• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 12:03
http://aycu30.webshots.com/image/25669/2001002136671782517_rs.jpg

Welkom in het Inspiron 1720 Ervaringentopic Deel 1!

Hier kan worden gediscussieerd over de nieuwe 17" laptop van Dell, de Inspiron 1720.
http://aycu06.webshots.com/image/23365/2002734543037054275_rs.jpg

Sommige mensen hebben kennelijk nogal wat last van de wachttijden, waardoor het ervaringentopic nogal op zich heeft laten wachten. Het is te hopen dat Dell de wachttijden binnenkort onder handen gaat nemen.
Specificaties

De minimale specificaties van de Dell site zijn als volgt:

Intel® Core™2 Duo T5250 Processor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache)
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm
1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

De maximale specificaties:

Intel® Core™2 Duo T7700 Processor (2,4 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB Dual SATA harde schijven (5.400 rpm) (2 x 250 GB)
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2
Blu-ray Disc DVD+/-RW optisch station, met software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Voorts kunnen nog opties als Wifi en Bluetooth worden geselecteerd, alsmede andere accesoires.

Om zelf te bekijken welke inspiron het beste bij jou past, ga je naar deze link . Je kunt een paar prefab modellen uitkiezen en die verder modificeren.

Foto's
Ik heb een paar foto's op verzoek gemaakt van m'n Inspiron met een HP cameraatje. Vooral van de achterkant waar de batterij wat uitsteekt, en van de zijkant met de meeste poortjes. Wie echt wil weten wat nou waar zit qua in- en uitgangen verwijs ik door naar de handleiding.

Ervaring
Dit is natuurlijk een ervaringentopic, en aangezien ik geloof ik als een van de eerste mensen een inspiron binnen heb gekregen, post ik mijn ervaring hier eerst.

Ik ben erg tevreden over de laptop. Het scherm is werkelijk subliem helder en scherp, en geeft erg mooie en getrouwe kleuren weer. De kijkhoek is ook vrij groot nog voor een glossy scherm. Nog niet voor een lamp of in de zon geprobeerd.

De behuizing is zoals ik het van dell gewend ben: op zich wel degelijk, maar vrij krasgevoelig bij het gedeelte waar je polsen steunen. Bij mij zitten er op de een of andere manier al een paar minieme krasjes op.

De 'microsatin' touch van de bovenkant van de laptop is heel geinig, het voelt in eerste instantie aan als een soort kruising tussen rubber en metaal. Trekt wel veel stof aan though.

Genoeg USB poorten, al vind ik het ontbreken van een PS/2 en DVI poort wel jammer. Sommige mensen zullen hier meer problemen mee hebben dan anderen.

De mediabuttons zijn ook geinig, ze lichten op als je er eentje indrukt. Maar moet ze nog wel tweaken voor winamp, standaard is media player.

Er is echter wel een groot punt aan mijn inspiron dat best klote was: De touchpad deed het na ongeveer een half uur niet meer!
Alles geprobeerd, drivers herinstalleren, andere drivers, geen drivers, muis in en uitschakelen, noem het op.
Toen bij het opstarten via bootmenu de Diagnostics van Dell geprobeerd, waarna ik de melding kreeg dat mijn touchpad niet gelokaliseerd kon worden op het moederbord.

Dell heeft inmiddels een monteur gestuurd die mijn touchpad heeft vervangen, er zat dus waarschijnlijk een scheurtje in de printplaat van het touchpad. Nu werkt de laptop als een zonnetje!
Handige links
Als er nog mensen zijn die handige links hebben, stuur me maar een PM dan zal ik kijken of ze in de OP kunnen.

Reviews
Hier een review van notebookreview.com over de 1720:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156372

BIOS Updates
Nieuwste BIOS op moment van typen (14 juli 2008)
Dell Inspiron 1720 System BIOS, English, Inspiron 1720, A09

Handleidingen

Keuze uit verschillende talen handleiding voor de Inspiron 1720:
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins1720/

Kijk regelmatig op deze pagina voor de laatste drivers van Dell.

Slotwoord

Om te voorkomen dat het topic weer vroegtijdig dicht gaat, wil ik iedereen vriendelijk verzoeken onderstaand te lezen
Het is niet de bedoeling dat iedereen met minutieuze updates laat weten hoever zijn of haar laptop in het productie en/of leverproces is. Het is een ervaringentopic, dus er kan worden gediscusieerd over de laptop. Niet over de service van Dell.

Tips voor verbetering van de OP zijn welkom.

[Voor 101% gewijzigd door Struikrover op 30-12-2009 10:32]

• Struikrover
Bij mij was de leverdatum ook versprongen naar 20 augustus. Echter, na een paar dagen keek ik nog een keer en zag ik opeens dat mijn laptop diezelfde dag nog verzonden was. Hoe het precies zit weet ik ook niet natuurlijk, maar ik hoop dat meer mensen hem binnenkort ook krijgen.

De monteur is vanochtend langs geweest, en heeft de palmwrist vervangen. Waarschijnlijk zat er een breuk in het printplaatje van de touchpad, want hij doet het nu weer goed, gelukkig.

• Struikrover
Over het weekend verzonden, maar ik denk zo'n 2 werkdagen.

• Struikrover
OP aangepast.

• Struikrover
Ha, fijn dat je hem ook hebt! Welke kleur heb je? ;)
Het scherm is inderdaad wennen, maar ik weet zeker dat ik nu al niet anders meer wil. Als je wilt kun je de tekengrootte ook op 120 dpi zetten bij rechternuisknop op bureaublad..

• Struikrover
Ik woon in Friesland, en heb de laptop op 27-06 besteld. 4 weken later ontvangen.

• Struikrover
nXXt schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:27:
Ik overweeg ook de Inspiron 1720 of de Vostro 1700. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het toevoegen van een HDD. Heb je daar een bracket voor nodig of kun je die gelijk in de notebook klappen?
Toen de monteur bij mij was schroefde hij een klepje open en haalde de hardeschijf er zo uit, volgens mij is het een soort insteekmechanisme, maar zeker weten doe ik het niet.

@Hoeckie:

Heel onfortuinlijk, getuigd van een halve DOA of slecht gemonteerd model. Ik wil niks te hard roepen, want het zou kunnen dat jouw laptop een op de 1000 gevallen is waarin dat gebeurt, maar toch vind ik het jammer voor je. Hopen dat het snel opgelost word.

• Struikrover
Volgens dell kun je met een speciale adapterkabel van de TV uit ook een digitale audiouitgang maken.
Foto's volgen soon in de OP.

• Struikrover
BIOS update 03 is intussen gereleased: Dell Inspiron 1720 System BIOS, English, Inspiron 1720, A03

Ik heb nog nooit een bios geupdate, dus ben benieuwd of er enige nieuwe features in zitten of extra stabiliteit. Is er ook gevaar voor dataverlies bij het updaten van de BIOS?

• Struikrover
Trouwens, ik heb een best brandende vraag...

aan de linkerkant van m'n dell zit een gleuf voor wat dell noemt een ExpressCard. Kan ik in zo'n ExpressCard vorm ook een tv tuner krijgen? Dan schuif ik die er zo in, en kan ik tv kijken en programma's opnemen.
Mits het kan natuurlijk :P

• Struikrover
Oke dankje voor de info
ik moet misschien even ergens een vergelijkingstest van tvtuner expresscards opzoeken :P

• Struikrover
Tja ik heb hem nu een tijdje, en ik geniet vooral van de vrij snelle dualcore T7500.
Heb al wel enkele vastlopers gehad, 1 BSOD, wat perikelen met software voor Vista, maar niks te klagen over de laptop zelf.
Hij maakt voor mij in ieder geval waar wat ie belooftl

• Struikrover
Anoniem: 112559 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 03:00:
Remote Control for Media Center Edition, Kit kost E 42,84 (incl. transportkosten/BTW)

ik vind het zelf wel aan de dure kant, maar jah ben maar een arm studentje :'(

Edit: Heb trouwens ook nagevraagd over de bracket voor de hd. De verkoper zei tegen mij dat bij elke hd via dell een bracket wordt geleverd, maar je kunt het niet los bestellen. Hij heeft wel voor een alternatief gezocht, je kon via de desktops brackets krijgen maar dat gaat dan in pakketjes van 20 |:( . Mssn moeten we een inkoopactie houden :+
Goed idee, ik stem voor.

• Struikrover
Mensen mensen, ik snap dat jullie misschien gefrustreerd zijn over de service en extreem lange levertijden...
Maar heel hard zeuren verandert niks aan het feit dat die laptopjes gewoon nog wel even duren. Daar is niks aan te doen.
Tips om korting te krijgen en beter geholpen te worden zijn prima, maar ' ik wacht al zo lang, misschien cancel ik m'n order wel' is al te vaak langs gekomen. Liever een wat stiller topic dat minder vervuild is wanneer de orders straks wel worden geleverd dan een modje dat besluit dat het echt te offtopic is. Toch?

• Struikrover
MrVegeta schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:52:
Ik heb een probleem met me laptop namelijk ik heb geen geluid meer maar als ik mijn headset aansluit heb ik nog wel geluid maar dan alleen aan één kant. Mooi klote dus, ook jammer dat Dell alleen bereikbaar is van ma/vrijdag.
Grappig dat je dat nu post want ik heb hetzelfde, mijn geluidsuitgang begint ook rot te worden. Ik bel binnenkort Dell even om te vragen of ze dat onderdeel ook los kunnen versturen dan zet ik hem er zelf wel nieuw in.

Ik heb een vraag: ik wil graag een ExpressCard TV tuner voor m'n laptop zodat ik m'n console er op kan aansluiten. Nu heb ik wat op internet gezocht en heb een vrij goedkope hier gevonden, alleen ik weet niet of die wel in mijn laptop kan. Er staat dat het een PCMCIA kaart is, en in mijn handleiding staat dat ik een ExpressCard ingang heb. Zijn die dezelfde of in ieder geval compatible? Of moet ik een andere zoeken?

• Struikrover
MrVegeta schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:16:
De laptop wordt vandaag opgehaald en ik ben me schatje dus 7 dagen kwijt, stiekem hoop ik dat ik lappie weer vrijdag terug krijg...

De ingang van de headset is nu gewoon afgebroken en is in me laptop gedrukt. Ik denk dat het direct contact heeft met het mobo en niet een insteek kaart, tevens als je zelf je laptop openschroeft krijg je garantie gezeik denk ik.
Ik heb de installatiehandleiding al eens bekeken via de dell website en er staat keurig vermeld hoe je zo'n beetje ieder onderdeel van je laptop kunt vervangen. Tevens is mijn garantie al verstreken.

• Struikrover
Kijk ook hier eens voor een HDD caddy, deze kwam ik toevallig tegen op internet. Totaal zal dan denk ik op ongeveer 30, misschien 35 euro komen?

• Struikrover
Haha klopt, dat zit aan het moederbord vast dus ze zullen je hele moederbord moeten vervangen, iets waarvan ze misschien hebben gedacht dat het niet nodig zou zijn.

• Struikrover
Tof ding, ik hoop voor je dat het goed werkt. Wat kun je via dat ding afspelen? Ook losse audio? Of alleen video + audio?

Vandaag een vervelend ongelukje gehad: ik morste per ongeluk een beetje thee op het linkergedeelte van m'n toetsenbord. Op zich niet zo heel erg zou je zeggen, en na een keukenpapiertje er over was alles (op het oog) ook alweer weg. Alleen na een uurtje of twee werkte m'n linker ctrl-knop opeens niet meer.
Dus toch maar even laptop uit en de fohn erbij gehaald om het toetsenbord even goed droog te blazen. Helaas, nadat ik m'n laptop weer aan zette werkte de ctrl even sporadisch, en viel toen weer weg. En vanavond was ik wat bezig en merkte ik opeens dat de 'z' het nu ook niet meer doet :X

Bij mijn weten is thee net zoals een beetje water ook weer niet zó schadelijk voor je toetsenbord dat toetsen opeens uitvallen? Maar goed, kennelijk dus wel. Heeft iemand nog ideeen? Anders moet ik dat kreng dadelijk nog 4 weken missen voor reparatie ook :(

• Struikrover
Sorry voor de dubbelpost, maar ik wil graag iets te weten komen

Ik zou graag gebruik willen maken van de digitale uitgang van m'n dell om mijn versterker aan te sturen. De jack-output is kapot, dus dat is, naast geluid over wifi wat ik nu heb, de enige manier om geluid uit het ding te krijgen. Is het mogelijk om met die adapter die hierboven staat ( de 044CTV adapter) alleen de SPDIF-uitgang te gebruiken om het geluid naar een versterker te krijgen?

• Struikrover
Oké, dank je wel voor je reactie, ik denk dat ik maar even een adapter van ebay af pluk :)

@MrVegeta hierboven:
Inderdaad, m'n stereo mini-jack output is stuk omdat ik er een aantal keer per ongeluk tegenaan heb gelopen toen er een stekkertje in zat. Ik ben nu stiekem ook aan het overwegen om te kijken of ik de boel ook om kan solderen, zodat het draadje dat nu naar de stereo output gaat dan naar de microphone input gaat en andersom. Maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is ; )

• Struikrover
@MrVegeta:

Das best een redelijke deal ja...maar ik heb ook een verzekering bij m'n laptop afgesloten. Dat is dan dus redelijk dubbelop :s. Had ik veel beter dat next business day kunnen regelen toen.

@knuppelhout:
Tja, waarschijnlijk kun je hem wel laten vervangen, of zelf eentje van ebay o.i.d. af halen, maar verwacht inderdaad niet dat het goedkoop gaat worden...

• Struikrover
Voor €100 zou je het inderdaad wel kunnen avonturen, als je niet heel bang bent om dingen kapot te maken. Vaak is het een kwestie van de juiste druk uitoefenen, maar ook weer niet te ruw zijn.

De laatste tijd heb ik het verschijnsel dat mijn backlight begint te knipperen op de hoogste helderheid. Dit net zolang tot ik de helderheid één stap terug doe, en weer op z'n helderst zet. Daarna duurt het even, en dan begint het opnieuw.
Ik vermoed dat m'n backlight brak aan het worden is, maar zolang ik nog op de een na hoogste helderheid kan werken vind ik het prima.

Moraal: m'n dell begint volgens mij een beetje uit elkaar te vallen, zo heb ik het gevoel :P

• Struikrover
Draai hier ook Win7 Pro 64bit, geen problemen en alle hardware wordt bij mij out of the box herkend, behalve volgens mij een van de card-reader formaten. Een secundaire schijf is trouwens wel aan te raden, ik heb de Samsung Spinpoint M7 HM500JI 500GB schijf erbij geprikt en ik moet zeggen dat het prima bevalt :). Natuurlijk gaat een SSD nog sneller zijn. Vergeet echter niet om de bracket te bestellen ;)

• Struikrover
Sorry voor de dubbelpost, ik heb wat issues met m'n backlight en stroom adapter. Als ik op de accu werk, wat bijna onmogelijk is omdat die nog maar 20 minuten mee gaat, heb ik nergens last van. Maar op het moment dat ik de adapter aansluit valt elke paar minuten het backlight uit. Heb er ook al een andere adapter op aangesloten, zelfde verhaal.

Daarom denk ik niet dat m'n backlight kapot is maar iets in de netstroom aansluiting. Iemand met hardware kennis die daar meer over weet?
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee