Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 december 2006

Haperingen, storingen, wegvakkend beeld, verspringend beeld ... word er redelijk geiriteerd van ondertussen, staat al een melding open bij KPN vanaf 09 Mei , en klachten afdeling meld doodleuk:
Er staat een incident in ons systeem, we verzoeken U dan ook geduld te hebben.

Nou Kpn, Da's echt bijna op

quote:
Kun je misschien vertellen:
  • Welke settop box gebruik je?
  • Afstand tot de telefooncentrale?
  • Welke applicatie's draai je nog meer op je netwerk die veel bandbreedte vragen?
Zit er zelf over na te denken om IPTV te nemen, maar wil wel graag meer informatie omtrend de verschillende zaken :)

Reg. datum: 26 februari 2007

Gisteren het pakket eindelijk binnengekregen, de experiabox en de motorola 1960.
Alles werkt maar zodra ik de motorola uit zet (standby) gaat na een tijde het ethernetlampje op de experiabox uit.
Als ik de motorola dan weer aanzet gaat het ethernetlampje niet automatisch branden, ik moet dan de experiabox uit en aanzetten om alles weer aan de gang te krijgen.
Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing voor dit probleem.

Reg. datum: 15 december 2006

Voor de mensen met de VIP1960, hoe vinden jullie de geluidsnivo van de ventilator ?

Sony KDL40W2000<-->Sony BDP-S300 Blu Ray Player(REG 1)<-->Sony DAV-Z830<-->Pixelmagic MB100<-->KPN INTERACTIEVE TV<-->Multytenne Twin<-->TF7710HDPVR

quote:
bamoah schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:11:
Voor de mensen met de VIP1960, hoe vinden jullie de geluidsnivo van de ventilator ?
dat was eerst schrikken, dat was wel hard. maar toen die eenmaal opstarte (software laden) ging die naar een acceptabel niveau.

ook als je de 1960 op standby zet kan de fan wel eens weer full speed gaan draaien.

Reg. datum: 15 december 2006

quote:
dat was eerst schrikken, dat was wel hard. maar toen die eenmaal opstarte (software laden) ging die naar een acceptabel niveau.

ook als je de 1960 op standby zet kan de fan wel eens weer full speed gaan draaien.
Prettig om te weten dat hij niet heel de tijd zo loeit, ik heb het helaas niet verder kunnen krijgen dan opstarten, bij het opstarten 1e bolletje geeft ie error code F14 :software ophalen mislukt. Heb 2 dagen geleden een ticket laten aanmaken bij de SD, zou terug gebeld woorden, tot op heden niemand van KPN vernomen. Bel je dan zelf krijg je doodleuk te horen ja komt vanzelf goed je MOET gewoon geduld hebben !! Als ik me sateliet opstelling niet had zat ik dus 4 dagen zonder tv.

Ik ga KPN niet meer bellen kijken wat er gaat gebeuren als ik het gewoon zo laat !!

Sony KDL40W2000<-->Sony BDP-S300 Blu Ray Player(REG 1)<-->Sony DAV-Z830<-->Pixelmagic MB100<-->KPN INTERACTIEVE TV<-->Multytenne Twin<-->TF7710HDPVR

quote:
ruud20 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:09:
Gisteren het pakket eindelijk binnengekregen, de experiabox en de motorola 1960.
Alles werkt maar zodra ik de motorola uit zet (standby) gaat na een tijde het ethernetlampje op de experiabox uit.
Als ik de motorola dan weer aanzet gaat het ethernetlampje niet automatisch branden, ik moet dan de experiabox uit en aanzetten om alles weer aan de gang te krijgen.
Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing voor dit probleem.
Probleem is opgelost, de kabel in poort 4 in plaats van 1 (raar maar waar)

OK, Experiabox en Motorola 1960 aan de praat gekregen maar ik had op m'n TV eigenlijk geen Scart-aansluiting over en dus tijdelijk de Playstation losgekoppeld.

Aangezien de Motorola 1960 een HDMI aansluiting heeft maar zo'n kabeltje gehaald a 29,95.

Aangesloten, instellingen aangepast en draaien. Tot mijn verbazing kan echter je via HDMI geen teletekst bekijken.

Zit dus niets anders op dan Scart kabels verwisselen zodra de kids op de Playstation willen want ik gebruik toch wel vaak Teletekst.

Heeft iemand een idee waarom Teletekst via HDMI niet mogelijk is ??

Ski or die!
Reg. datum: 07 maart 2001

Dat hij alleen op poort 4 werkt is niet zo vreemd, want die poort is voor IPTV voorgedefiniëerd.

Laat je trouwens niet neppen met dure HDMI-kabels. Net zoals bij andere digitale kabels is het nut van enorm dure kabels met vergulde connectoren e.d. niet bewezen. Een digitaal signaal geeft alleen ééntjes en nulletjes door en werkt dus over het algemeen wèl ... of niet. Storing is niet waar te nemen (ja kan wel, maar da's weer een ander verhaal en heeft andere oorzaken). HDMI-kabeltjes koop je via Internet al voor ruim minder dan 10 Euro.

Wel vreemd trouwens dat je geen teletext kunt bekijken. Wellicht een bugje wat met een software update nog wel opgelost gaat worden.

Wouter! wijzigde dit bericht 30-05-2008 09:40 (18%)

Gevlogen in:
Boeing 737-300/700/800, 757-200, 777-300ER - Airbus A319, A330-200/300 - Emrbaer ERJ-190 - McDonell Douglas DC9, MD11

Ik hoop dat er snel iets gedaan gaat worden aan teletekst via HDMI, maar op de site van KPN staat het volgende :

Met Interactieve TV kunt u gebruik maken van Teletekst

Druk op de knop Teletekst van uw Interactieve TV afstandsbediening
U kunt nu teletekstpagina's oproepen met behulp van de cijfertoetsen
U kunt wisselen tussen (sub)pagina's met de navigatietoetsen of de gekleurde toetsen
Om weer TV te kijken drukt u nogmaals op de knop Teletekst
Let op:
Als u de iTV Tuner Motorola 1960 via HDMI heeft aangesloten is teletekst niet beschikbaar.

klinkt dus weinig hoopvol

ruud20 wijzigde dit bericht 30-05-2008 10:44 (7%)

Het blijkt dat teletekst via HDMI nog lange tijd niet mogelijk zal zijn.
Teletekst is nml analoog en er is voorlopig geen zicht op digitaal teletekst.
Op dit moment schijnt de BBC digitaal teletekst uit te zenden maar BBC is weer niet te ontvangen via KPN.

Tja, dan toch maar gewoon weer Scart................................ :X

Ski or die!
Reg. datum: 07 maart 2001

Wel vreemd hoor. Er moet toch gewoon één of andere analoog/digitaal-omzetting mogelijk zijn :?

Je kunt overigens gewoon beide kabels aansluiten. Als je dan teletekst wilt kijken dan schakel je even op je scartaansluiting over.

Gevlogen in:
Boeing 737-300/700/800, 757-200, 777-300ER - Airbus A319, A330-200/300 - Emrbaer ERJ-190 - McDonell Douglas DC9, MD11

Vanavond weer een nieuw probleem met deMotorola 1960. Ik kan dus niet naar 1 programma kijken en een andere opnemen. Alleen het programma dat ik opneem kan ik ook bekijken.

KPN maar weer 's bellen................... |:(

Net even KPN gebeld, heeft waarschijnlijk met de snelheid te maken, ik word teruggebeld door de 2e lijn.

wordt vervolgd........................

ruud20 wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:44 (25%)

Reg. datum: 26 maart 2005

quote:
ruud20 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:
Vanavond weer een nieuw probleem met deMotorola 1960. Ik kan dus niet naar 1 programma kijken en een andere opnemen. Alleen het programma dat ik opneem kan ik ook bekijken.

Net even KPN gebeld, heeft waarschijnlijk met de snelheid te maken, ik word teruggebeld door de 2e lijn.

Je hebt hetzelfde probleem als mij. Helaas heb ik mijn aansluiting moeten opzeggen want het gewoon niet prettig kijken.

Reg. datum: 10 april 2008

Gisteren heb ik de Motorola 1960 ontvangen. Alles werkt naar behoren.
De gebruiksaanwijzing zou wel wat duidelijker mogen.
O.a. moet men er maar naar raden, hoe opnames tijdens het kijken naar een programma, kunnen worden gemaakt.
Na enig proberen lukt dat wel, maar de gebruiksaanwijing is hier zeer vaag over.

Los bijgevoegd is een kaart met de kanalen, die met de interactieve TV kunnen worden ontvangen. Hier klopt vrijwel niets van. Natuurlijk is de gewenste informatie op internet te vinden, maar het was kennelijk te veel gevraagd, om een actuele lijst van de kanalen bij te pakken bij deze settopbox, die nog maar zeer kort op de markt is.

Liever geen informatie, dan foutieve informatie

Reg. datum: 07 juni 2008

Ik heb een vraagje over de Motorola. Kan iemand mij zeggen wat de HD capaciteit is ? Dacht dat het oude model standaard 160GB was ...

Thnx !

quote:
Wouter! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:39:
Laat je trouwens niet neppen met dure HDMI-kabels. Net zoals bij andere digitale kabels is het nut van enorm dure kabels met vergulde connectoren e.d. niet bewezen. Een digitaal signaal geeft alleen ééntjes en nulletjes door en werkt dus over het algemeen wèl ... of niet.
Das niet helemaal waar. Dat 0 en 1 verhaal wel. Maar je moet het op een lager niveau bekijken. Met een goedkope kabel kan ook een 0 of een 1 niet goed doorkomen. En dat geeft weldegelijk vertekeningen in het beeld. Het is echt niet zo dat je of wel of geen beeld hebt via hdmi hoor. Ook digitaal signaal kan half doorkomen.

iPod Touch / Shure SE420 / Macbook, Zwart, 2.2Ghz, 2GB, 200GB 7200rpm

Reg. datum: 26 januari 2005

Ik wacht al ongeveer een jaar op Interactive TV (het is niet beschikbaar). Ik woon in de regio Utrecht. Is er al informatie / zijn er geruchten beschikbaar dat KPN de beschikbaarheid gaat uitbreiden?

Thanks voor jullie reactie.

Kone

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
RichardHoman87 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:31:
[...]

Das niet helemaal waar. Dat 0 en 1 verhaal wel. Maar je moet het op een lager niveau bekijken. Met een goedkope kabel kan ook een 0 of een 1 niet goed doorkomen. En dat geeft weldegelijk vertekeningen in het beeld. Het is echt niet zo dat je of wel of geen beeld hebt via hdmi hoor. Ook digitaal signaal kan half doorkomen.
In dat geval bestaat er nog altijd zoiets als foutcorrectie, dus een eentje of nulletje minder zie je echt niet op het scherm. Mocht je echter een groot deel van de informatie kwijtraken, dan klopt er simpel weg iets niet met je kabel. Er zou dan een breuk kunnen zijn, of de kabel is meters lang. Er zijn echter bepaalde standaarden voorgeschreven en je zult complete kabels in de winkel niet snel, of helemaal niet zo lang vinden dat dat een probleem wordt. Als een kabel gewoon correct in elkaar zit zul je van vergulde kabels weinig merken. Bij analoog kan dit wel uitmaken, en dan gaat het met name over de afscherming die dan waarschijnlijk beter is.

Reg. datum: 02 december 2006

Ik gebruik de motorola 1960 nu 1 maand. De voor èn nadelen:

* 1960 is absoluut stiller dan de kreatel.
* Via hdmi is het een stuk mooier op een plasma/lcd om door de menus heen te scrollen.
* Desing is er absoluut op vooruit gegaan(!)
* Spinning zoals bij de oude kreatel komt amper nog voor, ook na het in standby zetten.
* Door het menu heen zappen gaat m.i sneller dan met de oude kreatel, waarschijnelijk omdat de 1960 een krachtigere cpu heeft(?).

De bugs:

* Teletext werkt niet onder hdmi.
* Opnames blijven niet bewaard na het in standby zetten.

Tips:

Als je de oude kreatel hebt gehad en je krijgt er de nieuwe motorola 1960 er voor terug moet je eerst de experiabox even uitzetten, 15 sec wachten dan weer aanzetten. anders krijg je error f12. Dit komt omdat op die poort het mac-adres actief blijft van de kreatel(!) dus EERST experia ressetten (soft) dan pas de motorola 1960 installeren.

Groet Marcel.

Reg. datum: 29 juli 2004

quote:
Wouter! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:39:
Dat hij alleen op poort 4 werkt is niet zo vreemd, want die poort is voor IPTV voorgedefiniëerd.
Ik heb de kreatel 1760 aangesloten op de 1e poort....en mijn gedraad internet op poort 4...jij zegt dat het uitmaakt in welke poort van de experiabox je de kabels aansluit? Is dit dan ook merkbaar in de kwaliteit?

Ik heb gisteren een nieuwe LCD (Sony 40W4210) tv gekregen en vandaag een beetje zitten vergelijken met mijn oude Philips 100hz breedbeeld tv.... ITV heeft een beter beeld dan de kabel, dat is een feit en duidelijk te zien. ITV loopt ook een paar seconden voor op de kabel. Maar ik vind de kwaliteit van ITV wel erg veel minder dan het beeld van een dvd pfff daar zit wel effe een verschil zeg...

Edit:
heb effe zitten pielen met de settings en nu is het beeld bijna zoals het moet, in ieder geval zeer zekers acceptabel.

boeskool wijzigde dit bericht 09-06-2008 22:58 (7%)

quote:
ruud20 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:

KPN is 2x langsgeweest, de snelheid vanaf de centrale bleek 9 mb te zijn maar onderweg verdween zo'n 2 mb. In de centrale is de snelheid nu opgeschroeft naar 12 mb zodat er rond de 10 binnenkomt.
Opnemen en kijken lukt nu en internet heeft weer de normale snelheid.
Volgens de monteur moet de snelheid vanuit de centrale nog wel verder omhoog naar zo'n 15 a16 mb zodat ik in ieder geval 12mb binnenkrijg. Hiervoor moet in de centerale een nieuwe printplaat gemonteert worden.

Reg. datum: 12 september 2002

Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen :(

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
Bebob_NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen :(
Hoe heb je dat gedaan? Welk bestandsysteem? Wat zegt een mediainfo erover? Je zou verwachten dat het een MPEG2 stream is gezien specs, mpeg2 geeft hier met VLC ook wat probleempjes. Al met een ander programma geprobeerd?
Reg. datum: 12 september 2002

quote:
Loekie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Welk bestandsysteem? Wat zegt een mediainfo erover? Je zou verwachten dat het een MPEG2 stream is gezien specs, mpeg2 geeft hier met VLC ook wat probleempjes. Al met een ander programma geprobeerd?
Ik heb zelf een Kreatel, de schijf uit de box gehaald en in een linux bak geparkeerd. Aangezien ik alleen een command prompt linux distro had (en het een p1 200 was :P ) was ik niet in staat om de film op die bak af te spelen. Via een samba share doorgestuurd naar een windows machine. De bestanden waren gescrambled af te spelen in Windows (C2D mobile). Verschillende programma's gaven een zelfde beeld, of geen beeld. Opnames worden echter opgeslagen in chuncks van ~25MB, dus hier zit ook nog een probleem..

Bebob_NL wijzigde dit bericht 11-06-2008 14:05 (3%)
Reden: tiepgriep

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: