Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb hier ooit gelezen om eens rond te vragen voor accu's bij bedrijven die alarminstallaties aanleggen, zo gezegd zo gedaan.

Nu heeft die beste man mij teruggemaild met het antwoord dat hij er nog wel 8!! had liggen, en dat ik ze in ruil voor een kratje bier op mocht komen halen.

Dus tipgever (naam vergeten O-)) bedankt _/-\o_.

Dit is een echte aanrader om te doen, voor ¤ 15,- acht accu's die niet goed genoeg zijn voor een alarmcentrale, maar die nog wel goed zijn!

[update]
Net de accu's opgehaald, ipv de beloofde 8 kreeg ik er maar liefst 14 en er werd gezegd ''Over een tijdje hebben we weer een stuk of wat, kom ze maar halen!''

9 keer 7 AH
5 keer 3 AH
voor een kratje Heineken á 13,45
Dus vrijwel goedkoop: 14 accu's voor maar 13½ euro!

Thapous wijzigde dit bericht 07-09-2007 20:02 (25%)

//Thapous

quote:
9 keer 7 AH
5 keer 3 AH
voor een kratje Heineken á 13,45
Dus vrijwel goedkoop: 14 accu's voor maar 13½ euro!
Kan je een flinke krat mee bouwen. 78 ah :*) zijn het oude loodaccus?

quote:
Matsetst schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:04:
[...]

Kan je een flinke krat mee bouwen. 78 ah :*) zijn het oude loodaccus?
Euhm, tjah, ik weet eigenlijk niet zijn SLA (sealed lead accu's), iig dat staat er op, dus denk wel lood accu's, ze zijn momenteel ± 5 jaar oud. En ze wegen 5.5 kg per accu(de 7 AH accu's) en de 3AH accu's wegen 1.5 kg. dus om dat allemaal in een krat te stouwen, ik denk gewoon 2 × 7 AH accu's, dan zit je al op 11 Kg, met al het spul dr bij in denk ik 12-14 kg, mooi gewicht, zwaarder moet ook niet, is het niet echt meer draagbaar...

paar foto's (en gelijk ook van het krat):
http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1072.JPG
http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1073.JPG
http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1074.JPG

Ik heb door een familie lid een op maat gemaakte aluminium plaat laten maken voor de onderkant, zit met schroeven vast aan het plastic en lijkt me wel redelijk stevig.

http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1076.JPG
Alle accu's op een hoop...

http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1077.JPG
Om te laten zien hoe groot de accu's in verhouding zijn.

Thapous wijzigde dit bericht 08-09-2007 01:48 (33%)

//Thapous

zijn gel accus, 'gewone' lood zuur accus hebben doppen om water bij aan te vullen..

Gel wil niet zeggen dat de accu niet lead-acid is, maar dat er gel bij inzit (en dus op de zij kan)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Wouw, ik heb voor mijn radio 49 euro voor 1 zo'n accu moeten neerleggen. Zware mazzelpik die je er bent!

lalala

quote:
aartrost schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:57:
Wouw, ik heb voor mijn radio 49 euro voor 1 zo'n accu moeten neerleggen. Zware mazzelpik die je er bent!
Dan heb ik idd geluk gehad :o, 49 euro is wel ziek veel voor een 7 AH trouwens, zag ergens hetzelfde type met 8 AH voor $ 18,50, maar was wel in het buitenland.

Thapous wijzigde dit bericht 15-09-2007 14:22 (27%)

//Thapous

ik heb zon zelfde accutje, maar dat zijn toch gewoon onderhoudsvrije loodaccus?
Anders heb ik steeds mijn accutje emt een verkeerde acculader opgeladen :P

quote:
rhcp schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:50:
ik heb zon zelfde accutje, maar dat zijn toch gewoon onderhoudsvrije loodaccus?
Anders heb ik steeds mijn accutje emt een verkeerde acculader opgeladen :P
Klopt als een buss!

lalala

Vanmiddag weer wat inkopen gedaan...

http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1078.JPG
Daar heb ik er 2 van gehaald, bij de action voor ¤ 0,70 p/s.

http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1079.JPG
http://xs219.xs.to/xs219/07366/IMG_1080.JPG
Daar heb ik 1 set van gehaald á ¤ 30,-

En verder nog wat snoer voor boxen, maar of ik dat nodig ben is punt 2:P

[update'je]
En verder heb ik de 'goeiekope' versterker bij de kijkshop besteld, denk dat ik 'm volgende week wel keer binnen heb

Thapous wijzigde dit bericht 08-09-2007 23:18 (13%)

//Thapous

heb je al een versterker?

komen de speakers in de top of in de zijkant?

quote:
_-Tijmen-_ schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:11:
heb je al een versterker?

komen de speakers in de top of in de zijkant?
Versterker is besteld;)

Ze komen op de bovenplaat ivm dat ze niet aan de zijkant passen (alluminium rand zit in de weg ;()

//Thapous

ik heb de ledtjes mod geporbeerd.
Dit heb ik emt een 330 ohm weerstandje en emt een 100 ohm weerstand geprobeerd.
330 ohm heb je een licht knippertje bij bass. en met een 100 ohm weerstand bij hele hoge tonen.

Maar het hangt er echt af hoe hard je versterker staat met hoe vel het ledje brand..

Jammer is dat, ik weet misschien nog wel wat met een paar extra componentjes: zodat hij alleen bij bass en altijd even hard aangaat. Ik zal nog eens wat proberen met m'n experimenteerbordje.

Misschien weet iemand wat er voor extra componenten in die ledspeakers zit?

ik zat te denken aan een verstelbaar weerstandje.
Gewoon een spoel die je kan verstellen.. een dimmer bevoorbeeld.
Dan kan je testen welke weerstandjes..
Maar dan blijf je het probleem houden..

Hallo Mense, las op deel 1 dat ik dood was?:P haha zal foto`s etc van ons eerste kratje weer even online zetten deze week in deze thread.

Wel vet dat we nu dik jaar verder zijn en er veel meer mensen zijn die radio kratje maken.

:D

quote:
rhcp schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:32:
ik zat te denken aan een verstelbaar weerstandje.
Gewoon een spoel die je kan verstellen.. een dimmer bevoorbeeld.
Dan kan je testen welke weerstandjes..
Maar dan blijf je het probleem houden..
Ik dacht eerder aan een transistortje aan en uitschakelen, met nog een paar componentjes dr bij zou het moeten werken. Hoeveel ledjes wil je eigenlijk schakelen? Een stuk of 5 a 10?

Ik heb net mn versterker ook binnengekregen,
Vanavond even kijken voor hout, en dan inelkaar zetten:-).

//Thapous

ik wou gewoon even wat solderen :P
Had ik wat te doen .. maar als iemand iets anders weet dan ga ik dat maken.

Gewoon 1 ledje.. om te testen.

en hebben nog veel mensen een krat gebouwd :+

zit met een raar probleem, ik wilde pc speakertjes gebruiken voor mn draagmaar audio systeem (wegens gratis en energiezuinig) maar het lijkt wel of ze afhankelijk zijn van de 50 hz puls van de trafo... namelijk als ik een loodaccu (met een zeer lage interne weerstand dus) eraan knooop is het geluid bar slecht terwijl het met een zoemende, ongefilterde treintjes trafo 100x beter klinkt. (op het zoemen van de trafo zelf na dan)
ligt dit aan de werking van het versterkerschemaatje in de boxjes?of is er wat anders aan de hand?
of weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?

De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!

als jullie er achter zijn hoe dat helemaal mooi met de bas meegaat(en een beetje fel) dan zie ik het wel(ik ga tussen de 4 en de 8 ledjes per speaker gebruiken

quote:
AlexanderB schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:11:
weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?
Daar is sowieso meer aan de hand, versterkers werken niet op 50 hz, daar wordt eerst gelijkstroom van gemaakt. Misschien ligt het aan het aantal aansluitdraden van de versterker, sommige versterkers 3 aansluitdraden (bv nul, +12 en -12). Of misschien is je accuspanning te laag.

quote:
hoekie86 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:20:
Hallo Mense, las op deel 1 dat ik dood was?:P haha zal foto`s etc van ons eerste kratje weer even online zetten deze week in deze thread.

Wel vet dat we nu dik jaar verder zijn en er veel meer mensen zijn die radio kratje maken.

:D
jah was een foutje, wilde nog edit doen, maar toen was het topic al dicht, nofi :)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

quote:
AlexanderB schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:11:
zit met een raar probleem, ik wilde pc speakertjes gebruiken voor mn draagmaar audio systeem (wegens gratis en energiezuinig) maar het lijkt wel of ze afhankelijk zijn van de 50 hz puls van de trafo... namelijk als ik een loodaccu (met een zeer lage interne weerstand dus) eraan knooop is het geluid bar slecht terwijl het met een zoemende, ongefilterde treintjes trafo 100x beter klinkt. (op het zoemen van de trafo zelf na dan)
ligt dit aan de werking van het versterkerschemaatje in de boxjes?of is er wat anders aan de hand?
of weet iemand hoe je het gedrag van een secundaire spoel (ipv accu) kan 'faken' voor het systeem zodat ik em wel met accu kan gebruiken?
Je trafo gaat niet eens werken als je hem aan een accu zet. Accu's geven alleen maar gelijkstroom, trafo's hebben perse wisselstroom nodig. Waarschijnlijk maakt jou treintrafo ook wisselspanning.

lalala

Momenteel draait mijn 'radio' in testopstelling, even kijken hoelang hij kan met 1 volle accu.
Gisteravond deed mn versterker het plotseling niet meer, omdat ie op 1 of andere manier kortsluiting had gemaakt oid, Niuewe zekering er in gezet en hij deed het weer perfect :).
Verder heb ik voor de accu iets bedacht zodat het er niet uitvalt, maar dat kan ik niet beschrijven in woorden:P. Ik laat, als het gemaakt is, er wel een foto van zien.
Volgende week of vandaag de boxen erin bouwen waarschijnlijk.
Nouja, ik houdt jullie wel op de hoogte.

//Thapous

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws