Reg. datum: 04 december 2001
KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 04 december 2001
Er liepen geen andere dataverbindingen via pc's oid.
Toch hadden we last van enorme haperingen in het beeld op de zender waar we live aan het kijken waren en die hielden op toen we de opname stopten.
Was er gisteren een algemene storing, of kent iemand dit probleem?
Twee streams tegelijk moest toch kunnen? Vlgs mij hebben we dit al vaker gedaan en zonder problemen.
What do you mean: I don't pay my bills!? Why do you think i'm broke, huh!?
Reg. datum: 14 juli 2008
Dat hadden wij ook, via de check was het bij ons beschikbaar, toen kregen we een brief dat het wegens technische redenen niet mogelijk was, toen heb ik gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze het opnieuw zouden proberen. Een week later kreeg ik 2 brieven op de mat, allebei van KPN, de een hetzelfde als de vorige, dat het wegens technische redenen niet mogelijk was, in de tweede stond dat het pakket zo snel mogelijk opgestuurd zal worden. Toen hebben we het pakket gekregen en aangesloten, en het werkte gewoon meteen goed.quote:hvdberg schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat de postcode check een beetje in de war is want voorheen kon ik wel iTV bestellen en nu in eens niet meer.
tom.keim wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:58 (70%)
KPN laat zich niet van zijn beste kant zien... heb nog geen reactie gehad...quote:Intheweb schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:37:
[...]
Ik heb zelf er ook nog maar even een mail er aan gewaagd... ik ga bijna voor 90% zeker voor glasvezel en dan zou iTV van KPN niet meer dan normaal moeten zijn. Nu kunnen ze klanten met een goeie verbinding gaan bedienen, maar dan willen ze alles toch liever onder de eigen pet houden... beetje jammer.
Reg. datum: 04 december 2001
Maar ik hoop dat ze de winst in bandbreedte toch zullen gebruiken om een hogere kwaliteit signaal te bieden.quote:Jheroun schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:09:
[...]
Mpeg4 heeft an sich niets met kwaliteit te maken, alleen met efficientie van compressie. Als eindconsument win je er hooguit mee dat er meer zenders aangeboden kunnen worden. Wat zo'n TV partij doet als ze Mpeg4 inzetten is de bitrate verlagen tot een niveau waarop je met Mpeg4 nog ongeveer dezelfde kwaliteit haalt als daarvoor met Mpeg2.
Ik ben nu over aan het gaan van upc dtv naar kpn itv. Momenteel heb ik beide tuners actief en helaas geeft upc toch echt wel een heel stuk strakker beeld... Maar ik ga niet terug naar upc wegens andere redenen.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Reg. datum: 14 juli 2008
Hebben jullie hier ook last van, en is dit op te lossen?
TV kijken was onmogelijk: steeds bevroor het beeld en hele tijden werd het zelfs zwart en verscheen de tekst: 'dit programma is tijdelijk niet beschikbaar'
Ik denk niet dat t aan mijn installatie lag want:
- de internet verbinding was in die tijden gewoon up
- modem hard uit zetten en weer laten opstarten hielp niet
- tuner hard uitzetten en weer aanzetten hielp niet
- steeds bleef NL2 en RTL4 wel in de lucht, vrijwel alle andere zenders waren echter zwart
Reg. datum: 22 december 2006
Niet dat ik van dat forum wist...quote:har0 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:43:
Yep veel mensen hadden last, maar die posten dat op het ITV forum (Was echt een ramp gisteren)
lama.... heb t al gevonden.
nu m'n inloggegevens nog eens terug zien te vinden....
Tacoos wijzigde dit bericht 07-08-2008 09:27 (31%)
Ik hoor me toch een vreselijk irritante plopjes die enkele seconde aanhouden na een zapactie. Het gebeurd niet bij elke zender maar wel bij heel veel zenders. Vooral Nederland 3 is erg. Veel korte plopjes kort en snel achter elkaar die uit de subwoofer komen. Eerst dacht ik aan een probleem met mijn receiver op de subwoofer uitgang. Maar wanneer ik mijn frontspeakers op Large in stel dan hoor ik ook daar die plopjes. Ik heb de motorola box via scart aan de tv en via spdif coax aan de receiver... Tevens heb ik een andere spdif coax ingang op de receiver geprobeerd... Nu heb ik de toslink in gebruik maar ook daar plopperdeplopplopplop... Tevens nog in de instellingen van de receiver het type ingang op auto, digital en pcmfix gehad.
Het plopjes geluid komt ook sporadisch voor tijdens het kijken van een zender (dus niet alleen direct na het zappen). En gaan soms gepaard met lichte storingen in het beeld maar lang niet altijd, voornamelijk alleen die korte snelle plopjes...
Hebben er meer mensen last van deze problemen?
Tot overmaat van ramp geeft de component uitgang van de motorola een enorm slecht beeld, vervormt alsof het gescrammbled is...
Ejorne wijzigde dit bericht 11-08-2008 21:00 (5%)
Sonata III - E8400 - 4GB - Jetway 4850 - Asrock P45twins2000 - Spinpoint F1 640GB - 22" Samsung 2253BW
Ook hier iets vertraging over de digitale uitgang. Het analoge signaal loopt synchroon met het beeld.quote:Kiezel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:24:
Van de plopjes heb ik geen last... Wel heb ik last dat geluid via toslink iets achterloopt tov de tulpverbinding.Waardoor als ik mijn tv aanzet en de receiver je een soort irritante echo hoort. Hier nog meer mensen last van of ligt de vertraging aan mij receiver?
(maar het synchroon laten lopen kan ik regelen in mijn receiver, helaas kan ik de plopjes niet filteren met mijn receiver...)
Het probleem is dat ik niet meer kan opnemen, pauze zetten en verder/terugspoelen met de Motorola 1960.
Als ik wil opnemen krijg ik een melding van: geen opnamemogelijkheden voor dit programma.
Als ik wil spoelen of op pauze zetten krijg ik een melding van: Deze functie wordt niet ondersteund.
In het menu is opnames ook verdwenen.
Dit is misschien (toen is het mijn opgevallen) gekomen nadat ik mijn hd tv had aangeloten met een hdmi kabel.
Ik heb alles gedaan volgens de handleiding.
Ook kan ik hierover niets vinden in dit boekje.
Hd tv is Philips 42pfl7403D/10
Tv ontvanger Motorola 1960
14-08-2008
heb het al voor elkaar.
@lookpleasure:quote:lookpleasure schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:40:
[... Heel verhaal ...]
14-08-2008
heb het al voor elkaar.
Als je de oplossing nu op het forum post, dan hebben de mensen die dit porbleem in de toekomst krijgen er nog profijt van. Nu moeten hun ook helemaal gaan zoeken.
dit is mijn signature: q35tREGW%$SGew4tsaa4TA%ysrf
Ik heb laatst de HelpDesk gesproken van KPN.
Interactieve TV is bij mij nog niet beschikbaar, en ze zei dat KPN er mee bezig is om dit overal beschikbaar te maken. Ze had het over September - Oktober.
Nu snap ik niet waar ik op moet wachten aangezien ik een 8mbit internetplusbellen abonnement heb van KPN. Ook is er bij mij ADSL2+ operationeel.
Line mode: G.992.5 (ADSL2+) (-info uit de experiabox)
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2278 meter. (info van BBned)
Kan het zijn dat ik door de afstand tot de centrale nog geen toegang tot iTV heb, of weet iemand een andere reden?
Reg. datum: 12 september 2002
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Reg. datum: 01 mei 2007
ik zou zeggen bel de helpdesk nog eens, 0900-0244 optie 4,2,1 en vraag of ze je internet snelheid willen meten. Dan kunnen ze ook meteen zien wat de haalbare snelheid is en afstand tot centrale.
Julius wijzigde dit bericht 17-08-2008 00:19 (7%)
je krijgt interactieve tv al bij 3 mbit internetplusbellen, ik denk dat ze er dan inderdaad gewoon 8mbit bij gooien zodat je toch lekker tv kunt kijken.quote:Bebob_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:52:
moet je niet minimaal 12Mbit internet hebben (2*4 voor 2 video streams en dan nog eens 4Mbit voor internet zelf... (?)
oké, maar mijn internet verbinding is niet slecht, met ADSL2+ haal ik toch nog een 7Mbit van de 8.quote:Julius schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:18:
@trobbelsjoeter8:
ik zou zeggen bel de helpdesk nog eens, 0900-0244 optie 4,2,1 en vraag of ze je internet snelheid willen meten. Dan kunnen ze ook meteen zien wat de haalbare snelheid is en afstand tot centrale.
in feite is mijn internet verbinding toch niet zo slecht dan?
en aangezien ze er voor interactieve tv nog een paar mbit bij doen, moet ik toch feilloos tv kunnen kijken?
ik zit hier in een drukke woonwijk in Heerlen, zo'n grote stad als heerlen zou toch snel interactieve tv moeten hebben? ik vind het een beetje raar dat het hier nog niet beschikbaar is.
Ik heb ze gevraagd waarom iTV niet leverbaar is in het Heerlen, tevens heb ik gevraagd wanneer het wel leverbaar is. Per E-mail echter. Een 0900 nummer van KPN heb ik niet goede ervaring mee (mijn telefoonrekenign ook niet) en met de e-mail klantenservice heb ik hele goede ervaring. effe wachten dus.
Wij hebben uw bericht ontvangen. U ontvangt binnen 2 werkdagen een antwoord.
trobbelsjoeter8 wijzigde dit bericht 17-08-2008 12:43 (14%)
ik heb iets leuks gevonden!
http://ipbcheck.kpn-nova.nl/kpn/
Hier kun je de status van je bestelling van interactieve tv volgen.
toch heb ik mijn gegevens erin gestops, ondanks het feit dat ik geen bestelling gedaan heb.
lol, moet ik nu interactieve tv gaan verwachten??quote:Status:Uw bestelling is ontvangen.
Binnen enkele dagen na uw bestelling ontvangt u per post de bevestigingsbrief. Zodra u deze heeft ontvangen, kunt u hier de actuele status van uw bestelling volgen.
En hoe is het beeld van interactieve tv tegenover digitenne?
jajajaja, het is beter... maar kun je op je flatscreen naar DVD kwaliteit kijken of toch nog niet?
trobbelsjoeter8 wijzigde dit bericht 21-08-2008 15:48 (24%)
Reg. datum: 31 juli 2007
Nee, je krijgt geen smartcard, je krijgt accountgegevens in een brief die je moet invoeren in de decoder bij de eerste keer dat die opstart.quote:trobbelsjoeter8 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:47:
wat ik me afvroeg: krijg je bij interactieve tv nu ook een smartcard zoals bij digitenne?
En hoe is het beeld van interactieve tv tegenover digitenne?
jajajaja, het is beter... maar kun je op je flatscreen naar DVD kwaliteit kijken of toch nog niet?
Ben nu even tijdelijk terug naar Digitenne omdat KPN me zonder te vragen heeft afgesloten van ITV (lang verhaal
bv een leuk lied op 3fm ofzo?
Reg. datum: 19 februari 2006
Nou heb ik, helaas dus, telfort internet.. een volle KPN dochter, maarja.. blijkt dus toch niet te gaan werken. Beetje flauw van KPN/Telfort
Reg. datum: 31 juli 2007
Uhh, eigenlijk geen idee, maar het is niet zo dat je dan het opgenomen zomaar even op je computer zet. Voor zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om gegevens van de decoder sowieso op je PC te krijgen.quote:trobbelsjoeter8 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:40:
kun je naast tv programma's met de decoder/recorder ook radiozenders opnemen?
bv een leuk lied op 3fm ofzo?
Hoop eind volgende week weer ITV te hebben
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last