Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 oktober 2000

Roheryn Only: Book 11 Changes
Please Note: This post is still in progress, but I wanted to get it up before the servers come up. Known issues are forthcoming too!

Welcome to Book 11! This post will give an overview of the changes, with full release notes coming when Book 11 is pushed to the live servers.

Book 11 brings lots of changes - here are some, but by no means all of them!

* The Month of the Lore-master
* The Month of the Minstrel
* Player Housing - Individual and Kinship
* Goblin Town
* New areas - Trollshaws: Tâl Bruinen, and Misty Mountains: Northern Pass, Southern Pass, and Goblin Town
* DirectX10 Support!
* Monster player "Warband Maneuvers"
* Monster play - new skills!
* New raid: The Rift!
* First appearance of a Balrog
* First appearance of Gollum (new instance)
* More work on the crafting system (400 new recipes!)
* Harvest Festival
* Yule Festival
* 60+ New Quests, including the continuation of the epic quest arc
* 9 new Deeds

Story

You have wrested the palantír from Amarthiel, but not before she learned what she sought to learn: a clue to the location of Narchuil, the ring she lost at the Battle of Fornost. She turns her gaze eastward seeking to recover Narchuil, and the Dúnedain find themselves with few means of stopping her advance, save one: Calenglad believes that Mordrambor, the Black Númenórean held prisoner by the Dúnedain, may be the key to ending Amarthiel’s ambitions.

Expanded Functionality

Lore-master Revamp (“Month of the Lore-master”)

* Overview:
o Fill out level 40-50 skills
o Better skills for fighting Undead, Drakes and Creatures of Nature
o A new Pet - the Lynx!
o Diminishing returns on Crowd Control skills (PvMP)
o Examine Enemy Weakness ability
o Tier Based Cures
o Cute “critter” pets - 8 non-combat pets!

Minstrel Revamp (“Month of the Minstrel”)

* Overview
o Fill out level 40-50 skills
o Enhance music features:
+ Minstrels will be able to train other players to use instruments both directly and via created items
+ 3 new Instruments: Bagpipes, Cowbell and Moor Cowbell.
o More effective solo play:
+ War-Speech toggle stance opens up new skills:
# Call to the Elder King (Damage+debuff)
# Call to the Second Age (Damage+buff)
# Chat of the Oathbreaker (damage+debuff)
+ New damage-type instruments
# Equipping new instruments will change the damage type of your skills
o Better Buffing and Support:
+ New trait to increase length of ballad buffs.
+ 2 new “Tale” auras:
# Tale of Battle (+VIT and +wound resistance)
# Tale of Warding (+AC and +Hope)
+ Call to Fellowship (Increases fellowship effectiveness)
o Better Healing:
+ Chord of Salvation (Insta-heal)
+ Gift of the Hammerhead (Power-shield)
o Fun Stuff:
+ Irresistible Melody (nearby players break into dance)

Intel Core 2 6600-Gigabyte P35-DS4-2046MB RAM-GeForce 8800 GTS- addicted to MMO's

Reg. datum: 01 oktober 2002

cooooooooooooooooool month of minstrel en heleboel nieuwe recipes :P:P:P

waneer komt book 11??????? want dan wil ik iig amberlin op level 45 hebben zodat ik die nieuwe jeweller recipes meteen kan maken op 35% of 79% crit chance :P

met minstrel meteen naar trainer gaan voor nieuwe skills en dan weer nieuwe instrumenten verzamelen (mag azzy in actie komen) aangezien ik van alle tools een gecritte versie wil :P

dan wordt mn minstrel helemaal een killer :9~

edit:

amberlin level 40 geworden meteen even mijn respect skill getest :P hele FS op de knietjess voor mij 8) zoals het hoort natuurlijk >:)

Legolas_1973 wijzigde dit bericht 03-10-2007 08:10 (46%)

Certified nutcase

Beter...mijn twee belangrijkste karakters, Gindilf mijn Lore-Master en Tinybig mijn Minstrel krijgen eindelijk ook nieuwe dingen. Zou ik dan ook eindelijk wat skills kunnen krijgen na level 45 voor de minstrel...want ik vond het al vreemd dat er dan niets meer te koop was.. ;)

Ik ga zooooo die Irresistible Melody uitproberen op een kinship bijeenkomst (in een kroeg)

Kan niet wachten tot book 11 uitkomt.. :)

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

quote:
dragonspirit schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:04:
Beter...mijn twee belangrijkste karakters, Gindilf mijn Lore-Master en Tinybig mijn Minstrel krijgen eindelijk ook nieuwe dingen. Zou ik dan ook eindelijk wat skills kunnen krijgen na level 45 voor de minstrel...want ik vond het al vreemd dat er dan niets meer te koop was.. ;)

Ik ga zooooo die Irresistible Melody uitproberen op een kinship bijeenkomst (in een kroeg)

Kan niet wachten tot book 11 uitkomt.. :)
ik ook niet :P:P:P al vind ik command respect van captain het coolst! wanneer komt book 11? en wat voor nieuwe tier 5 items komen er? ik vermoed dat de top items niet overtroffen zullen worden

Acties: [view]

Door: botoo
Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young
Reg. datum: 10 november 1999

De geruchtenmolen heeft het over nieuwe 'groene' items die weer beter zouden zijn de de blauwe. Misschien komt er dan ook eindelijk iets om van dat Ancient Nickel gemaakt kan worden, daar heb ik al aardig wat van liggen :).
quote:
dragonspirit schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:04:
. . .Zou ik dan ook eindelijk wat skills kunnen krijgen na level 45 voor de minstrel...want ik vond het al vreemd dat er dan niets meer te koop was.. ;)
Pfff 45!, ik kreeg met mijn Burglar vanaf 38 niets nieuws meer :| met de Champion krijg je er t/m lvl 50 nog een skill bij.

Gisteren nog mijn Dwarf-Guard een vol lvl ge-upped. Hij was net 15 en nu 16 zodat de nieuwe lading armour, wapen en schild gepast kon worden, best een kranig kereltje :Y) Samen met een lvl13 Guard op stap geweest, die was een beethe bangelijk en wilde graag meer mensen in het fs maar als je voorkennis hebt van wat er komt dan is dat niet zo snel nodig :9.

Na een poosje wilde een lvl35 Guard bij ons aansluiten :? Nu kwam deze speler uit Noorwegen en zijn Engels was niet zo heel goed, maar ik kreeg de indruk dat hij een paar tegenstanders voor ons wilde verslaan die voor ons te zwaar moesten zijn? Misschien is dat een (onderdeel van) een Guard specifieke quest of deed?
We hebben na wat gevlooi in Great Barrows uiteindelijk de bevrijding gedaan van Maribell Thistleway uit het Brigand camp ten noorden van Adso's. Ik kon me herinneren dat dat best een lastige quest was omdat Maribell het niet zo goed overleefde, maar met een lvl35 Guard lukte dat wel natuurlijk :)

Met Burglar Cranck nog wat quests in Evendim gedaan overwegend met een lvl 34 Loremaster. Ik moest 'm wel ophalen bij de Gate van Evendim dus ik was al een beetje bang dat 'ie niet zo handig zou zijn, maar dat viel enorm mee. Hij had al veel quest gedaan met zijn alt en wist de weg een stuk beter dan ik, ik heb met mijn andere char weinig in Evendim gedaan dus zag ik veel nieuwe dingen :).

Na een geslaagde 'Thief Takers Bane' instance (zonder healer, maar wel met een Captain en veel healing conjunctions initiated by Cranck zodat niet alle Rangers omvielen :)) zijn we wat voorbereidende quest gaan doen om uiteindelijk met een full fellowship aan de 'hewing the wood' te beginnen. Dat viel niet mee, de server deed dermate moeilijk dat twee chars vastzaten en een disconnect kregen, waaronder de healer :( Gelukkig kon ik 20K trollbaas Heart-Rot dermate debuffen dat de twee Hunters er eenstekelvarken van maakten. Helaasch nog niet het einde van de quest/chain.
Nadat Heart-Rot de eerste keer verslagen is mag je dooie plantjes gaan zoeken tussen de 8K elite woodtrolls. Ook dit is een fellowship quest maar aangezien niet iedereen verder ging en de Captain een laatste plek in een hoog lvl fs had gevonden, heb ik mijn stealth gear aangetrokken en ben solo gegaan. Rustig zoeken, goed opletten dat er geen troll over me struikelde en zonodig zo'n struikel-troll een Riddle op z'n dak te gooien, en Cranck had zijn 10 takken binnen :Y). Het was wel ff knijpen omdat de laatste tak een troll pullde die de Riddle weerstond en mijn trukendoos opgebruikt was, naja domweg wegrennen zoals iedereen dat doet werkt ook bij een Burglar :+

Terug bij quest-giver Longbough (een Ent) krijg ik de laatste instance quest. De Captian had het inmiddels al vergeefs geprobeerd terwijl hij twee lvl50's in het fs had. Voor mij tijd om te loggen en ik zie wel wanneer er een sterk fs is wat dat instance gaat doen.

Vlak voor het uitloggen nog een tiental beren en wolven geplet voor de verwachte 'DING' 44 *O*

Vanavond weer terug naar Angmar met kinmember Neocrown. Als Amberlin nog hulp nodig heeft hoor ik dat graag op tijd dan kunnen we wat inplannen, als ik in fs ben met anderen is dat wat lastig. Een redelijk/goed fs is niet makkelijk te vinden en ik kan natuurlijk ook niet zomaar weggaan.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

quote:
botoo schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:29:
De geruchtenmolen heeft het over nieuwe 'groene' items die weer beter zouden zijn de de blauwe. Misschien komt er dan ook eindelijk iets om van dat Ancient Nickel gemaakt kan worden, daar heb ik al aardig wat van liggen :).
ow cool! ben benieuwd :P

misschien verstandig om mijn mirrored ancient steel axe te verkopen dan :O
quote:
knip

Vlak voor het uitloggen nog een tiental beren en wolven geplet voor de verwachte 'DING' 44 *O*
grtz
quote:
Vanavond weer terug naar Angmar met kinmember Neocrown. Als Amberlin nog hulp nodig heeft hoor ik dat graag op tijd dan kunnen we wat inplannen, als ik in fs ben met anderen is dat wat lastig. Een redelijk/goed fs is niet makkelijk te vinden en ik kan natuurlijk ook niet zomaar weggaan.
jaaa ik wil graag nog paar niet al te langdurige quests in MM (3 x 7 beren, 7 relics verzamelen en een dom bordje plaatsen en die tafel ontdekken moet in niet al teveel tijd te doen zijn lijkt me) afronden beetje hulp is wel nodig denk ik (ben inmiddels lvl 40) en dan ga ik graag mee naar angmar :Y

Legolas_1973 wijzigde dit bericht 03-10-2007 12:13 (6%)

too old to die young

- Die relics kan je redelijk makkelijk solo doen (makkie als je je een Herald laat tanken). Ze droppen van die Bog-Lurk-op-stelten beesten, dus je hoef niet eens ver bij het begin vandaan.

- 3 x 7 beren is een boutklus, de gewone witte en de bruine (die spawnen pas nadat er een Bog-Lurk-op-stelten gekilled is), maar de laatste moet je in Giant-valley doen en dat is 'nogal' aggro gevoelig. Was voor Cranck makkelijk omdat ik vanuit stealth steeds een geisoleerde beer kon uitzoeken, maar als Amberlin rondloopt krijgt ze steeds een kei op d'r dak van de Giants of word aangevallen door de trollen. Als ik jou was zou ik die laatste beren meepikken als je toch daar moet zijn met full FS voor de Giant quests, Towering Champions / Thunder in the Mountains. Die moeten Neo en ik ook nog doen dus dat combineren we als er een full FS samen te stellen is.

Tafel moet je ook zelf doen, kwestie van weten waar je zijn moet en er hard over heen rijden en nog veel harder wegwezen :+ Als je niet weet waar dat plateu is kan dat heel makkelijk met Cranck samen. We gaan in FS, ik sneak naar het plateau zodat jij op je map ziet waar ik ben (Giants zien me toch niet dus ik blijf daar als baken staan). Dan rij jij op mij af :). Je krijgt wel een hoop aggro te verwerken maar jezelf er naar toe vechten is niet te doen.

Dat bordje is er eentje uit een serie van drie, kan je ook solo met behulp van een tankende Herald, en anders kan ik met Cranck de mobs wel 'ff' stunnen :).

Ik wil toch nog naar MM om Ancient Iron en MM Silver te halen.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Region name change: EvenSwim
Reg. datum: 03 oktober 2006

Leuk om jullie avonturen zo mee te lezen. Het is erg vermakend zo in mijn pauze, alleen ik krijg te veel zin om weer naar huis te gaan en verder te gaan. Wat overigens niet kan. Keep up the good work, lads!

Ik had eigenlijk nog een klein noob vraagje betreft de Minstrel. Als je de MNS een specifiek instrument wil laten gebruiken ( een andere gitaar met speciale voordelen) moet je die dan in het derde weapon slot vervangen? De animatie van je buffs blijft namelijk hetzelfde qua voorwerp in je hand.

Kennen jullie naast Ore gebieden in MM nog andere ancient ore gebieden in Angmar, waar je als level 50- niet zo gauw wordt ge-aggroed en wordt afgeslacht?

Er zijn trouwens een aantal quests die je nooit wil doen of die een diepe spoor van: oh nee he, achterlaten.

- Towering Champs is erg vervelend, evenals de Thundergod quest in hetzelfde Giant gebied. Ik vind giants echt zo vervelend. Ze zijn lomp, sterk en lijken op Chuck Norris.

- Twisted Heart. Nooit afgemaakt, maar een vervelende instance met een nog irritanter wezen: Wood trolls. Bijna net zo vervelend als Mountain / snow trolls.

- Thief Takers Bane. Samenwerking ++ is nodig, anders kan je beter stoppen met je FS.

- De vier keer follow up quest in het spinnen domein van Trollshaws.

Gelukkkig zijn er veel quests wel tof, vooral wat Botoo al eerder zei: een instance ( of sowieso een FS quest) alleen afronden.

Jorgasme wijzigde dit bericht 03-10-2007 13:25 (35%)

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - GM Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

Certified nutcase

Gisteren was het weer een dag om de kinship leden te helpen. Een aantal van ons wilde graag huis houden in Fornost. Prima...zo gezegd, zo gedaan...

Met een beetje moeite was er een groep van 6 man samengesteld, waaronder 3 healers..ik inclusief...ik was meteen ook het hoogste level die in de groep rondliep met mijn level 47. De andere healers waren level 44 en 37.

Al vrij snel had ik zoiets van, weet je wat...ik help wel met het damage dealen..en dat ging als een trein, mijn minstreeltje mag dan een dwerg zijn hij doet grote schade.. (Tinybig is dus helemaal geen verkeerde naam) al snel vielen de elite orcs met bosjes tegelijk tegen de vlakte. De groep was eigenlijk helemaal niet uitgebalanceerd, maar het bleek ook echt niet nodig. Alles wat we tegenkwamen was met gemak te verslaan. Zelfs de elite bosses van een slordige 25000 hitpoints vielen vrij snel.

Het nadeel van dit hele verhaal was wel dat ik mijn Lore-Master nog steeds niet heb weten te levellen...nu level 31...nog steeds...maar nog slechts iets meer dan 1K verwijderd van het volgende level....ben benieuwd wat ik voor nieuwe skills krijg als ik dat bereik...

Drie healers...da's wel een beetje een overkill...zelfs voor de Fornost instance... ;)

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

gisteren met burglar cranck en champion neocrown op pad geweest in angmar. ben hoop enhanced XP lichter en een level rijker. tevens een nieuw pocket item (rescued gem) nog wat mzzl gehad we hebben turtle quest ook gedaan en er vielen 4 turtle claws dus das niet verkeerd iedereen 1 en amberlin won de 4e :P

heb mijn mirrored ancient steel axe verkocht :O en nog wat items voorlopig hou ik het maar voor wat het is met mijn gear. en spaar het geld op samen met materialen om items te maken :P

zodra amberlin level 45 is kan ze wat (hopelijk) etched jewelry maken heb 4 recipes in totaal 2 bracelets, 1 earring en een necklace 8)

welk armour kan ik het beste voor amberlin kopen? ze wil gewoon goedkope toch redelijke items, hoeven ook niet perse crits te zijn

too old to die young

quote:
Legolas_1973 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:38:
. . . welk armour kan ik het beste voor amberlin kopen? ze wil gewoon goedkope toch redelijke items, hoeven ook niet perse crits te zijn
Ik zou zeggen: kijk op AH wat er interssant is, vaak worden de 'net-niet-crit' (volgens sommigen 'mislukte') spullen voor een schijntje aangeboden en je kan zelf optimale jewelry maken zodat je toch een heel bruikbaar geheel krijgt. Zo doe ik het met Cranck ook, zolang je items moet maken/kopen die maar een paar levels meegaan hou ik het extra zuinig :).
Ook zou je de quests na kunnen kijken op goede rewards en zorgen dat je geen snelle doublures krijgt (dus niet voor en beter wapen kiezen ten koste van een armour als je in de volgende quest een nog beter wapen krijgt maar geen keus op armour).
Op dit moment gaan er geluiden rond in het kinship om (weer?) een Helegrod raid te gaan doen :Y)
Nu vraag ik me af of ik met Cranck mee zal gaan of Azteque. Een Burglar kan makkelijk op een paar levels hoger functioneren maar 44 is mss net niet voldoende. Azteque daarintegen is wel 50 maar een Champion krijgt doorgaans de meeste (en duurste!) klappen en Azz is nog lang niet gemaximaliseerd in armour en virtues/stats. Het liefst ga ik met Cranck maar als de raid er geen lvl44 Burglar bij wil dan overweeg ik om helemaal niet mee te gaan omdat ik Cranck liever wil levelen/verbeteren dan Azteque, Azz komt later wel weer aan de beurt.

Aan de ander kant: er zijn wel leuke items te halen in Helegrod en als Azz gaat kan die ze mooi aan Cranck doorspelen :9 (als ze niet bind on aquire zijn tenminste).

Overigens moet ik eerst nog zien dat de raid wel op gang komt, ik heb al te vaak plannen gezien die op niks uitliepen of op een waardeloze raid :| .

Reg. datum: 08 november 2005

Een Champ de meeste en duurste klappen :o Hmmm volgens mij is het voor een grd toch meestal wel duurder om een Hele raid te doen :+

Certified nutcase

quote:
botoo schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:51:
[...]
Aan de ander kant: er zijn wel leuke items te halen in Helegrod en als Azz gaat kan die ze mooi aan Cranck doorspelen :9 (als ze niet bind on aquire zijn tenminste).
Bind on Aquire zijn toch alleen maar de quest rewards? Of heb ik nu even ergens niet goed opgelet?

too old to die young

quote:
dragonspirit schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:47:
Bind on Aquire zijn toch alleen maar de quest rewards? Of heb ik nu even ergens niet goed opgelet?
Volgens mij klopt dat idd, maar aangezien ik te weinig ervaring met afronden van sucsesvolle raids heb :| durf ik dat niet met zekerheid te zeggen.
quote:
Bobbie1980 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:45:
Een Champ de meeste en duurste klappen :o Hmmm volgens mij is het voor een grd toch meestal wel duurder om een Hele raid te doen :+
Het zal elkaar niet veel ontlopen, maar als de uitrusting van beide vergelijkbaar is (duurdere gear betekent ook duurdere repairs) dan vermoed ik dat de Champion toch meer kwijt is. Repairkosten lopen extra op als een je char dood gaat en zonder hulp van Minstrel of Captain revived. De Guard weet doorgaans beter te overleven dan de Champion die nu eenmaal erg kwetsbaar is door het gebruik van fervour. Zonder fervour is een Champion niet meer dan en matige Guard (fervour is noodzakelijk om veel damage uit te delen). Champions werken meestal met een twohander of dual-wield dus geen shield en met fervour ook geen parry/block mogelijkheden. Doorgaans is het flink rammen maar ook flink incasseren voor de Champ.

Maar ik ben het met je eens dat een Guard ook een goede klant bij de repairshop is :+ Met mijn Burglar ben ik factor 20 minder kwijt aan repairs, ten eerste omdat 'ie heel zelden dood gaat en ten tweede omdat hij relatief weinig aggro krijgt. High-damage output generert veel meer damage dan debuffs en mindere damage. Een flink healende Minstrel is ook vaak aan de beurt met threat, maar Minstrels blijven doorgaans hardnekkig lang leven :+

Certified nutcase

quote:
botoo schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:44:
Een flink healende Minstrel is ook vaak aan de beurt met threat, maar Minstrels blijven doorgaans hardnekkig lang leven :+
:Y :Y

Ik weet er alles van, ik ben ook zo'n hardnekkige Minstrel, blijf vaak zelfs leven als de rest van de fellowship het niet meer red en ik het qua healing ook niet meer kan bijhouden. Heb 1x gehad dat mijn hele fellowship werd uitgemoord (waarvan 3 met 1 klap) daar kon ik echt niet tegenop healen...was ook wel doordat er een aantal als kippen zonder kop een moeilijk gebied in het zuiden van Evendim binnen waren gewandeld... Ik stond daar toen als level 41 Minstrel tussen de level 50 elites, de hele fellowship was verder level 49 of hoger...ik healde zo goed en zo kwaad als ik kon...wat dus betekende dat er een hele groep op me af kwam met level 50 elites...snel even een skill aangezet waardoor mijn level niet werd afgesnoept, maar mijn power...en het op een lopen gezet....dit zorgde ervoor dat ik zonder al te veel kleerscheuren uit het gebied weg kwam...

De fellowship moedigde me ook aan om door te lopen...toen het gevaar geweken was, ben ik zeer voorzichtig terug gegaan en heb iedereen gerevived...daarna bedankt voor een dergelijke onvoorzichtige fellowship en teruggegaan naar een stuk wat voor mij ook te doen was.

Kreeg nog bijval van 1 van de fellowship leden die ook direct daarna was vertrokken en vroeg of hij mij mocht toevoegen aan zijn friendslist...

vandaag weinig met captain gedaan wel wat maar goed ze schiet al lekker op...

nog even 3 beryl shards gescoort :P heb er nu 5 :)

toen nog even in sarnur gelopen met FS om te kijken of we nog epics konden scoren, helaas was het voor mij karige buit :(

echter begint mijn supplies verzameling behoorlijk te worden 8)

van het weekend weinig tot niet online :N vanavond bordspel doen met een goeie vriend en zxaterdag een verjaardag ow en zondag bezoek :P weinig lotro dus :N

quote:
dragonspirit schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

:Y :Y

Ik weet er alles van, ik ben ook zo'n hardnekkige Minstrel, blijf vaak zelfs leven als de rest van de fellowship het niet meer red en ik het qua healing ook niet meer kan bijhouden. Heb 1x gehad dat mijn hele fellowship werd uitgemoord (waarvan 3 met 1 klap) daar kon ik echt niet tegenop healen...was ook wel doordat er een aantal als kippen zonder kop een moeilijk gebied in het zuiden van Evendim binnen waren gewandeld... Ik stond daar toen als level 41 Minstrel tussen de level 50 elites, de hele fellowship was verder level 49 of hoger...ik healde zo goed en zo kwaad als ik kon...wat dus betekende dat er een hele groep op me af kwam met level 50 elites...snel even een skill aangezet waardoor mijn level niet werd afgesnoept, maar mijn power...en het op een lopen gezet....dit zorgde ervoor dat ik zonder al te veel kleerscheuren uit het gebied weg kwam...

De fellowship moedigde me ook aan om door te lopen...toen het gevaar geweken was, ben ik zeer voorzichtig terug gegaan en heb iedereen gerevived...daarna bedankt voor een dergelijke onvoorzichtige fellowship en teruggegaan naar een stuk wat voor mij ook te doen was.

Kreeg nog bijval van 1 van de fellowship leden die ook direct daarna was vertrokken en vroeg of hij mij mocht toevoegen aan zijn friendslist...
ja dat schild is leuk maar die kan je ook zwaar in de nesten brengen! als je namelijk geen power (meer hebt) en ze pakken je (net orcs of spider web B.V.) of je loopt tgen andere plek met nog meer aggro aan dan is het echt afgelopen met je haha.

wat ik vaak gebruik in dergelijke situatie is fake death werkt super!!! alle vijanden lopen weg en daarna sta je op en rez je iedereen :)

uiteindelijk is de minstrel een zeer krachtig character :P en met book 11 worden we nog krachtiger en meer solo power

Legolas_1973 wijzigde dit bericht 05-10-2007 11:39 (3%)

too old to die young

De Champion waar ik meestal mee team had nogal lag-pobs en terwijl ik in Aughaire sta te wachten om aan het questen te beginnen krijg ik een fellowship invite vanuit het kinship. De lvl50 Champion waarvan die invite kwam was ook net in Aughaire dus ik vermoedde iets in de buurt te doen.

Kort daarop kwam de melding 'summoning hero' (<- dat was ik dus! :Y) ;+ ), kreeg ik de vraag of ik mee wilde doen met een Troll-Slayer deed en werd ik naar het uiterste zuidwesten van Misty Mountains geport. Was niet helemaal de planning maar ach, altijd leuk om weer eens wat anders te doen met andere spelers. Grappige was dat ik met mijn lvl44 veruit de laagste in level was, de rest van het fs bestond uitsluitend uit 50'ers :o 3 Champions, 1 Hunter en 1 Captain. Het doel: -tig Misty MountainsTrolls slayen voor +1 Determination. De groep kwam uit verschillende kinships o.a. Risen, Nightmare on Elf Street en Reconnected natuurlijk.

Nu had ik totaal 1 MM-Troll op mijn scorelijst en liep dus behoorlijk achter op de rest :| Na twee uur door dat met Trollen vergeven pad gerend te hebben waren de 50'ers klaar en moest ik er nog een stuk of 46. Die laatste van mij komen een andere keer wel weer, totaal heb ik er iets van 140 in mijn deed log staan nu :)

Het tempo van de dps-machine lag behoorlijk hoog en soms hadden we vier 8,5K lvl43 elite Trollen op onze nek, voor Crank steevast tijd om de achterste Troll te stunnen (Riddle) en vervolgens de aanval te openen op de één na achterste en die ook te stunnen. Tegen die tijd waren de eerste twee Trollen wel geplet en kon de dps machine die van mij één voor één overnemen. Als het er maar één of twee waren deed ik wat debuffs om de zaak te bespoedigen maar dat had zonder mij ook makkelijk gekund, het zou hooguit een tiental seconden langer duren. Fellowship conjunction hoogtij natuurlijk, ik had alle tijd om vanalles uit te kunnen proberen, helaas kwamen we niet verder dan 'Break the Door' (5 maal rood en 1 maal geel als laatste), wel leuke damage natuurlijk (DD, AoE en DoT) maar ik had liever wat exotischere conjunctions willen zien als we toch zoveel tijd er voor hebben. YRRRRB en/of GYYYYB levert een mooie Oathbreaker Spirit op die je komt helpen, op dat moment helemaal niet nodig maar wel veel leuker dan suf damage uitdelen.
Gemiste kans imho, ook voor de 50'ers, het is uiterst nuttig om te weten welke conjunctions wat opleveren zodat je weet wat je wanneer moet doen. Het verschil tussen de kleuren weten de meesten wel, maar de volgorde is crusiaal voor het eindeffect.

Nadat de Hunter iedereen die wilde meenam naar Rivendel en ik verkoos om achter te blijven heb ik de omgeving helemaal in kaart gebracht, wat ore gemined onder de neus van Giants, Trolls en Bears 8) en liep bij Giants Needle tegen Driftclaw (lvl45 Signature) op die ik met mijn lvl45 Class quest moet doen, en ook aal heb ik 'm nu nog niet en dropped hij ook het item niet zonder die quest, ik kon het toch niet laten om me ff te meten :P. Tussen alle potentiele Cranck-squashers pikte ik Driftclaw er uit, lokte hem een stukje terug naar een lege plek en schoffelde 'm onder de besneeuwde zoden :Y) Het ging redelijk makkelijk en zelfs de 'gewone' GiantSnowBear die er aan het einde bij kwam bracht me niet echt in de problemen. Helaas helemaal geen leuke drop van Driftclaw. Naja ik weet iig waar 'ie uithangt en hoe ik 'm aan kan pakken. Kennis is macht :Y).

Raid laat ik nog even passeren met Cranck, kort overleg met de raid organisatie bracht uitkomst. Na de vraag 'wat denk je dat je kunt doen tegen een, voor jou rode, lvl54 mob?' wist ik wel weer ff genoeg. Helemaal niks dus :|. Afhankelijk of de raid doorgaat zal ik dus met Azteque bij Thorog op bezoek gaan of voorlopig helemaal nog niet naar Helegrod.

Het was me al eens opgevallen dat er één bepaalde naam veel voorkwam op AH bij MM-silver en Ancient Iron Het was zo'n typische naam die alleen bedacht kan worden door iemand met hele slechte kennis van de engelse taal (iets met charlie er in). Gisteren zag ik 'm rennen tussen de snowbeasts, een lvl20(!) Champion. Duidelijk een goldfarmer die alle ore aan het minen was :(.

Op dezelfde locatie kwam ik een lvl50 Minstrel tegen in gevecht met Snowback. Ik weet van Ellendras dat de Minstrel dat wel aankan en aan de morale-bar te zien was het ook geen probleem, maar het duurde wel erg lang dus heb ik maar ff geholpen :) Ik weet meteen dat Snowback voor Cranck voorlopig nog een NoGo is als het solo moet.
[edit]
De Burglar cloack 'Evershadowed' stond eindelijk weer eens op AH, en belangrijker, voor een aanvaardbaar bedrag, dus die heb ik meteen buitgemaakt. Het duurt nog 4 lvls voor ik 'm kan gebruiken maar tot dan heeft 'ie een plaatsje in de vault :)
Sommige dingen _moet_ je gewoon hebben ook al zijn de stats wat minder dan andere opties, het blijft immers toch een beetje een RPG game en dan vind ik het passender als je char correct uitgerust is, daarom zal ik mijn uiteindelijk gear ook zwart maken. Te veel verse 50'ers lopen met zwarte gear en dat vind ik een behoorlijk minpuntje (buiten de extreme kosten van de dye), maar zwart is wel de ultieme stealth-gear voor een Burglar dus doe ik dat toch maar.

botoo wijzigde dit bericht 08-10-2007 12:33 (7%)

quote:
botoo schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:34:

knip

Het was me al eens opgevallen dat er één bepaalde naam veel voorkwam op AH bij MM-silver en Ancient Iron Het was zo'n typische naam die alleen bedacht kan worden door iemand met hele slechte kennis van de engelse taal (iets met charlie er in). Gisteren zag ik 'm rennen tussen de snowbeasts, een lvl20(!) Champion. Duidelijk een goldfarmer die alle ore aan het minen was :(.
mooi verhaal en inderdaad die lvl20 gast heb ik ook een keer gezien! hij jatte de ore die ik tracte te minen tot ik gestoord werdt door lvl 42 worm :N
quote:
Op dezelfde locatie kwam ik een lvl50 Minstrel tegen in gevecht met Snowback. Ik weet van Ellendras dat de Minstrel dat wel aankan en aan de morale-bar te zien was het ook geen probleem, maar het duurde wel erg lang dus heb ik maar ff geholpen :) Ik weet meteen dat Snowback voor Cranck voorlopig nog een NoGo is als het solo moet.
nou het is en blijft een zware dobber natuurlijk, je moet echt wel goeie gear/traits en skills hebben om snowback solo onder het sneeuw te schoffelen, echter kan ellendras het wel 100% zeker dat ik het elke keer win (tenzij er vanalles bij komt ofzo) yep minstrels zijn cool

ben erg benieuwd hoe azzy het doet tegen basil lijkt me toch dat je die makkelijk moet kunnen pakken. heb je hem al eens gehad??? (dat is die lvl 45 dwerg in MM)

too old to die young

Ik ben een paar keer wezen kijken bij die Basil maar ik heb geen zin om langer dan 10-15 min. te gaan staan wachten, dat doe ik wel als ik die shard echt hard nodig heb om een item te maken. Zo te zien spawned er elke 5 min. een Dourhand en dan staan er bijna altijd een paar campers op 'm te wachten dus dan ben ik weer weg. Ik gebruik mijn tijd liever om te spelen ipv te staan wachten.

Met Cranck ben ik ook al eens langsgeweest en dan ga ik staan op de plek waar die Dourhand (volgens mij) steeds spawned. Heel grappig om te zien dat de anderen ineens onrustig beginnen te bewegen als ik uit stealth kom om daarna weg te gaan. Waarschijnlijk dachten ze dat ze het rijk alleen hadden }&gt;

quote:
botoo schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:04:
Ik ben een paar keer wezen kijken bij die Basil maar ik heb geen zin om langer dan 10-15 min. te gaan staan wachten, dat doe ik wel als ik die shard echt hard nodig heb om een item te maken. Zo te zien spawned er elke 5 min. een Dourhand en dan staan er bijna altijd een paar campers op 'm te wachten dus dan ben ik weer weg. Ik gebruik mijn tijd liever om te spelen ipv te staan wachten.

Met Cranck ben ik ook al eens langsgeweest en dan ga ik staan op de plek waar die Dourhand (volgens mij) steeds spawned. Heel grappig om te zien dat de anderen ineens onrustig beginnen te bewegen als ik uit stealth kom om daarna weg te gaan. Waarschijnlijk dachten ze dat ze het rijk alleen hadden }&gt;
ik ga er af en toe staan en als het te druk is ben ik weg, zo niet ga ik er staan en wacht ik ff heel lang sta ik er nooit max 30 min (uitzonderingen daar gelaten) heb regelmatig 2 tot 3 shards gescoort in +/- een uur dat loont de moeite toch wel. ben ook wel benieuwd of cranck hem aankan (vermoed van wel)

over de spawnplek dat is op 2 plekken naast het vuur

Reg. datum: 15 mei 2007

Wat ik me nu eigenlijk afvroeg: Hoe werkt een raid in een gebied dat niet voor een raid bedoeld is?

Stel, je doet met een raid de black-fire quest in Nan Wrathen in North Downs. Normaal gesproken moet 1 iemand uit jou fs die kisten vernietigen, en hoeft niet ieder afzonderlijk dat te doen. Wat nu als je in een raid bent? Hoeft 1 iemand uit de raid dat te doen? Of moet het uiteindelijk toch 4 keer gebeuren?
En krijg je xp als iemand uit een andere fs in jou raid iets killt?

Region name change: EvenSwim
Reg. datum: 03 oktober 2006

Wat mij ooit verteld werd maanden geleden is dat als je FS quest met een raid doet ( dus met meer dan 6 man), dat je geen XP krijgt met de groep. Ik denk dat items op dezelfde manier werkt als in FS.

Ik zou het daarom sterk afraden om FS quests met raids te doen, en raids voor raid gebieden / instances te houden.

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - GM Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

Reg. datum: 17 oktober 2005

quote:
Ltje schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:53:
Wat ik me nu eigenlijk afvroeg: Hoe werkt een raid in een gebied dat niet voor een raid bedoeld is?

Stel, je doet met een raid de black-fire quest in Nan Wrathen in North Downs. Normaal gesproken moet 1 iemand uit jou fs die kisten vernietigen, en hoeft niet ieder afzonderlijk dat te doen. Wat nu als je in een raid bent? Hoeft 1 iemand uit de raid dat te doen? Of moet het uiteindelijk toch 4 keer gebeuren?
En krijg je xp als iemand uit een andere fs in jou raid iets killt?
geen xp, geen quest updates. Stel de quest is kill 6x Orc-thingy + Burn 3x altar, dan kun je er wel 600 killen en 30 verbranden, je quest wordt niet geupdate.

Maar voor welke quest heb je 2/3/4 fellowships nodig buiten de officiele raids? Ik en er iig nog geen tegengekomen.

Reg. datum: 15 mei 2007

Geen enkele, ik vroeg het me gewoon af. :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: