Gathering of Tweakers

Quicksearch
wel ik heb alles draaiende, teminste van mijn tv :) eerst wat problemen met half signaal en zo maar een reset bracht de uitkomst... echter door die reset heb ik geen draadloos internet meer , dus zodra ik wat verander in mijn instellingen slaat de iptv decoder op hol.... gevolg ... weer een reset ..

om even te checken, als ik wat wil veranderen moet ik dan A , de ontvanger van de iptv in standby zetten !

B dan de knop op de achterkant uitzetten (hardwarematig dus )

C veranderingen aanbrengen in mijn experia box

D 10 minuutjes wachten en iptv weer hardware matig aanzetten .

Zo ja. dan is dat echt gebruiksvriendelijk geregeld !

Menu vindt ik op zich overzichtelijk , films zijn redelijk resent , echte de prijs verhouding vindt ik minder goed, Laat ze dan doen zoals in de videotheek, Dagfilms 5 euro, en al langer ganbare voor bv 3 euro !

Ook bij het pluspakket kwam ik een aardig minpuntje tegen.
Als je dat aanschaft zit je er voor een jaar aan vast. en daarna pas kan je het per maand afzeggen ! ik wil best zo'n pakket testen maar dat is dus niet te proberen !

Verder vindt ik het aanbod aan kinderfilms uitermate karig. Ja ik gebruik het als echt gezins vervanging.

Kortom op zich best tevreden, opnemen en zo werkt perfect, echter bovenstaande punten zijn wel voor verbetering vatbaar. mischien is het een idee om met zijn allen eens wat verbeterpunten onder elkaar te zetten en die mede als tweakers eens door te sturen aan kpn klantenservice ? Ik zeg maar zo niet geschoten is mis geschoten !

quote:
thegreatGandalf schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:46:
wel ik heb alles draaiende, teminste van mijn tv :) eerst wat problemen met half signaal en zo maar een reset bracht de uitkomst... echter door die reset heb ik geen draadloos internet meer , dus zodra ik wat verander in mijn instellingen slaat de iptv decoder op hol.... gevolg ... weer een reset ..

om even te checken, als ik wat wil veranderen moet ik dan A , de ontvanger van de iptv in standby zetten !

B dan de knop op de achterkant uitzetten (hardwarematig dus )

C veranderingen aanbrengen in mijn experia box

D 10 minuutjes wachten en iptv weer hardware matig aanzetten .

Zo ja. dan is dat echt gebruiksvriendelijk geregeld !

Menu vindt ik op zich overzichtelijk , films zijn redelijk resent , echte de prijs verhouding vindt ik minder goed, Laat ze dan doen zoals in de videotheek, Dagfilms 5 euro, en al langer ganbare voor bv 3 euro !

Ook bij het pluspakket kwam ik een aardig minpuntje tegen.
Als je dat aanschaft zit je er voor een jaar aan vast. en daarna pas kan je het per maand afzeggen ! ik wil best zo'n pakket testen maar dat is dus niet te proberen !

Verder vindt ik het aanbod aan kinderfilms uitermate karig. Ja ik gebruik het als echt gezins vervanging.

Kortom op zich best tevreden, opnemen en zo werkt perfect, echter bovenstaande punten zijn wel voor verbetering vatbaar. mischien is het een idee om met zijn allen eens wat verbeterpunten onder elkaar te zetten en die mede als tweakers eens door te sturen aan kpn klantenservice ? Ik zeg maar zo niet geschoten is mis geschoten !
Op zich overbodig aangezien er al een itv forum is.
forum.kpn.tv

Reg. datum: 23 februari 2002

quote:
Guidooow schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:06:
...

Verder las ik op de site van KPN dat het startpakket vanaf 27 December nog maar 49,95 kost :D
Het is wel een beetje jammer dat de korting vooralsnog alleen via kpn direct geldig is. Hetnet en planet maken hier nog geen melding van.

Weet iemand trouwens of je bij het overstappen naar internet+iTV wel gewoon je telefoonlijn op kan zeggen? Ik neem aan van wel... Waarom zit er trouwens verschil in de bijbehorende internet abo's; Planet down/3mb up/512kb en hetnet down/4mb en up/256kb vroegah namen ze toch altijd de standaard abo's van kpn over?

Sonata III - E8400 - 4GB - Jetway 4850 - Asrock P45twins2000 - Spinpoint F1 640GB - 22" Samsung 2253BW

quote:
Kiezel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:01:
[...]

Het is wel een beetje jammer dat de korting vooralsnog alleen via kpn direct geldig is. Hetnet en planet maken hier nog geen melding van.

Weet iemand trouwens of je bij het overstappen naar internet+iTV wel gewoon je telefoonlijn op kan zeggen? Ik neem aan van wel... Waarom zit er trouwens verschil in de bijbehorende internet abo's; Planet down/3mb up/512kb en hetnet down/4mb en up/256kb vroegah namen ze toch altijd de standaard abo's van kpn over?
Waarom er een verschil in zit is niet bekend.
Tenminste niet bij mij.
Wanneer je overstapt naar internet + itv, kies je in principe voor internet only, hetgeen inhoudt dat je je reguliere telefoonlijn vaarwel zegt. Een optie is eventueel internetplusbellen met itv of surfen&bellen+itv. Dit is het zogenoemde triple play.

Kleine status update mbt mijn ITV aanvraag bij Planet: sinds vandaag staat in de router:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 8544

Kennelijk gaat het de goede kant op en werken ze keurig door in de kerstvakantie. Ik had mijn aanvraag overigens ingediend op 10 december.

quote:
Neophyte_NL schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:48:
Kleine status update mbt mijn ITV aanvraag bij Planet: sinds vandaag staat in de router:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 8544

Kennelijk gaat het de goede kant op en werken ze keurig door in de kerstvakantie. Ik had mijn aanvraag overigens ingediend op 10 december.
Wat heb je voor een internet verbinding als ik vragen mag? Want die van mij is geupgrade naar 12300.

128/1534 ofzo daarvoor. Ik dacht ook dat ik wat meer totaal zou krijgen er van uitgaande dat je 2x4 nodig hebt voor de tv signalen.

quote:
Neophyte_NL schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:00:
128/1534 ofzo daarvoor. Ik dacht ook dat ik wat meer totaal zou krijgen er van uitgaande dat je 2x4 nodig hebt voor de tv signalen.
Ja, daarom, maar goed, wie weet kunnen ze het gewoon over 3,5 Mbit sturen. Na mijn lijn upgrade had ik heel snel het pakket in huis, dus het zit er waarschijnlijk voor je aan te komen.

hmm ik heb toch wel regelmatig een vastloper met iptv, zou kunnen liggen aan mijn kabel (heb er zelf een gemaakt, die altijd uitstekend gewerkt heeft met internet) dus wordt het denk ik een gat boren in het beton (heb de tv op de 1e verdieping staan )

maar nu kan ik wel mijn box weer resetten van experiabox, kan ik nu alles goed instellen en dat ergens saven zodat ik na een reset alles niet opnieuw hoef in te stellen,

zo had ik gisteren iets opgenomen, en zitten kijken, werd weg geroepen dus zet de boel even op pauze, Kwam pas in de avond terug, nou je drukt op play maar met geen mogelijikheid reageert de tuner... dus moest hem hardwarematig uitzetten... en dan start je op... en dan herkent hij het netwerk weer niet.... kijk van dit soort dingen wodt je moe !

btw leuk dat forum van kpn.. maar als ik geen uitnodiging heb van iemand kom ik er niet op terwijl ik dus wel iptv heb....

quote:
thegreatGandalf schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:02:
hmm ik heb toch wel regelmatig een vastloper met iptv, zou kunnen liggen aan mijn kabel (heb er zelf een gemaakt, die altijd uitstekend gewerkt heeft met internet) dus wordt het denk ik een gat boren in het beton (heb de tv op de 1e verdieping staan )

maar nu kan ik wel mijn box weer resetten van experiabox, kan ik nu alles goed instellen en dat ergens saven zodat ik na een reset alles niet opnieuw hoef in te stellen,

zo had ik gisteren iets opgenomen, en zitten kijken, werd weg geroepen dus zet de boel even op pauze, Kwam pas in de avond terug, nou je drukt op play maar met geen mogelijikheid reageert de tuner... dus moest hem hardwarematig uitzetten... en dan start je op... en dan herkent hij het netwerk weer niet.... kijk van dit soort dingen wodt je moe !

btw leuk dat forum van kpn.. maar als ik geen uitnodiging heb van iemand kom ik er niet op terwijl ik dus wel iptv heb....
Aanmelden met je @kpnplanet.nl mail adres uit de brief met je abboneenummer en pincode.
Is er al meer bekend over de mogelijkheid KPN Mine te nemen zonder dat je KPN ADSL abonnee bent?

dat zou een echt alternatief betekenen voor de kabel! Mits het ook voor 9,95 is voor basis abo!
Digitenne is qua kwaliteit/zender aanbod een lachertje.
quote:
flipjevandejam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:50:
Is er al meer bekend over de mogelijkheid KPN Mine te nemen zonder dat je KPN ADSL abonnee bent?

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

Vandaag pas beseft dat ik nu voor 40 euro heb: ADSL, Digitenne en Mine. Voorheen betaalde ik los: 35,95 voor ADSL en 6,95 voor Digitenne. Ik heb nu een extra dienst en betaal minder. Strategisch ook wel een slimme stap.
quote:
fleppuhstein schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:16:
[...]

Aanmelden met je @kpnplanet.nl mail adres uit de brief met je abboneenummer en pincode.
Je kan je ook gewoon registreren met je @planet ades als je die hebt. Bij mij werkte het na 2 dagen (de beheerder moet je eerst goedkeuren).

quote:
fleppuhstein schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:28:
Vandaag pas beseft dat ik nu voor 40 euro heb: ADSL, Digitenne en Mine. Voorheen betaalde ik los: 35,95 voor ADSL en 6,95 voor Digitenne. Ik heb nu een extra dienst en betaal minder. Strategisch ook wel een slimme stap.
Bij welke provider/welke combo is dit dan?

quote:
flipjevandejam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:05:
[...]

Bij welke provider/welke combo is dit dan?
Direct ADSL van KPN zonder vaste telefoon.
Reg. datum: 03 augustus 2002

Hebben jullie ook last van het slechte bereik van de AB? zit op ongezeer 5 meter van tuner en deze reageert echt niet best.

helpt een andere (universele) afstandbediening dit probleem op te lossen or lgt het aan de ir van de ontvanger?

quote:
teuny schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:17:
Hebben jullie ook last van het slechte bereik van de AB? zit op ongezeer 5 meter van tuner en deze reageert echt niet best.

helpt een andere (universele) afstandbediening dit probleem op te lossen or lgt het aan de ir van de ontvanger?
Net even getest. Ik heb een Logitech universele AB, daarmee kan ik makkelijk van een afstand zappen, pak ik dan de standaard AB dan gaat het wel lastiger, moet dan iets meer richten maar het werkt bij mij dan nog wel.

had vanavond een 413 code, even harddware matig uitgezet, opnieuw opgestart en gekeken of er een nieuwe update was !

Jammer dat er niet ergens centraal (bv bij mijn info ) of zo neergezet wordt met update beschikbaar, en wat de update inhoudt ,

Reg. datum: 12 september 2002

IPB+IPTV van Planet:
Volgens de Gigaset router:
quote:
Downstream rate: 12301 kbps
Upstream rate: 517 kbps
Volgens speedtest:
quote:
Download 302.1 KByte/sec (=2417 kbps)
Upload 41.1 KByte/sec (=329 kbps)
De box reserveert 2x 4Mbit, ook als de tuner uit staat? Is er een mogelijkheid om de volle snelheid te benutten? Hier komen we in ieder geval nooit boven de 300k/s uit :'(
Is het iemand al gelukt om de opgeslagen bestanden af te spelen op een Windows/Linux bak? Hier wel de bestanden kunnen uitlezen en downloaden door de HD in een Knoppix machine te hangen, maar Windows kan het niet goed afspelen (het beeld is herkenbaar maar lijkt gescrambled)...
Inloggen via Telnet/SSH met putty werkt ook al niet :(
[instant update]
Als je in hetzelfde subnet gaat zitten (hoe logisch eigenlijk :) ) Dan kan je wel pingen, een portscan levert op dat zowel poort 21 (ftp) als 9001 (telnet misschien?) open staan. Telnetten/SSHen op die poort via Putty werkt echter niet...

Bebob_NL wijzigde dit bericht 06-01-2008 14:37 (18%)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

quote:
Bebob_NL schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:46:
IPB+IPTV van Planet:
Volgens de Gigaset router:
[...]

Volgens speedtest:
[...]

De box reserveert 2x 4Mbit, ook als de tuner uit staat? Is er een mogelijkheid om de volle snelheid te benutten? Hier komen we in ieder geval nooit boven de 300k/s uit :'(
Dat is gewoon vast gesteld.
quote:
Is het iemand al gelukt om de opgeslagen bestanden af te spelen op een Windows/Linux bak? Hier wel de bestanden kunnen uitlezen en downloaden door de HD in een Knoppix machine te hangen, maar Windows kan het niet goed afspelen (het beeld is herkenbaar maar lijkt gescrambled)...
Inloggen via Telnet/SSH met putty werkt ook al niet :(
[instant update]
Als je in hetzelfde subnet gaat zitten (hoe logisch eigenlijk :) ) Dan kan je wel pingen, een portscan levert op dat zowel poort 21 (ftp) als 9001 (telnet misschien?) open staan. Telnetten/SSHen op die poort via Putty werkt echter niet...
Had dit ook eerder geprobeerd, maar alles was dicht. Misschien een update in de software.
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een > 40 " Full-hd tv?

quote:
da_denstar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:12:
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een > 40 " Full-hd tv?
Ik heb een Samsung plasma 42". Beeld is mooi, meer het is geen HD beeld. Gewoon standaard beeld via Scart. Geen HDMI op de tuner aanwezig. Af en toe een lege buffer wat resulteerd in een hik up. Van de week krijg ik een nieuwe tuner ivm vast lopers. Maar bij mijn weten is dat nog steeds dezelfde.
Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
fleppuhstein schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:20:
[...]

Ik heb een Samsung plasma 42". Beeld is mooi, meer het is geen HD beeld. Gewoon standaard beeld via Scart. Geen HDMI op de tuner aanwezig. Af en toe een lege buffer wat resulteerd in een hik up. Van de week krijg ik een nieuwe tuner ivm vast lopers. Maar bij mijn weten is dat nog steeds dezelfde.
Samsung 40" TFT hier. Idem als hierboven, beeld is mooi mits het kanaal een beetje degelijke kwaliteit wordt doorgegeven (verschilt erg per kanaal, stond ergens een lijstje volgens mij met resoluties per kanaal). En inderdaad jammer dat het alleen SCART is en geen HDMI. Weet niet of het er zal schelen trouwens.

PC dood! Lang leve de laptop van de baas ...

Ik heb hier nog een oudere Kreatel IP-STB 1710 (met KPN-logootjes) liggen. Volgens mij was dit de voorloper van de huidige twin-tuner. Heb ik nog wat aan dit apparaatje als ik straks Interactieve TV van KPN aanvraag?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws