Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
flowerp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:54:
Weet eigenlijk of Apple nog steeds de duurdere Merom gebruikt als CPU, of dat men de goedkoper Conroe is gaan gebruiken?

Het feit dat je nu voor de 2.8Ghz Extreme kan kiezen zou suggereren dat ook de andere modellen de Conroe gebruiken (je moet er immers je design en koeling voor aanpassen, en het lijkt me stug dat de 2.8Ghz opeens een ander design heeft).

Als ze niet meer de Merom zouden gebruiken is dat wel jammer. De vorige iMac (zeker de 24") was -extreem- stil. Zelfs onder 100% belasting. Een Merom is wat duurder dan een Conroe, en biedt bij de zelfde clock ongeveer de zelfde prestaties, maar hij is wel een stuk zuiniger.

En qua design, is dit het 5de iMac ontwerp. De CRT iMac is in de (dacht) G revisie behoorlijk van looks veranderd. Slot-in ipv schuiflade, veel meer gestroomlijnde achterkant, en een heel ander koelsysteem (passief ipv een ventilator).
Zijn nog steeds allemaal notebook processors, ook de Core 2 Exteme als het goed is.

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
mOrPhie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:33:
[...]
Qua ontwerp is er tussen de 2 G3's niets veranderd. Alleen de slot/tray verandering, maar dat doet niets af aan de looks. Dit is het 4e ontwerp.
Nee joh, of ben ik nu gek? Die 1ste G3 iMac had toch een veel plattere achterkant, die 2de is veel meer gestroomlijnd en loopt een stuk schuiner af als ik me niet vergis. Oh, en de 2de had natuurlijk ook zeker een compleet andere muis en keyboard, en de zijkant (waar de aansluitingen zaten) zag er ook anders uit.

En het feit dat het 2de ontwerp compleet fanloos was (met zo'n soort interne 'hitte pilaar' om de warme lucht omhoog te begeleiden) was ook best wel een ingrijpende verandering. (maar ok, qua uiterlijke looks neem je ook niet de watercooling van de power mac mee als nieuw ontwerp)

De looks zoals in revisie A t/m F
http://ohear.net/weblog/wp-content/uploads/2006/12/imac-lowres.jpg

De looks zoals vanaf revisie G
http://images.apple.com/pr/images/ref_imac_indigo_side.jpg

Ik kan me nog herinneren dat ik in de overgangs periode ze naast elkaar heb zien staan, en dat de latere revisie echt een andere vorm had qua case. De achterkant loopt een stuk schuiner toe.

flowerp wijzigde dit bericht 08-08-2007 13:00 (28%)

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Volgens mij is de link nog niet voorbij gekomen (maar misschien heb ik er over heen gelezen :x): http://events.apple.com.e...index.html?test=q1wa2sz3x . De video zelf.. :-)

blizt wijzigde dit bericht 08-08-2007 12:54 (33%)

United we stand, and divided we fall

het Hardware-Hondje :]
Reg. datum: 21 januari 2000

Kan iemand mij uitleggen waarom de Mac nog zo duur zijn met een koers wisselverhouding van bijna 1.4 als we kijken naar de dollar? Zijn er mensen die een Mac uit Amerika importeren?

Reg. datum: 09 januari 2004

Zucht je ben echt de 13425682ste die die vraag stelt.

100% No Soul Guaranteed

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

* Falcon verdenkt de douane :)

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
lowfi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:48:
Zucht je ben echt de 13425682ste die die vraag stelt.
Er stond Maandag zelfs een stukje over in de Metro. Daar werd de prijs van de mac book vergeleken in landen/steden over de hele wereld.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Een aantal vraagjes van een fervent Windows gebruiker die de nieuw imac ook mooi vind ;)

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc maar ik vind deze iMac ook wel heel mooi. Ik heb wel wat ervaring met macs aangezien mijn vader een dual G5 bezit en een witte iMac (voorloper van de nieuwe). Als ik een mac zou kopen zou ik er ook Windows XP op willen zetten om daar af en toe een game op te spelen. Alleen weet ik niet of dat kan en zo ja of dat een beetje speelbaar is.

Wie heeft daar ervaring mee en kan je er wat meer over vertellen. Werkt dat bootcamp een beetje betrouwbaar of niet??

Hail to the king baby!

Opnieuw opstarten...

quote:
urk_forever schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:52:
Een aantal vraagjes van een fervent Windows gebruiker die de nieuw imac ook mooi vind ;)

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc maar ik vind deze iMac ook wel heel mooi. Ik heb wel wat ervaring met macs aangezien mijn vader een dual G5 bezit en een witte iMac (voorloper van de nieuwe). Als ik een mac zou kopen zou ik er ook Windows XP op willen zetten om daar af en toe een game op te spelen. Alleen weet ik niet of dat kan en zo ja of dat een beetje speelbaar is.

Wie heeft daar ervaring mee en kan je er wat meer over vertellen. Werkt dat bootcamp een beetje betrouwbaar of niet??
Het grote Apple Bootcamp topic?
Apple Bootcamp Beta

weeraanmelden wijzigde dit bericht 08-08-2007 14:08 (3%)

iMac 17"!

quote:
Denk dat deze heer meer vraagt naar de game-performance van de graka in de nieuwe iMac...

MacBook - iPhone

Gewoon wachten op de eerste benchmarks van de nieuwe iMac. De videokaart is natuurlijk een verbetering, maar niet om op 1920x1200 4xAA de nieuwe games te spelen.

Wacht zelf nog op een nieuwe videokaart voor de Mac Pro... ;(

Mac Pro (2x raptor + 1TB + 6GB + 8800GT) & 24" Eizo

Opnieuw opstarten...

quote:
HoTjakdeh schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:11:
[...]

Denk dat deze heer meer vraagt naar de game-performance van de graka in de nieuwe iMac...
quote:
Als ik een mac zou kopen zou ik er ook Windows XP op willen zetten om daar af en toe een game op te spelen. Alleen weet ik niet of dat kan en zo ja of dat een beetje speelbaar is.
8)

iMac 17"!

Heb gisteravond vol verbazing naar de nieuwe iMacs gekeken, wat een mooie bakken zeg! Heb lang gedacht te willen investeren in een 2ehands PowerMac G5, maar nu ik dit zo zie wordt de nieuwe iMac toch wel erg interessant! Wil het liefste wel wachten tot de nieuwe iMacs worden geshipt met Leopard. Wat ik me wel afvraag, worden de computers dan ook duurder of blijven ze hetzelfde in prijs?

Het lijkt mij het verstandigste om de goedkoopste 24" te nemen (1749) en daar dan zelf 4GB aan RAM van te maken. Of is het de meerprijs ook waard om van 2,4 naar 2,8 GHz te gaan? Dit kost 240 euro...

:P

Zou de graphics kaart uitbreidbaar zijn van die nieuwe iMac's 20"?

Vista= Virus Intruders Spyware Trojans and Adware

@lampz41: Met Leopard blijven de Macs gewoon even duur. Het enige verschil is dat er van de ene op de andere dag een ander OS op staat.
quote:
Fatihtjuh schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:10:
Zou de graphics kaart uitbreidbaar zijn van die nieuwe iMac's 20"?
Check de store, zou ik zeggen ;)

quote:
Mei schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:19:

[...]

Check de store, zou ik zeggen ;)
Ik bedoel eigenlijk, als ik een iMac heb gekocht kan ik er later dan een andere graphics kaart in stoppen net zoals andere pc's?

Denk niet echt dat dat gaat werken zonder dat je je iMac moet slopen...
Plus je moet dan ook meestal Apple-"branded" videokaarten hebben...

Kortom niet echt aan te raden...

- iPhone 3G / EOSje 30D -

Nope.. Dat is niet mogelijk.
Het enige wat users (officieel dan) kunnen doen is het RAM-geheugen upgraden.

GuntherS wijzigde dit bericht 08-08-2007 15:25 (9%)

Intel iMac 17" Core 2 Duo 2GHz, 1GB RAM, 160GB HD, SuperDrive

Reg. datum: 07 december 2004

zucht... wat een gezeur weer op de frontpage bij de aankondiging van deze iMac. Alsof iedereen recht heeft op een iMac aan de prijs die zij willen betalen. Vooralsnog bepaalt het bedrijf zelf wel aan welke prijs ze een product verkopen. Te hoog gegrepen? Je hoeft geen mac te kopen. En het ding is allesbehalve duur gezien de specs en de formfactor en value. Er wordt toch zo vaak ridicuul gedaan als het over computers gaat. Iedereen denkt expert te zijn en blaast alles zo gigantisch op.

Maar goed, ik stel voor: negeren, laat ze onder elkaar maar belachelijk doen, er kan toch niet mee gepraat worden, vrij zinloos :)

Apple-logo is weg op de toetsenbord?

quote:
Mei schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:19:
@lampz41: Met Leopard blijven de Macs gewoon even duur. Het enige verschil is dat er van de ene op de andere dag een ander OS op staat.
Mooi, dan moet ik nog even wachten tot oktober en dan staat hier ook een nieuwe iMac :)

quote:
Fatihtjuh schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:34:
Apple-logo is weg op de toetsenbord?
Ik denk dat die keuze is gemaakt om eenduidiger te zijn met de benaming van die toets. Apple noemt de toets 'command', maar velen noemen het (NL) 'appeltje'. Daar komt nu een eind aan! :P

quote:
lampz41 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:56:
[...]

Mooi, dan moet ik nog even wachten tot oktober en dan staat hier ook een nieuwe iMac :)
Het is volgens mij zo dat als je binnen een maand voor de release van een nieuwe versie van het OS een Mac koopt, je na de release die versie gratis krijgt, maar pin me er niet op vast dat dit waar is en al helemaal niet wanneer Leopard precies uitkomt.
Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
alvi schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:32:
zucht... wat een gezeur weer op de frontpage bij de aankondiging van deze iMac. Alsof iedereen recht heeft op een iMac aan de prijs die zij willen betalen. Vooralsnog bepaalt het bedrijf zelf wel aan welke prijs ze een product verkopen. Te hoog gegrepen? Je hoeft geen mac te kopen. En het ding is allesbehalve duur gezien de specs en de formfactor en value. Er wordt toch zo vaak ridicuul gedaan als het over computers gaat. Iedereen denkt expert te zijn en blaast alles zo gigantisch op.

Maar goed, ik stel voor: negeren, laat ze onder elkaar maar belachelijk doen, er kan toch niet mee gepraat worden, vrij zinloos :)
Dat is toch altijd. Oh ja en iTunes zuigt ik wil winamp... en en... cliches die altijd de rondte doen op T.net

100% No Soul Guaranteed

Ben ik de enige die teleurgesteld is door de videokaarten? Zowel de 2400XT als de 2600Pro zijn gewoon -geen- kaarten waarmee je nieuwere games lekker speelt op 1680x1050, laat staan 1920x1080. Nu is de iMac nooit een graphics powerhouse geweest, maar deze versie is wel erg karig uitgerust.

Nu je op je Mac ook Windows kan draaien is het buitengewoon interessant geworden voor veel PC-gebruikers om over te stappen; een belangrijk verkoopargument is nog steeds gamen. Als Apple nu eens behoorlijke videokaarten ging leveren in de iMacs dan stimuleer je deze markt ook eens. Ik ben zelf via een Apple II, Macintosh, Mac Classic, LCIII en een Performa 6300 uiteindelijk vanwege de games overgestapt op een PC, en ik zou eigenlijk best terug willen. Maar als ik 1500 euro uitgeef wil ik wél nieuwe games in al hun glorie kunnen spelen.

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws