Ik heb een Asus Z92 laptop en ik heb ditzelfde probleem eerder gehad met een Suse 10.1 install. Daar heb ik het uiteindelijk uit kunnen vinden (hier).
Ik heb dus de Realtek OSS en de HDA Intel sounddrivers.
Nu heb ik dus begrepen dat ik bij de soundcardidentificatie moet aangeven dat de bios-settings geladen worden. Via Yast is dat vrij makkelijk te doen, alleen kan ik bij Ubuntu geen hardware settings plaats vinden (de hardware configuration bij System --> Preferences --> System) Maar eigenlijk word ik daar dan niet hard wijzer van.
Dus, ik heb wat zitten pielen in de /etc/modprobe.d/alsa-base config, maar ik krijg nog steeds geen geluid via de line out (wel via de optical out, die werkt gewoon, maar ja, eh.. om nou steeds een oude MD er tussen te hangen..).
Dit gedeelte hielp mij uiteindelijk, alleen waar/hoe/waaraan herken ik het vetgedrukte in de config files?
Ik heb dus de Realtek OSS en de HDA Intel sounddrivers.
Nu heb ik dus begrepen dat ik bij de soundcardidentificatie moet aangeven dat de bios-settings geladen worden. Via Yast is dat vrij makkelijk te doen, alleen kan ik bij Ubuntu geen hardware settings plaats vinden (de hardware configuration bij System --> Preferences --> System) Maar eigenlijk word ik daar dan niet hard wijzer van.
Dus, ik heb wat zitten pielen in de /etc/modprobe.d/alsa-base config, maar ik krijg nog steeds geen geluid via de line out (wel via de optical out, die werkt gewoon, maar ja, eh.. om nou steeds een oude MD er tussen te hangen..).
Dit gedeelte hielp mij uiteindelijk, alleen waar/hoe/waaraan herken ik het vetgedrukte in de config files?
Nee, ik heb geen Suse meer geinstalleerd, dus het even terug zoeken lukt ook niet. De backups zijn alleen van mijn home-dir (net nog even stiekem gespiekt). Helaas...Click Kmenu > System > Configuration > YaST. Click Hardware in the left Panel and then Sound in the right Panel. Make sure your card is properly identified and has a Number against it, the default is 0. Click Edit, click on and highlight the "Use given board model" option. In the Option: model dialogue enter "auto" (without quotes) and click on Set. Click Next and then Finish. The "auto" option will tell the card to accept the BIOS settings.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie