KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 5
Reg. datum: 26 maart 2007
Hallo,
Heeft iemand een idee wat er gebeurt als je de 1760 niet terugstuurt als je de 1960 ervoor in de plaats gekregen hebt? De 1760 springt soms uit de stand-by, en dat is soms erg lastig. Voor een logeerkamer (2e tv) is dat echter niet zo'n probleem. Dan de aan-uit schakelaar maar omzetten.
Volgens KPN kan nog steeds maar 1 tuner op een aansluiting, maar ondertussen heb ik wat getest en ook een tweede wil best. Zo lang je maar geen drie streams tegelijkertijd probeert te krijgen. En Digitenne levert hier (ja, achtergelegen gebied) maar 4 zenders, dus is geen optie.
groet!
Heeft iemand een idee wat er gebeurt als je de 1760 niet terugstuurt als je de 1960 ervoor in de plaats gekregen hebt? De 1760 springt soms uit de stand-by, en dat is soms erg lastig. Voor een logeerkamer (2e tv) is dat echter niet zo'n probleem. Dan de aan-uit schakelaar maar omzetten.
Volgens KPN kan nog steeds maar 1 tuner op een aansluiting, maar ondertussen heb ik wat getest en ook een tweede wil best. Zo lang je maar geen drie streams tegelijkertijd probeert te krijgen. En Digitenne levert hier (ja, achtergelegen gebied) maar 4 zenders, dus is geen optie.
groet!
Als je niet gevraagd is om de 1760 terug te sturen, zou ik hem inderdaad lekker houdenquote:g.braakman schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:02:
Hallo,
groet!
Tsja, ik kreeg het verzoek wel... maar ja... altijd handig voor "erbij"
quote:ekko schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:54:
[...]
Als je niet gevraagd is om de 1760 terug te sturen, zou ik hem inderdaad lekker houden
Reg. datum: 10 mei 2006
Reg. datum: 10 mei 2006
Kan iemand mij vertellen (of verwijzen naar de info) hoe ik opnamen van de harddisk recorder over kan zetten naar de laptop? Had hem aangesloten, maar XP doet er verder niets mee. De usb-aansluiting is er wel, maar staat ik geen enkele handleiding beschreven. Misschien dat het officieel niet kan, maar eventueel wel met een omweg?
Willem
Willem
Als je even een paar posts omhoog kijkt 
Verder is de USB-poort niet actief in KPN uitvoering.
Verder is de USB-poort niet actief in KPN uitvoering.
Reg. datum: 12 september 2002
Reg. datum: 12 september 2002
Vandaag een 2.5" laptop schijf (60GB) in de kreatel 1760 gemonteerd. werkt prima. De schijf wordt goed herkend en geformatteerd de eerste keer. De box is nu wél fluisterstil!
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Reg. datum: 10 april 2008
Reg. datum: 10 april 2008
Ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden van "Interactieve TV" van KPN.
De afstandsbediening heeft geen toets te veel en ziet er bijzonder mooi uit, terwijl de
afmetingen zeer bescheiden zijn.
Vergelijk dat maar eens met de afstandsbediening van een willekeurige DVD-recorder.
De gebruikersvriendelijkheid is uitstekend. De mogelijkheden zijn zeer veelzijdig.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men tegelijkertijd naar een ander programma kijken. Ook dan werkt de functie "timeshift". Er worden dan dus 2 programma's tegelijkertijd opgenomen.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men ook kijken naar een reeds eerder opgenomen programma dat op de harddisk staat. Ook desgewenst weer met "timeshift".
De functie "programma gemist" werkt eveneens tijdens het opnemen van een programma.
Kortom een zeer veelzijdig apparaat. Als de ontvanger in "standby" wordt gezet, wordt de lopende opname geheel afgemaakt. Dit wordt duidelijk op het display vermeld.
Het systeem "Interactieve TV" van KPN is verrassend veelzijdig.
De ergonomie van het geheel is ongekend goed.
Het enige puntje van mogelijke kritiek zou kunnen zijn, dat het uitvoeren van de commando's van de afstandsbediening wat aan de trage kant zijn. Verder niets dan lof.
De afstandsbediening heeft geen toets te veel en ziet er bijzonder mooi uit, terwijl de
afmetingen zeer bescheiden zijn.
Vergelijk dat maar eens met de afstandsbediening van een willekeurige DVD-recorder.
De gebruikersvriendelijkheid is uitstekend. De mogelijkheden zijn zeer veelzijdig.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men tegelijkertijd naar een ander programma kijken. Ook dan werkt de functie "timeshift". Er worden dan dus 2 programma's tegelijkertijd opgenomen.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men ook kijken naar een reeds eerder opgenomen programma dat op de harddisk staat. Ook desgewenst weer met "timeshift".
De functie "programma gemist" werkt eveneens tijdens het opnemen van een programma.
Kortom een zeer veelzijdig apparaat. Als de ontvanger in "standby" wordt gezet, wordt de lopende opname geheel afgemaakt. Dit wordt duidelijk op het display vermeld.
Het systeem "Interactieve TV" van KPN is verrassend veelzijdig.
De ergonomie van het geheel is ongekend goed.
Het enige puntje van mogelijke kritiek zou kunnen zijn, dat het uitvoeren van de commando's van de afstandsbediening wat aan de trage kant zijn. Verder niets dan lof.
eh ja, welkom in de wereld van de digitale video recorder 
De punten die je noemt kloppen wel hoor, maar dat zijn ook de standaard zaken van een dienst als deze.
De punten die je noemt kloppen wel hoor, maar dat zijn ook de standaard zaken van een dienst als deze.
Toch is het altijd leuk als iemand enthousiast is over dit product!quote:Loekie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:00:
eh ja, welkom in de wereld van de digitale video recorder
Is de component (Y,Pb,Pr) uitgang actief op de vip1960? En is hier 576p als uitgang te kiezen?
Ik stap waarschijnlijk binnenkort ook over op interactieve tv van kpn. Ben trouwens ook benieuwd of je als aankomende klant op zeker de vip1960 krijgt of dat je kans loopt op een andere ontvanger?
Ik stap waarschijnlijk binnenkort ook over op interactieve tv van kpn. Ben trouwens ook benieuwd of je als aankomende klant op zeker de vip1960 krijgt of dat je kans loopt op een andere ontvanger?
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Ik volg dit topic al een tijdje met enige intresse omdat ik hoogst waarshcijnlijk bij mijn verhuizing einde dit jaar ook digitale tv wil gaan nemen.
Nu was er een tijdje geleden spraken van de XS4ALL dit ook ging aanbieden. Maar daarna is het weer een tijd stil geweest.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Nu was er een tijdje geleden spraken van de XS4ALL dit ook ging aanbieden. Maar daarna is het weer een tijd stil geweest.
Kan iemand hier meer over vertellen?
De multicast stream is voor 70% tot 80% gecodeerd, je kreatel heeft een setje certificaten aan boord die de boel decodenquote:Bebob_NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen
Reg. datum: 28 november 2007
Reg. datum: 28 november 2007
Wij kunnen hier overstappen op glashart. Dat is glasvezel internet van reggefiber met kpn als provider. Je krijgt er dan ook Digitale TV bij (zie ook [Glashart] Glasvezel in Uden)
Ik heb alleen een aantal vragen over deze IPTV van KPN. Je kunt volgens hun maar 3 decoders per huishouden hebben. Eén krijg je er in bruikleen (de motorola VIP-1960 met HDMI en HDD recoder) en de 2 andere kun je huren voor 5 euro per maand. Ik vind het omzin om 2x 5 euro per maand extra te moeten betalen. Want ik zit nu bij @home (ziggo) met digitale tv en ik heb nu sowieso al 3 tv's op digitale tv aangesloten.
Nou werd mij via de telefoon al tussen neus en lippen door verteld dat je via marktplaats ook makkelijk decoders kunt kopen zodat je niet die decoder via kpn hoeft te huren. Weten jullie hier meer over? Want nadat ik dit nog een keer voor de zekerheid aan hun vroeg via de mail kreeg ik het volgende antwoord:
En wat voor soort decoder heb je nodig voor IPTV om digitale tv te kunnen ontvangen? Want via de telefoon vertelden ze mij dat het bij IPTV sowieso niet werkt met kaartjes en firmware zoals dat bij DVB-C wel het geval is. Maar via de mail zeggen ze weer wel dat ze gebruik maken van firmware en codering..?
En weten jullie misschien wanneer er ongeveer overgestapt zal worden op MPEG-4? Want ik verwacht anders dat ik alleen een stap achteruit ga als ik van MPEG-4 bij @home overstap op MPEG-2 bij IPTV. Dit is wat ze mij terugmailden:
Ik heb alleen een aantal vragen over deze IPTV van KPN. Je kunt volgens hun maar 3 decoders per huishouden hebben. Eén krijg je er in bruikleen (de motorola VIP-1960 met HDMI en HDD recoder) en de 2 andere kun je huren voor 5 euro per maand. Ik vind het omzin om 2x 5 euro per maand extra te moeten betalen. Want ik zit nu bij @home (ziggo) met digitale tv en ik heb nu sowieso al 3 tv's op digitale tv aangesloten.
Nou werd mij via de telefoon al tussen neus en lippen door verteld dat je via marktplaats ook makkelijk decoders kunt kopen zodat je niet die decoder via kpn hoeft te huren. Weten jullie hier meer over? Want nadat ik dit nog een keer voor de zekerheid aan hun vroeg via de mail kreeg ik het volgende antwoord:
Ik wil op die andere tv's wel gewoon digitale tv blijven kijken, maar niet voor de 5 euro extra per maand (dan kan ik beter bij Ziggo blijven en een HDTV abonnement erbij afsluiten, dan heb ik alsnog HDTV voor de full-hd tv beneden)quote:Decoders kunnen gebruikt worden als ze door KPN geleverd zijn, voorzien van de benodigde firmware en codering. Een soortgelijke decoder (anders dan Motorola VIP-1960 of 1760) zal derhalve niet werken
En wat voor soort decoder heb je nodig voor IPTV om digitale tv te kunnen ontvangen? Want via de telefoon vertelden ze mij dat het bij IPTV sowieso niet werkt met kaartjes en firmware zoals dat bij DVB-C wel het geval is. Maar via de mail zeggen ze weer wel dat ze gebruik maken van firmware en codering..?
En weten jullie misschien wanneer er ongeveer overgestapt zal worden op MPEG-4? Want ik verwacht anders dat ik alleen een stap achteruit ga als ik van MPEG-4 bij @home overstap op MPEG-2 bij IPTV. Dit is wat ze mij terugmailden:
ik heb geen zin om tot december te wachten op MPEG-4 als de kwaliteit van MPEG-2 echt stukken lager ligt dan die van MPEG-4 bij ziggoquote:De omzetting van MPEG-2 naar MPEG-4 loopt op dit moment al, dit proces zal voor het eind van dit jaar zijn voltooid.
Reg. datum: 31 juli 2007
Reg. datum: 31 juli 2007
Je kan inderdaad via marktplaats een decoder kopen, dat werkt bij mij (standaard ITV via ADSL) gewoon goed. Wel moet het soms zijn dat die decoder gereset is ofzo, maar dat kan de helpdesk ook voor je doen geloof ik....hoe dit precies werkt weet ik niet, die van mij vroeg gewoon meteen om m'n abonnement nummer en werkte daarna perfect. Je zou moeten zoeke op ITV of Mine tuners, enkel die werken (dus de witte 1760 of zwarte 1960). En ook echt die oorspronkelijk via KPN geleverd zijn.quote:Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:59:
.. heel verhaal ..
Over de kwaliteit, tsja, digitale TV van Ziggo of UPC vind ik van betere BEELDkwaliteit, de moglijkheden van ITV zijn wel weer heel goed. Zelf heb ik een 42" LCD en zit op +/- 3 meter (1760 aangesloten via SCART) en ik vind de beeldkwaliteit acceptabel. Voetbal was niet mooi, maar gewone series en films zijn gewoon goed te doen. Maar je moet (vind ik) geen DVD kwaliteit verwachten.
Reg. datum: 07 januari 2003
Reg. datum: 07 januari 2003
Weet iemand of je de nieuwe Motorola automatisch krijgt i.p.v. dat oude Kreatel ding ?
Kun je hem kopen ?
Ik hoor graag van iemand .......
Kun je hem kopen ?
Wat ik uit bovenstaande reacties haal: ja je krijgt dan de nieuwequote:ahuiberts schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:27:
Weet iemand of je de nieuwe Motorola automatisch krijgt i.p.v. dat oude Kreatel ding ?
Kun je hem kopen ?
Reg. datum: 04 december 2001
Indien ik een abbo Instap surfen i.c.m. Interactieve TV neem, krijg ik dan ee Experiabox of een 'ongemodificeerd' draadloos modem in bruikleen. Ik zou namelijk graag zelf een VoIP aanbieder uitkiezen en het lijkt me dat dit niet mogelijk is met een Experiabox zonder eigen ATA apparatuur, toch?
Vandaag met KPN gesproken en die wist te melden dat interactieve TV nu ook beschikbaar is voor klanten die geen ADSL via KPN/Het Net afnemen. Op de website is dit echter niet te kiezen dus vraag me af of die info wel klopt. Ik zal een mailtje richting KPN sturen zodat ik het zeker weet.
Dat klinkt als goed nieuws!quote:hvdberg schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:03:
Vandaag met KPN gesproken en die wist te melden dat interactieve TV nu ook beschikbaar is voor klanten die geen ADSL via KPN/Het Net afnemen. Op de website is dit echter niet te kiezen dus vraag me af of die info wel klopt. Ik zal een mailtje richting KPN sturen zodat ik het zeker weet.
Want dan kan ik straks gewoon glasvezel nemen (100mbit) en toch digitale televisie kijken
Helaas blijkt het niet te kloppen. Ik heb wederom contact met KPN gehad en vooralsnog is Interactieve TV alleen mogelijk i.c.m. Direct ADSL/IPB/Het Net.quote:Intheweb schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:55:
[...]
Dat klinkt als goed nieuws!
Want dan kan ik straks gewoon glasvezel nemen (100mbit) en toch digitale televisie kijken
Mpeg4 heeft an sich niets met kwaliteit te maken, alleen met efficientie van compressie. Als eindconsument win je er hooguit mee dat er meer zenders aangeboden kunnen worden. Wat zo'n TV partij doet als ze Mpeg4 inzetten is de bitrate verlagen tot een niveau waarop je met Mpeg4 nog ongeveer dezelfde kwaliteit haalt als daarvoor met Mpeg2.quote:Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:59:
[...]
ik heb geen zin om tot december te wachten op MPEG-4 als de kwaliteit van MPEG-2 echt stukken lager ligt dan die van MPEG-4 bij ziggo
Is de ExperiaBox nog steeds 'verplicht' om Interactieve TV te gebruiken (dus zonder IPB, maar met bijv. Direct ADSL of met Het Net (Snel) Surfen)? En als de ExperiaBox wel verplicht is, kun je dan het VoIP gedeelte van de ExperiaBox naar eigen believen aanpassen naar bijv. BudgetPhone of VoipBuster?
Beetje jammer :
In mijn nieuwe woning is wel IPB te bestellen maar kan er geen Interactieve TV bij bestellen. Hebben meer mensen zoiets gehad, en hoe lang kan het duren voor het beschikbaar wordt ? Want echte gelijkwaardige oplossingen zijn er niet volgens mij
In mijn nieuwe woning is wel IPB te bestellen maar kan er geen Interactieve TV bij bestellen. Hebben meer mensen zoiets gehad, en hoe lang kan het duren voor het beschikbaar wordt ? Want echte gelijkwaardige oplossingen zijn er niet volgens mij
Serve The Humanity , Be Server
Ik heb zelf er ook nog maar even een mail er aan gewaagd... ik ga bijna voor 90% zeker voor glasvezel en dan zou iTV van KPN niet meer dan normaal moeten zijn. Nu kunnen ze klanten met een goeie verbinding gaan bedienen, maar dan willen ze alles toch liever onder de eigen pet houden... beetje jammer.quote:hvdberg schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:50:
[...]
Helaas blijkt het niet te kloppen. Ik heb wederom contact met KPN gehad en vooralsnog is Interactieve TV alleen mogelijk i.c.m. Direct ADSL/IPB/Het Net.
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last