Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 146055
Morgen even bellen om er zeker van te zijn dat ik de juiste scherm op me laptop krijg, iemand die er misschien meer over kan vertellen?
Ik denk het eerder het geval is dat niemand hier het antwoord op jouw vragen weet.
Ik weet überhaapt niets van een "Apple"-look en aangezien waarschijnlijk niemand hier een Inspiron al binnen heeft van sinds de Studi beschikbaar is, kan niemand anders je hier iets zinnigs over vertellen. Ik zou zeggen, bel Dell eens.
Wat betreft de schermen: daar is in dit topic al voldoende over geschreven.
Ik heb dus me laptop ingestelt dat me laptop in stand by moet als ik hem dicht klap,
En dan in me eigen programma code gemaakt dat als mijn pc in standby wil gaan dat hij dit weigert en dus me beeld uitzet.
Dus dat werkt maar niet geweldig dus ik ging kijken of dit beter kon dus ik installeer de officele dell drivers (uninstall > reboot > driver cleaner > reboot > install).
En wat denk je beeld blijft aan, dus ik ga lekker tegen dell lopen zeuren ik moest even een magneet over me laptop halen etc en dat vrouwje wist het al en stuurde een monteur die heeft me halve laptop vervangen maar het hielp dus niet
Dus mijn vraagie gaat bij iemand zijn beeld uit je hem dicht klap??
En welke windows/drivers gebruik je dan?
[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 15-07-2008 15:12 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En hoe staat het daar ingestelt?MrVegeta schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:56:
Ja mijn beeld gaat uit als ik de laptop dicht klap. *ff checken...Jup. Windows XP. Bij energiebeheer staat het als het goed is. Drivers gewoon standaart Nvidia driver.
Ik heb keuze uit:
Do nothing
standby
hibernate
Is er een 4de of moet ie op do nothing?
Wat ik zoal geprobeerd heb:
- system restore
- driver uninstall
- install nieuwste Sigmatel driver
Resultaat: Geluid via de laptopspeakers werkt, maar via de hoofdtelefoonaansluiting niet. Via ´Volume Control´, wat te bereiken is via het speakertje naast de klok op je taakbalk heb ik het volume van alle schuiven op max en mute uitgeschakeld. Dit heeft echter geen resultaat.
Iemand een idee, of is m´n hoofdtelefoonaansluiting overleden?
EDIT: op onverklaarbare wijze werkt de uitgang voor de hoofdtelefoon weer. Ik vermoed een conclict met GOM-player.....
[ Voor 6% gewijzigd door Julio_Ricardo op 26-07-2008 22:11 ]
Het betreft hier een Seagate van 250 GB 5400RPM. Uit (eigen) onderzoek blijkt dat deze schijven wel vaker defect raken. Deze seagate serie is niet echt betrouwbaar. Maak dus regelmatig externe backups!
De service van Dell is wel uitstekend. Kreeg binnen 1 werkdag mijn nieuwe schijf over de post. In de komende 3 dagen daarna kwam een koerier mijn oude schijf weer ophalen. Het vervangen van de hardeschijf is echt heel eenvoudig in deze Dell.
Helaas niet dus, net weer een crash en nu krijg ik "Schijfleesfout, druk control alt delete in om opnieuw op te starten."
Godver.
[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 03-09-2008 22:09 ]
Dus ik kan geen andere videokaart in mijn laptop stoppen? Gaat er met een converter niet veel beeld kwaliteit verloren? Ik heb namelijk ook geen dvi uitgang (vond ik echt vreemd op een laptop met blu ray speler), maar slechts een vga uitgang. Hoop dat ik toch op een bepaalde manier mijn laptop op mijn tv kan aansluiten.DaMarcus schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:29:
Je kunt helaas je notebook niet voorzien van een HDMI-aansluiting. Converter is wel mogelijk, echter mis je dan het geluid.
Misschien wel handig om te vermelden welke tv je hebt.JBreuer1985 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:02:
Heb nu mijn laptop via een vga kabel op mijn tv aangesloten, maar dat ziet er helaas niet mooi uit. Kan ik ook geen DVI uitgang op mijn laptop krijgen op een of andere manier? Het geluid maakt me niet uit zolang ik het beeld van mijn laptop maar goed op mijn tv kan krijgen. Zou dat beter kunnen worden met een converter?
Normaal gesproken moet VGA er gewoon goed uit zien namelijk.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb een LG type 32LGG5700. Dit is een 1080p tv. Als ik via de vga mijn laptop beeld op de tv weergeef ziet er soms onscherp uit en films haperen vaak. Als ik een blu ray film via mijn laptop op de tv wil afspelen gaat dat zelfs helemaal niet. Daarom wil ik graag mijn laptop en tv verbinden via hdmi, maar dan moet ik een andere grafische kaart in mijn laptop kunnen stoppen.Gutteguttegut schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:12:
[...]
Misschien wel handig om te vermelden welke tv je hebt.
Normaal gesproken moet VGA er gewoon goed uit zien namelijk.
Bluray gaat idd niet werken ivm de beveiliging.JBreuer1985 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:43:
[...]Ik heb een LG type 32LGG5700. Dit is een 1080p tv. Als ik via de vga mijn laptop beeld op de tv weergeef ziet er soms onscherp uit en films haperen vaak. Als ik een blu ray film via mijn laptop op de tv wil afspelen gaat dat zelfs helemaal niet. Daarom wil ik graag mijn laptop en tv verbinden via hdmi, maar dan moet ik een andere grafische kaart in mijn laptop kunnen stoppen.
Een andere kaart in je systeem zal ook niet gaan...of je moet lekker gaan hobbiën....(denkt aan dremel, plamuur, soldeer etc
Hobbiën is niet echt mijn ding helaas. Jammer dat ik een laptop heb met blu ray speler en hem niet op mijn tv kan afspelen. Heeft iemand nog andere suggesties hoe ik dit zou kunnen doen? Heb ook een xbox 360 die kan media van je pc streamen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Blu ray zal dan ook wel niet werken.Gutteguttegut schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:11:
[...]
Bluray gaat idd niet werken ivm de beveiliging.
Een andere kaart in je systeem zal ook niet gaan...of je moet lekker gaan hobbiën....(denkt aan dremel, plamuur, soldeer etc)
het WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife scherm wat ook op de xps & precision geleverd wordt hoeveel kleuren levert dit scherm.
zit namelijk naar een precision te kijken maar ben ook gecharmeerd van de elitebook 8730 van HP met z'n wuxga Dream Color scherm met z'n 16mil kleurtjes
Iemand enig idee hoeveel dit mij gaat kosten er is namelijk wel een webwinkel uit de US die zulke dingen levert alleen is de vraag wat het goedkoopste is.
Via Dell of webshop.
http://www.parts-people.c...category&id=141&subid=160
http://www.microsoft.com/...llInspiron_1720_print.jpg
Image weggehaald en als link gefixed.
[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 30-01-2009 21:08 ]

Ik kan je op voorhand al vertellen dat bestellen uit USA en zelf monteren goedkoper zal zijn
Ik dacht er zelf aan om 2x 2gb 667mhz Kingston erin te doen als dat zou kunnen...
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
In princiepe moet elke DDR2 667 MHz SODIMMs geheugen werken.Rainesh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:41:
Mijn vriendin heeft een Dell 1720 2.0ghz en 1gb ram. Alleen dat ding is echt langzaam! Nu wil ik dr intern geheugen uitbreiden, alleen de vraag is of het wel mogelijk is? Past gewoon elk SO-DIMM ddr2 geheugen in?
Ik dacht er zelf aan om 2x 2gb 667mhz Kingston erin te doen als dat zou kunnen...
Onderdeel:.......33.03 €
Service:........195.00 €
------------------------
Netto:..........228.03 €
BTW 19%:.........43.33 €
------------------------
Bruto:..........271.36 €
Zijn ze nu helemaal van de zotten?
Voor de service (monteur) bijna €200 euro rekenen.
Toen ik mijn laptop net had heb ik ook het geheugen uitgebreid.[b][message=31213047,noline]Rainesh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:41[/message]:[/b]
Mijn vriendin heeft een Dell 1720 2.0ghz en 1gb ram. Alleen dat ding is echt langzaam! Nu wil ik dr intern geheugen uitbreiden, alleen de vraag is of het wel mogelijk is? Past gewoon elk SO-DIMM ddr2 geheugen in?
En....daar heb ik toen een filmpje van gemaakt en op Youtube gezet:
Upgrading Dell Inspiron 1720
Ik wil graag naast Vista ook XP Pro x64 installeren, is er iemand die hier al ervaring mee heeft. En dan vooral met het vinden van de drivers.
---UPDATE---
Ik afgelopen week Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Vrijwel geen problemen gehad met de drivers.
Vista herkende alle hardware, met uitzondering van de grafische kaart en de geluidskaart. Hiervoor
heb ik apparte drivers gedownload bij Dell (geluidskaart) en Nvidia (grafische kaart).
[ Voor 37% gewijzigd door RASmit op 16-01-2009 10:19 ]
Hmm zou het mogelijk zijn om via usb to dvi toch mijn laptop op tv aan te sluiten? Wil het liefst dat ik 1080p blu-ray films van mijn laptop op mijn tv kan aansluiten. Hoop dat het kan via usb.Gutteguttegut schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:11:
[...]
Bluray gaat idd niet werken ivm de beveiliging.
Een andere kaart in je systeem zal ook niet gaan...of je moet lekker gaan hobbiën....(denkt aan dremel, plamuur, soldeer etc)
Ik heb het volgende product gevonden: http://www.trittontechnologies.com/products/TRIUV200.htm. Deze kan via usb to dvi tot wel 1920 x 1200 overzetten. Mijn laptop heeft ook deze resolutie dus het zou ideaal zijn voor mijn blu-ray speler. Ik heb alleen geen idee hoe dit er op mijn tv uit komt te zien.JBreuer1985 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:57:
[...]
Hmm zou het mogelijk zijn om via usb to dvi toch mijn laptop op tv aan te sluiten? Wil het liefst dat ik 1080p blu-ray films van mijn laptop op mijn tv kan aansluiten. Hoop dat het kan via usb.
Grappig dat je dat nu post want ik heb hetzelfde, mijn geluidsuitgang begint ook rot te worden. Ik bel binnenkort Dell even om te vragen of ze dat onderdeel ook los kunnen versturen dan zet ik hem er zelf wel nieuw in.MrVegeta schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:52:
Ik heb een probleem met me laptop namelijk ik heb geen geluid meer maar als ik mijn headset aansluit heb ik nog wel geluid maar dan alleen aan één kant. Mooi klote dus, ook jammer dat Dell alleen bereikbaar is van ma/vrijdag.
Ik heb een vraag: ik wil graag een ExpressCard TV tuner voor m'n laptop zodat ik m'n console er op kan aansluiten. Nu heb ik wat op internet gezocht en heb een vrij goedkope hier gevonden, alleen ik weet niet of die wel in mijn laptop kan. Er staat dat het een PCMCIA kaart is, en in mijn handleiding staat dat ik een ExpressCard ingang heb. Zijn die dezelfde of in ieder geval compatible? Of moet ik een andere zoeken?
De ingang van de headset is nu gewoon afgebroken en is in me laptop gedrukt. Ik denk dat het direct contact heeft met het mobo en niet een insteek kaart, tevens als je zelf je laptop openschroeft krijg je garantie gezeik denk ik.
Ps, wat zijn die HD's duur voor in de laptop! 300 euro voor 160gb!
//edit. website is wel prima betrouwbaar, dus 9cell + 2GB geheugen gehaald, ben benieuwd
[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 10-02-2009 09:59 ]
Ik heb de installatiehandleiding al eens bekeken via de dell website en er staat keurig vermeld hoe je zo'n beetje ieder onderdeel van je laptop kunt vervangen. Tevens is mijn garantie al verstreken.MrVegeta schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:16:
De laptop wordt vandaag opgehaald en ik ben me schatje dus 7 dagen kwijt, stiekem hoop ik dat ik lappie weer vrijdag terug krijg...
De ingang van de headset is nu gewoon afgebroken en is in me laptop gedrukt. Ik denk dat het direct contact heeft met het mobo en niet een insteek kaart, tevens als je zelf je laptop openschroeft krijg je garantie gezeik denk ik.
is dat een HD met goud ofzo??MrVegeta schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:53:
Wie kent hier de website, http://www.replacedirect.com/ ? Daar kan ik een 9cell accu bestellen + 2GB geheugen voor 170 euro, klinkt goed want mijn accu doet het nu nog maar 20 min (heel actief gebruikt), maar weet niet of dat echt een betrouwbare site is.
Ps, wat zijn die HD's duur voor in de laptop! 300 euro voor 160gb!
//edit. website is wel prima betrouwbaar, dus 9cell + 2GB geheugen gehaald, ben benieuwd.
nee! kijk voor de avermedia expresscard, ik had een avermedia pcmcia eerst en die werkte lekker (op andere laptop!) nu heb ik een KLOTE pinnacle, echt een afrader!Struikrover schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:32:
[...]
Grappig dat je dat nu post want ik heb hetzelfde, mijn geluidsuitgang begint ook rot te worden. Ik bel binnenkort Dell even om te vragen of ze dat onderdeel ook los kunnen versturen dan zet ik hem er zelf wel nieuw in.
Ik heb een vraag: ik wil graag een ExpressCard TV tuner voor m'n laptop zodat ik m'n console er op kan aansluiten. Nu heb ik wat op internet gezocht en heb een vrij goedkope hier gevonden, alleen ik weet niet of die wel in mijn laptop kan. Er staat dat het een PCMCIA kaart is, en in mijn handleiding staat dat ik een ExpressCard ingang heb. Zijn die dezelfde of in ieder geval compatible? Of moet ik een andere zoeken?
alleen kijken voor expresscard of usb.. pcmcia gaat niet.. wil je toch pcmcia moet je een converter kopen van 60 euro
heb de hd caddy uit amerika laten komen, nog geen 30 euro
toch nog afleggerij maar beter dan m nog duurder in nl te halen (heb m al 9 maanden ofzo erin zitten)
weet niet of hij in nl al los te krijgen is
Achterlijke...
Dus maandag wordt die weer opgestuurd want die idioten kunnen/willen mij dat kleine printplaatje ook niet even op sturen.

link: zoek.dell.nl/.....
Of heb jij via VGA een betere oplossing?

Nu moet ik alleen voor de zwarte RCA (s/pdif) nog wat vinden zodat ik dit kan aansluiten op TV, stereo of surround-set. Suggestie...?
Update:
Mijn surround-set (Sony DAV-DZ260) heeft een 'Digital Coaxial IN' [zie 7]. Dus dat probleem is ook getakkeld.

Als ik alles werkend, heb zal ik dit bericht nogmaals updaten, om te laten weten of het werkt.
[ Voor 27% gewijzigd door RASmit op 11-10-2009 17:02 ]
Vandaag een vervelend ongelukje gehad: ik morste per ongeluk een beetje thee op het linkergedeelte van m'n toetsenbord. Op zich niet zo heel erg zou je zeggen, en na een keukenpapiertje er over was alles (op het oog) ook alweer weg. Alleen na een uurtje of twee werkte m'n linker ctrl-knop opeens niet meer.
Dus toch maar even laptop uit en de fohn erbij gehaald om het toetsenbord even goed droog te blazen. Helaas, nadat ik m'n laptop weer aan zette werkte de ctrl even sporadisch, en viel toen weer weg. En vanavond was ik wat bezig en merkte ik opeens dat de 'z' het nu ook niet meer doet

Bij mijn weten is thee net zoals een beetje water ook weer niet zó schadelijk voor je toetsenbord dat toetsen opeens uitvallen? Maar goed, kennelijk dus wel. Heeft iemand nog ideeen? Anders moet ik dat kreng dadelijk nog 4 weken missen voor reparatie ook
Ik zou graag gebruik willen maken van de digitale uitgang van m'n dell om mijn versterker aan te sturen. De jack-output is kapot, dus dat is, naast geluid over wifi wat ik nu heb, de enige manier om geluid uit het ding te krijgen. Is het mogelijk om met die adapter die hierboven staat ( de 044CTV adapter) alleen de SPDIF-uitgang te gebruiken om het geluid naar een versterker te krijgen?
Inmiddels heb ik alle bekabeling in huis. Het werkt perfect. De eerste keer niet, maar toen ik door had dat je softwarematig 'S/PDIF' als standaard afspeelapparaat moest instellen, had ik het snel werkend. Zelfs met Dolby Surround!Struikrover schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:14:
Is het mogelijk om met die adapter die hierboven staat ( de 044CTV adapter) alleen de SPDIF-uitgang te gebruiken om het geluid naar een versterker te krijgen?
Dus... even terugkomend op bovenstaande quote; Ik zou niet weten waarom het afspelen via S/PDIF niet zou werken zonder beeld. Het is gewoon een geluidsuitgang, dus mijn inziens ook voor het afspelen van audio geschikt.
@MrVegeta hierboven:
Inderdaad, m'n stereo mini-jack output is stuk omdat ik er een aantal keer per ongeluk tegenaan heb gelopen toen er een stekkertje in zat. Ik ben nu stiekem ook aan het overwegen om te kijken of ik de boel ook om kan solderen, zodat het draadje dat nu naar de stereo output gaat dan naar de microphone input gaat en andersom. Maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is ; )
kun je dat nog laten vervangen? daar hangt vast een prijskaartje aan...
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Das best een redelijke deal ja...maar ik heb ook een verzekering bij m'n laptop afgesloten. Dat is dan dus redelijk dubbelop
@knuppelhout:
Tja, waarschijnlijk kun je hem wel laten vervangen, of zelf eentje van ebay o.i.d. af halen, maar verwacht inderdaad niet dat het goedkoop gaat worden...
Ik heb ook een garantie deal met ze lopen, 450 dagen nog, dat ik hem opstuur. Daar heb ik geen vertrouwen meer in. Ik heb een regeling met mijn ouders gemaakt, zij hebben me 120 euro geleend en ik betaal ze een tientje pm terug. Iig geen gezeik meer.Struikrover schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:54:
Das best een redelijke deal ja...maar ik heb ook een verzekering bij m'n laptop afgesloten. Dat is dan dus redelijk dubbelop. Had ik veel beter dat next business day kunnen regelen toen..
Voor de mensen met hetzelfde probleem: dit is de driver.
[ Voor 4% gewijzigd door sjolmers op 24-11-2009 12:20 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
op ebay zijn schermen te koop voor ongeveer 100€, soms zelfs hele deksels inc webcam enzo. Dat zou ik het nog wel waard vinden eigenlijk. Nou ben ik niet onhandig met electronica, maar ik heb geen zin om de hele laptop te verzieken... heeft iemand tips of ervaringen met het openmaken van deze laptop?Struikrover schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:54:
@MrVegeta:
Das best een redelijke deal ja...maar ik heb ook een verzekering bij m'n laptop afgesloten. Dat is dan dus redelijk dubbelop. Had ik veel beter dat next business day kunnen regelen toen.
@knuppelhout:
Tja, waarschijnlijk kun je hem wel laten vervangen, of zelf eentje van ebay o.i.d. af halen, maar verwacht inderdaad niet dat het goedkoop gaat worden...
thanks!
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
De laatste tijd heb ik het verschijnsel dat mijn backlight begint te knipperen op de hoogste helderheid. Dit net zolang tot ik de helderheid één stap terug doe, en weer op z'n helderst zet. Daarna duurt het even, en dan begint het opnieuw.
Ik vermoed dat m'n backlight brak aan het worden is, maar zolang ik nog op de een na hoogste helderheid kan werken vind ik het prima.
Moraal: m'n dell begint volgens mij een beetje uit elkaar te vallen, zo heb ik het gevoel
Het gaat niet helemaal zoals het moet (zie hier). Ik heb het idee dat voor één van de hardware onderdelen een verkeerde driver is geinstalleerd.
Nu zie ik bij 'Apparaatbeheer' dit mijn beeldscherm is geinstalleerd als 'Algemeen PnP-beeldscherm',
Ik ben er inmiddels achter dat het één van deze moet zijn:
- LG Philips LP171WU1 [Dell partnr: HH258]
- SHARP LQ170M1LA2A [Dell partnr: JH291]
Hoe staat het beeldscherm bij jullie aangeduid bij 'Beeldscherminstelling'?
Bij mij als 'Algemeen PnP-beeldscherm op NVIDIA GeForce 8600M GT'
Vandaag heb ik hem opgeschoeft en nieuw koelpasta op de processor gedaan om te kijken of dat het probleem was , maar helaas. Geheugenmodules eruit gehaalt , en raar genoeg doet hij dan meer dan met , want dan kan ik teminste nog de dvd-reader gebruiken ( alsin ejecten ) , met modules is dit niet mogelijk.
Hij is helemaal opgeschoont maar het probleem is niet te vinden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen
Anoniem: 303530
heb je wel een beetje beeld (blacklight kapot?)
heb je beide modules afzonderlijk getest?
CMOS reset?
zoniet, dan gok ik op het mobo/grka, dan rest altijd nog wettelijke garantie
Ja , alle ledjes geven lichtAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:05:
gaan de ledjes wel banden?
Nee , ik krijg helemaal niks te zien..heb je wel een beetje beeld (blacklight kapot?)
Ja , meerdere keren , maar helaasheb je beide modules afzonderlijk getest?
Battery eruit gehaalt , dus dat is ook een jaCMOS reset?
Wettelijke garantie? , dit model komt uit 2007 , en had tot 2008 normale garantie. Hoe zit dat met de wettelijke garantie in dit geval?zoniet, dan gok ik op het mobo/grka, dan rest altijd nog wettelijke garantie
Ja , daar zat ik ook al aan te denken. Maar waarschijnlijk gaat het me geld kosten om het te laten reparerenMrVegeta schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:20:
Misschien moet je maandag even Dell bellen hier over?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Anoniem: 303530
waarom niet?wezep schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:37:
Klopt het dat een Insprion 1720 goed draait met een 32bit versie van Windows (Vista of 7)?
als er genoeg geheugen in zit werkt het prima
Lees nu m'n vraag opnieuw en heb een typefoutje gemaakt.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:38:
[...]
waarom niet?
als er genoeg geheugen in zit werkt het prima
32bit moet 64 bit zijn.
Iemand ervaring mee?
Wil een Dell 1720 uitrusten met een SSD en Windows 7.
Dan leek het me zo handig om gelijk 64bit te kiezen.
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Iemand ervaring met dezelfde situatie?
Hier het zelfde probleem.Julio_Ricardo schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:56:
Ik heb de 32bit versie van Windows 7 geïnstalleerd. Mijn 1720 heeft heel vaak moeite met afsluiten, maar niet altijd. Ook zijn er af en toe wat problemen met het uit slaapstand krijgen van mijn laptop.
Iemand ervaring met dezelfde situatie?
Ook het in de slaapstand zetten gaat niet altijd goed.
Leek me een goed moment om een upgrade uit te voeren:
2Gb->4Gb
120Gb 7k2 primaire schijf -> secudaire schijf voor opslag
40Gb SSD -> primaire schijf
Vista 32bit -> Win7 64bit
Daarom denk ik niet dat m'n backlight kapot is maar iets in de netstroom aansluiting. Iemand met hardware kennis die daar meer over weet?
Lijkt me wel wat, zo'n SDD upgrade, alleen heb ik geen idee waar de brackets voor een Inspiron 1720 verkrijgbaar zijn.Struikrover schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:53:
Draai hier ook Win7 Pro 64bit, geen problemen en alle hardware wordt bij mij out of the box herkend, behalve volgens mij een van de card-reader formaten. Een secundaire schijf is trouwens wel aan te raden, ik heb de Samsung Spinpoint M7 HM500JI 500GB schijf erbij geprikt en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Natuurlijk gaat een SSD nog sneller zijn. Vergeet echter niet om de bracket te bestellen