfde, die biedt het standaardpakket ook gratis aan.

Wouter! wijzigde dit bericht 20-11-2007 16:30 (5%)

Op naar de wintersport!!

quote:
Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:30:
[...]

Ja, maar het basispakket digitale-TV zou gratis zijn volgens de betreffende medewerker. Het pakket wat nu bestaat kost minimaal 10 Euro per maand.

@Home doet precies hetzelfde, die biedt het standaardpakket ook gratis aan.
Weet het niet zeker, maar biedt @Home niet het digitale basispakket gratis aan? Dat houdt in dat je alsnog ¤ 15 ofzo betaald voor de standaard analoge doorgifte.

Ski or die!

quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:12:
[...]

Weet het niet zeker, maar biedt @Home niet het digitale basispakket gratis aan? Dat houdt in dat je alsnog ¤ 15 ofzo betaald voor de standaard analoge doorgifte.
Dat wel ja, maar daar betaal ik straks ook voor aan KPN. D'r komt namelijk zo'n omvormer van glasvezel naar coax in de meterkast en KPN gaat die kanalen doorgeven. Dan blijft 't echter nog steeds deels analoog en dat wil ik op in elk geval één TV liever niet. De kosten voor die TV-aansluiting via KPN (of één van de andere aanbieders op het glasvezelnetwer) zijn ook ongeveer 15 Euro. Natuurlijk kan ik het digitaal krijgen, maar ik hoef al die interactieve zaken er eigenlijk niet bij. Ik heb alleen belang bij het basispakket en betaal dan dus liever niets (of minder) i.p.v. 10 Euro voor zaken die ik niet gebruik.

Zou 't dan misschien zo zijn dat de mogelijkheid waar ik naar vroeg alleen voor KPN Glasnet aansluitingen geldt?

Wouter! wijzigde dit bericht 20-11-2007 22:20 (12%)

Op naar de wintersport!!

Nou, weer een hoofdstuk in m'n aanvraag. Wordt vanmiddag gebeld door de KPN (mijn fout, weet z'n naam niet!), hij zag m'n order, maar deze was verkeerd vanaf Planet doorgegeven, of ik Planet kon informeren dat ze de order moeten herstellen. Op zich vreemd dat ik Planet moet bellen, maar OK, het lijkt erop dat het zou gaan werken, dus ik Planet bellen.

Wat denk je????? Nee meneer, er staat geen order in het systeem, we zullen 'm opnieuw aanvragen????? Kon me toen even niet echt inhouden (ik bleef wel netjes!). Begin me steeds meer af te vragen of ik nog wel bij Planet moet blijven, misschien even de overstap naar KPN zelf overwegen.

Maar dit is toch echt ongelooflijk??

Wordt vervolgd.....

ben zo blij dat ik niks meer met KPN te maken heb. Vind Tele2 (waarvan je juist drama verwacht) vele malen beter in mn huidige telefoon en internet pakket voor een 5 euro minder dan via KPN Direct en heel veel sneller en eigenlijk ook stabieler. Jammer dit soort verhalen te lezen over KPN's interactieve tv. Zou graag ter zijner tijd nemen maar helaas alleen mogelijk als koppelverkoop samen met KPN internet. Vind ook spijtig dat kabel providers overigens zelfde doen met verplicht kabel tv om internet/bel af te nemen.

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

Reg. datum: 10 oktober 2004

Ik heb nu kabel (analoog) van UPC, maar wil van UPC af.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen Interactieve TV van KPN (ik heb al een InternetPlusBellen abonnement) of satelliet.

Bij KPN heb je het voordeel van interactieve tv, maar bij satelliet heb je weer een aantal zenders die niet via de KPN te zien zijn (en andersom natuurlijk ook).

Mijn vraag: bestaat er een decoder/tuner die zowel het satelliet signaal maar ook het KPN signaal aankan? (is IPTV van KPN hetzelfde als dvb-t?).

Ik zoek bij voorkeur een tuner met de volgende mogelijkheden:

- Met harde schijf
- Met HDMI (of minimaal component)
- het liefst 2 tuners

Ski or die!

quote:
tijs67 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:53:
Ik heb nu kabel (analoog) van UPC, maar wil van UPC af.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen Interactieve TV van KPN (ik heb al een InternetPlusBellen abonnement) of satelliet.

Bij KPN heb je het voordeel van interactieve tv, maar bij satelliet heb je weer een aantal zenders die niet via de KPN te zien zijn (en andersom natuurlijk ook).

Mijn vraag: bestaat er een decoder/tuner die zowel het satelliet signaal maar ook het KPN signaal aankan? (is IPTV van KPN hetzelfde als dvb-t?).

Ik zoek bij voorkeur een tuner met de volgende mogelijkheden:

- Met harde schijf
- Met HDMI (of minimaal component)
- het liefst 2 tuners
DVB-T (Terrestrial) is bijvoorbeeld digitenne, Die signalen worden uit de lucht gehaald dus. IPTV gaat via één of andere internetverbinding. Twee verschillende technieken. Satelliet is DVB-S, dus dan haal je er al een derde standaard bij ...

Wouter! wijzigde dit bericht 22-11-2007 11:54 (3%)

Op naar de wintersport!!

Reg. datum: 10 oktober 2004

quote:
Wouter! schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:53:
[...]

DVB-T (Terrestrial) is bijvoorbeeld digitenne, Die signalen worden uit de lucht gehaald dus. IPTV gaat via één of andere internetverbinding. Twee verschillende technieken. Satelliet is DVB-S, dus dan haal je er al een derde standaard bij ...
Ik heb het over 2 technieken, Interactieve tv van KPN (via adsl) en over satelliet ontvangst.
En wat mijn vraag betreft, ik weet dat er ontvangers zijn die bijvoorbeeld zowel kabel (dvb-c) als satelliet (dvb-s) aankunnen. Ik wil graag weten of er ook zoiets bestaat die het signaal van Interactieve tv van KPN, maar ook het satelliet signaal aankan.

DVB-C en S verschillen voornamelijk op de manier van coderen en gebruikte sleuteltypen. Transport is ruwweg hetzelfde.
IPTV is duidelijk anders en wordt anders gecodeerd...
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar Interactieve TV is een dienst, geen product. Om gebruik te maken van die dienst heb je een KPN-lijn en een geschikte decoder nodig, die levert KPN dan ook aan je.
i am i
Reg. datum: 21 januari 2001

Afgelopen dinsdag ontving ik eindelijk mijn brief met aanmeld gegevens, terwijl de decoder al sinds zaterdagmiddag in de gang stond te wachten.....
Eea aansluiten stelt nix voor en alles werkte dan ook direct. Het geluid gaat via de scart van decoder naar TV en dan via de line out van de TV naar de surround receiver. Echter, om de een of andere reden ligt dan het ingangsniveau voor m'n receiver net wat te hoog, want het geluid klinkt veel harder dan via normale tv en is ietwat overstuurt en schel.
Ga vanavond proberen om het via de tulp aansluitingen rechtstreeks van decoder naar receiver te sturen. Hopelijk overstuurt 'ie dan niet.

What do you mean: I don't pay my bills!? Why do you think i'm broke, huh!?

Naja, het wordt met de dag gekker. Vandaag gebeld door HetNet die mijn klacht in behandeling hadden. Raar, ik zit bij Planet, maar goed, het is ook van KPN.

Wat werd mij nu verteld?? ITV is niet leverbaar op mijn adres.....daardoor verdwenen de orders meteen uit het systeem. Nou, lekker handig dan omdat elke check die ik deed (en ook de verkoop medewerker) altijd aangaven dat het wel mogelijk is.

Maar dan nog een vraag over de ontvangstbevestiging voor diegenen die 'm wel gehad hebben. Wat staat hier in? Want ik kreeg vandaag wel een brief van Planet met onderwerp "Ontvangstbevestiging". Maar ik heb geen idee waar dit over gaat omdat er niets over ITV in staat, dus ga er vanuit dat dit over m'n klacht ging.

Ik heb me zojuist een Sony KDL-40x3500 LCD TV aangeschaft. Fantastisch apparaat.
Beschikt ook over een eigen tuner.
Kan ik nu zonder settopbox ITV ontvangen? En zo ja wat moet ik dan doen?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws