![]() | ||||||||||||||
Welkom in het Inspiron 1720 Ervaringentopic Deel 1! | ||||||||||||||
Hier kan worden gediscussieerd over de nieuwe 17" laptop van Dell, de Inspiron 1720. ![]() Sommige mensen hebben kennelijk nogal wat last van de wachttijden, waardoor het ervaringentopic nogal op zich heeft laten wachten. Het is te hopen dat Dell de wachttijden binnenkort onder handen gaat nemen. | ||||||||||||||
Specificaties | ||||||||||||||
De minimale specificaties van de Dell site zijn als volgt: Intel® Core™2 Duo T5250 Processor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache) 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm 1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512] 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h) De maximale specificaties: Intel® Core™2 Duo T7700 Processor (2,4 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache) 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife™ 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] 500 GB Dual SATA harde schijven (5.400 rpm) (2 x 250 GB) nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 Blu-ray Disc DVD+/-RW optisch station, met software 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h) Voorts kunnen nog opties als Wifi en Bluetooth worden geselecteerd, alsmede andere accesoires. Om zelf te bekijken welke inspiron het beste bij jou past, ga je naar deze link . Je kunt een paar prefab modellen uitkiezen en die verder modificeren. | ||||||||||||||
Foto's | ||||||||||||||
Ik heb een paar foto's op verzoek gemaakt van m'n Inspiron met een HP cameraatje. Vooral van de achterkant waar de batterij wat uitsteekt, en van de zijkant met de meeste poortjes. Wie echt wil weten wat nou waar zit qua in- en uitgangen verwijs ik door naar de handleiding.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hieronder zijn foto's die RASmit van zijn rode Inspiron 1720 met 9 cell batterij heeft gemaakt:
| ||||||||||||||
Ervaring | ||||||||||||||
Dit is natuurlijk een ervaringentopic, en aangezien ik geloof ik als een van de eerste mensen een inspiron binnen heb gekregen, post ik mijn ervaring hier eerst. Ik ben erg tevreden over de laptop. Het scherm is werkelijk subliem helder en scherp, en geeft erg mooie en getrouwe kleuren weer. De kijkhoek is ook vrij groot nog voor een glossy scherm. Nog niet voor een lamp of in de zon geprobeerd. De behuizing is zoals ik het van dell gewend ben: op zich wel degelijk, maar vrij krasgevoelig bij het gedeelte waar je polsen steunen. Bij mij zitten er op de een of andere manier al een paar minieme krasjes op. De 'microsatin' touch van de bovenkant van de laptop is heel geinig, het voelt in eerste instantie aan als een soort kruising tussen rubber en metaal. Trekt wel veel stof aan though. Genoeg USB poorten, al vind ik het ontbreken van een PS/2 en DVI poort wel jammer. Sommige mensen zullen hier meer problemen mee hebben dan anderen. De mediabuttons zijn ook geinig, ze lichten op als je er eentje indrukt. Maar moet ze nog wel tweaken voor winamp, standaard is media player. Er is echter wel een groot punt aan mijn inspiron dat best klote was: De touchpad deed het na ongeveer een half uur niet meer! Alles geprobeerd, drivers herinstalleren, andere drivers, geen drivers, muis in en uitschakelen, noem het op. Toen bij het opstarten via bootmenu de Diagnostics van Dell geprobeerd, waarna ik de melding kreeg dat mijn touchpad niet gelokaliseerd kon worden op het moederbord. Dell heeft inmiddels een monteur gestuurd die mijn touchpad heeft vervangen, er zat dus waarschijnlijk een scheurtje in de printplaat van het touchpad. Nu werkt de laptop als een zonnetje! | ||||||||||||||
Handige links | ||||||||||||||
Als er nog mensen zijn die handige links hebben, stuur me maar een PM dan zal ik kijken of ze in de OP kunnen. Reviews Hier een review van notebookreview.com over de 1720: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156372 BIOS Updates Nieuwste BIOS op moment van typen (14 juli 2008) Dell Inspiron 1720 System BIOS, English, Inspiron 1720, A09 Handleidingen Keuze uit verschillende talen handleiding voor de Inspiron 1720: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins1720/ Kijk regelmatig op deze pagina voor de laatste drivers van Dell. | ||||||||||||||
Slotwoord | ||||||||||||||
Om te voorkomen dat het topic weer vroegtijdig dicht gaat, wil ik iedereen vriendelijk verzoeken onderstaand te lezen Het is niet de bedoeling dat iedereen met minutieuze updates laat weten hoever zijn of haar laptop in het productie en/of leverproces is. Het is een ervaringentopic, dus er kan worden gediscusieerd over de laptop. Niet over de service van Dell. Tips voor verbetering van de OP zijn welkom. |
[ Voor 101% gewijzigd door Struikrover op 30-12-2009 10:32 ]