quote:
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:12:
[...]
Die post van jahoe maakt de boel er niet beter op, maw de levertijd kan nooit korter zijn dan op de status site staat. Heeft iemand wel eens een order geannuleerd bij Dell? Kan dat na 11 dagen nog? En heb je dan ook binnen een redelijke termijn je geld terug?
Zie de algemene voorwaarden van Dell:
(
http://www1.euro.dell.com...l&s=gen&~lt=popup)
artikel 5.3 Aflevering:
Consumenten zijn tot het moment van levering gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien levering niet binnen dertig kalenderdagen na de overeengekomen Leveringsdatum heeft plaatsgevonden. Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 30 dagen, geheel terugbetalen zoals omschreven in Dell's Refund Policy.
Artikel 7.2 Bedenktijd:
Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag een schriftelijke bevestiging vragen.
[...]
De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden terugbetaald.
Officieel kun je dus na 11 dagen niet meer annuleren. Je zou dus nu moeten wachten totdat je laptop niet binnen 30 dagen afgeleverd is.
Maar omdat ze nu zo'n groot leveringsprobleem hebben, zullen ze niet moeilijk doen over een annulering. Die 30 dagen zullen ze nu niet heel strak gaan naleven.
Kleine tip:
Heel hard en vooral veel zeuren levert op dit moment nog wel een beetje soelaas. Ik krijg nu een all-in-one printer cadeau en ik krijg mijn bezorgkosten teruggestort.
Maar dat valt inmiddels wel weg tegen de belkosten...
Nog een tip:
Vul
dit formulier eens in. En even flink hard zeiken, leverde mij restitutie van bezorgkosten op...
Laatste tip:
Noteer van elk gesprek de naam van de medewerker, datum en tijdstip van bellen. Vraag ook gewoon of ze je wekelijks willen bellen over de status. Ze zeggen namelijk altijd "Ok gaan we doen". En met een beetje geluk, vergeten ze je.
En als je dat dat weer meldt in het hierboven genoemde formulier, dan vinden ze dat niet leuk