Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Mijne staat al sinds 7 juli ofso in Pre-productie (heb het nog niet eens binnen :'() , Jahoe heeft al een paar posts terug vermeld dat die status site van Dell niet klopt ;). Denk toch dat je beter kan bellen naar Dell zelf en vragen hoe ver je zit?
Die post van jahoe maakt de boel er niet beter op, maw de levertijd kan nooit korter zijn dan op de status site staat. Heeft iemand wel eens een order geannuleerd bij Dell? Kan dat na 11 dagen nog? En heb je dan ook binnen een redelijke termijn je geld terug?

2x SynQ XTRM-1 - Gemini UMX SE - Stanton DJ Pro 2000

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

Die post van jahoe maakt de boel er niet beter op, maw de levertijd kan nooit korter zijn dan op de status site staat. Heeft iemand wel eens een order geannuleerd bij Dell? Kan dat na 11 dagen nog? En heb je dan ook binnen een redelijke termijn je geld terug?
Annuleren kan nog en als de laptop nog niet eens in produktie is kunnen ze ook nergens moeilijk over doen en dat deden ze bij mij ook niet.
Wat bij mij wel een probleem was (of helaas is) is het terugkrijgen van het geld. Ik heb op 10 augustus geannuleerd en mijn geld is nog steeds niet binnen. Ik heb er inmiddels al weer twee mails aan moeten besteden.
De laatste keer kreeg ik telefonisch de "smoes" te horen dat men de eerste twee cijfers van mijn bankrekeningnummer niet had doorgekregen. Dat vind ik vreemd klinken want dan had ik volgens hen dus een nummer van 7 cijfers? Los daarvan zou het bankrekeningnummer gewoon in mijn gegevens moeten staan want ik heb er ook mee betaald tenslotte.

Enfin...........het kan gewoon maar be patient :(

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

quote:
D-e-n schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Annuleren kan nog en als de laptop nog niet eens in produktie is kunnen ze ook nergens moeilijk over doen en dat deden ze bij mij ook niet.
Wat bij mij wel een probleem was (of helaas is) is het terugkrijgen van het geld. Ik heb op 10 augustus geannuleerd en mijn geld is nog steeds niet binnen. Ik heb er inmiddels al weer twee mails aan moeten besteden.
De laatste keer kreeg ik telefonisch de "smoes" te horen dat men de eerste twee cijfers van mijn bankrekeningnummer niet had doorgekregen. Dat vind ik vreemd klinken want dan had ik volgens hen dus een nummer van 7 cijfers? Los daarvan zou het bankrekeningnummer gewoon in mijn gegevens moeten staan want ik heb er ook mee betaald tenslotte.

Enfin...........het kan gewoon maar be patient :(
Jezus mina, die klantenservice van Dell rammelt echt aan alle kanten... Heb je bij dat telefoontje wel je goede nummer doorgegeven? Dan moet het toch binnen 1 dag geregeld zijn, zou je zeggen. :{

da_rippah wijzigde dit bericht 29-08-2007 22:32 (6%)

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
[...]

Jezus mina, die klantenservice van Dell rammelt echt aan alle kanten... Heb je bij dat telefoontje wel je goede nummer doorgegeven? Dan moet het toch binnen 1 dag geregeld zijn, zou je zeggen. :{
Ten eerste zouden ze het nummer gewoon moeten hebben aangezien ik het daarvoor al ettelijke keren heb doorgegeven toen mijn betaling "zoek" was. Ten tweede denk ik niet dat ik de twee eerste cijfers ben vergeten te noemen want dan zou men toch een incompleet nummer hebben geaccepteerd.

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

Zie de algemene voorwaarden van Dell:
(http://www1.euro.dell.com...l&s=gen&~lt=popup)
artikel 5.3 Aflevering:
Consumenten zijn tot het moment van levering gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien levering niet binnen dertig kalenderdagen na de overeengekomen Leveringsdatum heeft plaatsgevonden. Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 30 dagen, geheel terugbetalen zoals omschreven in Dell's Refund Policy.
Artikel 7.2 Bedenktijd:
Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag een schriftelijke bevestiging vragen.
[...]
De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden terugbetaald.

Officieel kun je dus na 11 dagen niet meer annuleren. Je zou dus nu moeten wachten totdat je laptop niet binnen 30 dagen afgeleverd is.

Maar omdat ze nu zo'n groot leveringsprobleem hebben, zullen ze niet moeilijk doen over een annulering. Die 30 dagen zullen ze nu niet heel strak gaan naleven.

Kleine tip:
Heel hard en vooral veel zeuren levert op dit moment nog wel een beetje soelaas. Ik krijg nu een all-in-one printer cadeau en ik krijg mijn bezorgkosten teruggestort.
Maar dat valt inmiddels wel weg tegen de belkosten... :(

Nog een tip:
Vul dit formulier eens in. En even flink hard zeiken, leverde mij restitutie van bezorgkosten op...

Laatste tip:
Noteer van elk gesprek de naam van de medewerker, datum en tijdstip van bellen. Vraag ook gewoon of ze je wekelijks willen bellen over de status. Ze zeggen namelijk altijd "Ok gaan we doen". En met een beetje geluk, vergeten ze je.
En als je dat dat weer meldt in het hierboven genoemde formulier, dan vinden ze dat niet leuk >:)

blaat!

Hey, bedankt voor je tips. Ik heb al een keer gebeld. Toen heb ik de naam van de medewerker niet genoteerd, maar goed. Toen vertelde hij mij dat hij het ging "aankaarten" en dat hij me telefonisch op de hoogte zou houden. Tot dusver nog niets van gehoord.

Gister een mailtje gestuurd via dat formulier. Te kennen gegeven dat ik niet bepaald blij was met de verwachtte levertijd en dat ik serieus overweeg om te annuleren. Indien dat niet kan heb ik om compensatie (in wat voor zin dan ook) gevraagd. Ben benieuwd wat ik daar voor antwoord op krijg. Tot nu toe nog niets...

Jullie moeten gewoon beetje geduld hebben, ik zie hier iemand die na 11 dagen al zijn order wil cancelen, kom op zeg..

Ik heb een Inspiron 1720 besteld op de dag dat hij uitkwam en hij werd later ook vertraagd tot midden augustus, maar 5 augustus lag hij ineens voor de deur.

Gewoon geduld hebben komt allemaal goed.

Reg. datum: 27 april 2004

Ben vandaag opgebeld door een Dell medewerker, die namens een ander Dell medewerker mij moest opbellen (heeft hijzelf ook aan me gemeld :P ) Hij vroeg me of ik nog wat te vragen heb en hij ging daarna alles netjes uitleggen over de status enzo. Hij wou me maar geen compensatie aanbieden :'(. Ook al wacht ik al bijna 2 maanden! :( Ik had ook meteen tegen hem gezegd dat ik het nodig heb voor school en als ik het volgende week nog niet binnen heb ik het meteen ga cancellen, de medewerker was het ook helemaal met me eens dat ik beter ergens anders een laptop moet gaan bestellen en hij zou me volgende week weer opbellen }:O

Ps: Die formulier heb ik ook al ingevuld een tijdje terug maar geen enkel reactie van terug ontvangen? Voor iedereen die de Dell medewerkers naam is vergeten: je kunt gewoon aan de medewerker vragen door wie je allemaal bent geholpen ;) Iedere werknemer moet jouwn dossier bijwerken over waarom je hebt gebeld + reactie van Dells zijde.

Edit: volgens mij gaan we wel heel hard richting off topic :'( Ik stel voor om niet meer te klagen tot je de 1720 binnenhebt =D

vec0 wijzigde dit bericht 30-08-2007 19:05 (26%)

Mijn inspiron is vandaag uitgesteld naar 4 oktober! Ik denk er nu toch wel heel hard aan om hem te gaan annuleren aangezien ik hem op 24 september ten laatste in m'n bezit moet hebben (voor school). Ik ga deze middag eventjes contact opnemen met Dell. Als er niets kan geregeld worden om hem eerder te leveren dan eis ik m'n geld terug ;) ik wacht immers al sinds 24 juli ...

edit: ik ga toch niets annuleren :D 'k mag voorlopig voor school m'n ouders hun laptop meenemen. 'k Ga toch eventjes bellen in de loop van volgende week om wat uitleg te vragen, mss krijg ik nog wel een compensatie, altijd leuk ^^

Dat was het laatste wat ik te zeggen had over de leverdatum enz, hopelijk kan ik mijn volgende post posten vol met goede ervaring over mijn Dell :)

Blaizer wijzigde dit bericht 31-08-2007 16:57 (33%)

AMD athlon X2 5200+ @2,67 - Asus Crosshair - 2x 512mb OCZ Spec Ops & 2x 1GB Corsair XMS2 - XFX 7950 GTx - Hiper Mod 580W - 2x WD Caviar 500 GB Alles in een Apevia X-cruiser gekoeld door Zalman CNPS9700, 6x40mm, 4x80mm & 1x120mm

Ik heb me er ook maar bij neergelegd.. Ik kan wel de hele boel gaan annuleren maar dat gaat toch allemaal weer lang duren als ik het zo hoor. Ik hoop maar dat hij er nog wel voor de 24ste is...

Reg. datum: 08 september 2001

Ik heb nu ook een inspiron 1720 ik kan helaas geen drivers vinden (vista) voor de Geforce 8600m GT, iemand een idee?

quote:
Racemol schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:58:
Ik heb nu ook een inspiron 1720 ik kan helaas geen drivers vinden (vista) voor de Geforce 8600m GT, iemand een idee?
Heb je op de Dell site zelf gekeken?
Eerste hit meteen raak ;)

Ik zie nu op de Dell site dat ik inmiddels een betere laptop (betere processor en meer harde schijf) kan krijgen voor minder geld... :{ Thanks, Dell.

Fromage du tęte!

Mensen mensen, ik snap dat jullie misschien gefrustreerd zijn over de service en extreem lange levertijden...
Maar heel hard zeuren verandert niks aan het feit dat die laptopjes gewoon nog wel even duren. Daar is niks aan te doen.
Tips om korting te krijgen en beter geholpen te worden zijn prima, maar ' ik wacht al zo lang, misschien cancel ik m'n order wel' is al te vaak langs gekomen. Liever een wat stiller topic dat minder vervuild is wanneer de orders straks wel worden geleverd dan een modje dat besluit dat het echt te offtopic is. Toch?

I only dream in Black and White

Reg. datum: 08 september 2001

quote:
vec0 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:50:
[...]

Heb je op de Dell site zelf gekeken?
Eerste hit meteen raak ;)
Ik zoek een "echte" driver. Dit is een standaard driver van dell ook bij de laptop zit. Wil je echter een spelletje spelen dan kom je niet ver (1 ~ 10 fps). Nvidia zelf geeft aan geen drivers te maken voor de 8600m versie, en je moet maar bij de leverancier aankloppen. Pff moet je net bij Dell zijn.

quote:
Racemol schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:30:
[...]

Ik zoek een "echte" driver. Dit is een standaard driver van dell ook bij de laptop zit. Wil je echter een spelletje spelen dan kom je niet ver (1 ~ 10 fps). Nvidia zelf geeft aan geen drivers te maken voor de 8600m versie, en je moet maar bij de leverancier aankloppen. Pff moet je net bij Dell zijn.
ben je hier niets mee dan?: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html (is wel de 32 bit versie ;))

AMD athlon X2 5200+ @2,67 - Asus Crosshair - 2x 512mb OCZ Spec Ops & 2x 1GB Corsair XMS2 - XFX 7950 GTx - Hiper Mod 580W - 2x WD Caviar 500 GB Alles in een Apevia X-cruiser gekoeld door Zalman CNPS9700, 6x40mm, 4x80mm & 1x120mm

e6700 - XFX GF8800GTX-XXX

dat zijn drivers voor de gewone kaart werken die ook goed op een mobile kaart dan ? of moet je geen speciale geforce go drivers ? voor de 8xxx serie ? die staan er namelijk nog niet tussen. voor de 7xxx serie kaarten wel

Check mijn Celica PC: .: intel C2D e6700@3GHz :: Asus Striker Extreme :: 2GB Corsair pc8500 :: XFX GF8800GTX XXX :. ::10890 3Dmarks 2006 v1.1(non oced):: .: Canon EOS 350D + Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM :.

quote:
BruceLee schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:27:
dat zijn drivers voor de gewone kaart werken die ook goed op een mobile kaart dan ? of moet je geen speciale geforce go drivers ? voor de 8xxx serie ? die staan er namelijk nog niet tussen. voor de 7xxx serie kaarten wel
Al een oplossing gevonden? Zit nl met hetzelfde probleem. Het installeren van drivers van reguliere kaarten heeft geen zin, want deze geven tijdens de installatie aan dat ze de 8600M GT niet herkennen.

Verder bevalt de notebook prima. Hij is stil, snel en vista maakt op mij een prima indruk. Enige minpunt is dat op de zwarte case nogal snel vinger-/handafdrukken (niet vet!) achterblijven, waardoor het lijkt alsof ik m'n inspiron alleen verplaats nadat ik eerst met m'n handen in een zak chips heb zitten stoeien.

Heb mijn Inspiron, maar nu na een paar dagen ondervind ik problemen met mijn dvd-drive(volgens mij is het dit, want het komt van rechts onderaan). Deze maakt nl.een zoomend geluid, ik had al eens gekeken op de site van Dell waar dit stond bij 1 van de vragen, maar ik zie er niet echt een oplossing in staan. Zou er mij iemand een oplossing kunnen geven?

Alvast bedankt, want het is wel storend. Het is een prachtsysteem, maar dit maakt me toch wel wat 'kwaad'. Thx.

Ik heb een klein vraagje.
Aangezien er alleen maar 5400RPM harde schijven worden geleverd, en ik het niet een must vind om een raid-0 opstelling te kopen, vroeg ik mij af of er al mensen zijn die de HD door een 7200RPM schijfje hebben vervangen?
Ook vraag ik me af of iemand misschien een raid-0 opstelling heeft gemaakt, als dat uberhaupt mogelijk is.
Is dit makkelijk te doen of heb je hier speciale Dell sleutels voor nodig.

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

quote:
vec0 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Yeey toch iemand die mijn idee goedkeurt :p

[...]

Mijne staat al sinds 7 juli ofso in Pre-productie (heb het nog niet eens binnen :'() , Jahoe heeft al een paar posts terug vermeld dat die status site van Dell niet klopt ;). Denk toch dat je beter kan bellen naar Dell zelf en vragen hoe ver je zit?

Edit: Jahoe heeft zijn 1720 geannuleerd, dus mssn PM naar hem sturen hoe het met annuleren zit? Je kan zowiezo annuleren bij dell ook al hebben ze het afgeleverd. Probleem bij het afleveren is dat je wel de verzendkosten moet betalen. Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat je je geld terug hebt?
Niet alleen de verzendkosten, in de algemene voorwaarden staat dat je voor 1 laptop ongeveer 160 euro moet terug betalen ? :X

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

quote:
Ramon156 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:42:
[...]

Niet alleen de verzendkosten, in de algemene voorwaarden staat dat je voor 1 laptop ongeveer 160 euro moet terug betalen ? :X
zal wel kunnen :O (dubbele post @ Ramon156; gebruik je edit knopje :+ )

Mijn 1720 heb ik iig binnen ^^. Krijg alleen mijn draadloos internet niet aan de praat ;( . Er is niets mis met me modem aangezien me Wii wel draadloos kan internetten :*)

Edit: En ja hoor ik krijg weer een scherm met een dode pixel erin :'( ook nog bijna in het midden :'(. Heeft iemand een idee of Dell hier moeilijk over gaat doen, of moet ik echt >3 dode pixels hebben om een nieuw scherm te krijgen :'(

vec0 wijzigde dit bericht 09-09-2007 05:20 (19%)

aj, dat is minder leuk. Ik zou eventjes bellen naar Dell morgen (of liever vandaag :P) en vragen hoe het daar omtrent zit, misschien krijg je wel een nieuw schermpje. Waarschijnlijk zullen ze sneller over de brug komen als je zegt dat je al lang hebt moeten wachten op je laptop, en dat een nieuw schermpje het minste is wat ze kunnen doen om je tevreden te stellen ;)

Ik ga in ieder geval morgen ook eens bellen, vorige week is het er niet van gekomen.

edit: heb net gebeld, en het zou goed kunnen dat ie sneller wordt afgeleverd dan er staat op de orderpagina, hij zal mij zeker volgende week nog eens terug bellen met meer informatie ^^ laat ons hopen met goed nieuws :)

Blaizer wijzigde dit bericht 10-09-2007 14:21 (19%)

Heb net klantenservice gebeld voor 1 dode pixel, ze sturen me nu een nieuwe op. Dus ik gebruik deze totdat ik me nieuwe krijg afgeleverd :*)

Edit: Ze weten alleen niet wanneer die geleverd gaat worden, dus kan net zo goed een maand of 2 weer gaan duren. Maar in de goede hoop dat ik een goed product krijg afgeleverd; blijf ik wachten :+

vec0 wijzigde dit bericht 11-09-2007 17:30 (41%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws