Reg. datum: 01 september 2001
Ubuntu (met name gnome/kde denk ik) is dan ook wel even iets anders dan Windows XP dat veel ouder isquote:
Zie ook http://www.snidesoft.com
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 119 120 121 122 last
[Nieuw Topic]Ubuntu (met name gnome/kde denk ik) is dan ook wel even iets anders dan Windows XP dat veel ouder isquote:_Pumba_ schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:26:
Omdat je toch altijd WinXP nodig hebt voor een paar kleine zaken die echt niet in Ubuntu kunnen (bijvoorbeeld het updaten van mijn telefoon firmware) heb ik gister Windows Vista HEEL HARD eraf gemikt en met nLite een mooie gestripte install gemaakt van Windows XP.
Ik had XP nog nooit op mijn nieuwe pc'tje* gedraaid, maar ik wel eerlijk zeggen: wat draait XP verschrikkelijk snel! Helaas ook in vergelijking met Ubuntu. Alle programma's verschijnen instantly en het booten gaat 2x zo snel als bij vista/ubuntu.
Dus... misschien moet ik Ubuntu ook maar eens flink gaan strippen, als dat mogelijk is. Probleem is dat de 'lichtere' linux varianten vaak niet zo gebruiksvriendelijk zijn als Ubuntu.
*en dat pc'tje is een AMD X2 4200+ | GF 7900GS | 2048MB D.C. DDR2 | 2x160GB RAID0
http://www.wavpack.com/downloads.html, XMMS pluginquote:bartgrefte schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:32:
binnenkort ga ik ook maar eens met ubuntu aan de gang, weliswaar in vmware maar ok.
Heb alvast wel een vraagje. XMMS, ondersteund die wavpack? Op de site van XMMS kan ik d'r niks over vinden en de plugin op de site van wavpack is nog beta...
XMMS forum ligt er overigens uit
like i said, die is nog betaquote:
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
nu je het zegt...quote:mithras schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:23:
[...]
offtopic:
Wat is ongeveer niet beta in open source land? Bijna alle producten worden al met een alpha status uitgegeven, waarna ze bij de beta al prima bruikbaar en stable zijn
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
uhh in kubuntu?quote:Nakebod schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:31:
xmms.. bestaat dat nog? Altijd gedacht dat ze in 2005 gestopt waren.
Gebruik eigenlijk altijd Amarok, en daar is nu een GTK clone van: http://exaile.org die in Kubuntu zit. Of die ook in Ubuntu beschikbaar is, misschien wel...
Of het een (grote) verbetering is ben ik nog niet achter, vond Amarok niet echt slecht ofzo. Ik zie wel wat ik ga/blijf gebruiken
Nakebod wijzigde dit bericht 08-10-2007 14:50 (20%)
Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Amarok is een KDE applicatie, dus beter voor Kubuntu. Gnome gebruikt bij mijn weten GTK, dus zou Exaile beter voor gewne ubuntu zijnquote:Nakebod schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:49:
In Kubuntu ja, u weet wel, een vleugje KDE en een vleugje Ubuntu
Kan mij iig niet herinneren dat ik het handmatig heb geïnstalleerd deze keer.
Edit: nu ik de download page zie.. volgens mij heb ik die mirror wel in mijn sources.list gegooid, dus niet standaard aanwezig. Geen zin om nu te checken in vmware.
Of je bedoeld dat het niet alleen voor Kubuntu is, dan klopt dat ook
Volgens de site is het doel om op Amarok te lijkenquote:Maar misschien hebben ze bij Exaile wel een ander doel dan Amarok, en is een rewrite beter geweest. Wie weet.
Tja ik heb amarok ook geprobeerd hoor maar ik vind het gewoon minder prettig werken. Alle mp3's bij mij staan netjes per artiest in aparte mappen en zoeken in xmms is een kwestie van J inrammen en een deel van de naam intikken. Ideaal toch? bovendien neemt xmms niet mijn hele scherm in beslag.quote:Brupje schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:29:
[...]
Onder windows heb ik ook altijd WinAMP gedraait en voordat ik Amarok gebruikte XMMS. Maar nu ik Amarok draai wil ik die beide ook niet meer gebruikenMisschien dat hij wat zwaarder is dan XMMS dat weet ik niet zo goed, maar de eenvoud van het zoeken/beheren van mp3s is veel beter imo
Metro2002 wijzigde dit bericht 08-10-2007 15:34 (4%)
Mind explorer
Mind explorer
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
En Audacious zou wat veranderen aan dat laatste denk je ? XMMS is oude kutmeuk (GTK1), die al lang geleden compleet af had moeten sterven. Alleen bij de gratie van je distro dev mag je nog "genieten" van XMMS. Gentoo en Slackware hebben (terecht) de handdoek in de ring gegooid. Debian (en elke andere distro die nog nog steeds XMMS aanlevert) gooit een gaziljoen patches tegen die brakke meuk aan om het uberhaupt nog draaiend te houden.quote:Metro2002 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:24:
wat heeft iedereen hier toch tegen xmms.
Doet het sommige mensen teveel aan winamp en windows denken ofzo
Jungian wijzigde dit bericht 08-10-2007 21:55 (28%)
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
He would insult the universe.
Geen idee, maar vragen mogen in een nieuw topic.quote:HetWonder schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:39:
Vraagje; heeft er iemand hier een goede tip om een windows mobile 6 smartphone goed te syncen met ubuntu?
Audacious is een fork van een fork van XMMS als ik mij niet vergis, zodoende heb je met Audacious toch XMMS in huis.quote:Theimon schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:46:
Ik heb niks tegen XMMS, maar zoals Jungian al aangeeft, het is verouderd. Audacious gaat verder waar XMMS gestopt is. Werkt prima, zeker als je (net als ik) in je Windows periode Winamp gebruikte voor je audio.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
mmedia wijzigde dit bericht 08-10-2007 22:50 (3%)
Open daar even een los topic voor en geef daarin ook aan wat je zelf al gevonden hebt. Een zoektocht naar 'manually install grub' of een variant daarop moet wat opleveren lijkt me zo.quote:mmedia schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:48:
Ik heb net Ubuntu 7.04 geinstalleerd op mijn tweede SATA schijf. Deze tweede schijf heeft alleen een extended partition (met daarin verscheidene logical partions). Geen enkele active partition op deze tweede schijf. Zelf een ext3 en swap partition aangemaakt.
Op de eerste schijf had ik al Windows XP staan, op een active primary partition.
Na de installatie van Ubuntu krijg ik geen Grub bootloader te zien, maar start Windows op de normale manier op.
Ik heb het idee dat Ubuntu grub dus heeft proberen te installeren op de tweede HD (wat ik beetje vreemd vind, omdat hier dus geen active en/of primary partitie op staat). Enig idee hoe ik Ubuntu nu nog kan booten?
God Bless America | Change We Can Believe In
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Ik heb xp op een partitie van 200GB gezet maakt dan op de overige 36 GB zelf in ubuntu installer de swap en ext3. Ik heb wat jij voorstelde ook al eens geprobeerd maar toen liep het vast na afsluiten van de installer.quote:JanDM schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:52:
@Taarmen: probeer eens eerst xp te installeren. Vervolgens start je de Ubuntu installatie, en laat je die de swap/ext3 partities aanmaken naast je xp partitie. Ik heb slechte verhalen gehoord over partities die aangemaakt zijn door andere programma's, dit is vaak op te lossen door het gewoon aan de installer over te laten.
Goed dat je blijft volhouden
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote Ubuntu Topic Deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 119 120 121 122 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona