Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-07 22:47
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/25669/2001002136671782517_rs.jpg

Welkom in het Inspiron 1720 Ervaringentopic Deel 1!

Hier kan worden gediscussieerd over de nieuwe 17" laptop van Dell, de Inspiron 1720.
Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/23365/2002734543037054275_rs.jpg

Sommige mensen hebben kennelijk nogal wat last van de wachttijden, waardoor het ervaringentopic nogal op zich heeft laten wachten. Het is te hopen dat Dell de wachttijden binnenkort onder handen gaat nemen.
Specificaties

De minimale specificaties van de Dell site zijn als volgt:

Intel® Core™2 Duo T5250 Processor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache)
17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm
1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

De maximale specificaties:

Intel® Core™2 Duo T7700 Processor (2,4 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB Dual SATA harde schijven (5.400 rpm) (2 x 250 GB)
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2
Blu-ray Disc DVD+/-RW optisch station, met software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Voorts kunnen nog opties als Wifi en Bluetooth worden geselecteerd, alsmede andere accesoires.

Om zelf te bekijken welke inspiron het beste bij jou past, ga je naar deze link . Je kunt een paar prefab modellen uitkiezen en die verder modificeren.

Foto's
Ik heb een paar foto's op verzoek gemaakt van m'n Inspiron met een HP cameraatje. Vooral van de achterkant waar de batterij wat uitsteekt, en van de zijkant met de meeste poortjes. Wie echt wil weten wat nou waar zit qua in- en uitgangen verwijs ik door naar de handleiding.

Ervaring
Dit is natuurlijk een ervaringentopic, en aangezien ik geloof ik als een van de eerste mensen een inspiron binnen heb gekregen, post ik mijn ervaring hier eerst.

Ik ben erg tevreden over de laptop. Het scherm is werkelijk subliem helder en scherp, en geeft erg mooie en getrouwe kleuren weer. De kijkhoek is ook vrij groot nog voor een glossy scherm. Nog niet voor een lamp of in de zon geprobeerd.

De behuizing is zoals ik het van dell gewend ben: op zich wel degelijk, maar vrij krasgevoelig bij het gedeelte waar je polsen steunen. Bij mij zitten er op de een of andere manier al een paar minieme krasjes op.

De 'microsatin' touch van de bovenkant van de laptop is heel geinig, het voelt in eerste instantie aan als een soort kruising tussen rubber en metaal. Trekt wel veel stof aan though.

Genoeg USB poorten, al vind ik het ontbreken van een PS/2 en DVI poort wel jammer. Sommige mensen zullen hier meer problemen mee hebben dan anderen.

De mediabuttons zijn ook geinig, ze lichten op als je er eentje indrukt. Maar moet ze nog wel tweaken voor winamp, standaard is media player.

Er is echter wel een groot punt aan mijn inspiron dat best klote was: De touchpad deed het na ongeveer een half uur niet meer!
Alles geprobeerd, drivers herinstalleren, andere drivers, geen drivers, muis in en uitschakelen, noem het op.
Toen bij het opstarten via bootmenu de Diagnostics van Dell geprobeerd, waarna ik de melding kreeg dat mijn touchpad niet gelokaliseerd kon worden op het moederbord.

Dell heeft inmiddels een monteur gestuurd die mijn touchpad heeft vervangen, er zat dus waarschijnlijk een scheurtje in de printplaat van het touchpad. Nu werkt de laptop als een zonnetje!
Handige links
Als er nog mensen zijn die handige links hebben, stuur me maar een PM dan zal ik kijken of ze in de OP kunnen.

Reviews
Hier een review van notebookreview.com over de 1720:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=156372

BIOS Updates
Nieuwste BIOS op moment van typen (14 juli 2008)
Dell Inspiron 1720 System BIOS, English, Inspiron 1720, A09

Handleidingen

Keuze uit verschillende talen handleiding voor de Inspiron 1720:
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins1720/

Kijk regelmatig op deze pagina voor de laatste drivers van Dell.

Slotwoord

Om te voorkomen dat het topic weer vroegtijdig dicht gaat, wil ik iedereen vriendelijk verzoeken onderstaand te lezen
Het is niet de bedoeling dat iedereen met minutieuze updates laat weten hoever zijn of haar laptop in het productie en/of leverproces is. Het is een ervaringentopic, dus er kan worden gediscusieerd over de laptop. Niet over de service van Dell.

Tips voor verbetering van de OP zijn welkom.

[ Voor 101% gewijzigd door Struikrover op 30-12-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 14:17
Morgen gaan ze de mijne leveren!!! Eindelijk een 1720 ervaring topic :)
Hopelijk heb ik niet hetzelfde probleem als jou van dat touchpad.
Ik zal morgen wel meer weten over de 1720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112559

Wanneer hadden jullie besteld en is het bij jullie ook al eens uitgesteld?
Ben zelf een beetje benieuwd hoe het met levering ligt, aangezien mijne een maand verschoven is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40975

Ik ben nogal geinteresseerd geraakt in de nieuwe inspiron/vostro lijn van dell, maar wat ik me afvraag: hoe groot is zo'n 17" nou eigenlijk ivm meenemen. Ik sleep m'n laptop 1x per week heen en weer van kot naar huis en andersom, dus echt portable hoeft ie niet te zijn, maar het zo toch fijn zijn als hij past in een normale rugzak of m'n trekking rugzak omdat ik anders zo'n 'kijk dieven ik draag een laptop'-laptop tas extra mee moet sjouwen.

Weet ook iemand het verschil tussen de inspiron lijn en de vostro's? Ik heb het gevoel dat de vostro's (na de prijs x1.19 te doen voor btw) toch goedkoper zijn voor dezelfde specs. En je kunt ook als consument een vostro bestellen (zie vostro topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201342

Vostro is voor de zakelijke markt en kan je alleen bestellen als je een bedrijf hebt of je moet het telefonisch kunnen regelen. Vostro's zijn helemaal zwart i.t.t. tot de inspirons. Heb geruchten gelezen op NBR dat de vostro's een wat degelijkere case hebben.

Volgens mij staan de afmetingen wel op de DELL site en kan je dus meten of hij in je rugzak past.

Ik heb besteld op 5 juli en eerste leverdatum zou zijn 31-7 echter dat is vorige week veranderd in 30-8 en dat is bij velen. Het is momenteel beetje chaos bij Dell. Ze wachten op onderdelen maar klantenservice kon me niet vertellen welke. Zie de vele topics in het DELL subforum van NBR : http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Anoniem: 201342 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:53:
Vostro is voor de zakelijke markt en kan je alleen bestellen als je een bedrijf hebt of je moet het telefonisch kunnen regelen. Vostro's zijn helemaal zwart i.t.t. tot de inspirons. Heb geruchten gelezen op NBR dat de vostro's een wat degelijkere case hebben.

Volgens mij staan de afmetingen wel op de DELL site en kan je dus meten of hij in je rugzak past.

Ik heb besteld op 5 juli en eerste leverdatum zou zijn 31-7 echter dat is vorige week veranderd in 30-8 en dat is bij velen. Het is momenteel beetje chaos bij Dell. Ze wachten op onderdelen maar klantenservice kon me niet vertellen welke. Zie de vele topics in het DELL subforum van NBR : http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=4
Via de juiste E-value code zijn de vostro's anders netjes te bestellen onder consumenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ok. bedankt voor het ophelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Bij mij was de leverdatum ook versprongen naar 20 augustus. Echter, na een paar dagen keek ik nog een keer en zag ik opeens dat mijn laptop diezelfde dag nog verzonden was. Hoe het precies zit weet ik ook niet natuurlijk, maar ik hoop dat meer mensen hem binnenkort ook krijgen.

De monteur is vanochtend langs geweest, en heeft de palmwrist vervangen. Waarschijnlijk zat er een breuk in het printplaatje van de touchpad, want hij doet het nu weer goed, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang duurde het verzenden? Ze moeten uit Ierland komen

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 201342 op 07-08-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Over het weekend verzonden, maar ik denk zo'n 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Struikrover schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:51:
Over het weekend verzonden, maar ik denk zo'n 2 werkdagen.
Dat is op zich nog best snel :)
Heb zelf op 5 juli besteld, eerste levering zou op 9 augustus zijn. Maar nu is het 10 september :(
hopelijk heb ik hem volgende week al binnen :'(

Edit: op NBR waren nogal veel klachten over "grainy" schermen, ging vooral over de 1.440 x 900 schermen weet niet hoe het hier in nederland zit :)

Edit2: Fentek wat voor een config heb je? En hoe zit het met bloatware?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 07-08-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
OP aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166464

Anoniem: 40975 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:36:
Ik ben nogal geinteresseerd geraakt in de nieuwe inspiron/vostro lijn van dell, maar wat ik me afvraag: hoe groot is zo'n 17" nou eigenlijk ivm meenemen. Ik sleep m'n laptop 1x per week heen en weer van kot naar huis en andersom, dus echt portable hoeft ie niet te zijn, maar het zo toch fijn zijn als hij past in een normale rugzak of m'n trekking rugzak omdat ik anders zo'n 'kijk dieven ik draag een laptop'-laptop tas extra mee moet sjouwen.

Weet ook iemand het verschil tussen de inspiron lijn en de vostro's? Ik heb het gevoel dat de vostro's (na de prijs x1.19 te doen voor btw) toch goedkoper zijn voor dezelfde specs. En je kunt ook als consument een vostro bestellen (zie vostro topic)
ik heb dagelijks mijn 9400 mee naar school / stage gesleept dmv trein / bus. Dus de hele mikmak
tis niet altijd even makkelijk, maja als jij het een keer meenemen van ongeveer 4,5 kilo te veel vind :P
en tassen zijn er genoeg te krijgen ook onopvallende (zie ouwe 9400 topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Anoniem: 112559 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:32:
[...]

Dat is op zich nog best snel :)
Heb zelf op 5 juli besteld, eerste levering zou op 9 augustus zijn. Maar nu is het 10 september :(
hopelijk heb ik hem volgende week al binnen :'(

Edit: op NBR waren nogal veel klachten over "grainy" schermen, ging vooral over de 1.440 x 900 schermen weet niet hoe het hier in nederland zit :)
aw das lang :'(

ik heb hem op 9 juli besteld, levering zou 13 augustus zijn, maar ik heb hem vandaag ontvangen!!! :D

Eerste indruk is... waaw :P
Uitpakken ging wel snel, dan moet je wat dingen instellen enzo als je hem de eerste keer aanzet.
Ik heb tot nu toe geen problemen :)
1920*1200 scherm is echt ff wennen (ik deed het tot nu toe met 1280*1024)
Voor de rest ga ik hem eens verder verkennen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ha, fijn dat je hem ook hebt! Welke kleur heb je? ;)
Het scherm is inderdaad wennen, maar ik weet zeker dat ik nu al niet anders meer wil. Als je wilt kun je de tekengrootte ook op 120 dpi zetten bij rechternuisknop op bureaublad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
black :)
mja die satijnachtige afwerklaag was niet nodig :D

yah al helemaal gewoon geworden die resolutie :D
hmm installeren en overzetten zal nog lang duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:21
Het is dat ik in je OP zie dat er geen DVI meer aanwezig is, en ja, dat vind ik een erg gemis. Weet iemand waarom dit eraf gehaald is? Nu heeft alleen de XPS nog DVI terwijl de "oude" 9400 ook DVI en VGA had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229097

VFRRijder schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:58:
Het is dat ik in je OP zie dat er geen DVI meer aanwezig is, en ja, dat vind ik een erg gemis. Weet iemand waarom dit eraf gehaald is? Nu heeft alleen de XPS nog DVI terwijl de "oude" 9400 ook DVI en VGA had.
idd :'( heb ik ook net gemerkt... geen HDMI of geen DVI aansluiting. Weet er iemand of je achteraf iets kan doen zodat je wel een HDMI uitgang hebt?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229098

Hey struikover en fentek. vanwaar zijn jullie en struikover wanneer heb je je laptop bestelt/ontvangen? hebben jullie scherm een webcam of niet?

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 229098 op 08-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ik woon in Friesland, en heb de laptop op 27-06 besteld. 4 weken later ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Struikrover schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:29:
Ik woon in Friesland, en heb de laptop op 27-06 besteld. 4 weken later ontvangen.
ok, bedankt voor je reply. Ik heb mijn inspiron 1720 bestelt op 12 juli. mijn est. ship datum is 17 augustus ik hoop dat die datum niet uitgesteld wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 20:13

nXXt

Carpe omnia

Ik overweeg ook de Inspiron 1720 of de Vostro 1700. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het toevoegen van een HDD. Heb je daar een bracket voor nodig of kun je die gelijk in de notebook klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224558

Ik heb mijn 1720 besteld op 30/6 en ontvangen op 23/7

Tijdens het internetten kreeg ik constant blue screens.
Om dit op te lossen wou ik Vista opnieuw installeren.
Eerst alles geformatteerd, zoals de helpdesk medewerker op de online chat me opdroeg.
Vista installeren ging niet!!!
Vandaag is een monteur langs geweest om een nieuwe HD te plaatsen
=> ook de monteur kreeg de 1720 niet meer aan de praat
Morgen (of overmorgen) komt er een andere monteur nog een aantal aanpassingen doen:
- nieuw moederbord
- nieuwe CPU
- nieuw geheugen

We zijn nu dus 6 weken later en 1600 euro armer, maar heb nog steeds geen nieuwe PC

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
niet echt en hopelijk komt dit nooit voor!!!!

Thomas, ik woon in België, maar ik weet niet of locatie echt iets uitmaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
nXXt schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:27:
Ik overweeg ook de Inspiron 1720 of de Vostro 1700. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het toevoegen van een HDD. Heb je daar een bracket voor nodig of kun je die gelijk in de notebook klappen?
Toen de monteur bij mij was schroefde hij een klepje open en haalde de hardeschijf er zo uit, volgens mij is het een soort insteekmechanisme, maar zeker weten doe ik het niet.

@Hoeckie:

Heel onfortuinlijk, getuigd van een halve DOA of slecht gemonteerd model. Ik wil niks te hard roepen, want het zou kunnen dat jouw laptop een op de 1000 gevallen is waarin dat gebeurt, maar toch vind ik het jammer voor je. Hopen dat het snel opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Kunnen jullie misschien wat foto's plaatsen (eventueel in de OP). Want ik las dat de accu (9 cell) uitstak, ben benieuwd hoe dat er dan uitziet.

En hoe zit het met geluid, je kan zeker enkel stereo geluid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Volgens dell kun je met een speciale adapterkabel van de TV uit ook een digitale audiouitgang maken.
Foto's volgen soon in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

linkje met 9cell accu

Btw had wel een aardige meneer aan de telefoon, hij gaat voor me uitzoeken waar mijn laptop blijft hangen en hoelang het nog ongeveer het gaat duren. :*) Dus tipje voor iedereen; bel Dell op. :*)

Edit: ik zie dat OP al is geupdate 8)7

@ jahoe eigelijk als je andere foto's zou bekijken, zijn de verhoudingen ongeveer hetzelfde? (check maar OP)
D-e-n schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Iets boven water halen schijnt moeilijk te zijn bij Dell :(

Vostro 1700 besteld en betaald op 17-07 daarna minstens tien keer gebeld, betaling op 03-08 pas boven water en nu is dit de status.........

Orderdatum: 19-7-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 5-9-2007

In preproductie sinds 9-8-2007

De levertijd was 10 dagen volgens verkoper PK :(
Volgens mij heb je in de laatste paar weken best veel topics vol geschreven over je probleem, maar zolang je niet zoals deze gozer belt is alles goed? Had zelf bijna niets hoeven te zeggen. Ik vroeg alleen aan hem waarom mijn laptop was uitgesteld en hij ging toen een heel verhaal vertellen + oplossingen verzinnen voor me, hij wilde zelfs proberen om de productie een beetje te versnellen!!! Dus er zitten wel mensen tussen die je WEL fatsoenlijk kunnen helpen. _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 09-08-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 112559 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:24:
linkje met 9cell accu

/quote]

Dat is wel een 1420 en geen 1720, 1720 is groter en dus niet zeker of hij net zo uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 112559 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:24:
Btw had wel een aardige meneer aan de telefoon, hij gaat voor me uitzoeken waar mijn laptop blijft hangen en hoelang het nog ongeveer het gaat duren. :*) Dus tipje voor iedereen; bel Dell op. :*)

Vostro 1700 besteld en betaald op 17-07 daarna minstens tien keer gebeld, betaling op 03-08 pas boven water en nu is dit de status.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier heb je een goede foto van de batterij die uitsteekt: http://forum.notebookrevi...light=9-cell+huge+picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
OK, en bedankt voor de pic's in de OP. Mocht ik er een bestellen dan wordt het met een 6-cell batterij, het steeks met net te ver uit.

Maar het staat me toch echt tegen dat er geen DVI opzit dus de kans ik klein dat ik er een bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
D-e-n schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

De escalatiemanager die mijn klacht behandelde kon niks doen aan de levertijd en bood mij naar aanleiding van bovenstaande een lullige 75 euro compensatie. Veels te weinig gezien hetgeen ik heb meegemaakt met Dell. Ik kan hem nu via het internet zelfs al goedkoper krijgen.
Ik heb de hele boel geannuleerd dus en wat mij betreft gaat dit klantonvriendelijke bedrijf voorlopig even in de ban. Mijn handtekening hier blijft dus nog even staan .............. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
nXXt schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:27:
Je hebt een bracket nodig.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins1720/nl/om_nl/html/gillig15.jpg
Teminste, dat maak ik uit deze afbeelding op :)
Het lijkt alleen maar een kapje die hem op zijn plek houdt, kun je dus zelf makelijk maken. En aan vier schoefjes kun je ook altijd komen.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackRageNL op 10-08-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Toch benieuwd of je dit los kan kopen bij Dell en wat het dan kost. Want als je toevallig nog een notebook schijf hebt liggen is het altijd makkelijk om deze erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229390

Ik heb mijn Inspiron 1720 sinds begin deze week. (Uiteindelijk 2 weken eerder dan de uiterste leverdatum).

Op zich werkt de Inspiron naar wens. Er is echter 1 groot nadeel: de 9-cell batterij. Hierdoor is er geen laptop tas voor te krijgen, tenzij je besluit om de laptop omgekeerd in de tas te doen en op de voorzijde te laten rusten. De enige andere optie is de batterij telkens demonteren maar dit lijkt me ook op de lange termijn niet wenselijk. Als de PC namelijk op de achterzijde rust komt alle gewicht alleen op de batterij neer.

Kortom, een mooi apparaat (heb bewust niet voor reflecterend scherm gekozen) alleen vind ik dat DELL moet waarschuwen voor het nadeel van de 9-cell batterij in de vormgeving. (Hij gaat overigens wel lang mee, +/- 4 uur).

Voor degenen die kiezen voor de Intel-WIFI 4965AGN, download meteen de updates. Dit is vrij noodzakelijk om een stabiele verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
VFRRijder schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:20:
Toch benieuwd of je dit los kan kopen bij Dell en wat het dan kost. Want als je toevallig nog een notebook schijf hebt liggen is het altijd makkelijk om deze erin te zetten.
vast wel, ik kon namelijk achteraf ook nog mijn BT module bestellen.
over een bracket gaat ze niet lastig doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224558

@ Rayvenger

Welk is de beste update voor de Wifi kaart?
Tijdens het wireless surfen, krijg ik regelmatig blue screens.
Was dit bij u ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229390

@ Hoeckie

Voor de Intel 4965AGN kun je het beste niet de standaard-Intel update gebruiken, maar de Dell-specifieke update vanaf de Dell-Supportsite. Daarna dien je nog de 1520/1720 patch te installeren die pas zeer recent is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 07:30
Hallo, ik heb een vraagje voor jullie die de laptop al hebben ontvangen met het 1920x1200 scherm.

Ik heb zelf ook een 1720 besteld op 7-7 en mijn order werd op 10-7 in preproductie gezet, maar ik moet wachten op tot 11 september (was eerst 13 augustus).

Hoe spelen games eigenlijk op deze laptop in de native resolution van 1920x1200? Ik kan me niet echt indenken dat het echt super soepel zou gaan als men nog steeds redelijke detail levels wilt behouden. Ik heb daarom ook voor het normale truelife scherm gekozen. Maar als huidige spellen zoals bijv. Company of Heroes, Command & Conquer 3 om die spellen gaat het mij hoofzakelijk een beetje redelijk lopen in een resolutie van 1920x1200 overweeg ik misschien toch overwegen om het high res scherm te nemen, ik kan de laptop nu toch niet meer meenemen op vakantie aangezien die nu bijna over is, dus nu maakt de levertijd me niet veel meer uit als ik me order iets verander zal de levertijd weer iets omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
over de levering ivm het scherm: ik had hem besteld op 9-7 , leverdatum was 13 augustus, maar ik heb hem gekregen op 7 augustus. ik denk dus dat jij pech hebt:S

Voor games: ik heb tot nu toe alleen maar world of warcraft uitgetest, en die draait vlot op 1920*1200. Bijna alle instellingen op maximum, en nog steeds 60 fps in gewone gebieden. In steden (veel volk, zwaarder dus) is er wel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fentek schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:47:
over de levering ivm het scherm: ik had hem besteld op 9-7 , leverdatum was 13 augustus, maar ik heb hem gekregen op 7 augustus. ik denk dus dat jij pech hebt:S
Ik denk eerder dat jij een van de weinigen bent geweest die geluk heeft gehad. Had je een zwarte of een kleur gekozen? Dat wil nog wel eens schelen. Dell heeft grotere leverproblemen. Ik heb mijn rode 1720 besteld op 5 juli en de 1e leverdatum van 31 juli is uitgesteld naar 30 augustus. En zo zijn er velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep zoals ik, JaHoe :)... geschatte leverdatum is uitgesteld naar 14 september!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
awww:( misschien ligt het wel aan het kleur, ja. Ik heb gewoon een zwarte gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Schwarz
  • Laatst online: 31-03 07:30
Hm misschien dat ik dan toch wel een 1920x1200 scherm kies in plaats van de normale, ik moet mijn order toch aanpassen aangezien toen ik hem besteld had een 9cell accu gekozen had, (heb de verkoopster na laten vragen of de accu uitstak en hun zeiden nee...) en een 6cell accu wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S.Schwarz schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:48:
Hm misschien dat ik dan toch wel een 1920x1200 scherm kies in plaats van de normale, ik moet mijn order toch aanpassen aangezien toen ik hem besteld had een 9cell accu gekozen had, (heb de verkoopster na laten vragen of de accu uitstak en hun zeiden nee...) en een 6cell accu wil hebben.
Ik had het toendertijd ook gevraagd of het uitstak of niet, maar tegen mij werd ook gezegd dat het niet uitstak. Aanpassen is toch order annuleren en overnieuw bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, uitgesteld naar 14 september maar vandaag is hij verzonden!! Khad nog een vraagje aan Fentek en/of Struikrover. Met welk bedrijf werd jullie laptop verzonden? Van mij is dit UPS. De laptop is vandaag, 14 augustus verzonden. Wanneer kan ik hem verwachten? (morgen is er wel een feestdag in Belgie) Dit is redelijk belangrijk aangezien ik donderdag moet werken... en ik heb echt geen zin om nog eens te moeten wachten doordat ik niet thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Bij mij was het ook UPS. Mijn laptop was op een vrijdag verzonden, en toegekomen de dinsdag erna in de voormiddag!
Dus ik denkt dat die van jou vrijdag zal toekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229098 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:02:
Hehe, uitgesteld naar 14 september maar vandaag is hij verzonden!!
Lucky you! Heb je dat gezien op de status pagina van Dell of via klantenservice? Want mijn statuspagina staat al weken op "preproductie sinds 26 juli" waar niets van klopt want volgens klantenservice is hij in "productie" gegaan op de dag van bestelling, 5 juli. Maar ik heb een "ruby red" besteld en jij een zwarte geloof ik, daar zal het verschil wel inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat gezien op mijn status pagina... Mijn bestelling stond op pre-productie de dag na mijn betaling (12 juli) maar het vreemde is als ik belde naar de klantenservice zeiden ze dat mijn bestelling al in productie was... (zoals JaHoe) De status bleef hetzelfde tot vorige week zaterdag (11 augustus), toen werd het productie. Daarna ging het ongelooflijk snel. Maandag stond de status nog op productie en toen ik dinsdagmiddag keek was het al verzonden! Ik heb zojuist een email ontvangen van ups/dell dat mijn verzending op vrijdag 17 augustus geleverd zal worden.

Ik had ook nog een vraagje aan Fentek. Moet je eigenlijk nog betalen aan de koerier (ups) bij de levering? Of enkel een handtekening plaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 229098 op 15-08-2007 12:14 ]

uitgebreide review het is wel in het engels :)

eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb em vandaag ontvangen! Pover ingepakt maar alles werkt OK! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229098 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:29:
Kheb em vandaag ontvangen! Pover ingepakt maar alles werkt OK! :)
Gefeliciteerd :o

Edit: we verwachten een review van je met lots of pics :p
Edit2:
Blaizer schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:21:
Congratz, lijkt erop dat ze eindelijk opschieten bij dell met de productie, alhoewel mijne nog steeds in preproductie is :\ .

Thomas1989, kan je eventjes meten hoe ver die 9 cel batterij uitsteekt? (indien je der eentje hebt natuurlijk), bij de insp 1520 steektie 2,5 cm uit, maar ik weet niet hoever die uitsteekt bij de 1720. naar het schijnt kan je daardoor er moeilijk een laptoptas voor vinden
Accu er uit halen --> problem fixed :+

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 17-08-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
  • Laatst online: 12:30
Congratz, lijkt erop dat ze eindelijk opschieten bij dell met de productie, alhoewel mijne nog steeds in preproductie is :\ .

Thomas1989, kan je eventjes meten hoe ver die 9 cel batterij uitsteekt? (indien je der eentje hebt natuurlijk), bij de insp 1520 steektie 2,5 cm uit, maar ik weet niet hoever die uitsteekt bij de 1720. naar het schijnt kan je daardoor er moeilijk een laptoptas voor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
iemand zijn laptop al binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91749

Nope, wacht nu al 8 weken (er is nogal wat mis gegaan bij mijn bestelling, o.a. geannuleerd door een Dell medewerker). Een vriend van me heeft exact dezelfde besteld en heeft 'm al wel binnen. Even op zitten spelen. Ziet er goed uit en kan niet wachten tot de mijne eindelijk arriveert.
Alleen de uitstekende 9cell batterij is een beetje jammer. Had een nieuwe crumpler tas gekocht. En was bang dat het niet zou passen. Maar goed, laptop van die vriend even geprobeerd. Gelukkig past het wel...
Dus Blaizer: er zijn wel laptoptassen te vinden die passen. Mijn Crumpler Sticky Date-Big Logo zit er netjes omheen zonder dat het allemaal proppen en duwen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn order wordt opnieuw uitgesteld. Blijkt nu probleem te zijn met de interne toetsenborden. Die worden pas 31-8 weer verwacht en dus zullen alle orders wel weer een nieuwe delay mail krijgen. Zit nu erg te denken aan annuleren, maar HP heeft ook leveringsproblemen dus wat schiet je ermee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb zaterdagavond19-8 een 1721 besteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren uiteindelijk. Heb wel een zwarte gekozen trouwens.

Ik heb ook gekozen voor een scherm met Truelife, ik hoop dat de reflectie niet al te storend is.. Heb er wel eens mee gewerkt maar dat was een laptop van Fujitsu geloof ik. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:37
Anoniem: 201342 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:23:
mijn order wordt opnieuw uitgesteld. Blijkt nu probleem te zijn met de interne toetsenborden. Die worden pas 31-8 weer verwacht en dus zullen alle orders wel weer een nieuwe delay mail krijgen. Zit nu erg te denken aan annuleren, maar HP heeft ook leveringsproblemen dus wat schiet je ermee op..
Mijn order was ook weer opnieuw uitgestelt, maar bij mij hadden ze eerst de smoes dat ze moeilijk glas voor de schermen konden krijgen, en later zeiden ze dat de proccesor (T7300) op dit moment nog niet te leveren was. Daarna was het ook nog de kleur die ze momenteel niet goed konden leveren(groen). Ik heb mijn order geannuleerd want het schiet maar niet op. Nu al voor de 4e keer de levering uitgestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Mijn laptop is inmiddels in productie :)

Orderdatum: 18-8-2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 24-9-2007

Wel langer dan de 10 dagen die ze claimen als je het ding bestelt, maar ja, dat schijnt normaal te zijn als ik jullie reacties lees...

edit:
hmm, een paar minuten later is hij ineens weer in preproductie.. :{

Nou ja, ik zie het ding vanzelf verschijnen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door da_rippah op 20-08-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Status productie kan nog steeds betekenen dat sommige onderdelen een leadtime hebben waardoor hij gerust 6 weken de status van productie kan hebben, dus volkomen nietszeggend die status pagina van Dell. Zelfs customer support heeft geen rechtstreekse inzage in de leadtimes van onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn dell zakelijk besteld, en zelfs de account/verkoop manager durft nu niets meer te zeggen. Bel nu 1 a 2 keer per week de Customer Care Afdeling. Gewoon om even gezellig te kletsen >:) Heeft me iig een gratis printer opgeleverd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
BIOS update 03 is intussen gereleased: Dell Inspiron 1720 System BIOS, English, Inspiron 1720, A03

Ik heb nog nooit een bios geupdate, dus ben benieuwd of er enige nieuwe features in zitten of extra stabiliteit. Is er ook gevaar voor dataverlies bij het updaten van de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Trouwens, ik heb een best brandende vraag...

aan de linkerkant van m'n dell zit een gleuf voor wat dell noemt een ExpressCard. Kan ik in zo'n ExpressCard vorm ook een tv tuner krijgen? Dan schuif ik die er zo in, en kan ik tv kijken en programma's opnemen.
Mits het kan natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229097

Ter info: mooi alternatief voor Dell:
Na ongeveer 1jaar de laptop van Dell te volgen, hebben ze mij nooit kunnen overtuigen (prestatie, opties, prijs). Ook de 1720 niet (prijs, geen DVI, HDMI,...)
Vorige week dan toevallig de HP 9540 kunnen bekijken en hem meteen gekocht!
Na wat zoeken op het net heb ik hem kunnen kopen voor minder dan 1500€!

Stel een Dell samen met dezelfde specs (wat al niet mogelijk is door oa hdmi, 320GB HDD,...) dan kom je al stukken duurder uit!

mijns inziens zeker meer dan een waardig alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
Struikrover schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:
Trouwens, ik heb een best brandende vraag...

aan de linkerkant van m'n dell zit een gleuf voor wat dell noemt een ExpressCard. Kan ik in zo'n ExpressCard vorm ook een tv tuner krijgen? Dan schuif ik die er zo in, en kan ik tv kijken en programma's opnemen.
Mits het kan natuurlijk :P
er zijn tegenwoordig al prima tv tuners verkrijgbaar in de vorm van een usb stick ;) maar voor expresscards bestaan die uiteraard ook. Pinnacle heeft er eentje, heb het even opgezocht voor je (ze zijn wel prijzig, bij mijn computerwinkel kost ie 129 euro :\ . Maar er zijn vast wel goedkopere alternatieven):

http://www.pinnaclesys.co...TV+Hybrid+ExpressCard.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Blaizer op 22-08-2007 19:26 ]

• Struikrover
Oke dankje voor de info
ik moet misschien even ergens een vergelijkingstest van tvtuner expresscards opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226512

Ik heb mijn 1720 op 15 juli besteld, toen vertelde ze me dat het 7-10 dagen zou duren. Hierna kreeg ik een mailtje van dell, hij zou 21 augustus geleverd worden. Dus ik een belletje gepleegd waarom het was uitgesteld, vertellen ze me bij de klantenservice doodleuk dat hun al konden zien dat de laptop in productie was en dat het hooguit nog anderhalve week zou duren voordat ik hem had.... Vorige week mocht ik weer een fijne mail ontvangen dat het nog een maantje langer zou gaan duren. Dus ik dell weer bellen....krijg ik te horen dat ze er absoluut niks aan konden doen. Al met al ben ik tot nu toe érg ontevreden over dell! Ze liegen je keihard voor en geven absuluut niks om hun klanten. Ze wilde zelfs niet wat extra korting oid geven om het goed te maken :(. Nu maar hopen dat de laptop het goed doet, en als ik zo de ervaringen lees ga ik van de laptop zelf geen spijt krijgen.

Maar dell, ga alsjeblieft wat beter met je klanten om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remote Control for Media Center Edition, Kit kost E 42,84 (incl. transportkosten/BTW)

ik vind het zelf wel aan de dure kant, maar jah ben maar een arm studentje :'(

Edit: Heb trouwens ook nagevraagd over de bracket voor de hd. De verkoper zei tegen mij dat bij elke hd via dell een bracket wordt geleverd, maar je kunt het niet los bestellen. Hij heeft wel voor een alternatief gezocht, je kon via de desktops brackets krijgen maar dat gaat dan in pakketjes van 20 |:( . Mssn moeten we een inkoopactie houden :+

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 26-08-2007 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Iemand z'n systeem al binnen gekregen of wat ervaringen te delen? Geloof dat binnenkort de XPS versie gepresenteerd gaat worden. Deze schijnt WEL DVI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Tja ik heb hem nu een tijdje, en ik geniet vooral van de vrij snelle dualcore T7500.
Heb al wel enkele vastlopers gehad, 1 BSOD, wat perikelen met software voor Vista, maar niks te klagen over de laptop zelf.
Hij maakt voor mij in ieder geval waar wat ie belooftl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Anoniem: 112559 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 03:00:
Remote Control for Media Center Edition, Kit kost E 42,84 (incl. transportkosten/BTW)

ik vind het zelf wel aan de dure kant, maar jah ben maar een arm studentje :'(

Edit: Heb trouwens ook nagevraagd over de bracket voor de hd. De verkoper zei tegen mij dat bij elke hd via dell een bracket wordt geleverd, maar je kunt het niet los bestellen. Hij heeft wel voor een alternatief gezocht, je kon via de desktops brackets krijgen maar dat gaat dan in pakketjes van 20 |:( . Mssn moeten we een inkoopactie houden :+
Goed idee, ik stem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Mijn laptop staat nu al eeuwig op "pre-productie". Ik heb hem 11 dagen geleden besteld. Ik ben aan het overwegen om de order te annuleren. Kan dat nog? En hoe snel heb ik dan mijn geld terug?

Voor het geld dat ik uitgegeven heb kan ik bij de mediamarkt morgen nog een laptop kopen met dezelfde specs! Dell gooit echt zijn eigen ramen in met die belachelijk lange levertijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeey toch iemand die mijn idee goedkeurt :p
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:45:
Mijn laptop staat nu al eeuwig op "pre-productie". Ik heb hem 11 dagen geleden besteld. Ik ben aan het overwegen om de order te annuleren. Kan dat nog? En hoe snel heb ik dan mijn geld terug?

Voor het geld dat ik uitgegeven heb kan ik bij de mediamarkt morgen nog een laptop kopen met dezelfde specs! Dell gooit echt zijn eigen ramen in met die belachelijk lange levertijden...
Mijne staat al sinds 7 juli ofso in Pre-productie (heb het nog niet eens binnen :'() , Jahoe heeft al een paar posts terug vermeld dat die status site van Dell niet klopt ;). Denk toch dat je beter kan bellen naar Dell zelf en vragen hoe ver je zit?

Edit: Jahoe heeft zijn 1720 geannuleerd, dus mssn PM naar hem sturen hoe het met annuleren zit? Je kan zowiezo annuleren bij dell ook al hebben ze het afgeleverd. Probleem bij het afleveren is dat je wel de verzendkosten moet betalen. Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat je je geld terug hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 29-08-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Mijne staat al sinds 7 juli ofso in Pre-productie (heb het nog niet eens binnen :'() , Jahoe heeft al een paar posts terug vermeld dat die status site van Dell niet klopt ;). Denk toch dat je beter kan bellen naar Dell zelf en vragen hoe ver je zit?
Die post van jahoe maakt de boel er niet beter op, maw de levertijd kan nooit korter zijn dan op de status site staat. Heeft iemand wel eens een order geannuleerd bij Dell? Kan dat na 11 dagen nog? En heb je dan ook binnen een redelijke termijn je geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

Die post van jahoe maakt de boel er niet beter op, maw de levertijd kan nooit korter zijn dan op de status site staat. Heeft iemand wel eens een order geannuleerd bij Dell? Kan dat na 11 dagen nog? En heb je dan ook binnen een redelijke termijn je geld terug?
Annuleren kan nog en als de laptop nog niet eens in produktie is kunnen ze ook nergens moeilijk over doen en dat deden ze bij mij ook niet.
Wat bij mij wel een probleem was (of helaas is) is het terugkrijgen van het geld. Ik heb op 10 augustus geannuleerd en mijn geld is nog steeds niet binnen. Ik heb er inmiddels al weer twee mails aan moeten besteden.
De laatste keer kreeg ik telefonisch de "smoes" te horen dat men de eerste twee cijfers van mijn bankrekeningnummer niet had doorgekregen. Dat vind ik vreemd klinken want dan had ik volgens hen dus een nummer van 7 cijfers? Los daarvan zou het bankrekeningnummer gewoon in mijn gegevens moeten staan want ik heb er ook mee betaald tenslotte.

Enfin...........het kan gewoon maar be patient :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
D-e-n schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Annuleren kan nog en als de laptop nog niet eens in produktie is kunnen ze ook nergens moeilijk over doen en dat deden ze bij mij ook niet.
Wat bij mij wel een probleem was (of helaas is) is het terugkrijgen van het geld. Ik heb op 10 augustus geannuleerd en mijn geld is nog steeds niet binnen. Ik heb er inmiddels al weer twee mails aan moeten besteden.
De laatste keer kreeg ik telefonisch de "smoes" te horen dat men de eerste twee cijfers van mijn bankrekeningnummer niet had doorgekregen. Dat vind ik vreemd klinken want dan had ik volgens hen dus een nummer van 7 cijfers? Los daarvan zou het bankrekeningnummer gewoon in mijn gegevens moeten staan want ik heb er ook mee betaald tenslotte.

Enfin...........het kan gewoon maar be patient :(
Jezus mina, die klantenservice van Dell rammelt echt aan alle kanten... Heb je bij dat telefoontje wel je goede nummer doorgegeven? Dan moet het toch binnen 1 dag geregeld zijn, zou je zeggen. :{

[ Voor 6% gewijzigd door da_rippah op 29-08-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
[...]

Jezus mina, die klantenservice van Dell rammelt echt aan alle kanten... Heb je bij dat telefoontje wel je goede nummer doorgegeven? Dan moet het toch binnen 1 dag geregeld zijn, zou je zeggen. :{
Ten eerste zouden ze het nummer gewoon moeten hebben aangezien ik het daarvoor al ettelijke keren heb doorgegeven toen mijn betaling "zoek" was. Ten tweede denk ik niet dat ik de twee eerste cijfers ben vergeten te noemen want dan zou men toch een incompleet nummer hebben geaccepteerd.

da_rippah schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:12:
[...]

Zie de algemene voorwaarden van Dell:
(http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=gen&~lt=popup)
artikel 5.3 Aflevering:
Consumenten zijn tot het moment van levering gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien levering niet binnen dertig kalenderdagen na de overeengekomen Leveringsdatum heeft plaatsgevonden. Dell zal het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen 30 dagen, geheel terugbetalen zoals omschreven in Dell's Refund Policy.
Artikel 7.2 Bedenktijd:
Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag een schriftelijke bevestiging vragen.
[...]
De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden terugbetaald.

Officieel kun je dus na 11 dagen niet meer annuleren. Je zou dus nu moeten wachten totdat je laptop niet binnen 30 dagen afgeleverd is.

Maar omdat ze nu zo'n groot leveringsprobleem hebben, zullen ze niet moeilijk doen over een annulering. Die 30 dagen zullen ze nu niet heel strak gaan naleven.

Kleine tip:
Heel hard en vooral veel zeuren levert op dit moment nog wel een beetje soelaas. Ik krijg nu een all-in-one printer cadeau en ik krijg mijn bezorgkosten teruggestort.
Maar dat valt inmiddels wel weg tegen de belkosten... :(

Nog een tip:
Vul dit formulier eens in. En even flink hard zeiken, leverde mij restitutie van bezorgkosten op...

Laatste tip:
Noteer van elk gesprek de naam van de medewerker, datum en tijdstip van bellen. Vraag ook gewoon of ze je wekelijks willen bellen over de status. Ze zeggen namelijk altijd "Ok gaan we doen". En met een beetje geluk, vergeten ze je.
En als je dat dat weer meldt in het hierboven genoemde formulier, dan vinden ze dat niet leuk >:)

• da_rippah
Hey, bedankt voor je tips. Ik heb al een keer gebeld. Toen heb ik de naam van de medewerker niet genoteerd, maar goed. Toen vertelde hij mij dat hij het ging "aankaarten" en dat hij me telefonisch op de hoogte zou houden. Tot dusver nog niets van gehoord.

Gister een mailtje gestuurd via dat formulier. Te kennen gegeven dat ik niet bepaald blij was met de verwachtte levertijd en dat ik serieus overweeg om te annuleren. Indien dat niet kan heb ik om compensatie (in wat voor zin dan ook) gevraagd. Ben benieuwd wat ik daar voor antwoord op krijg. Tot nu toe nog niets...

• Navi
  • Niet online
Jullie moeten gewoon beetje geduld hebben, ik zie hier iemand die na 11 dagen al zijn order wil cancelen, kom op zeg..

Ik heb een Inspiron 1720 besteld op de dag dat hij uitkwam en hij werd later ook vertraagd tot midden augustus, maar 5 augustus lag hij ineens voor de deur.

Gewoon geduld hebben komt allemaal goed.

Ben vandaag opgebeld door een Dell medewerker, die namens een ander Dell medewerker mij moest opbellen (heeft hijzelf ook aan me gemeld :P ) Hij vroeg me of ik nog wat te vragen heb en hij ging daarna alles netjes uitleggen over de status enzo. Hij wou me maar geen compensatie aanbieden :'(. Ook al wacht ik al bijna 2 maanden! :( Ik had ook meteen tegen hem gezegd dat ik het nodig heb voor school en als ik het volgende week nog niet binnen heb ik het meteen ga cancellen, de medewerker was het ook helemaal met me eens dat ik beter ergens anders een laptop moet gaan bestellen en hij zou me volgende week weer opbellen }:O

Ps: Die formulier heb ik ook al ingevuld een tijdje terug maar geen enkel reactie van terug ontvangen? Voor iedereen die de Dell medewerkers naam is vergeten: je kunt gewoon aan de medewerker vragen door wie je allemaal bent geholpen ;) Iedere werknemer moet jouwn dossier bijwerken over waarom je hebt gebeld + reactie van Dells zijde.

Edit: volgens mij gaan we wel heel hard richting off topic :'( Ik stel voor om niet meer te klagen tot je de 1720 binnenhebt =D

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 30-08-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
Mijn inspiron is vandaag uitgesteld naar 4 oktober! Ik denk er nu toch wel heel hard aan om hem te gaan annuleren aangezien ik hem op 24 september ten laatste in m'n bezit moet hebben (voor school). Ik ga deze middag eventjes contact opnemen met Dell. Als er niets kan geregeld worden om hem eerder te leveren dan eis ik m'n geld terug ;) ik wacht immers al sinds 24 juli ...

edit: ik ga toch niets annuleren :D 'k mag voorlopig voor school m'n ouders hun laptop meenemen. 'k Ga toch eventjes bellen in de loop van volgende week om wat uitleg te vragen, mss krijg ik nog wel een compensatie, altijd leuk ^^

Dat was het laatste wat ik te zeggen had over de leverdatum enz, hopelijk kan ik mijn volgende post posten vol met goede ervaring over mijn Dell :)

[ Voor 33% gewijzigd door Blaizer op 31-08-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb me er ook maar bij neergelegd.. Ik kan wel de hele boel gaan annuleren maar dat gaat toch allemaal weer lang duren als ik het zo hoor. Ik hoop maar dat hij er nog wel voor de 24ste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 16:54
Ik heb nu ook een inspiron 1720 ik kan helaas geen drivers vinden (vista) voor de Geforce 8600m GT, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:58:
Ik heb nu ook een inspiron 1720 ik kan helaas geen drivers vinden (vista) voor de Geforce 8600m GT, iemand een idee?
Heb je op de Dell site zelf gekeken?
Eerste hit meteen raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zie nu op de Dell site dat ik inmiddels een betere laptop (betere processor en meer harde schijf) kan krijgen voor minder geld... :{ Thanks, Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Mensen mensen, ik snap dat jullie misschien gefrustreerd zijn over de service en extreem lange levertijden...
Maar heel hard zeuren verandert niks aan het feit dat die laptopjes gewoon nog wel even duren. Daar is niks aan te doen.
Tips om korting te krijgen en beter geholpen te worden zijn prima, maar ' ik wacht al zo lang, misschien cancel ik m'n order wel' is al te vaak langs gekomen. Liever een wat stiller topic dat minder vervuild is wanneer de orders straks wel worden geleverd dan een modje dat besluit dat het echt te offtopic is. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 16:54
Anoniem: 112559 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:50:
[...]

Heb je op de Dell site zelf gekeken?
Eerste hit meteen raak ;)
Ik zoek een "echte" driver. Dit is een standaard driver van dell ook bij de laptop zit. Wil je echter een spelletje spelen dan kom je niet ver (1 ~ 10 fps). Nvidia zelf geeft aan geen drivers te maken voor de 8600m versie, en je moet maar bij de leverancier aankloppen. Pff moet je net bij Dell zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
Racemol schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:30:
[...]

Ik zoek een "echte" driver. Dit is een standaard driver van dell ook bij de laptop zit. Wil je echter een spelletje spelen dan kom je niet ver (1 ~ 10 fps). Nvidia zelf geeft aan geen drivers te maken voor de 8600m versie, en je moet maar bij de leverancier aankloppen. Pff moet je net bij Dell zijn.
ben je hier niets mee dan?: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html (is wel de 32 bit versie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 20:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

dat zijn drivers voor de gewone kaart werken die ook goed op een mobile kaart dan ? of moet je geen speciale geforce go drivers ? voor de 8xxx serie ? die staan er namelijk nog niet tussen. voor de 7xxx serie kaarten wel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-07 21:19
BruceLee schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:27:
dat zijn drivers voor de gewone kaart werken die ook goed op een mobile kaart dan ? of moet je geen speciale geforce go drivers ? voor de 8xxx serie ? die staan er namelijk nog niet tussen. voor de 7xxx serie kaarten wel
Al een oplossing gevonden? Zit nl met hetzelfde probleem. Het installeren van drivers van reguliere kaarten heeft geen zin, want deze geven tijdens de installatie aan dat ze de 8600M GT niet herkennen.

Verder bevalt de notebook prima. Hij is stil, snel en vista maakt op mij een prima indruk. Enige minpunt is dat op de zwarte case nogal snel vinger-/handafdrukken (niet vet!) achterblijven, waardoor het lijkt alsof ik m'n inspiron alleen verplaats nadat ik eerst met m'n handen in een zak chips heb zitten stoeien.

Anoniem: 227170

Heb mijn Inspiron, maar nu na een paar dagen ondervind ik problemen met mijn dvd-drive(volgens mij is het dit, want het komt van rechts onderaan). Deze maakt nl.een zoomend geluid, ik had al eens gekeken op de site van Dell waar dit stond bij 1 van de vragen, maar ik zie er niet echt een oplossing in staan. Zou er mij iemand een oplossing kunnen geven?

Alvast bedankt, want het is wel storend. Het is een prachtsysteem, maar dit maakt me toch wel wat 'kwaad'. Thx.

Anoniem: 146790

Ik heb een klein vraagje.
Aangezien er alleen maar 5400RPM harde schijven worden geleverd, en ik het niet een must vind om een raid-0 opstelling te kopen, vroeg ik mij af of er al mensen zijn die de HD door een 7200RPM schijfje hebben vervangen?
Ook vraag ik me af of iemand misschien een raid-0 opstelling heeft gemaakt, als dat uberhaupt mogelijk is.
Is dit makkelijk te doen of heb je hier speciale Dell sleutels voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Anoniem: 112559 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Yeey toch iemand die mijn idee goedkeurt :p

[...]

Edit: Jahoe heeft zijn 1720 geannuleerd, dus mssn PM naar hem sturen hoe het met annuleren zit? Je kan zowiezo annuleren bij dell ook al hebben ze het afgeleverd. Probleem bij het afleveren is dat je wel de verzendkosten moet betalen. Ik weet alleen niet hoe lang het duurt voordat je je geld terug hebt?
Niet alleen de verzendkosten, in de algemene voorwaarden staat dat je voor 1 laptop ongeveer 160 euro moet terug betalen ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:42:
[...]

Niet alleen de verzendkosten, in de algemene voorwaarden staat dat je voor 1 laptop ongeveer 160 euro moet terug betalen ? :X
zal wel kunnen :O (dubbele post @ Ramon156; gebruik je edit knopje :+ )

Mijn 1720 heb ik iig binnen ^^. Krijg alleen mijn draadloos internet niet aan de praat ;( . Er is niets mis met me modem aangezien me Wii wel draadloos kan internetten :*)

Edit: En ja hoor ik krijg weer een scherm met een dode pixel erin :'( ook nog bijna in het midden :'(. Heeft iemand een idee of Dell hier moeilijk over gaat doen, of moet ik echt >3 dode pixels hebben om een nieuw scherm te krijgen :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 09-09-2007 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaizer
aj, dat is minder leuk. Ik zou eventjes bellen naar Dell morgen (of liever vandaag :P) en vragen hoe het daar omtrent zit, misschien krijg je wel een nieuw schermpje. Waarschijnlijk zullen ze sneller over de brug komen als je zegt dat je al lang hebt moeten wachten op je laptop, en dat een nieuw schermpje het minste is wat ze kunnen doen om je tevreden te stellen ;)

Ik ga in ieder geval morgen ook eens bellen, vorige week is het er niet van gekomen.

edit: heb net gebeld, en het zou goed kunnen dat ie sneller wordt afgeleverd dan er staat op de orderpagina, hij zal mij zeker volgende week nog eens terug bellen met meer informatie ^^ laat ons hopen met goed nieuws :)

[ Voor 19% gewijzigd door Blaizer op 10-09-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net klantenservice gebeld voor 1 dode pixel, ze sturen me nu een nieuwe op. Dus ik gebruik deze totdat ik me nieuwe krijg afgeleverd :*)

Edit: Ze weten alleen niet wanneer die geleverd gaat worden, dus kan net zo goed een maand of 2 weer gaan duren. Maar in de goede hoop dat ik een goed product krijg afgeleverd; blijf ik wachten :+

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 112559 op 11-09-2007 17:30 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste